tirsdag 5. januar 2016

Jeg sendte en e-post til Chili

Erik Ribsskog

Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Saksnr 24624958

Erik Ribsskog Tue, Jan 5, 2016 at 7:44 PM

To: Chili Mobil

Cc: firmapost@nkom.no, Kundtjänst NO , Post , "With, Kim" , "Hilde I. Slevigen ,, Lindorff Kundesenter ,, post@finkn.no,, post ,, sande.vgs" , Postmottak DSB , Postmottak Sivilombudsmannen , post , Forbrukerombudet , post@forbrukerradet.no, "Storjord,Lars Edvard" , Telenor Abuse Response Team , ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se, "post@arbeidstilsynet.no" , skattsor@skatteetaten.no, juridisk , sustainability@telenor.com, severin.roald@telenor.com, glenn.mandelid@telenor.com, atle.lessum@telenor.com, meera.bhatia@telenor.com, Torild.Uribarri@telenor.com, Anders Krokan , amundsen@telenor.com, per-aril.meling@telenor.com

Hei,
hvis jeg slår på den mobilen nå, så står det bare: 'Intet simkort', (se vedlegg).
Så jeg må nå kjøpe et nytt sim-kort, siden at dere ikke skriver, når dette sim-kortet vil virke igjen.
Dere skriver at dette er ikke fra Chili sin IP-adresse.
Men dere har et ansvar for å ha sikre systemer, og det er jeg ikke overbevist, om at dere har.
Jeg har brukt X antall timer, på dette, som jeg burde få erstatning for, mener jeg.
Den forrige porteringen, (fra Telenor til Chili), i sommer/høst, tapte jeg 50-100 kroner, i ringe-saldo for, (eller noe i den duren, ihvertall).
Og denne i går, (også fra Telenor til Chili), tapte jeg mellom 100 og 200 kroner, i ringesaldo for.
Og i tillegg kommer utgifter til å kjøpe nytt sim-kort, (noe jeg må prøve å få tak i dag eller en av de neste dagene).
De Telenor-sim-kortene, som jeg nevner ovenfor, har jeg begge kjøpt, på Coop Extra Slependen, (de holder til i samme senter som Elkjøp blant annet).
Og når jeg kjøper de, så havner det telefonnummeret etterhvert, i Telefonkatalogen/Gule Sider.
Og det ønsker jeg egentlig ikke, (siden jeg har vært offer for veldig mye nettmobbing og 'tele-mobbing', de siste årene).
Så om Telenor kan slutte med, å dette tullet, (at de offentliggjør mitt nye mobilnummer hele tiden, sånn at noen porterer det).
Sender derfor kopi om dette til Telenor, (selv om jeg ikke fant en e-post-adresse, for generelle henvendelser, ('a general enquiery email-address', som de vel sier, i England), på deres nettsted.
Jeg ønsker at dette sendes, til en overordnet hos dere, som så sender meg en erstatning, på minst kroner tusen.
Jeg har sendt det 'skravlesjuke'-sim-kortet deres, i retur.
For et sånt abonement, er bortkastede penger, for meg, mistenker jeg.
Og hvis jeg skulle ha kjøpt et ligennde abonement, så ville jeg nok ikke kjøpt det, fra Chili, for jeg kan ikke huske, å ha sett, reklame-plakater, for Chili, i Oslo/Bærum.
Og å få sånt liksom trykket ned i halsen da.
Nei det får være måte på, mener jeg.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog
PS.
Så hvis noen fler bestiller, i mitt navn, så kan dere gjøre, som Just Eat, (er det vel), har gjort, når noen bestiller pizza på døra, i mitt navn.
(Min fars kusine Reidun Andersen f. Zachariassen, flytta til Lørenskog, hvor hun, (og hennes ektemann Kai Billy), adopterte en gutt, (Øystein), fra Korea, og han og hans kamerater kan være litt barnslige.
Så å bestille pizza på døra, i andres navn, det blir kjedelig, for meg, for det prata min tremenning Øystein Andersen om, på midten/slutten, av 80-tallet).
Så kan dere bare sperre mitt navn, hvis noen fler prøver på noe sånt.
For jeg kommer ikke til å kjøpe noe fra dere, (med den trege og elendige kundeservicen deres), det er helt sikkert.

I tilfelle dere ikke har skjønt det.
For dette Chili, må være et slags stråselskap for Telenor, eller noe, har jeg tenkt.
Siden at jeg ikke har sett reklame-plakater, for deres firma, for eksempe på buss-holdeplassene, i Oslo.
Chili er også et orientalsk/eksotisk krydder, så Chili høres ut som et firma, som selger abonement, for å ringe til for eksempel Pakistan, synes jeg.
Men jeg så på brevet deres, at dere holder til, i Finnmark/Nord Norge, (hvor min tante Ellen har hytte), så det er kanskje noe russisk, (siden Norge grenser til Russland 'oppi der'), tenker jeg.





