lørdag 7. november 2020
Jeg sendte en e-post Talkmore
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: [#604865] Mobilt bredbånd
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2020 kl. 07:42
Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
Kopi: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, firmapost@nkom.no
Hei,
du sa på chatten at du skulle fikse det at dere hadde fakturert meg 49 kroner for mye.
(Jeg betalte for 100 GB i oktober.
Men dere ga meg bare en kvote på 66 GB.
Og så fakturerte dere meg 49 kroner, for å bruke 67 GB, (i oktober).
Noe jeg fikk tekstmelding om, i slutten av oktober).
Du sa på chatten at du skulle endre fakturaen på slutten av dagen.
Det er også noen som har bestilt et mobilabonnement i mitt navn, hos dere.
Og det var sånn, sist jeg var i Oslo, (en regnværsdag, i slutten av oktober), at en med Talkmore-uniform, trakasserte meg i Karl Johan, (han var vel på sykkel, og meg gjennomsiktig regntøy).
Hvorfor står dere midt i gågata, og ikke på Egertorget eller Jernbanetorget, (sånn at man kan gå rundt deres selgere).
Noen selgere på Jernbanetorget skjønte at jeg ikke likte selgere, (jeg har hatt markedsføring både på videregående og høyskole, og kan Maslow til fingerspissene, må jeg nesten si, så jeg ser ikke på meg selv, som en vanlig forbruker/sau, for å si det sånn)).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg liker heller ikke, at du bruker fornavnet mitt, i hilsenen, på overkameratslig vis.
Hva er galt med bare: 'Hei'.
Vennligst send dette til en overordnet.
tor. 5. nov. 2020 kl. 11:17 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:
Hei Erik, viser til hyggelig samtale på chat.
Jeg sendte det videre og fikk ganske fort svar på at dette er en ny kjent feil vi jobber med å rette. Vår tekniske avdeling skal ha tildelt 50GB i rollover til deg på ditt mobile bredbånd (580002164439) allerede.
Vennligst sjekk mine sider og kom tilbake til meg om det er noe som mangler.
Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen
Martin
Talkmore kundesenter
image
https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore
Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
image
Verv en venn til Talkmore og få 2 månedsavgifter gratis - talkmore.no/verving
On Thu, 5 Nov ved 11:16 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
-
604865:53240
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Talkmore
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2020 kl. 07:16
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, elh@forbrukertilsynet.no, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: fre. 6. nov. 2020 kl. 11:04
Subject: Velkommen til Talkmore
To: <e.ribsskog@gmail.com>
Talkmore logo
Hurra! Din aller første Talkmore-mail
header image
Velkommen til Talkmore, Erik Løvenbalk Ribsskog!
Hjertelig velkommen til oss, og takk for bestillingen din! Vi kommer til å gjøre vårt aller, aller beste for at du skal trives på alle måter som kunde hos oss.
Mobilnummer 45884952
Abonnement Fritt 50GB
Dato 06.11.2020
Firma
Fornavn Erik Løvenbalk
Etternavn Ribsskog
Adresse (Sensurert av johncons-blogg)
Postnr./-sted (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
E-post e.ribsskog@gmail.com
Passord til Mine sider (Sensurert av johncons-blogg)
Bestillingen din er nå under behandling. Dersom du har valgt SIM-kort via post vil du i løpet av kort tid få tilsendt dette til adressen oppgitt ovenfor. Dersom du har valgt SIM-kort i butikk må dette hentes og aktiveres via Mine Sider.
Full kontroll i appen
Spørsmål?
Sjekk ut denne videoen for en enkel oppsummering av hva som kan være lurt å huske på når du bytter mobiloperatør. Du kan også chatte med oss på talkmore.no eller ringe på 915 09 915.
Spørsmål og svar
Dersom du angrer
Du har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått (se dato i opplysningene overfor). Alternativt kan du ta en titt på dette angreskjemaet. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!
Vilkårene finner du her
Alltid inkludert hos oss
4G + Telenor-dekning
4G + Telenor-dekning
Ingen bindingstid
Ingen bindingstid
15% familierabatt
15% familierabatt
Data Rollover
Data Rollover
EU inkludert
EU inkludert
Full kontroll med appen
Full kontroll med appen
Billig strøm fra Talkmore!
Nå kan du også få strøm av oss, og som Talkmore mobilkunde får du den aller beste prisen!
Det er enkelt og raskt å bytte, og vi ordner alt knyttet til din tidligere strømleverandør.
Les mer og bestill strøm her
Mine Sider
Snakk med oss
Nettbutikk
Last ned app
Talkmore logo
Min morfar Johannes var rolig og avbalansert. Han hadde høy panne, intelligente øyne og en kultivert personlighet. (Fra Lofotposten 24. september 1964)
https://www.nb.no/items/2dcb9dc3a2dd05bbd92af8e0d185b81d?page=7&searchText="johs.%20ribsskog"
PS.
Her er mer om dette:
https://www.nb.no/items/2dcb9dc3a2dd05bbd92af8e0d185b81d?page=15&searchText="johs.%20ribsskog"
PS 2.
Enda mer om dette:
(Samme link som overfor).
Mer fra Bekkestua
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Utafor Bekkestua Handelshus, så sendte jeg tilbake 'troll-post', til møkka-firmaene:
Billig softis i oktober, hva skal det bety:
Softis er jo en sesong-vare, (vil jeg si).
En sommer-vare.
Det kan nesten se ut som, at Narvesen har funnet fram, en plakat, fra 80-tallet, (da softis muligens kosta femten kroner).
(Noe sånt).
Så dette må man vel nesten si, at er, noe slags tull.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det er forresten sånn, at priser i Norge, (jeg har laget en del plakater, i min tid, som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004)), de skrives vel, som 15,- (med komma og bindestrek), ifølge norsk standard, (eller hva man skal kalle det).
15.- (punktum og bindestrek) er muligens sånn de skriver det, i Sverige.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Danskene bruker fortsatt komma (og bindestrek):
https://dhblad.dk/kvickly-tilbud-skal-give-kunderne-vaerdi-i-hverdagen-28/08-2017
https://www.nettavisen.no/livsstil/ispriser-nar-blir-softisen-for-dyr/3423356404.html
Label-listen, fra dagen før, var fortsatt ikke satt på plass:
Mer om denne handleturen:
PS 9.
Enda mer om denne handleturen: