fredag 3. september 2010
Jeg foreslo at de skulle bygge bro, over Svelvikstrømmen, på Berger skole sin Facebook-gruppe
http://www.facebook.com/group.php?gid=2348696867
PS.
Jeg skrev enda mer på den Facebook-gruppen, (mens jeg holdt på):
Jeg har skrevet om på bloggen, at jeg er fra det tradisjonelle distriktet Strømm. Og sånn her ser Strømm ut, (hvis jeg har klart å få det riktig)
PS.
Jeg har også laget en Facebook-gruppe for Strømm, (mens jeg dreiv og leste om det her, i Aftenpostens arkiv, og skrev på bloggen om dette, osv):
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=157850854228364
PS 2.
Egentlig er nok da Strømm og Hurum et distrikt.
(Siden de pleide å være i samme kirkesogn.
Og siden nok Strømm, må være et navn, som er gitt av noen fra Hurumlandet, (mener jeg å ha lest, eller ville jeg ihvertfall ha trodd).
Nok sentrert rundt den morenen, ved Svelvik da, siden det er der Svelvikstrømmen er, som har gitt navn, til Strømm.
Her er mer om dette:
PS 3.
Og dette passer vel også med 'Noah-teorien', som jeg har skrevet litt om, på bloggen.
Nemlig at Noah kom til Enebakk, (og at Dørumsgaard, som min oldemor het, (Helga Dørumsgaard), muligens stammer fra dem).
Og at disse da spredde seg utover, i flere retninger sikkert, fra Enebakk.
Nordmennene da, eller hva man skal kalle dem?
Hvem vet.
Vaner eller æser, eller hva det blir.
Noe sånt?
I motsetning til finner kanskje?
Hvem vet.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Så 'langskallene', de kom med Arken, mistenker jeg.
På slutten av istiden, antagelig, når alt smeltevannet oversvømte Bosporus-stredet, osv.
Må det vel bli.
Mens 'kortskallene', de overlevde nok, oppe i fjellene.
Der hvor det er daler nå.
Sånn som oppe i Geilo osv.
Ved å klatre opp, helt øverst på fjellryggene da kanskje.
Så slapp de kanskje unna alt smeltevannet.
Kan det ha vært noe sånt, som har foregått.
Hm.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Er det noen sammenheng, mellom Johannes-losjene, (innen frimureriet), og Johanitterordenen, og Illuminati?
TV 2, de har jo publisert en online database, over alle frimurere i Norge:
http://www.tv2nyhetene.no/prosjekt/frimurer
Men disse frimurerne, de er visst i forskjellige typer, av losjer, eller foreninger, blir det kanskje, på vanlig norsk.
Noen kalles Johannes-losjer.
Noen kalles Andreas-losjer.
Og noen kalles Steward-losjer.
Men hva er forskjellen på disse?
Er det f.eks. en link mellom Johannes-losjene og Johanitterordenen?
Hvorfor skriver ikke TV2 om dette?
Jeg prøvde å søke om hva Johannes-losjer egentlig var nå.
Og jeg fant noe på Wikipedia, som jeg synes at får det til å se ut som, at det kanskje er en link mellom Johannes-losjene og Illuminati.
Kan dette stemme?
Døm selv, fra det jeg fant, i full fart, om dette, på Wikipedia nå.
Vi får se om jeg klarer å finne igjen disse to nevnte sidene, fra Wikipedia nå.
Vi får se om jeg klarer dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er et av eksemplene jeg fant, da jeg prøvde å søke om hva Johannes-losjer egentlig er, på Google, nå nettopp:
http://no.wikipedia.org/wiki/St_Johanneslosjen_Absalon_til_de_tre_brennesler
PS 2.
Her er det andre eksempelet, på en mulig link mellom Johannes-losjene og Illuminati:
http://no.wikipedia.org/wiki/St_Johanneslosjen_Anna_Amialia_til_de_tre_roser
http://www.tv2nyhetene.no/prosjekt/frimurer
Men disse frimurerne, de er visst i forskjellige typer, av losjer, eller foreninger, blir det kanskje, på vanlig norsk.
Noen kalles Johannes-losjer.
Noen kalles Andreas-losjer.
Og noen kalles Steward-losjer.
Men hva er forskjellen på disse?
Er det f.eks. en link mellom Johannes-losjene og Johanitterordenen?
Hvorfor skriver ikke TV2 om dette?
Jeg prøvde å søke om hva Johannes-losjer egentlig var nå.
Og jeg fant noe på Wikipedia, som jeg synes at får det til å se ut som, at det kanskje er en link mellom Johannes-losjene og Illuminati.
Kan dette stemme?
Døm selv, fra det jeg fant, i full fart, om dette, på Wikipedia nå.
Vi får se om jeg klarer å finne igjen disse to nevnte sidene, fra Wikipedia nå.
Vi får se om jeg klarer dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er et av eksemplene jeg fant, da jeg prøvde å søke om hva Johannes-losjer egentlig er, på Google, nå nettopp:
http://no.wikipedia.org/wiki/St_Johanneslosjen_Absalon_til_de_tre_brennesler
PS 2.
Her er det andre eksempelet, på en mulig link mellom Johannes-losjene og Illuminati:
http://no.wikipedia.org/wiki/St_Johanneslosjen_Anna_Amialia_til_de_tre_roser
En som heter Roger Robberstad, (som virker å være ganske kjent), skrev en kommentar om tante Ellen og bestemor Ingeborg, (som døde ifjor), på bloggen
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
[johncons] New comment on Bestemor Ingeborg ble ikke begravet, men ble kreme....
roger <roger.robberstad@gmail.com> |
Fri, Sep 3, 2010 at 5:54 AM | |
To: eribsskog@gmail.com | ||
|
PS.
Robberstad skriver at rent juridisk, så er det barna til avdøde som bestemmer hva som skal skje, i forbindelse med begravelsen.
Men, min mor, hun døde jo i 1999, så da blir det vel antagelig sånn, at hennes tre barn, (det vil si meg, min søster Pia og vår lillebror Axel), skulle ha hatt et ord med i dette, på vegne av vår mor da.
Men dette har jo ikke skjedd.
Jeg har jo ikke fått noe arv engang.
Og jeg kan ikke arvelov på rams, men jeg burde vel ha fått advokat, (under Fri Rettshjelp-ordningen), til å hjelpe med disse konfliktene, rundt min mormors død.
Men det blir jeg nektet, i Norge.
Så jeg sitter her og får ikke gjort noen verdens ting.
På grunn av 'grums' i det norske samfunnet, vil jeg si.
Så sånn er det.
Men takk for kommentar.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om Roger Robberstad, som virker å være ortodoks prest og homofil(!).
Det er rart at man ikke har hørt mer om denne personen, (siden han vel virker litt spesiell?).
Det kan vel ikke være en falsk Wikipedia-profil?
(Siden jeg har blitt tullet med så mye på nettet, mener jeg).
Hvem vet.
Vi får se.
Her er mer om dette:
http://no.wikipedia.org/wiki/Roger_Robberstad
PS 3.
Robberstad var visst også høy frimurer, i en Johannes-losje.
(Se Wikipedia-linken, i PS-et ovenfor).
Det samme som min avdøde mor, Karen Ribsskog, sin fetter, Ola Øivin Ribsskog er.
Og også min nestlagfører fra militæret, Ketil Juhani Frydenlynd.
Så her er det kanskje en sammenheng?
Og kanskje også en link til Johanitterordenen?
(Som jeg har i slekta gjennom min stesøster, (eller hva man skal kalle henne), Christell Humblen, sin bror på Vestlandet, som er nylig utmeldt av Johanitterordenen).
Kan det være sånn dette henger sammen?
Hvem vet.
Vi får se.
Her er mer om dette:
http://johncons.org/
PS 4.
Jeg er jo også en flyktning, som ble forsøkt drept, i Norge, i 2005.
