tirsdag 3. november 2015
Jeg ringte bestemor Ingeborg, to-tre ganger, fra England. (Dette var vel et par år etter, denne artikkelen, i Adresseavisen, fra 2006). Og jeg fikk også, mange brev, fra henne, den første perioden, som jeg bodde, i Liverpool, (som var, fra 2005 til 2011). Og jeg synes, at bestemor Ingeborg, virket klar, i hodet. Det var ikke noe i veien, med hukommelsen hennes, (sånn som jeg husker det). Men min andre bestemor, (nemlig min farmor Ågot), hun begynte å bli littt senil, på 80-tallet, (sånn som jeg husker det). For hun begynte, (ganske ofte), å kalle meg, for: 'Runar', (min fars yngste bror sitt navn), husker jeg. Så jeg er litt vant, med senile slektninger, men jeg synes ikke, at bestemor Ingeborg, virka senil, (selv ikke etter, at hu hadde fylt, 90 år). Så dette skriveriet, fra en NTNU-rektor, (ved navn Gunnar Bovim), det lurer jeg litt på, (for å si det sånn)
http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/11/mer-om-bestemor-ingeborg.html
PS.
Jeg visste heller ikke, at bestemor Ingeborg, tok badstu, (som det står om, (i det kjempelange avsnittet, må man vel kalle det), i artikkelen ovenfor).
Hun sa til meg, (på telefonen), at hu pleide, å isbade.
(Noe sånt).
Men hvor dette skulle være, (at hu tok badstu), det veit jeg ikke, (må jeg innrømme).
For bestemor Ingeborg, hadde ihvertfall ikke badstu, i eldreleiligheten sin, (i Skoleveien, i Nevlunghavn).
For det ville jeg nok ha huska, (for å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Da jeg var, i tante Ellen og bestemor Ingeborg sin kombinerte bursdag, i Nevlunghavn, sommeren 2001.
Så dro tante Ellen oss alle med, til en strand, (husker jeg).
Og da gjorde min søster Pia, et poeng av, at det var en 'UFO-hytte', på veien, fra bestemor Ingeborg sin eldre-leilighet, til stranden, (husker jeg).
Mon tro, om det er, i den UFO-hytta, (som jeg også mener å huske, at vi gikk forbi, på noen av søndagsturene, på 70-tallet, når jeg var på besøk, hos min mors foreldre, (i Blombakken), i Nevlunghavn), som NTNU-rektoren bor.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:
https://www.google.no/search?q=ufo+hytte+nevlunghavn&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=Iig5VpHCD4eGzAPWxZ-wBA
PS 4.
Det var visst noen andre, som eide, UFO-hytta:
PS 5.
Her er mer om dette:
Noen av de tingene, som min mormor og morfar sitt firma, (Ankerita Antik), solgte, på midten av 70-tallet, kan muligens ha vært ting, som bestemor Ingeborg arvet, etter sine foreldre, som den siste av, (Hans Louis Anker Heegaard), døde, i 1969. Hm
http://noblecircles.com/genealogy/getperson.php?personID=I142546&tree=tree1
PS.
Det som står om bestemor Ingeborg sine barn, (på nettstedet ovenfor), er feil.
Min mor, (Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog), var eldst.
Tante Ellen, var nest eldst.
Og onkel Martin, var yngst.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om antikvitetene:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/11/her-kan-man-se-det-at-bestemor-ingeborg.html
PS 3.
Hvis jeg ikke tar helt feil, så var det i det skapet her, at bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, hadde de små antikvitetene, som de solgte.
Det skapet stod, (hvis jeg husker det riktig), til venstre, når man kom inn hoveddøra deres, (i Blombakken), i Nevlunghavn.
Så det skapet stod, mellom peisestua og kjøkkenet, da.
Cirka ovenfor telefonen, (som stod under trappa, og der hadde de vel et lite kontor, (eller noe sånt), muligens for antikvitetene, kan det vel ha vært).
Og de hadde også en stue, som var full, av antikke møbler, (som min mor og morfar viste meg, var det vel), husker jeg.
(Hvis det ikke var min mor og stefar, (Arne Thormod Thomassen), som viste meg, denne stua, og de gamle og fine møblene, som var i den.
Noe sånt.
Det var vel mora mi, som forklarte, så det er vel kanskje greit å si, at det var henne.
Selv om det også var, en del andre slektninger der, for å si det sånn.
Noe sånt).
Men om de solgte de møblene, (i 'antikk-stua'), det er jeg ikke sikker på.
Den 'antikk-stua', lå mellom spisestua og TV-stua.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her er mer om dette:
http://johncons.angelfire.com/om.html
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog
Deres brev fra 27/10
Erik Ribsskog Tue, Nov 3, 2015 at 6:25 PM
To: Avida Info NO
Cc: post@forbrukerradet.no, post@finkn.no, juridisk, "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , Faktura RB , post , Akademikerforbundet
Hei,
som jeg tidligere vel har skrevet til dere, så kjenner Datatilsynet til 'ståa'.
Så at dere, er for fine, til å kontakte dem, for å få bekreftet, at det er slik jeg sier.
(Når dere ikke vil høre på meg).
At jeg skal kalle meg selv Erika, (som følge av skrivefeil liksom), det blir som en æreskrenkelse, mener jeg.
En kriminell æreskrenkelse.
Så den får firmaet deres og dere, dra lenger ut på landet med.
Dette er også noe som jeg har returnert, til dette firmaet, og som de skal få i posten, (avhengig av hvor lang tid Posten Norge bruker).
Så dere prøver å trette meg ut, med deres kveme-eposter, virker det som.
Denne trakasseringen vil jeg ikke ha mer av.
Vennligst slutt med denne motbydelige mobbingen deres, må jeg si.
Erik Ribsskog
2015-11-03 15:05 GMT+01:00 Avida Info NO:
Hei
Se tilbakemelding fra leverandør, Staminex AS, i mail under.
Mvh
Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivning: Beskrivning: Avida_finans_mail
Tlf; 23 33 50 00
Postadresse: Avida Finans AB NUF, Postboks 6134 Etterstad, 0602 Oslo
Besøkadresse: Grenseveien 92, Oslo
www.avidafinans.no
The information contained in this message may be CONFIDENTIAL and is
intended for the addressee only. Any unauthorised use, dissemination of the
information or copying of this message is prohibited. If you are not the
addressee, please notify the sender immediately by return e-mail and delete
this message.
Thank you.
From: Victor Sebastian Holst [mailto:vsh@enco.no]
Sent: 3. november 2015 09:59
To: Avida Info NO; bestridelse@staminex.no
Subject: SV: Deres brev fra 27/10
Hei,
Dette kan mer tyde på en skrivefeil, veldig rart om personen bestiller i hans sitt navn faktisk vet alt av informasjonen hans, både bursdag og telefonnummer, hvor han bor osv.
Hvis kunden mener at noen har bestilt dette i han sitt navn må han politi anmelde saken og deretter refundere kravet fra gjerningsmannen.
-----Opprinnelig melding-----
Fra: Avida Info NO [mailto:info@avidafinans.no]
Sendt: 2. november 2015 08:42
Til: bestridelse@staminex.no
Emne: FW: Deres brev fra 27/10
Hei
Se mail fra deres kundenr 117851
Mvh
Tlf; 23 33 50 00
Postadresse: Avida Finans AB NUF, Postboks 6134 Etterstad, 0602 Oslo
Besøkadresse: Grenseveien 92, Oslo
www.avidafinans.no
The information contained in this message may be CONFIDENTIAL and is intended for the addressee only. Any unauthorised use, dissemination of the information or copying of this message is prohibited. If you are not the addressee, please notify the sender immediately by return e-mail and delete this message.
Thank you.
-----Original Message-----
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 31. oktober 2015 22:50
To: Avida Info NO
Cc: juridisk; post@finkn.no; post ; Bjørn Ribsskog ; Faktura RB
Subject: Deres brev fra 27/10
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 27. oktober, som jeg vedlegger en skannet kopi av.
For det første, så heter jeg ikke Erika Ribsskog, jeg heter Erik Ribsskog.
Jeg har drevet en del med slektsforskning, (noe også min slektning Bjørn Ribsskog har gjort), og såvidt jeg vet, så finnes det ingen Erika Ribsskog.
Så dette, (at dere demaskulerer meg sånn, det ser jeg på, som kriminell trakassering, vil jeg si).
Jeg har også oppdatert Datatilsynet om, at noen bestiller masse 'dritt', i mitt navn, på nettet.
Og det er nok det som har skjedd her og.
Jeg sender bare all dritten tilbake, i retur, til 'dritt-firmaene'.
Den fra Staminex, kom tilbake igjen.
(Postmannen har vel surra).
Så den sendte jeg tilbake, for andre gang, i går.
Så jeg ber om at dere vennligst slutter å trakassere meg, og sende meg krav, som bare er tull, for dette er ikke noe jeg har bestilt, (for å si det sånn).
(Jeg vet ikke engang hva dette Staminex er, og ikke er jeg interessert i det heller).
Erik Ribsskog
Deres brev fra 27/10
Erik Ribsskog
To: Avida Info NO
Cc: post@forbrukerradet.no, post@finkn.no, juridisk
Hei,
som jeg tidligere vel har skrevet til dere, så kjenner Datatilsynet til 'ståa'.
Så at dere, er for fine, til å kontakte dem, for å få bekreftet, at det er slik jeg sier.
(Når dere ikke vil høre på meg).
At jeg skal kalle meg selv Erika, (som følge av skrivefeil liksom), det blir som en æreskrenkelse, mener jeg.
En kriminell æreskrenkelse.
Så den får firmaet deres og dere, dra lenger ut på landet med.
Dette er også noe som jeg har returnert, til dette firmaet, og som de skal få i posten, (avhengig av hvor lang tid Posten Norge bruker).
Så dere prøver å trette meg ut, med deres kveme-eposter, virker det som.
Denne trakasseringen vil jeg ikke ha mer av.
Vennligst slutt med denne motbydelige mobbingen deres, må jeg si.
Erik Ribsskog
2015-11-03 15:05 GMT+01:00 Avida Info NO
Hei
Se tilbakemelding fra leverandør, Staminex AS, i mail under.
Mvh
Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivning: Beskrivning: Avida_finans_mail
Tlf; 23 33 50 00
Postadresse: Avida Finans AB NUF, Postboks 6134 Etterstad, 0602 Oslo
Besøkadresse: Grenseveien 92, Oslo
www.avidafinans.no
The information contained in this message may be CONFIDENTIAL and is
intended for the addressee only. Any unauthorised use, dissemination of the
information or copying of this message is prohibited. If you are not the
addressee, please notify the sender immediately by return e-mail and delete
this message.
Thank you.
From: Victor Sebastian Holst [mailto:vsh@enco.no]
Sent: 3. november 2015 09:59
To: Avida Info NO
Subject: SV: Deres brev fra 27/10
Hei,
Dette kan mer tyde på en skrivefeil, veldig rart om personen bestiller i hans sitt navn faktisk vet alt av informasjonen hans, både bursdag og telefonnummer, hvor han bor osv.
Hvis kunden mener at noen har bestilt dette i han sitt navn må han politi anmelde saken og deretter refundere kravet fra gjerningsmannen.
-----Opprinnelig melding-----
Fra: Avida Info NO [mailto:info@avidafinans.no]
Sendt: 2. november 2015 08:42
Til: bestridelse@staminex.no
Emne: FW: Deres brev fra 27/10
Hei
Se mail fra deres kundenr 117851
Mvh
Tlf; 23 33 50 00
Postadresse: Avida Finans AB NUF, Postboks 6134 Etterstad, 0602 Oslo
Besøkadresse: Grenseveien 92, Oslo
www.avidafinans.no
The information contained in this message may be CONFIDENTIAL and is intended for the addressee only. Any unauthorised use, dissemination of the information or copying of this message is prohibited. If you are not the addressee, please notify the sender immediately by return e-mail and delete this message.
Thank you.
-----Original Message-----
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 31. oktober 2015 22:50
To: Avida Info NO
Cc: juridisk
Subject: Deres brev fra 27/10
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 27. oktober, som jeg vedlegger en skannet kopi av.
For det første, så heter jeg ikke Erika Ribsskog, jeg heter Erik Ribsskog.
Jeg har drevet en del med slektsforskning, (noe også min slektning Bjørn Ribsskog har gjort), og såvidt jeg vet, så finnes det ingen Erika Ribsskog.
Så dette, (at dere demaskulerer meg sånn, det ser jeg på, som kriminell trakassering, vil jeg si).
Jeg har også oppdatert Datatilsynet om, at noen bestiller masse 'dritt', i mitt navn, på nettet.
Og det er nok det som har skjedd her og.
Jeg sender bare all dritten tilbake, i retur, til 'dritt-firmaene'.
Den fra Staminex, kom tilbake igjen.
(Postmannen har vel surra).
Så den sendte jeg tilbake, for andre gang, i går.
Så jeg ber om at dere vennligst slutter å trakassere meg, og sende meg krav, som bare er tull, for dette er ikke noe jeg har bestilt, (for å si det sånn).
(Jeg vet ikke engang hva dette Staminex er, og ikke er jeg interessert i det heller).
Erik Ribsskog
Jeg sendte en e-post til Lindorff
Erik Ribsskog
RE: 24013557
Erik Ribsskog Tue, Nov 3, 2015 at 6:11 PM
To: Lindorff Kundesenter
Cc: post@forbrukerradet.no, "HRET (postmottak)", Postmottak Sivilombudsmannen , Faktura RB , post@finkn.no, post , Akademikerforbundet , juridisk
Hei,
jeg har sendt tusenvis av anmeldelser, av nettmobbing, til politiet.
Men de nekter å etterforske, og jeg har også hundrevis, av
politi-klager, som jeg har sendt om, til Spesialenheten.
Det viker som at dere vil lure meg, til å miste kontrollen, i disse
politiklage-sakene.
Jeg tar dette med Datatilsynet, som jeg tidligere har informert om.
Dere trakasserer meg her.
Og dere får slutte å legge ekstra byrder, på mobbe-offerne, mener jeg.
Jeg sender en kopi til Forbrukerrådet.
Dette er en vare, som noen andre har bestilt, i mitt navn.
Og det er bestilt, til min tidligere adresse, (i Slependveien), hvor
jeg ikke har bodd, siden i februar.
(Jeg bodde i København, fra mars til juli, i år).
Og som jeg har forklart dere, så har jeg sendt hundrevis av e-poster,
til Datatilsynet, angående lignende saker.
Så Datatilsynet vet hva som foregår.
Så at dere er for fine, til å kontakte de, for å bli oppdatert av dem,
det synes jeg, at virker rart.
Her må det være snakk om erstatning, til meg, mener jeg.
For dette er et firma, som ikke sjekker, at det er riktig person, som bestiller.
Kanskje firmaet burde hatt bedre rutiner her, tenker jeg.
Jeg har også googlet dette firmaet, og de selger veldig overprisede
mynter, virker det som for meg.
Skulle ikke forrundre meg, om de sender til folk, i hytt og pine, for
å så å sende krav til Lindorf, som del av noe slags svindel.
Men jeg kan sende en kopi til Sivilombudsmannen.
Spesialenheten har gått helt i stå, å sende til de, det veit jeg ikke,
om har noe hensikt.
Jeg får sende om dette til Høyesterett, (siden jeg har en justitsråd
Feilberg i slekta, fra Danmark).
Erik Ribsskog
PS.
Jeg fikk også et spam-angrep, i dag.
Har dere bestilt det, lurer jeg, for e-posten deres var midt i spam-angrepet.
---------- Forwarded message ----------
From: Lindorff Kundesenter
Date: 2015-11-03 15:12 GMT+01:00
Subject: RE: 24013557
To: "eribsskog@gmail.com"
Takk for din e-post.
Som Samlerhuset Norge AS tidligere har svart til deg så må du
fremlegge en kopi av politianmeldelse vedrørende identitetstyveri
dersom vi skal kunne ta saken videre.
Kundesenter
Tel: 31279810 Fax: 31279301
E-post: kundesenter@lindorff.com
Besøk vår selvbetjeningsportal for privatpersoner
LINDORFF
Postboks 7055, N-3007 Drammen
Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00
www.lindorff.no / www.lindorff.com
** This message including any attachments may contain confidential
and/or privileged information
intended only for the person or entity to which it is addressed. If
you are not the intended recipient
you should delete this message and notify the sender. Thank you.
-----Original Message-----
From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Thursday, October 29, 2015 4:14 AM
To: Kundesenter-uidentifisert
Subject: Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling
---------------------------
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 16/10, med et uforståelig krav.
Jeg bodde i England, fra 2005 til 2014, og har ikke bestilt noe, fra
dette firmaet.
(Og jeg har aldri hørt om dette firmaet, som dere representerer før, engang).
Jeg har blitt plaget av, at noen, har bestilt masse dritt, i mitt navn, de siste
årene.
(En sveitsisk nettside hater meg, og oppfordrer folk til å plage meg,
og har skrevet
opp min adresse, blant annet.
Et nettsted som heter Enclosypedica Dramatica, eller noe sånt).
Så vennligst slutt å send meg tull om ikke-reelle krav.
Dette er firmaer, som har dårlige rutiner, og som ikke sjekker, at det snakk om
riktig person, som bestiller.
Så at dere sender meg denne truslen er en skandale, mener jeg.
Sparebank1 er også et dumt navn, vil jeg si.
Sparebank0, ville kanskje være et bedre navn, på deres virksomhet, når
dere driver
med sånt her tullball, må jeg si.
Dette er galskap, må jeg si.
God bedring!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-29 2:34 GMT+01:00
Subject: Re: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: PF_DL_Fakturaadministrasjon
Cc: juridisk , post@finkn.no, post < post@finanstilsynet.no>
Hei, jeg har også fått et inkassovarsel fra dere, angående et krav,
(fra Samlerhuset),
som jeg ikke forstår.
Jeg blir oversvømet, av dritt, som folk bestiller i mitt navn, fra firmaer, som
ikke sjekker identiteten, til de som bestiller, (virker det som).
Jeg har varslet Datatilsynet om dette, i flere måneder nå.
Jeg sender all 'dritt', som jeg får i posten, i retur, så 'dritt-firmaene'
skal ha fått 'dritten' sin tilbake og.
Jeg vedlegger en kopi av Deres brev fra 22/10.
Vennligst slutt å send meg krav, om dritt, som jeg ikke har bestilt.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg ser også, at dette er snakk om ting, som er sendt, til min
tidligere adresse,
i Slependveien.
Der har jeg ikke bodd, siden i februar.
Men dette er noen brakker, som Nav sendte meg til, da jeg flyttet
tilbake, til Norge,
(fra England), i fjor.
Og der bor det mest russere og 'mase-negre'.
Så det er en del tvilsomme personer, og jeg har sak hos Leieboerforeningen, mot
husverten.
Så om det er noen der, som tuller, hva vet jeg.
Jeg har ihvertfall ikke bestilt noe, fra Samlerhuset.
2015-10-05 9:20 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon <
Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:
> Hei
>
>
>
>
>
> Vi har videresendt din henvendelse til Chilie Mobil AS.
>
>
>
> Ha en fin dag.
>
>
>
> *Med vennlig hilsen/ Best regards*
>
>
>
> *Jeanette K. G *
>
> Saksbehandler/ Case handler
>
> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>
> Telefon: +47 31 27 93 20
>
> Fax: +47 61 14 93 12
>
>
>
>
>
> [image: cid:image001.png@01CF2980.F7526A80]
> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway
>
> Visiting adrdress : Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>
>
> *Sentralbord:* (+47) 23 21 10 00
> www.lindorff.no
> ** This message including any attachments may contain confidential
> and/or privileged information intended only for the person or entity
> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> _________________________________________________________________
>
> -----Original Message-----
>
> From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com
> ]
>
> Sent: Monday, September 28, 2015 4:04 PM
>
> To: Kundesenter-uidentifisert
>
> Subject: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili
> Mobil AS
>
> Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel
> behandling
>
> ---------------------------
>
> Hei,
>
> dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes
> lenger.
>
> Og så får jeg dette svaret.
>
> Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare
> ignorerer mine anmeldelser.
>
> Det datasystemet deres er på grensen til å v¿re kriminelt, mistenker jeg.
>
> Chilli mobil har jeg heller aldri h¸rt om.
>
> Dette lukter lang vei, vil jeg si.
>
> Erik Ribsskog
>
> 2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil :
>
> > Hei Erik,
>
> >
>
> > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre n¸dt til å
> > motta en
> bekreftelse
>
> på at forholdet er anmeldt f¸r vi kan slette eventuelle krav.
>
> > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også
> oppgitt i bestillingen.
>
> >
>
> > Med vennlig hilsen Frida
>
> > Kundeservice Chilimobil
>
> > Tlf. 02445
>
> >
>
> > ________________________________________
>
> > Fra: Erik Ribsskog
>
> > Sendt: 25. september 2015 14:09
>
> > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon
>
> > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no
>
> > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil
>
> > AS
>
> >
>
> > Hei,
>
> >
>
> > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.
>
> >
>
> > (Jeg bruker Telenor mobil.
>
> >
>
> > Og jeg er ikke noe 'skravlekj¿rring', så jeg trenger ikke noe mer
> > enn
>
> > Telenor kontant, må jeg si).
>
> >
>
> > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.
>
> >
>
> > Og så får jeg innkassovarsel!
>
> >
>
> > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri h¸rt om f¸r.
>
> >
>
> > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige
>
> > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).
>
> >
>
> > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff
> > og
>
> > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.
>
> >
>
> > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt
> > å
>
> > send meg innkassoer i forbindelser med dette.
>
> >
>
> > Erik Ribsskog
>
> >
>
> >
>
> > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon
>
> > :
>
> >> Hei
>
> >>
>
> >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS.
> Om du
>
> har sp¸rsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil
> AS på tlf 02445
>
> eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.
>
> >>
>
> >>
>
> >> Ha en fin dag.
>
> >>
>
> >> Med vennlig hilsen/ Best regards
>
> >>
>
> >> Jeanette K. G
>
> >> Saksbehandler/ Case handler
>
> >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>
> >> Telefon: +47 31 27 93 20
>
> >> Fax: +47 61 14 93 12
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :
>
> >> Bj¸nndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>
> >>
>
> >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
>
> >> www.lindorff.no
>
> >> ** This message including any attachments may contain confidential
>
> >> and/or privileged information intended only for the person or
> >> entity
>
> >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
>
> >> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Hei,
>
> >> dette er trakassering som f¸lge av ID-tyveri, (virker det som).
>
> >> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>
> >> Vennligst rydd opp!
>
> >> Med hilsen
>
> >> Erik Ribsskog
>
> >> PS.
>
> >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det
> >> ikke
> virker
>
> helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
>
> >> ---------- Forwarded message ----------
>
> >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com
>
> >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00
>
> >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS
>
> >> To: eribsskog@gmail.com
>
> >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.
>
> >> Kopien har påf¸rt korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved
> >> elektronisk
> betaling
>
> og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som
> skrankegiro.
>
> >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne
>
> >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura.
> >> Acrobat
>
> >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig
> >> hilsen
>
> >> Kundeservice
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
>
>
>
>
> *Med vennlig hilsen*
>
> *Kristian Brekke*
>
> Saksbehandler - Avd. Legal Collection
> *Direkte:* +47 31 27 91 86
>
> [image: lindorff e-postlogo.png]
> PO Box 7055, NO-3007 Drammen
>
> *Sentralbord:* +47 23 21 10 00
> www.lindorff.no
>
>
>
> ** This message including any attachments may contain confidential
> and/or privileged information intended only for the person or entity
> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>
>
>
Temp20151016_KR - Kreditorpost-240135571.doc
27K
RE: 24013557
Erik Ribsskog
To: Lindorff Kundesenter
Cc: post@forbrukerradet.no, "HRET (postmottak)"
Hei,
jeg har sendt tusenvis av anmeldelser, av nettmobbing, til politiet.
Men de nekter å etterforske, og jeg har også hundrevis, av
politi-klager, som jeg har sendt om, til Spesialenheten.
Det viker som at dere vil lure meg, til å miste kontrollen, i disse
politiklage-sakene.
Jeg tar dette med Datatilsynet, som jeg tidligere har informert om.
Dere trakasserer meg her.
Og dere får slutte å legge ekstra byrder, på mobbe-offerne, mener jeg.
Jeg sender en kopi til Forbrukerrådet.
Dette er en vare, som noen andre har bestilt, i mitt navn.
Og det er bestilt, til min tidligere adresse, (i Slependveien), hvor
jeg ikke har bodd, siden i februar.
(Jeg bodde i København, fra mars til juli, i år).
Og som jeg har forklart dere, så har jeg sendt hundrevis av e-poster,
til Datatilsynet, angående lignende saker.
Så Datatilsynet vet hva som foregår.
Så at dere er for fine, til å kontakte de, for å bli oppdatert av dem,
det synes jeg, at virker rart.
Her må det være snakk om erstatning, til meg, mener jeg.
For dette er et firma, som ikke sjekker, at det er riktig person, som bestiller.
Kanskje firmaet burde hatt bedre rutiner her, tenker jeg.
Jeg har også googlet dette firmaet, og de selger veldig overprisede
mynter, virker det som for meg.
Skulle ikke forrundre meg, om de sender til folk, i hytt og pine, for
å så å sende krav til Lindorf, som del av noe slags svindel.
Men jeg kan sende en kopi til Sivilombudsmannen.
Spesialenheten har gått helt i stå, å sende til de, det veit jeg ikke,
om har noe hensikt.
Jeg får sende om dette til Høyesterett, (siden jeg har en justitsråd
Feilberg i slekta, fra Danmark).
Erik Ribsskog
PS.
Jeg fikk også et spam-angrep, i dag.
Har dere bestilt det, lurer jeg, for e-posten deres var midt i spam-angrepet.
---------- Forwarded message ----------
From: Lindorff Kundesenter
Date: 2015-11-03 15:12 GMT+01:00
Subject: RE: 24013557
To: "eribsskog@gmail.com"
Takk for din e-post.
Som Samlerhuset Norge AS tidligere har svart til deg så må du
fremlegge en kopi av politianmeldelse vedrørende identitetstyveri
dersom vi skal kunne ta saken videre.
Kundesenter
Tel: 31279810 Fax: 31279301
E-post: kundesenter@lindorff.com
Besøk vår selvbetjeningsportal for privatpersoner
LINDORFF
Postboks 7055, N-3007 Drammen
Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00
www.lindorff.no / www.lindorff.com
** This message including any attachments may contain confidential
and/or privileged information
intended only for the person or entity to which it is addressed. If
you are not the intended recipient
you should delete this message and notify the sender. Thank you.
-----Original Message-----
From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Thursday, October 29, 2015 4:14 AM
To: Kundesenter-uidentifisert
Subject: Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling
---------------------------
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 16/10, med et uforståelig krav.
Jeg bodde i England, fra 2005 til 2014, og har ikke bestilt noe, fra
dette firmaet.
(Og jeg har aldri hørt om dette firmaet, som dere representerer før, engang).
Jeg har blitt plaget av, at noen, har bestilt masse dritt, i mitt navn, de siste
årene.
(En sveitsisk nettside hater meg, og oppfordrer folk til å plage meg,
og har skrevet
opp min adresse, blant annet.
Et nettsted som heter Enclosypedica Dramatica, eller noe sånt).
Så vennligst slutt å send meg tull om ikke-reelle krav.
Dette er firmaer, som har dårlige rutiner, og som ikke sjekker, at det snakk om
riktig person, som bestiller.
Så at dere sender meg denne truslen er en skandale, mener jeg.
Sparebank1 er også et dumt navn, vil jeg si.
Sparebank0, ville kanskje være et bedre navn, på deres virksomhet, når
dere driver
med sånt her tullball, må jeg si.
Dette er galskap, må jeg si.
God bedring!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-29 2:34 GMT+01:00
Subject: Re: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: PF_DL_Fakturaadministrasjon
Cc: juridisk , post@finkn.no, post < post@finanstilsynet.no>
Hei, jeg har også fått et inkassovarsel fra dere, angående et krav,
(fra Samlerhuset),
som jeg ikke forstår.
Jeg blir oversvømet, av dritt, som folk bestiller i mitt navn, fra firmaer, som
ikke sjekker identiteten, til de som bestiller, (virker det som).
Jeg har varslet Datatilsynet om dette, i flere måneder nå.
Jeg sender all 'dritt', som jeg får i posten, i retur, så 'dritt-firmaene'
skal ha fått 'dritten' sin tilbake og.
Jeg vedlegger en kopi av Deres brev fra 22/10.
Vennligst slutt å send meg krav, om dritt, som jeg ikke har bestilt.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg ser også, at dette er snakk om ting, som er sendt, til min
tidligere adresse,
i Slependveien.
Der har jeg ikke bodd, siden i februar.
Men dette er noen brakker, som Nav sendte meg til, da jeg flyttet
tilbake, til Norge,
(fra England), i fjor.
Og der bor det mest russere og 'mase-negre'.
Så det er en del tvilsomme personer, og jeg har sak hos Leieboerforeningen, mot
husverten.
Så om det er noen der, som tuller, hva vet jeg.
Jeg har ihvertfall ikke bestilt noe, fra Samlerhuset.
2015-10-05 9:20 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon <
Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:
> Hei
>
>
>
>
>
> Vi har videresendt din henvendelse til Chilie Mobil AS.
>
>
>
> Ha en fin dag.
>
>
>
> *Med vennlig hilsen/ Best regards*
>
>
>
> *Jeanette K. G *
>
> Saksbehandler/ Case handler
>
> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>
> Telefon: +47 31 27 93 20
>
> Fax: +47 61 14 93 12
>
>
>
>
>
> [image: cid:image001.png@01CF2980.F7526A80]
> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway
>
> Visiting adrdress : Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>
>
> *Sentralbord:* (+47) 23 21 10 00
> www.lindorff.no
> ** This message including any attachments may contain confidential
> and/or privileged information intended only for the person or entity
> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> _________________________________________________________________
>
> -----Original Message-----
>
> From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com
> ]
>
> Sent: Monday, September 28, 2015 4:04 PM
>
> To: Kundesenter-uidentifisert
>
> Subject: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili
> Mobil AS
>
> Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel
> behandling
>
> ---------------------------
>
> Hei,
>
> dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes
> lenger.
>
> Og så får jeg dette svaret.
>
> Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare
> ignorerer mine anmeldelser.
>
> Det datasystemet deres er på grensen til å v¿re kriminelt, mistenker jeg.
>
> Chilli mobil har jeg heller aldri h¸rt om.
>
> Dette lukter lang vei, vil jeg si.
>
> Erik Ribsskog
>
> 2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil :
>
> > Hei Erik,
>
> >
>
> > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre n¸dt til å
> > motta en
> bekreftelse
>
> på at forholdet er anmeldt f¸r vi kan slette eventuelle krav.
>
> > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også
> oppgitt i bestillingen.
>
> >
>
> > Med vennlig hilsen Frida
>
> > Kundeservice Chilimobil
>
> > Tlf. 02445
>
> >
>
> > ________________________________________
>
> > Fra: Erik Ribsskog
>
> > Sendt: 25. september 2015 14:09
>
> > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon
>
> > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no
>
> > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil
>
> > AS
>
> >
>
> > Hei,
>
> >
>
> > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.
>
> >
>
> > (Jeg bruker Telenor mobil.
>
> >
>
> > Og jeg er ikke noe 'skravlekj¿rring', så jeg trenger ikke noe mer
> > enn
>
> > Telenor kontant, må jeg si).
>
> >
>
> > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.
>
> >
>
> > Og så får jeg innkassovarsel!
>
> >
>
> > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri h¸rt om f¸r.
>
> >
>
> > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige
>
> > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).
>
> >
>
> > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff
> > og
>
> > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.
>
> >
>
> > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt
> > å
>
> > send meg innkassoer i forbindelser med dette.
>
> >
>
> > Erik Ribsskog
>
> >
>
> >
>
> > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon
>
> > :
>
> >> Hei
>
> >>
>
> >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS.
> Om du
>
> har sp¸rsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil
> AS på tlf 02445
>
> eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.
>
> >>
>
> >>
>
> >> Ha en fin dag.
>
> >>
>
> >> Med vennlig hilsen/ Best regards
>
> >>
>
> >> Jeanette K. G
>
> >> Saksbehandler/ Case handler
>
> >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>
> >> Telefon: +47 31 27 93 20
>
> >> Fax: +47 61 14 93 12
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :
>
> >> Bj¸nndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>
> >>
>
> >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
>
> >> www.lindorff.no
>
> >> ** This message including any attachments may contain confidential
>
> >> and/or privileged information intended only for the person or
> >> entity
>
> >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
>
> >> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Hei,
>
> >> dette er trakassering som f¸lge av ID-tyveri, (virker det som).
>
> >> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>
> >> Vennligst rydd opp!
>
> >> Med hilsen
>
> >> Erik Ribsskog
>
> >> PS.
>
> >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det
> >> ikke
> virker
>
> helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
>
> >> ---------- Forwarded message ----------
>
> >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com
>
> >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00
>
> >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS
>
> >> To: eribsskog@gmail.com
>
> >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.
>
> >> Kopien har påf¸rt korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved
> >> elektronisk
> betaling
>
> og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som
> skrankegiro.
>
> >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne
>
> >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura.
> >> Acrobat
>
> >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig
> >> hilsen
>
> >> Kundeservice
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
>
>
>
>
> *Med vennlig hilsen*
>
> *Kristian Brekke*
>
> Saksbehandler - Avd. Legal Collection
> *Direkte:* +47 31 27 91 86
>
> [image: lindorff e-postlogo.png]
> PO Box 7055, NO-3007 Drammen
>
> *Sentralbord:* +47 23 21 10 00
> www.lindorff.no
>
>
>
> ** This message including any attachments may contain confidential
> and/or privileged information intended only for the person or entity
> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>
>
>
Temp20151016_KR - Kreditorpost-240135571.doc
27K
Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen
Erik Ribsskog
Purring/Fwd: Søknad om statlig bostøtte
Erik Ribsskog Tue, Nov 3, 2015 at 4:36 PM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: nav.baerum@nav.no, post@husbanken.no
Hei,
jeg må sende en purring, på dette.
Grunnen er, at Nav nå har begynt å tulle, med trygda mi, ettersom at
dere hos Sivilombudsmannen somler, (eller hva man skal kalle det).
Hvis jeg skal skrive, på folkelig vis, så må dere få 'ræva i gir', liksom.
Og jeg skrev 'begynt å tulle'.
Men dette begynte, for to måneder siden.
Jeg får forklare det, på folkelig vis, igjen.
Nav, de gjør det, på 'Molbo-måten', når det gjelder utbetalinger.
Jeg har jobbet, i tolv år, i Rimi.
Og Rimi gjorde det alltid på riktig måte, hver måned, i tolv år, må jeg si.
De gjorde det, sånn at pengene var på konto, den siste, i hver måned.
Og hvis den siste, var en lørdag eller søndag, så fikk vi pengene, på fredag.
Jeg har også avtjent førstegangstjenesten, i Forsvaret, hvor vi fikk
en postgiro-blankett, hver fjortende dag.
Og aldri tulla Forsvaret heller med dette, vil jeg si.
Og jeg har også jobba på OBS Triaden og CC Storkjøp, i Norge.
Og for Arvato og Randstad, (blant annet), i England.
Og jeg fikk alltid pengene, på 'Rimi-måten', må jeg si.
