Min Bok 8 - Kapittel 57: Fler erindringer fra Løvås II

Det nazist-paret, (noe de var, ifølge onkel Martin, sånn som jeg husker det), på den hytta, over tjernet.

De var på hytta si, en del, sommeren 2005, (husker jeg).

Da kunne man høre, at de prata sammen, (på verandaen antagelig), i den stille 'Løvås-grenda', (eller hva man skal kalle, dette stedet).

(Selv om det ikke alltid, var lett å høre, hva dette paret prata om.

Men noe slags 'babling' derfra, kunne man høre, nå og da ihvertfall, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens disse nazistene var, på hytta si.

Så dro onkel Martin med, Risto og meg, ned til tjernet, (husker jeg).

Dette var muligens, mens jeg drakk.

(For det var ganske kjedelig, på denne gården.

Og onkel Martin, pleide å kjøpe øl, mer eller mindre automatisk, for meg, (på mitt Visa-kort), mener jeg å huske.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Martin og Risto, begynte å gå, (ned mot tjernet), før jeg fikk tatt på meg skoa ordentlig, (sånn som jeg husker det).

Og etterpå, så forta Martin og Risto seg, vekk fra tjernet, før jeg hadde kommet opp, da.

(Noe sånt).

Antagelig for å få meg, til å se dum/treg ut, (for de nazistene, på den hytta), kunne det vel kanskje være.

(Noe sånt).

Og jeg mener å huske, at hu nazi-dama da sa, til nazi-mannen sin, (om meg vel), at: 'Han er ikke homo han'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Thor Borgersen, hadde en gummibåt, (husker jeg).

Og en gang, som Martin og Thor satt, i den gummibåten.

Så dreiv jeg, og svømte i tjernet, (i fylla vel), husker jeg.

(Jeg hadde jo trent en del svømming, i Sunderland, (siden at de ikke hadde tredemøller, på the Sports Centre).

Så jeg hadde ok svømmeferdigheter, (må man vel si)).

Og da, så var det sånn, at jeg prøvde å dykke, for å se, om jeg klarte, å komme meg helt ned, til bunnen, av tjernet, husker jeg.

Men jeg måtte gi opp, etter å ha svømt, noen meter nedover, (husker jeg).

(For det var en stund siden, (det var vel på 80-tallet), at jeg hadde øvd på, å holde pusten, husker jeg).

Og grunnen til, at jeg dukka.

Det var fordi, at jeg var litt redd for, at Martin og Thor, ville slå meg, i hue, med årene, til gummibåten, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til Konkurransetilsynet

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: VS: Ny klage/Fwd: Klage

Erik Ribsskog Tue, Jan 12, 2016 at 9:03 AM

To: post@konkurransetilsynet.no
Cc: Dyrebeskyttelsen Norge postmottak , admin@ohf.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , presse@rema.no, postmottak@mattilsynet.no, register@dyrsrettigheter.no, postmottak@sd.dep.no, Lars Aasen
Hei,

sender også, om hva som hendte, på Rema Majorstua, i går, (fra min blogg).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

'I dag, (mandag kveld), så dro jeg, til Oslo, for å handle mat.

Da jeg skulle gå ut døra, (her på tidligere Thon hotel Høvik).

Så var ikke det bare bare.

For det hadde falt en del snø, og det var gravd, en sti, fra
utgangsdøra, og til der, hvor det var brøyta, av en brøytebil.

Og midt i den stien, så stod det, en kar, i 30-åra vel, (med blå
dunjakke), og røyka.

(Noe sånt).

Så jeg måtte gå, i den høye snøen, et stykke, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg var litt treig, med å komme meg ut, av leiligheten.

(For jeg er litt døgnvill.

Og ble vekket, flere ganger, av brannalarmen, mens jeg sov.

Så jeg sov rimelig lenge da, for å si det sånn).

Så jeg kom litt for seint, til bussen, og gikk derfor til toget.

Og da, så ble det for seint, å dra til St. Hanshaugen, (for å handle),
så jeg dro istedet, til Majorstua.

Og på Rema der, så 'fløy' det en pakistaner, i 20/30-åra, forbi meg,
på for nær avstand, (vil jeg si).

(Det var som, at han ikke hadde intimgrenser, må jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Kassereren, det var en pakistaner, i 50/60-åra.

(Som stod i kassa, istedet for å sitte).

Og han kassereren, (som muligens er butikksjefen, tror jeg, for han
har vært, i en avis, har jeg sett, en gang, i forbindelse med, at han
ga 'jule-overskuddet', til Frelsesarmeen, eller noe i den duren).

Han satt, (en del av), et spillekort, (eller noe i den duren), fra
Norsk Tipping, i kortautomaten.

(Sammen med mitt Visa-kort).

For det var først sånn, at den automaten, ikke klarte å lese, mitt Visa-kort.

Så det var jo, som å handle, i et uland, (må man vel nesten si).

For dette hadde kassereren gjort, mange ganger tidligere, (istedet for
fikse/bytte bank-terminalen), virka det som.

(Noe sånt).

Og kassereren spurte heller ikke, om jeg ville ha kvitteringa.

(Og da jeg kom på det, så var kassereren allerede ferdig, med neste kunde, vel.

Så det ble ikke til, at jeg spurte, om kvitteringa, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Denne butikken, (Rema Majorstua, heter den vel), var også utsolgt, for
Grans cola.

Men det var ikke så farlig, (tenkte jeg, mens jeg handlet), for jeg er
ikke _så_ fan, av den colaen, egentlig.

For å si det sånn.

Da er First Price cola-en, (til Kiwi), bedre, synes jeg.

(Selv om Coca Cola og Pepsi Cola er aller best, synes jeg.

Men de varene, koster nesten 30 kroner, for en 1.5 liters-flaske.

Og det er litt dyrt, for meg, som er arbeidsledig.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

På bussen tilbake, til Høvik.

Så satt det seg, en neger, på setet, rett bak mitt.

(Selv om det var mange andre seter, som også var ledige).

Og han negeren, lukta så vondt, at jeg bytta sete, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og da jeg kom tilbake igjen, til tidligere Thon hotel Høvik.

Så stod han karen, med den blå dunjakka, (var det vel), og hadde en ny
røykepause, rett foran inngangsdøra.

Så jeg måtte gå, der hvor bilene kjører.

(Og hvor det er litt skummelt, (må man vel si), når den veien, går
rundt hjørnet, av den delen, av hotell-bygget, som ligger nærmest,
bensinstasjonen.

For det er bare plass til, en bil, i bredden der.

Og det er ikke noe fortau der, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.'.

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_12.html


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-12 6:29 GMT+01:00
Subject: Re: VS: Ny klage/Fwd: Klage
To: Dyrebeskyttelsen Norge postmottak <post@dyrebeskyttelsen.no>
Cc: admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, presse@rema.no,
post@konkurransetilsynet.no, postmottak@mattilsynet.no,
register@dyrsrettigheter.no


Hei,

dette var jo i Oslo, og der bor det jo cirka en million mennesker nå.

Så dette må Dyrebeskyttelsen ta med Rema, tenker jeg.

For dette var visst hunder, som trivdes, hos Rema, (sa den svenske
kassamedarbeideren).

Og da er det vel antagelig sånn, at disse hundene, får for lite mat,
(siden at de blir så gærne, hos Rema).

Og det er nok dyremishandling, siden at noen folk, lar dyra sine, gå
rundt i butikken, som er for mennesker, (og ikke for dyr, mener jeg).

Rema skryter jo også av, at det er billig der, men nå er det vist
dyr(t) der, virker det som.

Erik Ribsskog

PS.

Dette er kanskje mer, en sak, for Mattilsynet.

For jeg mener å huske, fra da jeg jobba, som butikksjef, (i Rimi), at
det ikke var lov, å ha hunder, i butikken.

Og dette vet nok hundeeierne om.

Så når de slipper løs hundene sine, på Rema Fredensborg, så er det en
form for dyremishandling, vil jeg si.

Jeg får sende en kopi, til Noah.

Der jobber det visstnok, en tremenning av meg, som heter Samasati
Ribsskog, hvis jeg ikke tar helt feil.


2016-01-11 10:05 GMT+01:00 Dyrebeskyttelsen Norge postmottak
<post@dyrebeskyttelsen.no>:
> Hei,
>
> Dette er ingen situasjon som vi i Dyrebeskyttelsen Norge kan gi deg noe tilbakemelding på da dette er noe du må ta opp med personene involvert.
>
> Mvh
>
> Chan Wikstrøm
> Dyrebeskyttelsen Norge
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 10. januar 2016 02:24
> Til: Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>
> Kopi: admin@ohf.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; presse@rema.no; post@konkurransetilsynet.no; postmottak@mattilsynet.no; post@dyrebeskyttelsen.no
> Emne: Re: VS: Ny klage/Fwd: Klage
>
> Hei,
>
> det skjedde også noe tull i dag, på Kiwi Fredensborg.
>
> Jeg har skrevet om det på min blogg.
>
> Jeg bare kopierer det derfra, så slipper jeg å skrive meg ihjæl, liksom.
>
> Kan ikke se, å ha fått noe svar, fra deres nevnte distriktsjef, forøvrig.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Her er mer om dette:
>
> 'I dag, (lørdag kveld), så var jeg og handlet, i Oslo.
>
> Jeg gikk først, til Rema Fredensborg.
>
> Han 'over-høflige' svensken, (som jeg har skrevet om tidligere), stod/satt i kassa, (og løp også litt rundt, i butikken).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Da jeg gikk mot kassa, så hørte jeg, at han svenske kassereren, prøvde å si: 'God hælj'.
>
> (På østlandsdialekt).
>
> Men det hørtes pinlig ut, (på hans 'svorsk'), husker jeg, at jeg syntes.
>
> Hva med å si: 'God helg', (på riksmål).
>
> Det passer kanskje bedre, for svensker å si, (hvis jeg skulle tippe).
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn er nok det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 2.
>
> Da jeg skulle betale.
>
> Så løp to hunder, (en liten og en stor), rundt i butikken, like ved beina mine.
>
> Jeg tenkte jeg skulle prøve, å slå an, en artig tone, og spurte: 'Har det blitt kennel her?'.
>
> Da begynte han svensken, å skøye, og sa at det var både kennel og butikk.
>
> (Noe sånt).
>
> Og han sa også det, at hundene også, trivdes der.
>
> (Noe sånt).
>
> Jeg sa da, at de hundene, kanskje var litt sultne.
>
> Og så glemte kassereren, å spørre meg, om jeg ville ha lappen.
>
> Så jeg spurte, om jeg kunne få kvitteringa.
>
> 'Vil du ha meg og', spurte kassereren da.
>
> Jeg forklarte, at jeg var vant til, at kassafolkene spurte, om jeg ville ha kvitteringa.
>
> Og jeg sa, at det kanskje var annerledes, i Sverige.
>
> Da svarte ikke han svenske kassereren noe, før han begynte, med alle hilsene sine, (som vanlig).
>
> Og da tullet jeg mer, og sa: 'Hejdå', (på svensk), før jeg gikk ut, av butikken.
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 3.
>
> På Kiwi Fredensborg, så stod det en hel haug av folk, utafor kassaområdet, da jeg gikk inn, i butikken.
>
> (Dette var norsk folk, i 20/30-åra, vel.
>
> Så de skulle kanskje, på fest, eller noe).
>
> Og da jeg kom til kassa, så skjønte jeg ikke noe.
>
> Det lå masse varer, på kassabåndet.
>
> Og en kraftig og høy kasserer, (med mørkt hår vel), stod i kassa.
>
> (Det så ut som, at kassereren, dreiv og slo inn sine egne varer.
>
> Noe som jeg lærte, på CC Storkjøp og/eller OBS Triaden at ikke var lov, liksom).
>
> Men jeg så ikke det, at kassereren slo inn varene.
>
> Så jeg fikk tilslutt sagt, (etter å ha summet meg litt), at: 'Det ser ikke ut som at det er ledig kasse'.
>
> Da fortalte kassereren, at det var en kunde sine varer.
>
> Og at den kunden leita etter noe, (inne i butikken), da.
>
> (Men jeg hadde ikke gått, så raskt fram til kassa, så den kunden, må ha vært forsvunnet, en stund.
>
> Siden at jeg hverken hørte eller så, noe spesielt der, mens jeg gikk fram, mot kassa).
>
> Og etter at jeg sa det, (at det ikke så ut som, at kassa var ledig), så kom det en 'bøling' jenter, (i 20-åra), bak meg, i kassakøen, (som var for to kasser).
>
> (Disse jentene, så jeg, at stod, i en gruppe, i kassa-området, (da jeg gikk fram, mot kassene).
>
> Men disse jentene, var opptatt med, å kikke, i noen ukeblader, eller noe sånt, (noen meter fra den ledige kassa).
>
> Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 4.
>
> Disse jentene, stod to i bredden, (selv om de ikke skulle kjøpe noe særlig, for de hadde ikke noen handlevogn/kurv vel), bak meg.
>
> Så jeg kom hverken fram eller tilbake.
>
> Og ikke fikk jeg lagt opp varene mine heller.
>
> Så det var en merkelig situasjon, må jeg si.
>
> Og så kom han 'apekatten', som hadde lagt varene sine, på båndet.
>
> Han sa til jentegjengen, at han trodde, at de ville legge varene sine, foran hans varer, på båndet.
>
> Og så gikk han 'apekatten' forbi meg.
>
> Og da merka jeg, at jeg plutselig var, midt i en flokk, med apekatter, liksom.
>
> (Siden at disse jentene og han gutten, tydeligvis var i en gjeng.
>
> Noe sånt.
>
> Og jeg likte ikke, at de liksom prata 'gjennom' meg, (som om jeg ikke var der), da.
>
> Noe sånt).
>
> Så jeg bare sa det, at jeg skulle finne noe mer.
>
> (For å få jentegjengen til å slutte, å stå, to i bredden, bak meg).
>
> Og så kjørte jeg handlevogna 'mi', tilbake igjen, inn i butikken.
>
> (Mens jeg lot disse 'apekattene', få lov til, å 'kveme' ferdig liksom, da.
>
> Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 5.
>
> Mens jeg stod, litt inne i butikken, og venta på, at de 'apekattene', skulle bli ferdige, med å handle/kveme.
>
> Så så jeg det, at det stod en pakistaner, (eller noe sånt), i butikken, med en hvit smart-telefon.
>
> Og han spionerte liksom, på denne 'apekatt-gjengen', da.
>
> (Han var omtrent, som Jan Graarud, da han spionerte på meg, (fra bak potetgull-hylla), en gang, som jeg satt i kassa, (og avløste pauser vel), på Rimi Lambertseter.
>
> På den tida jeg jobba, som butikksjef der.
>
> Like etter at Graarud ble distriktsjef, (for den butikken), i januar 1999, (var det vel)).
>
> Og da 'apekatt-gjengen', var ferdig.
>
> Så gikk jeg, på nytt, fram mot kassa.
>
> Og sa til den tafatte kassereren, (må man vel kalle han, (siden at det var jeg, som liksom måtte være konform, da jeg gikk fram, til kassene, den første gangen)), at: 'Jeg prøver igjen'.
>
> Og så beklaget kassereren, (siden at han 'apekatten', hadde gått fra kassa, og at det hadde blitt krøll).
>
> Jeg spurte, om de bare hadde en person, i butikken.
>
> For de kunne jo ha åpna, en annen kasse, siden at det var full stopp liksom, i 'hoved-kassa'.
>
> Men da sa han kassereren, at de hadde så mye å gjøre.
>
> Og at den andre kassa, var ødelagt.
>
> (Noe sånt).
>
> At kassa var ødelagt, det høres rart ut, synes jeg.
>
> Og de hadde vel også fler, enn to kasser, der.
>
> Så han løy, (han kassereren), må jeg si.
>
> Og han kassereren, kunne vel også, ha slått inn varene, til han 'apekatten', mens han 'apekatten', gikk rundt, i butikken.
>
> Det hadde vel vært naturlig å gjøre, sånn at de andre kundene, slapp å vente, så lenge.
>
> Så dette var en 'tater-forestilling', fra noen 'tatere', (må jeg nesten si).
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn var nok det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.'.
>
> http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_10.html
>
>
> 2016-01-04 14:20 GMT+01:00 Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>:
>> Hei!
>> Takk for tilbakemeldingen. Denne er tatt videre med distriktssjefen, som ser på saken og tar kontakt med deg.
>>
>> Med vennlig hilsen
>> KIWI Servicekontor
>>
>> Kiwi Minidrift AS
>> Postboks 551, NO-3412 Lierstranda | Ringeriksveien 4B, NO-3414
>> Lierstranda | Telefon 32 24 40 00 | Telefaks 32 24 40 20 | www.kiwi.no
>>
>>
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 30. desember 2015 23:29
>>> Til: post@konkurransetilsynet.no
>>> Kopi: admin@ohf.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>;
>>> Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; presse@rema.no;
>>> Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>
>>> Emne: Ny klage/Fwd: Klage
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg sender dette sånn, for dette er dårlig kundeservice, som følge av lite konkurranse, (se forrige e-post), mistenker jeg.
>>>
>>> Jeg dro i kveld til Sandvika, for å handle mat.
>>>
>>> Jeg gikk for å se om senteret fortsatt var åpent, (for Oslo City stenger klokka 22), men det stengte klokka 21.
>>>
>>> Jeg satt da kursen mot Kiwi Sandvika Kino.
>>>
>>> En signøyner, (var det vel), i 50-åra, prata til meg.
>>>
>>> Men jeg hørte på walkman, og ønsket ikke å bli mast på.
>>>
>>> Så jeg gikk bare inn på Kiwi.
>>>
>>> Der stod det en eldre herre, åpenbart forvirret, vil jeg si.
>>>
>>> Han stor midt i det ganske trange inngangspartiet.
>>>
>>> Han forstod ikke, at jeg ville inn i butikken.
>>>
>>> Jeg spurte om han jobba der, og om han skulle ut.
>>>
>>> Han skulle ikke ut av butikken, han venta på kona si, sa han.
>>>
>>> (Han hadde en rød rygsekk, på ryggen, forresten.
>>>
>>> Og brukte vel briller, tror jeg muligens).
>>>
>>> Jeg ble da litt lei, og spurte bare om han kunne flytte seg.
>>>
>>> (For han var kanskje årefolka, og skjønte ikke, at han stod i veien).
>>>
>>> Da banna han, og sa noe med 'helvete', og fikk tårer i øya, eller noe sånt.
>>>
>>> Jeg panta tomflasker og så at ei brunette, i Kiwi-uniform, gikk mot utgangspartiet.
>>>
>>> Jeg klagde ikke til henne, for jeg prøvde å roe det ned.
>>>
>>> Jeg handla.
>>>
>>> Og da jeg kom til kassa, så stod det ei dame, midt mellom to kasser.
>>>
>>> Hu stod og prata i mobil, virka det som.
>>>
>>> Kassereren, (en ung man, med lyst hår, og masse kviser), sa at jeg bare skulle gå bort til kassa.
>>>
>>> Så jeg gjorde det.
>>>
>>> (For det var ikke klart, hva hu dama gjorde).
>>>
>>> Og så klagde jeg, fordi at han gubben, hadde stått i veien.
>>>
>>> Mens jeg handla, så tenkte jeg, at han kanskje hadde rømt, fra gamlehjemmet, eller noe sånt.
>>>
>>> Ei bak meg i køen, (ei brunette i 30-åra), begynte å blande seg.
>>>
>>> Jeg spurte om hun jobbet der, og ba henne om å ikke blande seg, da hun ikke gjorde rede, for hvem hun var.
>>>
>>> (For dette var mellom meg og butikken, mente jeg).
>>>
>>> Kassereren sa, at det var fint plass, til to folk, i inngangspartiet.
>>>
>>> Så han begynte å krangle.
>>>
>>> Istedet for å beklage.
>>>
>>> Så han har ikke noe i en kundeservice-jobb å gjøre, mener jeg.
>>>
>>> Og hu som prata i telefonen, begynte også å blande seg.
>>>
>>> Hu begynte å moralisere.
>>>
>>> (Noe meningsløst pjatt, må jeg si).
>>>
>>> Og da spurte hu brunetta, om jeg skulle være ufin mot henne og.
>>>
>>> Jeg vil ikke ha det på meg, at jeg var ufin.
>>>
>>> Det var disse kvinnfolka, (to damer, begge i sivile klær), som var ufine.
>>>
>>> For de blanda seg i noe, som var mellom meg og butikken, mener jeg.
>>>
>>> Og som ikke var deres 'business', da.
>>>
>>> Og hu brunetta sa at jeg bare kunne ut, hvis jeg sa noe mer.
>>>
>>> Men jeg hadde panta tomflasker der, og hadde pantelapp der, så jeg ville jo ha de femten kronene mine, som pantelappen var på, selvfølgelig.
>>>
>>> Så jeg sa ikke noe mer, men gikk bare ut av butikken, etter å ha betalt og pakket varene.
>>>
>>> Men det var jo som et galehus der, må jeg si.
>>>
>>> Hu minste, (hu med den hvite smart-telefonen), sa noe om 'Securitas', syntes jeg at jeg hørte, da jeg gikk ut av butikken.
>>>
>>> Mens hu snakka med han sigøyneren, (som trakasserte meg, like før jeg gikk inn, i butikken), av en eller annen grunn.
>>>
>>> Jeg hadde handleliste, og gikk så på Rema.
>>>
>>> Kiwi hadde alle tingene som stod på lista, (noe denne butikken ikke alltid har. En gang så hadde de ikke billig kylling-kjøttdeig, (som de andre Kiwi-butikkene i Oslo og Bærum har), og da sa hun unge kassadame-brunetta, at det var tilfeldig, hvilke varer, som de hadde, så dette er en slags tullebutikk, virker det som).
>>>
>>> På Rema, så var de utsolgt, for nudler med kjøttsmak.
>>>
>>> (De hadde bare to pakker igjen i hylla.
>>>
>>> Av den som er Rema sin egen merkevare).
>>>
>>> Og da spurte jeg han kassereren der, (som en gang sa 'i nøden spiser fanden fluer', til kundedama foran meg i køen).
>>>
>>> For de har vært utsolgt for en liter appelsinjuice der før.
>>>
>>> Og da spurte jeg, om det var mange på appelsiner, på verdensmarkedet.
>>>
>>> (For jeg har jobbet som butikksjef, (i Rimi), og vet at det skal veldig mye til, å bli utsolgt, for en vare som denne, som har cirka et års holdbarhet.
>>>
>>> Da tuller butikken, vil jeg nesten si).
>>>
>>> Jeg spurte om det var mangel på mel, (som brukes til å lage nudler vel), på verdensmarkedet.
>>>
>>> Men han kassereren, (som var borti i nuddelhylla og), sa etterhvert at han skulle klage til sjefen.
>>>
>>> Og etter at jeg hadde pakket varene, og gikk mot utgangen.
>>>
>>> Så stod det en pakistaner, (eller noe sånt), i 20-åra muligens, med en blå Rema-vest, og sperret veien.
>>>
>>> (Midt i den elekstriske skyvedøra).
>>>
>>> Så det er ikke lett, å handle, i Sandvika, må jeg si.
>>>
>>> Så tenkte jeg, at jeg fikk klage på.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>> Date: 2015-12-28 14:12 GMT+01:00
>>> Subject: Klage
>>> To: post@konkurransetilsynet.no
>>> Cc: admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
>>> Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg leste i en artikkel, at Norgesgruppen har monopol, for distribusjon, til uavhengige butikkdrivere:
>>>
>>> http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Mener-kjedene-ma-ta-ansvar-
>>> 2816263.html
>>>
>>> Jeg har gått økonomilinja på handel og kontor og NHI, og også jobba, som Rimi-butikksjef, med mere.
>>>
>>> Og jeg mener at Konkurransetilsynet her har tulla.
>>>
>>> For det må også være konkurranse, blant grossistene, mener jeg.
>>>
>>> Her må de nye/uavhengige butikk-driverne, har minst tre 'ordentlige'
>>> grossister, (ihvertfall i Sør-Norge).
>>>
>>> For at konkurransen skal fungere, (de frie markedskreftene, som Adam Smith pratet om, i sin tid).
>>>
>>> I 'gamle dager', så fantes det grossister, som het Staff osv., vel.
>>>
>>> Men i våre dager, så er det bare NorgesGruppen, som uavhengige matbutikker kan kjøpe av, (vil jeg si).
>>>
>>> Her må dere sørge for, at disse kartell-kjedene vi har i dag, blir splittet opp, (som i USA, på 30-tallet, når det gjaldt oljeselskaper osv.).
>>>
>>> Her må kjedene tvinges til å selge grossist-funksjonen sin, og dette må bli nye firma, som konkurrerer, mot hverandre.
>>>
>>> (Som da Standard Oil, (het de vel), ble splittet opp, i sin tid).
>>>
>>> Som en klage på denne monopol-virksomheten, (må man vel kalle den).
>>>
>>> Erik Ribsskog
>> This e-mail message may contain confidential or privileged information. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender by return e-mail. You should not retain, distribute, disclose, or use any of the information in this message.
>

Jeg sendte en e-post til Namsfogden

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse

Erik Ribsskog Tue, Jan 12, 2016 at 7:47 AM

To: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no
Cc: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" , Lindorff Kundesenter , juridisk , post@finkn.no, post , "sande.vgs" , post , firmapost@nkom.no, "With, Kim" , Post , post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet , post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" , Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" , "drammen.tingrett"

Hei,
dette skulle egentlig, til Inkasskoklagenemda.
Men de hadde jeg vel ikke hørt om, før i november, (i fjor), var det vel.
Så sender kopi til de nå.
Jeg har aldri hørt om e-kontakt eller Conecto.
Jeg har som forklart i den videresendte e-posten bodd i England, fra 2005 til 2014, og i den tida, så var jeg ikke i Norge, i det hele tatt.
Jeg har en Lørenskog-tremenning, som heter Øystein Andersen, som allerede på 80-tallet, syntes at det var morsomt, å bestille pizza på døra, i andres navn, (husker jeg).
Så det er kanskje han som tuller.
Hva vet jeg.
Jeg sender nå om dette, til Inkassoklagenemda, uansett.
Sender også kopi til Spesialenheten.
Jeg har flere ti-talls klager, hos dem, som de ignorerer, må jeg si.
Så jeg må si, at jeg mistenker 'urent trav', også i denne saken.
For jeg har informert dette firmaet om, (se videresendt e-post), at jeg aldri har bestilt noe fra de, (se videresendt e-post).
Og det siste jeg ønsker, er noen klamme f*tter, på døra mi, for å si det sånn.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 3:12 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no
Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>

Hei,
jeg viser til Deres brev fra 16/10, med et uforståelig krav.
Jeg bodde i England, fra 2005 til 2014, og har ikke bestilt noe, fra dette firmaet.
(Og jeg har aldri hørt om dette firmaet, som dere representerer før, engang).

Jeg har blitt plaget av, at noen, har bestilt masse dritt, i mitt navn, de siste årene.
(En sveitsisk nettside hater meg, og oppfordrer folk til å plage meg, og har skrevet opp min adresse, blant annet.
Et nettsted som heter Enclosypedica Dramatica, eller noe sånt).
Så vennligst slutt å send meg tull om ikke-reelle krav.
Dette er firmaer, som har dårlige rutiner, og som ikke sjekker, at det snakk om riktig person, som bestiller.
Så at dere sender meg denne truslen er en skandale, mener jeg.
Sparebank1 er også et dumt navn, vil jeg si.
Sparebank0, ville kanskje være et bedre navn, på deres virksomhet, når dere driver med sånt her tullball, må jeg si.
Dette er galskap, må jeg si.
God bedring!

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 2:34 GMT+01:00
Subject: Re: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>



Hei,
jeg har også fått et inkassovarsel fra dere, angående et krav, (fra Samlerhuset), som jeg ikke forstår.
Jeg blir oversvømet, av dritt, som folk bestiller i mitt navn, fra firmaer, som ikke sjekker identiteten, til de som bestiller, (virker det som).
Jeg har varslet Datatilsynet om dette, i flere måneder nå.
Jeg sender all 'dritt', som jeg får i posten, i retur, så 'dritt-firmaene' skal ha fått 'dritten' sin tilbake og.
Jeg vedlegger en kopi av Deres brev fra 22/10.
Vennligst slutt å send meg krav, om dritt, som jeg ikke har bestilt.

Erik Ribsskog
PS.
Jeg ser også, at dette er snakk om ting, som er sendt, til min tidligere adresse, i Slependveien.
Der har jeg ikke bodd, siden i februar.
Men dette er noen brakker, som Nav sendte meg til, da jeg flyttet tilbake, til Norge, (fra England), i fjor.
Og der bor det mest russere og 'mase-negre'.
Så det er en del tvilsomme personer, og jeg har sak hos Leieboerforeningen, mot husverten.
Så om det er noen der, som tuller, hva vet jeg.

Jeg har ihvertfall ikke bestilt noe, fra Samlerhuset.



2015-10-05 9:20 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:
Hei


Vi har videresendt din henvendelse til Chilie Mobil AS.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen/ Best regards

Jeanette K. G
Saksbehandler/ Case handler
Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
Telefon: +47 31 27 93 20


cid:image001.png@01CF2980.F7526A80
Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway
Visiting adrdress : Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway

Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
www.lindorff.no
** This message including any attachments may contain
confidential and/or privileged information intended only for
the person or entity to which it is addressed. If you are not
the intended recipient you should delete this message and
notify the sender. Thank you.




_________________________________________________________________
-----Original Message-----
From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, September 28, 2015 4:04 PM
To: Kundesenter-uidentifisert
Subject: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS
Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling
---------------------------
Hei,
dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.
Og så får jeg dette svaret.
Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.
Det datasystemet deres er på grensen til å v¿re kriminelt, mistenker jeg.
Chilli mobil har jeg heller aldri h¸rt om.
Dette lukter lang vei, vil jeg si.
Erik Ribsskog
2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>:
> Hei Erik,
>
> Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre n¸dt til å motta en bekreftelse
på at forholdet er anmeldt f¸r vi kan slette eventuelle krav.
> Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.
>
> Med vennlig hilsen Frida
> Kundeservice Chilimobil
> Tlf. 02445
>
> ________________________________________
> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Sendt: 25. september 2015 14:09
> Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon
> Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no
> Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil
> AS
>
> Hei,
>
> jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.
>
> (Jeg bruker Telenor mobil.
>
> Og jeg er ikke noe 'skravlekj¿rring', så jeg trenger ikke noe mer enn
> Telenor kontant, må jeg si).
>
> Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.
>
> Og så får jeg innkassovarsel!
>
> Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri h¸rt om f¸r.
>
> Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige
> datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).
>
> Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og
> Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.
>
> Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å
> send meg innkassoer i forbindelser med dette.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon
> <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:
>> Hei
>>
>> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du
har sp¸rsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445
eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.
>>
>>
>> Ha en fin dag.
>>
>> Med vennlig hilsen/ Best regards
>>
>> Jeanette K. G
>> Saksbehandler/ Case handler
>> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>> Telefon: +47 31 27 93 20
>> Fax: +47 61 14 93 12
>>
>>
>>
>> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :
>> Bj¸nndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>>
>> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
>> www.lindorff.no
>> ** This message including any attachments may contain confidential
>> and/or privileged information intended only for the person or entity
>> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
>> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Hei,
>> dette er trakassering som f¸lge av ID-tyveri, (virker det som).
>> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>> Vennligst rydd opp!
>> Med hilsen
>> Erik Ribsskog
>> PS.
>> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker
helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: NoReplyFaktura@lindorff.com <NoReplyFaktura@lindorff.com>
>> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00
>> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS
>> To: eribsskog@gmail.com
>> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.
>> Kopien har påf¸rt korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling
og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.
>> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne
>> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat
>> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen
>> Kundeservice
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>


Med vennlig hilsen
Kristian Brekke
Saksbehandler - Avd. Legal Collection
Direkte: +47 31 27 91 86

lindorff e-postlogo.png
PO Box 7055, NO-3007 Drammen

** This message including any attachments may contain confidential and/or privileged information intended only for the person or entity to which it is addressed. If you are not the intended recipient you should delete this message and notify the sender. Thank you.


14 attachments

img123.jpg
316K

img124.jpg
230K

img125.jpg
266K

img126.jpg
275K

img127.jpg
513K

img128.jpg
336K

img129.jpg
273K

img130.jpg
158K

img131.jpg
226K

img132.jpg
160K

img133.jpg
229K

img134.jpg
164K

img135.jpg
231K

img136.jpg
289K

PS.

Her er vedleggene:

img123

img124

img125

img126

img127

img128

img129

img130

img131

img132

img133

img134

img135

img136

Jeg sendte en e-post til Leieboerforeningen

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon

Erik Ribsskog Tue, Jan 12, 2016 at 6:51 AM

To: Lars Aasen
Cc: "post@arbeidstilsynet.no" , Post Narverud Eiendom AS , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , ica.kontakt@ica.no, gateway@sunderland.ac.uk
Hei,

i går, (mandag ettermiddag), så var det igjen problemer, med
brannalarmen, (mellom klokka 12 og 15, var det vel cirka).

Brannalarmen startet fem ganger, (telte jeg).

Jeg er noen ganger, litt døgnvill, (og jobba for eksempel mest
seinvakter, da jeg jobba, i Rimi/ICA).

Så jeg prøvde egentlig å sove, når dette stod på.

Men våknet gang på gang, av brannalarmen, da.

Så dette ble som terror, for meg.

Da jeg leide, av Rimi/ICA, på St. Hanshaugen, fra 1996 til 2004.

Så startet ikke brannalarmen, en eneste gang, (sånn som jeg husker
det, ihvertfall).

Så da er det nok noe ulumskheter som foregår, tenker jeg, når det er
så mye tull, med brannalarmen, her jeg bor nå.

Er det noen som setter på alarmen, for å plage folk, lurer jeg?

Dette må jeg klage på, (synes jeg).

Erik Ribsskog

PS.

Det var også problem, med brannalarmen, på julaften, (se den
videresendte e-posten).

Og en gang, som jeg stekte en kotelett her, (noe jeg ofte gjorde, på
St. Hanshaugen, for eksempel), så starta brann-alarmen.

Da kom vaktmesteren, på døra mi, og sa at jeg måtte ha vinduet åpent
når jeg lagde mat, (noe jeg hadde).

Og brannalarmen har aldri startet, andre steder jeg har bodd, når jeg
har laget mat.

Dette må være muslimsk-kontrollerte gjenger, som spionerer, og setter
på brannalarmen, i hytt og pine, (og som ikke liker, at folk spiser
svinekjøtt), mistenker jeg.

Noe sånt.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-05 3:21 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>
Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>, Post Narverud Eiendom AS
<Post@narverud.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,
Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,

i går, (mandag), cirka klokken 18, så var det en asiater, i 30-åra, på
døra mi, her jeg leier, på tidligere Thon hotel Høvik.

Han sa han bodde her, og sa han ville at jeg skulle hjelpe han, med
noe TV-problemer.

Men jeg er ikke vaktmester her.

Jeg har en høyskolekandidat-grad i IT, og har jobbet som butikksjef.

Og jeg liker ikke å bli sjikanert, av kødd, på døra mi.

Det blir som utnyttelse, hvis noen prøver å utnytte meg, som gratis vaktmester.

Det blir heller ikke riktig, hvis jeg, som har så mye utdannelse og
arbeidserfaring, skal ta jobben, fra vaktmesterne, (må man vel si).

Så dette må jeg klage på, på grunn av plagsom og upassende sjikane, og
det som værre er, (må jeg nesten si).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-24 12:06 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>, ica.kontakt@ica.no,
gateway@sunderland.ac.uk


Hei,

jeg må skrive klage på julaften.

For en time siden cirka, så var det en person, som banka, på døra mi.

Jeg lå og slappa av.

Så jeg ble forstyrra da.

Jeg spurte hvem det var.

Han sa det var vaktmesteren.

(Det er to vaktmestere her, så det var ikke så veldig informativt, kanskje).

Han sa han hadde funnet et vaskekort, og lurte på om det var mitt.

Men jeg har ikke mista noe vaskekort.

Jeg ser på dette, som at de prøver å ødelegge jula.

I går gikk brannalarmen, like etter midnatt.

Jeg har studert ved University of Sunderland, og bodd på the Forge,
(et boligkompleks for studenter), der.

Der gikk brannalarmen, så og si hver dag, de første par månedene,
(studieåret 2004/05).

Og etterhvert, så pratet vi utvekslingsstudentene sammen, og ble enige
om at det var greit å bare ignorere alarmen.

(Vi bodde i første etasje.

Som jeg også bor i her).

Så da brannalarmen gikk, like etter midnatt, natt til julaften.

Så fortsatte jeg å bytte sengetøy, som jeg holdt på med, (for jeg
skulle vaske tøy).

Men selv etter at jeg var ferdig, med å bytte sengetøy, så ringte
fortsatt alarmen.

Og jeg jobba, for Arvato, i England, i 2005 og 2006.

Og jula 2005, så dro alle mine kolleger, hjem til familiene sine, (og
jeg måtte da gjøre alt selv, på Microsoft sin skandinaviske
produktaktivering, i Liverpool).

Og jeg tenkte, at hva om noe lignende har skjedd her.

Så jeg gikk ut, på parkeingsplassen.

To negre gikk forbi meg, og spurte hva som skjedde.

Jeg svarte begge, at jeg ikke jobba her, (og derfor ikke kunne svare).

Men det lukte ikke røyk, eller noe, så jeg trodde ikke at det brant.

På døra inn til resepsjonen, så har det stått en lapp, med
telefonnummer, til den nye vaktmesteren.

Og jeg pleier å klippe meg, en gang i måneden.

Og jeg pleier også å kjøpe 'polettet til vaskeriet', eller lade opp
vaskekortet, (kalles det vel), en gang i måneden.

(Da jeg leide av Rimi, i Waldemar Thranes gate, fra 1996 til 2004.

Så var vaskeriet gratis, forresten).

Og noen ganger, så må jeg da ringe vaktmester, innenfor åpningstiden
til Narverud.

Siden at Narverud-kontoret, ikke alltid er betjent, innefor
åpningstiden, som er 9 til 15.

Og derfor har jeg skrevet opp nummeret til den nye vaktmesteren, i min
sjuende sans-bok.

For jeg har begynt å gå innendørs, (gjennom de tidligere hotell-gangene).

For når jeg går ut der postkassene er.

Så er det en tidligere nød-utgang, som er kronglete å åpne.

Så da må man liksom ta i litt, med døra, for ellers hefter den seg, osv.

Og da, så pleier det å stå en neger, å røyke, akkurat der døra står
ut, om kvelden.

Så å gå ut der, blir som noe rart, for negre er ikke så lett å se i
mørket, (gjennom glasset i døra), for å si det sånn.

Men vaktmesteren gikk ut der, når han viste meg eiendommen, i august.

Og postkassene henger der, så jeg er mest vant til å gå der.

Så jeg gikk ut der, i går.

(Når jeg var litt lei, av alarmen).

Og møtte to negre, som gikk litt etter hverandre.

Og som begge spurte hva som foregikk.

Jeg måtte si, at jeg ikke jobba her, (og ikke visste hva som foregikk).

Jeg ringte så den nye vaktmesteren, som ikke svarte.

Ringte så Narverud, (et nummer jeg hadde på mobilen), og trykte '2'
for vaktmester.

Jeg hørte alarmen, i bakgrunnen.

En trøtt person svarte uten å si navnet sitt.

Jeg spurte om de visste at alarmen hadde bråka, i et kvarter.

Men personen bare la på.

Det er også et herk, å gå inn, den veien, (den veien som vaktmesteren gikk).

For det er litt trangt, å kjøre rundt hjørnet, av bygget.

Og en politibil, var inne på parkeringsplassen, her om dagen, da jeg
kom hjem, fra å ha handla mat, i Oslo.

Så det er et eller annet rart, som foregår her, må jeg si.

Vaktmesteren kom så på døra mi, for en times tid siden.

Er det noe 'pakkis-greier', fordi at de ikke likte, at jeg ringte dem,
for å sjekke, om de visste om brann-alarmen, i natt?

Dette blir som at noen 'Jihad Jane'-folk, prøver å ødelegge jula, for
de norske, vil jeg nesten si.

Vaktmesteren kan ikke bare gå på døra til folk, og kveme, mener jeg.

Eller er han selskapssyk og deprimert.

Dette blir uansett som trakassering, for meg, så dette må jeg klage på.

Noen ganger, så lukter det også veldig vondt, på gangen.

Det kan være folk som ikke får ladet vaskekortet, og som går i samme
klær, 'hele tida'.

Jeg bodde, på Ungbo, i Skansen Terrasse, fra 1991 til 1996.

Og der hadde de poletter, som man måtte kjøpe, hos vaktmester.

Men der var det aldri sånn, at man måtte ringe, til vasktmesteren.

For han var alltid der, når han skulle, (sånn som jeg husker det).

Dette blir kanskje litt utstrukturert.

Men skal det være sånn, at vaktmesteren bare kan gå på døra ens, for
noe tullball, lurer jeg.

Da blir det som noe terror, å bo, et sted, vil jeg si.

Vaktmesteren virker forvirra, må jeg nesten si.

De må sende brev, hvis det er noe, og ikke gå på døra, hele tida.

(Som selger Greftegreff gjorde, i høst.

Og han kalte meg også 'soper', husker jeg.

De må være siviliserte, og sende brev, mener jeg.

Hvis ikke blir det som i nazi-Tyskland, mener jeg.

Det er uverdig for et land som Norge, mener jeg.

Så dette må jeg klage på, synes jeg.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-09-04 14:05 GMT+02:00
Subject: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, nav.baerum@nav.no


Hei,

dere får ta dette, med husverten, tror jeg.

Jeg har forsøkt å forklare Narverud, (da de var på døra mi), at jeg
ikke har sendt e-post til de, om annet, enn at kikkehullet i døra, har
blitt ødelagt, (utenfra), som følge av hærverk, for et par uker siden.

Jeg meldte adresseforandring, til banken min, (Nordea), i går.

Og nå begynner husverten allerede å mase om at jeg skal flytte.

Her er det noe rart, mener jeg.

Jeg har oppdatert Leieboerforeningen, om masse husvert-tull tidligere.

Men dere har ikke gjort noe.

Så jeg får sende kopi, til de engelske leieboerforeningene også.

For her er det noen som tuller.

Og ikke vet jeg hvem det er.

Men de tulla, da jeg bodde i England også.

Sånn at husverten min der, innkalte meg til time, med råd om adopsjon.

Enda jeg ikke hadde sendt til de, om noe sånt.

Og dette var, i 2012.

Så dette husvert-tullet, har foregått, i en årerekke.

Mulig at det er noen som ikke liker at jeg skal selge min eiendom i
Holmsbu, (siden at min grandonkel Idar Sandersen bor der), og driver
med vendetta/sharia.

Jeg synes at det 'lukter' litt sånn, (siden at jeg nettopp sendte en
e-post om den saken, til Drammen tingrett).

Men hva vet jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Jan Gunnar Greftegreff <jgg@narverud.no>
Date: Fri, Sep 4, 2015 at 12:33 PM
Subject: Re: Kompensasjon
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Erik Ribsskog
Du gjøres oppmerksom på at din husleie skal betales på vanlig måte.
Utestående fakturaer vil bli sendt Lindorff for inndrivelse.
Det du kaller trakassering er oppspinn i fra ende til annen.
Jeg oppfordret deg til å flytte fra leiligheten med snarlig virkning.
Du kan betrakte dette som anmodning om fraflyttelse
Vi skulle ønske at vi kunne hjelpe deg, men du trenger annen bistand
en den kompetanse vi besitter.
Dette har vi ikke tid til Ribsskog. Du bedriver trakassering og dette
finner vi oss ikke i.


Mvh
Jan Gunnar Greftegreff
_____________________________________________
Narverud Eiendom

Hovednr: +47 22555158
Mobil: +47 95730000
Mail: jgg@narverud.no
Home: www.narverud.no
Kontor: Drammensvn 507, 1363 Høvik
Post: PB 3040 Elisenberg, 0207 Oslo
_____________________________________________

LEGAL NOTICE: This message is confidential and may contain legally
privileged information. If you are not the intended recipient, you are
hereby notified that you have received this message in error and that
reading it, copying it, or in any way disclosing its content to any
other person, is strictly unauthorized. If you have received this
message in error, please inform the sender by reply e-mail and then
immediately delete this e-mail (including any attachments). E-mail is
susceptible to data corruption, interception, unauthorized amendment,
tampering and virus. We do not accept liability for any such actions
or the consequences thereof.

Den 4. sep. 2015 kl. 01.55 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei.

Jeg vil ha 3 måneders fritak fra husleie pga. all trakasseringen din.


Mvh Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Dyrebeskyttelsen

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Klage

Erik Ribsskog Tue, Jan 12, 2016 at 6:29 AM
To: Dyrebeskyttelsen Norge postmottak
Cc: admin@ohf.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , presse@rema.no, post@konkurransetilsynet.no, postmottak@mattilsynet.no, register@dyrsrettigheter.no
Hei,

dette var jo i Oslo, og der bor det jo cirka en million mennesker nå.

Så dette må Dyrebeskyttelsen ta med Rema, tenker jeg.

For dette var visst hunder, som trivdes, hos Rema, (sa den svenske
kassamedarbeideren).

Og da er det vel antagelig sånn, at disse hundene, får for lite mat,
(siden at de blir så gærne, hos Rema).

Og det er nok dyremishandling, siden at noen folk, lar dyra sine, gå
rundt i butikken, som er for mennesker, (og ikke for dyr, mener jeg).

Rema skryter jo også av, at det er billig der, men nå er det vist
dyr(t) der, virker det som.

Erik Ribsskog

PS.

Dette er kanskje mer, en sak, for Mattilsynet.

For jeg mener å huske, fra da jeg jobba, som butikksjef, (i Rimi), at
det ikke var lov, å ha hunder, i butikken.

Og dette vet nok hundeeierne om.

Så når de slipper løs hundene sine, på Rema Fredensborg, så er det en
form for dyremishandling, vil jeg si.

Jeg får sende en kopi, til Noah.

Der jobber det visstnok, en tremenning av meg, som heter Samasati
Ribsskog, hvis jeg ikke tar helt feil.


2016-01-11 10:05 GMT+01:00 Dyrebeskyttelsen Norge postmottak
<post@dyrebeskyttelsen.no>:
> Hei,
>
> Dette er ingen situasjon som vi i Dyrebeskyttelsen Norge kan gi deg noe tilbakemelding på da dette er noe du må ta opp med personene involvert.
>
> Mvh
>
> Chan Wikstrøm
> Dyrebeskyttelsen Norge
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 10. januar 2016 02:24
> Til: Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>
> Kopi: admin@ohf.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; presse@rema.no; post@konkurransetilsynet.no; postmottak@mattilsynet.no; post@dyrebeskyttelsen.no
> Emne: Re: VS: Ny klage/Fwd: Klage
>
> Hei,
>
> det skjedde også noe tull i dag, på Kiwi Fredensborg.
>
> Jeg har skrevet om det på min blogg.
>
> Jeg bare kopierer det derfra, så slipper jeg å skrive meg ihjæl, liksom.
>
> Kan ikke se, å ha fått noe svar, fra deres nevnte distriktsjef, forøvrig.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Her er mer om dette:
>
> 'I dag, (lørdag kveld), så var jeg og handlet, i Oslo.
>
> Jeg gikk først, til Rema Fredensborg.
>
> Han 'over-høflige' svensken, (som jeg har skrevet om tidligere), stod/satt i kassa, (og løp også litt rundt, i butikken).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Da jeg gikk mot kassa, så hørte jeg, at han svenske kassereren, prøvde å si: 'God hælj'.
>
> (På østlandsdialekt).
>
> Men det hørtes pinlig ut, (på hans 'svorsk'), husker jeg, at jeg syntes.
>
> Hva med å si: 'God helg', (på riksmål).
>
> Det passer kanskje bedre, for svensker å si, (hvis jeg skulle tippe).
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn er nok det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 2.
>
> Da jeg skulle betale.
>
> Så løp to hunder, (en liten og en stor), rundt i butikken, like ved beina mine.
>
> Jeg tenkte jeg skulle prøve, å slå an, en artig tone, og spurte: 'Har det blitt kennel her?'.
>
> Da begynte han svensken, å skøye, og sa at det var både kennel og butikk.
>
> (Noe sånt).
>
> Og han sa også det, at hundene også, trivdes der.
>
> (Noe sånt).
>
> Jeg sa da, at de hundene, kanskje var litt sultne.
>
> Og så glemte kassereren, å spørre meg, om jeg ville ha lappen.
>
> Så jeg spurte, om jeg kunne få kvitteringa.
>
> 'Vil du ha meg og', spurte kassereren da.
>
> Jeg forklarte, at jeg var vant til, at kassafolkene spurte, om jeg ville ha kvitteringa.
>
> Og jeg sa, at det kanskje var annerledes, i Sverige.
>
> Da svarte ikke han svenske kassereren noe, før han begynte, med alle hilsene sine, (som vanlig).
>
> Og da tullet jeg mer, og sa: 'Hejdå', (på svensk), før jeg gikk ut, av butikken.
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 3.
>
> På Kiwi Fredensborg, så stod det en hel haug av folk, utafor kassaområdet, da jeg gikk inn, i butikken.
>
> (Dette var norsk folk, i 20/30-åra, vel.
>
> Så de skulle kanskje, på fest, eller noe).
>
> Og da jeg kom til kassa, så skjønte jeg ikke noe.
>
> Det lå masse varer, på kassabåndet.
>
> Og en kraftig og høy kasserer, (med mørkt hår vel), stod i kassa.
>
> (Det så ut som, at kassereren, dreiv og slo inn sine egne varer.
>
> Noe som jeg lærte, på CC Storkjøp og/eller OBS Triaden at ikke var lov, liksom).
>
> Men jeg så ikke det, at kassereren slo inn varene.
>
> Så jeg fikk tilslutt sagt, (etter å ha summet meg litt), at: 'Det ser ikke ut som at det er ledig kasse'.
>
> Da fortalte kassereren, at det var en kunde sine varer.
>
> Og at den kunden leita etter noe, (inne i butikken), da.
>
> (Men jeg hadde ikke gått, så raskt fram til kassa, så den kunden, må ha vært forsvunnet, en stund.
>
> Siden at jeg hverken hørte eller så, noe spesielt der, mens jeg gikk fram, mot kassa).
>
> Og etter at jeg sa det, (at det ikke så ut som, at kassa var ledig), så kom det en 'bøling' jenter, (i 20-åra), bak meg, i kassakøen, (som var for to kasser).
>
> (Disse jentene, så jeg, at stod, i en gruppe, i kassa-området, (da jeg gikk fram, mot kassene).
>
> Men disse jentene, var opptatt med, å kikke, i noen ukeblader, eller noe sånt, (noen meter fra den ledige kassa).
>
> Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 4.
>
> Disse jentene, stod to i bredden, (selv om de ikke skulle kjøpe noe særlig, for de hadde ikke noen handlevogn/kurv vel), bak meg.
>
> Så jeg kom hverken fram eller tilbake.
>
> Og ikke fikk jeg lagt opp varene mine heller.
>
> Så det var en merkelig situasjon, må jeg si.
>
> Og så kom han 'apekatten', som hadde lagt varene sine, på båndet.
>
> Han sa til jentegjengen, at han trodde, at de ville legge varene sine, foran hans varer, på båndet.
>
> Og så gikk han 'apekatten' forbi meg.
>
> Og da merka jeg, at jeg plutselig var, midt i en flokk, med apekatter, liksom.
>
> (Siden at disse jentene og han gutten, tydeligvis var i en gjeng.
>
> Noe sånt.
>
> Og jeg likte ikke, at de liksom prata 'gjennom' meg, (som om jeg ikke var der), da.
>
> Noe sånt).
>
> Så jeg bare sa det, at jeg skulle finne noe mer.
>
> (For å få jentegjengen til å slutte, å stå, to i bredden, bak meg).
>
> Og så kjørte jeg handlevogna 'mi', tilbake igjen, inn i butikken.
>
> (Mens jeg lot disse 'apekattene', få lov til, å 'kveme' ferdig liksom, da.
>
> Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 5.
>
> Mens jeg stod, litt inne i butikken, og venta på, at de 'apekattene', skulle bli ferdige, med å handle/kveme.
>
> Så så jeg det, at det stod en pakistaner, (eller noe sånt), i butikken, med en hvit smart-telefon.
>
> Og han spionerte liksom, på denne 'apekatt-gjengen', da.
>
> (Han var omtrent, som Jan Graarud, da han spionerte på meg, (fra bak potetgull-hylla), en gang, som jeg satt i kassa, (og avløste pauser vel), på Rimi Lambertseter.
>
> På den tida jeg jobba, som butikksjef der.
>
> Like etter at Graarud ble distriktsjef, (for den butikken), i januar 1999, (var det vel)).
>
> Og da 'apekatt-gjengen', var ferdig.
>
> Så gikk jeg, på nytt, fram mot kassa.
>
> Og sa til den tafatte kassereren, (må man vel kalle han, (siden at det var jeg, som liksom måtte være konform, da jeg gikk fram, til kassene, den første gangen)), at: 'Jeg prøver igjen'.
>
> Og så beklaget kassereren, (siden at han 'apekatten', hadde gått fra kassa, og at det hadde blitt krøll).
>
> Jeg spurte, om de bare hadde en person, i butikken.
>
> For de kunne jo ha åpna, en annen kasse, siden at det var full stopp liksom, i 'hoved-kassa'.
>
> Men da sa han kassereren, at de hadde så mye å gjøre.
>
> Og at den andre kassa, var ødelagt.
>
> (Noe sånt).
>
> At kassa var ødelagt, det høres rart ut, synes jeg.
>
> Og de hadde vel også fler, enn to kasser, der.
>
> Så han løy, (han kassereren), må jeg si.
>
> Og han kassereren, kunne vel også, ha slått inn varene, til han 'apekatten', mens han 'apekatten', gikk rundt, i butikken.
>
> Det hadde vel vært naturlig å gjøre, sånn at de andre kundene, slapp å vente, så lenge.
>
> Så dette var en 'tater-forestilling', fra noen 'tatere', (må jeg nesten si).
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn var nok det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.'.
>
> http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_10.html
>
>
> 2016-01-04 14:20 GMT+01:00 Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>:
>> Hei!
>> Takk for tilbakemeldingen. Denne er tatt videre med distriktssjefen, som ser på saken og tar kontakt med deg.
>>
>> Med vennlig hilsen
>> KIWI Servicekontor
>>
>> Kiwi Minidrift AS
>> Postboks 551, NO-3412 Lierstranda | Ringeriksveien 4B, NO-3414
>> Lierstranda | Telefon 32 24 40 00 | Telefaks 32 24 40 20 | www.kiwi.no
>>
>>
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 30. desember 2015 23:29
>>> Til: post@konkurransetilsynet.no
>>> Kopi: admin@ohf.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>;
>>> Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; presse@rema.no;
>>> Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>
>>> Emne: Ny klage/Fwd: Klage
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg sender dette sånn, for dette er dårlig kundeservice, som følge av lite konkurranse, (se forrige e-post), mistenker jeg.
>>>
>>> Jeg dro i kveld til Sandvika, for å handle mat.
>>>
>>> Jeg gikk for å se om senteret fortsatt var åpent, (for Oslo City stenger klokka 22), men det stengte klokka 21.
>>>
>>> Jeg satt da kursen mot Kiwi Sandvika Kino.
>>>
>>> En signøyner, (var det vel), i 50-åra, prata til meg.
>>>
>>> Men jeg hørte på walkman, og ønsket ikke å bli mast på.
>>>
>>> Så jeg gikk bare inn på Kiwi.
>>>
>>> Der stod det en eldre herre, åpenbart forvirret, vil jeg si.
>>>
>>> Han stor midt i det ganske trange inngangspartiet.
>>>
>>> Han forstod ikke, at jeg ville inn i butikken.
>>>
>>> Jeg spurte om han jobba der, og om han skulle ut.
>>>
>>> Han skulle ikke ut av butikken, han venta på kona si, sa han.
>>>
>>> (Han hadde en rød rygsekk, på ryggen, forresten.
>>>
>>> Og brukte vel briller, tror jeg muligens).
>>>
>>> Jeg ble da litt lei, og spurte bare om han kunne flytte seg.
>>>
>>> (For han var kanskje årefolka, og skjønte ikke, at han stod i veien).
>>>
>>> Da banna han, og sa noe med 'helvete', og fikk tårer i øya, eller noe sånt.
>>>
>>> Jeg panta tomflasker og så at ei brunette, i Kiwi-uniform, gikk mot utgangspartiet.
>>>
>>> Jeg klagde ikke til henne, for jeg prøvde å roe det ned.
>>>
>>> Jeg handla.
>>>
>>> Og da jeg kom til kassa, så stod det ei dame, midt mellom to kasser.
>>>
>>> Hu stod og prata i mobil, virka det som.
>>>
>>> Kassereren, (en ung man, med lyst hår, og masse kviser), sa at jeg bare skulle gå bort til kassa.
>>>
>>> Så jeg gjorde det.
>>>
>>> (For det var ikke klart, hva hu dama gjorde).
>>>
>>> Og så klagde jeg, fordi at han gubben, hadde stått i veien.
>>>
>>> Mens jeg handla, så tenkte jeg, at han kanskje hadde rømt, fra gamlehjemmet, eller noe sånt.
>>>
>>> Ei bak meg i køen, (ei brunette i 30-åra), begynte å blande seg.
>>>
>>> Jeg spurte om hun jobbet der, og ba henne om å ikke blande seg, da hun ikke gjorde rede, for hvem hun var.
>>>
>>> (For dette var mellom meg og butikken, mente jeg).
>>>
>>> Kassereren sa, at det var fint plass, til to folk, i inngangspartiet.
>>>
>>> Så han begynte å krangle.
>>>
>>> Istedet for å beklage.
>>>
>>> Så han har ikke noe i en kundeservice-jobb å gjøre, mener jeg.
>>>
>>> Og hu som prata i telefonen, begynte også å blande seg.
>>>
>>> Hu begynte å moralisere.
>>>
>>> (Noe meningsløst pjatt, må jeg si).
>>>
>>> Og da spurte hu brunetta, om jeg skulle være ufin mot henne og.
>>>
>>> Jeg vil ikke ha det på meg, at jeg var ufin.
>>>
>>> Det var disse kvinnfolka, (to damer, begge i sivile klær), som var ufine.
>>>
>>> For de blanda seg i noe, som var mellom meg og butikken, mener jeg.
>>>
>>> Og som ikke var deres 'business', da.
>>>
>>> Og hu brunetta sa at jeg bare kunne ut, hvis jeg sa noe mer.
>>>
>>> Men jeg hadde panta tomflasker der, og hadde pantelapp der, så jeg ville jo ha de femten kronene mine, som pantelappen var på, selvfølgelig.
>>>
>>> Så jeg sa ikke noe mer, men gikk bare ut av butikken, etter å ha betalt og pakket varene.
>>>
>>> Men det var jo som et galehus der, må jeg si.
>>>
>>> Hu minste, (hu med den hvite smart-telefonen), sa noe om 'Securitas', syntes jeg at jeg hørte, da jeg gikk ut av butikken.
>>>
>>> Mens hu snakka med han sigøyneren, (som trakasserte meg, like før jeg gikk inn, i butikken), av en eller annen grunn.
>>>
>>> Jeg hadde handleliste, og gikk så på Rema.
>>>
>>> Kiwi hadde alle tingene som stod på lista, (noe denne butikken ikke alltid har. En gang så hadde de ikke billig kylling-kjøttdeig, (som de andre Kiwi-butikkene i Oslo og Bærum har), og da sa hun unge kassadame-brunetta, at det var tilfeldig, hvilke varer, som de hadde, så dette er en slags tullebutikk, virker det som).
>>>
>>> På Rema, så var de utsolgt, for nudler med kjøttsmak.
>>>
>>> (De hadde bare to pakker igjen i hylla.
>>>
>>> Av den som er Rema sin egen merkevare).
>>>
>>> Og da spurte jeg han kassereren der, (som en gang sa 'i nøden spiser fanden fluer', til kundedama foran meg i køen).
>>>
>>> For de har vært utsolgt for en liter appelsinjuice der før.
>>>
>>> Og da spurte jeg, om det var mange på appelsiner, på verdensmarkedet.
>>>
>>> (For jeg har jobbet som butikksjef, (i Rimi), og vet at det skal veldig mye til, å bli utsolgt, for en vare som denne, som har cirka et års holdbarhet.
>>>
>>> Da tuller butikken, vil jeg nesten si).
>>>
>>> Jeg spurte om det var mangel på mel, (som brukes til å lage nudler vel), på verdensmarkedet.
>>>
>>> Men han kassereren, (som var borti i nuddelhylla og), sa etterhvert at han skulle klage til sjefen.
>>>
>>> Og etter at jeg hadde pakket varene, og gikk mot utgangen.
>>>
>>> Så stod det en pakistaner, (eller noe sånt), i 20-åra muligens, med en blå Rema-vest, og sperret veien.
>>>
>>> (Midt i den elekstriske skyvedøra).
>>>
>>> Så det er ikke lett, å handle, i Sandvika, må jeg si.
>>>
>>> Så tenkte jeg, at jeg fikk klage på.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>> Date: 2015-12-28 14:12 GMT+01:00
>>> Subject: Klage
>>> To: post@konkurransetilsynet.no
>>> Cc: admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
>>> Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg leste i en artikkel, at Norgesgruppen har monopol, for distribusjon, til uavhengige butikkdrivere:
>>>
>>> http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Mener-kjedene-ma-ta-ansvar-
>>> 2816263.html
>>>
>>> Jeg har gått økonomilinja på handel og kontor og NHI, og også jobba, som Rimi-butikksjef, med mere.
>>>
>>> Og jeg mener at Konkurransetilsynet her har tulla.
>>>
>>> For det må også være konkurranse, blant grossistene, mener jeg.
>>>
>>> Her må de nye/uavhengige butikk-driverne, har minst tre 'ordentlige'
>>> grossister, (ihvertfall i Sør-Norge).
>>>
>>> For at konkurransen skal fungere, (de frie markedskreftene, som Adam Smith pratet om, i sin tid).
>>>
>>> I 'gamle dager', så fantes det grossister, som het Staff osv., vel.
>>>
>>> Men i våre dager, så er det bare NorgesGruppen, som uavhengige matbutikker kan kjøpe av, (vil jeg si).
>>>
>>> Her må dere sørge for, at disse kartell-kjedene vi har i dag, blir splittet opp, (som i USA, på 30-tallet, når det gjaldt oljeselskaper osv.).
>>>
>>> Her må kjedene tvinges til å selge grossist-funksjonen sin, og dette må bli nye firma, som konkurrerer, mot hverandre.
>>>
>>> (Som da Standard Oil, (het de vel), ble splittet opp, i sin tid).
>>>
>>> Som en klage på denne monopol-virksomheten, (må man vel kalle den).
>>>
>>> Erik Ribsskog
>> This e-mail message may contain confidential or privileged information. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender by return e-mail. You should not retain, distribute, disclose, or use any of the information in this message.
>