lørdag 6. juni 2015

Jeg sendte en e-post til Den norske ambassaden i København

Erik Ribsskog

RE: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

Erik Ribsskog Sat, Jun 6, 2015 at 9:41 AM
To: "Bendiksen, Merete Elisabeth"
Cc: "post@nav.no" , nav.baerum@nav.no, postmottak@fmoa.no, Postmottak Sivilombudsmannen , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , she , Henry Qvamme , emb.copenhagen@mfa.no, post , admin
Hei,

nå har jeg ikke fått noe svar, på den forrige e-posten min, til deg.

Men jeg har lest på nettsidene, til deres ambassade.

For jeg driver nå, og samler tomflasker, som faen, (hadde jeg nær
sagt), i København.

Og jeg har spart opp cirka halvparten, av de fire hundre kronene, som
et pass koster, hos dere, (leste jeg på nettstedet deres).

Men det står at dere bare godtar betaling per kort.

Og jeg får ikke dansk konto.

For da må jeg først ha pass for å få dansk personnummer.

Så dette er jo et catch 22, må jeg si.

(Som i boken med samme navn, av en Joseph Heller, heter han vel).

Så er det virkelig så dumt, at man ikke kan betale med kontanter, hos
dere, når man skal ha nytt pass?

Hos det norske konsulatet, i Liverpool, så betalte jeg med kontanter,
ifjor høst, da jeg kjøpte en reisebekreftelse fra dem, for flyturen,
fra England til Norge.

Hva er dette for noe tullball, lurte jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-05-07 11:30 GMT+02:00
Subject: Re: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd:
Klage på medarbeider.
To: "Bendiksen, Merete Elisabeth" <Merete.Elisabeth.Bendiksen@mfa.no>
Cc: kbh-ledelsessekretar@politi.dk, "post@nav.no" <post@nav.no>,
nav.baerum@nav.no, postmottak@fmoa.no, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, she
<she@topdanmark.dk>


Hei,

men jeg venter på penger fra Nav, i Norge.

Og så hadde jeg tenkt å gå til dere, i ambassaden, og få meg nytt pass.

(Jeg mistet passet mitt, en gang jeg var ute på byen, i Liverpool, for
mange år siden.

Og da jeg flyttet tilbake til Norge, (etter ti år i England), ifjor,
så hadde jeg bare et brev, (et slags engangspass), fra konsulatet, i
Liverpool.

For det er vel cirka 400-500 kroner, som det koster, å få nytt pass?

Jeg bor gratis, og samler tomflasker, for å få penger til mat.

Så det er vanskelig for meg, å få tak i så mye penger, som et pass koster.

Men jeg sender kopi til Nav, sånn at de kanskje våkner, i Norge.

For jeg mener det, at man har rett til å få arbeidsledighetstrygd,
sendt til Danmark, de første månedene, etter at man flytter.

(Og jeg har også fortsatt formell adresse i Norge).

Dette på grunn av at Norge nå er i EØS.

Men Nav, (og Fylkesmannen i Oslo og Akershus og Sivilombudsmannen), de
bare tuller.

Og de vil ikke sende meg pengene mine, som de egentlig skulle ha
sendt, før påskeferien!

Så dette er bånn i bøtta og helt ræva, må jeg si.

Så jeg sender denne e-posten, tilbake, til de surrehuene, i Norge, også.

Men takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Finnes det kanskje en norsk/dansk-forening, som kan hjelpe meg, i
denne situasjonen?

Jeg har prøvd med den norske kirken, men der var det en prest, som
hadde drukket for mye, av altervinen sin, (eller noe i den duren), og
han fikk meg ulovlig arrestert, (inne i kirken!), og dansk politi har
forespeilet meg økonomisk kompansasjon, for ulovlig arrestasjon,
(dette skjedde på langfredag), men det drøyer fælt.

For jeg har fortsatt ikke sett snurten, av noen sånne penger, (for å
si det sånn).

Men ambassaden eller en norsk forening, kunne kanskje lånt meg noen
penger, til jeg får politi-erstatningen, fra dansk politi, (dette var
snakk om en politistasjon, like ved Isted gate, som jeg ble kjørt
til).


2015-05-06 14:15 GMT+02:00 Bendiksen, Merete Elisabeth
<Merete.Elisabeth.Bendiksen@mfa.no>:
> Hei Erik Ribsskog,
>
> Det er riktig at vi som nordmenn kan reise fritt i og bosette oss i andre nordiske land. For å bli registrert i Danmark er det korrekt at du skal vise pass da dette er eneste gyldige dokument for statsborgerskap. Dette skriver danske myndigheter:
>
> "Flytter du fra ét nordisk land til et andet, skal du altid melde det til bopælskommunen/skatteverket i det land, du flytter til. Du skal medbringe legitimation, herunder dokumentation for dit statsborgerskab (pas) og dokumentation for dit personnummer fra det nordiske fraflytningsland.
> Du har ret til at blive tilmeldt folkeregistret, hvis du skal være i Danmark mere end tre måneder. Du har dog pligt til at tilmelde dig folkeregistret, hvis dit ophold varer mere end seks måneder."
> (fra https://www.borger.dk/Sider/Skal-du-flytte-til-Danmark-nordiske-borgere.aspx?NavigationTaxonomyId=f2f7371a-4214-4dad-a84b-611123bc631d )
>
> Du finner mer informasjon om å flytte til Danmark her: http://www.norden.org/no/norden-for-deg/flytte-til-norden/flytte-til-danmark
>
> Du kan søke om nytt pass hos politiet i Norge eller hos oss, den norske ambassaden,
>
> Med vennlig hilsen
>
> Merete Bendiksen
> Konsulære saker
> Tlf: +45 72 11 19 27 |  Mobil: +45 33 36 82 27 | Fra Norge 239 81327
>
> Norges ambassade i København | Tlf +45 72 11 1900 | Dampfærgevei 10, 4. sal, 2100 København Ø, Danmark
> www.norge.dk  |  facebook | twitter
>
> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: 6. mai 2015 11:28
> To: Royal Norwegian Embassy in Copenhagen
> Subject: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
>
> Hei,
>
> jeg mente at jeg hadde sendt om dette til dere tidligere.
>
> Men jeg sender om det nå, ihvertfall.
>
> Jeg har vært på det internasjonale Jobcentre-et, i Gyldenløves gate, (her i København).
>
> Og der sa de det, at man må ha pass, for å få dansk personnummer.
>
> Men jeg har bare norsk førerkort.
>
> Har dere noe greie på, om det er riktig, at man også må ha pass?
>
> (Som norsk statsborger, mener jeg.
>
> Norge er jo et land i Norden.
>
> Og det er jo Danmark og, mener jeg.
>
> Og norske statsborgere, behøver jo ikke ha pass, for å dra til Danmark.
>
> Disse som jobba, på det kontoret, virka som fremmedkulturelle, (eller ny-dansker, som de sier, her i Danmark).
>
> Kanskje de ikke har hørt om nordisk råd osv., tenkte jeg.
>
> Har dere noe greie på dette?).
>
> På forhånd takk for eventuelt svar!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2015-03-18 15:07 GMT+01:00
> Subject: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
> Cc: she <she@topdanmark.dk>, Solvit Norway <solvit-norway@nhd.dep.no>
>
>
> Hei,
>
> jeg har flyttet til Danmark, og skulle åpne en dansk brukskonto, hos Nordea Danmark, (ved Søtorget), i dag.
>
> Men så ikke.
>
> Man måtte ha dansk CPR-nummer, sa de.
>
> Hva skal dette bety?
>
> Hvordan får man dette CPR?
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2008-06-12 9:24 GMT+02:00
> Subject: Fwd: Klage på medarbeider.
> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
>
>
> Hei,
>
> jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg prøver å sende denne e-posten på nytt.
>
> Håper dette er i orden!
>
> Med vennlig hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: Apr 28, 2008 12:38 PM
> Subject: Klage på medarbeider.
> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
>
>
> Hei,
>
> jeg ringte din kollega Grethe Leira, i dag, og fikk e-post adressen din, siden du er team-leader, med personalansvar, for en medarbeier, hos dere, som jeg har bestemt meg, for å sende en klage på.
>
> Det er i forbindelse med, en feil, som jeg synes var vedig grov, fra en av deres medarbeidere, så jeg har bestemt meg for å klage formelt på dette, for å prøve å finne ut hva som egentlig har foregått.
>
> Ettersom, at jeg har tenkt å ta dette videre, med Nordea hovedkontoret osv., i forbindelse, med å rydde i problemene med kontoen.
>
> Det som skjedde, var, at jeg ringte, for å overføre en overføring, fra Barclays i England, til Nordea-kontoen min.
>
> Jeg skulle betale to regninger i Norge.
>
> Det koster £20, å overføre penger fra Barclays til utlandet.
>
> Siden det var to regninger i Norge, som skulle betales, så bestemte jeg meg for, å sende en overføring til Nordea, og så betale firmaene i Norge, ved å overføre pengene med nettbank osv.
>
> På den måten, så ville jeg spare £20, ved at det bare ble en overføring fra England, istedet for to.
>
> Jeg hadde allerede avtalt, med Aktiv Kapital, og Nordea, om at jeg skulle få beholde kontoen i Nordea.
>
> (Jeg hadde hatt noe problemer med overtrekk, som skyldtes en misforståelse, i forbindelse med at jeg ventet på en overføring fra Norge.
>
> Det viste seg, at det ikke var den overføringen, som hadde dukket opp, det var minibanken i England, som var offline, så det var det som var bakgrunnen for misforståelsen).
>
> Så da jeg fikk jeg problemer med overtrekkavdelingen i Nordea, og dette, tok jeg opp med dem, og jeg skulle få beholde kontoen, hvis jeg fikk i stand en tilbake- betalingsavtale, med Aktiv Kaptial.
>
> Noe jeg gjorde.
>
> Aktiv Kapital, skulle meddele Nordea, om at tilbakebetalingsavtalen var i orden, slik at Nordea-kontoen, var oppe å kjøre, før jeg sendte pengene, til Nordea, kontoen, for å så å skulle sende de videre, pr telegiro til Aktiv Kapital og det andre firmaet i Norge.
>
> Det som skjedde, var, at jeg ringte kundeservice hos Nordea, på 80024365, for å dobbeltsjekke, at kontoen var oppe å kjøre, og at det bare skulle være å overføre pengene.
>
> Dette var i August i fjor.
>
> Jeg pratet med Frode, en kar i 40-åra, hørtes det ut som, på kundeservice-avdelingen, hos dere.
>
> Jeg hadde skrevet opp navnet, på et notat jeg hadde liggende her.
>
> Jeg spurte medarbeideren deres, om det var helt sikkert, at det skulle være i orden, å sende penger, til Nordea-kontoen min, (6065.10.61531) en uke eller to senere, når jeg fikk lønning.
>
> Medarbeideren deres, gikk inn på dataen, og sjekket, om dette var mulig.
>
> (Og jeg mener å huske, at dette tok litt tid, og at han vel også skrev inn noe på dataen, hørtes det ut som).
>
> Så opplyste han om, at det ikke skulle være noe problem, å sende pengene.
>
> Kontoen, var i orden, og det var bare å sende pengene, senere i måneden, som jeg hadde forklart.
>
> Jeg sendte £85, fra Barclays, 23. august, i fjor. (Jeg skal vedlegge scannet kopi, av overføringsskjemaet).
>
> Barclays, tar £20, i gebyr.
>
> Det var noe problem med Nordea-kontoen, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da tok nye £30-35 i gebyr.
>
> Så av de £85, som jeg sendte 23. august, så fikk jeg tilbake ca. £32, noen uker senere.
>
> Uten at noen regninger var betalt.
>
> Så jeg har hatt mye bry, og problemer med forsinkelser, med å betale regningene, på grunn av denne feilen, fra medarbeideren deres.
>
> Når jeg ringte Nordea, nå, tidligere denne måneden, (jeg har hatt mye å gjøre med jobb osv. de siste månedene, og jeg er jo i Storbritannia, så jeg har prioritert, å ta det som er med jobb osv. her først).
>
> Men nå, den siste måneden, så har jeg prøvd, å finne ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene, med den pengeoverføringen.
>
> Fordi, det var jo en avtale, mellom meg, og Aktiv Kapital, og Nordea, at jeg skulle få beholde den kontoen.
>
> Og, det er mulig jeg trenger den kontoen igjen nå, snart, i forbindelse med noe firma jeg har her, jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, og har planlagt, å drive f.eks. med e-handel osv, i tilknytning til dette, og da hadde det vært veldig bra, å få ryddet opp og funnet ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med disse problemene.
>
> Og jeg har fått opplyst, da jeg ringte Nordea, tidligere denne måneden, at kontoen, har vært stengt for bruk, siden februar i fjor.
>
> Så det har vært problemer med Aktiv Kapital, siden de skulle ha meddelt Nordea, om at en betalingavtale, var oppe å kjøre, slik at kontoen, skulle være åpen for vanlig bruk.
>
> Dette har det tydeligvis vært noe problemer med. (Noe jeg driver å tar opp, i en egen klagesak).
>
> Og, i tillegg, så skjønner jeg ikke, hvordan Frode hos dere, kunne si til meg, i august, i fjor, at kontoen, var i orden, og at det bare skulle være å sende penger når jeg fikk lønning.
>
> Når kontoen hadde vært stengt, siden februar, et halv år tidligere.
>
> Dette synes jeg var en så bemerkelsesverdig feil.
>
> Og at denne skulle komme i kombinasjon med feilen fra Aktiv Kapital, det synes jeg var veldig rart.
>
> Så jeg lurte på, om dere ikke kunne undersøke formellt, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene med overføringen.
>
> Altså, hva denne feilinformasjonen, fra medarbeideren deres, kan skyldes.
>
> Så skal jeg sende med den kopien, av det overføringsskjemaet, for den aktuelle overføringen, fra august, i fjor.
>
> Håper dette er i orden!
>
> Med vennlig hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Hun kollegaen din, Grethe Leira, sa at e-postadressen din, var:
> ragnhild.lorgen@nordea.no.
>
> Men den adressen, fikk jeg feilmelding på.
>
> Så ringte jeg sentralbordet til Nordea, og da sa de, at e-postadressen din var:
>
> ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
>
> Så jeg tenkte, at jeg kunne jo si fra om det og, nå, når jeg skrev den nye e-posten, for det er vel greit, at dem har samme e-postadressene, for deg, alle de forskjellige, som opplyser Nordeas kunder, om e-postadresser osv.

Jeg sendte en e-post til Huseiernes Landsforbund

Erik Ribsskog

Svindel når det gjelder mitt hus

Erik Ribsskog Sat, Jun 6, 2015 at 9:06 AM
To: Elisabeth Kristensen
Cc: Helle Brynildsen Jahre , "drammen.tingrett" , post@kartverket.no
Ok,

det høres bra ut.

Jeg sender kopi, (til orientering, som danskene sier), til blant annet
min gamle rettslære-lærerinne, (selv om hun er litt som tause
Birgitte, må jeg innrømme, og ikke svarer noe særlig).

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-06-03 15:50 GMT+02:00 Elisabeth Kristensen <E.Kristensen@huseierne.no>:
> Hei
> Jeg skal se på det
>
> Med vennlig hilsen
> Huseiernes Landsforbund
> Elisabeth Kristensen
> Administrerende direktør
>
> huseierne.no
> Fred Olsens gate 5, 0152 Oslo
> Sentralbord: 22 47 75 00, Mobil 91339805
> e.kristensen@huseierne.no
> -----------------------------------------------------
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 3. juni 2015 14:49
> Til: Elisabeth Kristensen
> Kopi: Cathrine R. Helgesen; Helle Brynildsen Jahre; drammen.tingrett; post@kartverket.no
> Emne: Fwd: Svindel når det gjelder mitt hus
>
> Hei,
>
> det står på en av deres nettsider, at du, (Elisabeth Kristensen), er adm. dir., i Huseierens Landsforbund.
>
> Kan du ta dette, for det virker som at hun er skikkelig 'hønsehjerne', hun som svarer meg.
>
> (Ikke for å være slem, men hun virker utrolig 'blond', selv om jeg ser på nettsidene deres, at hu er brunette).
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Cathrine R. Helgesen <C.Helgesen@huseierne.no>
> Date: 2015-06-03 14:29 GMT+02:00
> Subject: VS: Svindel når det gjelder mitt hus
> To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
>
>
> Hei igjen.
> Fint om du kan ringe meg angående denne henvendelsen.
> Det er mulig det er noen misforståelser i forbindelse med medlemskapet.
>
> Takk.
>
>
> Med vennlig hilsen
> Huseiernes Landsforbund
> Cathrine Reinert Helgesen
> Sekretær juridisk avdeling
> Tlf 22 47 75 19 (kl. 10-14)
> www.huseierne.no
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Aase Kjølberg
> Sendt: 2. juni 2015 09:18
> Til: Cathrine R. Helgesen
> Emne: SV: Svindel når det gjelder mitt hus
>
> Jeg finner han ikke i registreret.  Prøvde å se om jeg fant hans adresse, men fant ingen adresse på offentlig informasjon.  Har du en adresse til han?  Vi kan da søke på adresse i medlemsregistreret.
>
> Med vennlig hilsen
> Huseiernes Landsforbund
>
> Aase Kjølberg
> kontorfullmektig
> -----------------------------------------------
> Tlf:   22 47 75 00
> Fax: 22 41 19 90
> Epost: a.kjolberg@huseierne.no
> -----------------------------------------------
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Cathrine R. Helgesen
> Sendt: 2. juni 2015 09:14
> Til: Aase Kjølberg
> Emne: VS: Svindel når det gjelder mitt hus
>
> Hei Aase.
> Kan du hjelpe meg å finne et medlemsnummer på denne mannen?
> Takk!
>
> -Cathrine
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 1. juni 2015 14:55
> Til: Cathrine R. Helgesen
> Kopi: Helle Brynildsen Jahre
> Emne: Re: Svindel når det gjelder mitt hus
>
> Hei,
>
> takk for svar!
>
> Jeg sender en kopi til min rettslære-lærerinne, (fra Sande videregående, fra 80-tallet).
>
> Hun sa det, at man blir medlem, når man sender, sånn som jeg gjorde til dere, (i min forrige e-post), her om dagen.
>
> Så om du kan sende det, til en 'sjefer', hos dere.
>
> (Og ikke late som om dere er dumme).
>
> Så hadde det vært bra.
>
> Med ønske om 'god bedring', (hadde jeg nær sagt).
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-06-01 13:16 GMT+02:00 Cathrine R. Helgesen <C.Helgesen@huseierne.no>:
>>
>>
>>
>> Hei,
>> Viser til e-post av 30. juni
>> Vi finner ikke Deres navn i vårt medlemsregister. For å kunne hjelpe Dem må vi ha et medlemsnummer som vi kan registrere saken på. Vennligst send oss Deres medlemsnummer, slik at vi kan få hjulpet Dem videre.
>> Takk!
>> Med vennlig hilsen for
>> Huseiernes Landsforbund
>>
>> Cathrine Reinert Helgesen
>> Sekretær
>> c.helgesen@huseierne.no
>>
>>
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Aase Kjølberg
>> Sendt: 1. juni 2015 08:10
>> Til: Cathrine R. Helgesen
>> Emne: VS: Svindel når det gjelder mitt hus
>>
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>> Huseiernes Landsforbund
>>
>> Aase Kjølberg
>> kontorfullmektig
>> -----------------------------------------------
>> Tlf:   22 47 75 00
>> Fax: 22 41 19 90
>> Epost: a.kjolberg@huseierne.no
>> -----------------------------------------------
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 30. mai 2015 12:09
>> Til: Aase Kjølberg
>> Kopi: drammen.tingrett; post@kartverket.no
>> Emne: Svindel når det gjelder mitt hus
>>
>> Hei,
>>
>> jeg arvet en del av et hus, (med tomt), i 2006.
>>
>> Jeg bodde da i England, og å eie, i et sameie, med mine slektninger, var ikke noe jeg egentlig syntes var gunstig.
>>
>> Men jeg takket likevel ja til arven, (min far ville ikke arve sine onkler, og ga sin del videre til meg og min yngre søster, som fikk halvparten hver, av vår fars del), av økonomiske årsaker.
>>
>> Ifjor høst, så var jeg hos Drammen Tingrett, og spurte de, om hvorfor, at de ikke hadde ordnet med oppløsing av sameie.
>>
>> (Noe jeg ba de om å gjøre, i 2009, var det vel).
>>
>> Ei dame der, (Austad), sa da, at jeg ikke eide der likevel.
>>
>> Men at det var min grandonkel Idar Sandersen, som eide der.
>>
>> (Noe sånt).
>>
>> Så jeg skjønner ikke hva som har foregått.
>>
>> Her enten juger Drammen Tingrett, ellers så har jeg blitt svindlet, uten at jeg har visst om det.
>>
>> Og jeg kommer ingen vei, ved å sende om det til Kartverket, (i Hønefoss), som hu Austad anbefalte meg å gjøre.
>>
>> Har dere noen tips for å hjelpe meg ut av denne floken, (huseier som jeg vel må kalles nå, mener jeg).
>>
>> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Sender med noen skriv jeg fikk om den aktuelle eiendommen, i 2005, var det vel.

Jeg sendte en e-post til Den danske ombudsmannen

Erik Ribsskog

Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Erik Ribsskog Sat, Jun 6, 2015 at 8:56 AM

To: post@ombudsmanden.dk

Hei,
vi sier litt for moro skyld, i Norge, at danskene drikker på jobb.
Og det tror jeg nesten at dere hos ombudsmannen må ha gjort, hvis dere kaller dette, for 'sendt cc'.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

'Erik Ribsskog
Klage på Københavns kommune/Fwd: Vedrørende dine henvendelser til Overborgmesterens Sekretariat
Erik Ribsskog     Wed, May 20, 2015 at 12:30 PM
To: post@ombudsmanden.dk
Cc: emb.copenhagen@mfa.no, she , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , juridisk , Overborgmesteren , nav.baerum@nav.no, postmottak@fmoa.no, solvit-norway@nfd.dep.no
Hei,
jeg bor på en nattkafe, i København.
Og natt til i dag, (ved midnatt, når kafeen åpner).
Så var det to menn fra Københavns kommune sin avdeling for hjemløse, som insisterte på å få ha et møte med meg.
Jeg visste ikke om dette møtet fra før.
Og ønsket ikke noe slikt møte.
Disse var kledd i uniformer, som minner om politi-uniformer.
Han ene, (med to-dagers-skjegg), sa at hans navn var Tom.
De løy, og sa at jeg hadde talet med nattkafeen, om mine problemer, med å få min arbeidsledighetstrygd, fra Norge.
For det har ikke vært noe tema, mellom meg og nattkafeen.
De sa at jeg hadde talet med Jasmin, (på nattkafeen), om dette.
Men det har jeg ikke.
Det ville jeg ha husket, (mener jeg).
Noen ganger, (på tirsdagsmorgenene), så er det sykepleiere, fra Københavns kommune, på nattkafeen.
Og etter at jeg klagde på Biblioteket, i Krystall gade, (Hovedbiblioteket).
Så satt plutselig en psykatrisk sykepleier, og glanede på meg, da jeg våknet, (en morgen, for cirka to-tre uker siden).
Så dette er som at Københavns kommune vil ha hevn, fordi at jeg klager på dem.
De vil sitte på mange sider av bordet samtidig, virker det som.
Og det kan virke som at de har et slags 'nazi-nettverk', som opererer, innenfor kommunen.
Jeg er tipptippoldebarn, av Anker Heegaard.
Og en kommunal bibliotek-avdeling er oppkalt, etter hans jernstøperi.
Ettersom at Københavns kommune tuller med meg, så foreslår jeg, at de heller kaller den avdelingen for 'Mengeles Cafe', eller noe sånt noe, (siden at kommunen er så 'nazistiske').
(Istedet for å misbruke navnet, på min tipptippoldefars jernstøperi-firma).
Jeg venter på penger, fra Nav, i Norge.
Jeg har klaget på Nav-vedtak, til Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
FMOA svarer ikke.
Så jeg har klaget på FMOA til Solvit Norway, (som er en slags EU-avdeling).
Jeg har også sendt mange klager, i årenes løp, til Sivilombudsmannen i Norge.
Men de har systematisk valgt å ignorere meg, (vil jeg si).
Men jeg prøver likevel å sende, til den danske ombudsmannen, om disse 'kommune-nazistene', (må man vel nesten kalle dem).
Som tidligere butikksjef, så synes jeg at denne Støberiet-kafeen, (som er oppkalt etter min tipptippoldefar Anker Heegaard sitt jernstøperi), var så dårlig drevet, at jeg mistenker, at min tipptippoldefar, ville ha snudd seg i graven, hvis han hadde visst om det.
Og ikke bare det.
George Orwell ville nok også ha snudd seg i graven, hvis han hadde visst om disse '1984/Storebror ser deg'-tendesene, fra Københavns kommune.
Så dette må jeg klage på, synes jeg.
Mvh.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-05-19 13:49 GMT+02:00
Subject: Re: Vedrørende dine henvendelser til Overborgmesterens Sekretariat
To: Kasper Graa Wulff <CJ35@okf.kk.dk>
Cc: emb.copenhagen@mfa.no, she <she@topdanmark.dk>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
jeg har tidligere instruert dere, at jeg har bodd i England, i mange år, og der sa de _Mister Ribsskog_.
Så: 'Kære Hr. Ribsskog'.
Igge 'Kære Erik Ribsskog'.
Det blir _klamt_.
Jeg kan også forsikre dere om at jeg igge sender e-poster av seksuell natur til kvinnfolk jeg aldri har sett.
Jeg er kresen når det gjelder damer, og har vært på horehus, over hele Europa, og blir igge opphisset av å korrespondere med kommunist-damer osv., i Københavns Kafka-verden.
Borgermesteren er det forresten, som dette skulle til.
Dette obskure 'borgmester', har jeg ikke hørt om, i Norge.
Med ønske om god bedring, for deres mani, når det gjelder å komme med falske beskyldninger
Erik Ribsskog
PS.
Jeg er forresten tippoldebarn, av deres kommandant, (Chef for Generalkommandoen), i Kastellet, (like ved den lille havfrue).
Så det er jeg som er borgmester, vil jeg nesten si.
Så slutt med dette merkelige tullet, (borgmester), og få dere heller en borgermester, (som i Oslo, osv).

