Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 10. april 2020

Mora til Nina Monsen het visst Rakel Denny. (Fra Oslo Adressebok 1983/84)


https://www.nb.no/items/05f9e678201bdd303529376b929981f1?page=685&searchText="monsen"

PS.

Faren het visst Leif Martin:


PS 2.

Jan Rune og Anne Karin skryter vel her på seg, å være ungene til Leif Martin, men de er vel egentlig søsknene, (fra Tønsbergs Blad 3. februar 2004):


https://www.nb.no/items/1a7c8ee295fdb5fb712a810b10101935?page=37&searchText="leif%20martin%20monsen"

PS 3.

Christell og Nina Monsen kalte ihvertfall Jan Rune Monsen for onkelen til Nina, (rundt 1980), sånn som jeg husker det.

Hm.

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Mora til Nina Monsen hadde muligens ei gammel dame, boende hos seg.

(Kan det se ut som, fra Oslo Adressebok 1983/84).

Og Leif Martin Monsen var _ikke_ faren til Nina Monsen.

For Leif Martin Monsen gifta seg, med Marit, på slutten av 60-tallet.

Men det kan være, at jeg har misforstått, og at Jan Rune Monsen var den eldre halvbroren, til Nina Monsen.

Christell og Nina Monsen sa til meg, (på doen til Christell sin mor Haldis, hvor vi lekte), at onkelen til Nina Monsen, hadde sagt, at enten begge eller kun Nina Monsen, kunne få noen hundrelapper, hvis de sugde tissen hans.

(Disse jentene var da 7-8 år gamle.

Og min far hadde lokket meg ned til sin nye samboer Haldis, ved å si, at det var noen jenter der, på min alder, som jeg kunne leke med).

Og jeg sa med en gang fra til min far og Haldis.

Og Haldis skreik.

Men min far sa vel ikke noe.

(Sånn som jeg husker det).

Så jeg vet ikke hva de gjorde med dette.

(Onkelen kan kanskje ha vært han Leif Martin Monsen.

Som var vel må ha vært faren til Jan Rune, men ikke til Nina.

For å si det sånn).

Men så har muligens hu gamle kona, (som Nina sin mor passet på), dødd, inne i Oslo, (på Romsås).

For Nina flytta til mora si, (inne i Oslo), noen år etter den episoden, på doen til Haldis, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette, (fra Oslo Adressebok 1983/84):


https://www.nb.no/items/05f9e678201bdd303529376b929981f1?page=73&searchText="rakel%20monsen"

PS 5.

Oslo Adressebok var nok litt på etterskudd, med sin informasjon.

Min yngre søster Pia, flytta inn hos Haldis og Christell og min far og de, våren 1982.

(Mener jeg at det var).

Og da hadde Nina Monsen allerede flytta, inn til sin mor, i Oslo, (på Romsås).

(Noen måneder tidligere).

Ellers så hadde det nok ikke, vært plass til Pia, nede hos Haldis.

(For å si det sånn).

For Nina Monsen var vel mer nede hos Haldis, (og sin venninne Christell), enn hu var oppe hos halvbroren, i Ulvikveien, like ved.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hu Ingfrid Bakkejord, var muligens ei studine, som leide rommet til Nina, (eller noe lignende):


https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/349XP/aapne-kraner

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter