tirsdag 23. september 2014

Jeg sendte en e-post til Utdanningsdirektoratet

Erik Ribsskog

Svar på forespørsel om karakterutskrift for examen philosophicum

Erik Ribsskog Tue, Sep 23, 2014 at 4:33 PM
To: "post@utdanningsdirektoratet.no"
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen , studentinfo@admin.uio.no, Akademikerforbundet , postmottak@uhr.no, Studentombudet UiO , "postmottak@kd.dep.no"
Hei,

og de skolene går det dårlig med, virker det som.

Min mor var grandniese av Bernhof Ribsskog, som utviklet normalplanen
for grunnskolen.

Og her klarer dere ikke å stave 'direktorat' engang.

(Dere skriver 'dirketorat').

Og dere klarer ikke å undertegne e-posten deres med et navn.

Det er for dårlig, mener jeg.

Så dette blir sendt til Sivilombudsmannen.

Og jeg leste den siste e-posten fra UIO igjen nå.

De skriver at en karakterutskrift viser fag som er bestått, (eller noe
i den duren).

Er det riktig, lurer jeg?

Dette virker som noe 'besserwisser-aktig' for meg.

Kan ikke en karakterutskrift inneholde informasjon om ikke beståtte
eksamener også?

Og hva med 'utskrift fra eksamensprotokollen?'.

Er det ikke noe som heter det og?

Dette er bare noen fæle kverulanter, vil jeg si.

Erik Ribsskog


2014-09-22 14:52 GMT+02:00  <post@utdanningsdirektoratet.no>:
> Utdanningsdirketoratets ansvarsområder er grunn- og videregående skole, og
> kan ikke
> svare på henvendelser som gjelder høyere utdanning.
>
> Vennlig hilsen
> Servicetorget
>

Og enda mer fra Norge

I går, så ringte jeg Nav Østensjø, (på Skullerud), litt etter klokken åtte, om morgenen.

Og da fikk jeg ikke prate med en saksbehandler.

(Kun med ei som het Mona, som satt i skranken, (eller noe i den duren), vel).

Og hu sa, at de ikke hadde vedtatt noe enda.

Og da sa jeg det, at jeg skulle ringe tilbake, på torsdag.

(For det var så lenge, som matpengene skulle holde.

Noe sånt).

Og så ringte jeg husvert Johan, og fortalte han om det som NAV hadde sagt.

Og avtalte med han, å ringe han tilbake, på torsdag.

(Med en ny oppdatering).

Og så ringer han i går ettermiddag, (var det vel).

Og i dag formiddag, (var det vel).

Og da ser jeg det, (mens jeg er på IKEA), at han Johan har ringt igjen.

Og ringer han.

Og han sier noe sånt, som at Camilla fra NAV har ringt, (om en søknad og en garanti).

Og han vil at jeg skal ringe de.

Og jeg ringer NAV Østensjø.

Men de sier at de ikke har noen Camilla, (som driver med boliger), der.

(Enda det var det navnet, som hu Tone, (en slags saksbehandler-assistent vel), der sa, på tirsdag, i forrige uke).

Og jeg ble da satt over til Boligkontoret.

Og der fikk jeg prate med en Robert.

Som liksom speilet måten jeg prata på, (virka det som, for meg).

Og det har ikke noe i kundeservice å gjøre, (mener jeg).

Så jeg ble rimelig irritert, (for å si det sånn).

Og han Robert, han sa også det, at det jobba seks folk der, men ingen Camilla.

Så de bruker kanskje tulle-navn, (eller noe i den duren), på NAV, nå for tida?

Jeg ble skikkelig irritert.

Jeg hadde jo avtalt med husverten, å ringe tilbake, på torsdag.

Likevel, så ringer han meg, (på mobilen), seinere på mandag og i dag.

Det er jo bare masing, (må man vel si).

Og de tuller med navna, og er uhøvla, (behandler kunder/klienter dårlig, når de ringer), på NAV Østensjø.

Og jeg ble også forbanna, på nordmenn, som sitter og ser på alt tullet, som foregår, mot/rundt meg.

(De sitter og ser på bloggen min).

Uten å gjøre noe.

Som å ta opp dette tullet i avisa, for eksempel).

Så sånn er det.

Erik Ribsskog