mandag 22. mai 2017

Vi bor alle i Vatikanet

Den nye kjøpsloven, (som vel kalles Forbrukerkjøpsloven), med sine paragrafer, om veldedige organisasjoner, (og at disse, skal behandles, som vanlige forbrukere, uansett hvor store de er).

Det kan man nesten mistenke, at er, en slags blåkopi, av Vatikanet, sin kjøpslov.

(For å fleipe/overdrive litt.

Men likevel).

Så da blir det nesten som, at vi handler, i klosterbrødrene sin butikk, på Petersplassen, liksom.

Når vi går ut døra, for å handle, på Rema eller Kiwi.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

mer om forbrukerkjøpsloven

http://johncons-mirror.blogspot.no/2017/03/kjpsloven-har-visst-blitt-byttet-ut-na.html

PS 2.

Nå må jeg innrømme, at jeg ikke kan definisjonen, av forbruker, (i den gamle kjøpsloven), på rams liksom.

(For det er en del år siden, at jeg gikk, på handel og kontor).

Så det er mulig, at dette problemet, (må man vel kalle det), med veldedige organisasjoner, ikke er, så stort.

(Og at vi også hadde, en lignende definisjon, av hva forbruker var, i den gamle kjøpsloven).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til DFDS

Erik Ribsskog

Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2226671]

Erik Ribsskog 22. mai 2017 kl. 17:44

Til: "DFDS Seaways, Norway/Nina S."
Kopi: Post , "Anne B. Lea" , "DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S." , DFDSInzights@inzights.catglobe.com

Hei,

jeg har jobbet, som butikksjef, (på Rimi Lambertseter).

Og en gang, som jeg ikke visste, hvem en butikktyv var.

Så spurte jeg, en kollega, (Jan Henrik), hvem denne personen var.

For butikken hadde video-overvåkning.

Så den kjøper jeg ikke, dessverre.

Dette var også en klage, på de som rydda rommet, (og som tørka seg i rumpa med håndkleet, istedet for å bytte det ut).

Erik Ribsskog



22. mai 2017 kl. 13:46 skrev DFDS Seaways, Norway/Nina S. <reklamasjoner@dfds.com>:
Hei Erik. 

Det vi forsøkte å formidle er at om du opplever ubehag i møte med medpassasjerer så kan du henvende deg til personalet ombord. Du står selvfølgelig fritt til å kontakte oss i ettertid, men da er det dessverre ikke mye vi kan få gjort med saken. Da vi ikke vet hvem disse passasjerene er. 

Vi anser saken som avsluttet og kommer ikke til å gå nærmere inn på dette. Ledelsen er informert og kommer ikke til å svare ytterligere. 


Best regards / Med vennlig hilsen



Nina S. 
Reklamasjonsansvarlig

-----------------------------------




DFDS Seaways AS
Akershusstranda 31, Skur 42

Postboks 365, Sentrum

NO-0102 Oslo

Telefon: +47 21 62 10 00

Fax:        +47 21 62 10 01








[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Sun 21 May 17 06:53:20 GMT+0200
[To] DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S. [kundeservice@dfds.com]
[Cc] Post [post@forbrukerradet.no]
[Subject] Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2218219]

Hei,

ok, de skrev bare, at man skulle sladre til de som jobber, om bord på båten, hvis det var sånne plagsomme 'fittetjuver'/innpåslitne 'homser'/folk osv., ombord.

Men det må vel være greit, å ta sånt, i ettertid og, (må man vel si).

De skrev så, (i mars), at de skulle sende det, til ledelsen.

Men jeg har ikke hørt noe mer, etter det.

Var det ikke meningen, at jeg skulle få noe mer svar, enn det, liksom?

Mvh.

Erik Ribsskog


22. mars 2017 kl. 12:15 skrev DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S. <kundeservice@dfds.com>:
Hei Erik!

Takk for at du gir dine tilbakemeldinger til oss! Jeg sender henvendelsen din videre til vår reklamasjonsavdeling som vil se nærmere på dine opplevelser og vil gi deg en tilbakemelding i løpet av 1-3 uker. 

Ha en riktig fin dag videre!

Best regards / Med vennlig hilsen
Vibeke S. 
Sales Consultant/ Salgskonsulent
-----------------------------------
 
 
DFDS Seaways AS
Akershusstranda 31, Skur 42
Postboks 365, Sentrum
NO-0102 Oslo
Telefon: +47 21 62 10 00
Fax:    ​   +47 21 62 10 01

Spør oss om tips til aktiviteter i København


[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Sun 19 Mar 17 21:46:53 GMT+0100
[To] kundeservice@dfds.com
[Cc] DFDSInzights@inzights.catglobe.com; Anne B. Lea [abl@reiselivsforum.no]
[Subject] Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse

Hei,

jeg kan si det sånn, at det jeg ikke likte, var at det kun var et håndkle, i lugaren, (på Stena Line er det to, hvis man drar på 36 timers-cruise til Frederikshavn).

På Stena Line så tømmer dem heller ikke søppel osv., i lugaren, mens ferja er, i Danmark.

Og det ble som noe mas, at man måtte av ferja, klokka 9-10, synes jeg.

(Med Stena Line så kan sove ut, og gå i land, klokka 12-13, for eksempel).

Og når jeg skulle på ferja igjen, så var det en lang kø der.

Og da var det ikke så lett, å finne ut av det, (for de sa på høytalerne, at man kunne gå ombord igjen på ferja, når man ville, var det vel).

Og det var også veldig trangt, i tax-free-en, (spesielt der dere har cola og øl-bokser, vil jeg si).

Og det var kanskje dumt å ha smaksprøver der, (på Jura whiskey vel), siden at det var så mange folk, i tax-free-en, for da ble det propp der liksom, (vil jeg si), for noen folk, slo da liksom 'leir' der, uten å gå videre, (og da kunne man nesten ikke handle noe der, uten at det ble, som noe herk, vil jeg si).

Det var også sånn, at det var, masse desperate 'fleskekjærringer' og 'fittetjuver', (som de sier), i diskoteket deres.

Så fort det kom en desperat fleskekjærring bort til meg, (som bare koste meg, med noen kalde halvlitere), og tok meg, på låret.

Så kom det like bak, en 'fittetjuv', (som de sier), som klaska meg, på 'sideflesket'.

Dette skjedde to-tre ganger, (at jeg liksom fikk snøret i bånn, hos ei desperat 'fleskekjærring', (som egla seg inn på meg, i diskoteket), for at det så skulle komme, en 'fittetjuv', som også, var fysisk).

Jeg liker lite å bli klådd på, av karer, og det var vel det, at jeg er ungkar, og derfor ble litt satt ut, av de desperate kvinnfolka, som gjorde, at jeg liksom ble litt paff, (og ikke fikk protestert ordentlig, på disse 'fittetjuvene'), for å si det sånn.

Den siste gangen, som det dukka opp, en 'fittetjuv', så skulle jeg akkurat spørre, hu desperate brunetta, (som gikk uten sko, i tiger-mønster sokker og som hadde hekse-stjerne-tatovering på beinet), om hva hu het.

Men så kom 'fittetjuven', rett bak henne, (hu 'klaska' seg ned, helt kloss inntill meg, der jeg satt, og slappa av, må jeg si), og han skulle da 'knoke' mot meg, (eller noe sånt).

Og hva skal det bety, lurer jeg.

Jeg ble så satt ut, at jeg gjorde det.

Og så begynte fittetjuven å chatte opp hu, som jeg egentlig skulle spørre om, hva het.

Og hu desperate heksa, hu klagde da ikke, til meg.

Så det ble veldig dumt, da.

Og sånn var det stort sett hver gang, som fittetjuven/e, dukka opp der.

Unntatt når ei bestemor også dukka opp, da var fittetjuven opptatt, med hu heksa.

Men hu bestemora visste jo ikke hvor hu bodde, og hadde nok sett, sine beste dager, for mange tiår sida.

Så det ble som noe dumt, det og.

Og en kveld på ferja, (jeg lurer på om det var, den siste kvelden), så var det noen, som hadde laget noen merker, i lugardøra mi, (virka det som).

(Se vedlegg).

Hva skulle dette bety, lurer jeg.

Dette ønsker jeg, å klage på.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: DFDS/Inzights A/S <DFDSInzights@inzights.catglobe.com>
Dato: 7. mars 2017 kl. 09:56
Emne: DFDS kundeundersøkelse
Til: eribsskog@gmail.com


Kjære DFDS-gjest,

I vårt bookingsystem kan vi se at du nylig har reist med oss. I forbindelse med bestilling av reisen din, ga du oss tillatelse til å kontakte deg igjen på denne e-postadressen.

I DFDS streber vi kontinuerlig etter å tilpasse tilbud og service til hva du som gjest ønsker. Vi vil derfor gjerne høre om hvordan du opplevde din forrige reise med oss.

Vi håper at du har lyst til å besvare spørreskjemaet.

Som takk deltar du i loddtrekningen av en gratis reise tur/retur Oslo-København i Commodore-lugar.

Analyseinstituttet Inzights står for undersøkelsen, og du deltar anonymt i forhold til DFDS.

Vi vil be deg om å besvare spørreskjemaet, slik at både det du synes var bra og det du synes var mindre bra kommer frem. Undersøkelsen tar ca. 8-10 minutter.

Klikk her for å starte undersøkelsen.

Hvis spørreundersøkelsen ikke starter, kopier lenken nedenfor til adressefeltet i nettleseren din.

http://inzights.catglobe.com/login.aspx?r=dd67e55a-eb62-4852-9b96-59faa93f8d7f

På forhånd mange takk for hjelpen.

DFDS / Inzights


Dersom du har spørsmål eller kommentarer, kan du skrive til info@inzights.dk.

Min halvbror Axel, (som fyller 40 år, neste år), har fått seg, et nytt Facebook-bilde, (som muligens er tatt, ved Akerselva), med en hund

axel med hund

PS.

Arne Limkjær fikk en sønn, på samme dag og samme sykehus, som min mor, (men det er vel ikke så sannsynlig, at disse sønnene, har blitt forbyttet):

arne limkjær

https://www.op.no/nyheter/stjerne-med-halsen-rotter/s/1-85-2789297

PS 2.

Jeg bodde forresten, i Storgata 30, (som vel er, et litt større hus):

storgaten 30 litt større hus

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/05/elias-krmmer-har-visst-skrevet-om.html

Jeg tror jeg gjorde det riktig, da jeg deaktiverte, min personlige Twitter-konto, (noe jeg gjorde, da jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i Liverpool). For nå sier Twitter sin største eier, i et intervju, at Twitter er preget, av trolling og misbruk, og at firmaet ikke klarer, å få kontroll, på disse problemene

twitter unable to stop

https://www.nytimes.com/2017/05/20/technology/evan-williams-medium-twitter-internet.html?_r=1

PS.

Som jeg har blogget om tidligere, så synes jeg, at Twitter muligens, kunne lært litt, av Facebook.

Når det gjelder, å håndtere, denne trollingen/misbruket.

For Facebook har mye mindre problemer, med nettmobbing, (sånn som det virker som, for meg).

Og det kan være på grunn av, at Facebook, (ihvertfall for noen år tilbake), hadde et veldig brukervennlig system/interface, for å rapportere, om nettmobbing.

Mens Twitter har mer byråkrati her, (vil jeg si).

Og muligens også dårligere moderatorer.

(Må jeg nesten si, etter å ha sendt, flere hundre klager, til Twitter, og brukt flerfoldige timer/dager totalt, på å sende disse rapportene, over en tidsperiode, på x antall måneder/år).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

deaktivert twitter konto

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/07/na-har-jeg-deaktivert-min-twitter-konto.html

Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing 22 mai

http://krisssy.blogg.no/1495389409_hret_mitt_er_nesten_blitt_for_tykt.html

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter 22 mai