fredag 30. april 2021
torsdag 29. april 2021
Og enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:53
Til: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
ons. 10. feb. 2021 kl. 14:20 skrev Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>:
Hei Erik.
Takk for din henvendelse.
Ditt kundeforhold er stoppet, så vi trenger ikke disse gjentakende e-postene om adressemisbruk lenger, det er allerede registrert.
Ha en fin dag.
Med vennlig hilsen
Samlerhuset
Grete Sjøstrand
Kundeservice
Tlf: 66811500
www.samlerhuset.com I www.samlerhuset.no
cid:image005.png@01D6F0AD.0D467CA0
ü SAVE PAPER - THINK BEFORE YOU PRINT
Les Magasinet Mynt&Historie
Besøk Samlerhusetbloggen
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: tirsdag 9. februar 2021 17:40
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Subject: Klage/Fwd: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>
Date: tir. 8. des. 2020 kl. 09:22
Subject: RE: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
Hei Erika.
Takk for din henvendelse. For å kunne sende deg nyhetsbrev, så må vi legge deg inn som kunde. Kan du sende oss navn og adresse så vi får registrert dette?
Ønsker deg en fin dag.
Mvh
Samlerhuset
Grete Sjøstrand
Kundeservice
telf : 0 25 50 / 66811500
faks : 66994802
mail: kundeservice@samlerhuset.no
cid:image001.png@01D57AB7.5D837DC0
Samlerhuset har fått en ny spennende blogg!
http://samlerhuset.blog/
From: Kundeservice – Samlerhuset [mailto:kundeservice@samlerhuset.info]
Sent: lørdag 5. desember 2020 18:34
To: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>
Subject: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
Temat: Nyheter
Navn: Erika Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
---------------
Vennligst send nyhetsbrev
Og enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Aktiveringslänk till Laddportalen hos inCharge
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:43
Til: kundservice@goincharge.com
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ladekort@goincharge.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, om dette.
Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
Så dette må jeg klage på.
(Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å få vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 10. feb. 2021 kl. 13:45 skrev <kundservice@goincharge.com>:
Hej Erik
Vi vill börja med att säga att vi förstår er frustation, och vi beklagar verkligen att ni råkat ut för en id-kapning. Vi rekommenderar er att anmäla detta till polisen så fort som möjligt för eventuell utredning.
Vi håller med er om att ett säkrare sätt för legitimering vid beställningar bör finnas, och vi har eskalerat det vidare till ansvarig avdelning.
Med vänliga hälsningar
Diana
InCharge Kundservice
Epost: kundservice@goincharge.com
Webb: www.goincharge.com
På goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.
den 2021-02-06 20:03, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
i den forrige mailen, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, om dette.
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så nå får dere primadonnaer skjerpe dere, og sende dette til daglig leder.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 7. des. 2020 kl. 08:13 skrev <kundservice@goincharge.com>:
Hej,
Det min kollega menar är att vi kommer ta detta internt för att se till att detta inte händer igen och som kollegan också skriver så beklagar vi att det har inträffat.
Som vi tidigare skrev också så är beställningen gjord i 2020.09.09 och innehåller endast ditt namn och vi har därför inga uppgifter på personen som "egentligen" beställde.
Vi ber om ursäkt för besväret.
Med vänliga hälsningar
Benjamin Falk
InCharge Kundservice
Epost: kundservice@goincharge.com
Webb: www.goincharge.com
På goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.
den 2020-12-06 14:25, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
dere skal ikke ta dette internt.
Dere må informere meg, som borger, om hva dere akter å foreta dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
Dere er vel ikke en hemmelig organisasjon?
Jeg ønsker også å bli informert om, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Dette ønsker jeg å få svar om fra en overordnet nå.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 2. nov. 2020 kl. 10:31 skrev <kundservice@goincharge.com>:
Hej!
Tack för ditt mejl.
Vi har nu avaktiverat de kort som beställdes i ditt namn. Vi kommer ta vidare detta ärende internt för att säkerställa att inget fel gjorts från fått håll.
Vi beklagar att detta inträffat.
Med vänliga hälsningar
Wilma Ericson
InCharge Kundservice
Epost: kundservice@goincharge.com
Webb: www.goincharge.com
På goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.
den 2020-11-01 03:19, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker også, å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.
Erik Ribsskog
tir. 6. okt. 2020 kl. 10:42 skrev <kundservice@goincharge.com>:
Hej!
Tack för ditt mail.
Mailet vi skickade ut är ett automatiskt mail då vi registrerat en beställning på en laddbricka från inCharge. Jag har nedan kopierat beställningen som vi fick in 2020-09-08 07:22:44. Beställningen är gjord via denna sida: https://incharge.vattenfall.no/lade-paa-tur/bestill-ladekort/
Om det inte är du som gjort beställningen så kommer vi självklart deaktivera laddbrickan vi skickat ut. Återkom hur du vill att vi skall göra.
En bestilling har blitt gjort på inCharge av følgende kunde:
Kundetype
private
Kundeopplysninger
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
48621954
Personnummer/organisasjonsnummer
250770(Sensurert av johncons-blogg)
E-post
eribsskog@gmail.com
Bedrift
Erik Løvenbalk Ribsskog
Produkter
Antal kort: 0
Antal brickor: 1
E-faktura Nej tack
Bank
Øvrig
Interessert av gode tilbud: Ja
Vänliga Hälsningar/Best Regards
Krister Franzén
Energy Advisor
InCharge Kundservice
Tel: 020-52 62 00
Visit: www.goincharge.com
Charge with InCharge! Download our app for iPhone or Android
den 2020-10-05 16:23, Erik Ribsskog skrev:
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: <laddkort@beincharge.se>
Date: ons. 9. sep. 2020 kl. 06:17
Subject: Aktiveringslänk till Laddportalen hos inCharge
To: <eribsskog@gmail.com>
Hej Erik Løvenbalk Ribsskog,
Välkommen till inCharge Laddportal. I portalen kan du se dina laddboxar och dina laddkort samt hur de används. Nedan finner du ditt användarnamn och information om hur du aktiverar ditt konto.
Användarnamn: eribsskog@gmail.com
Klicka på länken nedan för att ange ditt lösenord och aktivera ditt konto:
Ange lösenord och aktivera tillgång
Aktiveringslänken ovan är giltigt i 48 timmar. Om länken blivit ogiltig kan du få en ny skickad till dig genom att klicka på följande länk:
Skicka en ny aktiveringslänk
Observera att inCharge laddkort genast blir synligt i Laddportalen. Laddbox Online kan hanteras så fort installationen av den är slutförd.
Har du frågor eller synpunkter? Kontakta oss på Kundservice på kundservice@goincharge.com eller gå in på vår hemsida www.goincharge.com/se/
Vänliga hälsningar,
inCharge Kundservice
Og enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ny melding fra Kisteria Ventures
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:37
Til: Mittanbud <info@mittanbud.no>
Kopi: info@e.mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
ons. 10. feb. 2021 kl. 12:14 skrev Mittanbud <info@mittanbud.no>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Isabell (Mittanbud)
10. feb. 2021, 12:14 CET
Hei Erik,
Takk for henvendelsen.
Du har lagt ut en jobb "Trenger hjelp til webdesign" på Mittanbud.
Bedriften Kisteria Ventures har sendt deg en melding fordi de er interesserte i å utføre denne jobben.
Håper dette var oppklarende,
Ha en fortsatt fin dag!
Med vennlig hilsen
Isabell
Mittanbud kundeservice
Erik Ribsskog
10. feb. 2021, 12:09 CET
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>
Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 11:55
Subject: Ny melding fra Kisteria Ventures
To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
Mittanbud.no
Shadow
Logo
Kisteria Ventures har sendt deg en melding
Du har fått en ny melding, og vi håper du tar deg tid til å svare bedriften - uansett om du tenker bedriften er aktuell for ditt oppdrag eller ikke. Det vet vi bedriftene setter pris på.
Se svar
Denne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.
Har du bestemt deg for å bruke denne bedriften?
JA
NEI
Jobb id: 2832081
Trenger du hjelp?
Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.no
Logg inn
Mittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,
Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.no
Åpne mailen i nettleseren|Instillinger for e-post
Denne e-posten er en tjeneste fra Mittanbud.
Enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ny melding fra Kisteria Ventures
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:30
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: info@e.mittanbud.no, info@mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>
Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 11:55
Subject: Ny melding fra Kisteria Ventures
To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
Mittanbud.no
Shadow
Logo
Kisteria Ventures har sendt deg en melding
Du har fått en ny melding, og vi håper du tar deg tid til å svare bedriften - uansett om du tenker bedriften er aktuell for ditt oppdrag eller ikke. Det vet vi bedriftene setter pris på.
Se svar
Denne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.
Har du bestemt deg for å bruke denne bedriften?
JA
NEI
Jobb id: 2832081
Trenger du hjelp?
Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.no
Logg inn
Mittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,
Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.no
Åpne mailen i nettleseren | Instillinger for e-post
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:23
Til: kundeservice@lectinect.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
det synes jeg at høres rimelig tafatt ut, at dere ikke skal klare det.
Dette må jeg klage på.
Vennligst send om dette til en overordnet.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 10. feb. 2021 kl. 09:39 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
Takk for henvendelsen
Hei
Takk for din henvendelse.
Vi har ingen mulighet for å finne ut hvem som har bestilt i ditt navn. Du kan politianmelde det og vise til mail du fikk fra oss med bestilling og IP adr
Med vennlig hilsen
Helene
Kundeservice
Lectinect AS
Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
Phone: +47 21 02 95 00
E-mail: kundeservice@lectinect.no
Den 09.02.2021 ved 23:13 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
ons. 9. des. 2020 kl. 07:40 skrev Lectinect kundeservice <kundeservice@lectinect.no>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Forespørselen (111171) er markert som løst.
Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.
Tulla (Kundeservice)
9. des. 2020, 08:40 EET
Hei
Vi har sperret ditt navn og opplysninger hos oss 19.11.20.
Ser av mail du har mottatt og videresendt til oss nå at den er datert 05.11.20.
Vi har også 19 november sendt kopi av alle bestillingene i ditt navn med ulike mobilnr. og med IP-adresse slik at du kan sjekke vedr. identitestyveri.
God Jul og Godt Nytt År ønskes fra Lectinect!
Vennlig hilsen
kundeservice
Erik Ribsskog
8. des. 2020, 20:43 EET
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Lectinect Kundeservice <noreply@lectinect.no>
Date: tor. 5. nov. 2020 kl. 08:30
Subject: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*
To: Erik L <eribss.kog@gmail.com>
Se denne eposten i nettleseren
Løs, hard eller treg mage?
Da kan det være lurt å gi magen et tilskudd av melkesyrebakterier. Lectinect Melkesyrebakterier inneholder hele 9 forskjellige stammer melkesyrebakterier som kan bidra til å holde magen i balanse. Prøv gratis* nå!
De gode bakteriene har evne til å binde seg til cellene i tarmen. Der kan de gode bakteriene skyve bort uønskede organismer og derfor bidra til en gunstig tarmflora og en balansert mage. De kan også bidra til å styrke immunforsvaret, slik at bakteriefloraen i tarmen kan virke positivt også for det generelle velværet.
Lectinect Melkesyrebakterier har vært en suksess siden 2009.
Prøv GRATIS*
Kvalitet i hver kapsel
Lectinect Melkesyrebakterier blir produsert hos danske Bifodan, en GMP (Good Manufacturing Practice) sertifisert produsent. Dette garanterer en trygg produksjon etter famasøytisk standard.
Erik Brandsborg er kvalitetssjef hos Bifodan. Han har bidratt i utviklingen av Lectinect Melkesyrebakterier.
Han forteller:
"Vi benytter oss av den nyeste teknologien for å forsikre oss om at vi lager produkter med høy kvalitet.
Takket være den spesielle overflaten på kapselen, passerer melkesyrebakteriene magesekken uten å bli nedbrutt av magesyren. Dette gjør at de frysetørrede bakteriene i kapselen når helt frem til tarmen, hvor de våkner til live og kan virke akkurat der de skal."
Prøv GRATIS*
Slå til på dette tilbudet, så får du 2 måneders forbruk av Lectinect Melkesyrebakterier gratis*, og betaler kun kr 29,- i porto.
Tilbudet varer til 22. september.
Prøv GRATIS*
Lectinect AS Kundeservice - Postboks 400 - 4894 Grimstad
epost: kundeservice@lectinect.no telefon: 37 40 16 90
Klikk her for å oppdatere dine personopplysninger på Min Side eller klikk her for avmelding.
Da Rimi Manstad vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, året før meg, (som butikksjef på Rimi Langhus), så kom de i avisa fire ganger
PS:
Da jeg/Rimi Langhus vant denne konkurransen, (for andre halvdel av 2001).
