tirsdag 14. oktober 2014

Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

Erik Ribsskog

Klage

Erik Ribsskog Tue, Oct 14, 2014 at 5:41 PM

To: post@baerum.kommune.no
Hei,

jeg var på NAV, i Sandvika, i dag.

Og på veien hjem, så gikk jeg forbi biblioteket, (i Sandvika).

Og så tenkte jeg det, (for jeg har nettopp flytta, til Bærum), at jeg
kan jo skaffe meg bibliotekkort, mens jeg husker det.

Og så sa dama på biblioteket, (ei med briller, i 40-åra vel), at jeg
da måtte gå på Hoved-Deichmanske, (hvor jeg har lånekort fra før), og
be om 'nasjonalt lånekort'.

Men det høres ut, som noe 'Kafka-greier', for meg.

Det har jeg aldri hørt om før, (hverken i Norge eller England, hvor
jeg har bodd tidligere), at man må gå på et annet bibliotek, for å få
lånekort, til et bestemt bibliotek.

Det høres ut som i det ordtaket, om 'å gå over bekken etter vann'.

Og nasjonalt lånekort, det har jeg ikke hørt om før.

Men det virker som, for meg, at det blir bare surr, med dette
nasjonale lånekortet.

Så jeg må si, at det virker som noe nymotens 'New Age-greier', som
kanskje burde kuttes ut.

(Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig, liksom).

Så dette ville jeg klage på.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til NAV

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail

Erik Ribsskog Tue, Oct 14, 2014 at 4:46 PM
To: "post@nav.no"
Cc: Roy Frantzen
Hei,

jeg var på Nav, i Sandvika, i dag.

Jeg er ikke så kjent, i Bærum.

Så jeg 'surra' litt rundt, før jeg fant NAV, og var der, cirka fem på tre.

Da stod det en litt lav Securitas-vakt der, (med skjeggstubber), som
stoppa meg, i døra.

Jeg viste han et brev, fra NAV Skullerud, om at jeg skulle kontakte Nav Bærum.

Men det var ikke bra nok.

Han sa at de stengte kvart på tre der.

Men på skiltet så stod det klokka tre.

Så de gjør det feil, på NAV Sandvika, mener jeg.

For jeg har jobba, i butikker, som Matland/OBS Triaden, (i Lørenskog).

Og der hendte det, at den siste kunden, ikke var ute av butikken, før
nærmere klokka ni om kvelden, (og vi stengte klokka åtte).

Så det er sånn, at de som har kommet seg innenfor døra, før stengetid.

De skal ekspederes, på vanlig måte.

Og så kan arbeids-flokken gå hjem, når de er ferdige, med å ekspedere kundene.

Det er vanlig, i Norge, mener jeg.

Tenkt dere, om de hadde gjort det sånn, på polet, før påskeferien.

La oss si at polet stengte klokka 13, den siste dagen, før påskeferien.

Og så kommer Ola Nordmann innom, et kvarter før stengetid.

Og blir nekta i døra, av en 'Gestapo-vakt'.

Og Ola Nordmann skal handle med seg, sprit og andre drikkevarer, for
hele påskeferien, (eller for eksempel juleferien).

Det sier seg selv, (mener jeg), at NAV Sandvika gjør det feil.

Hvis de hadde gjort det sånn på Polet, så hadde dem fått hørt det, mener jeg.

Jeg mener at Wesenlund har laget en sketsj om det.

Og der var temaet, om Fleksnes kom seg til polet, før stengetid, (eller ikke).

Temaet var ikke, om han kom seg til polet, _et kvarter før_ stengetid,
(eller ikke).

Så dette ville jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Date: 2014-09-30 8:30 GMT+02:00
Subject: RE: Oppdatering/Fwd: min mail
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei

Det bekreftes at dette er for ut oktober måned. Ved evt videre hjelp
etter oktober måned må du kontakte NAV Bærum.
I forhold til taushetsplikt og datasikkerhet, får vi ikke sendt vedtak
på e-post. Hvis du ikke har fått lapp på postkasse, blir det sendt i
retur. Du kan evt komme hit å få kopi av vedtak.

Mvh

Roy Frantzen
Fagkonsulent
NAV Østensjø



-----Original Message-----
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, September 29, 2014 10:35 PM
To: Roy Frantzen
Cc: kontor@vtdekk.no
Subject: Oppdatering/Fwd: min mail

Hei,

jeg så det, at det hadde kommet inn en litt over 7000, på kontoen min,
hos Nordea, i dag.

Jeg lurte på hvor lenge, som de pengene, var ment å vare.

(Er det ut oktober?).

Jeg tror ikke, at navnet mitt, er satt opp, på postkassa her enda, (i
Slependveien 80).

Så jeg lurte på om det hadde vært mulig, å få en kopi, av det siste
vedtaket, per e-post.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-25 12:53 GMT+01:00
Subject: Re: min mail
To: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Cc: kontor@vtdekk.no


Hei,

takk for e-post!

Jeg viser til telefonsamtale tidligere i dag.

Jeg ble bedt om å sende en e-post, som en søknad, om livsopphold,
garanti og husleie.

Og jeg søker herved om dette.

Jeg hadde også en møte med din kollega/assistent Martine, på mandag, i
forrige uke, (på NAV Østensjø, på Skullerud).

Og da fylte jeg ut en del skjemaer.

Så det kan muligens vært disse skjemaene, som det har vært snakk om, denne uken.

Det er mulig at hun Martine har oversikt over hvor de skjemaene ble av.

Jeg sender også kopi av denne e-posten til husverten, (siden han har
ringt et par ganger, om denne søknaden, tidligere denne uken).

Håper som sagt at penger til mat/livsopphold, kan sendes ganske raskt,
til min konto, hos Nordea.

Jeg har som sagt på telefonen, prøvd å få tak i en saksbehandler, hos
dere, fem ganger, siden fredag, i forrige uke.

(Uten å lykkes, før på femte forsøket).

Så jeg har ikke så mye penger igjen, på konto, (kun cirka 12-13 kroner).

Og jeg tror neppe at de som jeg bor i bofelleskap med, blir så glade,
hvis jeg begynner å spise av deres mat, for eksempel.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


On Thu, Sep 25, 2014 at 12:10 PM, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no> wrote:
>

Jeg sendte en e-post til Konkurransetilsynet

Erik Ribsskog

dine henvendelser til Konkurransetilsynet

Erik Ribsskog Tue, Oct 14, 2014 at 12:24 PM
To: Amundsen Hanne Dahl
Cc: ica@ica.se, info@coop.no, LO Postkasse LO , "post@arbeidstilsynet.no" , Akademikerforbundet
Hei,
jeg foretrekker å ta dette skriftlig, (siden det er snakk om arbeidssaker, osv.).

Men du kan jo eventuelt sende dette videre til din overordnede, (hos Konkurransetilsynet), hvis det blir vanskelig.

Mvh.

Erik Ribsskog



On Tue, Oct 14, 2014 at 8:41 AM, Amundsen Hanne Dahl <HADA@kt.no> wrote:
Erik Ribsskog,

Det vises til dine e-poster til Konkurransetilsynet vedrørende foretakssammenslutningen mellom Coop og Ica.

Du kan gjerne ringe meg når du har anledning. Min kontaktinformasjon fremkommer under.


Vennlig hilsen
Hanne Dahl Amundsen
Seniorrådgiver / Avdeling for mat, handel og helse

T: +47 55 59 76 27  M: +47 480 98 701
KT_Logo_i_farge_300
Olav Kyrres gate 8, Bergen
T: 55 59 75 00
www.konkurransetilsynet.no


**************************************************************************************

PROTECTED; PERSONAL AND CONFIDENTIAL: This email message and all attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and may contain confidential and privileged information. Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender by reply email and delete all copies of the original message.

**************************************************************************************

Jeg sendte en e-post til Elkjøp

Erik Ribsskog

Klage

Erik Ribsskog Tue, Oct 14, 2014 at 4:33 AM
To: Øystein Andre Schmidt
Cc: TONO@tono.no, postmottak , post@forbrukerombudet.no, ica@ica.se, postmottak@uhr.no, info@hoyre.no
Hei,

jeg likte ikke at du ble så fort dus, og at du hilser på engelsk.

Jeg synes også, at det er en grov feil-vurdering, å sende dette, til
Slependen-avdelingen deres.

Dette er noe som er gjengs, for alle Elkjøp, (virker det som for meg),
så dette hører nok hjemme hos adm. dir.

(Dette er flere klager.

Og de andre klagene, er også alvorlige, (dette med Gestapo-vektere og
at dere ødela for studiene, til meg og en annen HiO IU-studen).

Så dette hører nok hjemme hos administrerende 'fuhrer', mistenker jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-10-13 14:04 GMT+02:00 Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>:
> Hei Erik og takk for e-post.
>
> Jeg skal kontakte varehuset vårt på Slependen og be dem se på muligheten for å informere bedre om hvilke modeller som er utsolgt.
>
> Ha en flott dag videre!
>
> Vennlig hilsen/Kind regards
> Elkjøp Nordic AS
>
> Øystein A. Schmidt
> Kommunikasjonssjef / Senior Communications Officer
>
> Address: Solheimveien 6-8 | P.O.Box 153 | NO-1471 Lørenskog
> Mobile: +47 951 47645 | Fax: +47 67 97 17 77
> oystein.schmidt@elkjop.no | www.elkjop.no/presse
>
> Følg oss på:
>
> Twitter @Elkjop_no - Instagram #Elkjop_no - YouTube.com/Elkjop
>
>  Tenk på miljøet før du skriver ut!
>
>
> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: 12. oktober 2014 02:33
> To: Øystein Andre Schmidt
> Cc: TONO@tono.no; postmottak; post@forbrukerombudet.no; ica@ica.se; postmottak@uhr.no; info@hoyre.no
> Subject: Klage
>
> Hei,
>
> jeg fant ikke noe generell e-post-adresse, til Elkjøp, på deres nettsider.
>
> Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne sende en klage gjennom presse-kontakt-epost-adressen deres.
>
> Jeg var på Elkjøp Slependen, i dag.
>
> Og jeg var der også, for cirka en uke siden.
>
> Og det var det samme problemet, begge ganger.
>
> Under 'basic'-mobiler, så har dere utstilt en enkel Samsung-mobil, til
> 99 kroner.
>
> (Jeg har nettopp flytta hjem, etter å ha bodd i mange år, i utlandet.
>
> Og driver og prøver å finne et internett-abonement, som passer for min bruk.
>
> Og ville bare ha en enkel mobil, den første tida, i Norge).
>
> Men deres ekspeditør, (begge ganger en ung mann, med langt hår i nakken, og han hadde i dag, (lørdag), også tre dagers-skjegg, så det ut som).
>
> Han sa det, at den mobilen, var utsolgt.
>
> Og for cirka en uke siden, så liksom prakket han på meg, en billig smart-phone.
>
> Og jeg trengte likevel, en enkel mobil, i dag, (på grunn av at jeg måtte lade opp Telenor kontant, som jeg bruker i en USB-stick, til internett).
>
> Og mobilen var fortsatt utsolgt.
>
> Og da klagde jeg, (i butikken), for da burde det stått en lapp, (ved den mobilen), om at den var utsolgt, (og eventuelt når den igjen var å få tak i, fra Elkjøp sitt hovedlager, som var der den var utsolgt, sånn som jeg forstod det, på ekspeditøren).
>
> Jeg fikk også ødelagt studiene mine, høsten 2003.
>
> For jeg hadde en nyinnkjøpt Toshiba-laptop, fra Elkjøp Carl Berner.
>
> Og jeg gikk, på HiO IU.
>
> Og jeg ville ikke ha Linux, på min stasjonære PC.
>
> (For jeg var op på #quiz-show, blant annet, på irc.
>
> Og brukte også den PC-en, som multimedia-PC.
>
> Så jeg ønsket ikke, å bruke den PC-en som test/opplærings-PC).
>
> Så jeg installerte Linux, på en laptop, som jeg kjøpte, på Elkjøp Carl Berner, rundt studiestart, høsten 2003.
>
> Laptop-en var det ventetid på, (den var på tilbud, til cirka 7000, som var billig, for en vanlig laptop, på den tida).
>
> Jeg måtte betale, på forskudd, og vente i to-tre uker, på å få laptop-en.
>
> Da jeg fikk den, så var det en prikk, på skjermen, som var svart.
>
> Min studiekamerat Dag Anders Rougseth, sa det, at da ville han ha byttet PC-en.
>
> Men hos Elkjøp Carl Berner, så møtte jeg da en 'russer'.
>
> Som sa det, at det var bare byttegrunn, hvis de 'døde' pixlene, målte en kvadrat-centimeter tilsammen, (eller noe i den duren).
>
> Og noen uker seinere.
>
> Så stoppa bare laptop-en å virke.
>
> (En tidligere russekamerat, Magne Winnem, var innom hos meg, i 'studie-leiligheten min', (som egentlig var Rimi-leilighet, hvor jeg jobba, som låseansvarlig, mens jeg studerte, og som butikksjef, før jeg begynte å studere igjen.
>
> Og han mente det, at det var kriminelt, (eller noe i den duren), å bruke Linux, på en laptop.
>
> Men Deichmanske bibliotek bruker Linux.
>
> Og vi lærte om Linux, på HiO IU.
>
> Så hva er galt med det?
>
> Er Winnem en degenerert jøde, eller noe i den duren?
>
> Han har også tidligere vært rar, og sagt det, at jeg ikke kan reservere meg mot telefonsalg, siden jeg har jobbet deltid, med telefonsalg.
>
> Og han har også villet ha hjelp av meg, til å fikse Høyre sine web-sider, i 1997, enda jeg var ferdig å studere, første gang, i 1992, og da hadde ingen hørt, om web-design, så jeg jeg kjente ikke det feltet, på den tida.
>
> Så han, (Winnem), er i det minste historieløs, vil jeg si.
>
> Men han har også mye annet rart, for seg.
>
> Så har er også forvirret, må jeg si.
>
> Kanskje han har klikka, og fått noen til å ødelegge laptop-en, kan man kanskje lure på.
>
> Siden han også har jobbet, som leder, i ICA, og kanskje kjente noen med nøkkel.
>
> Hm).
>
> Og da brukte Elkjøp Carl Berner, så lang tid, på å fikse min laptop.
>
> Så hverken Rougseth eller meg, fikk tatt eksamen, i Linux, det semesteret.
>
> Så Elkjøp ødela for utdannelsen min, må jeg si.
>
> Og jeg ble ikke tilbudt, å få låne en reserve-laptop/PC, under den måned-lange reperasjonstiden, i 2003.
>
> Så jeg vil med dette klage, på Elkjøp, på grunn av flere ting.
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Da jeg gikk ut, fra Elkjøp, i dag, (lørdag), etter å ha snakket, med han langhåra ekspeditøren deres.
>
> Så stod det to vektere, ved kassene, og bare observerte, inn i butikken.
>
> Det virka truende, (og som noe militært), synes jeg.
>
> De stod bare der, som om de var en Gestapo-vaktpost, eller noe.
>
> Er dette med A-gjengen eller B-gjengen, eller noe sånt?
>
> Noe lignende, kan jeg ikke huske å ha sett, i Norge, før jeg flytta til England, i 2004.