tirsdag 1. desember 2020

Mer om min grandonkel Øyvin Ribsskog. (Fra Indre Akershus Blad 30. mars 1974)

mer om grandonkel øyvin ribsskog pensjonist

https://www.nb.no/items/7ed7d08d631f9f8a4f840bd5194ad204?page=5&searchText="jonas%20lie"%20ribsskog

PS.

Det står i artikkelen overfor, at min grandonkel Øyvin Ribsskog sin farsslekt, var fra Flatanger, i Nord-Trøndelag.

Men det var faren Johan Ribsskog, (min oldefar), som var derfra.

Øyvin Ribsskog, (og hans tre søsken), var alle født og oppvokst, på Romerike.

Og morsslekten var fra Oppdal, (står det).

Men det var morfaren Arnt Olsen Dørumsgaard, som flytta ned til Romerike.

Moren Helga, (søster av Asbjørn Dørumsgaard), var født, på Romerike.

Og mormoren, (Karen Pedersdatter), var fra Fladeby.

(Hun er kjent fra diktet: 'Skytilen hennes mor'.

For å si det sånn).

Og morens bror Asbjørn Dørumsgaard, er jo kjent, som en av Romerikes mest kjente diktere.

(Må man vel si).

Han skrev masse om naturen, på Romerike, osv.

Så at de var trøndere, det blir litt rart.

Cirka halvparten av forfedrene var fra Trøndelag.

Men de var selv kjente romerikinger.

(For å si det sånn).

Min morfar Johannes Ribsskog, (som var Øyvin Ribsskog sin lillebror), han snakka ikke trøndersk, (husker jeg).

Han snakka østlandsdialekt.

(For å si det sånn).

Og han dro heller aldri på ferier, til Trøndelag, (såvidt meg bekjent).

Det var mest hytteturer i Telemark (på lånt hytte), London-besøk og langvarige Syden-opphold om vinteren.

(Sånn som jeg husker det).

Og min mors yngre bror Martin, han fablet ikke, (i 2005, da jeg bodde noen på samme gård som han, i Kvelde), om å flytte, til Trøndelag.

Neida, han savnet Nord-Norge, hvor han vokste opp.

(For min morfar var rådmann, i Hadsel kommune, i Vesterålen.

På 50/60-tallet).

Og min tante Ellen, (min mors yngre søster), hu har kjøpt seg hytte/eiendom, i Finnmark, (og ikke i Trøndelag).

(Noe Martin ikke likte.

For han mente at hu heller burde kjøpt seg hytte/eiendom, i Nordland/Vesterålen.

For å si det sånn).

Ingen av de fire søsknene, (Dagny, Øyvin, Helge og Johannes), har hatt hytte i Trøndelag, (eller noe lignende).

(Faren døde ung.

Og mora var fra Rælingen, (selv om hu hadde trøndersk far).

For å si det sånn.

Morbroren/onkel Asbjørn, dro visst en del opp, til Oppdal/Trøndelag, (har jeg hørt, i et radio-intervju).

Men min oldemor Helga, (Asbjørn sin søster), hadde så mørkt hår, (antagelig fra sin Fladeby-mor).

Så hu kunne kanskje ikke dratt opp til Trøndelag, uten å bli kalt tater, eller noe lignende.

For å si det sånn).

Og min morfar og hans søsken, pleide vel heller ikke å ha slekt fra Trøndelag, på besøk, på Romerike/Østlandet.

(For å si det sånn).

Men de har istedet flytta rundt, alle andre steder, enn Trøndelag.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Posten

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2020 kl. 13:10

Til: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>

Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, terje@aspelund.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, POLBoard@postoffice.co.uk, Club Creo <info@clubcreo.com>, firmapost@nkom.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, "post@inkassoklagenemnda.no" <post@inkassoklagenemnda.no>, "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, polcustomercare@royalmail.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, postmottak@sd.dep.no, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, Finn.Kinserdal@nhh.no, nhh.postmottak@nhh.no

Hei,


jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november, (se vedlegg), som jeg mottok på torsdag, (var det vel).


Jeg gjentar at dette ikke er noe, som jeg har bestilt.


Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ---------

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: man. 30. nov. 2020 kl. 01:05

Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>

Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>



Hei,


jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november.


(Se vedlegg).


Dette er ikke noe jeg har bestilt.


Det er noen jævler/kødder/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårliger rutiner.


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ---------

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 00:42

Subject: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

Cc: <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>



Hei,


dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).


(Jeg har ikke kontaktet disse).


Vennligst rydd opp!


Med hilsen


Erik Ribsskog


PS.


Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).



---------- Forwarded message ---------

Fra: <no_reply@posten.no>

Date: tor. 29. okt. 2020 kl. 20:16

Subject: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

To: <eribsskog@gmail.com>



Hei.

Det er en sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg.


Sporingsnummer: 370727320188787550


Sendingen har målene 6 cm x 20 cm x 28 cm.

Vekt: 1,95 kg.

Forventet ankomst 30.10.2020.


Spor sendingen her: https://posten.no/s/370727320188787550


Hilsen Posten


IMG_20201201_0001 paint.jpg

237K


PS.

Her er vedlegget:

IMG_20201201_0001 paint

Jeg sendte en e-post til Talkmore

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Betalingspåminnelse fra Talkmore

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2020 kl. 10:45

Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>

Kopi: faktura-telia@telia.no, firmapost@nkom.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telenor.no

Hei,


jeg har bedt om å få svar fra en overordnet.


Dere vanlige sliterne/streberne hos Talkmore sender meg rundt som en kasteball.


Dette må jeg klage på.


Dette med rollover tok jeg også med han nevnte Martin, og så begynner en Jørgen og en Helene, (som ikke veit hva som har skjedd), å stokke kortene.


