fredag 31. juli 2015

Jeg sendte en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

KLAGE

Erik Ribsskog Fri, Jul 31, 2015 at 3:20 PM
To: Kjersti Pettersen
Cc: post@norsis.no, juridisk , post , "post@sivilombudsmannen.no" , Phso Enquiries
Hei,

det er ikke bare at min e-post-adresse brukes.

Det er også at de demaskulerer/trakasserer meg, ved å kalle meg
'Erika', når de driver med ID-tyveri.

Og jeg får også mange 'tulle-telefoner', fra øst og vest, på grunn av dette.

Jeg har vært hos politiet i England, for å anmelde lignende ID-tyverier.

Men de, (Merseyside-politiet), bare lo av meg, må jeg si.

Og jeg anmeldte også en sak, til politiet i København, (da jeg bodde
der, i våres), men den saken ble bare trenert.

Og jeg har også anmeldt lignende saker, til forskjellige politikamre,
i Norge, uten at de har blitt behandlet.

Det er også så mange av disse sakene, at det blir som et stress, å dra
til politiet, hver gang en sånn sak dukker opp.

Men da burde jeg kunne sendt anmeldelse per e-post, (som jeg gjorde,
til Sandvika-politiet, for noen måneder siden, i en lignende
ID-tyveri-sak, men da gjorde ikke Sandvika-politiet noe, enda politiet
i Drammen tidligere har fortalt meg, at det er greit, å sende
anmeldelser, per e-post).

Jeg har også mange andre anmeldelser liggende, (ubehandlet), hos politiet.

Og kjempemange politiklager, (siden at politiet bare ignorerer
anmeldelser fra meg, må jeg si), hos Spesialenheten.

Men her kommer det værste, og det er at Spesialenheten ikke gjør jobben sin.

Men jeg får prøve å sende en ny kopi-e-post til de, (blant annet).

Så får vi se om disse gubbene, (eller hva man skal kalle de), som
jobber, i den etaten, kanskje kan våkne opp en gang.

Vi får se.

Takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Den engelske spesialenheten, (IPCC), har vært enda dummere, (hvis
mulig), enn Spesialenheten.

IPCC forbød meg å sende de e-poster, (i 2011, da jeg bodde i
Sunderland), siden at jeg hadde så mange ID-tyveri-saker.

Så IPCC, (ei gammal kjærring der vel), opplevde dette som spam, (eller
noe lignende).

Så dette er ikke enkelt.

Jeg har hatt dårlig erfaring, med å sende om sånt her, til politiet,
men kanskje disse Norsis kan finne ut noe om denne trakasseringen.

Man må vel si det, at dere lar Schibsted slippe lett unna her.

Dere kunne kanskje ha pålagt Schibsted å hatt et sikrere system.

Istedet for å bare sende alle til politiet, (som jeg har mange klagesaker mot).


2015-07-30 13:21 GMT+02:00 Kjersti Pettersen
<kjersti.pettersen@datatilsynet.no>:
> Hei!
>
> Det vises til flere e-poster du har sendt Datatilsynets veiledningstjeneste
> om misbruk av din e-postadresse, ID-tyveri og nettmobbing.
>
> Vi forstår at du opplever det krenkende at din e-postadresse misbrukes og at
> du har en forventning om at Datatilsynet rydder opp.
>
> Datatilsynet har dessverre ikke kapasitet til å følge opp alle
> enkelthenvendelser men bruker ofte disse henvendelsene som grunnlag når
> videre oppfølging vurderes. Eksempelvis når det besluttes å gjennomføre
> tilsyn hos ulike aktører. Informasjonssikkerhet er noe vi prioriterer og
> dine henvendelser vil falle inn under denne kategorien.
>
> Henvendelsene dine tas derfor til etterretning, men vurderes fulgt opp i
> andre kanaler.
>
>
>
> Vi kan opplyse om at Finn.no tidligere har lagt ut følgende svar på liknende
> henvendelse om misbruk av e-postadresse.
>
> «Misbruk av e-post
>
> Når man sender en e-post via FINN fyller man selv inn e-postadressen som
> avsenderen. Dette innebærer at det dessverre er mulig å misbruke systemet
> ved å fylle ut andres e-post som avsender, selv om vi opplever dette svært
> sjeldent. Du finner normalt sett IP-adressen i meldingshodet på e-posten,
> som du kan bruke i en eventuell politianmeldelse.
>
> Det er kun politiet som har anledning til å kontakte bredbåndsleverandører
> og få identiteten som skjuler seg bak en IP-adresse. Vi kan svarteliste din
> e-postadresse framover og de vil bli automatisk slettet, men da vil heller
> ikke dine reelle henvendelser blir levert. Løsningen kan være å
> bruke/opprette en ny e-postadresse slik at du kan bruke den på FINN.no. Hvis
> dette er av stort omfang kan det altså gjøres, og gi oss en tilbakemelding
> om det er ønskelig.»
>
>
>
> Når det gjelder spørsmål om ID/Tyveri og nettmobbing så bør ID-tyveri
> anmeldes til politiet.
>
> Norsk Senter for Informasjonssikring NORSIS (post@norsis.no) har også god
> kompetanse på ID tyveri og gir god veiledning i hvordan man kan sikre seg
> mot dette og også om hvordan man bør opptre når man er utsatt for slikt
> tyveri.
>
> NORSIS har også overtatt det som tidligere var Datatilsynets Slettmeg.no
> tjeneste og har videreutviklet denne.  De har god kompetanse på nettmobbing
> (www.slettmeg.no).
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Kjersti Pettersen
>
> avdelingsdirektør Datatilsynet
>
>
>
>
>
>

torsdag 30. juli 2015

Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Kontakt PREFA

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 3:44 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Wiessner Thomas <Thomas.Wiessner@prefa.com>
Date: 2015-07-30 2:41 GMT-07:00
Subject: Kontakt PREFA
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hej Erik!

Har försökt nå dig via telefon ett flertal gånger denna vecka utan framgång.
Provar i kommande vecka eller om du har möjlighet så får du gärna höra av dig.

Mvh

Thomas Wiessner
Country Manager Sweden
______________________________
PREFA GMBH  Alu-Dächer und -Fassaden
T: +46 760 14 00 30
Internet: www.prefa.se

PREFA Aluminiumprodukte GmbH

Follow us:




Prefa GmbH Alu-Daecher und -Fassaden, Aluminiumstrasse 2, D-98634 Wasungen
Tel +49 (0) 3 69 41 785 -0, Homepage: http://www.prefa.com
Geschaeftsfuehrer: Dipl.-Ing. Karsten Koehler; Leopold Pasquali
Reg.: Amtsgericht Jena
Firmenbuchnr.: HRB 302352

Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Fraværende: HEGGELI/SMESTAD-sjarmerende og representativ enebolig med tilgang til stor hage.Totalrenovert 2015. Dobbel garasje.

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 3:39 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Ola autosvar Sisselberg <Ola.Sisselberg@privatmegleren.no>
Date: Mon, Jul 27, 2015 at 12:14 PM
Subject: Fraværende: HEGGELI/SMESTAD-sjarmerende og representativ
enebolig med tilgang til stor hage.Totalrenovert  2015. Dobbel
garasje.
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Takk for din mail.

Vi har endret navn og epostadresser. Vennligst benytt
os@boligutleieoa.no heretter.



Mvh,

Ola Sisselberg



Thank you for your e-mail.

We have changed company name and email addresses. Please use
os@boligutleieoa.no hereafter.



Best regards,

Ola Sisselberg

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Din kontaktforespørsel til PREFA

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 3:35 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: PREFA <office.at@prefa.com>
Date: 2015-07-27 12:03 GMT-07:00
Subject: Din kontaktforespørsel til PREFA
To: eribsskog@gmail.com


Kjære Ribsskog

akk for din interesse for PREFA, taket som er sterkt som en okse. Vi
har mottatt din henvendelse, og den vil bli behandlet så fort som
mulig.

Med vennlig hilsen,

Ditt PREFA Team

--

Merk: Dette er en automatisk generert e-post, vennligst ikke svar på denne

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: You’re almost there

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 3:29 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: E-postbekreftelse fra SPiD

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Thu, Jul 30, 2015 at 3:24 AM
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: nav.baerum@nav.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: FINN.no via SPiD <noreply@payment.schibsted.no>
Date: 2015-07-23 16:07 GMT-07:00
Subject: E-postbekreftelse fra SPiD
To: "e.ribsskog" <e.ribsskog@gmail.com>


E-postbekreftelse fra SPiD

SPiD
Hei og velkommen til din nye SPiD-konto i FINN.no.

Bekreft at din e-postadresse er korrekt ved å klikke på lenken nedenfor:

https://payment.schibsted.no/verify/f9dc9e1063b07bf684ea37c5d20ead4657ecf8cf

Bekreftelseslenken er gyldig i 24 timer. Hvis koblingen utløper, så logg deg inn på nytt for å motta en ny lenke.
Du vil kunne benytte samme e-postadresse og passord på alle de tjenester som er tilknyttet SPiD nettverket. For øyeblikket gjelder dette VG, FINN, Vektklubb.no, Adresseavisen, Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad, Bergens Tidende, men stadig nye tjenester kommer til.
For mer informasjon om SPiD, gå til https://payment.schibsted.no/about
---------- Forwarded message ----------
From: Virgin Atlantic <virginatlantic@virginatlantic-email.co.uk>
Date: Fri, Jul 24, 2015 at 5:17 PM
Subject: You’re almost there
To: eribsskog@gmail.com


Don't Miss Out - Complete Your Booking Today!
Hello Erik, you can view this email in your browser
You're so close...
The flight you just looked into with us is only a few clicks away. If you’re still thinking of booking, what are you waiting for?

Think great seats, award winning entertainment and amazing service all the way. We’re ready when you are…
Go to my basket
Outbound
Flight: VS043       Cabin: Economy
London (LGW)
11:20, Mon 9 May 2016
Las Vegas (LAS)
14:05, Mon 9 May 2016
Return
Flight: VS044       Cabin: Economy
Las Vegas (LAS)
16:35, Mon 16 May 2016
London (LGW)
10:25 +1 day, Mon 16 May 2016
Go to my basket
Destinations and low fares    Manage your flights    Book travel    Travel information    Virgin Experience   Flying Club

© Copyright 2015 Virgin Atlantic Airways Ltd. All rights reserved

Unsubscribe

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: E-postbekreftelse fra SPiD

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 3:24 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no, PFU Pressens faglige utvalg
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: FINN.no via SPiD <noreply@payment.schibsted.no>
Date: 2015-07-23 16:07 GMT-07:00
Subject: E-postbekreftelse fra SPiD
To: "e.ribsskog" <e.ribsskog@gmail.com>


E-postbekreftelse fra SPiD

SPiD
Hei og velkommen til din nye SPiD-konto i FINN.no.

Bekreft at din e-postadresse er korrekt ved å klikke på lenken nedenfor:

https://payment.schibsted.no/verify/f9dc9e1063b07bf684ea37c5d20ead4657ecf8cf

Bekreftelseslenken er gyldig i 24 timer. Hvis koblingen utløper, så logg deg inn på nytt for å motta en ny lenke.
Du vil kunne benytte samme e-postadresse og passord på alle de tjenester som er tilknyttet SPiD nettverket. For øyeblikket gjelder dette VG, FINN, Vektklubb.no, Adresseavisen, Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad, Bergens Tidende, men stadig nye tjenester kommer til.
For mer informasjon om SPiD, gå til https://payment.schibsted.no/about

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Hybel i nytt hus i Voksenkollen - kort vei til marka og T-bane

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 3:18 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no, PFU Pressens faglige utvalg
Hei,

dette er trakassering/demaskulering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Vidar Løhre via FINN.no <samtale-cn6rc2uhp@innboks.finn.no>
Date: 2015-07-22 5:19 GMT-07:00
Subject: Hybel i nytt hus i Voksenkollen - kort vei til marka og T-bane
To: Erika Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei Erika - og takk for epost.

Vi gir deg nærmere beskjed om dette skulle være bli aktuelt.

Mvh Vidar

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Kontakt PREFA

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 10:40 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no
Hei,
dette er trakassering, (som følge av ID-tyveri, virker det som).
(For jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Wiessner Thomas <Thomas.Wiessner@prefa.com>
Date: 2015-07-28 12:53 GMT+02:00
Subject: Kontakt PREFA
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hej Erik!

Försökt att nå dig på telefon utan framgång. Provar igen lite senare idag.
Du kan även försöka nå mig enligt mina kontaktuppgifter här nedan.

Mvh

Thomas Wiessner
Country Manager Sweden
______________________________
PREFA GMBH  Alu-Dächer und -Fassaden
T: +46 760 14 00 30
Internet: www.prefa.se

PREFA Aluminiumprodukte GmbH

Follow us:




Prefa GmbH Alu-Daecher und -Fassaden, Aluminiumstrasse 2, D-98634 Wasungen
Tel +49 (0) 3 69 41 785 -0, Homepage: http://www.prefa.com
Geschaeftsfuehrer: Dipl.-Ing. Karsten Koehler; Leopold Pasquali
Reg.: Amtsgericht Jena
Firmenbuchnr.: HRB 302352

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Spørsmål til Oslo Fotokunstskole

Erik Ribsskog Thu, Jul 30, 2015 at 10:37 AM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no
Hei,
dette er også trakassering, (som følge av ID-tyveri, virker det som).
(For jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Hanne Sophie Claussen <rektor@oslofotokunstskole.no>
Date: 2015-07-29 11:01 GMT+02:00
Subject: Spørsmål til Oslo Fotokunstskole
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei!

Du har tatt kontakt og bedt oss kontakte deg. Jeg forsøkte ringe deg.
Du kan ringe tilbake på telefon 92874121 eller skrive til meg på denne eposten dersom du har spørsmål.

Mvh
Hanne Sophie Claussen
rektor@oslofotokunstskole.no
Oslo Fotokunstskole
Waldemar Thranesgate 84
0175 OSLO

onsdag 29. juli 2015

Min studiekamerat Dag Anders 'Dagga' Rougseth, har vært involvert, i film-produksjon. Da jeg gikk på ingeniørhøyskolen, (fra 2002 til 2004), så var det Rougseth og meg, (må man vel si), som var radarparet, (siden at vi samarbeidet mye, om skoleoppgavene). Noe sånt

dagga

PS.

Dagga sa ikke noe til meg, (på ingeniørhøyskolen), om at han hadde gått konkurs:

konkurs

PS 2.

Dagga, (som jeg ikke har sett, siden 2004), er fra Hamar:

fra hamar

PS 3.

Dagga var også vokalist, i bandet Autopulver:

autopulver

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Froger- Klassisk Frognerleilighet med god takhøyde, stukkatur og rosetter, peis, balkong! Parkeringsmulgiheter i bakgård!*Høy standard * Møblering etter avtale *Sentral beliggenhet

Erik Ribsskog Wed, Jul 29, 2015 at 4:28 PM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no, PFU Pressens faglige utvalg
Hei,

her har noen tulle-sendt, i mitt navn.

Dette er identitetstyveri.

Jeg får også mange rare telefoner, fra folk, i øst og vest.

Så vennligst rydd opp i dette.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: André Zimmer <andre.zimmer@utleiemegleren.no>
Date: 2015-07-28 15:03 GMT+02:00
Subject: SV: Froger- Klassisk Frognerleilighet med god takhøyde, stukkatur og rosetter, peis, balkong! Parkeringsmulgiheter i bakgård!*Høy standard * Møblering etter avtale *Sentral beliggenhet
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei

Tid må avklares med eier. Når passer det best for deg med visning?
Trenger to forskjellige tidspunkt tirsdag til torsdag neste uke.


Med vennlig hilsen
Utleiemegleren Frogner

André Zimmer
Megler
Dir: 97 78 55 36 | Tlf: 21 93 13 00 | Fax: 21 93 13 01


Adr: Thomas Heftyesgate 39
0267 Oslo

Skal du, eller noen du kjenner leie ut bolig?
Bestill en gratis befaring her
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 28. juli 2015 15:00
Til: André Zimmer
Emne: Froger- Klassisk Frognerleilighet med god takhøyde, stukkatur og rosetter, peis, balkong! Parkeringsmulgiheter i bakgård!*Høy standard * Møblering etter avtale *Sentral beliggenhet

Hei !

Erik Ribsskog har sendt deg en melding på FINN.
(tlf: 93667792)
Hei,

jeg driver nå og etablerer meg på nytt i Norge, etter flere år, i utlandet.

Jeg bor nå på vandrerhjem i Bærum.

Kontakt meg gjerne med tidspunkt for eventuell visning.

Mvh.

Erik Ribsskog

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: STOR OG LYS 3-ROMS MED SENTRAL BELIGGENHET LEDIG FRA 1.8 PÅ ADAMSTUEN

Erik Ribsskog Wed, Jul 29, 2015 at 4:26 PM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no, PFU Pressens faglige utvalg
Hei,

her har noen tulle-sendt, i mitt navn.

Dette er identitetstyveri.

Jeg får også mange rare telefoner, fra folk, i øst og vest.

Så vennligst rydd opp i dette.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Andrea Riffault Andresen <Andrea@fredensborg.no>
Date: 2015-07-28 15:09 GMT+02:00
Subject: SV: STOR OG LYS 3-ROMS MED SENTRAL BELIGGENHET LEDIG FRA 1.8 PÅ ADAMSTUEN
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei

Takk for mailen. når ønsker du å flytte? kan du fortelle litt om deg selv, jobb/studier etc?

Mange hilsener fra/Best Regards
FREDENSBORG NORGE AS

Andrea Riffault Andresen
Eiendomsforvalter

Kontor/Office: Møllerveien 4, 0182 Oslo
Mobil: +47 47 46 26 09 / Direkte: +47 23 29 20 71
Sentralbord: +47 23 29 20 00

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 28. juli 2015 15:03
Til: Andrea Riffault Andresen
Emne: STOR OG LYS 3-ROMS MED SENTRAL BELIGGENHET LEDIG FRA 1.8 PÅ ADAMSTUEN

Hei !

Erik Ribsskog har sendt deg en melding på FINN.
(tlf: 93667792)
Hei,

jeg driver nå og etablerer meg på nytt i Norge, etter flere år, i utlandet.

Jeg bor nå på vandrerhjem i Bærum.

Kontakt meg gjerne med tidspunkt for eventuell visning.

Mvh.

Erik Ribsskog

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Hyggelig 2-roms nær Blindern og Majorstuen, ledig omgående. Parkering

Erik Ribsskog Wed, Jul 29, 2015 at 4:24 PM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no, PFU Pressens faglige utvalg
Hei,

her har noen tulle-sendt, i mitt navn.
Dette er identitetstyveri.
Jeg får også mange rare telefoner, fra folk, i øst og vest.
Så vennligst rydd opp i dette.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: utleie <utleie@diakonhjemmet.no>
Date: 2015-07-28 15:10 GMT+02:00
Subject: SV: Hyggelig 2-roms nær Blindern og Majorstuen, ledig omgående. Parkering
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei,

Vi må få oppgitt arbeidssted, og referanse fra tidligere leieforhold. Dersom du ikke har leid i Norge tidligere ber vi om å få oppgitt en referanse fra ditt arbeidssted.


Med vennlig hilsen
Utleie
Diakonhjemmet | Eiendomsavdelingen
Diakonveien 10 | Pb 23 Vinderen | 0319 Oslo
Man, ons og fre, 9-15
Telefonnummer: 22451785 | 
www.diakonhjemmet.no

For drift- og vedlikeholdsrelaterte henvendelser: drift@diakonhjemmet.no


Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: C:\Users\mneergaard\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Outlook\GSNWD4YK\logo2008 (3).jpg
Diakonhjemmet eiendomsavdelingen sertifisert som Miljøfyrtårn

P please consider the environment before printing this e-mail.




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 28. juli 2015 15:01
Til: utleie
Emne: Hyggelig 2-roms nær Blindern og Majorstuen, ledig omgående. Parkering

Hei !

Erik Ribsskog har sendt deg en melding på FINN.
(tlf: 93667792)
Hei,

jeg driver nå og etablerer meg på nytt i Norge, etter flere år, i utlandet.

Jeg bor nå på vandrerhjem i Bærum.

Kontakt meg gjerne med tidspunkt for eventuell visning.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: NORDSETER - Lys 3-roms seniorleilighet(+55) - Attraktiv beliggenhet - Biloppstillingsplass - Møblert.

Erik Ribsskog Wed, Jul 29, 2015 at 4:20 PM
To: juridisk
Cc: nav.baerum@nav.no, PFU Pressens faglige utvalg
Hei,
her har noen tulle-sendt, i mitt navn.
Dette er identitetstyveri.
Jeg får også mange rare telefoner, fra folk, i øst og vest.
Så vennligst rydd opp i dette.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Tommy Mythe <tommy.mythe@utleiemegleren.no>
Date: 2015-07-28 15:22 GMT+02:00
Subject: SV: NORDSETER - Lys 3-roms seniorleilighet(+55) - Attraktiv beliggenhet - Biloppstillingsplass - Møblert.
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei.

Takk for mailen.

Vil du sende over kort info om deg/dere som er int.?

Alder, hva du skal holde på med osv.
Når kan du flytte inn?


Med vennlig hilsen
Utleiemegleren Majorstuen

Tommy Mythe
Megler
Dir: 47 92 68 81 | Tlf: 22 93 29 00 | Fax: 22 93 29 01


Assistent:
Erlend Halvorsen
Tlf 47926410 – Mail: erlend.halvorsen@utleiemegleren.no


Adr: Josefines gate 18
Postboks 203 Bogstadveien
0323 Oslo

Skal du, eller noen du kjenner leie ut bolig?
Bestill en gratis befaring her

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 28. juli 2015 15:01
Til: Tommy Mythe <tommy.mythe@utleiemegleren.no>
Emne: NORDSETER - Lys 3-roms seniorleilighet(+55) - Attraktiv beliggenhet - Biloppstillingsplass - Møblert.

Hei !

Erik Ribsskog har sendt deg en melding på FINN.
(tlf: 93667792)
Hei,

jeg driver nå og etablerer meg på nytt i Norge, etter flere år, i utlandet.

Jeg bor nå på vandrerhjem i Bærum.

Kontakt meg gjerne med tidspunkt for eventuell visning.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Nasjonalbiblioteket

Erik Ribsskog

Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

Erik Ribsskog Wed, Jul 29, 2015 at 4:14 PM
To: Nasjonalbiblioteket - veiledningen
Cc: Kulturdepartementet
Hei,

i dag, så var jeg igjen, i garderoben deres.

(Eller, hovedgarderoben, må man vel si).

Og på hvert skap, så står det et hvitt klistremerke, med teksten:
'Skapet må låses. Pollett hentes i resepsjonen'.

Og så når man går til resepsjonen, så får man _kanskje_ låne en
'fagforenings-pollett', hvis man er heldig.

Da er det dårlig opplegg, mener jeg.

Da kan dere ikke skryte av at man kan låne polletter i resepsjonen,
hvis dere bare har noen 'tulle-polletter' der, som ofte er utlånt,
(som da jeg lånte pollett av dere, (en studinne?), ifjor).

Dessuten, så er mange av garderobeskapene ødelagt.

De henger og slenger, mange av de, i en hengsel.

(Og noen skap mangler både dør og hengsler).

Og ikke nok med det.

Men dere har også en 'skrot-garderobe', ved trappa, virker det som.

I den garderoben, er også mange av skapene ødelagte.

Og på de skapene, så står det ikke noe 'info-klistremerke', om polletter.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og så har dere en tredje 'Kafka-garderobe', med kodelåser, i et rom,
hvor en stol må stå foran døra, for at den ikke skal smekke
igjen/låses.

Så det er et fælt kaos, når det gjelder garderoben(e) deres, vil jeg
fortsatt si.

(Selv om dere ikke har sendt noe nytt svar).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-07-28 15:33 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
To: Nasjonalbiblioteket - veiledningen <veiledningen@nb.no>
Cc: Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>


Hei,

i dag, (etter å ha vært i kantina deres), så så jeg det, at dere også
har et slags 'hemmelig Kafka-rom', med garderobe-skap, som har
kode-låser.

(Døra til det rommet var holdt oppe av en stol, eller noe, som hindret
døra fra å låses/lukkes).

Dette er et kaos.

Den polletten jeg fikk låne av dere, (ifjor var det vel), stod det
heller ikke Nasjonalbiblioteket på.

Det var vel en pollett fra en fagforening, eller noe.

Så det virker amatørmessig, måten dere driver garderoben på, må jeg si.

Det er noe som heter ISO-sertifisering, (som jeg har lært om, på NHI,
i sin tid).

Men jeg tviler på om Nasjonalbiblioteket hadde klart å blitt
ISO-sertifisert, med en slik 'potitland-løsning', (som jeg tidligere
har kalt det), for garderobene.

Bare som en oppdatering.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-07-22 14:07 GMT+02:00
Subject: Re: Klage
To: Nasjonalbiblioteket - veiledningen <veiledningen@nb.no>
Cc: Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>


Hei,

takk for svar, må jeg si.

Men som tidligere butikksjef, så pleide jeg, (ihvertfall da jeg ble en
litt erfaren butikksjef), å passe på, at alle hadde garderobeskap, og
sånn.

Hvis dere skal tilby polletter, til brukerne av biblioteket.

Så burde dere gjøre det ordentlig, synes jeg.

Det blir som noe litt halvveis, å si det, at 'vi prøver å ha nok polletter'.

Hvis jeg hadde sagt noe så dumt, (eller hatt et så dumt 'system', når
det gjaldt et eller annet), som Rimi-butikksjef, så hadde jeg nok fått
sparken, vil jeg tippe på.

Noe sånt.

Så her burde dere skjerpe dere.

Sjekk ut hvordan IKEA eller Statens Museum for Kunst, (i København),
gjør dette, med garderobeskapene.

(Eller World Museum i Liverpool).

Bare for å ta et par eksempler.

(For her ble det litt sånn 'pottitland', (som dem vel sier), synes jeg.

Noe sånt).

Erik Ribsskog


2015-07-22 13:59 GMT+02:00 Nasjonalbiblioteket - veiledningen
<veiledningen@nb.no>:
> Hei,
>
> Det stemmer at lesesalen er vårt stilleområde. Dette fordi lesesalen også er hvor vårt fysiske arkivmateriale benyttes. Temperaturen i dette rommet kan dessverre svinge noe, ettersom bygget er hundre år gammelt.
>
> Vi prøver så godt vi kan å alltid ha nok polletter tilgjengelig, men tidvis vil det dessverre være tomt. Dette beklager vi.
>
> Med vennlig hilsen
> Veiledningen
> Nasjonalbiblioteket
> Henrik Ibsens gate 110
> 0255 Oslo
> Tlf: 23 27 60 11
> E-post: veiledningen@nb.no
>
>
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 22. juli 2015 12:55
> Til: nb@nb.no
> Kopi: Kulturdepartementet
> Emne: Klage
>
> Hei,
>
> igår så var jeg på Nasjonalbiblioteket.
>
> (Ved PC-ene i andre etasje).
>
> Og da dukka det opp en pustende og pesende gubbe, (Blomster-Finn?), som satt seg, ved nabo-PC-en, (cirka en halvmeter unna).
>
> Han bråkte så mye, at jeg ikke klarte å konsentrere meg, ved 'min' PC.
>
> Så spurte jeg personal-dama om dere har en stille-sone her, (som på biblioteker i Danmark).
>
> I lesesalen var det stille-sone og PC-er sa personal-dama.
>
> Men der var det så kaldt, at jeg ble forkjøla, (må jeg si).
>
> Og det klagde jeg på, ifjor høst også, (at det var kaldt, i lesesalen).
>
> Hjelper det ikke å klage her?
>
> (Jeg klagde til ei resepsjons-dame, i 40/50-åra, med Østlandsdialekt vel.
>
> Da jeg klagde på dette, ifjor høst).
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Men det rareste var, da jeg ifjor en gang, (var det vel), gikk til resepsjonen, for å låne en polett, til 'jakke-skapene'.
>
> Og da ga ei student-jente, (så hu vel ut som), en polett til resepsjonen.
>
> Og så fikk jeg låne den poletten.
>
> Det var veldig rart, synes jeg.
>
> Det står at man får låne poletter, i resepsjonen, hvis man ikke har en ti-kroning.
>
> (Jeg glemte, de første gangene her, at jeg hadde polett selv, fra Akademikerforbundet).
>
> Men så når man så trenger polett, så sier de, at de ikke har poletter.
>
> Og man må få låne polett via underlige omveier, virker det som.
>
> At dere ikke kan ha noe mer ordentlig opplegg, (enn noe sånt tøys/underlig opplegg), da.
>
> Dette må jeg klage på.