onsdag 20. januar 2010
Jeg har ikke glemt jobbsøkinga i England heller, i tilfelle det var noen som trodde det
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Shop Manager LEP (WSQ 126257)
Jeg skrev om 'bestemor-politiet', på Dagbladets kommentarsystem
Erik Ribsskog sa, 5 timer og 36 minutter siden:
Politiet undergraver sin egen integritet Valgt innlegg
Dette er overformynderi, på sitt værste, vil jeg si.
I England kaller de det 'Nanny-state', altså bestemor-staten.
Staten skal være som bestemora di.
(Eller om det blir barnevakten din).
Og jeg har hatt bestemødre selv, så jeg vet det, at selv om bestemor mener alt vel, så er det ikke alltid at hun går inn riktig, i barnabarna sine liv.
Så jeg vet ikke om det er en god ide, å la bestemora di, eller staten, styre livet ditt.
For de kan ikke vite om alt som foregår i ditt liv.
Dette vet man vel best selv.
Og det er vel bare domstolen, (som skal være rettferdig, ifølge menneskerettighetene), (og eventuelt Gud, for de religiøse), som har lov å dømme en.
Jeg tror at hvis man ønsker å opprettholde respekten for politiet i Norge, så burde politiet kutte ut sånn her skjønn og synsing, og heller jobbe etter klare regler.
Hvis man mister lappen, hvis man har mer enn 1 promille i blodet f.eks., det skjønner folk, og det synes folk er greit og rettferdig.
Men hvis politiet skal håndplukke noen, som mister lappen, pga. ruset oppførsel.
Da må de ha noe slags klar regel, mener jeg.
At man mister lappen, hvis man viser seg på offentlig sted, med mer enn 1.5 i promille f.eks.
Så kan folk ha kontrollen.
Men hvis folk skal bli mobbet sånn, så må yrkessjåfører slutte å drikke, for å være sikker på å ikke miste lappen.
Det her er mobbing av vanlige fra politiet, vil jeg si.
Det her er moralpolitiet og også 'bygdedyret', som hun her Arbeiderparti-politikeren, med pakistansk bakgrunn vel, fra Vestlandet, kalte dette, moralpolitiet, om hvordan de holder på, på Grønland.
Så med bygdedyret, det er ikke bare et muslimsk problem, vil jeg si.
Det er nok like mye et kristent problem.
Vi ser at dette bygdedyret slår til gjennom politiet, i bibelbeltet, på Vestlandet.
Så dette med bygdedyret, er nok et relgiøst eller moralistisk problem vil jeg si.
Og i Norge så er vi ment å være en rettstat, med grunnlov og det hele.
Norge har en statskirke, og det betyr vel at kirken er underordnet staten, vil jeg si.
Så jeg mener at Norge er ment å være sekulært.
Og politeit er ikke ment å dømme, det er domstolens oppgave.
Så hvis politiet tar fra folk lappen, utifra synsing, det synes jeg er galt.
Politiet er da som Judge Dredd, vil jeg si, som er fremtidspoliti med rett til å dømme kriminelle med en gang.
Men dette passer ikke med Norges forfatning, heter det vel, som sier at makten skal være tredelt.
En dømmende makt, (domstolen), en lovgivende makt, (stortinget), og en utøvende makt, (politiet).
Her syndes det i Norge i dag, vil jeg si.
Og politeit er nok hovedsynderne, vil jeg si.
Men ting kan tyde på at domstolene heller ikke forstår dette klart, og også kanskje er påvirket av dette bygdedyret, siden de ikke forteller politiet hvor skapet står, som det vel heter.
Så her virker det som at hele det norske samfunnet er på ferie, og at sommervikarene roter det til.
Det er sånn dette ser ut som, for meg, som flyktning i England.
(Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo i 2003 og 2004, noe dette bestemor-politiet i Norge, vil forklare meg hva er engang.
Men kan det være noe religiøse/bydedyr eller bygdemonster-greier?
Hvem vet.
Mvh.
Erik Ribsskog
13
Agnus Agermarck sa, 5 timer og 32 minutter siden:
RE: Politiet undergraver sin egen integritet
Jeg
pleier
å
irritere
meg
over
manglende
avsnitt
i
kommentarene,
men
denne
gangen
så
ble
det
i
grunn
litt
mange
av
dem
igjen.
Prøver
du
å
lage
verdens
lengste
innlegg
ved
bruke
av
færrest
mulige
ord?
:
o
)
5
Erik Ribsskog sa, 4 timer og 56 minutter siden:
RE: Politiet undergraver sin egen integritet
Jeg godtar ikke personangrep og trakassering osv.
Så denne kommentaren har jeg klaget på.
Mvh.
Erik Ribsskog
1
Agnus Agermarck sa, 1 time og 18 minutter siden:
RE: Politiet undergraver sin egen integritet
Ha ha, ønsk deg selvironi til jul! Håper det var kødd fra din side!
Det var faktisk ganske tungvint å lese teksten med så mye avsnitt som du hadde. Om du ikke tåler en fleipete kommentar om det, så har du rett og slett ikke mye å gjøre på slike steder.
Jeg godtar ikke personangrep og trakassering osv.
Så denne kommentaren har jeg klaget på.
Mvh.
Erik Ribsskog
http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyheter/innenriks/trafikksikkerhet/10015220/?commentId=4084643#comment_4084643
PS.
Det trakasserende tullesvaret der, må man vel kalle det, ovenfor, fra 'Agnus Agermarck'.
Jeg lurer på om det er noe del av noe slags type organisert miljø, som driver og systematisk trakasserer folk som skriver på internett, i Norge?
Jeg synes jeg har lagt merke til at andre folk også blir trakassert på lignende måter, på debattforum og nettavisers kommentarsystem i Norge.
Hvem er i såfall dette hemmelige nettverket som trakasserer nordmenn?
Hvem vet.
Det kan man lure på, synes jeg.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg sendte en klage på JET til Liverpool City Council
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint about JET/Fwd:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jan 20, 2010 at 4:48 PM | |
To: Liverpool Direct <liverpool.direct@liverpool.gov.uk> | ||
|
Husverten George var på døra igjen
Men han skulle dukke opp her på fredag, og hente de £450, sa han.
Da skal han også ta med kvitteringsblokka, sier han, for de husleiebetalingene, som jeg har gjort de siste månedene.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg har en 'voucher' fra Merseyrail, på £10.
Kanskje jeg skal dra til Preston og kikke hvordan det ser ut der.
Kanskje det er artig der?
Vi får se.
Kai Runar Bergum skrev en ny kommentar på bloggen
Hallo ja. Han kjørte ikke på veg hjem fra skolen. Han kjørte på veg hjem fra jobb. Kjørte ut i en sving. Det var rett etter en bru, hvor det var is, inn i en stolpe. La meg nå gjette: Mafian hadde vel satt den stolpen der. Nå må du seriøst slutte med dine konspirasjonsteorier. Du får da holde deg til hva som har skjedd med deg og ikke blande inn personlige ting som har skjedd med andre. Grunnen til at jeg ikke svarte på facebook, var at min svigermor døde av kreft samme dagen, så det passet jævlig dårlig å svare på det da. Greit det at du ikke kunne vite det. Men vis litt respekt for andre her i verden da man. Mangel på folkeskikk kaller vi det her på godt norsk. Så du får ha lykke til videre med dine antagelser. Tenk nøye over hva du skriver videre om denne "saken".
http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/06/jeg-sendte-melding-til-han-kairo-eller.html
Hei,
det er ikke snakk om å ikke vise respekt da Kairo.
Altså, det var jo veldig mange folk, som døde før tida, på Berger.
Det var en som drukna, i 1979 vel.
Det var sønn til Ruth Furuheim, som ble kvælt i snøhule, i hagen til Petter og Christian Grønli og de.
Det var mora til Petter og Christian Grønli, som døde av hjerneslag, og Kripos måtte dukke opp der.
Det var en som bodde helt nederst i Havnehagen, som falt ned fra et stup, under merkelige omstendigheter vel, og døde.
Det var ei som ble drept i nabohuset til Frode Holm, etter at jeg flytta.
Det var Nina Monsen som tok selvmord, enda jeg ikke kjente henne som en person som ville ta selvmord, hun hadde vel barn osv. å ta vare på.
Kjenner du noe til det som skjedde da Nina Monsen døde, forresten.
Jeg synes det var så mange som døde uti der.
Det er jo et lite sted, Bergeråsen, med vel ca. 1000 innbyggere?
Men men.
Jeg trodde Ole-Tonny gikk på elektro, og kjørte hjem fra skolen, og at noen kunne ha kødda med bilen hans.
Men men.
Men det jeg ikke skjønner, det er at Christell gikk jo på skole i Holmestrand.
Og hu dro til Drammen den dagen.
Likevel satt hu på bussen til Berger, som er den omveien.
Også var hu i Drammen, da jeg var ferdig på skolen, på Gjerde, hvor jeg gikk.
Og i vannsengbutikken til faren min og Haldis, og fortalte meg at Ole Tonny var død.
Jeg trodde at Christell hadde misforstått, og at han bare hadde kjørt av veien.
Hvordan kunne hu se det fra bussen.
Men da hadde noen andre på bussen sagt at han hadde dødd da.
Og det var ikke så kult å høre det.
For selv om jeg og Ole Tonny ikke var bestekamerater, så var vi ikke uvenner heller, sånn som jeg husker det.
Så det var selvfølgelig døvt å høre, så da kondoloerer jeg for det, siden jeg ikke har sett deg etter det her, for over 20 år sida.
Så beklager at det blir skriving om det her på bloggen!
Hils alle kjente på Bergeråsen, hvis du gidder.
Fetteren min Tommy, sa at det hadde blitt så ille tilstander på Bergeråsen nå, siden 90-tallet, med at Ola Uglum og noen andre hadde blitt så ille.
Men men.
Faren min solgte jo leiligheten i Leirfaret, hvor jeg bodde aleine.
Jeg driver og prøver å få til en rettsak mot faren min, for omsorgsvikt.
Du husker kanskje det, at faren min flytta fra meg, og ned til Haldis, og lot meg bo alene, fra jeg var ni år?
For da kanskje du kan fortelle det til Lensmannen i Svelvik, for han vil ikke etterforske dette, han mener det er for lenge sida.
Men jeg dro jo til Oslo, uten annet enn studielån, og faren min solgte hjemmet mitt på Bergeråsen.
Så jeg har brukt litt tid på å få ordentlig kontroll, og tid til å ta opp sånt her.
For jeg måtte jo se fremover, da jeg flytta til Oslo, for jeg måtte jo ha penger til mat og sånn, jeg har aldri hatt noe særlig formue, eller noe.
Så jeg har tatt en og en måned av gangen, og har liksom sett fremover, og jeg kutta ut faren min, i 1989, for Pia og Christell sa at han hadde misbrukt Pia, som lita jente, da vi var i bryllup i Kristiansand.
Jan var også der, (Snoghøj), og vi fire stesøsknene satt og spiste middag på en restaurant i Kristiansand, kvelden før Hillsborogh-tragedien.
Og jeg begynte å foreslå hvordan vi skulle takle dette.
Så sa jeg det, at jeg ville kutte ut faren min, annet enn på det økonomiske.
For det her kom helt bardus på meg, så jeg visste ikke noe om det her på forhånd.
Og jeg var jo ganske borskjemt på Bergeråsen, for jeg fikk mye penger av faren min.
Mens i Larvik, der jeg bodde før, så fikk jeg nesten aldri penger, av mora mi.
