søndag 15. november 2015

Jeg sendte en e-post til Inkassoklagenemda

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Klage - sak nr. 1909817/15
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 3:32 PM
To: post@inkassoklagenemnda.no
Cc: Kundeservice@kredinor.no
Hei,

sender også denne til dere, (se videresendt e-post).

Det må være feil, at jeg skal bli fakturert, for noe jeg har blitt tvunget med på, mener jeg.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kan ikke se, at jeg har fått noe svar, fra disse heller, på min e-post, fra 16/10, (som er snart en måned siden nå).

Så det blir riktig, å sende om dette, til Inkassoklagenemda, synes jeg da, (i denne merkelige saken, må man vel kalle den).


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-16 1:58 GMT+02:00
Subject: Re: Klage - sak nr. 1909817/15
To: "Kredinor (htv)"
Cc: post@finkn.no, Postmottak HTIL , postmottak@helsedir.no, post , amnestyis , "EUteam@amnesty.org" , "SCT@amnesty.org.uk" , HRW UK , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs"


Hei,

det var noe tull, som jeg ble tvunget med på, av politiet.

(Etter at jeg ble kidnappet i København, cirka en uke tidligere, av fire politifolk.

Og så, sperret de meg inne, på sinnsykehus, i Danmark, i en drøy uke.

Og så dopet de meg ned der, og så transporterte politiet meg, (både dansk og norsk politi), til Norge, og kjørte innom en 'degenerert' lege, i Bærum.

Men dette var noe jeg ble tvunget til.

(Det spilte ingen rolle hva jeg sa).

Så dette kan dere ikke fakturere meg for, mener jeg.

Dette må det vel bli politiet, som må betale, siden at de tvang meg, med på dette.

Jeg burde ha fått en klekkelig erstatning, for dette maktmisbruket, og ikke et kjedelig inkasso-varsel.

Skjerpings!

Erik Ribsskog



2015-10-15 15:09 GMT+02:00 Kredinor (htv) :

    Hei,

    

    Vi har fått tilbakemelding fra oppdragsgiver og de sier at kravet på dem stemmer. Gjelder legebesøk den 03.07.15.

    

    Beløp å betale pr dato er kr  467,77 til konto nr. 7014 05 01423  med kid nr.  215019098171219.

    

    

    Vennlig hilsen

    Bente M. Schmedling/saksbehandler

    Tlf 71 57 04 70

    

    Beskrivelse: Beskrivelse: cid:image001.gif@01CED0A6.18DCDFC0

    Postboks 782 Sentrum, 0106 Oslo, Sentralbord 22 00 91 00

    

    www.kredinor.no

    

    

    Kredinor er sertifisert Miljøfyrtårn og arbeider med miljøtiltak i hverdagen for å bidra

    til mindre forbruk. Ett eksempel er å lese e-post på skjerm fremfor å printe på papir.

    

    

    -------------------------------------------------------------

    

    

    

    

    

    -----Opprinnelig melding-----
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 10. oktober 2015 02:34
    Til: Kundeservice@Kredinor.no
    Kopi: Kredinor (htv)
    Emne: Klage

    

    Hei,

    

    jeg viser til Deres brev av 7/10, (med Deres saksnummer: 190981715), som jeg vedlegger en scannet kopi av.

    

    Jeg forstår ikke dette kravet.

    

    Jeg ble sendt til Bærum, av Nav, (må jeg si), da jeg flyttet tilbake igjen, til Norge, etter å ha bodd ti år i England, i 2014.

    

    Og jeg vet ikke engang hvor legevakten i Bærum ligger.

    

    Så at jeg skal skylde de noen penger, det blir som noe veldig dumt, synes jeg.

    

    Jeg har hatt problemer med, (som jeg har meddelt Datatilsynet, blant annet), at noen, har bestilt masse 'dritt', i mitt navn, på nettet.

    

    Og det er nok noe lignende, som har hendt, her også.

    

    Så om dere kan være vennlige, og slutte å plage meg, (og kaste bort min tid), med sludder som dette.

    

    Erik Ribsskog

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Bekreftelse
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 3:22 PM
To: juridisk
Cc: post
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ----------
From: Kontaktskjema - www.kongehuset.no
Date: 2015-10-15 3:41 GMT+02:00
Subject: Bekreftelse
To: Erik Ribsskog



Vi takker for henvendelsen til Det kongelige hoff.

Alle henvendelser blir lest, men på grunn av det store antallet
meldinger vi mottar, kan dessverre ikke alle besvares.

 Vennligst ikke svar på denne meldingen

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Kjells Markiser takker for din henvendelse!
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 3:17 PM
To: juridisk
Cc: ulf.seger@kjellsmarkiser.no
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).

PS 2.

Jeg leide et rom, hos min tidligere stefar Arne Thormod Thomassen og
hans samboer Metter Holter, på Furuset, studieåret 1990/91.

Og dette var på den tida, som TV-programmet Casino var populært, husker jeg.

Og Kjells Markiser reklamerte, på TV Norge, eller om de sponset Casino.

Ihvertfall, så sa Mette Holter det, at de kjente han som drev Kjells
Markiser, (mener jeg å huske).

Så kanskje dette er noe med Mette Holter.

(De kjente også Svein Martinsen, som dreiv klesbutikken Harda Klær, (i
Romerike), som sponset 'tause Birgitte', med klær, husker jeg).

Jeg er heller ikke fan av makiser.

Her er det nok av gardiner, så jeg trenger ikke noe sånt 'sydlanske'
greier, eller hva man skal kalle det.


---------- Forwarded message ----------
From: Kjells Markiser
Date: 2015-10-15 4:42 GMT+02:00
Subject: Kjells Markiser takker for din henvendelse!
To: eribsskog@gmail.com


Hei, erik ribsskog



Takk for din henvendelse. Vi vil besvare så snart som mulig. Til du
blir kontaktet kan du kose deg med inspirasjonsbrosjyren, og fyll
gjerne ut behovsanalysen.



Inspirasjonsbrosjyren finner du her (last ned pdf)

Behovsanalysen finner du her (last ned pdf)



Følgende informasjon ble registrert i din henvendelse:



Navn : erik ribsskog

Telefon : 93667927

E-post : eribsskog@gmail.com

Postnummer : 1363

Melding : Trenger persienner da sola står rett, inn i vinduet mitt, på
soverommet.

Jeg ønsker fremtidige tilbud og nyheter : Ja



Med vennlig hilsen

Kjells Markiser

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 3:07 PM
To: Kari Anne Solfjeld Eid
Cc: juridisk
Hei,

ja, hvis dere får IT-avdelingen deres, (eller noe i den duren), til å finne ut, hvem disse 'røverne' er.

