fredag 31. oktober 2014

Carl Fredrik Fallan, spurte meg, en gang, på barneskolen, (var det vel), om jeg skulle konfirmere meg. Jeg hadde ikke tenkt så langt, men Carl fortalte det, at hans storebror, (Ole Christian vel), hadde fått mange tusen kroner, i gaver, til sin konfirmasjon. Så Carl og jeg, ble vel enige om det, at det virka som en god ide, å konfirmere seg. Noe sånt

WP_20141031_159 paint

PS.

Jeg husker det, at det var flere av oss Berger-konfirmantene, som syntes det, at det var litt rart, at Inger Espelien, (fra Svelvik), skulle konfirmeres, sammen med oss Berger-folka.

Men da hadde hu en eller annen forklaring, på lur, (husker jeg).

(Om at hu hadde slekt fra Berger, eller noe i den duren, var det vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

WP_20141031_161

Månedskort-funderinger

På den tida, som jeg flytta, til England, (i 2004).

Så var månedskortene, i Oslo, (og Akershus), sånn, at de gjaldt, for _hele_ kalendermåneden.

Men nå?

Jo, nå har de bare 30 dagers-kort, (virker det som).

Og så klager Ruter, på at fler enn de trodde, sniker.

Men hva med den siste dagen, før man får lønning, (ihvertfall vanligvis), tenker jeg.

Hva med den 31., i de månedene, som har 31 dager?

(Som jo er ganske mange måneder.

Det er vel snakk om januar, mars, mai, juli, august, oktober og desember.

Som alle har 31 dager).

Er ikke folk blakke da, og venter på lønning?

(Er det ikke vanlig, å få lønning, på slutten av måneden, mener jeg).

Men folk må jo likevel på jobb, osv.

(Selv om de er blakke.

Og 30 dagers-kortet, antagelig har gått ut).

Det må da være mer praktisk, (og fornuftig), med de gamle månedskortene, (som gjaldt i en kalendermåned), i forhold til disse nye 30 dagers-kortene.

(Skulle man vel tro, ihvertfall).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til NAV

Erik Ribsskog

Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail

Erik Ribsskog Fri, Oct 31, 2014 at 8:47 PM
To: "post@nav.no"
Cc: nav.baerum@nav.no, Roy Frantzen , Postmottak Sivilombudsmannen , Lars Aasen , postmottak@asd.dep.no, kontor@vtdekk.no
Hei,

i dag, så var jeg på NAV Sandvika, og prata med en Rune, i skranken der.

Han kunne opplyse at saksbehandler het Helene Unstad.

Men kunne ikke gi noe videre opplysninger.

Så ringte hun Unstad, etter at jeg hadde vært hos Nav, og snakka, med han Rune.

Og hu sa det, at hu hadde sendt meg for livsopphold, (7200), og for
husleie, (5000), til min konto, sånn at jeg skulle få det, i dag.

Men jeg fikk bare cirka 5600.

Så her har det skjedd noe tull.

Hva er det som foregår, lurer jeg.

Er dette en provokasjon?

Først så sier Nav at behandlingstiden, (for søknader), hos Nav Bærum
er to uker, og på onsdag, så sier hu Merete i skanken, at det er tre
uker.

En provokasjon, vil jeg si.

Så sier hu Merete at dere skal ringe innen fredag.

Men ingen ringer ingen fredag.

En ny provokasjon.

Og så sier hu Helene Unstad at hu skal sende 12.200, (sånn som jeg forstod det).

Men jeg fikk bare 5600.

En ny provokasjon.

Er det for å få han svenske husverten Johan til å gå inn på rommet mitt igjen?

Å si at 'det fattas betalning'.

At han fisker etter noe betaling i natura, eller noe?

At dere prøver å få meg voldtatt av en korsfarer, som ser etter korgutter?

Han har flere svære albanere på dekkverkstedet sitt og.

En gang jeg skulle vise han et vedtak, (etter avtale), så var det bare
svære albanere der.

Er dette noe plott eller?

Jeg blogger også om dette, men ingen redaktører skriver.

Svikefulle er mine landsmenn.

Leieboerforeningen svarer ikke.

Dere 'NAV-surrere' får heller pelle dere til Slependen selv, og betale
han husverten i natura selv.