Så var det tre butikker, (av 500), som klarte Rimi Gullårer-kravene.
Og min butikk var en av de tre, da.
(For å si det sånn).
Og jeg fikk en sølvfarget Rimi-penn og et gratulasjons/skryte-brev, i posten, (sendt til butikken), fra Rimi-Hagen.
Og den pennen ligger sammen med mine andre 'Oslo-ting' osv., hos City Self-Storage.
(Jeg la brorparten av tingene mine der, (blant annet antikvitet-gaver fra min adelige danske mormor og et mer eller mindre genialt kryssordprogram, som jeg lagde, det andre året på NHI).
Da jeg flytta, til Sunderland, for å studere, høsten 2004.
Men City Self-Storage nekter å gi meg disse tingene tilbake.
Jeg var innom for å snakke med de, dagen etter at jeg flytta tilbake til Norge, (høsten 2014), etter ti år i England.
Men da begynte de bare å kveme.
For å si det sånn).
Og skryte-brevet fra Rimi-Hagen, (hvor han skriver at jeg er hardtarbeidende og en veldig dyktig leder), det ligger på onkel Martin sin gård i Kvelde.
(Jeg måtte flykte derfra, (til Liverpool), sommeren 2005.
Noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 8, osv.).
Og ingen tipset lokalavisen.
(Når jeg/Rimi Langhus vant denne konkurransen).
Så det kom ikke i avisa.
Og jeg ringte, (fra England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014), til ICA Norge.
Men ei Therese Kvehaugen der, begynte å ape min stesøster Christell, (eller noe lignende), istedet for å sende meg en kopi av det viktige brevet.
(Da hadde jeg kanskje hatt en important jobb i England nå.
Hvis jeg hadde hatt fått mine viktige papirer, når jeg bestilte de fra Norge.
For å si det sånn).
Og jeg har også kontakta Rimi-Hagen/Canica, om dette brevet.
Samt at jeg har dratt mer eller mindre ens ærend til Stockholm, (sommeren 2019), for å prøve å få tak i denne dokumentasjonen, (fra ICA sitt hovedkontor i Solna).
Uten å lykkes.
Og mine slektninger, (tante Ellen som nå er død og min stekusine Isa), ville heller ikke sende meg dette brevet, (mens de bodde på Løvås gård, i Kvelde).
Så det er bare sorgen, å vinne sånt, (må jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
https://www.facebook.com/ICA/posts/10157461566152938
PS 3.
Jeg har også kontaktet dagligvarebransjen sine tidsskrifter, (fra England), om dette.
Men de begynner også å kveme, (må jeg si), når jeg spør de om de har noe dokumentasjon, om dette.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Det var her jeg jobbet som butikksjef, (da det het Rimi Nylænde), fra 1998 til 2000
https://www.aftenposten.no/oslo/i/KygwVe/mann-41-kritisk-skadet-med-stikkvaapen-paa-lamberseter-i-oslo
PS.
Da jeg flytta tilbake til Norge, (etter ti år i England), i 2014.
Så dro jeg innom, (blant annet), de tidligere Rimi-butikkene Bunnpris Nylænde og Rema Kalbakken, (dette var to av de tre butikkene som jeg jobbet som butikksjef i, fra 1998 til 2002), for å ta noen bilder, for bloggen, (for å vise hvilke butikker jeg mente, osv.).
Og da jeg var en tur innom Bunnpris, (som Rimi Nylænde nå heter).
Så syntes jeg at jeg så en som ligna, på min tidligere underordnede/låseansvarlige Manzoor der, (bror av ei Gul-e-Hina, som faren til jobba på et nærliggende vaskeri).
(Eller om det kan ha vært lillebroren til Manzoor og Gul-e-Hina.
En som dukket opp der, (og fortalte at han hadde slått ned en tyv/raner på en bensinstasjon hvor han jobba, (muligens ved Ullevål/Ringveien)), da Gul-e-Hina måtte jobbe ekstra, siden at det hadde vært ran.
Noe sånt).
Så det jeg tenker, når jeg ser artikkelen overfor.
Det er, om det er Manzoor, (fra Holmlia vel), som har blitt angrepet.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Da jeg flytta tilbake til Norge, (etter ti år i England), i 2014.
Så dro jeg innom, (blant annet), de tidligere Rimi-butikkene Bunnpris Nylænde og Rema Kalbakken, (dette var to av de tre butikkene som jeg jobbet som butikksjef i, fra 1998 til 2002), for å ta noen bilder, for bloggen, (for å vise hvilke butikker jeg mente, osv.).
Og da jeg var en tur innom Bunnpris, (som Rimi Nylænde nå heter).
Så syntes jeg at jeg så en som ligna, på min tidligere underordnede/låseansvarlige Manzoor der, (bror av ei Gul-e-Hina, som faren til jobba på et nærliggende vaskeri).
(Eller om det kan ha vært lillebroren til Manzoor og Gul-e-Hina.
En som dukket opp der, (og fortalte at han hadde slått ned en tyv/raner på en bensinstasjon hvor han jobba, (muligens ved Ullevål/Ringveien)), da Gul-e-Hina måtte jobbe ekstra, siden at det hadde vært ran.
Noe sånt).
Så det jeg tenker, når jeg ser artikkelen overfor.
Det er, om det er Manzoor, (fra Holmlia vel), som har blitt angrepet.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Kiosken Reminent, (som jeg blogget om ganske nylig, og som jeg muligens var senter-leder for).
Den lå forresten, like ved der den blå bilen står parkert, på bildet overfor.
(I tilfelle noen tror at det var der jeg jobba.
For enkelte Rimi-butikksjefer, (som Magne Winnem), syntes at det var morsomt, å kalle de minste Rimi-butikkene, (som Rimi Nylænde), for kiosker.
Sånn som jeg husker det).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Kiosken Reminent, (som jeg blogget om ganske nylig, og som jeg muligens var senter-leder for).
Den lå forresten, like ved der den blå bilen står parkert, på bildet overfor.
(I tilfelle noen tror at det var der jeg jobba.
For enkelte Rimi-butikksjefer, (som Magne Winnem), syntes at det var morsomt, å kalle de minste Rimi-butikkene, (som Rimi Nylænde), for kiosker.
Sånn som jeg husker det).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde.
Så var det en ransbølge der, (på Lambertseter).
(Noe jeg har skrevet om på blogg og i memoarer).
Og etter et av ranene, (det var den helgen vi bytta fryse/kjøle-disker), så tisket regionsjef Jon Bekkevoll om meg, angående at jeg burde ha prøvd å slå ned, en raner, med kniv.
(Sånn som jeg husker det).
Men dette hadde vi lært om, på et ranskurs, (på Rimi Prinsdal vel), et eller to år tidligere.
At Rimi syntes det var bedre, å miste noen hundrelapper, (vi skulle ikke ha mer enn et par tusen i kassaskrinet).
Enn å miste en ansatt.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her ser man inngangsdøra til kiosken Reminent, (som jeg muligens var senterleder for, (jeg ble 'jaget' inn dit av min assistent Jan Henrik en gang, på den tida som de satset på å bli en rendyrket tippekiosk)):
https://www.ao.no/butikkansatt-kritisk-skadet-med-stikkvapen-forsok-pa-ran/s/5-128-90830
PS 5.
I 1999, så skulle Rimi kutte ut de minste butikkene.
Man måtte ha plass til mellomsortimentet.
(Rimi Nylænde hadde bare grunnsortiment).
Men det var det ikke plass til, på Rimi Nylænde.
Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde.
Så var det en ransbølge der, (på Lambertseter).
(Noe jeg har skrevet om på blogg og i memoarer).
Og etter et av ranene, (det var den helgen vi bytta fryse/kjøle-disker), så tisket regionsjef Jon Bekkevoll om meg, angående at jeg burde ha prøvd å slå ned, en raner, med kniv.
(Sånn som jeg husker det).
Men dette hadde vi lært om, på et ranskurs, (på Rimi Prinsdal vel), et eller to år tidligere.
At Rimi syntes det var bedre, å miste noen hundrelapper, (vi skulle ikke ha mer enn et par tusen i kassaskrinet).
Enn å miste en ansatt.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her ser man inngangsdøra til kiosken Reminent, (som jeg muligens var senterleder for, (jeg ble 'jaget' inn dit av min assistent Jan Henrik en gang, på den tida som de satset på å bli en rendyrket tippekiosk)):
https://www.ao.no/butikkansatt-kritisk-skadet-med-stikkvapen-forsok-pa-ran/s/5-128-90830
PS 5.
I 1999, så skulle Rimi kutte ut de minste butikkene.
Man måtte ha plass til mellomsortimentet.
(Rimi Nylænde hadde bare grunnsortiment).
Men det var det ikke plass til, på Rimi Nylænde.
(Jeg gikk rundt i butikken og prøvde å finne plass).
Men jeg forslo ovenfor distriktsjef Jan Graarud, (som hadde hovedansvaret for dette).
At vi kanskje kunne ta over lokalene til den tidligere kiosken Reminent, (disse lokalene har nå stått tomme, i over 20 år), for å få nok plass.
(Og jeg kom også med andre forslag.
Som å gå ned til en frysedisk, (og ha en lignende løsning av Rimi Nordstrand)).
Men Graarud ville ikke være enig i noen av mine forslag.
Og butikken ble etterhvert til en ICA Nær-butikk, (eller noe lignende), med dyrere priser, enn det Rimi hadde.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Det står også, i en artikkel, i Avisa Oslo.
(https://www.ao.no/butikkansatt-kritisk-skadet-med-stikkvapen-forsok-pa-ran/s/5-128-90830).
At den ansatte var aleine på jobb.
Men sånn var det aldri, (med et unntak når det var snakk om sykdom), når jeg jobba som ansatt/leder der.
(Jeg jobba der også, fra 1993 til 1996.
Som vanlig butikkmedarbeider, låseansvarlig, aspirant og assisterende butikksjef.
Det var i denne butikken, at jeg liksom gikk gradene, som Rimi-leder.
For å si det sånn).
Vi var alltid to på jobb, (bortsett fra en enkelt morgen, når ei kassadame var syk, (på den tida jeg jobba som butikksjef der)).
Og det måtte vi nesten være.
For flaskeautomaten var vanskelig, (flaskene gikk ned i kjelleren, (det var snakk om en slags 'professor Baltazar-løsning')).
Og det kunne når som helst ringe på lagerdøra, (i kjelleren), osv.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
At den ansatte var aleine på jobb.
Men sånn var det aldri, (med et unntak når det var snakk om sykdom), når jeg jobba som ansatt/leder der.
(Jeg jobba der også, fra 1993 til 1996.
Som vanlig butikkmedarbeider, låseansvarlig, aspirant og assisterende butikksjef.
Det var i denne butikken, at jeg liksom gikk gradene, som Rimi-leder.
For å si det sånn).
Vi var alltid to på jobb, (bortsett fra en enkelt morgen, når ei kassadame var syk, (på den tida jeg jobba som butikksjef der)).
Og det måtte vi nesten være.
For flaskeautomaten var vanskelig, (flaskene gikk ned i kjelleren, (det var snakk om en slags 'professor Baltazar-løsning')).
Og det kunne når som helst ringe på lagerdøra, (i kjelleren), osv.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Og enda enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Oppdraget ditt er godkjent og sendt ut til aktuelle bedrifter
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 11:50
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: info@e.mittanbud.no, info@mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>
Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 08:15
Subject: Oppdraget ditt er godkjent og sendt ut til aktuelle bedrifter
To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
Mittanbud
Shadow
Jobben din er godkjent
Erik, da har vi godkjent jobben din og sendt den til alle aktuelle bedrifter👌 Før svarene detter inn i innboksen din, har vi noen enkle tips å komme med. Lykke til 🌟
Dette skjer nå
Last ned Mittanbud-appen
Gjør det enkelt å holde kontakt med bedriftene. Last ned Mittanbud-appen på iPhone eller Android.
Sammenligne bedrifter
En god bakgrunnssjekk gjør det enklere å velge riktig bedrift.
Skriv kontrakt
Skriv alltid kontrakt med bedriften - uansett størrelse på jobben.
Tegn oppussingsforsikring
I samarbeid med Tryg sikrer vi deg om noe skulle gå galt. Kjøp oppussingsforsikring
Betal hvitt
Ikke fall for fristelsen å betale svart. Sjekk handlehvitt.no for å sikre en hvit og lovlig handel.
Evaluer bedriften på Mittanbud
Gi alltid en evaluering på Mittanbud når jobben er utført.
Se jobben
Denne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.
Trenger du hjelp?
Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.no
Logg inn
Mittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,
Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.no
Jobb id: 2832081
Åpne mailen i nettleseren | Instillinger for e-post
Og enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Jobben ble ikke godkjent, sjekk ut hvorfor
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 11:42
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: info@e.mittanbud.no, info@mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>
Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 08:16
Subject: Jobben ble ikke godkjent, sjekk ut hvorfor
To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
Mittanbud.no
Shadow
Jobben din ble ikke godkjent
Oi sann, her var det noe som ikke helt stemte. Vi kan ikke godkjenne «Rengjøring - 20 - Så snart som mulig» slik jobben er beskrevet nå.
Svar fra kundeservice:
Hei :-) Vi kan ikke publisere anbudet da det ikke ser ut til å være en reell jobb.
Legg ut ny jobb
Denne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.
Trenger du hjelp?
Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.no
Logg inn
Mittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,
Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.no
Jobb id: 2832082
Åpne mailen i nettleseren | Instillinger for e-post
Og enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[PACS-10654233] Playasia Order 44493371 - Ref: 44493371
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 11:33
Til: Maria Kathleen Mateo <kathleen.mateo@play-asia.com>
Kopi: Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, cs@play-asia.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, tr@forbrukertilsynet.no
Hi,
when I write that I want your director Jan Nauerhausen to have a look at this.
Then I mean that I want a reply from him, (or his secretary).
I don't want a reply #100 from you, (so to speak).
(I want to know the name, of the troll, who has ordered this, in my name.
And I want to know, how you plan to improve, so that this problem doesn't happen again, to me or other people).
Erik Ribsskog
ons. 10. feb. 2021 kl. 08:14 skrev Maria Kathleen Mateo <kathleen.mateo@play-asia.com>:
Hi Erik,
He is aware of the situation and I have been talking to him directly about this. To be perfectly honest with you, he will be providing you the same information that we have been provided in the past few months. If you do not wish to get any response from others, there is no need to respond to any other messages that you receive other than the message that you are getting from me.
I am attaching the past two responses I have sent in case you have not read them to each of the messages that I receive.
Just to summarize, we have already blocked the account created under your name. No transaction was authorized, and we have provided the IP information of the one who placed an order on your behalf, if your bank account has been affected, it would be best to communicate with your financial institution, though this is highly unlikely since no payment information was entered.
Best Regards,
Kate Mateo
Customer Experience Manager
www.playasia.com
Unit 11 & 12 2F,
WOW WORLD Commercial Building
Central Business District,
Subic Bay Freeport Zone, 2222
Philippines
Office#: +85231450013 Ext. 350
Hours: 9am-6pm Mon-Fri (UTC+8)
Email: kathleen.mateo@play-asia.com
pa
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Tuesday, February 9, 2021 11:04 PM
To: CSenquiry <cs_enquiry@play-asia.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; Maria Kathleen Mateo <kathleen.mateo@play-asia.com>; abuse@telia.com; CSenquiry <cs_enquiry@play-asia.com>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Subject: Re: [PACS-10654233] Playasia Order 44493371 - Ref: 44493371
Hi,
like I've told you earlier.
With all your chaos and tens of case-workers/complaint-managers.
I now want your owner Jan Hausenkrauten, (or what his name is again), to have a look at this.
(I want to know the name, of the troll, who has ordered this, in my name.
And I want to be informed about, which better routines, that you're going to start with, so that this doesn't happen again).
Erik Ribsskog
tir. 8. des. 2020 kl. 02:10 skrev Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>:
Dear Erik,
I totally understand where you are coming from.
We assure you that we already put the account on monitor and there will be
no transaction that is going to be processed. We have also removed your
email from our newsletter so that you will no longer receive email offers
from us. As I have mentioned in my previous email the only information that
we can provide regarding the person who used your information is the IP
address where the order was created. We are hoping for your kind
understanding about this matter.
If there is anything else that we can help you with, our help desk can be
reached round the clock.
Thank you for your support.
Best regards,
Ehdmel F. Jueves
Playasia Customer Service Supervisor
Email: cs@play-asia.com
Telephone: +85231450013
__________________________________________________________
Leave us a review: www.trustpilot.com/review/www.play-asia.com
For latest deals, offers and pre-releases visit us at www.play-asia.com
Follow us on social:
FB: www.facebook.com/playasia
TW: www.twitter.com/playasia
IG: www.instagram.com/playasia
Was this e-mail helpful?
https://www.play-asia.com/41/746ccux-773c52n
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Original Message from 2020-12-07 22:15:07 HKT
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det
ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Play-Asia Customer Service
Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 05:10
Subject: [PACS-10525063] Playasia Order 44493371
To:
Dear Erik,
My apologies for the messages that are being sent out, they are
newsletters
that were signed up for when the profile was also created.
I have already turned them off, and no other emails will be sent out. The
profile was already deleted as well.
Please let me know how else I could help.
Best regards,
Maria Kathleen Mateo
Playasia Customer Service
Email: cs@play-asia.com
Telephone: +85231450013
__________________________________________________________
Leave us a review: www.trustpilot.com/review/www.play-asia.com
For latest deals, offers and pre-releases visit us at www.play-asia.com
Follow us on social:
FB: www.facebook.com/playasia
TW: www.twitter.com/playasia
IG: www.instagram.com/playasia
Was this e-mail helpful?
https://www.play-asia.com/41/7469l6v-773d2nz
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det
ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>
Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 05:10
Subject: [PACS-10525063] Playasia Order 44493371
To: <eribsskog+extremelyhomosexual@gmail.com>
Dear Erik,
My apologies for the messages that are being sent out, they are
newsletters
that were signed up for when the profile was also created.
I have already turned them off, and no other emails will be sent out. The
profile was already deleted as well.
Please let me know how else I could help.
Best regards,
Maria Kathleen Mateo
Playasia Customer Service
Email: cs@play-asia.com
Telephone: +85231450013
__________________________________________________________
Leave us a review: www.trustpilot.com/review/www.play-asia.com
For latest deals, offers and pre-releases visit us at www.play-asia.com
Follow us on social:
FB: www.facebook.com/playasia
TW: www.twitter.com/playasia
IG: www.instagram.com/playasia
Was this e-mail helpful?
https://www.play-asia.com/41/7469l6v-773d2nz
Og enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Helgekupp og gavetips!🤩Her er siste nytt fra ARK!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 11:23
Til: GNF_Sentralbord <sentralbord@gyldendal.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@min.ark.no, nyheter@min.ark.no, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Kundeservice Arkbokhandel <kundeservice@arkbokhandel.no>, post <post@finkn.no>, GNF_Sentralbord <sentralbord@gyldendal.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.bruseland@gyldendal.no, tr@forbrukertilsynet.no
Hei,
i min forrige mail, så yttret jeg ønske om, at dette skulle sendes, til en overordnet.
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så dette må jeg klage på.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 10. feb. 2021 kl. 07:53 skrev GNF_Sentralbord <sentralbord@gyldendal.no>:
Hei,
Den er grei.
Gyldendal ASA har ingen data på deg i våre system, og kan ikke bistå noe mer enn forsøket mitt nedenfor. ARK har separat kundebase- og informasjonssystem. Da får du fortsette å ta det opp med Datatilsynet og ARK.
Ønsker deg en fin dag,
Mvh
Karen Skadsheim Hinna
Kundekonsulent, Kundesenteret
Telefon: 915 36 435 / 22 03 42 01
Karen.skadsheim.hinna@gyldendal.no
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: tirsdag 9. februar 2021 23:33
Til: GNF_Sentralbord <sentralbord@gyldendal.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; Karen Skadsheim Hinna <karen.skadsheim.hinna@gyldendal.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; Kundeservice Arkbokhandel <kundeservice@arkbokhandel.no>; nyheter@min.ark.no; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Re: Klage/Fwd: Helgekupp og gavetips!🤩Her er siste nytt fra ARK!
Hei,
det er dere som er den profesjonelle part, i dette.
Så det er dere som må rydde opp i kunderegisteret deres, osv.
Hvis dere ikke skjønner det, så er det nok sånn, at dette burde blitt sendt, til en overordnet.
Så dette må jeg klage på.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre, at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 9. des. 2020 kl. 08:46 skrev GNF_Sentralbord <sentralbord@gyldendal.no>:
Hei Erik,
Jeg kan ikke si noe om hvem man skal kontakte, men Datatilsynet høres ut som en god idé. I mellomtiden vil jeg tipse deg om å melde deg av nyhetsbrevet, så får du ikke lenger disse e-postene. Det gjør du nederst i nyhetsbrevet. Da meldes du av ARK sin liste. Her kan du lese mer om ARK og personvern: https://www.ark.no/privat-vern
Mvh
Karen Skadsheim Hinna
Kundekonsulent, Kundesenteret
Telefon: 915 36 435 / 22 03 42 01
Karen.skadsheim.hinna@gyldendal.no
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: tirsdag 8. desember 2020 20:23
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; GNF_Sentralbord <sentralbord@gyldendal.no>; Kundeservice Arkbokhandel <kundeservice@arkbokhandel.no>; nyheter@min.ark.no
Emne: Klage/Fwd: Helgekupp og gavetips!🤩Her er siste nytt fra ARK!
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Ark Bokhandel <nyheter@min.ark.no>
Date: tor. 5. nov. 2020 kl. 19:10
Subject: Helgekupp og gavetips!🤩Her er siste nytt fra ARK!
To: <e.ribsskog@gmail.com>
Spar kr 400,- i helgen! Farsdag, tilbud og nyheter!
Vis i nettleser
Ark.no
Pocket Bøker E-bøker Barnebøker Spill Puslespill Leker Tegne og male Kontor
ImageTidligUte
ImageJulegaverForAlle
ALT TIL JUL FINNER DU PÅ ARK.NO OG I DIN ARK-BUTIKK!
Kokebøker, strikkebøker, dokumentarer, biografier, krig & historie, romaner, krim, barnebøker, puslespill, brettspill, leker, tegne&malesaker, kalendere, notatbøker, adventskalendere, gavepapir og julevarer!
Uansett om det er til din egen ønskeliste eller julegaver til andre — Butikkene og nettbutikken ark.no bugner av julegavetips!
SE MER!
KUPP! SPAR KR 400,-
ImageHelgekupp
GAVETIPS TIL ALLE SOM ELSKER Å LAGE MAT!
I Duft av jul sørger Eyvind Hellstrøm og Kristin Jacobsen for at alt av mat og drikke blir perfekt til jul og nyttår. Alle de tradisjonelle rettene er med, som ribbe, pinnekjøtt, torsk, julesild, medisterkaker, lutefisk og skinke, og alt nødvendig tilbehør, som rødkål, svisker og saus. I julen forventer vi ikke bare småkaker og julekonfekt, men også desserter som karamellpudding og sviskegrøt. Nyttårsfeiringen er også inkludert, med gås, and og kalkun, og andre festlige retter. De tradisjonelle rettene har selvsagt fått en moderne touch.
KJØP NÅ!
TIL DE KREATIVE!
ImageTegneOgMale
SE DET STORE UTVALGET PÅ ARK.NO!
-40% rabatt på flere tusen tegne- og malesaker for både små og store! Tusjer, fargeblyanter, aktivitetshefter, rableblokker og mye annet til alle kreative sjeler!
OBS: Tilbudet varer til og med søndag 29. november!
KJØP NÅ!
MORO I HØSTMØRKET!
ImageNyheterSpill
KLAR FOR SPILLKVELD? TA EN TITT PÅ HØSTENS NYHETER!
Cold Cases, Go master you tubers, Monopol Speed, Peppa Gris, Scrabble Junior, The Upside Down Challenge, Escape Room 3, Harry Potter eller Pictionary Air. Nå bugner ARK.NO og butikkene av nye spill av alle slag!
Og husk: Spill er ypperlige julegaver!
SE MER!
GAVETIPS TIL FARSDAG!
ImageFarsdagTips
HUSK FARSDAG PÅ SØNDAG!
Uansett hva pappa er interessert i finner du garantert noe han blir glad for å få på ARK.NO og i våre butikker. Få mer enn 250 gavetips til farsdag på ARK.NO nå!
SE MER!
SISTE SJANSE!
ImagePondus
TIL ALLE SOM DIGGER PONDUS!
Pondus er en av Norges mest populære tegneserier. Bli med på sprell med Pondus, Jokke, Günther, Turid-Laila og resten av galehuset til Frode Øverli.
KJØP NÅ!
Facebook
Instagram
Ark.no
Finn butikk ARK leseapp Klikk&hent
Trenger du hjelp? www.ark.no/kundeservice
kundeservice@arkbokhandel.no (+47) 22 99 07 55
Ønsker du ikke lenger motta e-post fra ARK Bokhandel? Klikk her
Denne e-posten ble sendt fra: ARK Bokhandel AS
Sehesteds gate 4, 0164 Oslo, NO
Enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til ARK
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 11:16
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: post@min.ark.no, nyheter@min.ark.no, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Kundeservice Arkbokhandel <kundeservice@arkbokhandel.no>, post <post@finkn.no>, GNF_Sentralbord <sentralbord@gyldendal.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.bruseland@gyldendal.no, tr@forbrukertilsynet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Ark Bokhandel <post@min.ark.no>
Date: tir. 9. feb. 2021 kl. 23:48
Subject: Velkommen til ARK
To: <eribsskog+ekstremtHomofil@gmail.com>
Vis i nettleser
Ark.no
Pocket Bøker E-bøker Barnebøker Spill Puslespill Leker Tegne og male Kontor
Hei Erik Sædslurper, velkommen til ARK!
