lørdag 3. november 2012

Jeg sendte en ny e-post til IF






Gmail - Oppdatering/Fwd: Re: SV: VS: Klage paa advokatforeningen/Fwd: Tull med Advokatforeningen/Fwd: Klage paa adv okat Rukke/Fwd: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage paa surr/Fwd: Klage paa Advoka tfor eningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advoka







Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>









Oppdatering/Fwd: Re: SV: VS: Klage paa advokatforeningen/Fwd: Tull med Advokatforeningen/Fwd: Klage paa adv okat Rukke/Fwd: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage paa surr/Fwd: Klage paa Advoka tfor eningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advoka









Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Sat, Nov 3, 2012 at 8:38 PM




To:
kundeservice@if.no


Cc:
Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, postmottak@fmoa.no, Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post@finanstilsynet.no





Hei,

for å gjøre dette mer klart.

(Selv om jeg har sendt dere flere e-poster om dette).

Så kontakter jeg IF siden dere er forsikringsstiller, for advokat Ida Valen Rukke.


Som har tullet med meg, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak, mot Svelvik kommune, som jeg fikk Fri Rettshjelp til, av Fylkesmannen i Oslo og Akershus.

Rukke gjorde ikke ferdig saken min, før hu begynte i et nytt firma.


Og jeg blir ikke tilbudt ny advokat, av Advokat.no, som har kuttet meg ut, fordi at jeg klagde på noen forhold rundt prosessen som ledet til at Rukke ble min advokat, hos Advokat.no.

(Jeg ba blant annet om en advokat i Drammen, siden det er nabo-kommunen til Svelvik, men fikk en i Oslo.


Og Rukke stod ikke oppført med barnvern, som spesialfelt, på Advokat.no sine nettsider.

Noe mange av hennes kolleger gjorde.

Så jeg syntes det virka som at Advokat.no hadde tulla med meg da.


Og gikk saken min til en advokat som ikke hadde kunnskaper på området.

Noe jeg også først mistenkte, på kommunikasjonen, fra Rukke.

Siden hu virka litt på jordet da, når hu sendte meg e-poster, sånn som jeg husker det).


Og nå vil ingen andre advokat-firma røre saken.

Enda jeg har sendt dette til firmaer og organisasjoner i Oslo, Drammen og Bergen.

Jeg vil gjerne ha minst en million i erstatning, for det er hva jeg regner med at en tapt oppvekst-sak, vil være verdt, i en norsk rettsal.


(Noe jeg nå ikke får funnet ut).

Jeg har vært på skolebesøk, hos dere, når dere holdt til ovenfor Konserthuset der, i Oslo.

Mens jeg gikk det andre året, på handel og kontor, på Sande Videregående, i 1987/88.


Og jeg skrev også en oppgave om Storebrand sin organisasjon.

Da jeg studerte det andre året, av et kandidat-studie, i informasjonsbehandling, ved NHI, i Oslo, (studieåret 1991/92).

Etter at Hagen-gruppen, (hvor min daværende kamerat Magne Winnem jobbet som butikksjef), ikke ville sende meg organisasjonskartet sitt, siden de var et privat firma, og ikke et børsnotert firma, som de sa.


Jeg har også sett på deres nettsted nå.

Og jeg sendte nesten denne e-posten til deres administrerende direktør og konsernsjef Torbjörn Magnusson.

Men jeg fant bare navnet hans, på deres nettsted, og ikke hans e-post adresse.


Men hvis dere ikke skjønner hvor dere skal sende dette, så kan dere jo sende det til han konsernsjefen.

Så vet sikkert han hvem som jobber med sånne her saker til vanlig.

Jeg vedlegger også, (igjen), et brev fra advokatforeningen, som forklarer mer om denne saken.


(Selv om Advokat.no driver med mye samrøre der, så jeg har hatt nok av den prosessen der, egentlig).

Jeg har også en fetter, Tommy Andre Løff Olsen, som jobber for dere, i Fredrikstad.


Og han har jeg ikke hatt mye å gjøre med, siden barneskolen.

Så jeg vet ikke hvor jeg har han liksom.

Så jeg håper ikke han eller dere tuller med meg nå altså.

For jeg trenger de her pengene, for jeg er arbeidsledig i England, og britene tuller med meg, så jeg har bare 30 pence på kontoen, og nesten ikke noe mat.

Så om dere kan sende mitt erstatningsoppgjør raskt til min PayPal-konto: eribsskog@gmail.com.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


PS.

Det var Tilsynsrådet for advokatvirksomhet, som ga med den opplysningen, at dere er forsikringsstiller, for advokat Rukke.

PS 2.

Sender også kopi til Finanstilsynet, siden fetteren min jobber hos dere.


Og jeg ikke er sikker på at ikke han kommer til å tulle med meg, gjennom dere.

Han fikk visst en Audi firmabil, av dere vel, i 2001, ifølge hans far, (og min onkel), Håkon Mogan Olsen.


Og min fetter Tommy Andre Løff Olsen, han svarer ikke hvis jeg prøver å kontakte han nå.

Og hans far og min far, og deres bror, Runar Mogan Olsen, og hans sønn Ove Olsen, de har sagt at jeg er en person non gratia, siden de ikke liker min blogg, eller noe.


Så jeg sender også til Finanstilsynet, siden jeg ikke er sikker på at disse ikke vil forsøke på noe vendetta-greier gjennom jobben til min fetter, liksom.

Hvis han fikk en Audi av dere, i 2001, så kan han jo være høyt oppe hos dere nå, for alt hva jeg vet.



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/11/1
Subject: Re: Re: SV: VS: Klage paa advokatforeningen/Fwd: Tull med Advokatforeningen/Fwd: Klage paa adv okat Rukke/Fwd: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage paa surr/Fwd: Klage paa Advoka tfor eningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advoka
To: kundeservice@if.no
Cc: Mona Mjøen McKiernan <mmm@advokatforeningen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>


Hei,

later du som at du ikke forstår dette?

Dette er jo en klage på advokat Rukke som er forsikret hos IF.

Dere har jo fått flere e-poster hvor jeg forklarer om dette i detalj.


Dere trenger da ikke late som at dere er idioter.

Erik Ribsskog


2012/11/1 <kundeservice@if.no>

Hei

Takk for din henvendelse.

Vi kan desverre ikke bistå deg i denne saken da du ikke er forsikret ved If skadeforsikring.


Ha en fin dag videre.

Mvh If

Vennlig hilsen
for If
Nina Sørby-Pedersen

www.if.no
Telefon: +47980 02400


Vi er flere ansatte som besvarer mail. Hvis du har ytterlige spørsmål i forbindelse med denne saken - vennligst benytt "reply-/svar" tasten og ikke korriger "subject-/emne" feltet







Opprinnelig melding





Hei,

den er grei.

Jeg håper IF sender penger raskt for jeg har bare 30 pence på kontoen min nå, og jeg blir tullet med av britiske myndigheter.

Så de kan sende på paypal: eribsskog@gmail.com.

Og jeg vil gjerne ha minst en million for den tapte oppveksten min.

Og før jeg går tom for strøm, (som må forhåndsbetales her jeg bor, i England), om et par uker.

Igjen takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


2012/11/1 Jonas Haugsvold

Det vises til din e-post 31.10.2012.



Tilsynsrådet har ikke anledning til å vurdere en eventuell habilitetsproblematikk i denne saken. Dette får du eventuelt ta opp med forsikringsselskapet.



Vennlig hilsen



Jonas Haugsvold

Rådgiver



Tilsynsrådet for advokatvirksomhet
Postboks 720 Sentrum, 0106 Oslo | Rådhusgt. 23
Tlf: 22 00 75 02 | Sentralbord: 22 00 75 00
*  post@tilsynet.no   þ  www.tilsynet.no







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 31. oktober 2012 15:32
Til: Jonas Haugsvold
Kopi: Mona Mjøen McKiernan; Leder av Jussformidlingen; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; kundeservice@if.no
Emne: Re: VS: Klage på advokatforeningen/Fwd: Tull med Advokatforeningen/Fwd: Klage på advokat Rukke/Fwd: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatfor eningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



nei jeg har jo sendt om dette, til IF forsikring nå.



Jeg har jo en fetter, som jobber der.



Er det riktig av meg å sende det til IF forsikring da?

Jeg har ikke hatt mye med min fetter Tommy Andre Løff Olsen å gjøre, siden oppveksten.



Han var en nabo, på Bergeråsen, hvor jeg måtte bo alene, fra jeg var ni år.


Jeg er redd for at han vil hjelpe min far og/eller Svelvik kommune, ved å tulle med min erstatningssak, i IF.



Hva er vanlig å gjøre i sånne tilfeller, når man har en inhabil fetter som jobber i forsikringsselskapet?

Mvh.

Erik Ribsskog



2012/10/31 Jonas Haugsvold

Det vises til din e-post av 19.10.2012.



Som tidligere nevnt i vår e-post av 3.9.2012 kan vi ikke bistå deg i denne saken.



Vennlig hilsen



Jonas Haugsvold

Rådgiver



Tilsynsrådet for advokatvirksomhet
Postboks 720 Sentrum, 0106 Oslo | Rådhusgt. 23
Tlf: 22 00 75 02 | Sentralbord: 22 00 75 00
*  post@tilsynet.no   þ  www.tilsynet.no







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 19. oktober 2012 13:27
Til: Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet
Kopi: post@advokatforeningen.no
Emne: Klage på advokatforeningen/Fwd: Tull med Advokatforeningen/Fwd: Klage på advokat Rukke/Fwd: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



jeg har prøvd å klage på Advokat.no, til Advokatforeningen.


Jeg fikk svar at jeg måtte klage på advokat Rukke.



Og nå, så svarer Advokat.no for advokat Rukke.



Jeg synes dette blir uklart.



Dette blir som noe samrøre, som går over hue på vanlige folk, som meg.



Jeg har ikke lyst til å være med å legitimere den prosessen hos Advokatforeningen mer.

Så jeg sender bare til dere.


Jeg ber om at jeg får erstatning som hvis omsorgssvikt-saken min hadde blitt vunnet i retten.



Jeg har tidligere sendt dere oppdateringer.


Min far lot meg bo alene som barn, uten at kommunen, (Svelvik), brøyt inn.



Jeg fikk noen tusen i Fri Rettshjelp, fra FMOA.


Jeg sendte en e-post til Advokat.no og spurte om å få en advokat i Drammen, siden det er den byen de jobber fra som er nærmest Svelvik.


Jeg fikk istedet advokat Rukke, i Oslo.


Jeg tenkte at det var greit.


Men så senere at hun ikke stod oppført som ekspert på barnevern, noe mange andre advokater hos dem gjorde, på deres nettside.


Da mistet jeg tilliten til Rukke, som jeg heller ikke syntes at fikk gjort noe konstruktivt, for den frie rettshjelpen, min.


Så min klage var at Advokat.no ga saken min til en advokat som ikke var ekspert på feltet.


Senere sier Advokat.no at hun var ekspert.


Men hvorfor opplyste de ikke meg om det før, da?

De sa dette til Advokatforeningen, og ikke til meg.



Og når Rukke sluttet i jobben, uten å gjøre ferdig min sak.


Så fikk jeg ikke tilbud om ny advokat, fra Advokat.no.


Og andre advokatfirma vil ikke røre den saken nå.



Så jeg synes dette kan virke som sabotasje.



Advokat.no virka fiendtlige i sine svar til Advokatforeningen, synes jeg.


De sier at de trodde at jeg ikke ville ha mer med de å gjøre, siden jeg klagde på Rukke.



Så derfor tilbydde de meg ikke ny advokat.



Ok, jeg har jobbet på Rimi.


Hvis en kunde klager på at melka er sur, så tilbyr jeg ikke ny melk, siden jeg regna med at kunden ville begynne å handle på Rema.


Det blir noe goddag mann økseskaft, over det her.



Når jeg vil klage på Advokat.no og ikke får lov.


Og så svarer Advokat.no på klagen, på Rukke.

Da blir det så mye surr og samrøre.


Så da må man nesten være advokat, for å holde tunga rett i munnen, tror jeg.


Dette surret vil ikke jeg være med på.


Så jeg sender dette til Tilsynsrådet for advokatvirksomhet.


Så håper jeg at jeg får erstatning her.


Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/9/28
Subject: Tull med Advokatforeningen/Fwd: Klage på advokat Rukke/Fwd: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: Ernst.Moe@domstol.no
Cc: Jeppe Normann , Mona Mjøen McKiernan , post@tilsynet.no


Hei,



nå er det tull her.


Nå har Advokatforeningen fått meg til å klage på advokaten.


(En klage jeg syntes at ble svakere enn en klage på advokatfirmaet).


Også får jeg et skriv nå, hvor advokat.no sier de 'eier' saken.



Hvorfor sier Advokatforeningen at dette går på advokat.



Mens advokatfirmaet sier at de eier saken.



Hvordan dette fungerer har ikke Advokatforeningen forklart for meg, mener jeg.



Jeg vil klage på at dere ikke har fortalt meg at advokatfirmaet liksom eier saken.


Dette har dere ignorert.


For dere vil at jeg skal klage på advokaten.



Mens dere godtar et svar fra advokatfirmaet.


Her er det veldig bakvendt-land fra Advokatforeningen, mener jeg.



Det er som at det bare er tull og tøys og idioti, synes jeg.



Med hilsen,

Erik Ribsskog



PS.


Sender med brev jeg fikk i dag fra Advokatforeningen.





