torsdag 7. januar 2016

Min Bok 8 - Kapittel 53: Og enda mer fra Løvås

Mens jeg jobba, på enga.

Så var det sånn, at det noen ganger, begynte å regne, ganske så mye, (husker jeg).

Og da, så kunne jeg nok, gå tilbake, til gården.

(En avstand på en halv kilometer, kanskje.

Noe sånt).

Men det var sånn, (husker jeg, at onkel Martin fortalte), at denne gården, hadde vært, en grisegård.

Og mellom enga og noen beiteområder ved Farrisveien/tjernet.

Så stod det fortsatt noen ubrukte trebygg.

Som grisene muligens har oppholdt seg i, mens det regnet, da.

(Noe sånt).

Og en gang, som det begynte, å regne.

Så satt jeg bare, (på gulvet vel), i et sånt skjul, i et kvarter kanskje, mens det regnet som værst, (istedet for å dra tilbake, til gården da), husker jeg.

Og dette fortalte jeg om, til Grete, (var det vel), seinere på dagen.

(Noe sånt).

Og da svarte hu ikke noe, (sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Når jeg tenker mer, på dette.

Så var det ingen rester, etter gjerder, (sånn som jeg husker det), ved enga.

(For eksempel, der hvor hunden Gunnar, en gang stakk av, inn mot Mille-Marie Treschow sine skoger.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Men det gikk noen hester, og beita, på enga, (mens jeg jobba der, husker jeg).

Og de gikk vel fritt, helt ned til Farrisveien, (hvor det var noen gjerder), vel.

(Noe sånt).

Men de hestene, stakk ikke av, bort til nabodama Mille-Marie Treschow, (sånn som hunden Gunnar, hadde gjort).

Så skogen fungerte antagelig, som et slags gjerde, (for hestene), da.

(Noe sånt).

Men noen griser, de ville nok bare, ha gjort som hunden Gunnar, og besøkt Mille-Marie Treschow litt, (vil jeg nok tippe på).

(Noe sånt).

Så de grisene, som var på gården.

De var nok ikke 'frittgående', (hvis jeg skulle tippe).

Men onkel Martin viste meg, (en gang), at grisene, som de hadde, på gården.

De holdt til, i første etasje, (eller om man skal si kjelleren), på låven.

(Og der var de nok, de meste, av sine liv, (i noen slags 'metall-båser' vel), hvis jeg skulle tippe.

Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så hva de 'bodene', ved enga, ble brukt til, i sin tid.

Det kan man kanskje lure på.

Men i gamle dager, så var det jo noe, som het: 'Svin på skogen'.

Så kanskje det hadde foregått hemmelig svineoppdrett der, (under krigen), for eksempel.

Hva vet jeg.

Eller hjemmebrenning kanskje, (i gamle dager).

Eller noe mer uskyldig.

(Hvem vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Martin og dem, satset på sauer, (istedet for griser), husker jeg.

Og disse sauene, holdt til utendørs, (mellom 'hoved-huset' og Farrisveien, var det vel).

Og jeg mener å huske, at disse sauene, også ble klippet, (av Grete vel), nå og da.

(Noe sånt).

Men når de foret sauene, osv.

Og når de lot de beite.

Sånne ting, det fikk jeg aldri noe opplæring i, (husker jeg).

Jeg hadde så lite, med sauene, å gjøre, at jeg aldri lærte navnene, på noen av de, for eksempel.

Og jeg klappet de vel, for eksempel heller aldri, (som man vel muligens kan gjøre), sånn som jeg husker det.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var ikke bare sånn, at det var grevling, under hytta/'skuret', som jeg bodde i, på Løvås.

En gang, som onkel Martin og jeg, hadde vært ganske lenge, nede hos Thor, (på hytta hans), en kveld/natt.

Så så jeg en grevling, (ikke så langt unna postkassene, var det vel), når jeg gikk, (om Farrisveien), tilbake til gården, (husker jeg).

