tirsdag 21. april 2020
Mer om min grandonkel Ragnar sin kollega August Mørk
https://www.nb.no/items/1dff58ffc445a434dbd2c0e9158ef5ad?page=3&searchText="august%20mørk"
PS.
Her er mer om dette, (fra DT/BB 1. august 1989):
https://www.nb.no/items/e44c4396dc3865b96cf3564f0580f08c?page=27&searchText="august%20mørk"
PS 2.
Den eldste sønnen fikk seg visst thai-kone, (fra DT/BB 31. oktober 1989):
https://www.nb.no/items/3e5e1bd536459be98d6724267702e10a?page=9&searchText="martha%20mørk"
Mer fra Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10221942168879198&set=gm.1796155940519671&type=3&theater&ifg=1
PS.
Her er mer om dette:
(Samme link som overfor).
Mer fra Bekkestua
De siste månedene, så har det vært byggearbeider, et steinkast unna der jeg bor, (noe jeg har blogget om tidligere).
(For de driver og fjerner fjell, for å skape fler buss-parkeringsplasser.
For Sporveien, (er det vel).
Noe sånt).
Og i perioder, så har de da drevet og sprengt.
(Det har de gjort kanskje annenhver måned, (eller hver tredje måned), de siste månedene.
Noe sånt).
Og nå er det sprenge-måned, liksom.
De begynte 16. april, å sprenge igjen.
Og de varsler da, per tekstmelding, cirka 15-30 minutter før de skal sprenge.
(Noe sånt).
Og nå sprengte de klokka 9.20 cirka.
Men det kom ingen tekstmelding, (på forhånd).
Så det er jo typisk, for dette 'nisse-landet'.
(Må man vel si).
Og i går, (var det vel), så skulle de sprenge, på et visst tidspunkt, (ifølge en tekstmelding).
Og da jeg ikke hørte noe, (mens jeg satt inne på badet, som ligger i den delen av leiligheten, som ligger lengst unna sprengningsarbeidene).
Så tenkte jeg, at det er antagelig en blindgjenger, (eller noe lignende).
(Noe sånt).
Og så smalt det søren meg, cirka et kvarter etter varslet tidspunkt.
Så det er jo noen bakstrebere, som holder på der.
(Kan det virke som).
Jeg lurer på om det er mye polakker osv., (etter å ha gått forbi disse bygningsarbeiderne, på vei til Bekkestua sentrum), som jobber der.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Det var også sånn, en av de første ukene, etter at unntakstilstanden startet.
At de kuttet vannet, en natt.
Og man kunne da ikke drikke vannet, (uten å koke det), på et par dager.
Og de har også tatt TV-kabelen, (med noen gravemaskiner), for noen måneder tilbake.
(Noe det var om i nyhetene, (her og der).
Hvis jeg ikke tar helt feil).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her kan man forresten se hvor mye tulle-post, (som noen kødder har bestilt i mitt navn), som jeg får, hver dag nå, (for å si det sånn):
Og noen ganger, så hører man da sirenene, klokka 14.05, (for eksempel).
Men nå er klokka 14.35.
Og de har fortsatt ikke hatt på noen sirener, (eller sprengt).
(For å si det sånn).
Så det er jo latterlig.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
I det første PS-et.
(14.42 startet sirenene.
Og så sprengte de 14.43.
Forresten).
Så kan man se, at jeg har fått en tekstmelding, fra telefonnummeret 2005.
Og det er en Lillehammer-avis, (Gudbrandsdølen Dagningen).
(Noe sånt).
For jeg så på 'Bokhylla', at Nina Monsen, hadde gått på høyskole der, (i Lillehammer), før hu ble gammel nok, til å ha artium.
Men på 'Bokhylla', så så man ikke hele artikkelen.
Da måtte man på biblioteket.
Og under Corona-krisen, så er vel ikke det så aktuelt muligens.
(Å gå på biblioteket).
Så jeg slo til, på et prøvetilbud, på den avisen.
Fem kroner for fem uker, (var det vel).
Men arkivet deres, gikk ikke langt nok tilbake.
Så jeg fant ikke det om Nina Monsen der.
Og nå sender de mange tekstmeldinger, (og mailer), om at jeg skylder de fem kroner.
Og om at jeg må legge inn et nytt kort, et eller annet 'russisk' sted.
Men det med kortet, (at det blir trukket), skal vel være, når man betaler/bestiller.
(For å si det sånn).
Jeg har innimellom abonnert, blant annet på VG og Aftensposten sine arkiver, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2005 til 2011), i Liverpool.
Og det har alltid vært rett fram, (vil jeg si).
Man betaler, (ofte bare en krone, eller noe i duren, hvis det er prøvetilbud), på samme måte, som hvis man kjøper en iPad, (for eksempel), fra Apple sin nettbutikk, (noe jeg gjorde, i 2003, var det vel).
Men så ikke nå lenger.
Nå har visst pressen begynt med et slags 'russisk' betalingssystem, (muligens i regi av A-pressen), som ikke fungerer ordentlig, (sånn at man får mase masing, om en femkroning, i ettertid), virker det som.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Nå, (klokka 15.07), så kom det en ny tekstmelding, om at de skal sprenge, cirka klokka 15.30.
Så det kan da bety alt, fra klokka 15.15 til 16.00, (for å si det sånn).
Så det er nesten latterlig, med de tekstmeldingene, (må man vel si).
Siden at de som sprenger, er så unøyaktige, (ihvertfall på sitt værste), når det gjelder klokkeslettene.
Og å sprenge for å få plass til fler buss-parkeringsplasser.
Og terrorisere et helt strøk, (inkludert en nød/varsel/rettighets-blogger), i et år, (eller om det er enda lenger), for å absolutt kunne parkere, noen 'russiske' busser, her og der.
Det vet jeg ikke om er, det helt store.
Det blir jo som å blogge fra helvete ihvertfall, (må jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Nå skal de visst begynne med såkalt pigging igjen:
(For de driver og fjerner fjell, for å skape fler buss-parkeringsplasser.
For Sporveien, (er det vel).
Noe sånt).
Og i perioder, så har de da drevet og sprengt.
(Det har de gjort kanskje annenhver måned, (eller hver tredje måned), de siste månedene.
Noe sånt).
Og nå er det sprenge-måned, liksom.
De begynte 16. april, å sprenge igjen.
Og de varsler da, per tekstmelding, cirka 15-30 minutter før de skal sprenge.
(Noe sånt).
Og nå sprengte de klokka 9.20 cirka.
Men det kom ingen tekstmelding, (på forhånd).
Så det er jo typisk, for dette 'nisse-landet'.
(Må man vel si).
Og i går, (var det vel), så skulle de sprenge, på et visst tidspunkt, (ifølge en tekstmelding).
Og da jeg ikke hørte noe, (mens jeg satt inne på badet, som ligger i den delen av leiligheten, som ligger lengst unna sprengningsarbeidene).
Så tenkte jeg, at det er antagelig en blindgjenger, (eller noe lignende).
(Noe sånt).
Og så smalt det søren meg, cirka et kvarter etter varslet tidspunkt.
Så det er jo noen bakstrebere, som holder på der.
(Kan det virke som).
Jeg lurer på om det er mye polakker osv., (etter å ha gått forbi disse bygningsarbeiderne, på vei til Bekkestua sentrum), som jobber der.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Det var også sånn, en av de første ukene, etter at unntakstilstanden startet.
At de kuttet vannet, en natt.
Og man kunne da ikke drikke vannet, (uten å koke det), på et par dager.
Og de har også tatt TV-kabelen, (med noen gravemaskiner), for noen måneder tilbake.
(Noe det var om i nyhetene, (her og der).
Hvis jeg ikke tar helt feil).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her kan man forresten se hvor mye tulle-post, (som noen kødder har bestilt i mitt navn), som jeg får, hver dag nå, (for å si det sånn):
PS 4.
Nå er klokka 14.35.
Og klokka 13.56, så fikk jeg en tekstmelding, (som det kommer 4-5 av hver dag), om at de skulle sprenge, cirka 14.15.
Og noen ganger, så hører man da sirenene, klokka 14.05, (for eksempel).
Men nå er klokka 14.35.
Og de har fortsatt ikke hatt på noen sirener, (eller sprengt).
(For å si det sånn).
Så det er jo latterlig.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
I det første PS-et.
(14.42 startet sirenene.
Og så sprengte de 14.43.
Forresten).
Så kan man se, at jeg har fått en tekstmelding, fra telefonnummeret 2005.
Og det er en Lillehammer-avis, (Gudbrandsdølen Dagningen).