Men som ikke blir annerkjent, som flyktning, her i Storbritannia.
Så jeg får jo ikke gjort noe annet, som flyktning, enn å skrive på nettet, om hva som foregår.
Helt til de som styrer i Norge og Storbritannia, "får ut finger'n".
Så kanskje er det sånn, at Johanitterordenen, i Norge, tuller med min mormor, Ingeborg Ribsskog, og piner henne, i en sykeseng, eller noe, på et hemmelig sted, som Johanitterordenen har?
(Johanitterordenen kalles jo også Hospitalordenen, og har ambulanser, (ihvertfall her i England), og sikkert kontroll på sykehus, og det som er).
Men jeg får jo ikke gjort noen verdens ting.
Først må jeg bli annerkjent som flyktning, her i Storbritannia.
Og så må alle i Norge, prøve å få ordnet med problemene som er i landet, som gjorde at jeg måtte flykte til utlandet, og som gjør at jeg blir tullet med enda, i Norge og i utlandet.
(Det er vel Johanitterordenen og Johannes-losjene, (innen frimureriet), som står bak da, antagelig).
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Flashback til 70-tallet
Nå tenker jeg på oppveksten min igjen, i forbindelse med den e-posten, som jeg sendte til Svelvik kommune, i den forrige bloggposten, om problemene på Berger skole, osv.
Og da tenkte jeg på hvordan det var, når jeg og søstera mi, hadde vært på ferie hos faren vår, på Berger, mens vi fremdeles bodde, hos mora vår i Larvik.
Og da husker jeg det, at jeg og søstera mi klagde, til faren vår, i bilen, mens vi kjørte, fra Berger da, og ned til Larvik.
Vi klagde på at vi måtte legge oss så tidlig.
For mora vår sendte oss alltid i seng tidlig.
Ganske kort tid etter barne-TV vel.
Så jeg selv ihverfall, var ofte ikke trøtt, kl. 20, eller hva det var, når jeg måtte i seng.
Så det var veldig kjedelig, husker jeg, å bare ligge i senga, uten å få sove.
Så dette klagde vi om da.
Og da, så fortalte faren vår oss noe.
Nemlig det, at mora vår var 'gæern'.
Og han ville det, at vi skulle gå til politiet, og si det.
Men da, husker jeg, så ble vi lei oss.
Ihvertfall ble jeg det, husker jeg.
For vi ville jo ikke anmelde mora vår til politiet.
Det med politiet virka helt fjernt, og var noe veldig alvorlig da.
(Vi var nok så små, at vi nok var litt redde for politiet, vil jeg si.
Som når man er sånn 4-5 år, kanskje kan virke litt fryktinngytende og skremmende vel?)
Det var nesten sånn at vi begynte å grine, ved å tenke på det, å gå til politiet og snakke stygt om mora vår, til de.
Så det ville vi ikke.
(Vi ville ikke mora vår så vondt, at politiet skulle putte henne i fengsel.
Ihvertfall ikke for å være veldig streng.
Det var vel heller ikke noe politi-sak dette, sånn som jeg tenkte på det da, egentlig.
Så her var det nok noe 'urent trav', fra faren vår, vil jeg si.
Men men).
Men, det ble jo sånn, at ihvertfall jeg, mista helt respekten, for mora mi, etterhvert.
Siden hu var 'gæern' da, sånn som faren vår sa.
Men sånn som jeg tenker nå.
Så var nok faren vår veldig god på det, å manipulere barn.
Han fikk nok, mer eller mindre, ihvertfall, manipulert meg, til å bli mer og mer uvenn, med mora mi.
For jeg likte ikke det, i utgangspunktet, at jeg og mora mi og søstra mi, skulle flytte fra Bergeråsen, da jeg var tre år.
Så jeg var i opposisjon, til mora mi, allerede fra dag en, i Larvik.
Og prøvde også å få med søstera mi, på det vel, å være i opposisjon, til mora vår.