Viktig informasjon: Du logger inn på ARK.NO med din e-postadresse: eribsskog+ekstremtHomofil@gmail.com
På Din side kan du få en oversikt over dine bestillinger og kundeforhold til ARK. Her vil du også finne aktuelle tilbud. Trenger du hjelp, ta kontakt med kundeservice på telefon: (+47) 22 99 07 55 eller e-post: kundeservice@arkbokhandel.no.
Vennlig hilsen
ARK Bokhandel
Facebook
Instagram
Ark.no
Finn butikk ARK leseapp Klikk&hent
Trenger du hjelp? www.ark.no/kundeservice
kundeservice@arkbokhandel.no (+47) 22 99 07 55
Denne e-posten ble sendt fra: ARK Bokhandel AS
Sehesteds gate 4, 0164 Oslo, NO
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Jobben din er registrert: Rengjøring - 20 - Så snart som mulig
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 10:51
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: info@e.mittanbud.no, info@mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>
Date: tir. 9. feb. 2021 kl. 23:37
Subject: Jobben din er registrert: Rengjøring - 20 - Så snart som mulig
To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
Mittanbud
Shadow
Din jobb er registrert
Herlig, da er jobben registrert hos oss 👍 Vi tar nå en titt på det du har skrevet. Dette går vanligvis raskt, og så fort jobben er godkjent hører du fra oss og vi sender jobben til bedriftene.
Se eller endre jobben
Ditt brukernavn: eribsskog+slurp@gmail.com
Denne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.
Trenger du hjelp?
Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.no
Logg inn
Mittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,
Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.no
Jobb id: 2832082
Åpne mailen i nettleseren | Instillinger for e-post
Og enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Produktbestilling fra Erik Sædslurper Ribsskog med leveringsdato
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 00:39
Til: Kristian Lian <kl@dugnadsiden.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
tir. 9. feb. 2021 kl. 11:57 skrev Kristian Lian <kl@dugnadsiden.no>:
Hei, vi sletter bestillingen og du vil ikke motta flere henvendelser fra oss vedrørende bestillingen det er snakk om.
Med vennlig hilsen
Kristian Lian
Daglig leder
Mob: +47 905 88 326
Tlf: +47 64 80 90 64
Adr: O.H. Bangs vei 51, 1363 Høvik
Dugnadsiden logo
ikon-instagram-150x150.png ikon-linkedin-300x300.png ikon-youtube-300x300.png ikon-facebook-300x300.png snapchat-300x300.png
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: tirsdag 9. februar 2021 10:40
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Kristian Lian <kl@dugnadsiden.no>, <auto@systima.no>, <post@dugnadsmarked.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: Produktbestilling fra Erik Sædslurper Ribsskog med leveringsdato
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Kristian Lian <kl@dugnadsiden.no>
Date: man. 8. feb. 2021 kl. 14:11
Subject: Re: Produktbestilling fra Erik Sædslurper Ribsskog med leveringsdato
To: Erik Sædslurper Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei, vi gjennomfører kredittsjekk av alle bestillinger, men Experian finner deg ikke.
Kan du se om informasjonen vi har på deg stemmer.
Fra: Erik Sædslurper Ribsskog eribsskog@gmail.com
Adresse: (Sensurert av johncons-blogg)
Postnummer: (Sensurert av johncons-blogg)
Poststed: Bekkestua
Tlf.: 96853024
Fødselsdato: 1970-07-25
Ser frem til å høre fra deg
Med vennlig hilsen
Kristian Lian
Daglig leder
Mob: +47 905 88 326
Tlf: +47 64 80 90 64
Adr: O.H. Bangs vei 51, 1363 Høvik
Dugnadsiden logo
ikon-instagram-150x150.png ikon-linkedin-300x300.png ikon-youtube-300x300.png ikon-facebook-300x300.png snapchat-300x300.png
Fra: Systima <auto@systima.no>
Svar til: Erik Sædslurper Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: søndag 7. februar 2021 23:57
Til: Kristian Lian <kl@dugnadsiden.no>
Emne: Produktbestilling fra Erik Sædslurper Ribsskog med leveringsdato
Fra: Erik Sædslurper Ribsskog eribsskog@gmail.com
Adresse: (Sensurert av johncons-blogg)
Postnummer: (Sensurert av johncons-blogg)
Poststed: Bekkestua
Tlf.: 96853024
Fødselsdato: 1970-07-25
Gruppetype: Annet
Leveringsdato: 15.02.2021
Navn på gruppen: Blakstadhomsene
Antall doruller: 50
Antall tørkeruller: 0
Antall sokker 35-40: 0
Antall sokker 41-46: 0
Antall dressokker 41-46: 0
Antall julekort: 0
Antall tennbriketter: 0
Antall håndrens: 0
Hvor fant du oss: Annet
Eventuelle kommentarer:
Fakturamottaker
Samme som har bestilt
Og enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (tic... (ticket id 1233793)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 00:35
Til: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com, kundombudsman@cdon.com, alexandra.jerrebo@cdon.com, isabelle@riteventures.com, michael@riteventures.com, sandra@riteventures.com, anton.hasselgren@riteventures.com, christoffer@riteventures.com, peter@riteventures.com, josephine@riteventures.com, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
Hei,
det er din jobb å tjene kundene/borgerne.
Så når jeg ber deg om å sende dette til daglig leder, (som en klage), så er det din jobb å gjøre det.
Hvis ikke så er det dårlig kundeservice.
Så dette må jeg klage på.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å få vite, hvordan dere har tenkt å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 9. feb. 2021 kl. 09:00 skrev Cathrine CDON <customerservice@cdon.com>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Din henvendelse (1233793) har blitt oppdatert.
Cathrine CDON (CDON)
9. feb. 2021, 09:00 CET
Hei
Som vi har forklart for deg utallige ganger.
Du må politianmelde dette og ta kontakt med Qliro med politianmeldelsen så de kan hjelpe deg videre for sletting av faktura.
Med vennlig hilsen
Cathrine
When a great deal means a great deal!
Erik Løvenbalk Ribsskog
8. feb. 2021, 12:30 CET
Dette er en oppfølging til den forrige forespørselen din, #602794 "Andre spørsmål"
Hei,
jeg viser til Deres faktura fra 26. januar, (se vedlegg).
Dette har jeg informert dere om mange ganger tidligere.
Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
Så det er nok det som har skjedd her også.
Så det ville vært bra, om dere hos Qliro, kunne slutte å drukne meg, i dere åndsvake regninger og mailer.
Dette må jeg klage på.
Vennligst send om dette til deres direktør Westerdahl, (fra Hennes og Mauritz), eller deres russiske eier Gagarin, (eller hva han het).
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, (og de forrige forsendelsene), i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 13. jan. 2021 kl. 02:42
Subject: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
Cc: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
jeg viser til Deres faktura fra 29. desember.
(Se vedlegg).
Dette er ikke noe jeg har bestilt.
Som jeg har forklart dere mange ganger tidligere.
Så er det noen jævler/troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet.
Så det er nok det som her skjedd her også.
Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
Hvor mange ganger må jeg forklare dette?
Har dere møkk i øra?
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sjekka postkassa på mandag ettermiddag.
Men da var den tom.
Men mandag var postdag, (de leverer posten annenhver dag nå).
Så dette brevet må jeg ha fått nærmere kveldinga, på mandagen.
Så jeg må si at jeg fikk det, på tirsdagen.
Og så er forfallsdatoen på onsdagen.
Da lurer jeg på om Hitler har gjenoppstått og at nå skriver fakturaene til CDON.
For så kort forfallsfrist ligner ikke grisen, vil jeg si.
Så jeg sender om dette til hu tidligere H&M-direktør-dama, (Westerstad), som nå jobber i deres konsern.
(Fant jeg ut når jeg søkte på nettet.
For kommunistene på gølvet hos dere, de bare sender meg rundt som en kasteball.
Og de nekter å sende om dette til Qliro Group, (nå Nelly Group), siden at dette 'kasteball-greiene' foregår mellom deres to under-avdelinger/datter-selskap CDON og Qliro.
Og det er en helvetes papirmølle, som jeg må drive med, enda jeg aldri har kontaktet dere om noe som helst, og langt mindre bestilt noe fra dere.
På brevene/mailene deres, så står det 'Nordea' her og der nå.
Men på Wikipedia så står det at dere er eiet av Kinnevik.
Og at deres administrerende direktør heter Georgi Ganev.
Hva slags navn det nå skal være.
Det høres litt russisk-klingene ut.
(For å si det sånn).
Dere får sende det til han russiske direktøren deres dere og da.
(Klarna har jo også en russisk direktør).
Så kanskje han kan rydde opp i de elendige rutinene deres.
(Nordea har jeg klaget til Finansklagdenemda om tidligere, rundt 2007, blant annet).
Skjerpings!
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 1. nov. 2020 kl. 21:32
Subject: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>
Hei,
jeg viser til Deres faktura/purring fra 19. oktober, (se vedlegg).
Dette er det samme, som forrige gang.
Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
Og jeg har sendt dere flere titalls mailer om dette nå.
Så dere får ta tak i dette, og rydde opp, i deres rutiner, osv.
Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at dette skjer igjen, med andre borgere/folk.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 7. okt. 2020 kl. 13:57
Subject: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: <kundeservice@qliro.com>
Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura/purring fra 24. september, (se vedlegg).
Jeg gjentar at dette ikke er noe jeg har bestilt.
Det er noen jævler/troll/pøbler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Dette har jeg også sendt til dere, (og deres samarbeidspartner CDON), om tidligere.
Det er heller ikke riktig, at dette er snakk om, en uavhentet forsendelse, (som det står på deres faktura/purring).
Jeg sendte pakken tilbake selv, og skrev på den: 'Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender'.
Så her får dere kjøpe dere briller.
Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre borgere/folk/kunder.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 30. aug. 2020 kl. 23:46
Subject: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: <customerservice@cdon.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura fra 17. august.
(Se vedlegg).
Dette er ikke noe jeg har bestilt.
Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
(Jeg sender all dritten i retur.
Så dette er noe dere skal ha fått tilbake).
Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det er, som har bestilt denne dritten, i mitt navn.
Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere/folk.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 24. apr. 2020 kl. 05:50
Subject: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <customerservice@cdon.com>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: CDON <customerservice@cdon.com>
Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 22:24
Subject: Andre spørsmål (ticket id 602794)
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Vedlegg
IMG_20210208_0001 paint.jpg
CDON AB Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702
Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden
www.cdon.comCDON Logo
Når CDON kommuniserer med deg via e-post behandler CDON de opplysninger som du har gitt til CDON i forbindelse med din melding, f.eks. navn og e-postadresse. Tenk på å ikke oppgi flere personopplysninger enn nødvendig og at du ikke opplyser noen sensitive personopplysninger i dine e-postmeldinger. CDON behandler dine personopplysninger i henhold til de gjeldende personoplysningsforskrifter og CDON’s integritetspolicy som du kan lese her.
Og enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig! Vennligst bekreft din påmelding
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 00:27
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: "Luxplus.no" <kundeservice@luxplus.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Luxplus.no <kundeservice@luxplus.no>
Date: tir. 9. feb. 2021 kl. 02:25
Subject: Viktig! Vennligst bekreft din påmelding
To: <eribsskog+blakstadHomsen@gmail.com>
På
Luxplus
sparer du altid op til 80% på over 5.000 produkter.
VELKOMMEN TIL LUXPLUS NYHETSBREV
For å kunne starte med å sende deg nyhetsbrev, trenger vi din bekreftelse. Vennligst bekreft ved å trykke på knappen herunder:
BEKREFT PÅMELDING
Takk for din påmelding til Luxplus nyhetsbrev.
Vi gleder oss til å sende deg inspirasjon, håndplukkede nyheter og gode priser på dine favoritt merker.
Ønsker du ikke lenger å abonnere på vårt nyhetsbrev? Klikk her for å melde av
Nyhetsbrevet sendes ut av Luxplus CEE A/S
Alle besparelser på Luxplus.no er beregnet i forhold til Normalpriser
Luxplus priser gjelder kun for medlemmer
Prisene er avhengige av varenes tilgjengelighet og kan endres siden den tiden varen ble sendt
Luxplus og Luxplus logo er registrerte EU-varemerker®