Det er dere som surrer her.

Jeg blir kvalm.

Berme og pakk må jeg si at alle mine landsmenn er, virker det som.

Dere later som at dere har raue saue auer, og sitter og koper og ser
på og gjør ingen ting, på deres patetiske og kvalmende vis.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-30 16:24 GMT+01:00
Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd:
Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: nav.baerum@nav.no, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>,
postmottak@asd.dep.no


Hei,

og hu Merete, hos Nav Bærum, (i skranken der).

Hu sa til meg, i går, at de ville ringe meg, innen fredag.

(Altså i dag).

Men jeg har ventet på telefon fra dem, i hele dag.

Og nå er det etter deres kontortid, og jeg har ikke hørt noe.

Det er ikke noe annet enn jug og tull og kødd med dette Nav, virker det som.

Det er en skam.

Det virker som at de ikke har noe respekt for folk og deres rettigheter.

Folk er avhengig av NAV for å få penger til mat og husleie.

Og de blir bare tullet med.

Det er en skandale, mener jeg.

Jeg skjønner at folk klikker rundt omkring, når de blir behandla, på
den måten, som jeg blir behandla, av NAV.

Det er som en provokasjon, er det minste man kan si.

Så dette vil jeg selvfølgelig igjen klage på.

Nå får dere ta dere sammen, og slutte å være som noe
kommunist-mafia-pakk, eller hva dere er.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-29 22:22 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: nav.baerum@nav.no, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>,
postmottak@asd.dep.no


Hei,

jeg må også sende en klage-oppdagering, synes jeg.

Tidligere i dag, så var jeg hos NAV Bærum, i Sandvika.

Jeg fikk prate med ei Merete, i skranken der.

Hu fortalte meg det, at grunnen til at jeg ikke hadde fått høre fra
dem, var at de hadde, _tre_ ukers behandlingstid, av søknader.

Men i vedtak-brev, fra NAV Østensjø, fra slutten av september.

Så står det, at jeg må kontakte NAV Bærum, innen _to_ uker, før
inneværende vedtaks-periode utløper.

Og det gjorde jeg.

Jeg var hos NAV Bærum, på 15/10 og 16/10.

Og 16/10 er innen to uker før inneværende vedtaks-periode utløper.

Men jeg får her motstridende informasjon, av forskjellige NAV-avdelinger.

Og jeg har også tidligere blitt nektet å prate med saksbehandler, (på
NAV Østensjø).

Og at jeg må søke helt på nytt, fordi at NAV flytter meg, fra Oslo til Bærum.

Det er veldig byråkratisk, fra NAV, synes jeg.

Og denne flyttingen, (av meg), fra Oslo til Bærum, har ikke gått
særlig bra, vil jeg si.

Grunnen er at NAV har somlet, surret og vært byråkratiske.

Denne flyttingen var foreslått av NAV, men dere har ikke fulgt opp
forslaget deres på en bra måte, synes jeg.

For eksempel så sendte dere husleie-pengene for sent.

Noe som resulterte i at den svenske husverten her, (Johan), låste seg
inn, (han trykte inn koden til låsen), på rommet mitt, og begynte å
klage på, at 'det fattas betalning'.

Så alt annet enn smidig, har dette vært, fra NAV sin side.

Vil jeg klage på, hvis NAV-folk, har lov å klage, på sånt.

Og nå igjen, så er det som en komedie, med veldig dårlig oppfølging og
fleksibilitet, synes jeg.

Klientere deres blir bare som kasteballer, som ingen bryr seg om,
synes jeg, at det virker som.

At man blir sendt til en annen kommune, og så må gjennom den samme
papirmølla igjen.

Og blir behandlet på stemoderlig vis, ved at betalinger så blir
forsinket, (etter at man har flyttet til den husvert, som NAV har
anbefalt en).

Med der resultat at man får en utenlandsk husvert, (som kanskje ikke
kan de norske reglene), inn på rommet sitt, på en slags truende måte,
må man vel si.

Nei, bånn i bøtta må man kalle dette, (fra NAV), mener jeg.

Denne elendige behandlingen fra NAV vil jeg igjen klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-27 8:32 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: nav.baerum@nav.no
Cc: "post@nav.no" <post@nav.no>, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>


Hei,

jeg var hos dere, 15/10, og fikk prate med ei dame, med mørkt hår, i
skranken der.