(For man kunne velge, om man ville gå langs Farrisveien, tilbake til gården.

Eller om man ville gå, over noen gjerder og beiteområder, (for sauene og/eller hestene), tilbake, til gårdstunet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Eller, det var kanskje i bakken ned, fra parkeringsplassen, (som lå, cirka rett over Farrisveien, for postkassene, vel).

At jeg så den grevlingen.

(Noe sånt).

Så det var, en slags endring, i landskapet, der gården Løvås lå, (må man vel si).

Siden at parkeringsplassen, lå en god del meter høyere, enn selve gårdstunet, da.

(For å si det sånn).

Og enga, lå også, i en slags dal.

Med dalsider langs begge sidene, (må man vel si).

Og den ene dalsiden, (ved enga), var da, den samme dalsiden, som parkeringsplassen lå på.

Men ved hovedhuset, så forsvant den andre dalsiden, (den mot Farris).

Så om den andre dalsiden, bare var en slags voll, (eller noe lignende).

Det kan godt hende.

(For jeg gikk ikke, så langt oppover, i den 'dalen', (til Mille-Marie Treschow), som hunden Gunnar gjorde, (da han rømte), må jeg innrømme.

Så dette vet nok, den hunden mer om, (hvordan var), vil jeg nok tippe på.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Når jeg så litt, på Google Maps nå.

Så la jeg merke til det, at det nå, også finnes noen gjerdestolper, (nede ved tjernet/hytta til Thor), på den andre siden, av Farrisveien.

Og det var vel sånn, (hvis jeg husker riktig), at onkel Martin, (og muligens Risto), satt opp dette gjerdet, (mens jeg jobba, på/ved enga), sommeren 2005, (hvis jeg ikke tar helt feil).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Jeg sendte en e-post til Chili

Erik Ribsskog

Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Saksnr 24624958

Erik Ribsskog Thu, Jan 7, 2016 at 2:26 PM

To: Chili Mobil
Cc: firmapost@nkom.no, Kundtjänst NO , Post , "With, Kim" , "Hilde I. Slevigen ,, Lindorff Kundesenter ,, post@finkn.no,, post ,, sande.vgs" , Postmottak DSB , Postmottak Sivilombudsmannen , post , Forbrukerombudet , post@forbrukerradet.no, "Storjord,Lars Edvard" , Telenor Abuse Response Team , ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se, "post@arbeidstilsynet.no" , skattsor@skatteetaten.no, juridisk , sustainability@telenor.com, severin.roald@telenor.com, glenn.mandelid@telenor.com, atle.lessum@telenor.com, meera.bhatia@telenor.com, Torild.Uribarri@telenor.com, Anders Krokan , amundsen@telenor.com, per-aril.meling@telenor.com

Hei,
jeg krever svar fra en overordnet hos dere.
Jævla tatere med deres sovjet-epost-system.
Erik Ribsskog


2016-01-07 14:09 GMT+01:00 Frida (Chili Mobil) <kundeservice@chilimobil.no>:
##- Please type your reply above this line -##
Hei! Din forespørsel (7200) har blitt oppdatert. Hvis du ønsker å gi flere kommentarer eller innspill på saken så svar på denne eposten.
Frida
Frida (Chili Mobil)
Jan 7, 15:09
Hei igjen Erik,
Saken har vært diskutert med overordnet. Vi anser saken som avsluttet hos oss. Du har ikke noe utestående her og heller ingen aktive nummer. Om Telenor refunderer tapt saldo på kontantkort må du nesten ta opp med dem. Det er ikke usannsynlig, i og med at du, som jeg forstår, har blitt overflyttet til oss mot din vilje. Dersom du mistenker at noen har lagt inn bestilling i ditt navn, anbefaler vi på det sterkeste at du anmelder forholdet.
Vi ønsker deg en riktig god dag videre.