For jeg var helt imot det, at vi flytta fra Bergeråsen.
Som jeg også fortalte mora mi, da hu satt meg og søstera mi, bak i bilen, for å kjøre/rømme fra Bergeråsen da.
Men mora mi ville ikke høre.
Men faren min, han liksom helte bensin på bålet.
Og prøvde å få meg og søstera mi, til å tro at mora vår ikke bare var veldig streng, men også var 'gæern'.
For det trodde vel egentlig ikke jeg, på det tidspunktet, (den første gangen jeg hørte at mora mi var 'gæern' da, da faren min sa det i bilen, på vei til Larvik).
Og faren min prøvde også det, å få meg og søstera mi, som da var sånn 5-6 år gamle kanskje.
Til å gå til politiet, og klage på mora vår da, og si at hu var 'gæern'.
Men jeg trodde ikke at mora mi var 'gæern' egentlig.
Men jeg syntes hu var så streng, siden vi måtte legge oss så tidlig, osv.
Mens hos faren vår, så fikk vi være oppe lenge, og fikk mye godteri osv.
Mens hos mora vår, så fikk vi sjelden godteri.
Men det skjønner jeg jo nå, at det finnes en mellomting.
Faren vår, han 'kjøpte' oss kanskje litt, med mye godteri og å være oppe til klokka 22-23 osv.
Mens mora vår, hu var veldig gammeldags og streng.
Og vi fikk kanskje godteri, maks en gang i uka, (på lørdagskvelden), og knapt nok det.
Og vi måtte legge oss kl. 19-20 og sånn da.
Og mora vår, hu ville i perioder, ikke la oss besøke faren vår.
Men, mora vår fortalte meg aldri grunnen til dette.
Og heller ikke grunnen til at hu forlot faren vår.
Så mora vår, hu prøvde ikke å manipulere oss, så utrolig mye, vil jeg si, (hvis jeg skal prøve å være rettferdig).
Men det var faren min ganske fæl til, vil jeg si.
Han brukte nok oss ungene, i en slags krig mot mora mi da, vil jeg si.
Så faren min er nok kanskje en sleiping, vil jeg nok si.
Bare noe jeg kom på, nå som jeg tenkte på den klagen mot Berger skole og Svelvik kommune, osv.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Og da tenkte jeg på hvordan det var, når jeg og søstera mi, hadde vært på ferie hos faren vår, på Berger, mens vi fremdeles bodde, hos mora vår i Larvik.
Og da husker jeg det, at jeg og søstera mi klagde, til faren vår, i bilen, mens vi kjørte, fra Berger da, og ned til Larvik.
Vi klagde på at vi måtte legge oss så tidlig.
For mora vår sendte oss alltid i seng tidlig.
Ganske kort tid etter barne-TV vel.
Så jeg selv ihverfall, var ofte ikke trøtt, kl. 20, eller hva det var, når jeg måtte i seng.
Så det var veldig kjedelig, husker jeg, å bare ligge i senga, uten å få sove.
Så dette klagde vi om da.
Og da, så fortalte faren vår oss noe.
Nemlig det, at mora vår var 'gæern'.
Og han ville det, at vi skulle gå til politiet, og si det.
Men da, husker jeg, så ble vi lei oss.
Ihvertfall ble jeg det, husker jeg.
For vi ville jo ikke anmelde mora vår til politiet.
Det med politiet virka helt fjernt, og var noe veldig alvorlig da.
(Vi var nok så små, at vi nok var litt redde for politiet, vil jeg si.
Som når man er sånn 4-5 år, kanskje kan virke litt fryktinngytende og skremmende vel?)
Det var nesten sånn at vi begynte å grine, ved å tenke på det, å gå til politiet og snakke stygt om mora vår, til de.
Så det ville vi ikke.
(Vi ville ikke mora vår så vondt, at politiet skulle putte henne i fengsel.
Ihvertfall ikke for å være veldig streng.
Det var vel heller ikke noe politi-sak dette, sånn som jeg tenkte på det da, egentlig.
