torsdag 1. juni 2017

Det her er Kjetil Prestegarden, som var min assistent, da jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Kalbakken, (noe jeg jobba som, fra høsten 2000 til våren 2001)

kjetil prestegarden assistent

PS.

Her er Jon Bekkevoll, (som var, en av mine regionsjefer, på den tida, som jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Kalbakken):

en av mine regionsjefer

Mer fra Høvik

Nå dukka det ikke opp, noen penger, (altså sosialstøtte til livsopphold), fra Nav, på kontoen min, i dag.

(De pleier 'alltid' å dukke opp, cirka klokka 14.15, på utbetalingsdagen, som skal være, i dag, (den første), mener jeg).

Så da er det muligens, 'noe gæernt som ikke er rekti'.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Dette er _ikke_ den samme saken, som min pensjonsbeholdning-sak, som jeg har skrevet om, på mitt nettsted, (selv om den også, har med Nav å gjøre, for å si det sånn):

pensjonsbeholdingssak

http://johncons.angelfire.com/pensjonsbeholdningsak.html

PS 2.

Nå, (cirka klokka 15.45), så hadde livsopphold-pengene kommet inn.

Så det var bare Nordea, (eller Nav), som har hatt, noen tekniske problemer, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg jobba, som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

(Noe jeg jobba som, fra våren 1996 til høsten 1998).

Så hadde jeg, en assistent-kollega der, som het Irene Ottesen, (som var, litt 'skravlete', må man vel si).

Og hu visste 'alltid', (på minuttet/timen liksom), når lønninga kom inn.

Så jeg har kanskje blitt, litt påvirka, av Irene Ottesen, på dette punktet, (siden at vi noen ganger, dreiv og snakka, om løst og fast liksom, mens vi jobba), da.

Og derfor, så er jeg vant til, å ha i bakhue liksom, når på dagen, som jeg får penger, (på den tida lønning), inn på kontoen, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Nordea har sine tidspunkter, for når pengene skal være disponible, på kontoen, (men i dag, så skar det seg visst, for overføringen var bortimot halvannen time forsinket, vil jeg si):

nordea tidspunkter

https://www.nordea.no/privat/daglig-bruk/internett-mobil-og-telefon/tidsfrister-for-betaling-innland.html

PS 5.

Det kan også være, at det var noe, med nettleseren, (nemlig Opera).

Og at den ikke klarte, å oppdatere skjermbildet ordentlig, når jeg trykte, på 'oppdater-ikonet'.

(Hvem vet).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til Oslo kommune

Erik Ribsskog

Vedrørende ditt spørsmål om Ungbo-referater

Erik Ribsskog 1. juni 2017 kl. 15:12

Til: Ida Andrea Dietrichson
Kopi: postmottak@kul.oslo.kommune.no, tilsynsutvalget@domstol.no, post@kartverket.no, postmottak@oslo.kommune.no, "post@sivilombudsmannen.no" , LO Postkasse LO , Tilsynsutvalget , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs" , statsarkivet oslo , "drammen.tingrett"

Hei,

ja hvis du har en oversikt, over hva disse jeg bodde sammen med, på Ungbo, (i Skansen Terrasse 23), heter til etternavn.

Jeg tenker på Wenche, Anne-Lise(?), Per, Anita, Hildegunn, Rune, to danske damer som jobba på Hotell Stefan, og Maylinn.

(For eksempel).

Og det var også en, som het Tobias vel, (som var en del yngre enn meg).

Og hu ene Ungbo-dama het Ann Bakke, (mener jeg å huske).

(Og det var også noen utlendinger, som bodde der, blant annet Ali fra Somalia vel.

Og en Yaya, (eller noe sånt), som satt mest på rommet sitt).

Men det var fler av de, så hvis du vet navnene, til de andre Ungbo-damene, så hadde det, vært artig, å vite.

(Det jobba en Stig, på Ungbo, i Oslo sentrum.

Og han ville ikke la meg bo på Vålerenga, (nær NHI), men kun på Ellingsrudsåsen, husker jeg).