Og Nav har også skrevet til meg, i et brev, at pengene kommer den siste.
Men for to måneder siden, så gikk jeg fra Høvik til Sandvika, på 1. september.
Og ei Anita i skranken, sa at: 'Kjøringa går i ettermiddag'.
(Noe sånt).
Så Nav foretar ikke utbetalingene på konvensjonelt vis, vil jeg si.
Og denne måneden, så skulle jeg egentlig hatt pengene, på fredag,
(siden at søndag var den siste).
(Sånn ville Rimi, Coop, Forsvaret, Arvato og Randstad gjort det, mener jeg).
Men så ikke.
Og heller ikke i går, fikk jeg pengene.
Så i dag, så måtte jeg igjen gå, til Sandvika, (fra Høvik), for å høre
hva som hadde skjedd.
Og da måtte jeg først sverge på at jeg hadde overholdt vilkårene.
Og så sa de at ei Erika Fizter hadde stoppet min utbetaling.
Og det var fordi at jeg ikke hadde sendt meldekort, sa de, (seinere på telefon).
Men det har jeg gjort.
Og så sa de at jeg ikke hadde sendt om Husbanken.
Men det kan man se, i den videresendte e-posten, at jeg gjorde, 13. oktober.
(Og Nav Bærum fikk kopi, som man kan se).
Så det er som at Nav vil at jeg skal lide, av sult og utmattelse,
(synes jeg, at det virker som).
Det er ikke riktig, at de tuller, og gjør dette på Molbo-måten og
også, (som denne måten), stopper min utbetaling, uten noen grunn.
Jeg er nå 45 år gammel, og veier cirka hundre kilo.
(Nå ringte Erika Fitzer, fra Nav sitt telefonnummer 55553333.
Jeg forklarte at jeg hadde snakket med Simen Jørgen Lemberget Lund om dette.
Så de har visst ikke oversikten.
Dette ei med tysk aksent, vil jeg si).
Dette at de stopper utbetalingene, og sender de for seint, fører til
at jeg må spise tomatsuppe og ikke ordentlig mat.
Tomatsuppe var kanskje greit som middag, under oppveksten, når jeg
veide 20-30 kilo.
Men kanskje ikke for en voksen mann.
Så dette er noe tull, vil jeg si.
Jeg har også søkt om, å få min pensjonsbeholdning, (for å etablere meg
på nytt i England, hvor jeg også har pensjonsrettigheter), men dette
har ikke Nav svart på.
Jeg sender med noen vedlegg.
Det skriv om at de skulle sende penger den siste i hver måned.
Og min nødsøknad, fra i dag.
For Lund sa at jeg skulle få livsopphold-penger, i morgen, hvis jeg
droppet nødsøknaden.
Men nå ringte jo hun Fizter, klokka 16.18, (litt seint vel).
Så hvem vet om hu finner på noe 'faenskap', liksom.
Til slutt, så ligger jeg vel, i en haug, på veien, mellom Høvik og
Sandvika, har jeg tenkt.
På grunn av utmattelse og sult, ettersom at Nav tuller med meg.
Dette er ikke et vestlig land verdig, vil jeg si.
Dette har foregått, i mange år, i England og Norge.
Og det går ikke an, å behandle folk som dritt, på denne Molbo-måten, vil jeg si.
Dette er som i Sovjet, og som noe Kafka kunne ha skrevet om, i sine
mest intrikate bøker, vil jeg si.
Vennligst rydd opp!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-13 19:39 GMT+02:00
Subject: Re: Søknad om statlig bostøtte
To: Ann Lisbeth Eriksen
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen,
nav.baerum@nav.no, "sande.vgs"
Hei,
jeg mener at dette er mobbing og trakassering av meg.
Dere tar imot online søknader fra alle andre.
Det gir ingen mening at alle andre får lov å søke sentral, men ikke meg.
Så jeg vil opprettholde min klage til Sivilombudsmannen.
Jeg har også en grad i IT, og for meg, så virka det som, at satt noen
'rotter', og tulla med nettsidene deres, når jeg skulle søke.
Mulig siden at min danskfødte mormor var etter kongelige osv., og at
det er noen kommunister hos dere, som ikke liker det.
Erik Ribsskog
2015-10-13 16:05 GMT+02:00 Ann Lisbeth Eriksen
:
> Hei
>
> Jeg svarer deg en gang til da dette er avklart med min linjeleder. Jeg er gruppeleder for bostøttearbeidet og har myndighet til å svare deg.
>
> Din opprinnelige mail av 13.09. kan ikke behandles som en søknad fordi:
> - den inneholder ikke nødvendig opplysninger som vi trenger for å registrere søknaden. For å kunne gjøre dette må du levere søknad til boligkontoret i den kommunen du nå bor i, så raskt som mulig. Link til søknadsskjema: http://nedlasting.husbanken.no/Filer/9s01.pdf Du kan be saksbehandler i kommunen om å ta kontakt med meg, men det er avgjørende at du leverer opplysninger vi trenger.
>
> Vi er ikke motvillig til å registrere søknaden din i ettertid men når opprinnelig henvendelse kun er en mail så er det uansett ikke en fullverdig søknad, og vi trenger mer opplysninger, som vi da får ved at du fyller ut søknaden og legger ved dokumentasjon på dine boutgifter.
>
> At vi har oversett eller ikke mottatt din henvendelse tidligere, gjør vi nå godt igjen med å fortelle deg at vi vil behandle saken din som om den er kommet inn innen søknadsfristen for september hvis vi mottar søknadsskjema med dokumentasjon nå i etterkant.
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Ann Lisbeth Eriksen
> Seniorrådgiver
> Telefon:
> Mobil: +47 997 28 250
> Ann-Lisbeth.Eriksen@husbanken.no
>
> Husbanken
> øst
> Besøksadresse: Kirkegata 15, Oslo
> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø
> www.husbanken.no
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 12. oktober 2015 18:31
> Til: Ann Lisbeth Eriksen
> Kopi: nav.baerum@nav.no; sande.vgs; Postmottak Sivilombudsmannen
> Emne: Re: Søknad om statlig bostøtte
>
> Hei,
>
> er dere sponset av Microsoft eller?
>
> Dette virker som noen tvilsomme skriverier, for meg.
>
> Dette må nok høyere opp i dykkar organisasjon.
>
> Jeg mener at min søknad fra 13. september er en formell søknad.
>
> Og at det som dere har skrevet til meg, i dag, er noe slags form for viss-vass.
>
> Så om du kan være vennlig å sende dette til din linje-leder.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Dere kan ikke bare plutselig si at det ikke er en søknad, på grunn av noe med vedlegg.
>
> Da må dere be om de aktuelle vedleggene ettersendes, i såfall.
>
> Jeg sender også kopi til Sivilombudsmannen nå, siden at Husbanken vel er et forvaltningsorgan.
>
> Dette er at staten tuller med meg, fordi at jeg har bedt om min pensjonsbeholdning og har mange politi-klager, mistenker jeg.
>
> Eller fordi at jeg ble nektet innreise, i USA, i 2005, og at CIA sitter hos dere, og 'babler' om amerikanske nettlesere.
>
> Noe sånt.
>
>
> 2015-10-12 12:40 GMT+02:00 Ann Lisbeth Eriksen
>:
>> Hei
>>
>> Viser til din mail av 13.09. i bunnen av historikken. Beklager at vi ikke finner din opprinnelige mail fra 13.09. Slik den fremstår nå så er den uten vedlegg av søknad, slik at vi har ikke opplysninger til å kunne behandle din søknad. I tillegg så er det slik at søknad om statlig bostøtte må sendes boligkontoret i kommunen du bor i pr. post, når den ikke leveres elektronisk. Det er kommunen som registrerer søknaden og har kontakt med søkere, ikke Husbanken. Vi beklager at du har hatt problemer med å få søkt elektronisk, og jeg har undersøkt litt med IT avdelingen hos oss. De har ikke logget at det har vært feil i løsningen hos oss, slik at da kan det være lokale forhold hos deg. Tips fra vår IT avdeling er å bruke nettleseren Google crome heller enn Internett explorer.
>> Utover dette så kan det av og til gå tregt når mange er inne i løsningen samtidig men da skulle det gå greit hvis du forsøkte igjen på en litt senere tidspunkt.
>>
>> For at saken skal løse seg er det nødvendig at kommunen du bor i får din papirsøknad med relevant dokumentasjon. Det er foreløpig ikke registrert noen søknad på deg i systemet. I din henvendelse til kommunen så kan du fortelle at du forsøkte å søke innen fristen for september. Husbanken har dessverre oversett din henvendelse den gang, slik at du kan referere til det i din henvendelse til kommunen, slik at saken blir sett på for september også.
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Ann Lisbeth Eriksen
>> Seniorrådgiver
>> Telefon:
>> Mobil: +47 997 28 250
>> Ann-Lisbeth.Eriksen@husbanken.no
>>
>> Husbanken
>> øst
>> Besøksadresse: Kirkegata 15, Oslo
>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø
>> www.husbanken.no
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Bente Kirsti Eira
>> Sendt: 12. oktober 2015 11:35
>> Til: Ann Lisbeth Eriksen
>> Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 12. oktober 2015 11:07
>> Til: Bente Kirsti Eira
>> Kopi: nav.baerum@nav.no; sande.vgs
>> Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>
>> Hei,
>>
>> hvis du åpner 'ausan' dykkar.
>>
>> Så ser du at den e-posten er videresent med påminnelsen.
>>
>> Det er bare i Russland, at dem sier sånt.
>>
>> Jeg har sendt søknad 13. september, og forholder meg til det.
>>
>> Jeg har gått handel og kontor, og mener at dette er greit, (å sende søknaden sånn), iforhold til det jeg lærte der.
>>
>> Jeg ber om at dette sendes til en overordnet i Husbanken, for en ny vurdering.
>>
>> Jeg ber om at dette ikke sendes til Trine Melheim, (lillesøster av min tidligere klassekamerat Espen Melheim), fra Bergeråsen, som jeg har lest om, på Facebook eller noe, at jeg jobber, i Husbanken.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2015-10-12 11:02 GMT+02:00 Bente Kirsti Eira:
>>> Hei
>>>
>>> Jeg kan ikke finne mailen du henviser til. En bostøtte søknad skal ikke sendes som mail til Husbanken men på et eget skjema HB 9.S.01 eller elektronisk. Dersom man får en melding på den elektroniske søknaden om at det ikke er mulig å søke elektronisk så må man sende inn papir søknad (årsaken til dette kan være mangt eks. flere voksne personer på samme adresse selv om man bor alene etc). Du sier i mailen at det kommer frem noen "bug" ved innlevering av søknad om bostøtte. Vi kan dessverre ikke si noe om årsaken til dette, mulig det er noen innstillinger på din pc som gjorde at du fikk disse "bug`san".
>>>
>>> Søknad om bostøtte (papir søknad) skal sendes til kommunen man er
>>> bosatt i. Dersom du mener at du har krav på bostøtte på tidligere
>>> terminer må du fremme en etterbehandlingssøknad også (skal leveres
>>> til
>>> kommunen)
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>> Bente Kirsti Eira
>>> Rådgiver
>>> Telefon: +47 78 42 74 07
>>> Mobil: +47 454 07 692
>>> Bente.Eira@husbanken.no
>>>
>>> Husbanken
>>> Hammerfest
>>> Besøksadresse: Sjøgata 6, 3. etasje, Hammerfest
>>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø www.husbanken.no
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Øysten Lindseth På vegne av Post Husbanken
>>> Sendt: 12. oktober 2015 10:24
>>> Til: Bostøtte
>>> Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>>
>>>
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>> Øysten Lindseth
>>> Rådgiver
>>> Telefon: +47 75 54 93 41
>>> Mobil: +47 918 29 705
>>> oysten.lindseth@husbanken.no
>>>
>>> Husbanken
>>> Bodø
>>> Besøksadresse: Torvgata 2, Bodø
>>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø www.husbanken.no
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 11. oktober 2015 01:18
>>> Til: Post Husbanken
>>> Kopi: nav.baerum@nav.no
>>> Emne: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg kan ikke se, at jeg har mottatt noe svar, på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
>>>
>>> Håper dette er i orden!
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Erik Ribsskog
>>> Date: 2015-09-13 2:20 GMT+02:00
>>> Subject: Søknad om bostøtte
>>> To: post@husbanken.no
>>> Cc: nav.baerum@nav.no
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg må sende søknad om bostøtte på denne måten.
>>>
>>> For jeg har sittet, i hele kveld, må jeg si.
>>>
>>> Og prøvd å få nettstedet deres, til å virke, (elektronisk søknad).
>>>
>>> Men det er noe slags 'bug' der, virker det som, så søknaden ville ikke gå videre, til 'neste'.
>>>
>>> (Det bare står og surrer).
>>>
>>> Så dette er dårlig IT-håndtverk, virker det som.
>>>
>>> Nå har jeg ventet, i flere timer, og Deres nettsted virker fremdeles ikke.
>>>
>>> Det står at jeg dele bopæl, (med andre over atten år).
>>>
>>> Men det stemmer ikke, jeg deler ikke bolig med noen andre, (hverken av folk over eller under atten år).
>>>
>>> Så hvordan dere og Folkeregisteret har fått det til å bli sånn, det vet jeg ikke, (for å si det sånn).
>>>
>>> Så jeg søker på 'gamle-måten', siden at fristen er innen 14. september.
>>>
>>> Lykke til med å fikse deres IT-systemer.
>>>
>>> Erik Ribsskog, (fødselsnummer: 250770 30568).
3 attachments
vedlegg om når de skal sende utbetaling paint.jpg
460K
nødlånsøknad side 1 paint.jpg
726K
nødlånsøknad side 2.jpg
367K
PS.
Her er vedleggene:
Purring/Fwd: Søknad om statlig bostøtte
Erik Ribsskog
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: nav.baerum@nav.no, post@husbanken.no
Hei,
jeg må sende en purring, på dette.
Grunnen er, at Nav nå har begynt å tulle, med trygda mi, ettersom at
dere hos Sivilombudsmannen somler, (eller hva man skal kalle det).
Hvis jeg skal skrive, på folkelig vis, så må dere få 'ræva i gir', liksom.
Og jeg skrev 'begynt å tulle'.
Men dette begynte, for to måneder siden.
Jeg får forklare det, på folkelig vis, igjen.
Nav, de gjør det, på 'Molbo-måten', når det gjelder utbetalinger.
Jeg har jobbet, i tolv år, i Rimi.
Og Rimi gjorde det alltid på riktig måte, hver måned, i tolv år, må jeg si.
De gjorde det, sånn at pengene var på konto, den siste, i hver måned.
Og hvis den siste, var en lørdag eller søndag, så fikk vi pengene, på fredag.
Jeg har også avtjent førstegangstjenesten, i Forsvaret, hvor vi fikk
en postgiro-blankett, hver fjortende dag.
Og aldri tulla Forsvaret heller med dette, vil jeg si.
Og jeg har også jobba på OBS Triaden og CC Storkjøp, i Norge.
Og for Arvato og Randstad, (blant annet), i England.
Og jeg fikk alltid pengene, på 'Rimi-måten', må jeg si.
Og Nav har også skrevet til meg, i et brev, at pengene kommer den siste.
Men for to måneder siden, så gikk jeg fra Høvik til Sandvika, på 1. september.
Og ei Anita i skranken, sa at: 'Kjøringa går i ettermiddag'.
(Noe sånt).
Så Nav foretar ikke utbetalingene på konvensjonelt vis, vil jeg si.
Og denne måneden, så skulle jeg egentlig hatt pengene, på fredag,
(siden at søndag var den siste).
(Sånn ville Rimi, Coop, Forsvaret, Arvato og Randstad gjort det, mener jeg).
Men så ikke.
Og heller ikke i går, fikk jeg pengene.
Så i dag, så måtte jeg igjen gå, til Sandvika, (fra Høvik), for å høre
hva som hadde skjedd.
Og da måtte jeg først sverge på at jeg hadde overholdt vilkårene.
Og så sa de at ei Erika Fizter hadde stoppet min utbetaling.
Og det var fordi at jeg ikke hadde sendt meldekort, sa de, (seinere på telefon).
Men det har jeg gjort.
Og så sa de at jeg ikke hadde sendt om Husbanken.
Men det kan man se, i den videresendte e-posten, at jeg gjorde, 13. oktober.
(Og Nav Bærum fikk kopi, som man kan se).
Så det er som at Nav vil at jeg skal lide, av sult og utmattelse,
(synes jeg, at det virker som).
Det er ikke riktig, at de tuller, og gjør dette på Molbo-måten og
også, (som denne måten), stopper min utbetaling, uten noen grunn.
Jeg er nå 45 år gammel, og veier cirka hundre kilo.
(Nå ringte Erika Fitzer, fra Nav sitt telefonnummer 55553333.
Jeg forklarte at jeg hadde snakket med Simen Jørgen Lemberget Lund om dette.
Så de har visst ikke oversikten.
Dette ei med tysk aksent, vil jeg si).
Dette at de stopper utbetalingene, og sender de for seint, fører til
at jeg må spise tomatsuppe og ikke ordentlig mat.
Tomatsuppe var kanskje greit som middag, under oppveksten, når jeg
veide 20-30 kilo.
Men kanskje ikke for en voksen mann.
Så dette er noe tull, vil jeg si.
Jeg har også søkt om, å få min pensjonsbeholdning, (for å etablere meg
på nytt i England, hvor jeg også har pensjonsrettigheter), men dette
har ikke Nav svart på.
Jeg sender med noen vedlegg.
Det skriv om at de skulle sende penger den siste i hver måned.
Og min nødsøknad, fra i dag.
For Lund sa at jeg skulle få livsopphold-penger, i morgen, hvis jeg
droppet nødsøknaden.
Men nå ringte jo hun Fizter, klokka 16.18, (litt seint vel).
Så hvem vet om hu finner på noe 'faenskap', liksom.