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/8/23
Subject: Klage på advokat Rukke/Fwd: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: Disiplinærnemnden for advokater


Hei,



jeg får klage på advokaten da, siden lederen for Disiplinærnmenden mener at det er riktig.



Jeg har tidligere fått beskjed om at det er greit at jeg sender til dere på e-post siden jeg bor i utlandet, så jeg prøver å skrive klagen i denne e-posten:



1.

Advokat Rukke påtok seg min sak enda hun ikke var ekspert på feltet, (barnevern), og det fantes flere eksperter på feltet barnevern i samme advokatfirma.



(Jeg ble ikke opplyst om at advokat Rukke ikke var ekspert på barnevern, (og at det fantes flere sånne eksperter på samme avdeling som hun jobbet), men jeg fant senere ut om dette, på nettsidene, til Advokat.no.


Jeg henvendte meg til Advokat.no på e-post, og spurte om jeg kunne få en advokat i Drammen, siden Drammens-avdelingen deres, er den avdelingen deres, som ligger nærmest Svelvik kommune, som jeg har en sak mot.



Men jeg ble tilbud Rukke i Oslo.


Jeg svarte at det var vel hipp som happ, om advokaten var i Oslo eller Drammen.


Men jeg ble senere sur da jeg så på nettsidene, til Advokat.no, at denne advokat Rukke ikke var ekspert på barnevern, samtidig som at Advokat.no hadde en drøss advokater som var nettopp ekspert på barnevern.


Da eksploderte jeg nesten, for å si det sånn.

For jeg hadde også min tvil, til hvor effektivt, som Rukke jobbet.


Og når jeg så det at de hadde eksperter på barnevern, som kunne ha gjort jobben mer effektivt, for den Fri Rettshjelp-støtten, som jeg har blitt tildelt, i denne saken, fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus, så ble jeg irritert).





2.


Advokat Rukke sluttet i jobben sin, uten å gjøre ferdig saken min, (og uten at jeg ble tilbudt ny advokat av Advokat.no, som jo har flere eksperter på barnevern som jeg har skrevet om, under punkt 1).



Jeg sliter fortsatt med å få ny advokat, til å ta den saken her nå, enda jeg har sendt dette til flere andre advokater i Drammen og Oslo nå, siden jeg fikk e-posten fra Advokat.no om at Rukke hadde sluttet.



Jeg mener at hu burde vel ha gjort ferdig de sakene hu hadde, før hu slutta i jobben.



Og jeg synes også at det minste Advokat.no burde ha gjort, var å tilby meg en ny advokat, med barnevern som ekspert-felt, etter at det stokket seg sånn, på det første forsøket.





Bare si fra til meg hvis det er noe jeg har glemt å forklare om, i denne klagen.


Mvh.

Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/8/22
Subject: Re: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: "Moe, Ernst"
Cc: Merete Smith


Hei,



takk for svar!

Men jeg synes det er en uskikk, at det bare er advokater, som kan klages inn.



Jeg synes at klagen min blir mye svakere, når den rettes mot advokaten.



Dette startet jo da jeg sendte e-post til Advokat.no, og ikke da Advokat.no ga meg den og den advokaten, synes jeg.



Jeg kan forklare:



1.



Advokat.no ga meg en advokat, som ikke var ekspert på det området, som jeg trengte advokat innen.


Enda de hadde flere sånne eksperter, i samme kontorlandskap/adresse.





2.


Den 'inkompetente' advokaten slutter, og Advokat.no tilbyr meg ikke ny advokat.





Altså det blir en sterkere klage enn:



1. Advokaten tok på seg mitt oppdrag på tross av at det fantes andre advokater i samme firma med bedre kompetanse på området som min sak gjaldt.



2. Advokaten sluttet i jobben uten å gjøre ferdig min sak.





Her forsvinner jo advokatfirmaets ansvar.



Skal ikke folk beskyttes mot tulling fra advokatfirma da?


Det er svakt at folk ikke blir beskyttet mot tulling fra advokatfirma _også_, synes jeg.


Mvh.


Erik Ribsskog



2012/8/22 Moe, Ernst



Erik Ribskog



Du finner informasjon om klageadgang og fremgangsmåte på advokatforeningens hjemmeside. Der finner du også Regler for god advokatskikk og Advokatforskriften. Det er bare advokater (personer) som kan klages inn for disiplinærorganene.

Mvh

Ernst Moe



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 22. august 2012 14:05
Til: Moe, Ernst
Kopi: ms@advokatforeningen.no
Emne: Klage Advokat.no/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



jeg fant denne e-post-adressen ved å bruke Google.


ms@advokatforeningen.no klarer visst ikke å gi meg e-post adressen din, så jeg måtte gjøre det sånn.



Jeg vil klage på Advokat.no til Displinærnemden, for jeg synes det er mer hensiktsmessig, enn å klage på en bestemt advokat, i denne saken.


Men noen advokater som ikke sier hva deres rolle er i advokatforeningen/disiplinærnemden, driver å motsier hverandre.



Når det gjelder hvem som skal avgjøre om det er greit å klage på Advokat.no.



En medarbeider skrev at dette er en Disiplinærnemd-avgjørelse.


Jeg vil derfor høre dette fra Disiplinærnemnden og ikke fra folk som bare utgir seg for å representere den.



Kan jeg klage på Advokat.no?

Hvis det er greit, så forklar meg hvordan jeg kan sende klagen.



Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/8/22
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: ms@advokatforeningen.no


Hei,



i dag fikk jeg et brev fra ei Elisabeth Wille, som sier hun er advokat.


Men det må være ei 'sabotøse' som har lest på bloggen min, og tuller, tror jeg.


For jeg har jo sent dette til generalsekretær ms@advokatforeningen.no.



Jeg kan ikke se at vedkommende sabotøse er medlem av Disiplinærnemnden engang.


Nå må dere slutte å tulle!

La meg sende til disiplærnemnden nå.



Og slutt å foreta deres arbeid på maur, (byråkrat)-nivå.


Dette er MI6 og CIA og det som verre er, frykter jeg.


Skjerpings!

Vedlegger brevet det er snakkings om.


Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/8/8
Subject: Klage på surr/Fwd: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: ms@advokatforeningen.no


Hei,



jeg sender denne klagen til generalsekretæren, og satser på at det er riktig.



Jeg har først blitt opplyst om at jeg kan sende på e-post, og så har dette blitt forandret til vanlig post.



Dessuten, jeg prøver å klage på Advokat.no, til Disiplinærnemden.


Men byråkratene stopper klagen.


Den kommer ikke fram dit.


For byråkratene begynner å behandle klagen.



(Noe de selv har sagt de ikke har myndighet til).


Kan du være så snill og se på dette.


Egentlig så hadde jeg tenkt å sende dette, til lederen for Advokatforeningen.


Men jeg fant ikke e-post adressen til lederen deres, på nettsidene deres.


Mvh.


Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Jeppe Normann
Date: 2012/8/7
Subject: SV: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: Erik Ribsskog

Alle opplysninger og kontaktinfo til Advokatforeningen finner du på nettet.



Med vennlig hilsen

Jeppe Normann

Advokat ?leder disiplinærutvalget Oslo krets







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 6. august 2012 16:23
Til: Jeppe Normann
Emne: Re: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



den er grei.


Men hvem er leder for Advokatforeningen?

Kan jeg være så snill å få e-post adressen til lederen der.


For jeg synes at de 'fotsoldatene' hans surrer så mye.



Så det vil jeg gjerne klage på da.


Mvh.


Erik Ribsskog



2012/8/6 Jeppe Normann

Jeg har ikke fått besvart denne tidligere på grunn av ferieavvikling.

Alle klager på advokater skal sendes til advokatforeningen, som ivaretar sekreteriatfunksjonene for disiplinærmyndighetene.

Jeg ber således om at alle henvendelser rettes dit.



Med vennlig hilsen

Jeppe Normann
leder disiplinærutvalget for Oslo Krets



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 30. juli 2012 13:56
Til: Jeppe Normann
Emne: Klage på Advokatforeningen/Fwd: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



jeg synes at Advokatforeningen vimser så mye, så jeg klager til leder for Disiplinærnemden, for Oslo.



1. Advokatforeningen sier først at jeg kan sende på e-post, og så sier de at jeg må sende pr. brev.


De kan ikke forandre på det de sier, mener jeg.





2. Advokatforeningen sier at det er Disiplinærnemnden som bestemmer om klagen kan godtas.



Likevel så sier de at jeg ikke kan klage på et advokatkontor.



Jeg mener at her passer det best å klage på advokatkontoret.


Og vil ha en saklig vurdering av klagen, fra Disiplinærnemnden.


Likevel så stopper Advokatforeningen klagen min før den når fram til Disiplinærnemnden.


Så derfor denne e-posten.


Klagen på advokat.no er som følger:

1.



Jeg ba om en advokat i Drammen, og fikk en i Oslo.


Men seinere så fant jeg ut, at denne advokaten ikke var spesialist i barnevernssaker, som min sak gikk på, (jeg fikk Fri Rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus).


Advokat.no hadde derimot mange advokater som var spesialister på nettopp barnevern, (så jeg på deres nettsider).


Så dette var som noe helt meningsløst for meg, det blir som at hvis man leverer en bil på verkstedet, også er det elektrikeren som lakkerer bilen.


Da er det noe galt noe sted.


Men da har sikkert sjefen til elektrikeren beordret han å gjøre dette.


Så derfor er klagen på Advokat.no og ikke advokat Rukke.





2.



Da Rukke sluttet i jobben sin, så fikk jeg ikke noe ny advokat av Advokat.no.


De bare kastet meg på dør, så og si.


Jeg synes at både punkt 1 og 2 er brudd på god advokatskikk.







Mvh.


Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/7/30
Subject: Re: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: Disiplinærnemnden for advokater


Hei,



jeg synes dere vingler så mye.


Du skrev i den forrige korrespondansen din at det var Disiplinærnemnden som avgjorde om man godta en klage på et advokatkontor.


Og nå stopper du klagen før den når fram til Dispilinærnemnden.

Dette kalles vimsing, mener jeg.



Det samme når det gjelder e-postene.

Du sa det var greit å sende på e-post, og så sier du at det må sender per brev.


Kan jeg få ta det her med en 'scafer' hos dere, som ikke er så stressa?

Jeg vil gjerne ha det her fra øverste hold nå.

Mvh.


Erik Ribsskog



2012/7/30 Disiplinærnemnden for advokater

Det vises til din e-post av 27. juli og vårt brev til deg av 24. juli 2012.



Disiplinærmyndighetene behandler klage på advokat (min understrekning) som skal ha opptrådt i strid med Regler for god advokatskikk eller for øvrig i strid med domstolloven eller annen lov, samt klager over at en advokat har krevd for høyt salær, jf. Advokatforskriftens

§ 5-3 og Behandlingsregler for Advokatforeningens disiplinærutvalg.



Din klage er fortsatt rettet mot advokatfirmaet Advokat.no. Det er, som tidligere opplyst, kun advokater og ikke advokatfirmaer som kan klages inn for disiplinærordningen. Vi kan således ikke registrere din klage på Advokat.no.



Vi gjør for ordens skyld oppmerksom på at i tillegg til eventuelle e-postoversendelser, skal underskrevet klage med bilag sendes i to eksemplarer per post.



Denne tilbakemeldingen kun som e-post.





Med vennlig hilsen

Beate Sundstrøm



advokatassistent DNA ? sekretær / saksbehandler



Disiplinærnemnden for advokater

Kristian Augusts gate 9, 0164 Oslo T 22 03 50 50







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27. juli 2012 21:16
Til: Disiplinærnemnden for advokater
Emne: Hewan Negassi/Fwd: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



jeg viser til deg/deres brev, som jeg mottok tidligere denne uken.



Jeg synes at i denne saken, så passer det best å rette klagen mot advokatkontoret og ikke advokaten.



Så om Disiplinærnevnden kunne ha kikket på dette.



(Og svart på om det er greit å klage sånn).


Klagen min er som følger, mot Advokat.no:



1.



Jeg ba om en advokat i Drammen, og fikk en i Oslo.


Men seinere så fant jeg ut, at denne advokaten ikke var spesialist i barnevernssaker, som min sak gikk på, (jeg fikk Fri Rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus).


Advokat.no hadde derimot mange advokater som var spesialister på nettopp barnevern, (så jeg på deres nettsider).


Så dette var som noe helt meningsløst for meg, det blir som at hvis man leverer en bil på verkstedet, også er det elektrikeren som lakkerer bilen.


Da er det noe galt noe sted.


Men da har sikkert sjefen til elektrikeren beordret han å gjøre dette.


Så derfor er klagen på Advokat.no og ikke advokat Rukke.





2.



Da Rukke sluttet i jobben sin, så fikk jeg ikke noe ny advokat av Advokat.no.


De bare kastet meg på dør, så og si.


Jeg synes at både punkt 1 og 2 er brudd på god advokatskikk.



Sender også kopi til Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet, (som en oppdatering), siden jeg har klaget til de også.



Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog



PS.



Du har jo tidligere skrevet at det var greit at jeg sendte på e-post, så jeg regner med at det fortsatt gjelder og sender derfor på e-post istedet for per brev i to eksemplarer.



Jeg regner med at dette var en forglemmelse og at dere ikke mente å virke vinglete/uklare.





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2012/7/10
Subject: Re: Din henvendelse til Advokatforeningen
To: Disiplinærnemnden for advokater


Hei,



det høres bra ut, jeg er vant til å ikke alltid få svar, fra Norge, hit til England, så dere er bedre enn mange andre, (inkludert Kunnskapsdepartementet, f.eks. er det jeg først tenker på da).



Min adresse skal være:

Erik Ribsskog

10 Keith Court

Keith Avenue

Liverpool

GB-L4 5XJ

Storbritannia



Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog





2012/7/10 Disiplinærnemnden for advokater <
nemnden@jus.no>

Hei,



Det vises til din e-post som ble sendt oss i kopi den 20. juni 2012.



Grunnet ferieavvikling i sekretariatet har vi ikke hatt anledning til å svare på din e-post tidligere. Vi beklager dette.



Til orientering opplyses det om at all korrespondanse til Disiplinærnemnden skal skje pr. post, men grunnet avstand og sen postgang kan vi godta at dine innlegg kun kommer som e-post. Vi ønsker for ordens skyld i denne forbindelse å opplyse om at dersom denne fremgangsmåten ønskes benyttet, vil du selv stå ansvarlig for om eventuelle personlige opplysninger kommer på avveie da e-post ikke er en sikker korrespondanse mellom to parter. Du vil derfor motta svar fra oss per post.



Vi tør be deg opplyse oss om din postadresse slik at svarbrev til deg i forbindelse med nedenstående e-post kan postlegges så snart som mulig.



Med vennlig hilsen
Hewan Negassi



Disiplinærnemnden for advokater

Kristian Augusts gate 9, 0164 Oslo



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 20. juni 2012 20:57
Til: Mona Mjøen McKiernan
Kopi: Disiplinærnemnden for advokater
Emne: Re: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



ok, jeg videresender denne korrespondansen til dem, så får jeg håpe at de tar kontakt.



Også ønsker jeg samtidig å klage på Advokat.no.


Som tidligere nevnt, så ba jeg om en advokat i Drammen, siden dette er den nærmeste store byen, fra Bergeråsen, hvor omsorgssvikten fant sted.




(Etter at jeg ble innvilget Fri Rettshjelp, fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus).


Jeg ble tilbudt en advokat i Oslo.



Og jeg tenkte at det var greit.


Men da jeg sjekket nettsidene til Advokat.no nærmere, så så jeg det, at Advokat.no hadde syv advokater i Oslo, som var spesialister på barnevern.



Og selv om min sak er en barnevernssak, (min far lot meg bo alene fra jeg var ni år, og jeg fikk fri rettshjelp til en barnevernssak mot Svelvik kommune).



Så ble jeg gitt en advokat som _ikke_ hadde barnevern som hovedfelt.


Og så, her om dagen, slutter plutselig den advokaten.


Advokat.no skulle jo da selvfølgelig ha tilbudt meg en ny advokat.


Men det gjorde de ikke.


De bare sa at de var ferdig med saken.


Og dette etter at jeg hadde forklart for hun Rukke der, at jeg blir snytt for arv også, og trenger hjelp av en advokat, til å få Tingretten i Larvik, til å ha offentlig skifte, etter min mormor, og fristen der er 26. juni, altså på tirsdag neste uke.



Så at Advokat.no bare sluttet å jobbe med sakene mine, det kan koste meg arven etter min mor, (som døde i 1999), og min mormor som var fra danske kongelige og adelige.



Så jeg synes Advokat.no oppfører seg så besynderlig, at jeg ønsker å klage.


Samtidlig så lurer jeg på hva vitsen er med å klage, for Øvergård fikk bare 2000 i bot, og jeg fikk ingenting i erstatning.


Og dette gjaldt salg av min del av et sameie i Holmsbu, som jeg ville selge for å ha råd til det nevnte offentlige skiftet da.



For meg så virker det som at jeg bare blir systematisk tullet med av norske advokater, (er det mafian som trekker i tråder, jeg har overhørt i 2003 at jeg er forfulgt av dem).


Hvordan skal jeg liksom få ordnet med det offentlige skiftet da.


Hvorfor kan liksom ingen i Norge hjelpe meg med det, nå er det bare noen dager igjen til fristen går ut.


Men Advokatforeningen er så idiotisk organisert at dere ikke gir erstatning til ofre for deres mafia-advokater, og kun gir mindre enn en timelønn i bot til disse mafia-advokatene så det er jo helt håpløst.


Det burde vært som i USA hvor folk får store erstatninger.


Ellers så kommer de aldri av flekken.



Jeg blir litt kvalm her jeg sitter i England av dette mafia-opplegget som foregår i Norge.


Så nå må dere forte dere å gi Advokat.no 2000 i bot, de også.


Hva skal liksom løse seg da, tenker dere?

Dette er jo helt meningsløst egentlig.



Kan dere ikke tilby meg advokathjelp, eller noe, i det minste?

Hvordan skal jeg få ordnet med dette offentlige skiftet hvor fristen går ut 26. juni.


Det kan jo være at den egentlige grunnen til at Advokat.no oppførte seg så besynderlig var for at jeg skulle miste kontrollen over det arveoppgjøret, pga. at en mafia står bak, og trekker i tråder.



Jeg rekker jo ikke nå å få en ny advokat til å ordne med dette.


Så om dere kan ordne med det.



Jeg har skrevet om disse problemene på blogg i tre år nå, og ingen i Norge gjør en dritt, så jeg er rimelig oppgitt, for å si det sånn.



Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si.


Erik Ribsskog





2012/6/20 Mona Mjøen McKiernan

Erik Ribsskog,



Vi viser til dine henvendelser av 19.juni 2012, vedrørende klage på advokat Erik Øvergård.



Det fremgår av din henvendelse at du har anket beslutningen fra disiplinærutvalget i tide.



Vi råder vi deg til å ta kontakt med Disiplinærnemnden dersom du ønsker å få vite hvordan det har gått med anken.

Disiplinærnemnden er offentlig oppnevnt nemnd, og hører ikke til Advokatforeningen.
Vi har derfor ikke mulighet til å sjekke hvordan det har gått med anken din.



Disiplinærnemndens kontaktinformasjon er nemnden@jus.no



Vi håper dette var til hjelp.



Med vennlig hilsen
Mona Mjøen McKiernan



ADVOKATFORENINGEN / THE NORWEGIAN BAR ASSOCIATION
Kristian Augusts gate 9, N-0164 Oslo T +47 22 03 50 50 E mmm@advokatforeningen.no
www.advokatforeningen.no www.advokatenhjelperdeg.no



From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 19. juni 2012 15:33


To: Mona Mjøen McKiernan
Subject: Re: Din henvendelse til Advokatforeningen



Hei,



jeg anket i tide.


Men problemet er at dere ikke har gjort noe.


Så det er jo skandale.


Erik Ribsskog











































brev advokatforeningen november.jpg
272K








PS.

Her er vedlegget:

brev advokatforeningen november

Min Bok 5 - Kapittel 116: Mer fra Rimi Langhus

Det var også sånn, på Rimi Langhus.

At i løpet av den første tida, som jeg jobba der.