Med vennlig hilsen Frida
Kundeservice Chilimobil
Tlf. 02445
Erik Ribss
Erik Ribsskog
Jan 6, 19:32

Hei,
jeg har bedt om, at dette skal sendes, til en overordnet, hos dere.
Jeg kan ikke se, at du har gjort det.
Ditt helvetes fittehøl og hæstkuk som dere sier oppi der.
Erik Ribsskog
2016-01-06 9:07 GMT+01:00 Frida (Chili Mobil) <kundeservice@chilimobil.no>:
Frida
Frida (Chili Mobil)
Jan 6, 10:07
Hei igjen,
Vi har full forståelse for din frustrasjon. Simkortet fra Telenor skal være aktivt igjen nå. Overflyttingen fra oss og tilbake til dem skjedde klokken 9:00.
Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen Frida
Kundeservice Chilimobil
Tlf. 02445
Erik Ribss
Erik Ribsskog
Jan 5, 20:44
Hei,
hvis jeg slår på den mobilen nå, så står det bare: 'Intet simkort', (se vedlegg).
Så jeg må nå kjøpe et nytt sim-kort, siden at dere ikke skriver, når dette sim-kortet vil virke igjen.
Dere skriver at dette er ikke fra Chili sin IP-adresse.
Men dere har et ansvar for å ha sikre systemer, og det er jeg ikke overbevist, om at dere har.
Jeg har brukt X antall timer, på dette, som jeg burde få erstatning for, mener jeg.
Den forrige porteringen, (fra Telenor til Chili), i sommer/høst, tapte jeg 50-100 kroner, i ringe-saldo for, (eller noe i den duren, ihvertall).
Og denne i går, (også fra Telenor til Chili), tapte jeg mellom 100 og 200 kroner, i ringesaldo for.
Og i tillegg kommer utgifter til å kjøpe nytt sim-kort, (noe jeg må prøve å få tak i dag eller en av de neste dagene).
De Telenor-sim-kortene, som jeg nevner ovenfor, har jeg begge kjøpt, på Coop Extra Slependen, (de holder til i samme senter som Elkjøp blant annet).
Og når jeg kjøper de, så havner det telefonnummeret etterhvert, i Telefonkatalogen/Gule Sider.
Og det ønsker jeg egentlig ikke, (siden jeg har vært offer for veldig mye nettmobbing og 'tele-mobbing', de siste årene).
Så om Telenor kan slutte med, å dette tullet, (at de offentliggjør mitt nye mobilnummer hele tiden, sånn at noen porterer det).
Sender derfor kopi om dette til Telenor, (selv om jeg ikke fant en e-post-adresse, for generelle henvendelser, ('a general enquiery email-address', som de vel sier, i England), på deres nettsted.
Jeg ønsker at dette sendes, til en overordnet hos dere, som så sender meg en erstatning, på minst kroner tusen.
Jeg har sendt det 'skravlesjuke'-sim-kortet deres, i retur.
For et sånt abonement, er bortkastede penger, for meg, mistenker jeg.
Og hvis jeg skulle ha kjøpt et ligennde abonement, så ville jeg nok ikke kjøpt det, fra Chili, for jeg kan ikke huske, å ha sett, reklame-plakater, for Chili, i Oslo/Bærum.
Og å få sånt liksom trykket ned i halsen da.
Nei det får være måte på, mener jeg.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Så hvis noen fler bestiller, i mitt navn, så kan dere gjøre, som Just Eat, (er det vel), har gjort, når noen bestiller pizza på døra, i mitt navn.
(Min fars kusine Reidun Andersen f. Zachariassen, flytta til Lørenskog, hvor hun, (og hennes ektemann Kai Billy), adopterte en gutt, (Øystein), fra Korea, og han og hans kamerater kan være litt barnslige.
Så å bestille pizza på døra, i andres navn, det blir kjedelig, for meg, for det prata min tremenning Øystein Andersen om, på midten/slutten, av 80-tallet).
Så kan dere bare sperre mitt navn, hvis noen fler prøver på noe sånt.
For jeg kommer ikke til å kjøpe noe fra dere, (med den trege og elendige kundeservicen deres), det er helt sikkert.
I tilfelle dere ikke har skjønt det.
For dette Chili, må være et slags stråselskap for Telenor, eller noe, har jeg tenkt.
Siden at jeg ikke har sett reklame-plakater, for deres firma, for eksempe på buss-holdeplassene, i Oslo.
Chili er også et orientalsk/eksotisk krydder, så Chili høres ut som et firma, som selger abonement, for å ringe til for eksempel Pakistan, synes jeg.
Men jeg så på brevet deres, at dere holder til, i Finnmark/Nord Norge, (hvor min tante Ellen har hytte), så det er kanskje noe russisk, (siden Norge grenser til Russland 'oppi der'), tenker jeg.
2016-01-05 15:06 GMT+01:00 Frida (Chili Mobil) <kundeservice@chilimobil.no>:
Frida
Frida (Chili Mobil)
Jan 5, 16:06
Hei,
Det er beklagelig at dette har skjedd. Bestillingen er gjort via vår webside, og vi kan kun konkludere med at IP-adressen som bestillingen er sendt fra ikke er vår egen. Vi har gitt beskjed til Telenor om å ta nummer 99424084 tilbake så fort som mulig. Inkassosak på nummer 99422856 er også trukket.
Vi håper at dette ikke gjentar seg. Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen Frida
Kundeservice Chilimobil
Tlf. 02445
Erik Ribss
Erik Ribsskog
Jan 4, 05:58
Hei,
nå har jeg også fått en tekstmelding, fra Chili, (se vedlegg), hvor de
skriver at mobilnummeret mitt blir portert, om noen timer.
Men jeg har sendt om dette, (at jeg ikke har bestilt portering, men at
dette er noen slags tater-streker, eller noe sånt), til både Telenor
og Chili.
Men ingen av de gjør noe.
Og dette, (at noen porterer mitt mobilnummer, som del av noe slags
svindel eller skøyer-streker), har skjedd ihvertfall en gang før,
(nemlig i sommer/høst, og da var det også, fra Telenor til Chili, men
jeg fikk da ikke noe informasjon om dette, (som jeg kan huske
ihvertfall), i forkant).
Nå må Telenor og Chili stoppe dette tullet sitt.
Chili må slutte å sende inkasso-firma på meg, for jeg har ikke bestilt
noe portering, (ikke siden 2001 ihvertfall, da jeg porterte fra
Telenor til Netcom hos Siba Alnabru, som jeg har forklart om, i en av
de videresendte e-postene).
Og den ringetiden, som jeg mistet, i sommer/høst må også plusses på, min saldo.
Og jeg må også få erstaning for all den tiden og det strevet det har
vært, å prøve å rydde opp, etter disse fantestrekene.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-31 2:12 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Saksnr 24624958
To: firmapost@nkom.no
Cc: Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>, Post
<post@brukerklagenemnda.no>, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, "Hilde I.
Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,, Lindorff Kundesenter
<kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post
<post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Postmottak
DSB <Postmottak@dsb.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, post <post@spesialenheten.no>,
Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
post@forbrukerradet.no, "Storjord,Lars Edvard"
<lars.edvard.storjord@nkom.no>, Telenor Abuse Response Team
<abuse@telenor.net>, ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se,
