lørdag 6. februar 2016

Jeg sendte en e-post til 'Den Sorte Diamant'-biblioteket i København

Erik Ribsskog

Det Adelerske arkiv/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Erik Ribsskog Sat, Feb 6, 2016 at 10:11 AM

To: kultur@kb.dk

Cc: Hovedbiblioteket Administrationen , post@ombudsmanden.dk, nb@nb.no, Nasjonalbiblioteket - veiledningen , Kulturdepartementet

Daus,
så undrede jeg sagtens, jeg kan igge se, at have fått svar, om de breve, fra min tipptippoldefar, (Anker Heegaard).
Men så undrede jeg da sagtens.
Det Adeler-arkiv, der er omtalt i den norske avis Østlands-Posten, (Nasjonalbiblioteket), på den dato, tordsag 6. november 1975.
(Se vædleg).
Er der mugligt, at det arkiv, efter den min slektning Curt Adeler beskue, undrede jeg.
For det var min mormor som arvede sin tante, den Magna 'Meme' Adeler f. Nyholm, som var gift, med Holger baron Adeler, (som var direkte efterkommer av Cort Adeler).
Så jeg undrede om jeg må gerne beskue det arkiv, (se vedlegg), efter den min slektning Kurt Adeler.
På forhånd dank(e),
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-30 16:41 GMT+01:00
Subject: Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand
To: kultur@kb.dk


Hei,
jeg undrede, om dere, på det Sorte Diamant-biblioteket, har disse breve, efter min tipptippoldefar Anker Heegaard, (brev-væskling med en kunstner. (Julius Exner).
Det Hovedbiblioteket, (i Krystallgade, visste ikke, Deres e-mail-adresse, men jeg så nå, at den lå, på Deres engelske nettsted.
Jeg sender med vedlegg, om hvilke breve det er, som jeg mener.
På forhånd takk for eventuell hjelp!
Mvh.
Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Hovedbiblioteket Administrationen <hovadm@kff.kk.dk>
Date: 2015-10-24 9:19 GMT+02:00
Subject: SV: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Kære Erik Ribsskog

Vi har nu journaliseret din henvendelse

Med venlig hilsen
Anne Poulsen
Afdelingsleder
Intern Service
_______________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Hovedbiblioteket og Biblioteksudvikling
Krystalgade 15
1172 København K



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 23. oktober 2015 17:37
Til: Hovedbiblioteket Administrationen
Cc: post@ombudsmanden.dk; kundeservice@netto.dk

Emne: Re: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Hei,
ja, jeg får sende en kopi til Netto.
Så kanskje hun Christina, som jobber i den Netto-butikken, rundt hjørne for dere, (i Fiolstrædet, hvor Ludvig Holberg visstnok har bodd, stod det, på et slags monument, husker jeg), klarer å finne ut det, med de breve, efter min tipptippoldefar Anker Heegaard.
(Han er det visst mange legat osv. etter.
Men det hjalp ikke meg mye, da jeg prøvde å etablere meg, i København, i våres, og ble tullet med, både av danske og norske myndigheter samtidig).
Kanskje hu kenner den vaskekone samt, og har sett henne køpe kardonger der.
Hvem vet.
Erik Ribsskog

2015-10-23 17:09 GMT+02:00 Hovedbiblioteket Administrationen <hovadm@kff.kk.dk>:
Kære Erik Ribsskog

Vi har nu journaliseret dit svar.

Med venlig hilsen

Anne Poulsen
Afdelingsleder
Intern Service
_______________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Hovedbiblioteket og Biblioteksudvikling


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 23. oktober 2015 13:18
Til: Hovedbiblioteket Administrationen
Cc: post@ombudsmanden.dk
Emne: Re: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Hei,
det var visst lov å samle flasker, bare det ikke var systematisk.
Har dere sagt tidligere.
Så dette henger ikke på greip, (som vi sier i Norge), må jeg si.
Dessuten så var det sånn, at jeg hadde samlet flasker der, (på biblioteket), i flere uker, før noen sagede, at det ikke var lov.
Så at det stadig ikke er lov å samle flasker.
Det er vel noe nytt, da.
Jeg kan heller ikke se, at dere viser til noe regelverk her.
Så jeg må si, at jeg ikke er helt overbevist, om at jeg ikke blir trakassert, (av en eller annen grunn her).
Så jeg sender en kopi til deres danske ombudsmand.
Det er også dårlig, at dere ikke har e-post-adressen, til den sorte diamant-biblioteket, synes jeg.
Dessuten, så setter jeg spørsmål ved hvordan biblioteket deres er drevet.
En dag jeg var der, i våres, så var det en ung mann, som fikk leke, med høytaler-systemet, i brorparten av en time, (vil jeg si).
Det var høy støy og det var bare sludder, som ble sagt, over høytalerne.
Man kan også si, at for parker, så er hovedformålet, at københavnere skal kunne sitte på den benk.
Men det er visst ikke forbudt at samle flasker i parken, selv om det ikke er hoved-formålet, med parker.
Så jeg ser ikke helt logikken her heller, må jeg si.
Dette er noe slags kvalmende og 'nazistisk' mobbing av fattige, mistenker jeg.
(Danmark grenser jo til Tyskland, mener jeg).

Så dette sender jeg videre til ombudsmannen.
Det var måske den vaskekone da, som ikke likte, at hun ikke fikk penger, til de kardonger.
Og så klagde hun til sin elsker, den siggerhedsvakt, fordi at hun ikke ville at hennes ektemann, skulle forstå, at hun brukte penger, på denslags.
Jeg sender det ihvertfall videre til deres ombudsmann.
Erik Ribsskog

2015-10-23 11:46 GMT+02:00 Hovedbiblioteket Administrationen <hovadm@kff.kk.dk>:


Kære Erik Ribskog

Tak for din mail af 20. oktober 2015, hvor du ønsker en revurdering af det forbud, som du tidligere har fået om flaskeindsamling på Københavns Hovedbibliotek.

Der er fortsat Hovedbibliotekets primære formål at danne ramme om oplysnings- og kulturaktiviteter til glæde for alle københavnere, og det er stadig ikke tilladt at samle flasker.

Vi håber du hermed har fået svar på dit spørgsmål og betragter sagen som afsluttet.

Med venlig hilsen

Anne Poulsen
Afdelingsleder
Intern Service
_______________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Hovedbiblioteket og Biblioteksudvikling
Krystalgade 15
1172 København K