Så her var det nok noe 'urent trav', fra faren vår, vil jeg si.
Men men).
Men, det ble jo sånn, at ihvertfall jeg, mista helt respekten, for mora mi, etterhvert.
Siden hu var 'gæern' da, sånn som faren vår sa.
Men sånn som jeg tenker nå.
Så var nok faren vår veldig god på det, å manipulere barn.
Han fikk nok, mer eller mindre, ihvertfall, manipulert meg, til å bli mer og mer uvenn, med mora mi.
For jeg likte ikke det, i utgangspunktet, at jeg og mora mi og søstra mi, skulle flytte fra Bergeråsen, da jeg var tre år.
Så jeg var i opposisjon, til mora mi, allerede fra dag en, i Larvik.
Og prøvde også å få med søstera mi, på det vel, å være i opposisjon, til mora vår.
For jeg var helt imot det, at vi flytta fra Bergeråsen.
Som jeg også fortalte mora mi, da hu satt meg og søstera mi, bak i bilen, for å kjøre/rømme fra Bergeråsen da.
Men mora mi ville ikke høre.
Men faren min, han liksom helte bensin på bålet.
Og prøvde å få meg og søstera mi, til å tro at mora vår ikke bare var veldig streng, men også var 'gæern'.
For det trodde vel egentlig ikke jeg, på det tidspunktet, (den første gangen jeg hørte at mora mi var 'gæern' da, da faren min sa det i bilen, på vei til Larvik).
Og faren min prøvde også det, å få meg og søstera mi, som da var sånn 5-6 år gamle kanskje.
Til å gå til politiet, og klage på mora vår da, og si at hu var 'gæern'.
Men jeg trodde ikke at mora mi var 'gæern' egentlig.
Men jeg syntes hu var så streng, siden vi måtte legge oss så tidlig, osv.
Mens hos faren vår, så fikk vi være oppe lenge, og fikk mye godteri osv.
Mens hos mora vår, så fikk vi sjelden godteri.
Men det skjønner jeg jo nå, at det finnes en mellomting.
Faren vår, han 'kjøpte' oss kanskje litt, med mye godteri og å være oppe til klokka 22-23 osv.
Mens mora vår, hu var veldig gammeldags og streng.
Og vi fikk kanskje godteri, maks en gang i uka, (på lørdagskvelden), og knapt nok det.
Og vi måtte legge oss kl. 19-20 og sånn da.
Og mora vår, hu ville i perioder, ikke la oss besøke faren vår.
Men, mora vår fortalte meg aldri grunnen til dette.
Og heller ikke grunnen til at hu forlot faren vår.
Så mora vår, hu prøvde ikke å manipulere oss, så utrolig mye, vil jeg si, (hvis jeg skal prøve å være rettferdig).
Men det var faren min ganske fæl til, vil jeg si.
Han brukte nok oss ungene, i en slags krig mot mora mi da, vil jeg si.
Så faren min er nok kanskje en sleiping, vil jeg nok si.
Bare noe jeg kom på, nå som jeg tenkte på den klagen mot Berger skole og Svelvik kommune, osv.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg sendte en klage, på Berger skole, til Svelvik kommune og Sivilombudsmannen
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på Berger skole og klasseforstander Tore Allum
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Sep 3, 2010 at 2:51 AM | |
To: postmottak@svelvik.kommune.no Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no> | ||
|
Her kan man se det, at Svelvik er sentrum i Strømm. Så det er ikke sånn at f.eks. Sand er i Svelvik. Men Sand, Nesbygda, (og Svelvik), er i Strømm
PS.
Men den sammenslåtte kommunen, den ble hetende Svelvik, og ikke Strømm.
Som jeg har skrevet om, på johncons-blogg, tidligere.
Det stod i Aftenpostens arkiv, at ca. 30 kommunestyre-representanter, stemte for navnet Svelvik.
Mens kun 11 stemte for Strømm, var det vel.
Noe sånt.