Så kan dere sende informasjonen om dette, til Datatilsynet, så vet nok de, hva de skal gjøre, med disse 'berme-folka'.

Ellers, så får jeg så mye dritt, både i postkassa og per e-post.

Så hvis dere kan slutte, å sende meg dritt nå, (både per e-post og vanlig post), så hadde det vært veldig bra.

Erik Ribsskog


2015-10-15 10:18 GMT+02:00 Kari Anne Solfjeld Eid :

    -.-. .- ... . -. --. ---
    Kari Anne Solfjeld Eid Thursday, 15 October 2015 at 10:18 CEST

    Hei igjen Erik

    Alt i orden.
    Prøveabonnementet er stoppet nå.
    Ha en fin dag.

    Josimar kundeservice

    Continue this conversation online or reply to this email directly.

    Conversation history
    Erik Ribsskog Wednesday, 14 October 2015 at 23:12
    Hei,

    jeg får så mye dritt i postkassa, (som jeg ikke har bestilt selv), så jeg
    vil helst ikke ha enda mer, for å si det sånn.

    Hvem dette kan være?

    Jeg har en del degenererte småsøsken og lignende.

    Jeg har en yngre stesøster ved navn Christell Humblen, som mente at NGU
    ikke hadde noe med 'godtemplar' å gjøre, på 80-tallet.

    (Og etter det, så har jeg ikke hatt mye kontakt med henne).

    Jeg har en søster, (Pia Ribsskog), som var meldem i SU og hadde nazi-venner
    samtidig.

    Jeg har en halvbror, som bare satt i sofaen og sa 'manifest', på
    begynnelsen av 90-tallet.

    En tremenning, (adoptert fra Sør Korea), ved navn Øystein Andersen, som nok
    kunne være troenes, til litt av hvert, vil jeg si.

    (Etter å ha hatt 'endeløse' diskusjoner, med han og hans skole-kamerat
    Glenn Hesler.

    Hvor jeg prøvde å få de, til å slutte, å liksom være så degenererte, da).

    Og jeg har også jobbet som butikksjef, i Oslo og Follo.

    Og jeg har også gått på tre barneskoler, en ungdomsskole, to videregående
    skoler, to høyskoler og to universitet.

    Så hvem dette kan være, det vet ikke jeg.

    Det finnes så mange rare folk, der ute, hadde jeg nær sagt.

    Så dette må dere finne ut av selv.

    Og så får dere slutte å sende meg masse dritt, som jeg ikke har bedt om.

    Erik Ribsskog


    2015-10-14 21:56 GMT+02:00 Kari Anne Solfjeld Eid :

    > -.-. .- ... . -. --. ---
    > Kari Anne Solfjeld Eid Wednesday, 14 October 2015 at 21:56 CEST
    >
    > Hei Erik
    >
    > Du har blitt registrert med navn og e-postadresse for et gratis
    > prøveabonnement på 2 utgaver.
    > Registreringen har skjedd via dette skjemaet:
    > http://abonnement.josimar.no/prove den 01.10.
    > Siden det ikke er du som har meldt deg opp, har du noen idé om hvem som
    > kan ha gjort det?
    > Dette er et kostnadsfritt tilbud, men om du ikke ønsker 2 utgaver av
    > fotballmagasinet Josimar vederlagsfritt og uforpliktende,
    > si i fra så stopper jeg det umiddelbart.
    >
    > Hører fra deg. Beklager uleiligheten og ha en god kveld
    >
    > //Kari Anne
    > Josimar kundeservice
    >
    > Continue this conversation online
    >
    > or reply to this email directly.
    >
    > Conversation history
    > Erik Ribsskog Wednesday, 14 October 2015 at 06:29
    > Hei,
    >
    > dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
    >
    > (Jeg har ikke kontaktet disse).
    >
    > Vennligst rydd opp!
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    > virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    > jeg).
    >
    >
    > ---------- Forwarded message ----------
    > From: Josimar
    > Date: 2015-10-01 23:40 GMT+02:00
    > Subject: Bekreftelse på bestilling
    > To: ERIK RIBSSKOG
    >
    >
    > Hei ERIK.
    >
    > Velkommen som abonnent hos fotballtidsskriftet Josimar. Du er nå
    > registrert i vår database og vil motta ditt første nummer av Josimar
    > innen kort tid. For ordens skyld ber vi deg se over at dine registrerte
    > opplysninger er korrekte:
    >
    > Navn: ERIK RIBSSKOG
    > Adresse: DRAMMENSVEIEN 507
    > Postnummer: 1363
    > Poststed: HØVIK
    > Telefonnummer: 93667792
    > E-postadresse: eribsskog@gmail.com
    >
    > Skulle du ha spørsmål vedrørende ditt abonnement, er det bare å ta kontakt
    > med oss per e-post.
    >
    >
    > Med vennlig hilsen,
    >
    > JOSIMAR
    > Tidsskriftet om fotball
    >
    > www.josimar.no
    >
    >
    >

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
RE: Klage/Fwd: Stabburet Leverpostei [TicketID#2108850]
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 3:00 PM
To: Japan Photo Kundeservice
Cc: juridisk
Hei,

ja, hvis dere kan sende navnene, på disse 'røverne', til Datatilsynet, så hadde det vært veldig bra.

(Så vet nok Datatilsynet, hva de skal gjøre, med disse 'berme-folka').

Jeg får så mye 'dritt', både i postkassa og per e-post.

Så hvis dere kan slutte, å sende mer dritt nå, (hverken per post eller e-post), så hadde det vært veldig bra.

Erik Ribsskog


2015-10-15 11:29 GMT+02:00 Japan Photo Kundeservice :

    Hei Erik,

    Beklager at du ikke er fornøyd med servicen vi tilbyr. Vi har ikke lov til
    å gi ut denne informasjonen til uvedkommende, men som sagt er vi
    behjelpelige med å sende det til Datatilsynet om du har sendt saken videre
    til dem og de vil forfølge det videre.

    Ha en fin dagn videre!

    Med vennlig hilsen
    Sissel
    Japan Photo Kundeservice

    www.japanphoto.no
    _____________________________________________

    Samle dine beste minner i en testvinnende CEWE FOTOBOK
    http://www.japanphoto.no/cewe-fotobok

    Bli fan på Facebook:
    http://www.facebook.com/japanphoto.no

    ______________________________________________________________




        ----- Original E-Mail -----
        From: Erik Ribsskog
        To: Japan Photo Kundeservice
        Date: Thu Oct 15 00:05:55 UTC 2015
        Subject: Re: Klage/Fwd: Stabburet Leverpostei [TicketID#2057857]


        Hei,

        det virker som at dere beskytter disse pøblene her.

        Siden at dere kun vil gi denne informasjon til Datatilsynet, og ikke til meg.

        Jeg har også lært, på ungdomsskolen, at grunnen til at vi måtte lære nynorsk, var for at hvis vi fikk jobb, i det offentlige, så måtte vi kunne svare folk, på den målformen, som de sendte på selv.

        Så at folk innen forretningsverdenen, skal ha en lavere standard.

        Den kjøper jeg ikke helt.

        Det må være da, at dere tar sikte på, å ha en slags 'fjøsnisse-image', eller noe sånt, hos Stabburet/Japan foto.

        Nei dette syntes jeg, at virka rart.

        Nei, dette var dårlig kundeservice, må jeg nesten si da.

        Huttetu, som de sier.

        Erik Ribsskog


        2015-09-28 7:35 GMT+02:00 Japan Photo Kundeservice :

            Hei Erik,

            Takk for din henvendelse.

            Beklagar at det er gjort ei bestilling med di e-post som du ikkje kjenner
            til!
            Det som er bestilt her er eit leverposteilok som er eit gratisprodukt som
            var sendt til adressa i mailen 02.09.15.
            Dersom datatilsynet har bruk for IP-adresse og filer som vart brukt kan
            dei berre ta kontakt med oss.

            Med vennlig hilsen
            Sissel
            Japan Photo Kundeservice

            www.japanphoto.no
            _____________________________________________

            Samle dine beste minner i en testvinnende CEWE FOTOBOK
            http://www.japanphoto.no/cewe-fotobok

            Bli fan på Facebook:
            http://www.facebook.com/japanphoto.no

            ______________________________________________________________




                ----- Original E-Mail -----
                From: Erik Ribsskog
                To: juridisk
                Date: Sun Sep 27 10:42:20 UTC 2015
                Subject: Klage/Fwd: Stabburet Leverpostei


                Hei,

                dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

                (Jeg har ikke kontaktet disse).

                Vennligst rydd opp!

                Med hilsen

                Erik Ribsskog

                PS.

                Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
                virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
                jeg).


                ---------- Forwarded message ----------
                From: Japan Photo
                Date: 2015-08-30 18:55 GMT+02:00
                Subject: Stabburet Leverpostei
                To: eribsskog@gmail.com


                header
                Takk for din bestilling

                Ditt ordrenr er 1674188.
                Ta godt vare på denne e-posten helt til du mottar dine varer. Ved kontakt med vårt kundesenter vennligst ha ditt ordrenummer klart.

                Leveringsadresse:
                Erik Ribsskog
                Drammensveien 507
                1363 HØVIK

                Bestilte varer:
                Tittel     Enhetspris     Antall     Pris
                Leverposteilokk Leverposteilokk     0.00     1     0
                            Total:     0

                Bli med i trekningen av gavekort fra Japan Photo
                Svar på en kort undersøkelse om Stabburet Leverpostei, og bli med i trekningen av gavekort på bildeprodukter fra Japan Photo à 500,- Klikk her for å delta
                CEWE FOTOBOK
                Fotogaver
                Stabburet / Japan Photo
                (+47) 57 88 35 00
                post@eurofoto.no
                http://www.stabburetleverpostei.no
                http://www.japanphoto.no
                Footer

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: (Chess sakid:415705) Kontakt oss
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 2:52 PM
To: juridisk
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ----------
From: 
Date: 2015-10-15 4:28 GMT+02:00
Subject: (Chess sakid:415705)  Kontakt oss
To: eribsskog@gmail.com


Hei,

Tusen takk for at du tar kontakt med oss!

Vi har mottatt henvendelsen " Kontakt oss" og gitt den saknummer 415705.

En kundebehandler vil se på saken din så raskt som mulig, og du vil få
svar fra oss med en gang den er behandlet. Vanligvis besvarer vi
henvendelsen din innen 1 virkedag.

Om det haster kan du ringe oss på telefon 06060. Kundeservice har
åpent mandag til fredag 08:00-18:00, og lørdag 09:00-15:00. Om du
ringer oss kan vi hjelpe deg med en gang.

Med vennlig hilsen
Chess Kundeservice

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Du har blivit tipsad om en artikel på www.sydsvenskan.se
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 2:15 PM
To: juridisk
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ----------
From: www.sydsvenskan.se/tipsa
Date: 2015-10-15 15:03 GMT+02:00
Subject: Du har blivit tipsad om en artikel på www.sydsvenskan.se
To: eribsskog@gmail.com


geir@barents.no vill tipsa dig om en artikel på www.sydsvenskan.se

Klicka här för att läsa artikeln.
http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/bluffmejl-spredvirus-i-kommunernas-datorer/

Meddelande från avsändaren:
===========================
Sett denne?

https://kiwifar.ms/threads/erik-ribsskog-aka-johncons-from-norway.13354/


--
Det här mailet skapades via "Tipsa en vän"-funktionen som finns på
artiklarna på http://www.sydsvenskan.se/
Vid frågor, kontakta oss på e-postadressen internet@sydsvenskan.se
Med vänlig hälsning, Sydsvenskan.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Kundeforespørsel registrert hos Kjells markiser
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 2:02 PM
To: juridisk
Cc: Post@kjellsmarkiser.no
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).

PS 2.

Jeg leide et rom, hos min tidligere stefar Arne Thormod Thomassen og
hans samboer Metter Holter, på Furuset, studieåret 1990/91.

Og dette var på den tida, som TV-programmet Casino var populært, husker jeg.

Og Kjells Markiser reklamerte, på TV Norge, eller om de sponset Casino.

Ihvertfall, så sa Mette Holter det, at de kjente han som drev Kjells
Markiser, (mener jeg å huske).

Så kanskje dette er noe med Mette Holter.

(De kjente også Svein Martinsen, som dreiv klesbutikken Harda Klær, (i
Romerike), som sponset 'tause Birgitte', med klær, husker jeg).

Jeg er heller ikke fan av makiser.

Her er det nok av gardiner, så jeg trenger ikke noe sånt 'sydlanske'
greier, eller hva man skal kalle det.


---------- Forwarded message ----------
From: 
Date: 2015-10-16 13:08 GMT+02:00
Subject: Kundeforespørsel registrert hos Kjells markiser
To: eribsskog@gmail.com


Hei, erik ribsskog

Takk for din henvendelse. Vi vil besvare så snart som mulig.

Til du blir kontaktet kan du kose deg med inspirasjonsbrosjyren, og
fyll gjerne ut behovsanalysen.


Inspirasjonsbrosjyren og behovsanalysen vår !


Følgende informasjon ble registrert i din henvendelse:

Navn : erik ribsskog

Telefon : 93667927

E-post : eribsskog@gmail.com

Postnummer : 1363

Melding : Trenger persienner da sola står rett  inn i vinduet mitt  på
soverommet.


Med vennlig hilsen

Kjells markiser

2 attachments
        Behovsanalyse_Kjells_Markiser.pdf
92K
        Kjells_Samlebrosjyre_2015_web_versjon.pdf
2183K 

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
RE: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Soft Silk Tights
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 1:46 PM
To: asiakaspalvelu@mail.efi.nu
Cc: juridisk
Hei,

nei, jeg synes ikke, at dette, er noe morsomt.

Jeg får postkassa full av 'dritt', så godt som hver dag, (må jeg si).

Så om dere kan finne ut hvem disse 'røverne' er, og gi den informasjonen videre, til Datatilsynet, (sånn at de kan få slutt på dette).

Og vennligst slutt å send meg mer dritt, hverken per e-post eller vanlig post.

Erik Ribsskog


2015-10-19 14:14 GMT+02:00 :

    Hei.
    Dette var ikke bra. Har meldt deg ut og ryddet fakturaene.
    Får håpe det ikke er ID-tyveri men at det noen som har hatt det litt "morsomt".

    Med vennlig hilsen
    Eva
    EFI Kundeservice
    
    Tlf: 815344444
    www.efi.no/kundeservice


    Original Text
    From:     Erik Ribsskog
    To:     juridisk
    CC:     kundeservice@mail.efi.no
    Sent:     13.10.15 01:49:32
    Subject:     Klage/Fwd: Takk for din bestilling Soft Silk Tights

    Hei,

    dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ----------
    From: EFI Kundeservice
    Date: 2015-10-11 3:46 GMT+02:00
    Subject: Takk for din bestilling Soft Silk Tights
    To: "eribsskog@gmail.com"



    Hei, Erik Ribsskog

    Takk for din bestilling!

    Pakken vil bli sendt til deg i løpet av 2 uker. Vi håper du blir fornøyd med ditt abonnement og ser frem til å ha deg som kunde hos oss.

    Dersom du har noen spørsmål kontakt oss gjerne på telefon 815 34 444 (hverdager 08:00 - 16:00) eller send en melding via Kundeservice.

    Velkommen til en trygg netthandel!

    Med vennlig hilsen
    EFI AS, Kundeservice


    Kontakt oss
    Send gjerne en melding ved å klikke på linken: Efi kundeservice eller nå oss på telefon 815 34 444.

    EFI     EFI Efi AS / Postboks 600 Sentrum / 0106 OSLO / www.efi.no
    instagram     facebook     efi blog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Kvittering
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 1:40 PM
To: juridisk
Cc: kundeservice@sandviks.com
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
  
(Jeg har ikke kontaktet disse).
  
Vennligst rydd opp!
  
Med hilsen
  
Erik Ribsskog
  
PS.
  
Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).


---------- Forwarded message ----------
From: Kundeservice
Date: 2015-10-20 10:33 GMT+02:00
Subject: Kvittering
To: eribsskog@gmail.com


Vedlagt følger kvittering på din ordre.

Med vennlig hilsen
Goboken


        Faktura_7168848.pdf
58K

Jeg sendte en e-post til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

Erik Ribsskog
1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 1:24 PM
To: "Storjord,Lars Edvard"
Cc: juridisk , post@brukerklagenemnda.no, post@finkn.no, post@forbrukerradet.no, post@inkassoklagenemnda.no, post , Forbrukerombudet
Hei,

nei, jeg har ikke gitt noe som helst fullmakt, til at mitt mobilnummer, skulle porteres.

Dette skjedde helt bak min rygg.

Og jeg forstod ikke hva som hadde skjedd, før flere dager/uker senere.

(Jeg merket bare at mobilen min sluttet å virke).

Jeg har også kontaktet Inkassoklagenemda, om denne saken, så sender kopi til dem.

Dette med ekornregelverk, det synes jeg at høres rart ut, at har noe med potering å gjøre, (for å fleipe litt).

Men hvis dere kan sende meg e-post-adressen, til denne Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon, så hadde det vært veldig bra.

Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Fant nå denne e-post-adressen, (til Brukerklagenemda), ved å bruke Google.

Sender også kopi til disse.

PS 2.

Jeg har aldri hørt om Chilli Mobil, (før jeg fikk regning i posten/innkasso, fra de), og langt mindre kontaktet de.

Så dette er svindel, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.


2015-10-21 12:42 GMT+02:00 Storjord,Lars Edvard :

    Hei igjen,

    

    Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (tidligere Post- og teletilsynet, nå Nkom) har ikke kompetanse til å avgjøre tvister mellom forbruker og tilbyder.

    

    Jeg vil likevel knytte noen generelle kommentarer til ekomregelverket som gjelder på området: tilbyder som mottar sluttbruker plikter å innhente skriftlig fullmakt fra sluttbrukeren før nummeret porteres over/tilbyderskiftet gjennomføres, jf. ekomforskriften § 1-10. Som skriftlig fullmakt anses bl.a. fullmakt avgitt per e-post, tekstmelding eller telefaks. Den skal inneholde et positivt samtykke og entydig identifisering av sluttbrukeren. Fullmakten skal også kunne dokumenteres på forespørsel, jf. ekomforskriften § 1-10, fjerde ledd.

    

    Videre, av aktuelle rettskilder utenfor ekomregelverket, kan det være aktuelt å se hen til inkassolovens regler om utenrettslig inndriving, hvor det av f.eks. § 17 følger at fordringshaveren ikke kan kreve kostnadene ved utenrettslig inndriving av skyldneren, se bestemmelsens annet ledd.

    

    Dersom du ønsker å forfølge denne saken videre, må du kontakte Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon, jf. kontaktinformasjonen som nevnt i min forrige e-post av 14. oktober. Skulle du ha spørsmål til redegjørelsen i denne e-posten må du gjerne ta kontakt med meg på tlf. 22 82 47 48.

    

    

    Med vennlig hilsen

    

    Lars Edv. Storjord

    seniorrådgiver

    avdeling Marked

    seksjon for telefoni og nummerforvaltning

    

    Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

    Sentralbord: 22 82 46 00

    Dir. tlf.: 22 82 47 48

    www.nkom.no

    

    nkom-logo-for-signatur_40px_bokmaal

    

    

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 15. oktober 2015 00:00
    Til: Storjord,Lars Edvard
    Kopi: juridisk
    Emne: Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

    

    Hei,

    rett skal være rett, som det heter.

    Og her er problemstillingen at jeg har blitt shanghai-et, må jeg si.

    Jeg har ikke inngått noen avtalte med dette som kalle Chilli.

    For meg så er chilli et nymoderne slag med krydder, (som man kan ha på maten).

    Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har inngått noe avtale, med dette suspekte firmaet.

    Vennligst send om dette til din overordnene i Post og Tele-tilsynet, for en ny vurdering.

    Erik Ribsskog

    

    2015-10-14 13:16 GMT+02:00 Storjord,Lars Edvard :

    Hei,

    

    Viser til din henvendelse.

    

    Klage/tvist som vedrører konkrete problemstillinger om inngåelse eller innhold av avtale med tilbydere av ekomtjenester fremsettes for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon. For nærmere informasjon, se https://brukerklagenemnda.no.

    

    Nemnda kan også kontaktes på tlf. 22 13 32 20 (telefontid mandag-fredag kl. 0900-1200) eller e-post post@brukerklagenemnda.no

    

    

    Med vennlig hilsen

    

    Lars Edv. Storjord

    seniorrådgiver

    avdeling Marked

    seksjon for telefoni og nummerforvaltning

    

    Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

    Sentralbord: 22 82 46 00

    Dir. tlf.: 22 82 47 48

    www.nkom.no

    

    nkom-logo-for-signatur_40px_bokmaal

    

    

    -----Opprinnelig melding-----

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 28. september 2015 15:03

    Til: Chili Mobil

    Kopi: juridisk; post; post@finkn.no; Lindorff Kundesenter; Postmottak Sivilombudsmannen; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)

    Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    

    Hei,

    

    dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.

    

    Og så får jeg dette svaret.

    

    Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.

    

    Det datasystemet deres er på grensen til å være kriminelt, mistenker jeg.

    

    Chilli mobil har jeg heller aldri hørt om.

    

    Dette lukter lang vei, vil jeg si.

    

    Erik Ribsskog

    

    

    2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil :

    > Hei Erik,

    >

    > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre nødt til å motta en bekreftelse på at forholdet er anmeldt før vi kan slette eventuelle krav.

    > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.

    >

    > Med vennlig hilsen Frida

    > Kundeservice Chilimobil

    > Tlf. 02445

    >

    > ________________________________________

    > Fra: Erik Ribsskog

    > Sendt: 25. september 2015 14:09

    > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no

    > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil

    > AS

    >

    > Hei,

    >

    > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.

    >

    > (Jeg bruker Telenor mobil.

    >

    > Og jeg er ikke noe 'skravlekjærring', så jeg trenger ikke noe mer enn

    > Telenor kontant, må jeg si).

    >

    > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.

    >

    > Og så får jeg innkassovarsel!

    >

    > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri hørt om før.

    >

    > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige

    > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).

    >

    > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og

    > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.

    >

    > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å

    > send meg innkassoer i forbindelser med dette.

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > :

    >> Hei

    >>

    >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du har spørsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445 eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.

    >>

    >>

    >> Ha en fin dag.

    >>

    >> Med vennlig hilsen/ Best regards

    >>

    >> Jeanette K. G

    >> Saksbehandler/ Case handler

    >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

    >> Telefon: +47 31 27 93 20

    >> Fax: +47 61 14 93 12

    >>

    >>

    >>

    >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :

    >> Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway

    >>

    >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00

    >> www.lindorff.no

    >> ** This message including any attachments may contain confidential

    >> and/or privileged information intended only for the person or entity

    >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you

    >> should delete this message and notify the sender. Thank you.

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >> Hei,

    >> dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

    >> (Jeg har ikke kontaktet disse).

    >> Vennligst rydd opp!

    >> Med hilsen

    >> Erik Ribsskog

    >> PS.

    >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).

    >> ---------- Forwarded message ----------

    >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com

    >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00

    >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    >> To: eribsskog@gmail.com

    >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.

    >> Kopien har påført korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.

    >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne

    >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat

    >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen

    >> Kundeservice

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Møt oss på hytte- og boligmessen i Drammen denne helgen!
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 1:10 PM
To: juridisk
Cc: johnk@solhytten.no
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
  
(Jeg har ikke kontaktet disse).
  
Vennligst rydd opp!
  
Med hilsen
  
Erik Ribsskog
  
PS.
  
Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).


---------- Forwarded message ----------
From: John Kenneth Sigvartsen i Solhytten
Date: 2015-10-22 11:01 GMT+02:00
Subject: Møt oss på hytte- og boligmessen i Drammen denne helgen!
To: Erik


Hyttedrømmer, hytteplaner eller bare noen hyttespørsmål?
Se denne e-posten på web.
Hyttedrømmer, hytteplaner eller bare noen hyttespørsmål?
Møt oss på hytte- og boligmessen i Drammen denne helgen!

23. – 25. oktober stiller vi i Solhytten med egen stand på messen i Drammenshallen, og du er hjertelig velkommen til å stikke innom for å få vår hyttebok og ta en prat med oss. Husk at vi kan levere nye hytter som byggesett, ferdig oppsatt råbygg eller nøkkelferdig, alt etter hva du foretrekker.

Hvis du har en gammel hytte som er mer slit enn glede, så kan vi også hjelpe deg med  å rive og bygge nytt. Dette er noe vi har lang erfaring med og vi kan håndtere hele prosessen fra start til mål enklere og raskere enn du tror. Velkommen til Solhyttens stand!
Med vennlig hilsen
John Kenneth Sigvartsen
Selger, Solhytten
456 00 408
johnk@solhytten.no
Morten Nordli
Selger, Solhytten
456 31 689
morten@solhytten.no

   

Copyright © 2015 Solhytten AS
Du mottar dette nyhetsbrevet fordi du har tidligere bestilt hyttebok fra Solhytten.

Vår besøksadresse er:
Solhytten AS
Welhavens vei 4
Sandnes, Rogaland 4319
Norway

Add us to your address book


Hvis du ønsker kan du oppdatere dine innstillinger eller melde deg av vårt nyhetsbrev.

Email Marketing Powered by MailChimp

Jeg sendte en e-post til Jussformidlingen

Erik Ribsskog
Re: Klage/Fwd: Tull med rettferdsvederlag
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 1:04 PM
To: telefonvakt@jussformidlingen.no
Cc: "post@arbeidstilsynet.no"
Hei,

jeg sender en kopi til Arbeidstilsynet.

Siden at dere har en arbeider der, som sitter og sletter alle e-poster
'umiddelbart', (som dere skriver).

Det må være brudd på arbeidsmiljøloven, mistenker jeg, å la folk ha en
så dum jobb.

Med hilsen

Erik Ribsskog


2015-10-22 11:21 GMT+02:00  :
> Hei,
>
> Vi viser til mottatt e-post.
>
> Jussformidlingen svarer ikke på henvendelser per e-post. Vi ber deg derfor
> om at du sender samme e-post på nytt med ditt telefonnummer, så kan vi
> ringe deg tilbake. Eventuelle vedlegg må også sendes på nytt.
>
> Mottatte e-poster uten oppgitt telefonnummer slettes umiddelbart av
> personvern- og sikkerhetshensyn.
>
> Du kan også ringe eller komme innom vår telefonvakt. Vårt telefonnummer
> er 55 58 96 00 og vi holder til i Sydneshaugen 10 i Bergen.
>
> Vi har åpent mandag og tirsdag kl. 9-15, onsdag 9-17 og torsdag 9-17.
> Fredag stengt.
>
>
> Med vennlig hilsen
> Jussformidlingen
>
> Tlf: 55 58 96 00
>
>
> Merk:
> E-postens innhold og eventuelle vedlegg, er ment kun til den eller de
> personer som formelt og juridisk er rett mottaker. E-posten er derfor
> konfidensiell. Uautorisert lesing eller kopiering av e-brevet er strengt
> forbudt. Er e-posten kommet deg i hende uten at du er ment som mottaker bes
> det om at du melder fra om dette til avsender og at den mottatte e-posten,
> og eventuelle kopier i elektronisk- eller papirformat, blir ødelagt.
> Notice:
> This e-mail may contain confidential and privileged material for the sole
> use of the intended recipient. Any review or distribution by others is
> strictly prohibited. If this e-mail is received by others than the intended
> recipient, please contact the sender and delete all copies.
>
>
> ----- Opprinnelig melding -----
> Fra: leder@jussformidlingen.no
> Til: telefonvakt@jussformidlingen.no
> Dato: Thu, 22 Oct 2015 09:09:02 +0200
> Emne: Fw: Klage/Fwd: Tull med rettferdsvederlag
>
>>
>>
>>
>> ----- Opprinnelig melding -----
>> Fra: Erik Ribsskog
>> Til: Fri-rettshjelp
>> Kopi: Leder av Jussformidlingen ,  Postmottak
>> Sivilombudsmannen
>> Dato: Wed, 21 Oct 2015 19:16:07 +0200
>> Emne: Klage/Fwd: Tull med rettferdsvederlag
>>
>> Hei,
>>
>> nå var jeg hos dere, (med en del papirer, som jeg har printet ut, om
>> den rettferdsvederlag-saken min), i dag, cirka klokken 17.
>>
>> (På deres adresse, i Storgata 19).
>>
>> Og det som skjedde, var at jeg ringte på ringeklokka deres, to ganger.
>>
>> Men ingen svarte.
>>
>> Ei dame og en kar kom ut døra.
>>
>> Og så ringte jeg vel på igjen.
>>
>> (Noe sånt).
>>
>> Og så kom det to svære afrikanere eller asiater, (eller mørkhudede,
>> eller hva man skal si), og da ble det jo nesten folkeforsamling utafor
>> døra deres.
>>
>> Så da bare stakk jeg, før det ble for klamt eller svett, liksom.
>>
>> Dere har kamera der og, står det.
>>
>> Så jeg må si at jeg ble trakassert, siden at dere ikke åpna.
>>
>> Det er for ille, at man blir mobba, av de som liksom skal hjelpe en.
>>
>> Det blir som noe bakvendt-land, mener jeg.
>>
>> Jeg kom også på det, at Oslo kommune tulla med meg, da jeg jobba som
>> butikksjef, på Rimi Lambertseter, (noe jeg jobba som, fra 1998 til
>> 2000).
>>
>> Da kom Ann Bakke, fra Ungbo innom.
>>
>> Og hu begynte å spørre meg, om det gikk bra med meg og hvor jeg bodde,
>> osv.
>>
>> Og det hørte ei kassadame.
>>
>> Så mine underordnede, begynte å sladre om, at jeg hadde bodd på
>> barnehjem, osv.
>>
>> (Men jeg hadde bare sett en plakat, om hybler, på t-banen.
>>
>> På den samme tida, som jeg måtte flytte, fra min halvbror Axel sin
>> 'sure' stemor Mette Holter, som jeg bodde hos, på den tida).
>>
>> Så dere hos Oslo kommune, ødela også, for min karriære, som
>> butikksjef, i Rimi, må jeg si.
>>
>> Og nå dette tullet i dag, når dere nekter å åpne døra for meg, fordi
>> at jeg er Høyre-mann, (og ikke kommunist).
>>
>> Eller om det er fordi at jeg er hvit, (og ikke 'pakkis').
>>
>> Nei, jeg må da nesten foreslå, at hovedstaden burde flyttes Bergen, på
>> grunn av dette tullet, til Oslo kommune.
>>
>> Det får være måte på tull, mener jeg.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Erik Ribsskog
>> Date: 2015-10-12 18:38 GMT+02:00
>> Subject: Re: Tull med rettferdsvederlag
>> To: Fri-rettshjelp
>>
>>
>> Hei,
>>
>> ja, jeg er litt 'b-menneske', må jeg innrømme, så jeg dukker nok opp
>> på drop-in da, siden at det er litt seinere.
>>
>> Jeg skal se over litt her, og få printa ut de riktige papirene osv.
>> først.
>>
>> Mange takk for svar!
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2015-10-12 15:00 GMT+02:00 Fri-rettshjelp
>> :
>> > Hei
>> > takk for henvendelsen.
>> > For å få hjelp av en advokat må du møte personlig opp på Fri rettshjelp kontor.
>> > Vi har drop-in på mandag og onsdag fra klokka 16:00 til 19:00. Da kan du få hjelp uten på forhånd å ha bestilt time.
>> > Men fra mandag til fredag mellom klokka 9:00 og 15:30 betjener vi de som har bestilt time på forhånd.
>> > Ring oss gjerne for å bestille en time eller kom på drop-in.
>> > MVH
>> > Fri rettshjelp
>> > Storgata 19 0184 Oslo
>> > Tlf. 23 48 79 00
>> >
>> >
>> > ________________________________________
>> > Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
>> > Sendt: 7. oktober 2015 20:27
>> > Til: Fri-rettshjelp
>> > Emne: Tull med rettferdsvederlag
>> >
>> > Hei,
>> >
>> > jeg har blitt sendt av Nav til Bærum, da jeg flytta tilbake til Norge,
>> > etter ti år i England.
>> >
>> > Men jeg pleier å handle mat osv., i Oslo, siden at jeg er vant til å
>> > bo der, (bodde der fra 1989 til 2004, da jeg flytta, til England).
>> >
>> > Så lurer på om dere kan hjelpe meg.
>> >
>> > Ble nektet rettferdsvederlag.
>> >
>> > Svelvik ungdomsskole finner ikke fraværsprotokollen, og dette blir
>> > brukt mot meg.
>> >
>> > Og de sier også 'halvsøknene', om min søster og halvbror, så dette er
>> > noe venstrehåndsarbeid, mener jeg.
>> >
>> > Min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år, på Bergeråsen.
>> >
>> > Fikk fri rettshjelp, til en sak mot Svelvik kommune, (de nektet meg
>> > fri rettshjelp til en sak mot min far), men advokatene var svikefulle,
>> > (advokatdama slutta i jobben, og sjefen hennes sa han eide saken min),
>> > så prøvde da med rettferdsvederlag-sak, (som jeg sender et vedlegg
>> > om), uten resultat.
>> >
>> > Så om dere har mulighet til å se på dette.
>> >
>> > Jeg kan sende mer dokumentasjon om dette, hvis dere ønsker.
>> >
>> > På forhånd takk for eventuell hjelp!
>> >
>> > Mvh.
>> >
>> > Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Husk boligmessa i Drammen til helgen
Erik Ribsskog     Sun, Nov 15, 2015 at 11:46 AM
To: juridisk
Cc: Vegard Hjelmesæth
Hei,

dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
  
(Jeg har ikke kontaktet disse).
  
Vennligst rydd opp!
  
Med hilsen
  
Erik Ribsskog
  
PS.
  
Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).


---------- Forwarded message ----------
From: Vegard Hjelmesæth
Date: 2015-10-22 12:54 GMT+02:00
Subject: Husk boligmessa i Drammen til helgen
To: Vegard Hjelmesæth


Drømmer dere om ny bolig?



Vi har utover boligkatalogen tilgjengelig mange hundre ulike ferdig tegnede boliger i vårt sentrale datasystem som kan

være drømmeboligen dere leter etter, eller kanskje et godt utgangspunkt vi kan jobbe videre medJ



Spørsmål eller andre ting ta gjerne kontakt med undertegnede.





                        http://www.nordbohus.no/arkitekttegnet-bolig



Velkommen til  en hyggelig boligprat på vår stand nummer 125





                                    www.boligmesse.no/invitasjondrammen2015







Noen eksempler på tilpassede arkitekt tegnede hus:







Beskrivelse: Logo

NORDBOHUS MODUM AS

Med vennlig hilsen



Vegard Hjelmesæth

Salgssjef/Boligrådgiver



Mobil:      +47 916 51 788

Telefax:   +47 32 78 37 28

E-post:     vegard.hjelmeseth@nordbohus.no

Besøksadresse: Øst-Modumveien 164, 3370 Vikersund

http://nordbohus.no/modum




        15 - Billett boligmesse - Drammenshallen 2015.pdf
748K

Sånt her liker ikke Magne Winnem, (at det er en, som driver campingplass, som ikke liker, å dra på camping selv). For jeg husker det, at Magne Winnem mente, (på siste halvdel av 90-tallet, en gang), at jeg ikke kunne reservere meg, mot telefonsalg, siden at jeg hadde jobbet, som telefonselger, (som en ekstrajobb, for å få råd, til kjøretimer), noen år tidligere. Noe sånt

magne winnem liker ikke sånt

http://www.kjendis.no/2015/11/13/kjendis/montebello_camping/camping/tvnorge/dokusape/41937980/?_ga=1.6152307.1180349226.1439249656

PS.

Så James Bond-skuespillerne, må like, å dra på kino.

Ellers så klikker Magne Winnem.

(Noe sånt).

Men jeg mener, at dette blir, som noe dumt.

For folk er forskjellige.

Noen synes kanskje, at telefonsalg, er morsomt.

Og andre, (som kanskje er yngre, og som kan gå på diskoteker osv.), synes kanskje, at telefonsalg, er kjedelig.

(Noe sånt).

Dette, (telefonsalg-jobben), var forresten, en jobb, som jeg fant, i Aftenposten.

Så det var vel stuerent.

Man må vel si det, at Winnem går for nærme, når han klarer, å si noe sånt, (som at jeg ikke kan reservere meg, mot telefonsalg, siden at jeg har jobbet, som telefonselger.

Siden at det da blir som dobbeltmoral, (mente vel Winnem).

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var dessuten sånn, at jeg jobba skift, på den tida, som jeg reserverte meg, mot telefonsalg.

(Det var vel sånn, at jeg noen ganger, ble vekket, av telefonselgere.

Og at det også var sånn, at jeg hadde litt søvn-underskudd, (på den her tida), kanskje.

Og at jeg derfor likte, å sove ut, på fridagene mine.

Siden at jeg noen ganger, måtte opp, klokka seks deromkring, om morgenene, da.

Noe sånt).

Så det var vel det med søvn, som var hovedgrunnen, til at jeg reserverte meg, mot telefonsalg.

(Noe sånt).

Og ikke det, at jeg hatet telefonselgere.

Selv om det også kunne være, noen telefonselgere, som var veldig sleipe, (husker jeg), fra da jeg jobba selv, som telefonselger.

Og da jeg jobbet som telefonselger, så solgte vi dopapir, for cirka 200 kroner, per sekk.

Men da ble det billigere, å kjøpe det billigste dopapiret, på Rimi, (hadde jeg funnet ut).

For det kosta vel da, cirka 10-12 kroner, per åtte-pakning.

Og da ble det en drøy hundrelapp, per sekk.

Noe sånt.

Og å kjøpe inn en sekk, av alt mulig, når man bor, på hybelleilighet.

Nei, da må man vel tilslutt, sove på gangen, (eller noe sånt).

(Siden at stua nok da, blir mer som et lager.

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og det var ikke sånn, at dette med å være telefonselger, var som et slags kall, for meg.

Det var tilfeldig, at det var den ekstrajobben, som jeg begynte i.

(Det var fordi, at Norsk Idrettshjelp, annonserte i Aftenposten, på den tida, som jeg så, etter en ekstrajobb).