Så overgangen ble litt brå, til Berger.
Men men.
Så siden det her kom bardus på meg, så ville jeg ikke bryte all kontakt med faren min, med en gang.
Men gradvis da.
Noe jeg også gjorde.
Men søstra mi og Jan og Christell, de sa ingenting.
Men jeg syntes jeg måtte si noe, for å forklare at jeg ikke støttet sånn seksuelle overgrep på barn, som faren min hadde gjort på søstra mi, som Christell sa.
Men Christell og Pia og Jan, de sa ikke noe.
Og de har hatt vanlig forbindelse til faren min, også etter dette.
Så de bryr seg ikke om at faren min har misbrukt søstra mi seksuelt da, sånn som Pia og Christell sa.
Så min familie er bare helt idiotisk.
Og de har også holdt skjult for meg, at jeg er i slekt med Holger baron Adeler.
De har holdt skjuldt, at mora til Ågot, (farmora mi på Sand, som var nesten som mora mi, siden jeg bodde hos faren min).
Mora til Ågot var vokst opp i USA.
Det har ikke familien min fortalt meg, enda faren min dro til USA, hele tida, og kjørte amerikaner, og det hang et amerikansk flagg på rommet til faren min, som han aldri brukte, så jeg brukte det.
Der hvor jeg hadde videofilma mine, som du sikkert husker.
Uten at jeg veit hva som skjedde.
Men Store-Oddis fortalte meg det, at du og broren din hadde vært inne hos meg.
Så så jeg at det så tynt ut i videohylla.
Så trodde jeg at dere kanskje hadde lånt noen filmer.
Men jeg lånte jo bort så mye filmer, så jeg kunne ikke si det sikkert egentlig.
Men jeg visste jo at dere hadde vært inne hos meg, for jeg tror ikke at Store-Oddis jugde om sånt.
Så jeg gikk opp til dere.
Men jeg ga meg vel på det, at dere hadde lånt filmer.
Hva skjedde forresten den gangen Ole Tonny og Geir Arne rappe en sunseeker, og dro til Sverige, er det lov å spørre om det?
Det hadde vært kult hvis noen husker det, at jeg måtte bo aleine, på Bergeråsen.
Og kan sende meg en e-post om det, på eribsskog@gmail.com.
For da kan jeg sende det til Lennsmannen i Svelvik, for jeg prøver å få han til å ta imot en anmeldelse på faren min, for omsorgssvikt.
Eller sender det til lennsmannen i Svelvik, eller politiet i Drammen, sjæl.
For jeg har kontaktet politiet i Drammen, om det her, men de sendte det til lennsmannen i Svelvik, som ikke gjør noe med det her.
Så sånn er det.
Familien min har også holdt hemmelig, at folk i slekta til Haldis, er i Johnanitterordenen.
Noe som jeg ikke helt skjønner hva er, men likevel.
Men det er derfor jeg lurer på om det kan være noe spesielt med Christell da, at hu kan få folk kværka osv., eventuelt gjennom noe sånt nettverk som Johanitterordenen da, ved å fikse på bilene til folk, f.eks.
Farmora mi Ågot advarte meg mot det, å få bil, da jeg var snørris, husker jeg.
Hvem vet.
Onkelen min Martin var forresten han som, på slutten av 70-tallet, kjørte ut på motorsykkel, og havna ned i kafe-dammen, og han som satt bakpå døde.
Enda onkelen min bodde jo på Hurumlandet.
Men hvem vet hva som skjedde.
Men han onkelen min er nesten som en sånn 1% kar, hvis du skjønner hva jeg mener.
Så jeg har mye rare og merkelige folk i slekta da.
Så jeg prøver å finne ut hva som foregår.
Men det er ikke meninga å rippe opp i gamle ting, det er bare at jeg prøver å finne ut hva som skjer i våre dager.
Og da må jeg kanskje finne ut hva som har skjedd i gamle dager.
For Christell vil ikke prate om gamle dager.