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 20. oktober 2015 18:50
Til: KFFKP Biblioteket Online
Cc: post@ombudsmanden.dk; Borgmesteren Kultur
Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Hei,
beklager hvis det blir mange e-poster.
Men jeg har tenkt litt mer på dette nå.
Og jeg mener det, at han som begynte, å blande inn 'værested', (altså varmestue).
Han må nok ha vært i affekt, (altså influert av sine følelser), fordi at han ikke liker hjemløse, eller noget sånt noget.
Så han var da antagelig ikke i balanse, da han drev med sine skriverier, mener jeg.
Og i prinsipielle saker som dette, (og også i andre saker), så burde man vel være i balanse, når man foretar, sine beslutninger, mener jeg.
Så om dere kan sende dette, til 'Hr. Værested', (jeg husker dessverre ikke navnet for øyeblikket), sin overordnede, for en ny vurdering?
På forhånd takk for eventuell hjelp!
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-20 17:39 GMT+02:00
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand
To: KFFKP Biblioteket Online <kffbib@kff.kk.dk>
Cc: post@ombudsmanden.dk
Hei,
jeg sender en ny oppdatering, om dette.
Og den vaskekone, må ha sagt, til den siggerhetsvakt.
At: 'Den nordmann finner alle de tomflaske, så jeg har ingen penge lengere, til de kardonger'.
Så dere må begynne, med gratis prevansjon, til de ansatte.
Ellers blir de stakkels flaskesamlere skviset.
Og da jeg klagde på dette, så fikk jeg bare beskjed, om at biblioteket ikke var et værested, (fra en overordnet).
Men det er i såfall en avsporing, dette med værested.
Det blir en avsporing, fra den diskusjon, som gjelder dette med å samle tomflasker, mener jeg.
For det var dessuten noe jeg gjorde, på vei ut, fra biblioteket.
Etter at jeg hadde brukt internett og drevet med slektsforskning, osv.
Og blir ikke deres overordnede litt vel nærgående, når han skal ha det til, noe med 'værested'.
(Som betyr varmestue, har jeg funnet ut nå, ved å søke på nettet).
Når de skal inn i hodet til en, og si, at den person bruker biblioteket til en varmestue.
Da er det snakk om overvåking, i såfall.
Hvem skal definere det?
Det blir at man går for nærme, mistenker jeg.
Jeg er vokst opp i Larvik, på 70-tallet, og der hadde biblioteket sjakk-bord og Asterix-tegneserier.
Så jeg er vant med, at man kan gå på biblioteket, for å spille sjakk eller lese Asterix.
(Untatt en gang, som en dreng, blåste noe pulver i min nese, så jeg begynte å bli neseblod.
Det var kanskje en bekent, av deres siggerhetsvagt?).
Her er det snakk om prinsipielle ting, som overvåking osv., mener jeg.
Kommunen har ikke noe å gjøre, inni hodet på folk, mener jeg.
Så det er altså ikke lov, å gå på biblioteket, for å varme seg?
Det er i såfall ikke åpenbart, mener jeg.
Hvis man fryser, eller hvis det regner, så kan man ikke gå på biblioteket?
Jeg vil nok tippe på, at man mennesker, har gjort noe sånt, gjennom historien.
Så dette var bare trakassering, (altså forskjellsbehandling), av meg, mistenker jeg.
Så dette vil jeg fortsatt klage på.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-20 16:36 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand
To: KFFKP Biblioteket Online <kffbib@kff.kk.dk>
Cc: post@ombudsmanden.dk
Hei igen,
jeg undrer også, om han som klagede, på at jeg samlede tomflasker, hos dere.
Kan han ha stått i, med vaskekonen?
Og så har vaskekonen igge likt det, at det ble mindre frynsegode-penger, fra de tomflaske.
Og så har hun klaget, til sin ven, den siggerhedsvakt?
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-20 16:21 GMT+02:00
Subject: Fwd: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand
To: KFFKP Biblioteket Online <kffbib@kff.kk.dk>
Cc: post@ombudsmanden.dk
Hei,
dere kan kanskje høre med hun Christine, på Netto, i Fiolstræde, (rundt hjørnet for dere), om hun kan hente de for meg.
For kun kenner jeg nemlig.
For kun begynte å tale med meg der, som om hun kente meg, må man vel si.
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-20 15:31 GMT+02:00
Subject: Re: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand
To: KFFKP Biblioteket Online <kffbib@kff.kk.dk>
Cc: post@ombudsmanden.dk
Hei,
har I igge et rom, der heter 'Krystallen', eller noe sligt noe.
Har I kiget der?
Måske det finnes nogle om dette der?
Mvh.
Erik Ribsskog


2015-10-20 15:24 GMT+02:00 KFFKP Biblioteket Online <kffbib@kff.kk.dk>:
Kære Erik
Vi har ikke andre kontakoplysninger.

Med venlig hilsen
Ruth Nielsen
Specialist
Biblioteket Online
_______________________________
KØBENHAVNS KOMMUNE
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Hovedbiblioteket og Biblioteksudvikling
Krystalgade 15
1172 København K
Direkte
3366 3000
Email
Web
EAN
5798009780300

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 20. oktober 2015 13:35
Til: KFFKP Biblioteket Online
Cc: post@ombudsmanden.dk
Emne: Re: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Daus,
jeg liger igge de der 'kontakt', for det er igge det same, som en faktisk e-post-adresse, (vil jeg sige).
(For da får man igge en kopi av den korrespondanse, i ens e-post-program, så man mister litt oversigten, vil jeg si).
Så om I har den ordentlige e-post-adresse, for den organisasjon.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Er det forresten lov at samle tomflasker hos dere igen nå?
Jeg fikk ikke lov til det, husker jeg.
De sa at biblioteket ikke var et 'værested'.
Men det er igge et ord, som jeg anvender, til dagligt.
Hva menes med det ord 'værested', undrede jeg.

2015-10-20 9:43 GMT+02:00 KFFKP Biblioteket Online :
Du kan skrive til Det kongelige bibliotek via deres hjemmeside. Der er et link til kontakt.   Med venlig hilsen Elsebeth Pedersen Bibliotekar Biblioteket Online _______________________________ KØBENHAVNS KOMMUNE Kultur- og Fritidsforvaltningen Hovedbiblioteket og Biblioteksudvikling Krystalgade 15 1172 København K Direkte 3366 3000 Email elsepe@kff.kk.dk Web www.kk.dk EAN 5798009780300   Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com] Sendt: 18. oktober 2015 11:58 Til: KFFKP Biblioteket Online Emne: Breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand   Hei, det er måske feil e-post å skrive til dere på. Men jeg undrer om I har disse breve efter min tipptippoldefar Anker Heegaard, (se vedlegg), fra den kunster Julius Exner. (Jeg fant igge den e-post-adresse, til det kongens bibliotek, så jeg forsøger til det forkærte).   Det hadde vært artig, å tatt en kik, på disse breve. Mvh. Erik Ribsskog ---------- Forwarded message ---------- From: Erik Ribsskog Date: 2015-06-22 11:39 GMT+02:00 Subject: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand To: kk@kirkenskorshaer.dk Cc: post@ombudsmanden.dk, Politikk Høyre , "hv-02.kontakt" , Akademikerforbundet , "post@sivilombudsmannen.no" , nav.baerum@nav.no Hei, i går kjøpte jeg nye cowboy-bukser, (eller olabukser, som vi sier i Norge), på Føtex. Så spurte jeg Gitte, (da nattcafeen åpnet), om hun kunne vaske klær for meg. (Ettersom at min skittentøy-pose da var fullere. For Daniel har sagt, at det må være full maskin, hvis de skal vaske). Men da sa Gitte, at de skulle vaske soveposer. Og sånn er det ofte. De kan ikke vaske klær, på grunn av ditt eller datt. Det står på en plakat, at dere tilbyr dere, å vaske klær. Men det burde stått informasjon, om at dette ikke gjelder på natt til mandag, siden at det er 'sovepose-vaske-natt'. For da slipper man å dumme seg ut, når man spørr om de kan vaske klær. Jeg pleide å vaske klær for hånd, cirka den første måneden, som jeg bodde der. Så sa Nathalie, at Kirkens Korshær gerne vaskede klær for meg. Så begynte de, cirka en måned senere, å si at de ikke kunne vaske, på grunn av ditt og datt. (Dette kunne være to-tre dager på rad. Så man luktet jo som et stinkdyr, til slutt, siden at man ikke fikk vasket klær. Så jeg begynte å bruke myntvaskeri). Daniel sa at maskinen måtte være full, for å vaskel. Jeg sa da, at jeg ikke hadde mer klær, enn jeg strengt tatt trengte. Og sa at jeg kunne da gerne vaske for hånd, igen. Da sa Daniel, at da stod jeg i veien. Men jeg hadde jo vasket klær, på det sted, i en måned cirka, for hånd. Og det sted, er et sted, hvor folk barberer seg, (det er et speil der, for å barbere seg, osv). Så jeg står altså i veien, når jeg vasker klær for hånd, på et sted. Mens de som barberer seg, på det samme sted, altså _ikke_ står i veien. Dette er mobbing, av meg, mener jeg. For hvis jeg står på dette sted, så sier personalet, at jeg står i veien. Mens når andre står på det samme sted, så får ikke de den samme klagen. Så her blir jeg mobbet, (av personalet), mener jeg. Og i tillegg så er det dårlig informasjon, om at det man ikke kan vaske klær der, på nettene til mandagene. (På grunn av sovepose-vasking). Så jeg sender derfor denne oppdateringen. Med hilsen Erik Ribsskog ---------- Forwarded message ---------- From: Erik Ribsskog Date: 2015-06-18 11:27 GMT+02:00 Subject: Oppdatering/Fwd: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand To: post@ombudsmanden.dk Cc: Politikk Høyre , "hv-02.kontakt" , Akademikerforbundet , "post@sivilombudsmannen.no" , nav.baerum@nav.no, kk@kirkenskorshaer.dk Hei, jeg bor på en sovesal, som heter Nattcafe, drevet av Kirkens Korshær. (Den ligger i Hillerødgade, i København). Og i dag morges, så våknet jeg av at Sjasmin vekket meg, før klokken var halv ni. (Enda revelje på torsdager er klokken ni). Og da jeg var ferdig å barbere meg og pusse tenner. Så var det to sykepleiere der. De var fra København kommune, regner jeg med. De ville ta meg med til 'hospital', sa den lille lyse. (Det var også ei lita asiatisk der). Men det ønsket ikke jeg. Jeg har tidligere informert København kommune om, at hvis jeg ønsker å se en lege, så kontakter jeg lege selv. Så dette vil jeg klage på. Dette er formynderi. Det kan kanskje være, at København kommune, ikke tålte det, at jeg klagde, på deres bibliotek-vakt, for en tid tilbake. Dette må dere rydde opp i, mener jeg. Med hilsen Erik Ribsskog PS. I natt, så våknet jeg klokken fire cirka, av at sidemannen snorket. Og jeg måtte også på do. Og mens jeg var på vei ut av soveposen, så begynte en danske, å hviske til meg. Jeg forstod ikke hva han hvisket, (og var ikke så interessert), og det endte med at Daniel, (en medarbeider), måtte ringe politiet, om dansken. Og når jeg snakker der, så buer og klager, blant annet en med geiteskjegg. Han sa en gang, at jeg skyldte han 25 kroner, siden at jeg snorket. Så det er jo mafia-tilstander der, får man si. Han med geiteskjegget er også aggressiv og kommer med trusler, (som jeg har informert en afrikansk medarbeider der, med et navn som begynner på 'K', mener jeg at det var), om. PS 2. Det er også sånn, at jeg må vaske mine klær på myntvaskeri. For Kirkens Korshær nekter å vaske klær for meg. Enda ei Nathalie der, tilbydde seg, (på vegne av Kirkens Korshær), å gjøre det for meg, (for jeg vasket klær for hånd, den første måneden cirka der). Men senere har de endret det, og sier, (en Daniel der), at de kun vasker klær, hvis det er full maskin. Og jeg er hjemløs, og hvis jeg må kjøpe ti kilo klær til, og bære rundt på det, fra morgen til midnatt, hver dag, så vil det bli mye for meg, å bære på. En eldre ire der, har også kalt meg en 'blond cunt'. Og Christiane, (som jobber der), taler til meg på svensk, enda jeg er norsk. Det er også problem, med at jeg ofte får soveposer, (de blir vasket hver uke), som glidlåsen på, er ødelagt. Det var mye trekk der, tidligere i år, når folk går ut på gårdsplassen, for å røyke, osv.   ---------- Forwarded message ---------- From: Erik Ribsskog Date: 2015-06-12 12:06 GMT+02:00 Subject: Re: Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand To: post@ombudsmanden.dk Hei, takk for svar! Som jeg informerte om, (i et PS), i min forrige e-post, så sendte jeg dere en e-post, på den 20. mai. Og så har jeg sendt dere oppdateringer senere. (Til orientering, som dere skriver). Men dere glemmer visst 'hoved-eposten' her. Nemlig den fra 20/5. Skjerpings! Erik Ribsskog     2015-06-11 14:50 GMT+02:00 : Se venligst vedhæftede. Med venlig hilsen Gammeltorv 22 DK-1457 København K. Tlf.: +45 33 13 25 12 Fax: +45 33 13 07 17 www.ombudsmanden.dk        









3 attachments

IMG_20160205_184140.jpg
592K

IMG_20160205_183821.jpg
663K

testamenteadeler.jpg
79K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20160205_184140

IMG_20160205_183821

testamenteadeler

Jeg sendte en e-post til Nasjonalbiblioteket

Erik Ribsskog

Ny klagings/Fwd: Klage/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

Erik Ribsskog Sat, Feb 6, 2016 at 8:17 AM

To: nb@nb.no
Cc: Kulturdepartementet , Nasjonalbiblioteket - veiledningen , Postmottak Sivilombudsmannen , Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad
Hei,

jeg var i går, på Nasjonalbiblioteket, for å lete, i noen mikrofilmer,
etter et intervju, med mora mi, (i Østlands-Posten), fra 70-tallet.

Jeg har kikket, i denne avis-årgangen, flere ganger nå, og har kommet,
til november cirka.

Og da jeg bestilte denne, fra deres lager, (ved å fylle ut og levere
skjema), i går, så fikk jeg bare tre av fire mikrofilmer.

Og så sa hu 'dåsa', (må man vel kalle henne), at hu skulle lete litt
her og der, etter den fjerde.

Og så lå visst den fjerde rullen, på Mikrofilm-rommet, og ikke på lageret.

Men er Østlands-Posten så populær?

Da burde vel Østlands-Posten ha stått, i de 'vanlige' arkiv-hyllene,
sammen med VG og Dagbladet og Drammens Tidende, osv.

Og er det virkelig mulig, å bare låne, en mikrofilm?

Det går vel på årganger, gjør det ikke det?

Sånn har jeg forstått det, ihvertfall, etter at jeg fikk råd, fra
Hoved-Deichmanske, angående hvordan man brukte mikrofilm-lesere, i
forfjor høst, og liksom ble sendt, til Nasjonalbiblioteket.

Eller tulla dere, (som vanlig).

Små barn, små gleder, som min stesøster Christell Humblen pleide å si.

Er det fordi at jeg er kvart dansk, så skulle jeg bare få 75% av
mikrofilmene, (siden at jeg liksom bare, er 75% norsk).

Sånn var det ikke i militæret.

Jeg måtte være der, et helt år.

Og slapp ikke unna, med bare 75% av tjenestedagene.

Og heller ikke når jeg har betalt skatt, har det vært sånn, at jeg
bare har behøvd å betale 75% skatt.

Så dette må jeg klage på, synes jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-16 3:41 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: nb@nb.no
Cc: Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>, Nasjonalbiblioteket -
veiledningen <veiledningen@nb.no>


Hei,

bruker e-post-adressen som stod på den engelske versjonen, av deres nettsted.

Jeg ser at dere har svart meg, fra en e-post-adresse, som heter noe
med 'veiledningen'.

Men dette er altså en klage, og ikke et spørsmål om veien hit eller dit.

Så lette etter en e-post-adresse for generelle henvendelser, som jeg
må klage på at ikke fantes, på deres nettsted sine norske sider.

Så om dere kan be deres nett-redaktør, (med russisk navn og det hele),
om å legge til noe sånt?

Jeg var på biblioteket deres i dag, (tirsdag).

Og jeg fikk lyst på en kald brus.

Men i brusautomaten deres, så var det bare lett-brus.

Så jeg gikk på Kiwi.

Og når jeg skulle inn igjen, (inngangen ovenfor Solli Bowling og
Peppes Pizza), så var det en snodig fyr, som ikke ville gå ut.

Han hadde vel ikke lest, det som står på toget, at de som skal ut, må
få gå først.

Det er ofte krøll, i dørene deres, virker det som, hva med bedre
løsninger, for eksempel egen dør for de som skal inn og egen dør for
de som skal ut, (eller spørr noen eksperter).

Og så skulle jeg drikke den kalde cola-en.

Men det var så dårlig luft, i kantina deres.

For den brukes som lesesal, av studenter, virker det som.

Så jeg prøvde å ta med cola-en opp i andre etasje, hvor jeg skulle
lese i en mikrofilm, for jeg prøver å finne et intervju, av min mor, i
en Larviks-avis, fra midten av 70-tallet.

Og på et skilt, så står det: 'Ikke ta med vesker og jakker opp'.

Men cola er hverken veske eller jakke, tenkte jeg.

Så brummer to vakter synkront.

En eldre og en ung mulatt.

(Begge med uniform).

Mulatten peker på noe nesten usynlig.

Og det så jeg når jeg skulle hjem, (for da var det ingen vakt der), at
var et bilde, av en brus-flaske, i et slags forbudt-skilt.

Men dette må være noe fra Sovjet, tror jeg.

Hvorfor kan dere ikke skrive dette på vanlig norsk, på skiltet?

Det skiltet står forresten ved garderoben, så første gang man skal opp
der, så ser man det ikke.

Så da får man også mulatt-vakten på seg, (husker jeg, fra ifjor).

Og da sa han at man skulle henge fra seg jakka nede, og informerte
ikke, om at det fantes garderobeskap.

De fant jeg så neste gang, ved trappa.

Men så fant jeg en seinere gang, den egentlige garderoben, og trodde
da, at skapene ved trappa var noe skrot, som var midlertidig lagret,
ved trappa.

I den egentlige garderoben, så stod det, at hvis man ikke hadde
tier-mynt, så hent polett i resepsjonen, (se mine tidligere e-poster,
som er videresendt, i denne e-posten).

En gang spurte jeg om det.

Jeg fikk da en fagforenings-polett, som ei 'Stasi-dame', ga til
resepsjonsdama, (etter at hu ga tegn), som så ga den
'ikke-Nasjonalbiblioteket'-poletten videre til meg.

Hvis dere skriver at dere har poletter, så burde det vært noen, som
det stod for eksempel Nasjonalbiblioteket på.

Og ikke en som ei utenforstående, plutselig gir dere, og som jeg så får låne.

Det virka som noe fra Øst-Tyskland, eller noe sånt, må jeg si.

Og dere hadde også i dag, gratis plakater, for en tsjekoslovakisk julefilm.

Og plakaten var på tsjekoslovakisk, og ikke på norsk.

Så det ble også som noe øst-blokk, må jeg si.

Det het seg, i gamle dager, i en vits, at: 'Hvilken by ligger midt i
Tsjek_oslo_vakia?'.

'Oslo', var svaret.

Jeg trodde ikke dette var ment å tas bokstavelig.

Nå har dere bytta ut tier-låsene med kode-låser.

Men skiltingen er amatør-messig.

Ark kopiert på kopi-maskin, som er teipet opp.

Ta dere en tur på Ikea og se hvordan de gjør det.

Ordentlige skilt, på hvert skap.

Og to garderober, er bare forrvirring, mener jeg.

Og dere har også en tredje garderobe, til høyre for film-salen, når
man står, med ryggen mot resepsjonen.

(Jeg har tidligere kalt dette 'Kafka-garderoben'.

En garderobe som dere noen ganger har åpen, og da må en stol stå i
døra, for at den skal bli stående åpen.

Så dette er muligens en garderobe, for de ansatte.

Men da må dere lukka døra, sånn at kundene til biblioteket, ikke blir
tulla med/gjort forvirrede.

For det er dårlig kundeservice, vil jeg si'.

Så bedre skilting, har jeg etterlyst før.

Dette skiltet, (hvor det står at jakker ikke får taes med opp), bør
stå ved trappa og ikke gjemt bort, i et hjørne.

Og hvis brus ikke er lov, så skriv nå dette, på det samme skiltet da,
(på norsk og ikke med 'sovjet-symboler').

Og det symbolet, er vanskelig å se.

For mulatt-vakten (og de andre vaktene), pleier å stå, like ved der
det 'ikke ta med brus-symbolet' står, så de vil kanskje tro, at man
kikker på deres fysiske nedre fremtoning, (siden at dette tegnet, er i
cirka ben/lår-høyde, må man vel si).

Så det blir nesten som noe usømmelig, vil jeg si, når deres mange
vakter, samtidig peker, på dette, (mer eller mindre), usømmelig
plasserte skiltet.

Så jeg må igjen klage til dere, synes jeg.

Det får være måte på hvor elendig og uprofesjonell, som skiltingen
deres, skal være.

På bygget står det også forresten 'Universitetsbiblioteket'.

Men dette er da Nasjonalbiblioteket.

Så her har det gått galt, fra første stund, vil jeg si.

Det er kanskje vanskelig, å fjerne 'Universitetsbiblioteket', fra fasaden.

Men hvis man blir behandlet, som en fersk student der, av vakter som
kjefter, (uten at man har blitt informert, om reglene, av fornuftlig
plasserte skilter, for eksempel).

Så er ikke dette, et nasjonalbibliotek verdig, vil jeg si.

Jeg har vært på mange bibliotek og museer, i Norge og spesielt i
England, (og også i Frankrike for eksempel), og det eneste stedet jeg
forstod mindre, var i Berlin, når jeg så på muren, må jeg si.

Så dette er for dårlig, må jeg si.

Så dette må jeg igjen klage på, synes jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-07-29 16:14 GMT+02:00
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: Nasjonalbiblioteket - veiledningen <veiledningen@nb.no>
Cc: Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>


Hei,

i dag, så var jeg igjen, i garderoben deres.

(Eller, hovedgarderoben, må man vel si).

Og på hvert skap, så står det et hvitt klistremerke, med teksten:
'Skapet må låses. Pollett hentes i resepsjonen'.

Og så når man går til resepsjonen, så får man _kanskje_ låne en
'fagforenings-pollett', hvis man er heldig.

Da er det dårlig opplegg, mener jeg.

Da kan dere ikke skryte av at man kan låne polletter i resepsjonen,
hvis dere bare har noen 'tulle-polletter' der, som ofte er utlånt,
(som da jeg lånte pollett av dere, (en studinne?), ifjor).

Dessuten, så er mange av garderobeskapene ødelagt.

De henger og slenger, mange av de, i en hengsel.

(Og noen skap mangler både dør og hengsler).

Og ikke nok med det.

Men dere har også en 'skrot-garderobe', ved trappa, virker det som.

I den garderoben, er også mange av skapene ødelagte.

Og på de skapene, så står det ikke noe 'info-klistremerke', om polletter.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og så har dere en tredje 'Kafka-garderobe', med kodelåser, i et rom,
hvor en stol må stå foran døra, for at den ikke skal smekke
igjen/låses.

Så det er et fælt kaos, når det gjelder garderoben(e) deres, vil jeg
fortsatt si.

(Selv om dere ikke har sendt noe nytt svar).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-07-28 15:33 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
To: Nasjonalbiblioteket - veiledningen <veiledningen@nb.no>
Cc: Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>


Hei,

i dag, (etter å ha vært i kantina deres), så så jeg det, at dere også
har et slags 'hemmelig Kafka-rom', med garderobe-skap, som har
kode-låser.

(Døra til det rommet var holdt oppe av en stol, eller noe, som hindret
døra fra å låses/lukkes).

Dette er et kaos.

Den polletten jeg fikk låne av dere, (ifjor var det vel), stod det
heller ikke Nasjonalbiblioteket på.

Det var vel en pollett fra en fagforening, eller noe.

Så det virker amatørmessig, måten dere driver garderoben på, må jeg si.

Det er noe som heter ISO-sertifisering, (som jeg har lært om, på NHI,
i sin tid).

Men jeg tviler på om Nasjonalbiblioteket hadde klart å blitt
ISO-sertifisert, med en slik 'potitland-løsning', (som jeg tidligere
har kalt det), for garderobene.

Bare som en oppdatering.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-07-22 14:07 GMT+02:00
Subject: Re: Klage
To: Nasjonalbiblioteket - veiledningen <veiledningen@nb.no>
Cc: Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>


Hei,

takk for svar, må jeg si.

Men som tidligere butikksjef, så pleide jeg, (ihvertfall da jeg ble en
litt erfaren butikksjef), å passe på, at alle hadde garderobeskap, og
sånn.

Hvis dere skal tilby polletter, til brukerne av biblioteket.

Så burde dere gjøre det ordentlig, synes jeg.

Det blir som noe litt halvveis, å si det, at 'vi prøver å ha nok polletter'.

Hvis jeg hadde sagt noe så dumt, (eller hatt et så dumt 'system', når
det gjaldt et eller annet), som Rimi-butikksjef, så hadde jeg nok fått
sparken, vil jeg tippe på.

Noe sånt.

Så her burde dere skjerpe dere.

Sjekk ut hvordan IKEA eller Statens Museum for Kunst, (i København),
gjør dette, med garderobeskapene.

(Eller World Museum i Liverpool).

Bare for å ta et par eksempler.

(For her ble det litt sånn 'pottitland', (som dem vel sier), synes jeg.

Noe sånt).

Erik Ribsskog


2015-07-22 13:59 GMT+02:00 Nasjonalbiblioteket - veiledningen
<veiledningen@nb.no>:
> Hei,
>
> Det stemmer at lesesalen er vårt stilleområde. Dette fordi lesesalen også er hvor vårt fysiske arkivmateriale benyttes. Temperaturen i dette rommet kan dessverre svinge noe, ettersom bygget er hundre år gammelt.
>
> Vi prøver så godt vi kan å alltid ha nok polletter tilgjengelig, men tidvis vil det dessverre være tomt. Dette beklager vi.
>
> Med vennlig hilsen
> Veiledningen
> Nasjonalbiblioteket
> Henrik Ibsens gate 110
> 0255 Oslo
> Tlf: 23 27 60 11
> E-post: veiledningen@nb.no
>
>
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 22. juli 2015 12:55
> Til: nb@nb.no
> Kopi: Kulturdepartementet
> Emne: Klage
>
> Hei,
>
> igår så var jeg på Nasjonalbiblioteket.
>
> (Ved PC-ene i andre etasje).
>
> Og da dukka det opp en pustende og pesende gubbe, (Blomster-Finn?), som satt seg, ved nabo-PC-en, (cirka en halvmeter unna).
>
> Han bråkte så mye, at jeg ikke klarte å konsentrere meg, ved 'min' PC.
>
> Så spurte jeg personal-dama om dere har en stille-sone her, (som på biblioteker i Danmark).
>
> I lesesalen var det stille-sone og PC-er sa personal-dama.
>
> Men der var det så kaldt, at jeg ble forkjøla, (må jeg si).
>
> Og det klagde jeg på, ifjor høst også, (at det var kaldt, i lesesalen).
>
> Hjelper det ikke å klage her?
>
> (Jeg klagde til ei resepsjons-dame, i 40/50-åra, med Østlandsdialekt vel.
>
> Da jeg klagde på dette, ifjor høst).
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Men det rareste var, da jeg ifjor en gang, (var det vel), gikk til resepsjonen, for å låne en polett, til 'jakke-skapene'.
>
> Og da ga ei student-jente, (så hu vel ut som), en polett til resepsjonen.
>
> Og så fikk jeg låne den poletten.
>
> Det var veldig rart, synes jeg.
>
> Det står at man får låne poletter, i resepsjonen, hvis man ikke har en ti-kroning.
>
> (Jeg glemte, de første gangene her, at jeg hadde polett selv, fra Akademikerforbundet).
>
> Men så når man så trenger polett, så sier de, at de ikke har poletter.
>
> Og man må få låne polett via underlige omveier, virker det som.
>
> At dere ikke kan ha noe mer ordentlig opplegg, (enn noe sånt tøys/underlig opplegg), da.
>
> Dette må jeg klage på.

Og enda en e-post til Forbrukerrådet

Erik Ribsskog

Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]

Erik Ribsskog Sat, Feb 6, 2016 at 6:21 AM
To: Forbrukerrådet
Cc: tilsynsutvalget@domstol.no, Lindorff Kundesenter , rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" , juridisk , post@finkn.no, post , "sande.vgs" , post , firmapost@nkom.no, "With, Kim" , Post , post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet , post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" , Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" , "drammen.tingrett" , namsfogd.askerogbaerum@politiet.no, Davidsson Rene Sigurdur , Geir-Arne Nyborg , Bisnode Credit oppdatering , "Cc: Kirsti Dalheim" , "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" , Drilon , Chili Mobil , post@sivilrett.no
Hei igjen,
jeg kan også ta med om det.
At jeg aldri, har vært, i forliksrådet før.
Annet enn som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2002, (var det vel).
Da var jeg i et møte, i tinghuset, (var det vel), i Ski.
(Det er nå ikke lenger tingrett/forliksråd der, tror jeg).
Og dette var bare på min fridag, før jeg skulle spille bedriftsfotball, for IT-akademiet, (for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, (som jeg også var forlover for, i 1993), klagde på, at de manglet spillere, på IT-akademiet, og han dro med meg, som også dro med min tremennings kamerat Glenn Hesler og kollega Kjetil Furuset).
Da var det en ung gutt, fra Langhus/Vevelstad, som hadde stjålet, i butikken.
Og han skulle da jobbe, en dag, (eller om det var flere dager), i butikken.
Og det gikk helt greit, (sånn som jeg husker det).
Men jeg kjenner ingen, som har vært, i forliksrådet.
Og det muligens, noe nedlatende, bare å bli sendt dit, (lurer jeg på).
Så jeg blir litt fremmedgjort her, må jeg si.
(Siden at jeg ikke har hatt noe, med forliksrådet å gjøre før).
Jeg hadde rettslære, som fag, på økonomilinja, på handel og kontor, på Sande videregående, skoleåret 1987/88.
Men vi lærte vel mest om kjøpsloven, og forliksrådet ble nevnt, men det var sånn da, at da så vi det liksom, fra den som ble skyldt penger.
Så dette er litt flaut/pinlig, for meg, som fin butikksjef, økonom, dataøkonom, heimevernsmann, høgskolekandidat i IT, tidligere Unge Høyre-politiker, å bli sendt, til forliksrådet.
Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
Men jeg kunne ikke melde adresseforanding.
For de skulle vite, hvor lenge jeg ble der.
Og det avhengte av, hvor langt tid, som politiet brukte, på å etterforske det jeg overhørte, (at jeg var forfulgt av mafian), på jobb, i 2003, og et mordforsøk mot meg, på gården til onkel Martin og dem, på Løvås, i 2005.
Men politiet nekter å etterforske dette.
Jeg har mens jeg bodde i England, blitt sendt til namsfogden i Larvik osv., og fått uteblivelsesdom.
Men det er fordi at min onkel Martin har fått brevene, uten å sende de videre, til meg, i England.
Så dette har foregått fullstending bak min rygg.
Så om dette tullet kan slettes, i samme slengen, som jeg skriver om dette nå.
For det er bare tull og tøys, for det har blitt avhold rettsmøter i Norge, som jeg er liksom tiltalt/skyldner i, uten at jeg har blitt informert.
Og det er justismord, må jeg si.
Men ingen har slettet dette, så på mine papirer, så står disse dommene oppført.
Og da blir det kanskje sånn, at det ødelegger ryktet mitt helt, hvis jeg får en forliksråd-sak, på toppen av dette retts/brev-tullet.
Så derfor er dette, som disse klysene driver med, ekstra dumt, (vil jeg si).
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-02-06 5:57 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]
To: Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>
Cc: tilsynsutvalget@domstol.no, Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>, rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, namsfogd.askerogbaerum@politiet.no, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>, Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>, "Cc: Kirsti Dalheim" <kirsti.dalheim@conecto.no>, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>, Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>


Hei,
jeg kan også ta med om det, at både Conecto, Namsfogden og Forliksrådet, har vært nedlatende/overfladiske/arrogante, og har ignorert, det jeg har skrevet, (om at dette, er en identietstyverisak).
Det har de bare ignorert, (at jeg har informert dem, om dette).
Og at jeg da, skal møte, i Forliksrådet, for å bli trakassert, på nytt, av disse arrogante, ignorante og nedlatende klysende, (må man vel da kalle dem).
Det blir for mye forlangt, synes jeg.
Det kan man ikke kreve da, mener jeg.
Og det er uansett helt meningsløst, (med et sånt møte), siden at dette er et falskt krav, som det er uaktuelt, for meg, å betale, (som jeg har skrevet om, i den forrige e-posten).
Her må jeg, få erstatning, for trakassering, fra Namsfogden, Conecto og Forliksrådet, mener jeg.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-02-06 5:34 GMT+01:00
Subject: Re: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]
To: Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>
Cc: tilsynsutvalget@domstol.no, Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>, rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, namsfogd.askerogbaerum@politiet.no, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>, Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>, "Cc: Kirsti Dalheim" <kirsti.dalheim@conecto.no>, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>, Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>


Hei,
jeg skriver jo øverst, i e-posten, at dette, er snakk om, en _identietstyverisak_.
Så dette er altså noe som andre har bestilt, i mitt navn.
Uten at jeg har hatt noe med dette å gjøre.
Så dette er et helt uforståelig krav, for meg.
Og jeg har opplyst, til Conecto og Namsfogden, at dette er noe, som jeg ikke har bestilt.
Men de hører ikke på meg.
Da er de _nedlatende_, mener jeg, (når de ignorerer det jeg skriver).
Her er ikke jeg og Conecto enige om, hva som har skjedd engang, tydeligvis.
Så her ønsker Conecto å diskutere tilbakebetaling tydeligvis, (siden de ikke har på noe vis bekreftet dette, at jeg har informert dem om, at dette er snakk om, en identietstyverisak).
Men for meg, er det uaktuelt, å betale, for noe, som noen unger/kødder, har bestilt, i mitt navn.
Det er en skam.
Her må man finne ut hvem disse pøblene er.
Men disse pøblene, (som har bestilt, i mitt navn), er tydeligvis i samme gjeng, som Conecto og Namsfogden.
Så dette er at Conecto og Namsfogden er i B-gjengen eller mafiaen, vil jeg si.
Jeg hadde nylig en lignende sak, da noen hadde portert mitt Telenor mobil abonement, til Chili.
Og da satt Lindorff den saken på hold, til det var avklart, hva som hadde skjedd.
Men her har noen idioter, bare sendt saken, gjennom namsfogden og forliksrådet, som om de var eskimoer, eller noe lignende.
Så dette er street-theater/gang stalking/'Gangland Steinrøysa', vil jeg si.
Erik Ribsskog



2016-02-05 10:21 GMT+01:00 Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>:
Hei

Slik jeg forstår det, har du en tvist. Jeg er derimot ikke kjent med hva det gjelder. Siden du nevner sparebanken 1 i emnefeltet antar jeg det gjelder et lån. På den annen side viser du til identitetstyveri og da er det ikke like klart.

Innledningsvis gjør vi deg oppmerksom på at du nå får generelle råd og veiledning basert på din fremstilling av saken. Svaret må derfor ikke anses som en konklusjon. Alle henvendelser blir besvart med enkle råd, og/eller tips til andre steder hvor du vil kunne få hjelp. Innenfor våre lovområder, som forbrukerkjøp, håndverkertjenester og angrerett, vil vi forsøke å gi deg noe mer utfyllende svar.

Tvister med bank behandles av Finansklagenemnda. Limer inn informasjon om dem nedenfor. Hvis det gjelder selve inkassoinndrivelse er det Inkassoklagenemnda som er rett instans. Hvis du kan prøve å gi en kortfattet forklaring på hva tvisten gjelder kan jeg eventuelt forsøke å være litt mer spesifikk på hvem du kan kontakte eller se om det er en sak Forbrukerrådet kan behandle. Dersom saken nå straks skal opp i Forliksrådet så er det kanskje den mest tidseffektive løsningen, at den behandles der. Vær obs på at dersom du ønsker svar fra Forbrukerrådet er det ikke hensiktsmessig å kun sette som kopimottaker blant en hel mengde andre. Vi er ofte kopimottaker på henvendelser, men disse blir vanligvis ikke besvart hvis ikke det er klart at innsender forventer svar fra oss.

Finansklagenemnda

Bank- og forsikringssaker faller dessverre utenfor Forbrukerrådets område, slik at vi ikke kan behandle din sak. Du kan imidlertid kontakte Finansklagenemnda, som kan hjelpe deg videre.

Når det gjelder banksaker behandler nemnda klager vedrørende blant annet kausjon, lån, lønnskonto, minibankkort eller andre avtaleforhold, finansiell rådgivning, ulike typer betalingsformidling med videre.

Blant forsikringsrelaterte saker behandles klager vedrørende forståelsen av forsikringsvilkår og lovgivning i forbindelse med konkrete saker; for eksempel om et forhold er dekket av forsikringen eller ikke.

Før du kan bringe en sak inn for nemnda, må du selv prøve å løse saken med motparten. Blir dere ikke enige, kan du sende en skriftlig klage til nemnda.

Oversikt over rettighetene dine, veiledning til hvordan du skal klage og eksempler på standard klagebrev finner du på Forbrukerrådet.no –
http://www.forbrukerrådet.no/klage/klage-til-selger

Husk å ta vare på en kopi av brevet du sender til motparten.

Mer informasjon finner du på www.finkn.no
Vi håper dette vil være til hjelp.

Med vennlig hilsen
Martin Tonning
www.forbrukerrådet.no

04/02 2016 09:20 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,
 
det er bra, hvis de, (Forbrukerrådet), kan ordne opp, i dette.
 
For dette er jo en identitetstyveri-sak, som ikke har noe, å gjøre, i forliksrådet, (mener jeg).
 
Så bra hvis de kan rydde opp.
 
Jeg sender også kopi til dommer-klage-kommisjonen, (Tilsynsutvalget@domstol.no), nå.
 
For jeg lurer på, om denne korrupte/forrvirede namsfogden, i Bærum, regnes som en slags dommer, og at man da, kan klage, til Tilsynsutvalget, på dette.
 
Og det er også sånn, at en sorenskriver, i Larvik, tullet med meg, i 2009, (i forbindelse med arv, etter min mormor. Min avdøde mor var eldste søsken, så jeg skulle ha fordelt arven, etter min mormor, da hun døde, (etter min mor), men denne korupte sorenskriver-filuren i Larvik, ordnet med skiftet, på den måten, at jeg ble forbigått, må jeg si).
 
Men nå har jeg funnet ut om dette Tilsynsutvalget, for noen dager siden, så om de kan rydde opp i denne korrupsjonen, (og jeg har også klaget på tingrettsdommer Høisæter, i Drammen tingrett, til de, forleden dag).
 
Takk for svar, ihvertfall!
 
Mvh.
 
Erik Ribsskog
 
2016-01-21 15:55 GMT+01:00 Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>:
Hei,

Vi viser til henvendelsen nedenfor, samt de to øvrige epostene du sendte oss samme dag. Forbrukerombudet fører tilsyn med markedsføringsloven, men behandler ikke sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende. Vi beklager at vi derfor ikke kan hjelpe deg i disse sakene. Vi ser imidlertid også at du har sendt eposten til forbrukerrådet, som kan bistå i sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende.

 
Med vennlig hilsen
Geir-Arne Nyborg
Juridisk rådgiver
Tlf: 918 84 015
E-post:
gan@forbrukerombudet.no
www.forbrukerombudet.no
Beskrivelse: cid:image001.png@01CDBB64.44B79CA0

ENKLERE OG TRYGGERE MARKED FOR FORBRUKERNE
 
 

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 13. januar 2016 09:47
Til: Davidsson Rene Sigurdur
Kopi: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no; Lindorff Kundesenter; rene.davidsson@conecto.no; conecto@conecto.no; Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon; juridisk; post@finkn.no; post; sande.vgs; post; firmapost@nkom.no; With, Kim; Post; post@forbrukerradet.no; Postjournal; post@inkassoklagenemda.no; post@sivilombudsmannen.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; hv-02.kontakt; drammen.tingrett
Emne: Re: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)

 
Hei,
det er kanskje sånn dere gjør det, på Island.
Men jeg har fortalt deg, i tidligere korrespondanse, at dette kravet, er helt uforståelig.
Jeg har bodd i England, fra 2005 til 2014, og har aldri hørt om e-kontakt.
Og det har jeg forklart, i en e-post, til deg/dere, i oktober, i fjor.
Og likevel, så sender dere dette, til Namsfogden.
Det er jo skandale og det som verre er, må jeg si.
Helvetes pakk, må jeg nesten si da.
Dette er noe slags svindelforsøk, og en moderne versjon, av Nigeria-brevene, må jeg si, at det virker som.
Jeg var på Sugarcubes-konsert, på Rockefeller, studieåret 1989/90, mens jeg gikk, på NHI.
Og da sa Bjørk, at vi måtte bli flinkere i gammalnorsk, når publikum ønsket, å ha engelske sanger, (for de sang på islandsk).
Men hvis du bare skjønner gammelnorsk/islands, og sender alt på bokmål, til retten, så blir det som noe latterlig og som noe som gjør, at folk mister respekten for inkassobransjen og retts-systemet, mener jeg.
Så dette blir, som noe fullstendig idiotisk, for meg.
Så jeg håper at noen stenger dette helvetes inkassobyrået, (Conecto).
Det er vel mafian, eller noe, som styrer dere, hvis jeg skulle tippe.
 
Erik Ribsskog
 
2016-01-13 8:48 GMT+01:00 Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>:
Hei

Viser til deres e-post henvendelse.

Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.

Til din informasjon.

 
Med vennlig hilsen

Rene Sigurdur Davidsson
Kundekonsulent
Conecto AS

Postboks 85 | Grini Næringspark 17 | 1332 Østerås
Tlf: 67157914
| Fax: 67157890
Rene.Davidsson@conecto.no | http://www.conecto.no

Jeg sendte enda en e-post til Forbrukerrådet

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]

Erik Ribsskog Sat, Feb 6, 2016 at 5:57 AM

To: Forbrukerrådet
Cc: tilsynsutvalget@domstol.no, Lindorff Kundesenter , rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" , juridisk , post@finkn.no, post , "sande.vgs" , post , firmapost@nkom.no, "With, Kim" , Post , post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet , post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" , Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" , "drammen.tingrett" , namsfogd.askerogbaerum@politiet.no, Davidsson Rene Sigurdur , Geir-Arne Nyborg , Bisnode Credit oppdatering , "Cc: Kirsti Dalheim" , "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" , Drilon , Chili Mobil

Hei,
jeg kan også ta med om det, at både Conecto, Namsfogden og Forliksrådet, har vært nedlatende/overfladiske/arrogante, og har ignorert, det jeg har skrevet, (om at dette, er en identietstyverisak).
Det har de bare ignorert, (at jeg har informert dem, om dette).
Og at jeg da, skal møte, i Forliksrådet, for å bli trakassert, på nytt, av disse arrogante, ignorante og nedlatende klysende, (må man vel da kalle dem).
Det blir for mye forlangt, synes jeg.
Det kan man ikke kreve da, mener jeg.
Og det er uansett helt meningsløst, (med et sånt møte), siden at dette er et falskt krav, som det er uaktuelt, for meg, å betale, (som jeg har skrevet om, i den forrige e-posten).
Her må jeg, få erstatning, for trakassering, fra Namsfogden, Conecto og Forliksrådet, mener jeg.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-02-06 5:34 GMT+01:00
Subject: Re: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]
To: Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>
Cc: tilsynsutvalget@domstol.no, Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>, rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, namsfogd.askerogbaerum@politiet.no, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>, Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>, "Cc: Kirsti Dalheim" <kirsti.dalheim@conecto.no>, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>, Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>


Hei,
jeg skriver jo øverst, i e-posten, at dette, er snakk om, en _identietstyverisak_.
Så dette er altså noe som andre har bestilt, i mitt navn.
Uten at jeg har hatt noe med dette å gjøre.
Så dette er et helt uforståelig krav, for meg.
Og jeg har opplyst, til Conecto og Namsfogden, at dette er noe, som jeg ikke har bestilt.
Men de hører ikke på meg.
Da er de _nedlatende_, mener jeg, (når de ignorerer det jeg skriver).
Her er ikke jeg og Conecto enige om, hva som har skjedd engang, tydeligvis.
Så her ønsker Conecto å diskutere tilbakebetaling tydeligvis, (siden de ikke har på noe vis bekreftet dette, at jeg har informert dem om, at dette er snakk om, en identietstyverisak).
Men for meg, er det uaktuelt, å betale, for noe, som noen unger/kødder, har bestilt, i mitt navn.
Det er en skam.
Her må man finne ut hvem disse pøblene er.
Men disse pøblene, (som har bestilt, i mitt navn), er tydeligvis i samme gjeng, som Conecto og Namsfogden.
Så dette er at Conecto og Namsfogden er i B-gjengen eller mafiaen, vil jeg si.
Jeg hadde nylig en lignende sak, da noen hadde portert mitt Telenor mobil abonement, til Chili.
Og da satt Lindorff den saken på hold, til det var avklart, hva som hadde skjedd.
Men her har noen idioter, bare sendt saken, gjennom namsfogden og forliksrådet, som om de var eskimoer, eller noe lignende.
Så dette er street-theater/gang stalking/'Gangland Steinrøysa', vil jeg si.
Erik Ribsskog



2016-02-05 10:21 GMT+01:00 Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>:
Hei

Slik jeg forstår det, har du en tvist. Jeg er derimot ikke kjent med hva det gjelder. Siden du nevner sparebanken 1 i emnefeltet antar jeg det gjelder et lån. På den annen side viser du til identitetstyveri og da er det ikke like klart.

Innledningsvis gjør vi deg oppmerksom på at du nå får generelle råd og veiledning basert på din fremstilling av saken. Svaret må derfor ikke anses som en konklusjon. Alle henvendelser blir besvart med enkle råd, og/eller tips til andre steder hvor du vil kunne få hjelp. Innenfor våre lovområder, som forbrukerkjøp, håndverkertjenester og angrerett, vil vi forsøke å gi deg noe mer utfyllende svar.

Tvister med bank behandles av Finansklagenemnda. Limer inn informasjon om dem nedenfor. Hvis det gjelder selve inkassoinndrivelse er det Inkassoklagenemnda som er rett instans. Hvis du kan prøve å gi en kortfattet forklaring på hva tvisten gjelder kan jeg eventuelt forsøke å være litt mer spesifikk på hvem du kan kontakte eller se om det er en sak Forbrukerrådet kan behandle. Dersom saken nå straks skal opp i Forliksrådet så er det kanskje den mest tidseffektive løsningen, at den behandles der. Vær obs på at dersom du ønsker svar fra Forbrukerrådet er det ikke hensiktsmessig å kun sette som kopimottaker blant en hel mengde andre. Vi er ofte kopimottaker på henvendelser, men disse blir vanligvis ikke besvart hvis ikke det er klart at innsender forventer svar fra oss.

Finansklagenemnda

Bank- og forsikringssaker faller dessverre utenfor Forbrukerrådets område, slik at vi ikke kan behandle din sak. Du kan imidlertid kontakte Finansklagenemnda, som kan hjelpe deg videre.

Når det gjelder banksaker behandler nemnda klager vedrørende blant annet kausjon, lån, lønnskonto, minibankkort eller andre avtaleforhold, finansiell rådgivning, ulike typer betalingsformidling med videre.

Blant forsikringsrelaterte saker behandles klager vedrørende forståelsen av forsikringsvilkår og lovgivning i forbindelse med konkrete saker; for eksempel om et forhold er dekket av forsikringen eller ikke.

Før du kan bringe en sak inn for nemnda, må du selv prøve å løse saken med motparten. Blir dere ikke enige, kan du sende en skriftlig klage til nemnda.

Oversikt over rettighetene dine, veiledning til hvordan du skal klage og eksempler på standard klagebrev finner du på Forbrukerrådet.no –
http://www.forbrukerrådet.no/klage/klage-til-selger

Husk å ta vare på en kopi av brevet du sender til motparten.

Mer informasjon finner du på www.finkn.no
Vi håper dette vil være til hjelp.

Med vennlig hilsen
Martin Tonning
www.forbrukerrådet.no

04/02 2016 09:20 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,
det er bra, hvis de, (Forbrukerrådet), kan ordne opp, i dette.
For dette er jo en identitetstyveri-sak, som ikke har noe, å gjøre, i forliksrådet, (mener jeg).
Så bra hvis de kan rydde opp.
Jeg sender også kopi til dommer-klage-kommisjonen, (Tilsynsutvalget@domstol.no), nå.
For jeg lurer på, om denne korrupte/forrvirede namsfogden, i Bærum, regnes som en slags dommer, og at man da, kan klage, til Tilsynsutvalget, på dette.
Og det er også sånn, at en sorenskriver, i Larvik, tullet med meg, i 2009, (i forbindelse med arv, etter min mormor. Min avdøde mor var eldste søsken, så jeg skulle ha fordelt arven, etter min mormor, da hun døde, (etter min mor), men denne korupte sorenskriver-filuren i Larvik, ordnet med skiftet, på den måten, at jeg ble forbigått, må jeg si).
Men nå har jeg funnet ut om dette Tilsynsutvalget, for noen dager siden, så om de kan rydde opp i denne korrupsjonen, (og jeg har også klaget på tingrettsdommer Høisæter, i Drammen tingrett, til de, forleden dag).
Takk for svar, ihvertfall!
Mvh.
Erik Ribsskog
 
2016-01-21 15:55 GMT+01:00 Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>:
Hei,

Vi viser til henvendelsen nedenfor, samt de to øvrige epostene du sendte oss samme dag. Forbrukerombudet fører tilsyn med markedsføringsloven, men behandler ikke sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende. Vi beklager at vi derfor ikke kan hjelpe deg i disse sakene. Vi ser imidlertid også at du har sendt eposten til forbrukerrådet, som kan bistå i sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende.

 
Med vennlig hilsen
Geir-Arne Nyborg
Juridisk rådgiver
Tlf: 918 84 015
E-post: gan@forbrukerombudet.no
www.forbrukerombudet.no
Beskrivelse: cid:image001.png@01CDBB64.44B79CA0

ENKLERE OG TRYGGERE MARKED FOR FORBRUKERNE
 

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 13. januar 2016 09:47
Til: Davidsson Rene Sigurdur
Kopi: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no; Lindorff Kundesenter; rene.davidsson@conecto.no; conecto@conecto.no; Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon; juridisk; post@finkn.no; post; sande.vgs; post; firmapost@nkom.no; With, Kim; Post; post@forbrukerradet.no; Postjournal; post@inkassoklagenemda.no; post@sivilombudsmannen.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; hv-02.kontakt; drammen.tingrett
Emne: Re: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)
 
Hei,
det er kanskje sånn dere gjør det, på Island.
Men jeg har fortalt deg, i tidligere korrespondanse, at dette kravet, er helt uforståelig.
Jeg har bodd i England, fra 2005 til 2014, og har aldri hørt om e-kontakt.
Og det har jeg forklart, i en e-post, til deg/dere, i oktober, i fjor.
Og likevel, så sender dere dette, til Namsfogden.
Det er jo skandale og det som verre er, må jeg si.
Helvetes pakk, må jeg nesten si da.
Dette er noe slags svindelforsøk, og en moderne versjon, av Nigeria-brevene, må jeg si, at det virker som.
Jeg var på Sugarcubes-konsert, på Rockefeller, studieåret 1989/90, mens jeg gikk, på NHI.
Og da sa Bjørk, at vi måtte bli flinkere i gammalnorsk, når publikum ønsket, å ha engelske sanger, (for de sang på islandsk).
Men hvis du bare skjønner gammelnorsk/islands, og sender alt på bokmål, til retten, så blir det som noe latterlig og som noe som gjør, at folk mister respekten for inkassobransjen og retts-systemet, mener jeg.
Så dette blir, som noe fullstendig idiotisk, for meg.
Så jeg håper at noen stenger dette helvetes inkassobyrået, (Conecto).
Det er vel mafian, eller noe, som styrer dere, hvis jeg skulle tippe.
Erik Ribsskog
 
2016-01-13 8:48 GMT+01:00 Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>:
Hei

Viser til deres e-post henvendelse.

Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.

Til din informasjon.

 
Med vennlig hilsen

Rene Sigurdur Davidsson
Kundekonsulent
Conecto AS

Postboks 85 | Grini Næringspark 17 | 1332 Østerås
Tlf: 67157914 | Fax: 67157890
Rene.Davidsson@conecto.no | http://www.conecto.no