Bare et forslag.


2015-05-18 13:01 GMT+02:00 Kasper Graa Wulff <CJ35@okf.kk.dk>:

    Kære Erik Ribsskog

    Du har haft en emailkorrespondance med Anne Wünsche Kristoffersen, som arbejder i Overborgmesterens Sekretariat. En af disse mails har et helt uacceptabelt seksuelt indhold.

    Jeg vil gerne på det allerkraftigste frabede mig, at du henvender dig til Københavns Kommunes medarbejdere på denne måde.

    Du har desuden nogle substantielle spørgsmål om Københavns Hovedbibliotek. Disse spørgsmål skal rettes enten til Hovedbiblioteket eller til Kultur- og Fritidsforvaltningen, der er den ansvarlige forvaltning.


    Med venlig hilsen
    Kasper Graa Wulff
    Sekretariatschef
    Overborgmesterens Sekretariat
    _______________________________
    KØBENHAVNS KOMMUNE
    Økonomiforvaltningen
    Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1
    1550 København V
    Direkte
       
    2497 9979
    Email
       
    cj35@okf.kk.dk
    EAN
       
    5798009800282
'.




2015-06-04 10:45 GMT+02:00 <post@ombudsmanden.dk>:
Se venligst vedhæftede.
Med venlig hilsen

Ombudsmanden
Gammeltorv 22
DK-1457 København K.

Tlf.:
Fax:

www.ombudsmanden.dk
PS.

Her er e-brevet fra Den danske ombudsmannen:

brev ombudsmannen

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog

purring

Erik Ribsskog Sat, Jun 6, 2015 at 8:48 AM
To: Sølvi Pettersen
Hei,

dette har ikke jeg bestilt.

Det er noen 'idioter' som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, på
nettet, hele tida.

Så foreslår at dere finner ut hvem det er, og heller sender en faktura til dem.

Erik Ribsskog


On Wed, Jun 3, 2015 at 6:41 PM, Sølvi Pettersen <solvi@nef.no> wrote:
>
>