onsdag 26. mai 2021

Jeg sendte en e-post til Apotera

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Viser til din ordre på Apotera.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. mai 2021 kl. 18:38
Til: "Apotera.no" <support+id7966@apotera.zendesk.com>
Kopi: ph@hydia.no, tr@forbrukertilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, presse@apotera.no, post@legemiddelverket.no, post@apotera.no
Hei,

at du ikke kan sende dette videre til Patrik Hjeteland, høres litt russisk ut.

Det er din jobb, og ikke min, vil jeg si.

Du kommer også hele tida med nye bortforklaringer.

Jeg sjekka nettbanken nå, for ørtende gang, og jeg har fortsatt ikke fått tilbake pengene, for manko-varen.

Dere får heller kjøpe dere noe sånn kald slush, for de pengene.

Sånn at huene deres kanskje begynner å virke etterhvert.

Jeg er lei av å bruke til tid på det dritt-firmaet deres.

Det er siste gangen jeg bestiller noe fra Apotera, det er helt sikkert.

Bare løgn og dritt og møkk.

Jeg skjønner at dere Amundsen har lært å juge av eskimoene på Grønland eller noe i den duren.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 26. mai 2021 kl. 10:22 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Vi har svart på din henvendelse (7966) . Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.

Farmasøyt Apotera (Apotera.no)

26. mai 2021, 10:22 CEST

Hei Erik,

Takk for e-post. I følge mine systemer skal det være riktig beløp som er trukket nå - kan du dobbeltsjekke?

Det var en reservasjon som lå å holdt på de siste 125 kr og som ville blitt løst opp etter noen dager dersom ikke produktet (A-kremen du ikke ønsket) ble sendt ut. Men jeg har gått inn å løst denne reservasjonen nå slik at det skal se riktig ut i dine systemer også nå. 

Du kan sende mail til post@apotera.no dersom du vil komme i kontakt med ledelsen på eiersiden. Du kan stile mailen til Patrick Hjetland. Når det gjelder drift av apoteket på daglig basis kan du henvende deg til meg. 

Med vennlig hilsen
Marthe Amundsen
Apoteker, Apotera 



eribsskog@gmail.com

26. mai 2021, 00:18 CEST

This is a follow-up to your previous request #7746 "Viser til din ordre på Apot..."

Hei,

i dag fikk jeg pakken i posten.

Og jeg fikk bare to varer, (istedet for tre).

Dere skriver at dette skulle ordnes, ved å endre trekket hos nettbanken.

Men det trekket er nå ferdig behandlet, (jeg sjekka nettbanken nå).

Og dere har tatt betalt for tre varer.

Så dere skylder meg 125 kroner, (får jeg det til å bli).

Så dette må jeg klage på.

Dere nekter også å sende denne klagen oppover i systemet.

Så jeg sender også kopi-mail til deres snus-grunder Patrick Hjetland.

Jeg fant ikke hans mail-adresse, på nettstedet deres.

Men han driver visst et annet firma, (Hydia), på si.

Så kanskje han kan rydde opp i dette.

Jeg har jobbet en mannsalder i varehandel-sektoren, og det virker som at det skorter litt på varekunnskapen hos dere, må jeg si.

(Pluss at dere virker kranglete, når dere nekter å sende dette videre til snus-folka).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 21. mai 2021 kl. 14:00 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
Denne e-posten er en tjeneste fra Apotera.no. Leveres av Zendesk

Mer fra Facebook

harald grenne facebook 1

PS.

Her er mer om dette:

harald grenne facebook 2

PS 2.

Enda mer om dette:

harald grenne facebook 3

PS 3.

Og enda mer om dette:

harald grenne facebook 4

PS 4.

Her var det 'Kalle-gjengen' pleide å vanke, på begynnelsen av 90-tallet, (sånn som jeg husker det):

kalle gjengen sted

Jeg sendte en e-post til Apotera

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Viser til din ordre på Apotera.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. mai 2021 kl. 00:18
Til: "Apotera.no" <support+id7746@apotera.zendesk.com>
Kopi: ph@hydia.no, tr@forbrukertilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, presse@apotera.no, post@legemiddelverket.no
Hei,

i dag fikk jeg pakken i posten.

Og jeg fikk bare to varer, (istedet for tre).

Dere skriver at dette skulle ordnes, ved å endre trekket hos nettbanken.

Men det trekket er nå ferdig behandlet, (jeg sjekka nettbanken nå).

Og dere har tatt betalt for tre varer.

Så dere skylder meg 125 kroner, (får jeg det til å bli).

Så dette må jeg klage på.

Dere nekter også å sende denne klagen oppover i systemet.

