Den nye kjøpsloven, (som vel kalles Forbrukerkjøpsloven), med sine paragrafer, om veldedige organisasjoner, (og at disse, skal behandles, som vanlige forbrukere, uansett hvor store de er).
Det kan man nesten mistenke, at er, en slags blåkopi, av Vatikanet, sin kjøpslov.
(For å fleipe/overdrive litt.
Men likevel).
Så da blir det nesten som, at vi handler, i klosterbrødrene sin butikk, på Petersplassen, liksom.
Når vi går ut døra, for å handle, på Rema eller Kiwi.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2017/03/kjpsloven-har-visst-blitt-byttet-ut-na.html
PS 2.
Nå må jeg innrømme, at jeg ikke kan definisjonen, av forbruker, (i den gamle kjøpsloven), på rams liksom.
(For det er en del år siden, at jeg gikk, på handel og kontor).
Så det er mulig, at dette problemet, (må man vel kalle det), med veldedige organisasjoner, ikke er, så stort.
(Og at vi også hadde, en lignende definisjon, av hva forbruker var, i den gamle kjøpsloven).
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
mandag 22. mai 2017
Jeg sendte en e-post til DFDS
Erik Ribsskog |
Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2226671] |
Erik Ribsskog | 22. mai 2017 kl. 17:44 | |
Til: "DFDS Seaways, Norway/Nina S."
Kopi: Post
| ||
|
Min halvbror Axel, (som fyller 40 år, neste år), har fått seg, et nytt Facebook-bilde, (som muligens er tatt, ved Akerselva), med en hund
PS.
Arne Limkjær fikk en sønn, på samme dag og samme sykehus, som min mor, (men det er vel ikke så sannsynlig, at disse sønnene, har blitt forbyttet):
https://www.op.no/nyheter/stjerne-med-halsen-rotter/s/1-85-2789297
PS 2.
Jeg bodde forresten, i Storgata 30, (som vel er, et litt større hus):
http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/05/elias-krmmer-har-visst-skrevet-om.html
Jeg tror jeg gjorde det riktig, da jeg deaktiverte, min personlige Twitter-konto, (noe jeg gjorde, da jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i Liverpool). For nå sier Twitter sin største eier, i et intervju, at Twitter er preget, av trolling og misbruk, og at firmaet ikke klarer, å få kontroll, på disse problemene
https://www.nytimes.com/2017/05/20/technology/evan-williams-medium-twitter-internet.html?_r=1
PS.
Som jeg har blogget om tidligere, så synes jeg, at Twitter muligens, kunne lært litt, av Facebook.
Når det gjelder, å håndtere, denne trollingen/misbruket.
For Facebook har mye mindre problemer, med nettmobbing, (sånn som det virker som, for meg).
Og det kan være på grunn av, at Facebook, (ihvertfall for noen år tilbake), hadde et veldig brukervennlig system/interface, for å rapportere, om nettmobbing.
Mens Twitter har mer byråkrati her, (vil jeg si).
Og muligens også dårligere moderatorer.
(Må jeg nesten si, etter å ha sendt, flere hundre klager, til Twitter, og brukt flerfoldige timer/dager totalt, på å sende disse rapportene, over en tidsperiode, på x antall måneder/år).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/07/na-har-jeg-deaktivert-min-twitter-konto.html
Da jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Langhus, (noe jeg gjorde, fra våren 2001 til sommeren 2002), så var det sånn, at jeg var fruktansvarlig, og assisterende butikksjef Sølvi Berget, var post/brev-ansvarlig, (for det ville hu gjerne jobbe med, sånn som jeg husker det). Og nå og da, så kom det vel fortsatt pakker, til butikken, (i 2001), hvis jeg skulle tippe. Og da måtte visst Sølvi Berget, dra bort, til Meny Langhus. Og det kan forklare, at hu var så 'kamerat', med butikksjefen der. For Sølvi Berget, lot en gang, (mens jeg var butikksjef, på Rimi Langhus), Meny sin butikksjef, få låne kremfløte, (av oss), husker jeg
Gordon Ramsey mener, at det er kunden, som er kongen, (på restauranter/i samfunnet). Så selv folk, som antagelig ikke, har gått, på handel og kontor, klarer å forstå dette, (kan det virke som). Så da er det skuffende, å bli utsatt, for så mye dårlig kundeservice, som det vi har, i Norge, (vil jeg si)
Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)
http://krisssy.blogg.no/1495389409_hret_mitt_er_nesten_blitt_for_tykt.html
PS.
Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg: