torsdag 13. mai 2021

Hekja og Haki var egentlig to skotske slaver, som vikingene hadde med til Vinland, hvor de måtte løpe rundt, (i noen slags tidlige 'turn-drakter'), for å finne ut hvor det var best, å bygge hus

løp rundt i trikoter

PS.

Her er mer om dette:

mer om skoske slaver


PS 2.

Leif Eriksson hadde også sin tyske fosterfar med til Vinland.

Og han, (som var fra Rhinland), gikk lenger bort fra leiren/kysten, enn de andre, og han fant seg noen druer, som han lagde vin av, som han så drakk seg full på.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om slaver i vinland

Da min oldemor Birgit Tovsdatter Mogan, (som vokste opp i Amerika), ble født, så var visst mora 49 år

mora 49 år


PS.

Skulle ikke min oldemor ha stått her:

står visst ikke i kirkeboka

https://media.digitalarkivet.no/view/4197/15

PS 2.

Det kan kanskje ha vært sånn at min oldemor ble født i Veggli, i november 1880, og så ble hu døpt, i Amerika, (eller et sted på veien), i desember 1880:

mer om dåpsdato oldermor


Det står i PS-et overfor, at min oldemor, fikk vaksine mot kopper, i juli 1881.

Så hu vokste nok opp, i Veggli/Rollag.

Men hu ble kanskje døpt et annet sted, da.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Hvis min oldemors mor, var 49 år, da hu fødte min oldemor.

Så kan jo det være forklaringen på, at min oldemor var med sin onkel Gullik, (og tante Aase), til Amerika.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På det øverste skjermbildet.

Så står det forresten.

At min oldemor hadde en storesøster, som het Aase Fingalsdotter, som var uekte født, (rundt 1858).

(Noe sånt).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Min oldemors storesøster døde muligens rundt 1878:

døde muligens i amerika

https://www.nb.no/items/98355e709736e2d66a73511e7946beda?page=217&searchText="aase%20fingarsdatter"

PS 7.

Nå fant jeg min oldemor, (som døpt), i kirkeboka likevel, (de hadde visst en egen kirkebok for Veggli sogn):

fant i kirkebok likevel


Mer om min oldemors storesøster Aase, (som var uekte født):

uekte født 2

https://media.digitalarkivet.no/view/1130/71

PS 9.

Fingar Reiersen, (min oldemor sin storesøster sin far), dro visst til Amerika, (hvor han visst drev med opplæring av soldater under borgerkrigen):

borgerkrig i usa

http://iagenweb.org/boards/winneshiek/biographies/index.cgi?read=493229

PS 10.

Fra bygdeboka, så kan det virke litt som, at min oldemor, ble født i Amerika, (må man vel si):

fra bygdeboka

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: 15
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. mai 2021 kl. 06:05
Til: Sylvia Chong <support@hey.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi,

if you could inform me the name of the troll, (and not only the ip-address), then that would be very fine.

I'm also wondering what you're planing to do, so to avoid that this problem happens again, to me or other people.

I think it's perhaps better if a superior looks at this, (they probably know how to sort with complaints like this).

Erik Ribsskog


lør. 20. feb. 2021 kl. 07:26 skrev Sylvia Chong <support@hey.com>:
Hi Erik -

Kristin's out, but I'm happy to help. I've cancelled this account and am asking our programmers about the IP address. They're off for the weekend, but once I know more, I'll let you know.

Sylvia
{#HS:1431417844-7522285#}
On Fri, Feb 19, 2021 at 11:43 PM CST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog er Superhomofil <superhomofil@hey.com>
Date: fre. 19. feb. 2021 kl. 23:22
Subject: Re: 15
To: <eribsskog@gmail.com>


7 abonnement på helsekostprodukter foreløpig. Nå blir du sprek. :)

On February 19, 2021, Erik Ribsskog er Superhomofil <superhomofil@hey.com> wrote:
Da har du valgt at vi skal bestille 15 nye abonnement / tjenester til deg i løpet av helgen istedet for 3.
Vi kommer til å oppgi superhomofil@hey.com som epostadresse i bestillingene. De vil bli videresendt automatisk til deg hvis du godkjenner dette i eposten som kommer om et par minutter.
God helg :)

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: HEY - Please confirm your email address to enable forwarding
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. mai 2021 kl. 05:55
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: James Glazebrook <support@hey.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: The HEY Team <support@hey.com>
Date: fre. 19. feb. 2021 kl. 21:52
Subject: HEY - Please confirm your email address to enable forwarding
To: <eribsskog+superhomofil@gmail.com>


Hey there,

You’ve asked HEY to forward email from superhomofil@hey.com to eribsskog+superhomofil@gmail.com.

To confirm this change, please click the link below:

Yes, forward my HEY email to this address

If you did not request this change, just reply to this email and the HEY Support Team will help you sort it out.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Verify your HEY backup email
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. mai 2021 kl. 05:49
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: James Glazebrook <support@hey.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: The HEY Team <support@hey.com>
Date: fre. 19. feb. 2021 kl. 21:38
Subject: Verify your HEY backup email
To: <eribsskog+superhomofil@gmail.com>


Hey there,

This is to confirm that eribsskog+superhomofil@gmail.com is the email you want to use for backup on your superhomofil@hey.com HEY account. If you ever lose your password, that’s where we’ll email a reset link.

You must hit the link below to confirm that you received this email.

Yes, use this email for backup

Have questions or need help? Just reply to this email and the HEY Support Team will help you sort it out.

If you’re not Erik Ribsskog er Superhomofil or you think this might be a mistake, you can remove your email from their account.

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[SAKSNR:1248148] Klage/Fwd: Bekreftelse - Bestilling mobil.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. mai 2021 kl. 05:42
Til: Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, marked@ge.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 19. feb. 2021 kl. 09:18 skrev Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>:
Hei,

Vi har kansellert bestillingen i ditt navn og SIM-kort er deaktivert.
Når du mottar SIM-kort, så kan du bare destruere dette.

Ønsker deg en fin dag.


Med vennlig hilsen
Markedsavdelingen
Gudbrandsdal Energi Mobil
---
Telefon: 61294700
E-post: mobil@ge.no
Internett: www.gemobil.no



Få full oversikt med Min GE-appen:
 



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 18.02.2021 09:58
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: mobil@ge.no,marked@ge.no,elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no,post <post@finkn.no>,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,firmapost@nkom.no
Emne: Klage/Fwd: Bekreftelse - Bestilling mobil.

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <mobil@ge.no>
Date: tir. 16. feb. 2021 kl. 23:30
Subject: Bekreftelse - Bestilling mobil.
To: <eribsskog@gmail.com>



Bekreftelse på inngått avtale.

Vi takker for din bestilling hos GE Mobil, og vil med dette bekrefte din inngåtte avtale hos oss.

Vi håper du blir fornøyd med oss i tiden som kommer!.

Dersom bestillingen gjelder portering av mobilnummer, vil du om noen dager motta en SMS som bekrefter oppstart av leveransen, dvs når vi har fått bekreftet oppstart fra Telenor.

Her er særvilkårene for inngått avtale:

Ved avtale om levering av Oppleve gjelder følgende betingelser:
Avtalen har ingen bindingstid.

Avtalen har et fastbeløp pr mnd. som faktureres forskuddsvis. Alt forbruk utover fastbeløpet faktureres etterskuddsvis. For oversikt over priser, se link..

Man betaler bare for faktisk forbruk. Forbruket faktureres etterskuddsvis. Se link overfor mht priser.

Avtalen inkluderer "Roam like home" i EU/EØS. Du kan bruke telefonen som om du er i Norge når du er i EU/EØS.

NB: Ringer du til andre land, vil prisen være som om du ringer fra Norge, også i det landet du er i. Se link for priser.

Navn, adresse og telefonnummer deles med nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Reservasjon hos andre mobiloperatører videreføres ikke automatisk ved bytte av leverandør. Reservasjon mot nummeropplysning kan gjøres via app, min side eller ved å ta kontakt med kundeservice på mobil@ge.no eller telefon 61 29 47 00.

Fakturaen sendes til din e-postadresse. Det er ikke krav til eFaktura eller Avtalegiro. Papirfaktura har et miljøgebyr på 49 kroner per måned.

Miljøgebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.

Endring av avtale gjøres via app eller min side. Endringer til annen avtale/produkt vil gjelde fom den 1. påfølgende måned.

I forbindelse med kampanjer vil eventuelle rabatt trekkes fra faktura. Eventuelt overskytende overføres neste faktura.

Kun avtalens eier bestille ekstra data, mao ikke brukeren selv.

I forbindelse med bestilling utføres kredittsjekk. GE Mobil kan med bakgrunn i denne kansellere bestillingen i ettertid.

GE Mobil kan foreta prisjustering med minimum 1 mnd varsel. Endringer i offentlige avgifter (mva el.) vil endres fortløpende uten varsel.

GE Mobil tar personvern på alvor, og vår behandling av personopplysninger er i samsvar med ny personopplysningslov og personvernforordning av 2018. Vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter er nærmere beskrevet i vår personvernerklæring (https://www.ge.no/personvernerklaering).


For øvrig gjelder våre generelle vilkår som du kan lese her.

NB: Ved kjøp aksepterer kunde at GE Mobil bestiller oppstart på første mulige dato. Denne datoen for levering vil da kunne være før angrerettens frist på 14 dager. Angreretten kan derfor kun benyttes dersom melding om angrerett mottas av GE Mobil minimum 2 virkedager før byttedato.


Vedlagt denne eposten ligger også avtalevilkårene, samt angrerettskjema.


Ha en fin dag videre!!



Tlf: 61 29 47 00 -- Web: www.ge.no

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Verify your HEY backup email
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. mai 2021 kl. 05:36
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: James Glazebrook <support@hey.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: The HEY Team <support@hey.com>
Date: fre. 19. feb. 2021 kl. 04:42
Subject: Verify your HEY backup email
To: <eribsskog+15@gmail.com>


Hey there,

This is to confirm that eribsskog+15@gmail.com is the email you want to use for backup on your froken.erik.ribsskog.i.(Sensurert av johncons-blogg).bekkestua@hey.com HEY account. If you ever lose your password, that’s where we’ll email a reset link.

You must hit the link below to confirm that you received this email.

Yes, use this email for backup

Have questions or need help? Just reply to this email and the HEY Support Team will help you sort it out.

If you’re not Frøken Erik Ribsskog i (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua or you think this might be a mistake, you can remove your email from their account.