Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage/Fwd: Velkommen til Coolshop [ID #1314221]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2021 kl. 14:39
Til: Coolshop Norge/Camilla J <norge@coolshop.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

ettersom jeg har forstått det, så gjelder GDPR for automatiserte merkantile prosesser.

Men dette er en klagesak, (og ikke en automatisert prosess), så her faller GDPR ut, (vil jeg si).

Det heter seg også, at det skal være åpenhet i samfunnet.

Så dette kjøper jeg ikke helt.

Dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette:

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestillt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 6. mai 2021 kl. 12:01 skrev Coolshop Norge/Camilla J <norge@coolshop.com>:
Hei Erik,

Takk for din mail

 

Det er en sag du skal tage videre med politiet da de håndterer dette. Grundet GDPR er det ulovligt for oss at videregive oplysninger.

Politiet er dog meget velkommen til at kontakte oss og snakke med vores svindelafdeling om det.



Ønsker deg en fin dag.

 

Vennlig hilsen,

Camilla J

Coolshop Kundeservice



[VENNLIGST BESVAR MED HISTORIKK]



[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Wed 5 May 21 18:04:16 GMT+0200
[To] Coolshop NO [norge@coolshop.com]
[Cc] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; tr@forbrukertilsynet.no [tr@forbrukertilsynet.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; abuse@telia.com [abuse@telia.com]; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]
[Subject] Re: Klage/Fwd: Velkommen til Coolshop [ID #1314221]
 
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


søn. 14. feb. 2021 kl. 15:06 skrev Coolshop Norge/Nana <norge@coolshop.com>:
Hei Erik 

Takk for din mail



Jeg kan se, at der er oprettet en konto i starten af december, hvor der blev forsøgt placeret en ordre - den gik dog ikke igennem. 



Du kan se hvilke informationer vi har på dig via din Coolshop konto, under Persondata (GDPR) i menuen. Her kan du også slette din brugere såfremt du ikke ønsker denne længere - alternativt vil vi selvfølgelig også gerne slette brugeren for dig. Lad mig blot høre, om du ønsker dette. 



Her er et direkte link: https://no.coolshop.com/my/gdpr/

 

Vennlig hilsen,

Nana

Coolshop Kundeservice



[VENNLIGST BESVAR MED HISTORIKK]



[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Sun 14 Feb 21 03.43.46 GMT+0100
[To] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]
[Cc] Coolshop NO [norge@coolshop.com]; elh@forbrukertilsynet.no [elh@forbrukertilsynet.no]; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; post [post@finkn.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; abuse@telia.com [abuse@telia.com]; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]
[Subject] Klage/Fwd: Velkommen til Coolshop
 
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Coolshop <no-reply@info.coolshop.com>
Date: ons. 9. des. 2020 kl. 21:47
Subject: Velkommen til Coolshop
To: <eribsskog@gmail.com>




Hei Erik Løvenbalk Ribsskog

Vi har opprettet en konto til deg, som du kan bruke når du handler på: https://no.coolshop.com.

Din e-post: eribsskog@gmail.com

Før du kan logge inn på Coolshop må du velge et passord her.

For mer informasjon

Logg inn for å se dine ordrer og kontoopplysninger, samt evt. tildelte Coolshop-point, klikk her.

Med vennlig hilsen
Coolshop



Trenger du hjelp?

Besøk vår kundeservice



Prisgaranti

Gratis frakt

Tjen rabattpoints

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Ticket#371650562] Din melding er mottatt av Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2021 kl. 14:28
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, support@teliotalk.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Date: tor. 6. mai 2021 kl. 09:10
Subject: [Ticket#371650562] Din melding er mottatt av Telio
To: <eribsskog@gmail.com>


Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.

For information in English, please read further down.

Ditt saksnummer er 371650562 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.

For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.

Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/

Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.

Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.


Med vennlig hilsen

Telio Kundeservice
www.telio.no


Du skrev:

Fornavn: Erik Nøff Nøff
Etternavn: Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Telefonnr:

Hjemmetelefon
Brukernavn/passord

Din melding:
I går ble jeg voldtatt av en gris. Det var deilig. Nøff nøff!

Sendt 05/06/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371650562


 
Engelsk tekst:
 
In English:

Thank you for contacting Telio Customer Services.

Your ticket number is: 371650562. Please, find your message enclosed below.  

In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.

You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.

As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via "Min side"(My Page).
To log on to "Min side", please go to www.telio.no.

Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.

Yours sincerely,

Telio Customer Services
www.telio.no



You wrote:

Fornavn: Erik Nøff Nøff
Etternavn: Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Telefonnr:

Hjemmetelefon
Brukernavn/passord

Din melding:
I går ble jeg voldtatt av en gris. Det var deilig. Nøff nøff!

Sendt 05/06/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371650562

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Vi savner deg som medlem!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2021 kl. 14:21
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Norsk cøliakiforening <post@ncf.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Norsk cøliakiforening <post@ncf.no>
Date: tor. 6. mai 2021 kl. 08:02
Subject: Vi savner deg som medlem!
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Bli medlem- sammen er vi sterkere!

Hvis du ikke kan lese denne e-posten, klikk her.

Nettside | | Facebook | Instagram
Vi savner deg!

Vi savner deg som medlem i Norsk cøliakiforening, og ønsker å tilby deg et verdifullt årsmedlemskap til en rabattert pris på 299,- første året inkludert en gratis digital samtale med ernæringsrådgiver.

Norsk cøliakiforening kan glede med en nylansert medlemsapp og storsatsning på nettkurs for å heve kompetansen hos yrkesgrupper om glutenfri mat. Som medlem i Norsk cøliakiforening bidrar du med å støtte det viktige arbeidet, noe som kommer alle medlemmer til gode.

For rabattert årsmedlemskap til 299,- meld deg inn i Norsk cøliakiforening innen 10.05.2021
Bli medlem

Gratis samtale med ernæringsrådgiver

Når glutenfri mat er medisin kan det å få kostholdsveiledning være til stor hjelp.

Som et nytt tilbud i Norsk cøliakiforening får medlemmer nå mulighet til å booke en personlig samtale med ernæringsrådgiver helt gratis. Samtalen vil være digital, og du kan spørre om alt fra tips til baking, middag og matpakker, til hvordan leve et sunt glutenfritt kosthold. Ernæringsrådgiver i Norsk cøliakiforening har lang erfaring med glutenintoleranse og glutenfritt kosthold.
Bli medlem

Nylansert medlemsapp!

Endelig kan vi dele den gledelige nyheten om at Norsk cøliakiforening har lansert en medlemsapp!

Appen gir oversikt over spisesteder med tilbud av glutenfri mat, tilgang på glutenfrie oppskrifter og mulighet til å lese medlemsmagasinet glutenFRI digitalt. Appen kan også være til hjelp i dagligvareforretningen, på reise eller på farten. Medlemskort og medlemsfordeler er også lett tilgjengelig.

Bli medlem


Kompetanseheving på agendaen!

Norsk cøliakiforening arrangerer gratis nettkurs for nydiagnostiserte og yrkesgrupper helt gratis!

Kunnskap hos yrkesgrupper sikrer et godt og trygt glutenfritt mattilbud for personer med glutenintoleranse i barnehage, på skole, institusjoner og spisesteder. I tillegg bidrar nettkurs for helsesykepleiere med å spre kunnskap om symptomer og diagnostisering hos barn og unge, som gjøre at flere diagnostiseres i tidlig alder. Gratis nettkurs gjøre kompetanseheving i samfunnet enklere.
Bli medlem
Klikk her for å avregistrere nyhetsbrev

Send epost til post@ncf.no drsom du ikke ønsker å bli kontaktet av Norsk cøliakiforening igjen

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Verify your OnMail recovery email
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2021 kl. 14:16
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: security@onmail.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: OnMail <security@onmail.com>
Date: ons. 5. mai 2021 kl. 22:12
Subject: Verify your OnMail recovery email
To: Supergay Erik Ribsskog <eribsskog+supergay@gmail.com>



Supergay, please verify your recovery email
Your recovery method is used to reach you in case you accidentally get locked out of your OnMail account. This verification link is only valid for 24 hours.

Verify Email
www.onmail.com

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Hi Erik Dagmar. Following up on your invoice #INV-29273.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2021 kl. 13:23
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: reachout@envoice.in, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Openaccount <reachout@envoice.in>
Date: man. 19. jul. 2021 kl. 15:22
Subject: Hi Erik Dagmar. Following up on your invoice #INV-29273.
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>








Logo
I am contacting you regarding the invoice INV-29273 that has been created on your account.

Invoice: INV-29273
Amount Due: 850 USD
Due By: 26/07/2021

If you have any questions about this invoice, simply reply to this email.

Best regards,
Openaccount

View this invoice

INVOICE INV-29273