Og søstra mi har jeg måttet kutt ut, for hu har kommet med 'tante-trusler' mot meg osv., etter at jeg sparka en ball i veggen, en gang, der vi bodde i Oslo, når hu hadde med tre afrikanere hjem fra byen, og noen hadde rappa juicen min i kjøleskapet, og søstra mi hadde ikke sagt fra om det her, så det var også dårlig luft der da, og jeg hadde nettopp våkna, så jeg sparka ballen i veggen, da jeg så at noen hadde rappa juice, for jeg og halv-broren min og en kamerat, vi skulle ut og spille fotball da.
Så søstra mi tror jeg er i noe sånn 'mob' eller noe og.
Selv om det er en annen historie.
Men men.
Så dette her er ikke ment for å såre, eller noe, altstå, det her er om familien min, først og fremst, som jeg prøver å finne ut av, om driver og tuller med meg enda.
Jeg trodde jeg kunne flytte vekk til Oslo, og se framover, og glemme oppveksten, og sette en strek.
Men jeg vet ikke om familien min har tenkt på samme måten.
Det virker nesten ikke sånn.
Så nå går jeg lenger tilbake igjen, til tida jeg bodde på Bergeråsen, og prøver å rydde opp i det som foregikk der.
Så beklager jeg om det går inn på ting som er kjipt for andre osv.
Da er ikke det meninga, men jeg må liksom prøve å ordne opp i mitt forhold til min familie, synes jeg.
Og da må jeg nesten få lov til å ta opp alt som har foregått og, synes jeg.
Så da håper jeg at det er i orden, og beklager hvis det sårer osv.!
Men det er ihvertfall ikke for morro skyld eller for å være jævlig, bare sånn at jeg har sagt fra om det.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg sendte en ny Facebook-melding til Terje Dørumsgaard
mvh.
Terje Dørumsgaard
ja, jeg så et bilde av faren din.
Og da hadde han langt skjegg og så ut som en sånn vismann fra Østen.
Han hadde også en katt som så ut som det svarte i jing og jang.
Jeg lurer på om det var sånn med faren til Johannes, f.eks., at han var tvilling.
Så ble faren til Johannes sett på som den dårlige tvillingen, og tvillingbroren Adolf, (som ble ordfører i Steinkjer), sett på som den gode tvillingen?
Kan det ha vært på det nivået der?
Din fars interesse for Østen, var det gjennom familie, eller var det fra skole osv.?
Hvis det er lov å spørre.
Jeg har forresten litt hevd på den gården i Kvelde, Løvås.
For Martins dame da, Grethe Ingebrigtsen, sa at jeg kunne bo og jobbe der, (de plasserte meg i et uisolert skjul/liten hytte, så frostskaden min på øret, fra militæret blusset opp).
Men hun sa jeg kunne bo og jobbe der, for 500 kroner uka til mat, hvis jeg betalte det.
Og det var ingen tidsfrist.
Så jeg har sendt e-post til Larvik skifterett om når jeg kan ta over gården, (etterhvert når jeg får rettighetene mine fra politiet da).
Martin har jo gått på landbrukshøyskolen, og fortalte at det området rundt Løvås, ved Farris, det var del av samme distrikt som Siljan i Telemark, mener jeg han sa.
Jeg og søstra mi, bodde jo med mora vår, Karen Ribsskog, din tremenning, i Larvik, på 70-tallet.
Og da hadde vi et veldig flott morelltre, i hagen, i Jegersborggate, i Larvik da.
Og det ga utrolig gode moreller, bedre enn de man får kjøpt i butikkene om sommeren, vil jeg si.
Så jeg tenkte å dyrke moreller der kanskje, på Løvås gård.
Hvis jeg får den da, for Ellen og Martin, (tremenningene dine), de tuller med arv etter bestemor Ingeborg, (hun var gift med min morfar Johannes Ribsskog, som var din fars fetter).