Det kan også være, at disse Ungbo-damene, har noen referat, fra de månedlige møtene, (i bofelleskapet), var det vel.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg bodde forresten, på Ungbo, (i Skansen Terrasse 23), fra sommeren/høsten 1991 til januar 1996, (var det vel).



1. juni 2017 kl. 13:36 skrev Ida Andrea Dietrichson <idaandrea.dietrichson@kul.oslo.kommune.no>:
Hei igjen.

Viser til din forespørsel om innsyn i referater fra Ungbo på begynnelsen av 1990-tallet.
Jeg har lett, men finner dessverre ikke noen slike referater. Fant noen referater fra Ungdomskontoret, som startet Ungbo i Norge, men de gikk bare fram til 1971.
Hvis det er noe spesiell informasjon du er ute etter kan du jo presisere det så kan jeg se i sakarkivet osv. men akkurat referater er det altså ikke.

Vennlig hilsen

Andrea Dietrichson
Konsulent
Byarkivet i Oslo

tlf 23460369
sentralbord 02180


Tenk på miljøet og ikke skriv ut denne e-posten hvis du ikke må

Jeg sendte en e-post til the Parliamentary and Health Service Ombudsman

Erik Ribsskog

Regarding your Complaint to The Parliamentary and Health Service Ombudsman (Our Ref:- C2013179) PHSO:0578000138

Erik Ribsskog 1. juni 2017 kl. 14:57

Til: Stephen Armstrong
Kopi: "Wallis, Angela" , "Cox, Rosemary" , "Reyneke, Andre" , post@finkn.no, "post@sivilombudsmannen.no" , Phso Enquiries

Hei,

dette er en avsporing, å hive inn, en telefonsamtale, i dette, mener jeg.

Det blir også som noe klamt.

Jeg mener at det er mitt privilegium, som borger, å velge, kommunikasjons-form.

Jeg har også lært, på handel og kontor, at om en borger skriver til staten, så skal staten svare borgeren, på samme vis, (altså om borgeren ringer så skal staten ringe, osv.).

Så dette blir som noe irriterende avsporing, synes jeg.

Vennligst eskaler til en linjeleder.

Erik Ribsskog




2017-06-01 12:28 GMT+02:00 Stephen Armstrong <Stephen.armstrong@ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog

Your complaint about The Financial Ombudsman

Thank you for your complaint about Financial Ombudsman

I would have liked to have been able to discuss this with you. However, we currently have no telephone number for you.

Unfortunately we cannot look at your complaint, which means we will not be taking any further action.

Why are you unable to look at my complaint?
We only have the legal power to investigate complaints about certain organisations. We can investigate complaints about the NHS in England and certain government departments and other public organisations in the UK. As your complaint is not about an organisation that we can investigate, we are unable to help you.

What can I do next?
I am sorry that we could not help you this time. If you have any questions about our decision then please contact me using the details given in this letter. 

How we handle your information
Please note that we will keep all information about you and your complaint for one year after we have taken our last action on your case.  At that point, we will delete most of your information, except for your name, your address, the name of the organisations you complained about, what you complained about, and the outcome.

To find out more about what happens to the information you give us, please visit www.ombudsman.org.uk/information-you-give-us. If you would like us to send you further details, please let us know. 

Help us improve our service
You can also give us feedback on our service or decision by talking to our Customer Care Team.  Please contact the Team on 0345 015 4033 and select option 3 or email us at feedbackaboutus@ombudsman.org.uk.   

Our independent research company may also invite you to take part in a survey to help us improve our services.  We survey people at different points throughout our process.  Any feedback you give within these surveys will remain completely confidential, and your responses would only be shared in an anonymous format, unless you tell us otherwise.

If you would prefer not to take part please call us on 0300 061 4222, or email customersurvey@ombudsman.org.uk


Yours sincerely



Stephen Armstrong
Customer Service Officer

______________________________________________________________________
This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
For more information please visit http://www.symanteccloud.com
______________________________________________________________________

Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing 1 juni

http://lagertha.blogg.no/1496301026_mitt_liv_er_delagt_av_hnsehjerner.html

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter 1 juni

Mer fra Norge

På mandag kveld, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg tok t-banen, fra Haslum.