Til slutt, så ligger jeg vel, i en haug, på veien, mellom Høvik og
Sandvika, har jeg tenkt.
På grunn av utmattelse og sult, ettersom at Nav tuller med meg.
Dette er ikke et vestlig land verdig, vil jeg si.
Dette har foregått, i mange år, i England og Norge.
Og det går ikke an, å behandle folk som dritt, på denne Molbo-måten, vil jeg si.
Dette er som i Sovjet, og som noe Kafka kunne ha skrevet om, i sine
mest intrikate bøker, vil jeg si.
Vennligst rydd opp!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-13 19:39 GMT+02:00
Subject: Re: Søknad om statlig bostøtte
To: Ann Lisbeth Eriksen
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen
nav.baerum@nav.no, "sande.vgs"
Hei,
jeg mener at dette er mobbing og trakassering av meg.
Dere tar imot online søknader fra alle andre.
Det gir ingen mening at alle andre får lov å søke sentral, men ikke meg.
Så jeg vil opprettholde min klage til Sivilombudsmannen.
Jeg har også en grad i IT, og for meg, så virka det som, at satt noen
'rotter', og tulla med nettsidene deres, når jeg skulle søke.
Mulig siden at min danskfødte mormor var etter kongelige osv., og at
det er noen kommunister hos dere, som ikke liker det.
Erik Ribsskog
2015-10-13 16:05 GMT+02:00 Ann Lisbeth Eriksen
> Hei
>
> Jeg svarer deg en gang til da dette er avklart med min linjeleder. Jeg er gruppeleder for bostøttearbeidet og har myndighet til å svare deg.
>
> Din opprinnelige mail av 13.09. kan ikke behandles som en søknad fordi:
> - den inneholder ikke nødvendig opplysninger som vi trenger for å registrere søknaden. For å kunne gjøre dette må du levere søknad til boligkontoret i den kommunen du nå bor i, så raskt som mulig. Link til søknadsskjema: http://nedlasting.husbanken.no/Filer/9s01.pdf Du kan be saksbehandler i kommunen om å ta kontakt med meg, men det er avgjørende at du leverer opplysninger vi trenger.
>
> Vi er ikke motvillig til å registrere søknaden din i ettertid men når opprinnelig henvendelse kun er en mail så er det uansett ikke en fullverdig søknad, og vi trenger mer opplysninger, som vi da får ved at du fyller ut søknaden og legger ved dokumentasjon på dine boutgifter.
>
> At vi har oversett eller ikke mottatt din henvendelse tidligere, gjør vi nå godt igjen med å fortelle deg at vi vil behandle saken din som om den er kommet inn innen søknadsfristen for september hvis vi mottar søknadsskjema med dokumentasjon nå i etterkant.
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Ann Lisbeth Eriksen
> Seniorrådgiver
> Telefon:
> Mobil: +47 997 28 250
> Ann-Lisbeth.Eriksen@husbanken.no
>
> Husbanken
> øst
> Besøksadresse: Kirkegata 15, Oslo
> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø
> www.husbanken.no
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 12. oktober 2015 18:31
> Til: Ann Lisbeth Eriksen
> Kopi: nav.baerum@nav.no; sande.vgs
> Emne: Re: Søknad om statlig bostøtte
>
> Hei,
>
> er dere sponset av Microsoft eller?
>
> Dette virker som noen tvilsomme skriverier, for meg.
>
> Dette må nok høyere opp i dykkar organisasjon.
>
> Jeg mener at min søknad fra 13. september er en formell søknad.
>
> Og at det som dere har skrevet til meg, i dag, er noe slags form for viss-vass.
>
> Så om du kan være vennlig å sende dette til din linje-leder.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Dere kan ikke bare plutselig si at det ikke er en søknad, på grunn av noe med vedlegg.
>
> Da må dere be om de aktuelle vedleggene ettersendes, i såfall.
>
> Jeg sender også kopi til Sivilombudsmannen nå, siden at Husbanken vel er et forvaltningsorgan.
>
> Dette er at staten tuller med meg, fordi at jeg har bedt om min pensjonsbeholdning og har mange politi-klager, mistenker jeg.
>
> Eller fordi at jeg ble nektet innreise, i USA, i 2005, og at CIA sitter hos dere, og 'babler' om amerikanske nettlesere.
>
> Noe sånt.
>
>
> 2015-10-12 12:40 GMT+02:00 Ann Lisbeth Eriksen
>
>> Hei
>>
>> Viser til din mail av 13.09. i bunnen av historikken. Beklager at vi ikke finner din opprinnelige mail fra 13.09. Slik den fremstår nå så er den uten vedlegg av søknad, slik at vi har ikke opplysninger til å kunne behandle din søknad. I tillegg så er det slik at søknad om statlig bostøtte må sendes boligkontoret i kommunen du bor i pr. post, når den ikke leveres elektronisk. Det er kommunen som registrerer søknaden og har kontakt med søkere, ikke Husbanken. Vi beklager at du har hatt problemer med å få søkt elektronisk, og jeg har undersøkt litt med IT avdelingen hos oss. De har ikke logget at det har vært feil i løsningen hos oss, slik at da kan det være lokale forhold hos deg. Tips fra vår IT avdeling er å bruke nettleseren Google crome heller enn Internett explorer.
>> Utover dette så kan det av og til gå tregt når mange er inne i løsningen samtidig men da skulle det gå greit hvis du forsøkte igjen på en litt senere tidspunkt.
>>
>> For at saken skal løse seg er det nødvendig at kommunen du bor i får din papirsøknad med relevant dokumentasjon. Det er foreløpig ikke registrert noen søknad på deg i systemet. I din henvendelse til kommunen så kan du fortelle at du forsøkte å søke innen fristen for september. Husbanken har dessverre oversett din henvendelse den gang, slik at du kan referere til det i din henvendelse til kommunen, slik at saken blir sett på for september også.
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Ann Lisbeth Eriksen
>> Seniorrådgiver
>> Telefon:
>> Mobil: +47 997 28 250
>> Ann-Lisbeth.Eriksen@husbanken.no
>>
>> Husbanken
>> øst
>> Besøksadresse: Kirkegata 15, Oslo
>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø
>> www.husbanken.no
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Bente Kirsti Eira
>> Sendt: 12. oktober 2015 11:35
>> Til: Ann Lisbeth Eriksen
>> Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 12. oktober 2015 11:07
>> Til: Bente Kirsti Eira
>> Kopi: nav.baerum@nav.no; sande.vgs
>> Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>
>> Hei,
>>
>> hvis du åpner 'ausan' dykkar.
>>
>> Så ser du at den e-posten er videresent med påminnelsen.
>>
>> Det er bare i Russland, at dem sier sånt.
>>
>> Jeg har sendt søknad 13. september, og forholder meg til det.
>>
>> Jeg har gått handel og kontor, og mener at dette er greit, (å sende søknaden sånn), iforhold til det jeg lærte der.
>>
>> Jeg ber om at dette sendes til en overordnet i Husbanken, for en ny vurdering.
>>
>> Jeg ber om at dette ikke sendes til Trine Melheim, (lillesøster av min tidligere klassekamerat Espen Melheim), fra Bergeråsen, som jeg har lest om, på Facebook eller noe, at jeg jobber, i Husbanken.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2015-10-12 11:02 GMT+02:00 Bente Kirsti Eira
>>> Hei
>>>
>>> Jeg kan ikke finne mailen du henviser til. En bostøtte søknad skal ikke sendes som mail til Husbanken men på et eget skjema HB 9.S.01 eller elektronisk. Dersom man får en melding på den elektroniske søknaden om at det ikke er mulig å søke elektronisk så må man sende inn papir søknad (årsaken til dette kan være mangt eks. flere voksne personer på samme adresse selv om man bor alene etc). Du sier i mailen at det kommer frem noen "bug" ved innlevering av søknad om bostøtte. Vi kan dessverre ikke si noe om årsaken til dette, mulig det er noen innstillinger på din pc som gjorde at du fikk disse "bug`san".
>>>
>>> Søknad om bostøtte (papir søknad) skal sendes til kommunen man er
>>> bosatt i. Dersom du mener at du har krav på bostøtte på tidligere
>>> terminer må du fremme en etterbehandlingssøknad også (skal leveres
>>> til
>>> kommunen)
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>> Bente Kirsti Eira
>>> Rådgiver
>>> Telefon: +47 78 42 74 07
>>> Mobil: +47 454 07 692
>>> Bente.Eira@husbanken.no
>>>
>>> Husbanken
>>> Hammerfest
>>> Besøksadresse: Sjøgata 6, 3. etasje, Hammerfest
>>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø www.husbanken.no
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Øysten Lindseth På vegne av Post Husbanken
>>> Sendt: 12. oktober 2015 10:24
>>> Til: Bostøtte
>>> Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>>
>>>
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>> Øysten Lindseth
>>> Rådgiver
>>> Telefon: +47 75 54 93 41
>>> Mobil: +47 918 29 705
>>> oysten.lindseth@husbanken.no
>>>
>>> Husbanken
>>> Bodø
>>> Besøksadresse: Torvgata 2, Bodø
>>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø www.husbanken.no
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 11. oktober 2015 01:18
>>> Til: Post Husbanken
>>> Kopi: nav.baerum@nav.no
>>> Emne: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg kan ikke se, at jeg har mottatt noe svar, på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
>>>
>>> Håper dette er i orden!
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Erik Ribsskog
>>> Date: 2015-09-13 2:20 GMT+02:00
>>> Subject: Søknad om bostøtte
>>> To: post@husbanken.no
>>> Cc: nav.baerum@nav.no
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg må sende søknad om bostøtte på denne måten.
>>>
>>> For jeg har sittet, i hele kveld, må jeg si.
>>>
>>> Og prøvd å få nettstedet deres, til å virke, (elektronisk søknad).
>>>
>>> Men det er noe slags 'bug' der, virker det som, så søknaden ville ikke gå videre, til 'neste'.
>>>
>>> (Det bare står og surrer).
>>>
>>> Så dette er dårlig IT-håndtverk, virker det som.
>>>
>>> Nå har jeg ventet, i flere timer, og Deres nettsted virker fremdeles ikke.
>>>
>>> Det står at jeg dele bopæl, (med andre over atten år).
>>>
>>> Men det stemmer ikke, jeg deler ikke bolig med noen andre, (hverken av folk over eller under atten år).
>>>
>>> Så hvordan dere og Folkeregisteret har fått det til å bli sånn, det vet jeg ikke, (for å si det sånn).
>>>
>>> Så jeg søker på 'gamle-måten', siden at fristen er innen 14. september.
>>>
>>> Lykke til med å fikse deres IT-systemer.
>>>
>>> Erik Ribsskog, (fødselsnummer: 250770 30568).
3 attachments
vedlegg om når de skal sende utbetaling paint.jpg
460K
nødlånsøknad side 1 paint.jpg
726K
nødlånsøknad side 2.jpg
367K
PS.
Her er vedleggene:
Her kan man se det, at bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, hadde antikk-firma, (som jeg vel har skrevet om, i Min Bok). Jeg husker, at de vel dro en del til London, på midten av 70-tallet, og kjøpte antikviteter, (jeg fikk blant annet en tinnsoldat, i bursdaggave, av bestefar Johannes, en gang, mens vi bodde, i Mellomhagen, (på Østre Halsen), hvor vi bodde, fra 1975 til 1978 vel). Jeg lurer på, om de også muligens solgte, ting som bestemor Ingeborg arvet, fra sine, (mer eller mindre), adelige danske forfedre. Men det tørr jeg ikke å si helt sikkert. Forretningen, var i et skap, i deres hus, i Blombakken, i Nevlunghavn, (sånn som jeg husker det). Jeg husker at bestemor Ingeborg en gang fikk en 'vanskelig' telefon, (på engelsk muligens), fra noen, som ville se på disse antikvitetene, en gang, som jeg var på besøk, hos min mors foreldre, (i Nevlunghavn), på 70-tallet. Antikvitetshandler Ulving, (i Tønsberg vel), var forresten et navn, som ganske ofte ble nevnt, (husker jeg), av min mor og hennes foreldre, på den tida, (på midten/slutten av 70-tallet)
Ringte fra Nav
Nå ringte de meg, fra Nav, (mens jeg sitter her, på biblioteket).
Det var en, som sa at han het Simen Jørgen Lemberget Lund.
(Noe sånt).
Han sa at jeg måtte sende meldekort.
Men det har jeg gjort, (i et par måneder nå), forklarte jeg.
Og så sa han, at jeg måtte søke om bostøtte, innen 15/11.
Men det har jeg sendt til dem om, at er hos Sivilombudsmannen, (forklarte jeg).
Så det her var bare surr og rot.
Men de sa at de skulle sende livsopphold-pengene, i morgen, hvis jeg trakk søknaden om nødhjelp.
Og det sa jeg at var greit.
(For da får jeg spise, noe tomatsuppe, som jeg har hjemme.
Også får jeg kjøpe meg mer mat, i morgen).
Men det var bare surr, (at de stoppet pengene), vil jeg si.
For jeg har gjort det jeg skulle, (mener jeg).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
Det var en, som sa at han het Simen Jørgen Lemberget Lund.
(Noe sånt).
Han sa at jeg måtte sende meldekort.
Men det har jeg gjort, (i et par måneder nå), forklarte jeg.
Og så sa han, at jeg måtte søke om bostøtte, innen 15/11.
Men det har jeg sendt til dem om, at er hos Sivilombudsmannen, (forklarte jeg).
Så det her var bare surr og rot.
Men de sa at de skulle sende livsopphold-pengene, i morgen, hvis jeg trakk søknaden om nødhjelp.
Og det sa jeg at var greit.
(For da får jeg spise, noe tomatsuppe, som jeg har hjemme.
Også får jeg kjøpe meg mer mat, i morgen).
Men det var bare surr, (at de stoppet pengene), vil jeg si.
For jeg har gjort det jeg skulle, (mener jeg).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg sendte en e-post til PFU
Erik Ribsskog
Klage på Adresseavisen/Fwd: Bachelor-grad/Fwd: (Saksnummer:696396) Re: Påminnelse/Fwd: Klage på HiO IU sitt vitnemål |
Erik Ribsskog | Tue, Nov 3, 2015 at 2:20 PM | |||||||||||||||
To: PFU Pressens faglige utvalg
| ||||||||||||||||
|
Jeg sendte en e-post til NTNU
Erik Ribsskog
Bachelor-grad/Fwd: (Saksnummer:696396) Re: Påminnelse/Fwd: Klage på HiO IU sitt vitnemål |
Erik Ribsskog | Tue, Nov 3, 2015 at 2:16 PM | |||||||||||||||
To: studentservice@adm.ntnu.no
Cc:
postmottak@uhr.no, postmottak@flatanger.kommune.no, Kulturdepartementet
| ||||||||||||||||
|
Mer fra Norge
Nå sitter jeg, på biblioteket, i Sandvika.
På Nav, så spurte de meg, om jeg hadde oppfulgt vilkårene.
(Noe sånt).
Det har jeg selvfølgelig.
(Det var jo uhøflig å spørre, mener jeg).
Og så måtte jeg erklære muntlig, (på høytidelig vis, må man vel si), at jeg hadde oppfulgt vilkårene.
Og så fikk jeg vite det, (av en Martin i skranken), at ei Erika Fizter, hadde stoppa november-utbetalingen min, fordi at jeg liksom ikke hadde oppfulgt vilkårene.
(Noe sånt).
Så dette er bare noe tull og tøys, igjen.
Så jeg måtte fylle ut en søknad, om nødhjelp, (siden at jeg har lite mat, i huset).
Og jeg har også bedt om å få pensjonsbeholdningen min, (som er nesten en million), for å etablere meg på nytt, i England, (men har ikke fått svar, fra Nav, om dette).
Så her blir jeg bare tullet med.
Og Ola Nordmann sitter og leser, på bloggen min.
Og der stopper det visst, for Ola Nordmann.
Det stokker seg visst fælt.
(Noe sånt).
Med hilsen
Erik Ribsskog
På Nav, så spurte de meg, om jeg hadde oppfulgt vilkårene.
(Noe sånt).
Det har jeg selvfølgelig.
(Det var jo uhøflig å spørre, mener jeg).
Og så måtte jeg erklære muntlig, (på høytidelig vis, må man vel si), at jeg hadde oppfulgt vilkårene.
Og så fikk jeg vite det, (av en Martin i skranken), at ei Erika Fizter, hadde stoppa november-utbetalingen min, fordi at jeg liksom ikke hadde oppfulgt vilkårene.
(Noe sånt).
Så dette er bare noe tull og tøys, igjen.
Så jeg måtte fylle ut en søknad, om nødhjelp, (siden at jeg har lite mat, i huset).
Og jeg har også bedt om å få pensjonsbeholdningen min, (som er nesten en million), for å etablere meg på nytt, i England, (men har ikke fått svar, fra Nav, om dette).
Så her blir jeg bare tullet med.
Og Ola Nordmann sitter og leser, på bloggen min.
Og der stopper det visst, for Ola Nordmann.
Det stokker seg visst fælt.
(Noe sånt).
Med hilsen
Erik Ribsskog
Aleksander 'Allik' Kristiansen, var visst min farfars (fille-)onkel. Han hadde visst jobben, med å kjøre alle varene, som ble produsert av Jebsen-fabrikkene, (nemlig Berger fabrikker og Fosskleiva fabrikker), med hest og kjerre, til Berger brygge, (og et lager der, sikkert). Noe sånt. Fornavnet hans, ble visst til 'Allik', (har jeg lest et sted), fordi at Berger-folk, (som min far, må man vel si), prater litt, som norsk-amerikanere, (siden at mange Berger-folk, har slekt, i Amerika og England), da. Noe sånt
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/
PS.
Mer om min farfar, (Øivind Olsen), sin tante og (fille-)onkel:
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/bosted_land/bf01036491000052