Mer fra Posegodt





Gmail - Glacier mints








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Glacier mints










Posegodt

<post@posegodt.net>




Tue, Oct 8, 2013 at 7:41 PM





To:
Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>








Hei,

jeg ser nå i nettavisene at Solberg-regjeringen skal øke tollfri-kvoten:

http://www.dagbladet.no/2013/10/08/tema/dinside/aller/200-kronersgrensa/toll/29668190/

Så når den grensa har økt, så skal jeg gjøre om, sånn som du ville, at
jeg slutter å dele opp pakkene, (tenkte jeg).

Så får jeg bare finne noen kartonger, på Staples, osv.

Det burde være mulig.

Men dette er en hjemme-bedrift, så jeg har ikke noe lager.

Og jeg må bære dette til posten, så hundre poser i en pakke blir
kanskje litt tungt.

Det blir jo da cirka 20 kilo.

Så det smarteste er vel å gjøre det sånn som jeg gjør det nå, tror jeg.

Blir det ikke tungt for deg å drasse på en pakke på 20 kilo?

Kvantumsrabatt blir for mye styr, synes jeg.

Siden dette også skal gjennom tollen.

Men jeg kontaktet Fox's Confectionary, før jeg begynte denne
nettbutikken, i 2010.

Og de rådet meg til å kjøpe varene i vanlige, engelske butikker,
(siden de er billigere der, enn fra grossist, siden butikkene kjøper i
paller).

Men det er mulig, å få kjøpt en pall, (som sendes til Norge), hvis man
kontakter Fox's Confectionary.

Min nettbutikk er tenkt for forbrukere, (og ikke
stor-husholdninger/bedrifter/organisasjoner), så derfor ingen
kvantumsrabatt.

Det var liksom ikke noe jeg tenkte på, fra starten av.

Det er tenkt å være for folk som vil ha en boble-konvolutt, med noen
poser godteri, i posten.

Så enkelt og greit, (som Rema cirka), tenker jeg.

Og gjør det sånn.

(For de folka som savna isbre-mint, på debattforumene.

Det var vanlige forbrukere, og ikke korps, da).

Så forresten på nettet at du jobber som slumsøster.

Kjenner du ei Kari fra Trøndelag som jeg gikk på NHI sammen med
studieåret 1988/89.

Jeg møtte henne i Karl Johan en lørdagskveld, det året.

Og hu og fire venninner dro meg med til Frelsesarmeen sitt hybelhus
for damer, på Grønland vel.

Bodde du også der?

Kari dro i snabelen min, (for å si det sånn), om natta, mens ei
Mjøs-venninne av henne, også lå på rommet.

Jeg husker også at det var fellesdusj der, men jeg var på badet om
natta, så jeg så ikke deg der, for å si det sånn :)

Har nemlig jobba på Spar 800, på Lambertseter, og der pleide vi
Rimi-folka og kundene og ha en litt skøyer-tone da, må man vel si :)

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/8/25
Subject: Re: Glacier mints
To: Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>


Hei,

jeg har svart tidligere at jeg ikke har noe kvantumsrabatt.

Og prisene har jeg prøvd å presse ned, sånn at de er på selv-kost, når
kunden bare bestiller en vare.

(Og så tjener jeg når kunden bestiller mer enn en vare, for da blir
portoen lavere, per vare).

Men en av mine barndomskamerater, (Petter Grønli), spilte i korps,
(trommer riktignok, og ikke så lenge riktignok).

Så jeg har tenkt på det igjen, og kostprisen min ligger mellom 44.90
og 45.90, for denne varen.

Så jeg har satt ned prisen, fra 45.90 til 44.90 nå.

Som en slags 'korps-goodwiill', siden jeg pleide å ha en kamerat som
spilte i korps, da.

Jeg har ikke noe automatisk funksjon, for kvantumsrabatt.

Nettbutikken er egentlig beregnet på vanlige forbrukere og ikke organisasjoner.

Og jeg prøver å ha det enkelt og greit, da.

For å holde kostnadene nede.

Men jeg klarte å få til en liten prisreduksjon ihvertfall, som en
slags goodwill, da.

Håper dette er i orden!

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


2013/8/25 Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>:
> Hei!
>
> Jeg jobber i et korps å det var med stor entusiasme jeg fant din nettbutikk.
> Glacier mints hjelper veldig for strupen for de som spiller blåseinstrument.
>
> Jeg ønsker å høre om det mulighet med en rabatt hvis jeg kjøper et stort
> kvanta?
> Tenker at 100 poser kan være en god start:-)
>
> Ser frem imot deres tilbakemelding før jeg legger inn en bestilling.
>
> Mvh
> Tone Lund Georgsen
>







Jeg sendte en ny e-post til Tesco





Gmail - TES4298701NI: Re your recent enquiry








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










TES4298701NI: Re your recent enquiry










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Tue, Oct 8, 2013 at 6:25 PM





To:
Tesco Customer Service <customer.service@tesco.co.uk>








Hi,

she said it was 'Tescos'.

Shouldn't she have said 'Tesco Walton' then?

And why no uniform or ID?

A poster on the wall advertised for Tesco Banking.


And the tablet looked like the one Tesco sells.

And the womans white jacket looked like something a doctor would have worn.

I this this incident was odd.

Are you sure this wasn't some kind of candid camera?

Could you escalate to your line-manager for a second opinion, please?

Best regards,

Erik Ribsskog


On Tue, Oct 8, 2013 at 5:09 PM, <customer.service@tesco.co.uk> wrote:

Dear Erik

Thank you for

contacting us.


My name is James; I am the CustomerService Manager responsible for responding to your email.
This would have been asurvey carried out by the store and they would be looking for customers input
into how they feel the store is performing.
If I can
be of any further assistance, please do not hesitate to contact me
.
Kind regards

James Elliot
Tesco Customer Service

Tesco Logo

.................. Original Message ..................

To: customer.service@tesco.co.uk
From: eribsskog@gmail.com
Received: 07/10/2013


Subject: Update/Fwd: Update/Fwd: Email to the Chief Executive's Office

Hi,

today I was stopped by a woman with a tablet-PC right where you displayed
you tablet-PC's last week.

She had no form of id, just said her company was 'Tescos'.

No uniform but a white coat, like a doctor?

She asked me all kinds of questions about Tesco and Tesco Walton.

Was this some 'candid camera'-stuff or was this something from Tesco?

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, Jul 29, 2013 at 1:05 PM
Subject: Update/Fwd: Email to the Chief Executive's Office
To: ceo.customerservice@tesco.co.uk


Hi again,

and do you have an organisation-map.

Because I wonder what is this CEO customer service really?

Because you also have an e-mail address which is called: customer.service@
Tesco.co.uk.

So I think it's a bit many departments with you that deal with
custommer-service.

So I would have please wanted an organisation map.

So that I could understand how your customer-service is organised.

(And supposed to work).

Best regards,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, Jul 29, 2013 at 12:49 PM
Subject: Re: Email to the Chief Executive's Office
To: ceo.customerservice@tesco.co.uk


Hi,

and how do you explain that Tesco wants to have many different types of
baskets with the same volume that doesn't mix/stock?

Also, it's not the first time I've complained about the Sun Sip-cola being
sold out.

I think it's better if your office serves as a buffer, between me and the
Tesco Walton-employees, if that's alright.

I would have liked to asked your line-manager if that's alright.

And I would have wanted him/her to explain about the 'basket-case'.

Thanks in advance for the help with this.

Erik Ribsskog


On Mon, Jul 29, 2013 at 11:59 AM, <ceo.customerservice@tesco.co.uk> wrote:

> **
> **
> Dear Mr Ribsskog
>
> Thank you for your patience while this matter has been investigated.
>
> It was disappointing to learn that our Walton store did not have the items
> you wanted in stock during your visit on the 23rd July, I am sorry for the
> inconvenience caused.
>
> I have raised with matter with Colin Richardson, the Walton Store Manager,
> he has asked me to pass on his apologies to you. Colin has advised that the
> items are now back in stock and that he would be happy to meet with you in
> store to discuss any concerns you may have. He has also advised that he
> would like to give you a couple of bottles as a way to apologise for this
> matter arising.
>
> I have reviewed the previous correspondence you have had with this office
> and I can confirm that our position is unchanged with regard to our
> baskets. I am sorry that you will be disappointed with my response.
>
> Thank you for taking the time to contact the Chief Executive's Office. If
> you have any further queries please don't hesitate to get back in touch.
>
>
> Kind regards
>
> David Upstone
> Customer Service Executive
>
> [image: Tesco Logo]
>
> .................. Original Message ..................
>
> To: ceo.customerservice@tesco.co.uk
> From: eribsskog@gmail.com
> Received: 26/07/2013
>
>
> Subject: Re: Email to the Chief Executive's Office
>
>
> Ok,
>
> I've sent you a lot of complaints earlier, you see.
>
> And I started sending them to this e-mail address, a couple of years ago, I
> think.
>
> So now I send all the Tesco-complaints to this e-mail-address.
>
> Tesco Walton and Tesco Superstore Liverpool One also have a problem I
> wanted to complain about, by the way.
>
> And that's the baskets.
>
> Tesco Walton now have three different types of baskets.
>
> One type which is made of dark blue plastic.
>
> One type which is made of a bit less dark blue plastic.
>
> And a type which is made of metal.
>
> And these three basket-types doesn't stock with the other basket-types.
>
> So it's a bit chaotic in the check-out-area, with the baskets.
>
> Since they don't stock.
>
> If I put a dark blue basket on top of a less dark blue.
>
> Then the dark blue basket doesn't fit, in the less dark blue.
>
> Even if they are about the same size, in litres, (it looks like to me).
>
> Also the metal ones are about the same size in litres, (like it looks to
> me).
>
> I think it's odd that a big organisation like Tesco isn't stream-lined.
>
> I have to focus on the baskets when I shop at Tesco Walton.
>
> It's like you have to be an expert on Tesco-baskets to shop there, I'd say.
>
> It's like you want to bully the custommers from Sainsbury and Asda who want
> to try Tesco for a change.
>
> Then you aren't going to get many new customers, perhaps.
>
> If this isn't something you do to make people use the trolleys then.
>
> Because I've worked in a grocery-chain named Rimi, in Norway.
>
> And they were a bit sceptical with having baskets, in the shops.
>
> They only wanted trolleys, (for the customers).
>
> Since customers with trolleys usually buy more, than if they use a basket,
> to put their groceries in.
>
> But three types of baskets.
>
> Which doesn't stock.
>
> I think this is how a shop in the third world would have done it.
>
> Why aren't you more stream-lined, (and 'Western'), I'm wondering.
>
> And it's almost the same at Tesco Liverpool One.
>
> Except that I haven't seen the metal-baskets there.
>
> But they have two types of blue baskets, (with the same volume), that
> doesn't mix, when one stock them.
>
> And that's odd for a new shop like that.
>
> Liverpool One has only been around for two or three years.
>
> And this is also a Super-store.
>
> So then it looks like to me that Tesco has problems when they want to have
> a 'chaos-system', like this, with the shopping-baskets.
>
> (I've studied Information Management and have gone to commerce-school and
> have worked as a retail-manager.
>
> We learned at commerce-school that 'the custommer is always right'.
>
> But I don't think Tesco agrees with this, when I see many different types
> of baskets, that doesn't stock, in your shops.
>
> Then I wonder if the whole Tesco-chain has lost a bit control, to be
> honest.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> On Fri, Jul 26, 2013 at 4:36 PM, <ceo.customerservice@tesco.co.uk> wrote:
>
> > **
>
> > Our Ref 15143479
> >
> > Dear Mr Ribsskog
> >
> > Thank you for your email addressed to our Chief Executive, to which I
> have
> > been asked to respond. Please accept my apologies for the delay in doing
> > so.
> >
> > I am currently looking into your concerns and I will be in touch as soon
> > as I have a response.
> >
> > Thank you for your patience in the meantime.
> >
> > Kind regards
> >
> > David Upstone
> > Customer Service Executive
> >
> > [image: Tesco Logo]
> >
> > .................. Original Message ..................
> >
> > To: ceo.customerservice@tesco.co.uk
> > From: eribsskog@gmail.com
> > Received: 23/07/2013
> >
> >
> > Subject: Complaint about Tesco Walton
> >
> > Hi,
> >
> > in this shop both brands of your budget-colas, (in two-litre bottles),
> were
> > sold out today.
> >
> > Both Sun Sip and your own brand.
> >
> > And also two types of budget orange juice was sold out.
> >
> > The one in plastic-botles and the one in cartoon.
> >
> > Regards,
> >
> > Erik Ribsskog
> > ------------------------------
>
> > This is a confidential email. Tesco may monitor and record all emails.
> The
> > views expressed in this email are those of the sender and not Tesco.
> >
> > Tesco Stores Limited
> > Company Number: 519500
> > Registered in England
> > Registered Office: Tesco House, Delamare Road, Cheshunt, Hertfordshire
> EN8
> > 9SL
> > VAT Registration Number: GB 220 4302 31
> >
>








Mer fra Facebook

scientologene 1

PS.

Her er mer om dette:

scientologene 2

Mer nettmobbing

tu mobbing

http://www.tu.no/it/2013/10/08/sa-mye-koster-superbredband-til-alle

PS.

Jeg har et tracking-cookie-program, som heter StatCounter, på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

tirsdag statcounter

Mer nettmobbing

tu

http://www.tu.no/it/2013/10/07/superbredband-til-alle

PS.

Jeg har et tracking-cookie-program, som heter StatCounter, på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

tu statcounter

Mer fra Facebook


Det er mange og mye som har bidratt til at jeg hadde en fantastisk oppvekst på Krok og Høien. Foruten selve stedet er mennesker som har bidratt til og krydre oppveksten litt ekstra. En av dem er fam. Lersbryggen som var og er noen flotte mennesker.
Jeg var mye på gården der og fikk mange fine opplevelser. Der hentet jeg heste tagl(fra hestehalen) som far laget fuglesnarer av som han hang opp i trærne oven for huset hjemme. Det ble mangt et måltid med kramfugl men nydelig saus.
På gården hadde dem to hester, Blakken og Bruna, rolige flotte dyr. Husker vi var nedi havna og ledet dem inn til en stor stein som jeg sto på for å komme opp heste ryggen. Det ble noen turer rundt der i små trav. Det var greit for Svein bare jeg ikke gjorde det for ofte. Sammen med Per fikk jeg lov og ri den ene hes...Vis mer
  • Ida Kastås Svendsen Har du noen gang tenkt at forfatter har vært noe for deg? 
  • Kjell Paulsen Å nei, selv om jeg liker å skrive:-)
  • Eva Brekke Voss Jeg liker også å skrive, mamma og Vivian var/er også kjempeflinke. Kanskje har vi det fra samme sted...?
  • Kjell Paulsen Det ville vel ikke være helt usannsynelig Eva. Rart det der, det bare kommer når det kommer, og da er det bare å rable i vei;-)
  • Eva Brekke Voss Jeg tror jeg skal legge inn et minne jeg har derfra - om noen dager. Har ikke ork akkurat nå, hosten sitter fremdeles i kroppen etter 2 - to - måneder.
  • Kjell Paulsen Jeg gleder meg til å lese det! To måneder!! Har du fått Mycoplasma?
  • Eva Brekke Voss Jeg er forkjølet, sier legen...
  • Kjell Paulsen Hm, to måneder! Jeg hadde Mycoplasma i fjor og det varte i ca 4 mndr! Hostet så lenge at jeg trodde brystbeinet skulle briste...slitsomt!
  • Erik Ribsskog Min fetter Ove, (fra Follo), pleide også å gå ned til den gården.

    Det var når han var på besøk hos farmora vår Ågot Mogan Olsen, som bodde i det huset oppe på Roksvollen der, som var grønt på 70-tallet og hvit på 80-tallet, (ved siden av Strømm Trevar
    ...Vis mer
  • Håkon Karin Hansen Det var hos Gamle smed Larsen det Der var jeg og med Hestene til Lars Knem Det var tider det Larsen var faren til Harrald Alf og Rudolf Faren din drev Versted der også vi var jo der og fikk sveise husker du
  • Erik Ribsskog Var det smed der, (oppå Roksvollen), før farfaren min, (Øivind Olsen), bygde Strømm Trevare, mener du?

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Håkon Karin Hansen Smia lå der Mlultiellement ligger nå
  • Kjell Paulsen Ja, stemmer det Håkon. Stas og være der den gangen.
  • Erik Ribsskog Mener å huske at min fars stesønn Jan Snoghøj var med å bygge, den Multielement-fabrikken, på Grunnane, på midten av 80-tallet.

    Han la murstein, (mener jeg å huske).

    Og det var en svær bygning.

    Så det må vel ha vært kjedelig.

    Men sånn går det, når man ikke har artium.

    Jeg tipper på at han ikke har det, ihvertfall.

    Idag så jobber Jan Snoghøj som naturmedisiner/kinesolog/'kvakksalver', inne i Drammen.

    Det er nok han som hjalp hu Anne-Katrine, fra Drammen, som var med i bikini-NM osv., med kostholdet, (mistenker jeg ihvertfall).

    Han har også hjulpet alpinister osv., med kostholdet.

    (Finn Christian Jagge var det vel muligens).

    Mvh.

    Erik Ribsskog