(Noe sånt).
For jeg så på 'Bokhylla', at Nina Monsen, hadde gått på høyskole der, (i Lillehammer), før hu ble gammel nok, til å ha artium.
Men på 'Bokhylla', så så man ikke hele artikkelen.
Da måtte man på biblioteket.
Og under Corona-krisen, så er vel ikke det så aktuelt muligens.
(Å gå på biblioteket).
Så jeg slo til, på et prøvetilbud, på den avisen.
Fem kroner for fem uker, (var det vel).
Men arkivet deres, gikk ikke langt nok tilbake.
Så jeg fant ikke det om Nina Monsen der.
Og nå sender de mange tekstmeldinger, (og mailer), om at jeg skylder de fem kroner.
Og om at jeg må legge inn et nytt kort, et eller annet 'russisk' sted.
Men det med kortet, (at det blir trukket), skal vel være, når man betaler/bestiller.
(For å si det sånn).
Jeg har innimellom abonnert, blant annet på VG og Aftensposten sine arkiver, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2005 til 2011), i Liverpool.
Og det har alltid vært rett fram, (vil jeg si).
Man betaler, (ofte bare en krone, eller noe i duren, hvis det er prøvetilbud), på samme måte, som hvis man kjøper en iPad, (for eksempel), fra Apple sin nettbutikk, (noe jeg gjorde, i 2003, var det vel).
Men så ikke nå lenger.
Nå har visst pressen begynt med et slags 'russisk' betalingssystem, (muligens i regi av A-pressen), som ikke fungerer ordentlig, (sånn at man får mase masing, om en femkroning, i ettertid), virker det som.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Nå, (klokka 15.07), så kom det en ny tekstmelding, om at de skal sprenge, cirka klokka 15.30.
Så det kan da bety alt, fra klokka 15.15 til 16.00, (for å si det sånn).
Så det er nesten latterlig, med de tekstmeldingene, (må man vel si).
Siden at de som sprenger, er så unøyaktige, (ihvertfall på sitt værste), når det gjelder klokkeslettene.
Og å sprenge for å få plass til fler buss-parkeringsplasser.
Og terrorisere et helt strøk, (inkludert en nød/varsel/rettighets-blogger), i et år, (eller om det er enda lenger), for å absolutt kunne parkere, noen 'russiske' busser, her og der.
Det vet jeg ikke om er, det helt store.
Det blir jo som å blogge fra helvete ihvertfall, (må jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Nå skal de visst begynne med såkalt pigging igjen:
Enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Ordrebekreftelse WiFi@home Premium 4920
Erik Ribsskog 21. april 2020 kl. 03:56
Til: juridisk
Kopi: support@homenet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra:
Date: søn. 19. apr. 2020 kl. 11:26
Subject: Ordrebekreftelse WiFi@home Premium 4920
To:
Ordrebekreftelse
Takk for din bestilling av WiFi@home Premium 4920.
Har du allerede et aktivt bredbånd fra oss er pakken klar for henting i løpet av 3 - 7 arbeidsdager.
Du vil motta en SMS med sporingsinformasjon. Har du ennå ikke aktivt bredbånd fra oss, vil utstyret bli levert når oppkobling nærmer seg.
Kom i gang med enkle steg, brukerveiledning finner du her.
Kundedetaljer
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
E-post: eribsskog@gmail.com
Mobil: 48621954
Kundenummer: 255129
Abonnement: WiFi@home Premium 4920
Etablering: 990,-
Månedpris: 49,-
Skjema for angrerett finner du her.
Kontakt oss | Homenet.no
2 vedlegg
Abonnementvilkar HomeNet.pdf
66K
HomeNet_angreskjema.pdf
104K
Klage/Fwd: Ordrebekreftelse WiFi@home Premium 4920
Erik Ribsskog
Til: juridisk
Kopi: support@homenet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra:
Date: søn. 19. apr. 2020 kl. 11:26
Subject: Ordrebekreftelse WiFi@home Premium 4920
To:
Ordrebekreftelse
Takk for din bestilling av WiFi@home Premium 4920.
Har du allerede et aktivt bredbånd fra oss er pakken klar for henting i løpet av 3 - 7 arbeidsdager.
Du vil motta en SMS med sporingsinformasjon. Har du ennå ikke aktivt bredbånd fra oss, vil utstyret bli levert når oppkobling nærmer seg.
Kom i gang med enkle steg, brukerveiledning finner du her.
Kundedetaljer
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
E-post: eribsskog@gmail.com
Mobil: 48621954
Kundenummer: 255129
Abonnement: WiFi@home Premium 4920
Etablering: 990,-
Månedpris: 49,-
Skjema for angrerett finner du her.
Kontakt oss | Homenet.no
2 vedlegg
Abonnementvilkar HomeNet.pdf
66K
HomeNet_angreskjema.pdf
104K
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Ordrebekreftelse
Erik Ribsskog 21. april 2020 kl. 03:48
Til: juridisk
Kopi: support@homenet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra:
Date: søn. 19. apr. 2020 kl. 11:26
Subject: Ordrebekreftelse
To:
Kundenr: 255129
2020-04-19
Kontakt oss
Velkommen som kunde
Takk for at du valgte HomeNet som leverandør av ditt bredbånd. Nedenfor følger en oversikt over ditt kundeforhold.
Vi er opptatt av at du skal få utnyttet våre tjenester på beste måte. Har du spørsmål eller behøver hjelp er det fint om du kontakter oss på support@homenet.no eller telefon 38990100.
Kundenummer: 255129
Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
Fødselsdato: 25.07.1970
Telefon: 48621954
Adresse: (Sensurert av johncons-blogg)
Postnummer og poststed: (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
Tjenester:
Bredbånd ADSL 14 til 21 Mbps Abonnementspris kr 449,00,- pr. mnd.
Utstyr - Kostnadsfri leie av ADSL/VDSL-modem i 12 måneder Engangsavgift 0,- Månedsavgift 0,00,- under kampanjeperioden deretter 19,00,-
Linjeleie Gebyr - DSL uten fasttelefon.. Engangsavgift 599.0,- Månedsavgift 149,00,-
WiFi@home - WiFi@home Premium 4920 Engangsavgift 990.0,- Månedsavgift 49,00,-
Modem er inkludert, mens porto på kr 120,- tilkommer. 12 måneders bindingstid.
Vedlagt finner du ditt angrefristskjema samt våre standard avtalevilkår. Se forøvrig prisliste som finnes på homenet.no.
For administrering og oversikt av ditt kundeforhold kan du logge deg inn på Min side.
Vennlig hilsen
HomeNet
2 vedlegg
Abonnementvilkar HomeNet.pdf
66K
HomeNet_angreskjema.pdf
104K
Klage/Fwd: Ordrebekreftelse
Erik Ribsskog
Til: juridisk
Kopi: support@homenet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra:
Date: søn. 19. apr. 2020 kl. 11:26
Subject: Ordrebekreftelse
To:
Kundenr: 255129
2020-04-19
Kontakt oss
Velkommen som kunde
Takk for at du valgte HomeNet som leverandør av ditt bredbånd. Nedenfor følger en oversikt over ditt kundeforhold.
Vi er opptatt av at du skal få utnyttet våre tjenester på beste måte. Har du spørsmål eller behøver hjelp er det fint om du kontakter oss på support@homenet.no eller telefon 38990100.
Kundenummer: 255129
Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
Fødselsdato: 25.07.1970
Telefon: 48621954
Adresse: (Sensurert av johncons-blogg)
Postnummer og poststed: (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
Tjenester:
Bredbånd ADSL 14 til 21 Mbps Abonnementspris kr 449,00,- pr. mnd.
Utstyr - Kostnadsfri leie av ADSL/VDSL-modem i 12 måneder Engangsavgift 0,- Månedsavgift 0,00,- under kampanjeperioden deretter 19,00,-
Linjeleie Gebyr - DSL uten fasttelefon.. Engangsavgift 599.0,- Månedsavgift 149,00,-
WiFi@home - WiFi@home Premium 4920 Engangsavgift 990.0,- Månedsavgift 49,00,-
Modem er inkludert, mens porto på kr 120,- tilkommer. 12 måneders bindingstid.
Vedlagt finner du ditt angrefristskjema samt våre standard avtalevilkår. Se forøvrig prisliste som finnes på homenet.no.
For administrering og oversikt av ditt kundeforhold kan du logge deg inn på Min side.
Vennlig hilsen
HomeNet
2 vedlegg
Abonnementvilkar HomeNet.pdf
66K
HomeNet_angreskjema.pdf
104K