Hu ga meg et søknadskjema, etter at jeg viste henne, noen brev osv.,
fra NAV Østensjø.

Så var jeg hos dere igjen, (på NAV Sandvika), på 16/10.

Da leverte jeg det skjemaet, som jeg fikk dagen før, til en kar, i
skranken deres, (som så ut som en tysker, i 30-åra, cirka. Noe sånt).

Jeg tok en kopi, av forsiden, av skjemaet, (som jeg nå har skannet, og
vedlegget).

Han 'tyskeren', sa at dere skulle ringe meg.

(For å avtale et møte).

Men dette er nå snart to uker siden.

Og livsopphold-pengene mine, er bare beregnet å vare, ut oktober, (det
vil si til og med fredag), så jeg har budsjettert med det, og har nå
bare et par hundre kroner igjen, til mat osv., og det varer nok ikke
lenger, enn akkurat til fredagen.

Så jeg synes det er litt uprofesjonelt av dere, å ikke svare.

Han svenske husverten her, (Johan), er sånn, at han går inn på rommet,
hvis han ikke får leia, på dagen.

Så dere stresser meg litt her, må jeg si.

Hvorfor ringer dere ikke.

Han i skranken deres, sa at dere skulle ringe, (for å avtale et møte),
for snart to uker siden.

Hva er det som foregår, lurer jeg.

Det er ikke riktig at man skal bli tullet med, bare fordi man må
'NAV-e', mener jeg.

Så dette vil jeg klage på, at dere ikke ringer, når dere har sagt det,
at dere skal gjøre det.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også vært 'ørten' ganger, på NAV Østensjø, (på Skullerud), for
å få kopi av diverse vedtak.

(Siden at de sendte disse, til min gamle adresse, på Anker Apartment,
på Grunerløkka.

Så jeg synes at det kanskje blir litt mye NAV, når jeg sendes rundt
sånn, som en kasteball.

Og nå en måned senere, så er det krøll, med NAV Sandvika, virker det som.

Er det noe automatikk i, at det må bli krøll, når man har med NAV å
gjøre, lurer jeg.

Skjerpings, må jeg si da.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-14 16:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>


Hei,

jeg var på Nav, i Sandvika, i dag.

Jeg er ikke så kjent, i Bærum.

Så jeg 'surra' litt rundt, før jeg fant NAV, og var der, cirka fem på tre.

Da stod det en litt lav Securitas-vakt der, (med skjeggstubber), som
stoppa meg, i døra.

Jeg viste han et brev, fra NAV Skullerud, om at jeg skulle kontakte Nav Bærum.

Men det var ikke bra nok.

Han sa at de stengte kvart på tre der.

Men på skiltet så stod det klokka tre.

Så de gjør det feil, på NAV Sandvika, mener jeg.

For jeg har jobba, i butikker, som Matland/OBS Triaden, (i Lørenskog).

Og der hendte det, at den siste kunden, ikke var ute av butikken, før
nærmere klokka ni om kvelden, (og vi stengte klokka åtte).

Så det er sånn, at de som har kommet seg innenfor døra, før stengetid.

De skal ekspederes, på vanlig måte.

Og så kan arbeids-flokken gå hjem, når de er ferdige, med å ekspedere kundene.

Det er vanlig, i Norge, mener jeg.

Tenkt dere, om de hadde gjort det sånn, på polet, før påskeferien.

La oss si at polet stengte klokka 13, den siste dagen, før påskeferien.

Og så kommer Ola Nordmann innom, et kvarter før stengetid.

Og blir nekta i døra, av en 'Gestapo-vakt'.

Og Ola Nordmann skal handle med seg, sprit og andre drikkevarer, for
hele påskeferien, (eller for eksempel juleferien).

Det sier seg selv, (mener jeg), at NAV Sandvika gjør det feil.

Hvis de hadde gjort det sånn på Polet, så hadde dem fått hørt det, mener jeg.

Jeg mener at Wesenlund har laget en sketsj om det.

Og der var temaet, om Fleksnes kom seg til polet, før stengetid, (eller ikke).

Temaet var ikke, om han kom seg til polet, _et kvarter før_ stengetid,
(eller ikke).

Så dette ville jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Date: 2014-09-30 8:30 GMT+02:00
Subject: RE: Oppdatering/Fwd: min mail
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei

Det bekreftes at dette er for ut oktober måned. Ved evt videre hjelp
etter oktober måned må du kontakte NAV Bærum.
I forhold til taushetsplikt og datasikkerhet, får vi ikke sendt vedtak
på e-post. Hvis du ikke har fått lapp på postkasse, blir det sendt i
retur. Du kan evt komme hit å få kopi av vedtak.

Mvh

Roy Frantzen
Fagkonsulent
NAV Østensjø



-----Original Message-----
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, September 29, 2014 10:35 PM
To: Roy Frantzen
Cc: kontor@vtdekk.no
Subject: Oppdatering/Fwd: min mail

Hei,

jeg så det, at det hadde kommet inn en litt over 7000, på kontoen min,
hos Nordea, i dag.

Jeg lurte på hvor lenge, som de pengene, var ment å vare.

(Er det ut oktober?).

Jeg tror ikke, at navnet mitt, er satt opp, på postkassa her enda, (i
Slependveien 80).

Så jeg lurte på om det hadde vært mulig, å få en kopi, av det siste
vedtaket, per e-post.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-25 12:53 GMT+01:00
Subject: Re: min mail
To: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Cc: kontor@vtdekk.no


Hei,

takk for e-post!

Jeg viser til telefonsamtale tidligere i dag.

Jeg ble bedt om å sende en e-post, som en søknad, om livsopphold,
garanti og husleie.

Og jeg søker herved om dette.

Jeg hadde også en møte med din kollega/assistent Martine, på mandag, i
forrige uke, (på NAV Østensjø, på Skullerud).

Og da fylte jeg ut en del skjemaer.

Så det kan muligens vært disse skjemaene, som det har vært snakk om, denne uken.

Det er mulig at hun Martine har oversikt over hvor de skjemaene ble av.

Jeg sender også kopi av denne e-posten til husverten, (siden han har
ringt et par ganger, om denne søknaden, tidligere denne uken).

Håper som sagt at penger til mat/livsopphold, kan sendes ganske raskt,
til min konto, hos Nordea.

Jeg har som sagt på telefonen, prøvd å få tak i en saksbehandler, hos
dere, fem ganger, siden fredag, i forrige uke.

(Uten å lykkes, før på femte forsøket).

Så jeg har ikke så mye penger igjen, på konto, (kun cirka 12-13 kroner).

Og jeg tror neppe at de som jeg bor i bofelleskap med, blir så glade,
hvis jeg begynner å spise av deres mat, for eksempel.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


On Thu, Sep 25, 2014 at 12:10 PM, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no> wrote:
>


IMG_20141027_0001.jpg
717K

Jeg sendte enda en e-post til Annika Horten

Erik Ribsskog

Til deres nestleder Andre Tangerud

Erik Ribsskog Fri, Oct 31, 2014 at 12:12 AM

To: "annika.horten@d-ikt.no"
Hei igjen,

sorry at jeg maser, Annika.

(Jeg har sendt til broren din Magnar og, om noe Bergeråsen-greier, på Facebook).

Men jeg lurte på, om du kunne hjelpe Christell, med noe Google+ greier?

Hu greier ikke å stave 'videregående' riktig.

Og hu skriver Sande og Konnerud, med små forbokstaver:

https://plus.google.com/113773746780241795877/about

En gang, under oppveksten, så fikk Christell åndenød, en gang, som
Pia, Christell og jeg, hang sammen, (nede hos Haldis).

Så jeg tror at det er best, hvis en av samme kjønn, hjelper Christell.

(Så kanskje hu roer seg litt ned).

Beklager at det blir mye 'masings'.

Håper at dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-24 18:05 GMT+02:00
Subject: Re: Til deres nestleder Andre Tangerud
To: Postmottak RFD <Postmottak.RFD@drmk.no>
Cc: "annika.horten@d-ikt.no" <annika.horten@d-ikt.no>


Hei,

jo, det står i den linken her, at vedkommende jobber, som nestleder, i
styret deres:

http://www.rfd.no/Om-RfD/Styre/38DA528F-BD1B-4806-BED1-5D8E48A76C45/1

Hvis du sender det, til adm. dir., så skjønner nok han det.

Jeg sender også en kopi, til min tidligere nabo Annika Horten, i
Drammensregionen IKT.

Kanskje hu skjønner dette, (og kan forklare det, for dere), tenke jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-10-24 13:43 GMT+02:00 Postmottak RFD <Postmottak.RFD@drmk.no>:
> Hei.
> Denne skulle nok ikke til Renovasjonsselskapet for Drammensregionen.
>
> Med hilsen
>
> Inger Tandberg
> Saksbehandler
>
> Telefon: 32 04 97 00
> firmapost@rfd.no
>
> Renovasjonsselskapet for Drammensregionen (RfD)
> Nedre Torggate 18 A, Postboks 154 Bragernes, 3001 Drammen
> Telefon 32 04 97 00 |www.rfd.no
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 24. oktober 2014 09:47
> Til: Postmottak RFD
> Emne: Til deres nestleder Andre Tangerud
>
> Hei,
>
> jeg søkte på 'Bokhylla', nemlig Nasjonalbiblioteket sitt nettarkiv.
>
> Og fant ut det, at du, (og din kone), kjøpte en eiendom, av min far, (Arne Mogan Olsen), i 1990.
>
> Det må vel ha vært det første rekkehuset, som min far bygde ferdig, i Sandsveien, (hvis jeg skulle tippe).
>
> Jeg flyttet til Oslo, for å studere, høsten 1989.
>
> Og jeg ønsket egentlig ikke, å ha noe særlig kontakt, med min far, etter at jeg flytta, til Oslo.
>
> For han lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, på Bergeråsen.
>
> Men sommeren 1991, så dro jeg med min yngre halvbror Axel Thomassen, til min farmor Ågot, på Sand.
>
> (For jeg leide et rom, av Axel sin far, (Arne Thomassen), og stemor, (Mette Holter), i Oslo, på den tida).
>
> Og vi skulle egentlig på sommerferie.
>
> Men min far kapret meg, og dro meg med, til Sandsveien, hvor han fikk meg til å jobbe, med å legge parkett, (i stua, i et av de siste husene der, vel).
>
> Og en gang, (jeg lurer på om det var sommeren 1991), så dro faren min meg med, opp til dere.
>
> Og jeg husker det, at du, faren min og jeg, stod inne på baderommet deres der.
>
> Og du klagde til faren min, på grunn av gulvet var støpt feil.
>
> Sånn at vannet ikke rant ned i sluket.
>
> Stemmer dette?
>
> Er det riktig 'klager'?
>
> Bortsett fra disse nevnte episodene, så hadde jeg ikke noe med det Sandsveien-prosjektet, til faren min, å gjøre.
>
> Jeg husker at han sa til meg, (etter besøket hos dere), at han ikke ønsket å ha sånne naboer, som deg.
>
> (Han syntes vel at du klagde mye, eller at du var tøff).
>
> Så han ville ikke beholde den siste leiligheten selv.
>
> Men det ga ingen mening for meg, at han prata om, å bo, i Sandsveien.
>
> For han har bodd hos Haldis Humblen, (sin samboer og kompanjong, i Drammen), siden 1980.
>
> Så denne 'bolig-pratinga', ga ingen mening.
>
> Bare lurte på om det var riktig person.
>
> Jeg har seinere jobba, som butikksjef, i Rimi/ICA.
>
> (Siden jeg ser det, (på nettet), at du jobber, innen varehandelen, (som direktør, i Norgesgruppen, blir det vel).
>
> I HV, så var jeg på en rep, i år 2001.
>
> Og da ble jeg kjent med en i Norgesgruppen.
>
> Det var en som kalte seg 'Titten Tei'.
>
> Og han sa at han jobba som fiskeavdeling-sjef, på Meny, på Carl Berner.
>
> Han bodde i Groruddalen, (husker jeg).
>
> (For han satt på med meg, hjem fra den nevnte øvelsen).
>
> Du husker ikke det 'normale' navnet, på han 'Titten Tei', tilfeldigvis?
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
> Denne eposten har blitt sjekket og ingen problem funnet.
> To report this email as SPAM, please forward it to spam@websense.com


christell hm.JPG
58K

PS.

Her er vedlegget:

christell hm