Så prøvde jeg å ta opp med distriktsjef Anne-Katrine Skodvin.

(Like ved inngangen til røykerommet der, en gang).

Om de problemene som hadde vært, på den tida som jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

(Nemlig at jeg ble lurt inn i en felle og tulla med, som jeg har skrevet om tidligere, i denne boken).

Men distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, hu reagerte på en lignende måte, av den måten som driftsdirektør Rune Hestenes, hadde reagert, noen måneder tidligere, da.

For distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, hu bare svarte bare det, at hu ville ikke bli innblandet, i det som hadde skjedd, på Rimi Kalbakken, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg hadde jo allerede prøvd å ta opp, om de problemene som hadde vært, på Rimi Kalbakken.

Med driftsdirektør Rune Hestenes og regionsjef Steinar Ohr.

Da disse to var innom, for å inspisere Rimi Kalbakken, (eller noe sånt), før 17. mai-helga, i 2001, da.

Men uten at jeg klarte å komme så langt, som å få begynt, å liste opp disse problemene, engang.

Dette ble liksom bare feid under teppet, da.

Av driftsdirektør Rune Hestenes.

(Må jeg vel si).

Og da var vel den eneste jeg kunne ha tatt det her med da.

Det måtte vel ha vært Rimi-Hagen, tror jeg.

Men jeg hadde jo liksom verdens skjøreste assistent, jobbende sammen med meg, på Rimi Langhus der, da.

Nemlig Sølvi Berget.

Og hu var jo redd for distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, (husker jeg).

(Jeg husker blant annet at jeg overhørte det, at tidligere trainee-butikksjef Thomas og assistent Sølvi Berget.

De diskuterte seg i mellom, om jeg var 'som Anne-Katrine'.

Og tidligere trainee-butikksjef Thomas, han mente vel det, at jeg ikke var fullt så ille, som distriktsjef Anne-Katrine Skodvin da, (hvis jeg hørte det riktig).

(Noe sånt).

Hva han nå mente med det).

Så hvis assistent Sølvi Berget, hadde hørt det, at jeg hadde prøvd å ringe Rimi-Hagen, om noen problemer, i Rimi.

Så hadde nok hu sjukmeldt seg, resten av livet, (eller noe sånt), tror jeg.

(For å prøve å forklare, da).

Og alle på Rimi Langhus, (og sikkert resten av folka i Rimi og), de ville nok sikkert ha trodd at det hadde klikka for meg da, (tror jeg).

Hvis jeg hadde prøvd å ringe Rimi-Hagen, om noe greier.

Så det bare droppa jeg da, (må jeg innrømme).

For da hadde nok ikke folk trodd at jeg var normal, hvis jeg hadde gjort noe sånt, (tror jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men distriktsjef Anne-Katrine Skodvin.

Hu satt meg opp 6.000 i lønn, da jeg begynte, som ny butikksjef, på Rimi Langhus.

Sånn at jeg fikk 286.000, (pluss frynsegoder), i årslønn, da.

Noe som var bra, for en butikksjef, i Rimi, på den her tida.

Selv om Rimi var den kjeden, som betalte lavest lønn, da.

Så en butikksjef i Rema eller Kiwi, ville vel bare ha ledd, av den her lønna, tror jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og distriktsjef Anne-Katrine Skodvin.

Hu sa også det, at jeg kunne få lov til å gå på et kurs, på Rimi sin regning, da.

(På Varehandelens høyskole, eller noe sånt, vel).

Som et slags plaster på såret, kanskje.

Siden hu ikke hadde kunnet hjelpe meg.

Med å rydde opp i de problemene, som hadde vært, da jeg jobbet, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

(Noe sånt).

Og da svarte jeg det, at kanskje jeg kunne gått på et kurs, i ledelse, (eller noe sånt).

(For etter å ha blitt tulla med, av distriktktsjef PØF, distriktsjef Neteland og assistent Kjetil Prestegarden.

I forbindelse med at jeg jobbet, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

Så hadde jeg blitt litt usikker, i min rolle, som leder, da.

For både PØF og Neteland de hadde drevet og programmerte meg, da.

Og assistent Kjetil Prestegarden, han fikk jo lov av distriktsjef Anne Neteland, til å liksom hersje med meg da, den tida som jeg jobba, på Rimi Kalbakken).

Men da, så svarte distriktsjef Anne-Katrine Skodvin det.

At ledelse, det hadde jeg jo nettopp lært mer om.

På de videregående butikksjef-kursene, (eller hva de ble kalt igjen), til tidligere Oslo Øst-regionsjef Jon Bekkevoll, da

Inne på Rimi sitt hovedkontor, da.

Så ledelse-kurs, det fikk jeg ikke lov til å gå på da, sa distriktsjef Anne-Katrine Skodvin.

Men da, så syntes jeg jo det, at det her kurs-greiene, bare ble som noe tull, da.

For det var ledelse, som var det feltet, som jeg fortsatt var usikker på, da.

(Etter alt det tullet, som hadde vært, på Rimi Kalbakken, da).

Forklarte jeg, til distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, da.

Så det her kurs-greiene, som distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, hadde begynt, å 'babla' om, da.

Det ble det ikke noe ut av, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så etter at mine forsøk, på å ta opp de problemene, som hadde vært, da jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

Med driftsdirektør Rune Hestenes, regionsjef Steinar Ohr og distriktsjef Anne-Katrine Skodvin.

Ble mislykket.

Så syntes jeg ikke det, at jeg kunne fortsette å jobbe i Rimi.

Med selvrespekten min i behold liksom, da.

Etter å ha blitt lurt, tulla med og misbrukt, (må man vel si), så mye, på Rimi Kalbakken, da.

Så jeg måtte nesten ut av Rimi, for å bevare selvrespekten min da, (syntes jeg).

Men nå var det sånn, at hu blonde kassadama, som hadde gått hjem, sammen med trainee-Thomas, fra avskjedsfesten hans, da.

Og som slutta, akkurat da jeg begynte å jobbe, på Rimi Langhus.

Hu overhørte jeg, at sa til låseansvarlig Anders Karlsson, (var det vel).

Like etter at jeg hadde begynt, som ny butikksjef, på Rimi Langhus, da.

At: 'Nå skulle det jo liksom bli så bra her', (eller noe sånt).

(Uten at jeg vet hvem som hadde sagt det til henne.

Hvis ikke distriktsjef Anne-Katrine Skodvin hadde lovt det, da.

Hvem vet).

Så jeg syntes ikke det, at jeg kunne slutte, i Rimi.

Før jeg også hadde fått rydda opp litt, på Rimi Langhus, da.

Så derfor begynte jeg å rydde opp litt, i den butikken også, da.

(Selv om jeg var veldig sliten og overarbeida, på den her tida).