Og jeg dro, til Rema Ensjø.

(For å variere litt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Denne butikken, (Rema Ensjø), var utsolgt, for billige to-pakninger, med frossenpizza.

(Noe de forresten har vært, de 5-6 siste gangene, som jeg har handla der.

Noe sånt).

Selv om denne butikken, har 3-4 frysedisker, med kun pizza i.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20170529_233006

IMG_20170529_233016

PS 3.

Det var også, en episode, (må man vel kalle det), da jeg var, i kassa.

En ung mann, (uten handlevogn/handlekurv), gikk til kassa, rett før meg.

Og siden at klokka var, nærmere midnatt, så venta jeg, til han, (som jeg lurte på om spilte teater), var ferdig.

(For det blei, litt kleint, liksom.

Som de sier).

Og han som var før, den unge mannen, var da ennå ikke ferdig.

Han sa 'hadet' til kassadama.

Og det må vel ha vært, etter at hu begynte, å slå inn mine varer.

Så det ble kanskje, litt klamt.

Og jeg ba kassadama, (ei med rødt hår, som var strammet, i en knute, i nakken vel), om tre poser.

Men da hu var ferdig, med å slå inn, mine varer, så spurte hu, om jeg skulle ha poser.

Så hu hadde glemt, at hu hadde slått inn poser, (og lagt opp poser, og at vi liksom, hadde snakka ferdig, om poser).

(For å si det sånn).

Og det virka ikke, så troverdig, (vil jeg nesten si).

For det eneste, som kassafolka, behøver å spørre kundene om, det er om de vil ha poser og om de vil ha kvittering.

(Det er to sjekkpunkter, liksom.

Vil jeg nesten si).

Det er drillen, (i de butikkene, som jeg har jobba i, (sånn som jeg husker det), ihvertfall).

(Og så må kassafolkene si 'takk' og 'værsågod', om de mottar eller gir noe.

Ihvertfall hvis det er snakk om kontanter, i hånda.

Sa ihvertfall ei Tove(?), som lærte meg opp, (som kasserer), på Matland/OBS Triaden, høsten 1990).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at kassadama, hadde lagt posene, sånn at de, (alle tre), hadde havnet, under 'bås-skilleren'.

Og kassadama sa, (til meg), at posene ble 'most'.

(Noe sånt).

Og så begynte hu, å løfte, på 'bås-skilleren'.

(Men hu reiste/strakk seg liksom ikke, for å lirke løs posene.

Det måtte jeg selv gjøre.

For å si det sånn).

Og da er det, noe tull, (vil jeg si).

For det går vel an, å legge posene sånn, at de ikke, blir slukt/'spist', av kassabåndet, (må man vel si).

For bakbåndet dekker jo ikke, hele båsen.

Det er et område, på siden av bakbåndet, (i begge pakke-båsene), hvor det istedet for kassabånd, er et metall-materiale, (som ikke beveger seg).

Så å legge posene, oppå/mot dette nevnte metall-området, (av pakke-båsen), er vel ikke så dumt da, (skulle man vel tro).

Men kassadama, var tydeligvis, litt dum, (eller hva man skal si), da.

Siden at hu ikke, passa på, at posene kunne, bli slukt/'spist', av kassa/kassabåndet.

Da er det nesten sånn, at man må si, at hu kassadam var, en nybegynner, (som kasserer).

Men det var ikke sånn, at hu så ut, som en tenåring, (vil jeg si).

Det var heller sånn, at kassadama så ut, som hu var, i 30/40-åra, (eller noe i den duren), vil jeg si.

Så jeg vet ikke helt, om jeg liksom kjøpte, denne episoden, (for å si det sånn).

Dette var nok, noe slags teater, (eller noe lignende), hvis jeg skulle tippe, (som erfaren butikkmedarbeider, som har jobba, i nesten en mannsalder, i forskjellige norsk matbutikker).

(For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20170601_082922