"post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, Chili Mobil
<kundeservice@chilimobil.no>, skattsor@skatteetaten.no, juridisk
<juridisk@datatilsynet.no>
Hei,
nå har jeg fått, et brev, fra Chili mobil, (som jeg vedlegger en
skannet kopi av).
Chili mobil mener, at jeg har portert, fra Telenor til Chili.
Men det er bare tull.
Jeg har kun portert en gang, i mitt liv, og det var rundt 2001, (hos
Siba Alnabru), som jeg har skrevet om, i en tidligere e-post, (som er
videresendt med denne e-posten).
Jeg er ikke noen skravlekjærring, som trenger noe sånn
'skravlekjærring-abonement', nå for tida, for å si det sånn.
(Dette er andre gang, som Chili mobil, 'rapper' mine mobilnummer.
Det forrige sim-kortet, vet ikke jeg, hva som har skjedd med, men jeg
har ikke fått det, ihvertfall).
Jeg kommer til å sende dette brevet, i retur.
Og jeg bruker heller ikke mitt mellomnavn.
Jeg søkte Skatt Sør, om å få bruke 'Løvenbalk', som mellomnavn, (siden
at min danskfødte mormor var barnebarn av Mary Eva Carla Fog som var
etter Løvenbalk og en dansk kong Christoffer Glipping osv., var det
vel), men har ikke fått noe svar, (selv om jeg har sett, at VG sine
skattelister, begynte å bruke det mellomnavnet, for meg).
Og det navnet skrives uansett ikke med 'c'.
Så dette er bare noe tullball, fra noen som driver og terroriserer
meg, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-29 13:43 GMT+01:00
Subject: Re: Klage/Fwd: Saksnr 24624958
To: Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>
Cc: firmapost@nkom.no, Post <post@brukerklagenemnda.no>, "With, Kim"
<Kim.With@dsb.no>, "Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,,
Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post
<post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Postmottak
DSB <Postmottak@dsb.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, post <post@spesialenheten.no>,
Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
post@forbrukerradet.no, "Storjord,Lars Edvard"
<lars.edvard.storjord@nkom.no>, Telenor Abuse Response Team
<abuse@telenor.net>, ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se,
"post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>
Hei,
nei, hvor mye er en karriere verdt, liksom?
Dette var det nok ikke mange, i Ica/Rimi, som skjønte noe av.
Det var nok sånn, at jeg fikk skylda, hvis jeg skulle tippe.
Sender kopi til Ica og Arbeidstilsynet, (mener å huske, at jeg snakka
med distriktsjef Skodvin, i Rimi, om dette, hvis ikke så husker nok
antagelig min assistent Sølvi Berget dette).
Erik Ribsskog
2015-12-29 10:36 GMT+01:00 Kundtjänst NO <kundeservice@siba.no>:
> Hej och tack för ert mail!
>
> Jag beklagar men jag vet inte vad jag kan hjälpa er med från SIBAs håll tyvärr jag hade rekommenderat er att ringa till Telenor på nummer: 09000
> Eller skicka en fråga här: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/kontakt/epostmabn.jsp
>
>
> Önskar en fortsatt fin dag och en riktigt god fortsättning!
> Elsa
>
> SIBA Customer Service Norge
> SIBA AB
> Direct: +47 215 370 00
> Email: kundeservice@siba.no
> Vi hoppas att du är nöjd med hur vi har löst ditt ärende. Låt oss gärna veta genom att svara på 3 snabba frågor.https://response.easyresearch.se/s.asp?WID=991673&Pwd=29764548
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: den 28 december 2015 19:59
> To: firmapost@nkom.no
> Cc: Post; With, Kim; Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post <post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs; Postmottak DSB; Postmottak Sivilombudsmannen; post; Forbrukerombudet; post@forbrukerradet.no; Storjord,Lars Edvard; Telenor Abuse Response Team; kundeservice@siba.no
> Subject: Klage/Fwd: Saksnr 24624958
>
> Hei,
>
> i dag, så fikk jeg en tekstmelding, fra Telenor.
>
> Den tekstmeldingen er om, at jeg liksom skal ha bestilt portering, av mobil-nummeret mitt.
>
> Men det har jeg ikke bestilt.
>
> Det hendte noe lignende, i sommer/høst, da noen porterte mitt forrige Telenor-mobilnummer, til Chili.
>
> Og da brukte de falsk adresse og falsk e-post-adresse.
>
> Jeg har også sendt hundrevis/tusenvis av e-poster, om nettmobbing, til Datatilsynet.
>
> Så enten er det sånn, at disse nettmobberne, som tuller med meg, også har begynt, med tele-mobbing.
>
> Ellers så er det sånn, at noen ringer til for eksempel Pakistan, i mitt navn, (sånn at jeg får regninga).
>
> Uansett, så er dette bare noe tull.
>
> Jeg har kun en gang portert, et mobilnummer.
>
> Og det var mens jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Langhus, (noe jeg jobbet som, fra våren 2001 til sommeren 2002).
>
> Da dro jeg til Siba, (var det vel), på/ved Furuset/Alnabru/Haugerud.
>
> Og der byttet jeg ut min trofaste Nokia 3210, som da hadde begynt å bli, litt gammeldags, vel.
>
> Og da var det et tilbud, på en mobil, med polyfoniske ringetoner, (også Nokia).
>
> Og da porterte jeg, fra Telenor til Netcom.
>
> Men da ødela det, for jobben min.
>
> For da jeg fikk en telefon, fra Rimi, (var det vel), så gikk det ikke an å høre, hva som ble sagt.
>
> (Noe sånt).
>
> Så jeg måtte da dra tilbake igjen, til Siba, (var det vel), og ordne med portering, på nytt.
>
> Så her har det vært krøll, med nazi-sabotasje, (eller hva man skal kalle det), siden 2001 deromkring, (av en eller annen grunn), må jeg si.
>
> Jeg fant heller ikke noen vanlig e-post-adresse, for Telenor, på deres nettsted.
>
> Og det er også dårlig, må jeg si.
>
> Ellers hadde jeg sendt til for eksempel 'post@telenor.no' også, hvis jeg hadde funnet, en e-post-adresse, for generelle henvendelser, på deres nettsted.
>
> Men så ikke.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2015-12-21 14:28 GMT+01:00
> Subject: Re: Saksnr 24624958
> To: Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>
> Cc: Post <post@brukerklagenemnda.no>, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, "Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>,, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>,, post@finkn.no,, post <post@finanstilsynet.no>,, sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Postmottak DSB <Postmottak@dsb.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, post <post@spesialenheten.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
> post@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no, "Storjord,Lars Edvard"
> <lars.edvard.storjord@nkom.no>
>
>
> Hei,
>
> dette er ikke min e-post-adresse.
>
> (Min e-post-adresse er eribsskog@gmail.com og ikke ribsskog@gmail.com).
>
> Og min adresse er heller ikke på Slependen, der har jeg ikke bodd, siden i februar-måned.
>
> Og at man bare skal kunne portere et telefonnummer, ved å vite personnummeret, det synes jeg, at virker rart.
>
> At jeg skal behøve å politianmelde dette, virker også rart, synes jeg.
>
> Her blir jeg ikke trodd, på det jeg sier, mener jeg.
>
> Dette er nok politiet som tuller.
>
> Jeg har mange klager på de, sendt til Spesialenheten, som ignoreres.
>
> Jeg sender kopi til Inkassoklagenemda, for jeg synes dere er urimelige.
>
> Dette er skam, det er dere som skylder meg penger, for jeg tapte min kontant-kort-saldo, og har fått mye strev, med dette, så jeg krever
> 1000 kroner, i erstatning for denne tort og svien, må jeg kalle det.
>
> Så jeg håper å høre tilbake, fra Inkassoklagenemda, om dette, så kan vi ta det derfra.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Som jeg tidligere har sendt om, til Storjord i Nkom blant annet.
>
> Så har jeg ikke gitt noen, noen som helst fullmakt, til å portere, mitt mobilnummer.
>
> Så dette er en skandale, vil jeg si.
>
>
> 2015-12-21 13:55 GMT+01:00 kundesenter@lindorff.com <kundesenter@lindorff.com>:
>> Hei, da har vi mottatt svar fra kreditor.
>>
>> Vennligst se vedlagte redegjørelse.
>>
>>
>> ------------------------------------
>> Fra: eribsskog@gmail.com
>> Sendt: 13.12.2015
>> Til: kundesenter@lindorff.com
>> Emne: Re: Re: 24624958
>>
>>
>> Hei,
>> denne saken, sendte jeg om, til Inkassoklagenemda, 11. desember.
>> Og det skal dere ha fått kopi om.
>> Jeg kan ta med om, at mitt sim-kort, slutta å virke, (da denne 'al
>> quaida-porteringen' inntraff, i høst).
>> Og jeg måtte da, ta sim-kortet, fra min smart-telefon, og sette, i den
>> 'vanlige' mobilen.
>> Og så bruker jeg nå, min smart-telefon som kamera og mp3-spiller.
>> Så her har det foregått noe veldig kriminelt, vil jeg si.
>> Og så får jeg inkasso-varsel osv.
>> Da står ikke verden til påske, hadde jeg nær sagt, når jeg ser
>> idiotien, som florerer, i inkasso-saker osv., nå for tiden.
>> Her får dere faen meg ta skjerpe dere.
>> Selv om det har vært 11. september og terror, på TV, så kan ikke det
>> være en unnskyldning, for at dere skal bli, helt idioter.
>> Send dette til en overordnet, (som kanskje har litt vett i huet), hos dere.
>> Fitter!
>> Erik Ribsskog
>> 2015-12-08 8:17 GMT+01:00 Lindorff Kundesenter :
>>> Takk for din e-post.
>>>
>>> Innsigelsen er oversendt kreditor for vurdering.
>>> Videre pågang er stanset i påvente av tilbakemelding fra kreditor.
>>>
>>> Vi vil komme med en tilbakemelding så snart kreditor har avklart saken.
>>>
>>> Kontakt oss ved eventuelle spørsmål.
>>>
>>>
>>>
>>> Kundesenter
>>>
>>> Tel: 31279810 Fax: 31279301
>>>
>>> E-post: kundesenter@lindorff.com
>>>
>>> Besøk vår selvbetjeningsportal for privatpersoner
>>>
>>>
>>>
>>> LINDORFF
>>>
>>> Postboks 7055, N-3007 Drammen
>>>
>>> Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00
>>>
>>> www.lindorff.no / www.lindorff.com
>>>
>>> ** This message including anyattachments may contain confidential
>>> and/or privileged information intended only for the person or entity
>>> to which it is addressed. If you are not the intended recipie
>
This email is a service from Chili Mobil. Delivered by Zendesk

Mer fra Norge

I kveld, (onsdag kveld), så var jeg, og handla, i Oslo.

Og på Rema Ila, så var det sånn, når jeg gikk inn døra.

At ei dame, gikk med en stor handlepose, på hver side, av kroppen.

Og da ble det for trangt der, til at to folk, kunne gå forbi hverandre.

Dette skyldes litt, at Rema, har satt et fruktstativ, (må man vel kalle det), i inngangsområdet.

Så det blir trangt og j*vlig, (må jeg si), i denne butikken, som vanligvis, har bedre plass, i inngangspartiet.

Og Rema-handlevognene, har nå fått, forskjellige bilder.

Man kan velge mellom reklame for fiskekaker og våtservitter for å tørke babyer i ræva med.

(Og det finnes også mer 'nøytrale'/mindre pinlige varianter.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg gikk inn, i butikken.

Så var hu 'nazi-kina-dama' der.

(Hu som kjefta på meg, når jeg gikk inn i butikken, cikra ti minutter, før stengetid, en gang).

Og hu gikk ved frukt-avdelinga der, som om hu var hjemme i stua si, (aleine), vil jeg si.

Så hu vek liksom ikke, til siden, da.

Så det ble sånn, at jeg som kunde, måtte flytte meg.

Og ikke hu som jobba der, da.

Og det blir litt, som bakvendt-land, må man vel si.

Så hu kina-dama, (som de har i den butikken), hu er jeg litt i tvil om, har noe, i en matbutikk, å gjøre, (for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og det var også sånn, da jeg handlet, i denne butikken, en gang, i forrige uke, (før jeg dro, med danskebåten, noe som var, på lørdag).

At det stod to store damer, midt i inngangspartiet, og skravla.

Så det ble trengsel og 'trafikk-kork', i butikken, (må jeg si).

Det var like før, at jeg begynte, å skjenne, på disse 'hjernedøde' kvinnfolka, (må jeg innrømme).

Makan til oppførsel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her ser man, den ene hjernedøde 'skravle/sperre-dama', fra PS-et ovenfor:

sperre dame

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_31.html

PS 4.

Og i bakgrunnen, (til venstre), på bildet ovenfor, så ser man noe rødt.

Jeg lurer på, om det kan være lua, (eller noe sånt), til ei dame, som jeg så, at satt, på innsiden av døra, til St. Hanshaugen Senter.

Hu satt, på gulvet, som om hu var en sigøyner cirka.

Og hu hadde 3-4 små hunder, (i bånd), rundt seg.

(Noe sånt).

Og rett utafor senteret, så satt det en sigøyner, (husker jeg).

Så når jeg skulle handle, på Rema, denne dagen.

(Mandag 28. desember.

Etter at butikkene hadde vært stengt, første, andre og tredje juledag.

Siden at tredje juledag, var en søndag.

Og på julaften, så handla jeg heller ikke.

For da stengte butikkene, så tidlig, (må jeg si).

(Og å handle på julaften, det blir kanskje litt som, at man er med, i Jehovas vitner og.

Noe sånt).

Så jeg handla, for fem dager, på lille julaften, da.

Noe sånt).

Så var det først, en tater/signøyer, utafor St. Hanshaugen Senter.

Og så ei norsk dame, som lot som om hu var sigøyner, (må man vel si), rett på innsida, av innganspartiet, til senteret.

Og så to 'dundrer', som stod og skravla, (uten å bruke det de har mellom øra, må man vel si), midt i inngangspartiet, til butikken, denne travle handledagen, (etter alle helligdagene).

Så det var jo, som noe fra Ludvig Holberg sin bok, om Niels Klim sin reise, gjennom jordens indre, hvor det bodde, et folk, som var noen slags apekatter.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er også sånn, at inne på St. Hanshaugen Senter.

(Ved en rulletrapp, som går, til en parkeringsplass, antagelig).

Så er det bilder, fra forrige århundre, av Waldemar Thranes gate.

Og på et bilde, fra 20-tallet, så ser man, at det står: 'Oslo Samvirkelag'.

(På et bygg, i Waldemar Thranes gate, er det vel).

Men da jeg bodde, i Ila-komplekset, (i Uelands gate), i et par uker, høsten 1989.

Så var det ingen 'ordentlige' matbutikker, på Ila/St. Hanshaugen.

(Som jeg snakka, med min russekamerat Magne Winnem om.

En gang, som han var på besøk hos meg, (i min stemor Haldis Humblen sin leilighet), i Uelands gate).

Da var det ikke engang, en Prix-forretning, i gåavstand, fra Ila-komplekset, (vil jeg si).

(Ikke som jeg visste om, ihvertfall).

Og nå, (nesten 30 år seinere), så er det kanskje, 8-10 forskjellige Rema/Kiwi/Rimi/Ica-butikker, i gåavstand, fra den samme adressen.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

oslo samvirkelag