Og jeg fikk flytta det enorme, 'kommunist-fargede' smågodt-stativet, vekk fra frukta, (som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel), og jeg fikk rydda, (og laget nytt system vel), inne på både det vanlige og på det store 'felles-lageret', da.

(Noe sånt).

Og jeg fikk ordna opp i ting, som var 'harry' der, da.

Ved å blant annet ringe håndtverkere, (og sånn), da.

Som hang opp plakatholdere, (eller hva det var igjen), ved inngangsporten, til butikken, da.

(Selv om han håndverkeren som dukka opp.

Bare gjorde bare jobben sånn halvveis vel, (vil jeg si).

Så det ble bare sendt 'tullinger' nærmest, til de butikkene, ute i Follo, da.

Husker jeg at jeg lurte på, ihvertfall.

Så det var ikke som i Oslo, liksom.

For der pleide vel sånt å bli gjort ordentlig, (av fagfolk), vi jeg si).

Og jeg bestilte vel nye plakatbukker, (tror jeg).

For den gamle så vel stygg ut, (tror jeg).

Noe sånt.

Og jeg fjerna det lille av aktiviteter, som stod, innerst i butikken.

(Ved fryserne osv., da).

For Rimi Langhus, det var en spesiell butikk.

Som var veldig trang, og derfor ikke hadde plass til kampanjer, (og hadde blitt fritatt, fra å ha disse, av hovedkontoret), da.

For da ble det så dårlig plass i butikken, at man omtrent fikk klaustrofobi, av å handle der, (må man vel nesten si).

Og det var også derfor, at jeg ikke maste så mye, om å få rydda hyllene, i butikken.

For når betjeningen stod og rydda hyller.

Så sperra de samtidig veien, for kundene, da.

(Som kom med handlevogna si, da).

Så egentlig, så var det vel kanskje like greit, å ikke stå for mye og rydde hyller, på Rimi Langhus der, da.

Hvis jeg skal være helt ærlig.

(Tenkte jeg etterhvert, ihvertfall).

Så derfor, så kjefta jeg ikke så mye på Trond Berget, da.

Når han ikke rydda hyller likevel, (sånn som jeg hadde avtalt med han), da.

Og vi gjorde jo også om hyllene etter planogram der.

Og mye mer da.

Som jeg fikk ordna med at ble gjort der, liksom.

Selv om jeg ikke gjorde alt selv, som butikksjef da, mens også delegerte noe, (som det med å gjøre om hyllene da, som Anders Karlsson gjorde).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg kom også på noe mer, fra den første kursdagen, (må det vel ha vært).

Fra det videregående kurset, for butikksjefer, på Rimis hovedkontor, som Jon Bekkevoll var ansvarlig for, høsten 2001, (var det vel).

Og det var at Jon Bekkevoll, han spurte oss Rimi-butikksjefene, om hvordan medarbeidere det var, som Rimi ville ha, da.

Og da ble det svart, (muligens av butikksjef Arne Risvåg, fra Rimi Karlsrud), vel.

At Rimi ville ha medarbeider som 'tenkte selv og tok ansvar', da.

Og dette var Jon Bekkevoll, (og flere andre), enige i, da.

Så dette var vel et slags fasitsvar, (tror jeg), på hvordan medarbeidere det var, som Rimi ville ha, da.

(Selv om jeg selv ble mye programmert, må jeg si, på den tida, som jeg jobba, i Rimi, da).

Så Rimi, de ville ikke at man skulle kommandere medarbeiderne for mye, (som butikksjef), da.

Husker jeg at Jon Bekkevoll sa, på det her kurset, (i 2001), da.

(Noe sånt).

Selv om dette var noe helt nytt for meg, da.

(Må jeg vel innrømme).

Som hadde jobbet i Rimi, siden 1992, da.

Så hvor Jon Bekkevoll og Arne Risvåg hadde det her fra.

Det veit jeg ikke.

Dette minnet ikke mye om den bedriftskulturen, som jeg selv hadde blitt kjent med, under min karriere, fra å jobbe annenhver lørdag, i kassa, på Rimi Munkelia, mens jeg var i militæret, i 1992/93.

Til jeg hadde jobba som butikksjef, i tre butikker, på tre år, i 2001, da.

(Som jeg har skrevet om tidligere, i denne boken).

Men det fantes kanskje flere skoler, i Rimi da, når det gjaldt ledelse.

Det er mulig.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Min Bok 5 - Kapittel 115: Butikksjefmøtene på den tida jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Langhus

Noen av butikksjef-møtene, på den tida, som jeg jobba, (som butikksjef), på Rimi Langhus, de var litt spesielle, (husker jeg).

På rundt den tida, som jeg begynte, som butikksjef, på Rimi Langhus.

Så husker jeg det, at en Rimi-butikk, som lå ikke så langt unna der hu Siri Rognli Olsen bodde, (i Waldemar Thranes gate/Sannergata der).

(Som jeg pleide å kjøre forbi, på vei til jobben).

Den pleide å ha store, hånd-tusjede plakater, stående stiftet opp, på en pall, langs veien, da.

Og det syntes jeg at så litt gammeldags ut, da.

Det så jo ut som at det var en innvandrer-butikk, og ikke en kjede-butikk, liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og ikke nok med det.

På den tida, som jeg begynte, som ny butikksjef, på Rimi Langhus.

(Altså våren 2001).

Så fikk alle Rimi-butikkene, (mener jeg at det var), beskjed om, at vi også måtte lage sånne svære, hånd-tusjede  plakater, da.

Og vi måtte lage en ny plakat, hver uke, (eller noe sånt da), var det vel.

Så alle Rimi-butikkene, de sluttet plutselig å se ut som kjede-butikker, da.

Og de ble istedet seende ut som innvandrer-butikker, (eller noe sånt), da.

(Noe sånt).

Og på Rimi Langhus, så måtte jeg vel finne fram et gammelt plakatbord, som stod stuet bort et sted, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men på et butikksjefmøte, (på hovedkontoret), i Anne-Katrine Skodvin sitt distrikt.

Så spurte den nye regionsjefen Steinar Ohr, (må det vel ha vært), oss butikksjefene om noe, da.

(Hvis det ikke var Jon Bekkevoll, som hadde det her møtet, da).

Og det var angående at mange butikksjefer, de hadde klaget på, at de hadde for mye å gjøre, da.

Så hovedkontoret, de lurte på om det var noen spesielle ting, som de kunne gjøre, for at hverdagen til oss butikksjefene, skulle bli litt enklere, da.

Og da svarte jo jeg det, (noe som jeg syntes at lå oppe i dagen da), at vi kunne få jo få fler ferdigtrykte plakater.

Så slapp vi å stå i en time, (eller noe sånt), hver mandag, og tusje plakater, da.

Og Rimi-butikkene, de ville da bli seende mindre 'amatør-aktige' ut, da.

Og jeg tenkte også på de nye butikklederne.

For Rimi-folk, de hadde på den her tida, omtrent ikke tusjet plakater, siden 1996, (eller noe sånt), da.

(Altså cirka fem år før det her møtet).

Da Rimi fikk intranett, sånn at fruktplakatene kunne skrives ut, på en printer, på kontoret, da.

Så dette med hånd-tusjede plakater.

Det virket som den rene galskapen for meg, (som hadde gått markedsføringslinja og studert informasjonsbehandling ved NHI), da.

Men da svarte Steinar Ohr det.

(Hvis det ikke var Jon Bekkevoll, da).

At: 'Vet du hvor dyre de plakatene er?'.

Men det kunne jo ikke jeg vite.

For jeg hadde jo ikke jobbet på hovedkontoret.

Og vi hadde jo blitt spurt om det var noe spesielt Rimi kunne gjøre, for å få hverdagen til oss butikksjefene, til å bli litt enklere, da.

Så jeg svarte bare min oppriktige mening, på et åpent spørsmål, da.

Og så fikk jeg klage på det.

Det var jo helt idiotisk, mener jeg.

Og omsetningen, til Rimi totalt, den økte mye, da vi fikk flere ferdigtrykte plakater, (sånn som jeg hadde foreslått), da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Men tidligere regionsjef Jon Bekkevoll.

Han husker jeg at skulle spare penger et år, ved å ikke distribuere Rimi sin jule-avis, da.

Så han tenkte veldig defensivt da, (vil jeg si).

For jeg husker jo at vi lærte det, da jeg gikk på markedsføringslinja.

At et såpe-merke, (eller noe sånt), som reklamerte, under krigen, i England.

Selv om varen ikke kunne skaffes.

Det merket, det ble markedsleder, etter krigen, da.

Så selv om det er nedgangstider, (eller dårlige tider).

Så lønner det seg å reklamere, da.

Lærte vi, på markedsføringslinja, på Sande videregående, skoleåret 1987/88, ihvertfall.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter det her.

Så pleide distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, å heller ha butikksjef-møtene sine, rundt omkring, på 'hennes' butikker da, (husker jeg).

Jeg mener å huske at et butikksjef-møte, ble avholdt, på Rimi Jernbaneveien, i Ski.

Hvor min tidligere assistent, (på Rimi Nylænde), nemlig Stian Eriksen, da var butikksjef.

Og jeg husker også at et butikksjef-møte, ble avholdt, på Rimi Mortensrud.

Hvor Kjell var butikksjef, da.

Og jeg husker det, at distriktsjef Anne-Katrine Skodvin, hu spurte om hvordan det nye bestillingssystemet, til Rimi, fungerte da.

For siden Rimi hadde butikkdata, så hadde de gjort det sånn, at butikkdata-systemet, begynte å ta Hakon-bestillingene, da.

Fra et dataprogram, da.

(Som jeg ikke fikk noe opplæring i, forresten.

Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og da svarte jeg det, (husker jeg).

At det systemet fungerte bra, da.

(For jeg hadde vel såvidt prata med en vietnamesisk lagerhjelp, på Rimi Langhus, om hvordan det nye bestillingssystemet fungerte, (mener jeg å huske, ihvertfall).

Et bestillingssystem, som vi bare hadde hatt i en uke, (eller noe sånt vel), på den her tida, da.

Noe sånt).

Mens Irene Ottesen, (som på den her tida, jobba som butikksjef, på Rimi Bjørndal).

Og Kjell, (som var butikksjef på Rimi Mortensrud).

De mente at det bestillingssystemet ikke fungerte bra, da.

Men da, så sa distriktssjef Anne-Katrine Skodvin det, (husker jeg).

At hu hørte på meg, da.

Selv om butikksjefene, på hennes to største butikker vel, sa imot meg, da.

Så min mening, den telte visst mer enn meningen, til to butikksjefer, som jobbet på to av de største Rimi-butikkene, (i Oslo), da.

Så jeg var kanskje en slags 'super-butikksjef', (eller hva man skal kalle det), på den her tida, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også et annet butikksjef-møte, på hovedkontoret, på Sinsen.

(Muligens like etter julebordet, eller noe sånt).

Og da ble jeg angrepet av en Norgesfrukt-konsulent, (husker jeg).

Fordi at fruktavdelingen liksom så så dårlig ut, (på noen bilder som dem hadde tatt), på Rimi Langhus, da.

Men da mente jeg at han Norgesfrukt-konsulenten svartmalte fælt, da.

For jeg syntes egentlig at frukta så grei ut, da.

Og hvis han konsulhadde tatt et bilde, inne på Rimi Langhus, et år tidligere.

Så hadde frukta sett mye verre ut, mener jeg.

For jeg var egentlig den eneste, på Rimi Langhus, som var noe særlig flink, i frukta, vel.

(Tørr jeg nesten å påstå).

Assistenten min Sølvi Berget, hu hadde jo jobba på en lompefabrikk, liksom.

Så hu var flink til å kommunisere med de ansatte osv., da.

Men fruktavdelinga, den hadde hu vel ikke helt dreisen på, syntes jeg.

Selv om hu var på et fruktkurs, (på den her tida da), husker jeg.

Men hu måtte kanskje ha vært på ti sånne fruktkurs til, (tror jeg), for ha fatta poenget, da.

(Noe sånt).

Så jeg måtte liksom dra hele lasset aleine da, (borte i frukta), må jeg vel si.

Men likevel, så vant jeg Rimi Gullårer, for andre halvår, av år 2001. da.

(Ikke så lenge etter det her butikksjef-møtet, vel).

Og Rimi Gullårer, den konkurransen, (som bare cirka en av hundre butikksjefer klarte å vinne, vel).

(Noe sånt).

Den konkurransen, den gikk først og fremst på økt fruktandel da, (vil jeg si).

Og jeg økte fruktandelen, med drøye to prosent vel, (for andre halvår, av 2001), da.

Og det vil si to prosent av den totale omsetninga, for butikken, da.

Som vel lå på 75.000 kanskje, (for å ta et tall), på en vanlig hverdag, da.

Og da er en prosent 750 kroner.

Så jeg økte vel kanskje fruktsalget, med cirka et par tusen kroner, per dag, da.

(Noe sånt).

Og frukta, den er det høy fortjeneste på.

Så det var vel antagelig derfor, at Rimi ville, at vi skulle jobbe så mye, med frukta, da.

Og distriktsjef Anne-Katrine Skodvin.

Hu sa også det til meg, på det her møtet, (etter at Norgesfrukt hadde angrepet meg, på en urettferdig måte da, vil jeg si).

At hu syntes at fruktavdelinga, på Rimi Langhus, hadde sett grei ut, på de her bildene, da.

Så det kan være at Norgesfrukt hadde noe slags kampanje mot meg, (eller noe sånt), da.

(Kan det nesten virke som, for meg).

Noe sånt.

Så sånn var kanskje det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.