fredag 15. oktober 2021

Mer fra Bærum

På torsdag 26. august, så gikk jeg ned til Sandvika, for å levere et brev til Nav.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Noen synes kanskje, at det er rart, at jeg ikke bare sender brevene til Nav, i posten.

Men dette var snakk om et bilag, (som vanlig), nemlig en strøm-regning eller husleie-regning.

Og før jeg fikk kommunal bolig, (høsten 2018).

Så bodde jeg noen måneder, på hotell.

(Etter å ha blitt tulla med av Nav i Trondheim.

Etter å ha bodd et halvt år i Liverpool, i 2017, (etter å først ha bodd i England, fra 2004 til 2014).

Etter å ha fått noe arv, etter noen grandonkler, (mange mange år etter at de døde)).

Og da leverte jeg bilagene, (hotell-regningene), i resepsjonen, hos Nav.

Og så måtte jeg etterhvert levere disse, i en 'konvertert' forslags-postkasse, som Nav har stående, gjemt i et hjørne der, (må man vel si).

Fordi at en Steinar i resepsjonen der, var hatsk.

(Eller hva problemet kan ha vært.

For jeg hadde jo da levert bilag, i resepsjonen der, på samme måte, i mange uker.

Uten at noen da hadde begynt å liksom fekte med arma, og gnåle om noen slags degenererte postkasser.

For å si det sånn

Så det, (når man skal bruke resepsjonen og når man skal bruke den rare postkassa), er ikke noe særlig klart.

Så da blir det som noe slags fremmedgjøring.

Eller at man blir dummet ut, (når man plutselig får beskjed om, at man har gått til feil sted, med bilagene).

Må jeg si).

Dette med den 'konverterte' forslags-postkassa ble ikke forklart om på ordentlig norsk, av han nevnte Steinar, (må jeg si).

Men mer på et slags 'mongo-vis'.

(Må man vel si).

Og så var det en gang, en del måneder/år etter at jeg hadde fått meg kommunal bolig, (høsten 2018).

At jeg var på Nav, for å levere en konvolutt, i den 'konverterte' forslags-postkassa.

Og da hadde Nav noen vektere der, som stengte for tidlig, (må jeg si).

(Jeg var der kanskje et kvarter før stengetid).

Og disse vekterne mente, at jeg da heller skulle bruke den 'vanlige' postkassa til Nav.

(En postkasse som er en luke i veggen til Nav.

Inne på Løkketangen senter.

For å si det sånn).

Og dette har jeg seinere tatt opp med ei nord-norsk dame i resepsjonen til Nav.

Og hu mente at en av disse postkassene ble tømt oftere enn den andre.

(Det var vel den vanlige postkassa som ble tømt oftest.

Sånn som jeg husker det).

Så det tolker jeg som at det er hipp som happ hvilken av postkassene jeg bruker.

Og når Nav ikke klarer å informere på annet enn 'mongo-vis', (må jeg si).

(For eksempel om de godtar å få disse bilagene med posten, eller som scans, i en mail).

Så har det blitt til at jeg bare går ned til Sandvika, (og leverer disse regningene).

Og så får jeg meg litt trim samtidig, (sånn at jeg slår to fluer i en smekk), da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Den 'konverterte' forslags-postkassa til Nav, kalles vel bare: 'Postkassa'.

(Sånn som jeg husker det.

Fra 2018).

Men det er jo ikke der Nav får posten sin, fra Posten.

Posten får man jo vanligvis i en postkasse.

(For å si det sånn).

Men Nav har visst en postluke, hvor de får post fra Posten.

Så det er mulig at de sier 'postkassa' og 'postluka'.

Men må nesten jobbe der, for å vite, hvordan dette er.

Så folk blir fremmedgjort der.

(Må jeg si).

Når de begynner å si 'postkassa', om en sånn rar intern-postkasse.

(Eller hva det kalles).

Jeg har gått tre år på handel og kontor.

Og de nevnte rør-post, og alt mulig.

Men sånne snåle postkasser, var ikke i pensum.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg sendte tilbake 'troll-post' til møkka-firmaene:

IMG_20210826_095310

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20210826_095323

PS 5.

Enda mer om dette:

IMG_20210826_095338

PS 6.

På Kiwi Sandvika Kino var det rot:

IMG_20210826_100125

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20210826_100131

PS 8.

Enda mer om dette:

IMG_20210826_100200

PS 9.

Kiwi hadde ei 'hijab-dame' i kassa som ikke spurte om jeg ville ha kvitteringa:

IMG_20210826_100744 paint

PS 10.

Bærum-folk parkerer mer harry enn folk fra andre steder, (kan det virke som):

IMG_20210826_113239

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Abonnér på nyheder - bekræft e-mail
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. oktober 2021 kl. 08:03
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: mail@lbst.dk, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Landbrugsstyrelsen <mail@lbst.dk>
Date: tir. 29. jun. 2021 kl. 17:41
Subject: Abonnér på nyheder - bekræft e-mail
To: Erik Sædslurper Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Landbrugsstyrelsen
 
Bekræft din e-mail
For at bekræfte din e-mail adresse og begynde at modtage nyheder beder vi dig klikke på linket herunder.

Bekræft din e-mail
 
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri, Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekræft abonnement på politi.dk
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. oktober 2021 kl. 07:57
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: pol-forkontor@politi.dk, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <noreply@politi.dk>
Date: tir. 29. jun. 2021 kl. 17:35
Subject: Bekræft abonnement på politi.dk
To: <eribsskog@gmail.com>


Du har bedt om at abonnere på nyt fra politiet med e-mailadressen eribsskog@gmail.com.
 
For at bekræfte dit abonnement, skal du klikke på linket: (Sensurert av johncons-blogg)
 

Hvis det ikke er dig, der har tilmeldt din e-mailadresse nyt fra politiet, kan du ignorere denne e-mail. Et abonnement træder ikke i kraft, før du har bekræftet.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: eribsskog@gmail.com: #metoo
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. oktober 2021 kl. 07:44
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Jarle.Vinje@forbrukerradet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Jarle Vinje <Jarle.Vinje@forbrukerradet.no>
Date: tir. 29. jun. 2021 kl. 10:11
Subject: SV: eribsskog@gmail.com: #metoo
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>


Kanskje Diskrimineringsombudet vil se på saken? https://www.ldo.no/

Jarle Vinje
seniorrådgiver
Forbrukerveiledning
 
Forbrukerrådet.no
 





-----Opprinnelig melding-----
Fra: WordPress <no-reply@forbrukerradet.no>
Sendt: mandag 28. juni 2021 23:03
Til: Forbrukerrådet - kontaktskjema <kontakt-fr@forbrukerradet.no>
Emne: eribsskog@gmail.com: #metoo

Tema: #metoo

Spørsmål: Jeg har visst klådd på ei svensk politiker-dame i England. Ikke bra.
https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fjohncons-mirror.blogspot.com%2F2021%2F06%2Fjeg-har-visst-kladd-pa-en-svensk.html&amp;data=04%7C01%7Ckontakt-fr%40forbrukerradet.no%7C270ebe1b3986405f96b108d93a7823ad%7Cd4b2a08a4b284a6e9bcd92cce00aa548%7C0%7C0%7C637605109928349582%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000&amp;sdata=THySVwqbqGnZQIzOX%2Fa0mYhNDgQQi4o1ksFKXCppE7k%3D&amp;reserved=0

E-post: eribsskog@gmail.com
Postnummer: (Sensurert av johncons-blogg)
Kan ringes tilbake:
Telefonnummer:
Navn på butikk:
Samtykke:  Jeg samtykker

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Qliro
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. oktober 2021 kl. 07:38
Til: Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>
Kopi: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com, kundombudsman@cdon.com, alexandra.jerrebo@cdon.com, isabelle@riteventures.com, michael@riteventures.com, sandra@riteventures.com, anton.hasselgren@riteventures.com, christoffer@riteventures.com, peter@riteventures.com, josephine@riteventures.com, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 29. jun. 2021 kl. 09:23 skrev Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>:
Hej Erik.

Vi har vart i kontakt med dig flera gånger nu och vi har även sett till så att du har blivit kontaktat av en överordnad hos oss.

Vi kommer inte kunna ge ut information om vem det är som kan ha försökt att göra en beställning i ditt namn. Vi på Qliro har inte dessa uppgifter och vi har inte möjligheten att få fram dem.
Detta är ett polisärende att hantera.

Om du har funderingar eller liknande så behöver vi hänvisa dig till vår telefon, vi kommer inte hjälpa dig via mejl då vi inte kan bekräfta din identitet enligt banksekretessen.

Telefon: 800 25 055.
Öppettider: måndag-fredag, 08:00-18:00.

Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen,
Jennifer
Qliro
QLIRO

Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
Bra, jeg er fornøyd

Dårlig, jeg er ikke fornøyd

[ER6LWL-770R]

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150623
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. oktober 2021 kl. 07:31
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: grethe.opsal@atb.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: AtB Kundesenter <noreply@atb.no>
Date: man. 28. jun. 2021 kl. 23:22
Subject: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150623
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>





Takk for at du kontakter oss.

Vi har registrert saken og ditt saksnummer er: 150623.

Nedenfor finner du kopi av din innsendte sak:

Rutenummer: (ikke valgt) Fortell det til oss: Jeg har visst klådd på ei svensk politiker-dame i England. Ikke bra. https://johncons-mirror.blogspot.com/2021/06/jeg-har-visst-kladd-pa-en-svensk.html

 

Med vennlig hilsen,
Kundeservice
AtB AS
atb.no 
Følg oss på Facebook og Twitter

 

Du kan ikke besvare denne e-postadressen.