2016-01-05 15:06 GMT+01:00 Frida (Chili Mobil) <kundeservice@chilimobil.no>:
##- Please type your reply above this line -##
Hei! Din forespørsel (7200) har blitt oppdatert. Hvis du ønsker å gi flere kommentarer eller innspill på saken så svar på denne eposten.
Frida
Frida (Chili Mobil)
Jan 5, 16:06
Hei,
Det er beklagelig at dette har skjedd. Bestillingen er gjort via vår webside, og vi kan kun konkludere med at IP-adressen som bestillingen er sendt fra ikke er vår egen. Vi har gitt beskjed til Telenor om å ta nummer 99424084 tilbake så fort som mulig. Inkassosak på nummer 99422856 er også trukket.
Vi håper at dette ikke gjentar seg. Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen Frida
Kundeservice Chilimobil
Tlf. 02445
Erik Ribss
Erik Ribsskog
Jan 4, 05:58

Hei,
nå har jeg også fått en tekstmelding, fra Chili, (se vedlegg), hvor de
skriver at mobilnummeret mitt blir portert, om noen timer.
Men jeg har sendt om dette, (at jeg ikke har bestilt portering, men at
dette er noen slags tater-streker, eller noe sånt), til både Telenor
og Chili.
Men ingen av de gjør noe.
Og dette, (at noen porterer mitt mobilnummer, som del av noe slags
svindel eller skøyer-streker), har skjedd ihvertfall en gang før,
(nemlig i sommer/høst, og da var det også, fra Telenor til Chili, men
jeg fikk da ikke noe informasjon om dette, (som jeg kan huske
ihvertfall), i forkant).
Nå må Telenor og Chili stoppe dette tullet sitt.
Chili må slutte å sende inkasso-firma på meg, for jeg har ikke bestilt
noe portering, (ikke siden 2001 ihvertfall, da jeg porterte fra
Telenor til Netcom hos Siba Alnabru, som jeg har forklart om, i en av
de videresendte e-postene).
Og den ringetiden, som jeg mistet, i sommer/høst må også plusses på, min saldo.
Og jeg må også få erstaning for all den tiden og det strevet det har
vært, å prøve å rydde opp, etter disse fantestrekene.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-31 2:12 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Saksnr 24624958
To: firmapost@nkom.no
Cc: Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>, Post
<post@brukerklagenemnda.no>, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, "Hilde I.
Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,, Lindorff Kundesenter
<kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post
<post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Postmottak
DSB <Postmottak@dsb.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, post <post@spesialenheten.no>,
Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
post@forbrukerradet.no, "Storjord,Lars Edvard"
<lars.edvard.storjord@nkom.no>, Telenor Abuse Response Team
<abuse@telenor.net>, ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se,
"post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, Chili Mobil
<kundeservice@chilimobil.no>, skattsor@skatteetaten.no, juridisk
<juridisk@datatilsynet.no>
Hei,
nå har jeg fått, et brev, fra Chili mobil, (som jeg vedlegger en
skannet kopi av).
Chili mobil mener, at jeg har portert, fra Telenor til Chili.
Men det er bare tull.
Jeg har kun portert en gang, i mitt liv, og det var rundt 2001, (hos
Siba Alnabru), som jeg har skrevet om, i en tidligere e-post, (som er
videresendt med denne e-posten).
Jeg er ikke noen skravlekjærring, som trenger noe sånn
'skravlekjærring-abonement', nå for tida, for å si det sånn.
(Dette er andre gang, som Chili mobil, 'rapper' mine mobilnummer.
Det forrige sim-kortet, vet ikke jeg, hva som har skjedd med, men jeg
har ikke fått det, ihvertfall).
Jeg kommer til å sende dette brevet, i retur.
Og jeg bruker heller ikke mitt mellomnavn.
Jeg søkte Skatt Sør, om å få bruke 'Løvenbalk', som mellomnavn, (siden
at min danskfødte mormor var barnebarn av Mary Eva Carla Fog som var
etter Løvenbalk og en dansk kong Christoffer Glipping osv., var det
vel), men har ikke fått noe svar, (selv om jeg har sett, at VG sine
skattelister, begynte å bruke det mellomnavnet, for meg).
Og det navnet skrives uansett ikke med 'c'.
Så dette er bare noe tullball, fra noen som driver og terroriserer
meg, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-29 13:43 GMT+01:00
Subject: Re: Klage/Fwd: Saksnr 24624958
To: Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>
Cc: firmapost@nkom.no, Post <post@brukerklagenemnda.no>, "With, Kim"
<Kim.With@dsb.no>, "Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,,
Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post
<post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Postmottak
DSB <Postmottak@dsb.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, post <post@spesialenheten.no>,
Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
post@forbrukerradet.no, "Storjord,Lars Edvard"
<lars.edvard.storjord@nkom.no>, Telenor Abuse Response Team
<abuse@telenor.net>, ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se,
"post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>
Hei,
nei, hvor mye er en karriere verdt, liksom?
Dette var det nok ikke mange, i Ica/Rimi, som skjønte noe av.
Det var nok sånn, at jeg fikk skylda, hvis jeg skulle tippe.
Sender kopi til Ica og Arbeidstilsynet, (mener å huske, at jeg snakka
med distriktsjef Skodvin, i Rimi, om dette, hvis ikke så husker nok
antagelig min assistent Sølvi Berget dette).
Erik Ribsskog
2015-12-29 10:36 GMT+01:00 Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>:
> Hej och tack för ert mail!
>
> Jag beklagar men jag vet inte vad jag kan hjälpa er med från SIBAs håll tyvärr jag hade rekommenderat er att ringa till Telenor på nummer: 09000
> Eller skicka en fråga här: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/kontakt/epostmabn.jsp
>
>
> Önskar en fortsatt fin dag och en riktigt god fortsättning!
> Elsa
>
> SIBA Customer Service Norge
> SIBA AB
> Direct: +47 215 370 00
> Email: kundeservice@siba.no
> Vi hoppas att du är nöjd med hur vi har löst ditt ärende. Låt oss gärna veta genom att svara på 3 snabba frågor.https://response.easyresearch.se/s.asp?WID=991673&Pwd=29764548
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: den 28 december 2015 19:59
> To: firmapost@nkom.no
> Cc: Post; With, Kim; Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post <post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs; Postmottak DSB; Postmottak Sivilombudsmannen; post; Forbrukerombudet; post@forbrukerradet.no; Storjord,Lars Edvard; Telenor Abuse Response Team; kundeservice@siba.no
> Subject: Klage/Fwd: Saksnr 24624958
>
> Hei,
>
> i dag, så fikk jeg en tekstmelding, fra Telenor.
>
> Den tekstmeldingen er om, at jeg liksom skal ha bestilt portering, av mobil-nummeret mitt.
>
> Men det har jeg ikke bestilt.
>
> Det hendte noe lignende, i sommer/høst, da noen porterte mitt forrige Telenor-mobilnummer, til Chili.
>
> Og da brukte de falsk adresse og falsk e-post-adresse.
>
> Jeg har også sendt hundrevis/tusenvis av e-poster, om nettmobbing, til Datatilsynet.
>
> Så enten er det sånn, at disse nettmobberne, som tuller med meg, også har begynt, med tele-mobbing.
>
> Ellers så er det sånn, at noen ringer til for eksempel Pakistan, i mitt navn, (sånn at jeg får regninga).
>
> Uansett, så er dette bare noe tull.
>
> Jeg har kun en gang portert, et mobilnummer.
>
> Og det var mens jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Langhus, (noe jeg jobbet som, fra våren 2001 til sommeren 2002).
>
> Da dro jeg til Siba, (var det vel), på/ved Furuset/Alnabru/Haugerud.
>
> Og der byttet jeg ut min trofaste Nokia 3210, som da hadde begynt å bli, litt gammeldags, vel.
>
> Og da var det et tilbud, på en mobil, med polyfoniske ringetoner, (også Nokia).
>
> Og da porterte jeg, fra Telenor til Netcom.
>
> Men da ødela det, for jobben min.
>
> For da jeg fikk en telefon, fra Rimi, (var det vel), så gikk det ikke an å høre, hva som ble sagt.
>
> (Noe sånt).
>
> Så jeg måtte da dra tilbake igjen, til Siba, (var det vel), og ordne med portering, på nytt.
>
> Så her har det vært krøll, med nazi-sabotasje, (eller hva man skal kalle det), siden 2001 deromkring, (av en eller annen grunn), må jeg si.
>
> Jeg fant heller ikke noen vanlig e-post-adresse, for Telenor, på deres nettsted.
>
> Og det er også dårlig, må jeg si.
>
> Ellers hadde jeg sendt til for eksempel 'post@telenor.no' også, hvis jeg hadde funnet, en e-post-adresse, for generelle henvendelser, på deres nettsted.
>
> Men så ikke.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2015-12-21 14:28 GMT+01:00
> Subject: Re: Saksnr 24624958
> To: Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>
> Cc: Post <post@brukerklagenemnda.no>, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, "Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post <post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Postmottak DSB <Postmottak@dsb.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, post <post@spesialenheten.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
> post@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no, "Storjord,Lars Edvard"
> <lars.edvard.storjord@nkom.no>
>
>
> Hei,
>
> dette er ikke min e-post-adresse.
>
> (Min e-post-adresse er eribsskog@gmail.com og ikke ribsskog@gmail.com).
>
> Og min adresse er heller ikke på Slependen, der har jeg ikke bodd, siden i februar-måned.
>
> Og at man bare skal kunne portere et telefonnummer, ved å vite personnummeret, det synes jeg, at virker rart.
>
> At jeg skal behøve å politianmelde dette, virker også rart, synes jeg.
>
> Her blir jeg ikke trodd, på det jeg sier, mener jeg.
>
> Dette er nok politiet som tuller.
>
> Jeg har mange klager på de, sendt til Spesialenheten, som ignoreres.
>
> Jeg sender kopi til Inkassoklagenemda, for jeg synes dere er urimelige.
>
> Dette er skam, det er dere som skylder meg penger, for jeg tapte min kontant-kort-saldo, og har fått mye strev, med dette, så jeg krever
> 1000 kroner, i erstatning for denne tort og svien, må jeg kalle det.
>
> Så jeg håper å høre tilbake, fra Inkassoklagenemda, om dette, så kan vi ta det derfra.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Som jeg tidligere har sendt om, til Storjord i Nkom blant annet.
>
> Så har jeg ikke gitt noen, noen som helst fullmakt, til å portere, mitt mobilnummer.
>
> Så dette er en skandale, vil jeg si.
>
>
> 2015-12-21 13:55 GMT+01:00 kundesenter@lindorff.com <kundesenter@lindorff.com>:
>> Hei, da har vi mottatt svar fra kreditor.
>>
>> Vennligst se vedlagte redegjørelse.
>>
>>
>> ------------------------------------
>> Fra: eribsskog@gmail.com
>> Sendt: 13.12.2015
>> Til: kundesenter@lindorff.com
>> Emne: Re: Re: 24624958
>>
>>
>> Hei,
>> denne saken, sendte jeg om, til Inkassoklagenemda, 11. desember.
>> Og det skal dere ha fått kopi om.
>> Jeg kan ta med om, at mitt sim-kort, slutta å virke, (da denne 'al
>> quaida-porteringen' inntraff, i høst).
>> Og jeg måtte da, ta sim-kortet, fra min smart-telefon, og sette, i den
>> 'vanlige' mobilen.
>> Og så bruker jeg nå, min smart-telefon som kamera og mp3-spiller.
>> Så her har det foregått noe veldig kriminelt, vil jeg si.
>> Og så får jeg inkasso-varsel osv.
>> Da står ikke verden til påske, hadde jeg nær sagt, når jeg ser
>> idiotien, som florerer, i inkasso-saker osv., nå for tiden.
>> Her får dere faen meg ta skjerpe dere.
>> Selv om det har vært 11. september og terror, på TV, så kan ikke det
>> være en unnskyldning, for at dere skal bli, helt idioter.
>> Send dette til en overordnet, (som kanskje har litt vett i huet), hos dere.
>> Fitter!
>> Erik Ribsskog
>> 2015-12-08 8:17 GMT+01:00 Lindorff Kundesenter :
>>> Takk for din e-post.
>>>
>>> Innsigelsen er oversendt kreditor for vurdering.
>>> Videre pågang er stanset i påvente av tilbakemelding fra kreditor.
>>>
>>> Vi vil komme med en tilbakemelding så snart kreditor har avklart saken.
>>>
>>> Kontakt oss ved eventuelle spørsmål.
>>>
>>>
>>>
>>> Kundesenter
>>>
>>> Tel: 31279810 Fax: 31279301
>>>
>>> E-post: kundesenter@lindorff.com
>>>
>>> Besøk vår selvbetjeningsportal for privatpersoner
>>>
>>>
>>>
>>> LINDORFF
>>>
>>> Postboks 7055, N-3007 Drammen
>>>
>>> Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00
>>>
>>> www.lindorff.no / www.lindorff.com
>>>
>>> ** This message including anyattachments may contain confidential
>>> and/or privileged information intended only for the person or entity
>>> to which it is addressed. If you are not the intended recipie
>
This email is a service from Chili Mobil. Delivered by Zendesk
[1RRPQD-LP51]


IMG_20160105_191510 paint.jpg
349K

PS.

IMG_20160105_191510 paint

Jeg sendte en e-post til Samferdselsdepartementet

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Klage på Ruter

Erik Ribsskog Tue, Jan 5, 2016 at 3:50 AM

To: postmottak@sd.dep.no
Cc: Postmottak DSB , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , juridisk
Hei,

det er også noe Orwell-sk, over dette, (som de sier).

For disse reisekortene, de etterlater seg jo, elektroniske spor.

(Som et minibankkort cirka).

Nå kjenner ikke jeg dette 'sovjet-systemet' så bra.

Men i teorien, så kan det lagres, når en person, reiser hit og dit.

Så dette systemet, kan også brukes, til overvåking, (ihvertfall i teorien).

Så det blir sånn 'Storebror ser deg'-tendenser, (som i George Orwell
sin bok '1984').

Så dette nerdesystemet deres er også som noe slags fæl styggdom, (må
jeg nesten si).

Og man kan lure på, om det, når man går på bussen, er noe slags
promillekontroll, av deres fremmedkulturelle 'Al-Quaida-sjåfører',
eller noe i den duren.

For man vet jo ikke, når man legger reisekortet, på den kombinerte
leseplaten/displayet.

Om det kommer til å pipe eller lyse, når kortet blir godkjent.

Og noen ganger piper det lavt.

Og noen ganger piper det to ganger, men det betyr feil, sa en
'pakkis-sjåfør', til meg, i forrige uke, var det vel.

Da svarte jeg, at noen ganger lyser det, men det var feil, mente han.

Så det er bare jug og fanteri på disse pakkis-sjåføra deres, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på, mener jeg.

Det neste blir vel, at man må bøye seg, mot Mekka, når man betaler for
billetten, eller noe sånt.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-05 0:59 GMT+01:00
Subject: Klage på Ruter
To: postmottak@sd.dep.no
Cc: Postmottak DSB <postmottak@dsb.no>, Politikk Høyre
<politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>


Hei,

jeg fant ikke noe e-post-adresse, for Ruter, på deres nettsted, men
ser på Wikipedia, at Ruter er eiet, både av Oslo kommune og Akershus
fylkeskommune:

https://no.wikipedia.org/wiki/Ruter

Jeg regner derfor med, at det er like greit, å klage, til
Samferdselsdepartementet.

Jeg spurte buss-sjåføren i dag, om disse reisekortene.

For noen ganger, når jeg går på 151-bussen, så lyser det, når jeg
legger reisekortet, på en slags leseplate.

Mens andre ganger piper det.

Og jeg spurte i dag sjåføren, (en pakistaner eller noe sånt, i 50/60-åra).

Om det var noe knapp, som sjåføren kunne trykke på, for å velge, om
buss-leseplaten, skulle lyse eller pipe, når kortet var godkjent.

Men det var forskjellig, fra buss til buss, (sånn som jeg forstod det,
på sjåføren).

Og det er dårlig, synes jeg.

Hva skal man liksom si, når man går på bussen?

'Skal vi se om det piper eller lyser i dag'?

Det blir for dumt, synes jeg.

'Er det pipe-buss eller lyse-buss, i dag?'.

Det går nesten ikke ann, å si noe så dumt.

Så at dette ikke kan være likt.

Eller at det ikke står hva man skal gjøre, når man går på bussen.

Sjåførene snakker ofte bebrokent, så det er ikke bare-bare heller.

Det var enklere i gamle dager, så viste man bare et buss-kort, og det var det.

Men det holder ikke å vise reisekortet.

Det skal scannes/leses, og ofte er det kronglete, og leseplaten virker
ikke, og man blir bare pekt inn i bussen.

Så dette systemet virker dumt, synes jeg.

Det at man kan kjøpe mobil-billett, er et svakt/sårbart system, synes jeg og.

Hva hvis mobilen går tom for batteri?

Nei, få tilbake de gamle månedskortene, mener jeg.

Erik Ribsskog

PS.

Det ble som det faren min sa, da han tok meg med, på Kiel-ferja, i
1979, var det vel.

Han spurte da cupieren, på casinoet, (husker jeg), om det var en
knapp, som cupieren kunne trykke på.

Og så gikk kula, (på ruletten), raskere eller saktere.

Så det blir jo som å gå på casino nesten, å gå på bussen, må man vel nesten si.

Så slutt med dette tullet og gjør det ordentlig, må jeg si.

PS 2.

Jeg bodde i Liverpool, fra 2005 til 2014.

Og der hadde de to store buss-selskaper, (Arriva og Stagecoach), og
der var bare vanlige papir-billetter, som det var snakk om, (sånn som
jeg husker det).

(Og ikke noe 'fjollete' nerde-systemer).

Bare noe jeg tenkte på.

Jeg sendte en e-post til Arbeidstilsynet

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon

Erik Ribsskog Tue, Jan 5, 2016 at 3:21 AM

To: "post@arbeidstilsynet.no"
Cc: Lars Aasen , Post Narverud Eiendom AS , Akademikerforbundet , Politikk Høyre
Hei,

i går, (mandag), cirka klokken 18, så var det en asiater, i 30-åra, på
døra mi, her jeg leier, på tidligere Thon hotel Høvik.

Han sa han bodde her, og sa han ville at jeg skulle hjelpe han, med
noe TV-problemer.

Men jeg er ikke vaktmester her.

Jeg har en høyskolekandidat-grad i IT, og har jobbet som butikksjef.

Og jeg liker ikke å bli sjikanert, av kødd, på døra mi.

Det blir som utnyttelse, hvis noen prøver å utnytte meg, som gratis vaktmester.

Det blir heller ikke riktig, hvis jeg, som har så mye utdannelse og
arbeidserfaring, skal ta jobben, fra vaktmesterne, (må man vel si).

Så dette må jeg klage på, på grunn av plagsom og upassende sjikane, og
det som værre er, (må jeg nesten si).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-24 12:06 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>, ica.kontakt@ica.no,
gateway@sunderland.ac.uk


Hei,

jeg må skrive klage på julaften.

For en time siden cirka, så var det en person, som banka, på døra mi.

Jeg lå og slappa av.

Så jeg ble forstyrra da.

Jeg spurte hvem det var.

Han sa det var vaktmesteren.

(Det er to vaktmestere her, så det var ikke så veldig informativt, kanskje).

Han sa han hadde funnet et vaskekort, og lurte på om det var mitt.

Men jeg har ikke mista noe vaskekort.

Jeg ser på dette, som at de prøver å ødelegge jula.

I går gikk brannalarmen, like etter midnatt.

Jeg har studert ved University of Sunderland, og bodd på the Forge,
(et boligkompleks for studenter), der.

Der gikk brannalarmen, så og si hver dag, de første par månedene,
(studieåret 2004/05).

Og etterhvert, så pratet vi utvekslingsstudentene sammen, og ble enige
om at det var greit å bare ignorere alarmen.

(Vi bodde i første etasje.

Som jeg også bor i her).

Så da brannalarmen gikk, like etter midnatt, natt til julaften.

Så fortsatte jeg å bytte sengetøy, som jeg holdt på med, (for jeg
skulle vaske tøy).

Men selv etter at jeg var ferdig, med å bytte sengetøy, så ringte
fortsatt alarmen.

Og jeg jobba, for Arvato, i England, i 2005 og 2006.

Og jula 2005, så dro alle mine kolleger, hjem til familiene sine, (og
jeg måtte da gjøre alt selv, på Microsoft sin skandinaviske
produktaktivering, i Liverpool).

Og jeg tenkte, at hva om noe lignende har skjedd her.

Så jeg gikk ut, på parkeingsplassen.

To negre gikk forbi meg, og spurte hva som skjedde.

Jeg svarte begge, at jeg ikke jobba her, (og derfor ikke kunne svare).

Men det lukte ikke røyk, eller noe, så jeg trodde ikke at det brant.

På døra inn til resepsjonen, så har det stått en lapp, med
telefonnummer, til den nye vaktmesteren.

Og jeg pleier å klippe meg, en gang i måneden.

Og jeg pleier også å kjøpe 'polettet til vaskeriet', eller lade opp
vaskekortet, (kalles det vel), en gang i måneden.

(Da jeg leide av Rimi, i Waldemar Thranes gate, fra 1996 til 2004.

Så var vaskeriet gratis, forresten).

Og noen ganger, så må jeg da ringe vaktmester, innenfor åpningstiden
til Narverud.

Siden at Narverud-kontoret, ikke alltid er betjent, innefor
åpningstiden, som er 9 til 15.

Og derfor har jeg skrevet opp nummeret til den nye vaktmesteren, i min
sjuende sans-bok.

For jeg har begynt å gå innendørs, (gjennom de tidligere hotell-gangene).

For når jeg går ut der postkassene er.

Så er det en tidligere nød-utgang, som er kronglete å åpne.

Så da må man liksom ta i litt, med døra, for ellers hefter den seg, osv.

Og da, så pleier det å stå en neger, å røyke, akkurat der døra står
ut, om kvelden.

Så å gå ut der, blir som noe rart, for negre er ikke så lett å se i
mørket, (gjennom glasset i døra), for å si det sånn.

Men vaktmesteren gikk ut der, når han viste meg eiendommen, i august.

Og postkassene henger der, så jeg er mest vant til å gå der.

Så jeg gikk ut der, i går.

(Når jeg var litt lei, av alarmen).

Og møtte to negre, som gikk litt etter hverandre.

Og som begge spurte hva som foregikk.

Jeg måtte si, at jeg ikke jobba her, (og ikke visste hva som foregikk).

Jeg ringte så den nye vaktmesteren, som ikke svarte.

Ringte så Narverud, (et nummer jeg hadde på mobilen), og trykte '2'
for vaktmester.

Jeg hørte alarmen, i bakgrunnen.

En trøtt person svarte uten å si navnet sitt.

Jeg spurte om de visste at alarmen hadde bråka, i et kvarter.

Men personen bare la på.

Det er også et herk, å gå inn, den veien, (den veien som vaktmesteren gikk).

For det er litt trangt, å kjøre rundt hjørnet, av bygget.

Og en politibil, var inne på parkeringsplassen, her om dagen, da jeg
kom hjem, fra å ha handla mat, i Oslo.

Så det er et eller annet rart, som foregår her, må jeg si.

Vaktmesteren kom så på døra mi, for en times tid siden.

Er det noe 'pakkis-greier', fordi at de ikke likte, at jeg ringte dem,
for å sjekke, om de visste om brann-alarmen, i natt?

Dette blir som at noen 'Jihad Jane'-folk, prøver å ødelegge jula, for
de norske, vil jeg nesten si.

Vaktmesteren kan ikke bare gå på døra til folk, og kveme, mener jeg.

Eller er han selskapssyk og deprimert.

Dette blir uansett som trakassering, for meg, så dette må jeg klage på.

Noen ganger, så lukter det også veldig vondt, på gangen.

Det kan være folk som ikke får ladet vaskekortet, og som går i samme
klær, 'hele tida'.

Jeg bodde, på Ungbo, i Skansen Terrasse, fra 1991 til 1996.

Og der hadde de poletter, som man måtte kjøpe, hos vaktmester.

Men der var det aldri sånn, at man måtte ringe, til vasktmesteren.

For han var alltid der, når han skulle, (sånn som jeg husker det).

Dette blir kanskje litt utstrukturert.

Men skal det være sånn, at vaktmesteren bare kan gå på døra ens, for
noe tullball, lurer jeg.

Da blir det som noe terror, å bo, et sted, vil jeg si.

Vaktmesteren virker forvirra, må jeg nesten si.

De må sende brev, hvis det er noe, og ikke gå på døra, hele tida.

(Som selger Greftegreff gjorde, i høst.

Og han kalte meg også 'soper', husker jeg.

De må være siviliserte, og sende brev, mener jeg.

Hvis ikke blir det som i nazi-Tyskland, mener jeg.

Det er uverdig for et land som Norge, mener jeg.

Så dette må jeg klage på, synes jeg.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-09-04 14:05 GMT+02:00
Subject: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, nav.baerum@nav.no


Hei,

dere får ta dette, med husverten, tror jeg.

Jeg har forsøkt å forklare Narverud, (da de var på døra mi), at jeg
ikke har sendt e-post til de, om annet, enn at kikkehullet i døra, har
blitt ødelagt, (utenfra), som følge av hærverk, for et par uker siden.

Jeg meldte adresseforandring, til banken min, (Nordea), i går.

Og nå begynner husverten allerede å mase om at jeg skal flytte.

Her er det noe rart, mener jeg.

Jeg har oppdatert Leieboerforeningen, om masse husvert-tull tidligere.

Men dere har ikke gjort noe.

Så jeg får sende kopi, til de engelske leieboerforeningene også.

For her er det noen som tuller.

Og ikke vet jeg hvem det er.

Men de tulla, da jeg bodde i England også.

Sånn at husverten min der, innkalte meg til time, med råd om adopsjon.

Enda jeg ikke hadde sendt til de, om noe sånt.

Og dette var, i 2012.

Så dette husvert-tullet, har foregått, i en årerekke.

Mulig at det er noen som ikke liker at jeg skal selge min eiendom i
Holmsbu, (siden at min grandonkel Idar Sandersen bor der), og driver
med vendetta/sharia.

Jeg synes at det 'lukter' litt sånn, (siden at jeg nettopp sendte en
e-post om den saken, til Drammen tingrett).

Men hva vet jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Jan Gunnar Greftegreff <jgg@narverud.no>
Date: Fri, Sep 4, 2015 at 12:33 PM
Subject: Re: Kompensasjon
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Erik Ribsskog
Du gjøres oppmerksom på at din husleie skal betales på vanlig måte.
Utestående fakturaer vil bli sendt Lindorff for inndrivelse.
Det du kaller trakassering er oppspinn i fra ende til annen.
Jeg oppfordret deg til å flytte fra leiligheten med snarlig virkning.
Du kan betrakte dette som anmodning om fraflyttelse
Vi skulle ønske at vi kunne hjelpe deg, men du trenger annen bistand
en den kompetanse vi besitter.
Dette har vi ikke tid til Ribsskog. Du bedriver trakassering og dette
finner vi oss ikke i.


Mvh
Jan Gunnar Greftegreff
_____________________________________________
Narverud Eiendom

Hovednr: +47 22555158
Mobil: +47 95730000
Mail: jgg@narverud.no
Home: www.narverud.no
Kontor: Drammensvn 507, 1363 Høvik
Post: PB 3040 Elisenberg, 0207 Oslo
_____________________________________________

LEGAL NOTICE: This message is confidential and may contain legally
privileged information. If you are not the intended recipient, you are
hereby notified that you have received this message in error and that
reading it, copying it, or in any way disclosing its content to any
other person, is strictly unauthorized. If you have received this
message in error, please inform the sender by reply e-mail and then
immediately delete this e-mail (including any attachments). E-mail is
susceptible to data corruption, interception, unauthorized amendment,
tampering and virus. We do not accept liability for any such actions
or the consequences thereof.

Den 4. sep. 2015 kl. 01.55 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei.

Jeg vil ha 3 måneders fritak fra husleie pga. all trakasseringen din.


Mvh Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Samferdselsdepartementet

Erik Ribsskog

Klage på Ruter

Erik Ribsskog Tue, Jan 5, 2016 at 12:59 AM

To: postmottak@sd.dep.no
Cc: Postmottak DSB , Politikk Høyre , Akademikerforbundet
Hei,

jeg fant ikke noe e-post-adresse, for Ruter, på deres nettsted, men
ser på Wikipedia, at Ruter er eiet, både av Oslo kommune og Akershus
fylkeskommune:

https://no.wikipedia.org/wiki/Ruter

Jeg regner derfor med, at det er like greit, å klage, til
Samferdselsdepartementet.

Jeg spurte buss-sjåføren i dag, om disse reisekortene.

For noen ganger, når jeg går på 151-bussen, så lyser det, når jeg
legger reisekortet, på en slags leseplate.

Mens andre ganger piper det.

Og jeg spurte i dag sjåføren, (en pakistaner eller noe sånt, i 50/60-åra).

Om det var noe knapp, som sjåføren kunne trykke på, for å velge, om
buss-leseplaten, skulle lyse eller pipe, når kortet var godkjent.

Men det var forskjellig, fra buss til buss, (sånn som jeg forstod det,
på sjåføren).

Og det er dårlig, synes jeg.

Hva skal man liksom si, når man går på bussen?

'Skal vi se om det piper eller lyser i dag'?

Det blir for dumt, synes jeg.

'Er det pipe-buss eller lyse-buss, i dag?'.

Det går nesten ikke ann, å si noe så dumt.

Så at dette ikke kan være likt.

Eller at det ikke står hva man skal gjøre, når man går på bussen.

Sjåførene snakker ofte bebrokent, så det er ikke bare-bare heller.

Det var enklere i gamle dager, så viste man bare et buss-kort, og det var det.

Men det holder ikke å vise reisekortet.

Det skal scannes/leses, og ofte er det kronglete, og leseplaten virker
ikke, og man blir bare pekt inn i bussen.

Så dette systemet virker dumt, synes jeg.

Det at man kan kjøpe mobil-billett, er et svakt/sårbart system, synes jeg og.

Hva hvis mobilen går tom for batteri?

Nei, få tilbake de gamle månedskortene, mener jeg.

Erik Ribsskog

PS.

Det ble som det faren min sa, da han tok meg med, på Kiel-ferja, i
1979, var det vel.

Han spurte da cupieren, på casinoet, (husker jeg), om det var en
knapp, som cupieren kunne trykke på.

Og så gikk kula, (på ruletten), raskere eller saktere.

Så det blir jo som å gå på casino nesten, å gå på bussen, må man vel nesten si.

Så slutt med dette tullet og gjør det ordentlig, må jeg si.

PS 2.

Jeg bodde i Liverpool, fra 2005 til 2014.

Og der hadde de to store buss-selskaper, (Arriva og Stagecoach), og
der var bare vanlige papir-billetter, som det var snakk om, (sånn som
jeg husker det).

(Og ikke noe 'fjollete' nerde-systemer).

Bare noe jeg tenkte på.