For et ræva firma dere er.


Dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



tir. 1. des. 2020 kl. 08:53 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:



Hei.


Som tidligere nevnt så finner vi ingen feil på din faktura.


Kan du sende kopi av din oppsigelse ? Fordi om du oppretter et mobilt bredbånd abonnement hos Telia må du gi Talkmore skriftlig oppsigelse, dette er abonnement som man ikke kan overføre til en ny operatør. 


Den dataen du ikke bruker opp av din inkluderte datamengde i abonnementet ditt i en måned, vil automatisk rulles over til neste måned. Derfor mistet du rollover da du nedgraderte abonnementet ditt fra 100GB til 50GB. Når man har 100GB abonnement kan du spare opp 100GB i rollover, tilsammen ha 200GB på konto. Når man har 50GB abonnement kan man spare opp 50GB i rollover, og ha tilsammen 100GB.




Ha en fin dag!


Med vennlig hilsen

Helene

Talkmore kundesenter


image

https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

image 

Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 


On Fri, 27 Nov ved 4:39 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

Hei,


problemet var, at han kollegaen din, skulle ha fikset fakturaen, på en fredag, (ifølge det han sa, på deres chat), eller noe lignende.


(Dette var en Martin.


Som nevnt tidligere).


Men dette ble ikke fikset, før uka etter.


Så derfor syntes jeg, at dere var uprofesjonelle.


(For dere hadde også ranet meg for rollover.


Og dere hadde også en innpåsliten gateselger på meg, i Karl Johan, (når jeg skulle med Kiel-ferja, rundt 20. oktober).


En som ikke hadde takt og tone.


Må jeg si).


Så når dere jager meg til Telia, så må dere ta dette på deres kappe, mener jeg.


Jeg har allerede betalt Telia-regningen denne måneden.


Og jeg har knapt brukt Talkmore denne måneden.


Og dere har fått min oppsigelses-mail, 12. november, (en kopi av en mail jeg sendte Telia).


Så dere skal ha fått oppsigelse og alt i orden.


Så dette vil jeg gjerne ha svar på, fra en overordnet, hos dere.


(Jeg vil at dere skal frafalle regningen, og si pent unnskyld, for at dere har tulla verre, enn han Henrik Elvestad, i sin Kiwi-sketsj).


Erik Ribsskog


PS.


Jeg har nå også funnet ut, at dere er eiet, av Telenor.


Hvorfor ikke bare kalle seg Telenor.


Det virker rart, at Telenor, både er Talkmore og Telenor, må jeg si.


Dette må jeg klage på.


Det virker som at Telenor har en egen avdeling, (Talkmore), hvor de bare ansetter idioter/tullinger, og hvor ingen gjør jobben sin.


Skjerpings!



fre. 27. nov. 2020 kl. 14:10 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

Hei.


Min kollega har allerede fjernet 49 kr på denne fakturaen som var forbruk fra oktober. Utover dette så ser vi ingen feil på faktura.

Ser ikke at du har gitt beskjed tidligere om at du ønsker å stoppe pakken her. Man flytter ikke et mobilt bredbånd mellom operatører, så her må eksisterende pakke sies opp.

Kan du bare bekrefte at du ønsker å si opp mobilt bredbånd hos Talkmore?




Ha en fin dag!


Med vennlig hilsen

Jørgen

Talkmore kundesenter


image

https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

image 

Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 


On Wed, 25 Nov ved 7:30 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

Hei,


jeg informerte dere tidligere denne måneden, om at jeg har bytta, til Telia.


Etter at dere har kødda verre med meg, enn han Henrik Elvestad, i hans Kiwi-sketch.


(I forbindelse med at jeg nedgraderte fra 100 GB til 50 GB, for jeg hadde mye rollover, og deres 100 GB-abonnement er også svinedyrt, sammenlignet med for eksempel Telia sitt, så da sparte jeg noen hundrelapper, men dere tulla med overfakturering, ran av rollover, avtalebrudd når det gjaldt at dere skulle ordne med fakturaen samme dag som jeg chattet med dere (en Martin der, det husker jeg, for jeg har en onkel/morbror med det navnet), dere hadde også en merkelig/gal gateselger med regnfrakk og sykkel, i Karl Johan, som var veldig innpåsliten/plagsom, rundt den 20. oktober, (jeg var på vei til Kiel-ferja), var det vel).


Så dette er igjen over-fakturering, må jeg si.


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



Telia har billigere priser og bedre dekning, så det har


ons. 25. nov. 2020 kl. 17:08 skrev Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>:

Har du glemt oss?

Hei Erik,

Vi kan ikke se å ha mottatt betaling for fakturanummer 41758866 for mobilnummer 580002164439.

Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også betale fakturaen med Vipps i Talkmore-appen, eller bank/kredittkort på Mine Sider.


Betalingsinformasjon er som følger:

Utestående beløp 568,73

KID 51022506417588665

Kontonummer 6005.07.77351

Forfallsdato 20.11.2020

Mottaker Talkmore AS, Postboks 6007 Etterstad, 0601 Oslo


Faktura og fakturaspesifikasjon kan du finne i Talkmore-appen eller på Mine Sider.

Om du har spørsmål eller trenger hjelp med noe annet, finner du svar på kundeservice-sidene våre på talkmore.no Du er også velkommen til å ta kontakt med oss

Vennligst se bort fra denne påminnelsen dersom fakturaen allerede er betalt.


Ha en fin dag!

Hilsen

Talkmore


Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

mer nettmobbing 1. desember 2020

https://kokkejaevel.blogg.no/crazy-bananas.html

PS.

Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

statcounter 1. desember