Men det, tenker jeg nå.
Det kan ha vært muligens, fordi man syntes synd på Svelvik, som ikke hadde lyst, til å slutte å være by.
Og derfor lot 'felleskommunen', som Aftenposten kalte den, bli kalt 'Svelvik' da, og ikke 'Strømm'.
Noe sånt?
Uansett hva grunnen var, så er jo det kommunenavnet en konstruksjon, uansett.
Svelvik er jo bare navnet på kommunen.
Men den kommunen, er jo en sammenslått kommune.
F.eks. så heter det vel ikke Larvik, i Brunlanes nå, selv om Brunlanes ligger i Larvik kommune.
Larvik er forsatt en by.
Og Brunlanes er fortsatt Brunlanes, vil jeg si.
Det samme kan man si helt nord i Vestfold og.
Svelvik er fortsatt en by, (ihvertfall nå igjen, de siste årene).
Og Strømm er fortsatt Strømm, må man vel si.
(Selv om mange kanskje har slutta å bruke det navnet).
Men men.
Så forvirringen, den skyldes nok mye det, at Svelvik, det er både navnet på en by, og på en konstruert (felles-/sammenslått) kommune.
Man kan jo ikke slutte å kalle Nevlunghavn for Nevlunghavn, selv om det ligger i Larvik kommune nå, mener jeg.
Nei, det blir feil, mener jeg.
Derfor blir det også feil, mener jeg, å slutte å kalle Strømm for Strømm, vil jeg si.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Svelvik ville altså ikke bli 'landkommune', vel altså en vanlig kommune da.
Svelvik-folk ville ikke være bekjente av, av å ha på seg, at de bor på landet.
Men nå for tiden, så får jo nesten hver eneste husklynge rundt omkring, lov til å kalle seg by, har jeg inntrykk av.
Mens i 'gamle dager', så var det kanskje mer status da, å bli kalt by.
Mens folk kanskje ikke bryr seg så mye om det lengre.
Har jeg inntrykk av, ihvertfall.
Forøvrig, så har jeg lest på nettet, at Svelvik har fått tilbake by-statusen sin igjen, for noen få år tilbake.
Så det Berger og Nesbygda kunne eventuelt ha gjort.
Nå som det snakkes om å legge ned skolene der.
Det er at de kunne eventuelt ha gjenopprettet gamle Strømm kommune.
Og kjøpt og solgt tjenester til Svelvik kommune da.
Hvis det fortsatt blir krevet det, at man skal legge ned skolene på Berger og på Nesbygda, mener jeg.
Men nå har det vært mye tull, på Berger skole, vil jeg si, da jeg gikk der.
Faren min, Arne Mogan Olsen, han lot meg jo bo alene, fra jeg var ni år.
Og jeg kom ofte for seint på skolen, og var ofte hjemme, og skrev 'rare' unnskyldninger da, i meldingsboka.
Men faren min hadde jugi, til Allum, og sagt at han var ofte på forretningsreiser, (skjønte jeg på Allum, ihvertfall).
Men det var han egentlig ikke noe særlig ofte.
Men problemet var egentlig det, at han bodde nede hos Haldis.
Men som barn, så er man jo ofte lojal, mot foreldrene sine.
For faren min skremte meg, med at barnevernet var fæle, osv.
Men Allum, og Berger skole, de tok ikke de signalene jeg ga, på at noe var galt.
Så det hadde kanskje vært like greit, å stengt den skolen.
Når man ser hvordan lærerne er der, mener jeg.
For rektor Borgen, dreiv jo også og tulla, og gikk inn i jentegarderoben der, husker jeg at min fars stedatter, Christell Humblen, fortalte meg, da hun gikk i 6. klasse, på Berger skole.
Så det hadde kanskje vært like greit å stenge den skolen?
Når lærere og rektorer tuller så mye der, mener jeg.
Hvem vet.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg skrev mer om dette, fra PS-et ovenfor, også på Berger skole sin Facebook-side:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=2348696867