Så jeg sender også kopi-mail til deres snus-grunder Patrick Hjetland.

Jeg fant ikke hans mail-adresse, på nettstedet deres.

Men han driver visst et annet firma, (Hydia), på si.

Så kanskje han kan rydde opp i dette.

Jeg har jobbet en mannsalder i varehandel-sektoren, og det virker som at det skorter litt på varekunnskapen hos dere, må jeg si.

(Pluss at dere virker kranglete, når dere nekter å sende dette videre til snus-folka).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 21. mai 2021 kl. 14:00 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Vi har svart på din henvendelse (7746) . Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.

Farmasøyt Apotera (Apotera.no)

21. mai 2021, 14:00 CEST

Hei,

Takk for raskt svar. Når man foretar en ordre så vil pengene kun bli reservert på konto og trukket først når varen sendes. Når ordren sendes i løpet av dagen vil beløpet tilsvarende varene som blir sendt (altså ikke for A-kremen) bli trukket. 

Kremen du bestilte var på lager, men den inneholdt andre stoffer enn det som var opplyst på nettsiden da du kjøpte den. Det har vi beklaget og gjort hva vi kunne for å informere deg om før varen ble sendt. 

Jeg er apoteker i Apotera og dermed driftsansvarlig for dette apoteket. Jeg er åpen for å ta en prat om saken på telefon om du ønsker, gi meg bare beskjed så kan jeg ringe deg. Har du forslag til andre løsninger i denne saken er vi åpen for det. 

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen
Marthe A.
Farmasøyt Apotera 👧

eribsskog@gmail.com

21. mai 2021, 11:49 CEST

Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket, å få svar, fra en overordnet, om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også sjekket nettbanken min.

Og jeg har ikke fått noe penger tilbake fra dere.

Og dere har ikke forklart, angående hvordan deres nettbutikk kunne godta min bestilling, hvis dere ikke hadde denne varen på lager.

Jeg har sett på nettet, at det er noen snus-grundere, som driver deres foretak.

En fra Rykkinn, som heter Malm.

Så kanskje han kan svare på dette.

Skjerpings!


fre. 21. mai 2021 kl. 10:32 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
Farmasøyt Apotera (Apotera.no)

21. mai 2021, 10:32 CEST

Hei Erik,

Takk for raskt svar. 

At produsenter endrer produktene sine fra tid til annen får vi dessverre ikke gjort så mye med. Heller ikke bruk av parabener i kosmetikk, da det er et fullt lovlig konserveringsmiddel i kosmetikk i EU og Norge. 

Det kan være ulike årsaker til at en produsent velger å gjøre endringer og det er ikke alltid vi får beskjed når en vare er endret. Slik kan det dermed bli feil på nettsiden ved at en produktbeskrivelse ikke lengre passer til produktet som vi får levert. Vi har derfor endret på nettsiden nå slik at bilde og beskrivelse passer til det endrede produktet. Og så er det jo veldig kjedelig for de kundene som tror de har kjøpt et litt annet produkt. Heldigvis skjer ikke dette så ofte. 

Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å bruke kremen med paraben. Jeg har refundert pengene for kremen da vi dessverre ikke kan få tak i A-krem uten parabener. 

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen
Marthe A.
Farmasøyt Apotera 👧

eribsskog@gmail.com

20. mai 2021, 23:18 CEST

Hei,

prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller?

Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner.

Og det er visst styggdom, for karer, som meg.

(Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette.

For noen år tilbake).

Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla.

Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare.

Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt.

Hvorfor lar nettbutikken en da bestille?

Det virker rart, synes jeg.

Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.

Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene.

Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger.

(Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998.

Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker.

Det var en slags liten 'kaviar-tube' med retinol, (et fransk merke vel).

Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut.

Og den varen har Vita nå slutta med.

Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM).

Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene.

For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like.

Så de parabenene er skumle, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 20. mai 2021 kl. 16:29 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
Farmasøyt Apotera (Apotera.no)

20. mai 2021, 16:29 CEST

Hei,

Viser til din ordre på blant annet A-krem parabenfri med varenummer: 923881. 

Produktet har blitt endret fra vår leverandør og er nå A-krem parfymefri varenummer: 930681
https://www.apotera.no/a-creme-parfymefri-120g

Prisen er den samme, og innholdsstoffene også - foruten at den vi har på lager inneholder metylparaben. 

Jeg vet ikke om du synes det er greit å få produktet som inneholder paraben, eller om du heller vil få pengene igjen for den A-kremen? 

Hører fra deg før vi sender pakken. 

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen
Marthe A.
Farmasøyt Apotera 👧

Denne e-posten er en tjeneste fra Apotera.no. Leveres av Zendesk
[9384LV-7X8E]