Ingeborg døde i sommer, men jeg har ikke fått fem øre i arv enda.
Hun var i adelsslekter, og jeg har kunst etter bestefar Johannes og gaver fra danskekongen til Gjedde-familien, (et sølv ølkrus, fra 1720), hos City SelfStorage i Oslo, sammen med tingene mine fra HV, osv.
For jeg flyktet til utlandet, når jeg hørte jeg var forfulgt av noe 'mafian', for det skjønte jeg ikke hva var, så ville jeg kontakte politiet i Oslo fra utlandet da, når jeg hadde ryggen dekket, så og si.
Men nå er jeg arbeidsledig i England, og får ikke betalt city selvstorage, hvor det ligger mange verdifulle familieting osv.
Og min mormor hadde selvbiografen til sin grandonkel Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som jeg egentlig hadde fått i gave, på 80-tallet, og han skulle dømme mellom Danmark og Norge, om Grønland, i Haag, men døde like før.
Så det er jo godt over et halvt år siden Ingeborg døde, og de kontaktet meg ikke, før jeg kontaktet skifteretten i Larvik, og jeg har ikke fått fem øre.
Jeg er ikke på talefot med de heller, så jeg prøver å få presten i Larvik, til å gå imellom.
For jeg får ikke fri rettshjelp av fylkesmennen i Oslo eller Vestfold.
Så jeg blir tulla med overalt.
Men men, det er jo bare ting, de der gavene fra danskekongen, fra 1720 osv.
Jeg må nesten konsentrere meg om å holde hodet over vannet her i England.
Vi får se hva jeg klarer.
Jeg driver å finner ut mer om besteforeldrene til Johan Ribsskog nå, som var gift med Helga Dørumsgaard.
Faren hans het Johannes Olsen Ribsskog, men før det het han Johannes Olsen Høstlandet.
Høstlandet og Ribsskogen er visst nabosteder i Flatanger, fortalte ei som het Høstland meg, på Facebook.
Faren til Johannes Olsen Ribsskog het Ole Olsen Fosland, og mora het Gaulaug Olsdatter.
Så det var artige navn, spesielt moras, synes jeg.
Men men.
Jeg har lest om to Ribsskog, på nettet, som jeg tror holdt til i Skedsmo.
Hvis ikke tre.
Asbjørn Ribsskog, Øivin Ribsskog, og Dagny Ribsskog Holmsen.
Min morfar Johannes Ribsskog, døde midt på 80-tallet, og jeg flytta til faren min, Arne Mogan Olsen, (som bare flytta fra meg, og lot meg bo alene fra jeg var ni år, så han har jeg ikke kontakt med nå), så jeg prata aldri med morfaren min om slekta.
Han døde i Spania, i 1984 eller 85 vel, hvor han og Ingeborg bodde i en eller to vintre vel.
Men men.
Men mora til Johannes, Helga Dørumsgaard, hadde visst sagt det, at hennes sønner ble menn.
Johannes ble rådmann, han andre ble lennsmann, og en ble skogmann, eller skogvokter, eller noe sånt, tror jeg.
Hun Helga skrev også dikt, om mannen sin, Johan Ribsskog, som lengtet tilbake til Flatanger, hele livet, visstnok.
Og Ingeborg viste meg og søstra mi det diktet, på 80-tallet, eller noe.
Men jeg har ikke det diktet nå, du vet ikke hvordan jeg kan få tak i det?
Det har visst stått i mange ukeblader osv., sa bestemor Ingeborg, på 80-tallet.
Sorry hvis jeg skriver mye, men jeg er vant til å skrive mye på blogg osv., siden jeg måtte flykte til England, og har arbeidssak mot Rimi og Microsoft osv., for jeg blir tulla med på jobb og av myndigheter og alt, men fylkesmennene tuller også, så jeg får ikke advokat, så jeg bare skriver om alt på blogg da.
Så sånn er det.
Beklager det!
Mvh.
Erik Ribsskog