Jeg husker fra barneskolen, at klasseforstander Tore Allum, en gang sa det, at jobber som politi og sykepleier, var relativt lavt lønnet, siden at samfunnet ønsket, at de som tok på seg disse jobbene, skulle se på jobben sin, som et kall, liksom.

Men at telefonselgere behøver, å se på jobben sin, som et kall.

Nei, det hadde jeg ikke tenkt på, før Magne Winnem fikk denne reaksjonen sin, (på et av sine besøk, hos meg, på St. Hanshaugen).

Jeg er ikke sikker på, om det er åpenbart liksom, at man må se på jobben sin, som et slags kall, for å ha en ekstrajobb, som telefonselger.

Det er det nok delte meninger om, (i så fall), mistenker jeg.

Så jeg må nok si det, at Magne Winnem, dreit seg ut.

Da han sa dette, om at jeg ikke kunne reservere meg, mot telefonsalg, siden at jeg selv, hadde hatt en ekstrajobb, som telefonselger, (i sin tid).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer fra Norge

I dag, (lørdag), så var jeg inne i Oslo, for å handle mat.

Jeg dro først innom Rema Fredensborg.

(Siden at de har åpent, til klokka 23, på lørdager).

Etter at jeg gikk ut, fra Rema igjen, så møtte jeg en stor gjeng 'dundrer', som brukte hele fortauet.

Så jeg gikk derfor inn, i det gatetunet, (som tilfeldigvis lå akkurat der, hvor jeg møtte dundrene), hvor min stesøster Christell bodde, fram til sommeren 1993.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk så, til Kiwi Fredensborg.

Jeg tok en handlevogn, (fra rekken av handlevogner, ved inngangen).

Og enda en handlevogn fulgte med.

Jeg satt den tilbake.

Men den rullet ut igjen.

Kiwi Fredensborg har nemlig en samling av handlevogner, av forskjellige størrelser, som står hulter til bulter, (må man vel si).

(Så å handle, på Kiwi Fredensborg, er kanskje litt, som å gå i butikken, i et u-land.

Noe sånt.

Men jeg handler bare, i denne butikken, siden at den er nærme Rema Fredensborg.

Og Kiwi St. Olavs Plass, ligger også nærme Rema Fredensborg.

Men forrige lørdag, så prøvde jeg å kjøpte First Price cola der.

Men da hadde 'smartingene', som jobba, i den butikken, satt masse varer, (som vanligvis stod utafor butikken muligens), foran brusen, (og dette var en drøy halvtime før stengetid).

Da tenkte jeg det, at jeg handler heller på Kiwi Fredensborg, for der gjemmer de ikke brusen, bak masse rot, (for å si det sånn).

Butikker som ikke ønsker å la kundene nå fram til varene.

Hva blir det neste.

Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn, at kassereren, på Kiwi Fredensborg, virka litt truende nesten, (må man vel si).

Han var veldig trøtt.

Og dette var en stor kar, i 30-årene vel, som stod, i kassa, (istedet for å sitte, da).

Og jeg ba om å få to bæreposer, (siden at jeg handla, for to dager, liksom).

Og kassereren, la posene, sånn at den andre posen, liksom ble 'spist', (som det vel kalles), av kassabåndet.

Jeg ville da ha ny pose.

Og da gjorde kassereren seg dum, og spurte, om jeg ville ha _fler_ poser.

(En pose, som har vært inni kassa-maskineriet, er ikke så fristende, å bruke, mener jeg.

Den kan ha blitt utsatt, for slitase liksom, sånn at det lett går hull i den, for eksempel.

(Og sånn så den posen også ut).

Det burde alle drevne kassafolk skjønne, mener jeg).

Og når jeg skulle sette tilbake vogna, så måtte jeg vente litt, med å snu den, (ved kassa).

For en butikkarbeider nummer to, (en albaner eller noe), dukka opp der.

Og han gikk akkurat der, hvor jeg skulle snu handlevogna, da.

Så han gikk i veien, må jeg si.

Så denne handleopplevelsen, ble som noe trangt og j*vlig da, må jeg si.

Og jeg sjekka også handlelappen.

For å se, om han 'åndsvake' kassereren, hadde slått inn, tre poser, (siden at den ene ble spist).

Men han hadde ikke slått inn en eneste pose, (så jeg, på lappen).

Da lurte jeg.

Og spurte de to butikkfolka, (fra noen meter unna), om det var gratis poser, i dag.

'Å ja', svarte kassereren, da.

Men jeg gadd ikke å betale enda et bank-gebyr, kun for å betale, for to bæreposer.

(Når kassereren ikke hadde giddi, å slått inn de, liksom.

En tøff, barsk, svær og urutinert kasserer, i 30-åra.

Jeg vet ikke, hvor troverdig det er, liksom.

Men men).

Så jeg sa bare det, at det fantes jo folk, som mente det, at det ikke var riktig, at folk skulle betale, for reklame.

(For det husker jeg, at min onkel Håkon sa, (på 80-tallet).

At det ikke var riktig, at folk skulle betale, for bæreposer.

For da betalte man, for reklame, sa han, (husker jeg)).

Og så gikk jeg ut av butikken, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og på bussen, tilbake til Bærum.

Så tenkte jeg på det.

At det er rart, at onkel Håkon.

(Eller Haakon, som han vel kaller seg, i våre dager).

Ikke har en blogg.

Hvor han blogger, om sine 'hjertesaker'.

(Som at bæreposer burde vært gratis.

Og at kjøtt burde holde seg, (i kjøleskapet), fra jul til nyttår.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og det var også noe rart, som hendte, da jeg var inne i Oslo, på fredag, (for å handle matvarer).

Da jeg skulle ta bussen, tilbake til Bærum.

Så virka ikke reisekortet mitt.

Buss-sjåføren, (som muligens var noe slags utlending, i 60-åra, med en svær og firkanta gull-ring, på en av fingrene).

Han snudde reisekortet mitt opp/ned, på 'buss-lese-platen'.

Og likevel, så virka ikke reisekortet.

(Men det virka igjen, i dag, både på bussen til og fra Oslo).

Jeg sa da det, at det var bedre, sånn som det var, i gamle dager, med sånne 'udigitale' busskort.

Og da sa ikke buss-sjåføren noe, men han bare pekte, (med tommelen), at jeg skulle gå på bussen, da.

(Noe sånt).

Og da, så sa jeg det, at de fikk gå tilbake igjen, til de gamle busskortene.

For det var bare tull, med disse nymoderne reisekortene, (sa jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.