tirsdag 26. oktober 2021

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for at du brukte vårt kontaktskjema
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. oktober 2021 kl. 21:51
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: André Tangerud <Andre.Tangerud@asko.no>, tore.bekken@asko.no, torbjorn.johannson@joh.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <no-reply@asko.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 09:02
Subject: Takk for at du brukte vårt kontaktskjema
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei, Erik Ribsskog

Takk for din henvendelse. Vi svarer deg så raskt vi kan.

Hilsen oss i ASKO

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Ticket#371653950] Din melding er mottatt av Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. oktober 2021 kl. 21:31
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, support@teliotalk.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Date: tir. 6. jul. 2021 kl. 17:00
Subject: [Ticket#371653950] Din melding er mottatt av Telio
To: <eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)-(Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua@gmail.com>


Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.

For information in English, please read further down.

Ditt saksnummer er 371653950 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.

For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.

Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/

Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.

Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.


Med vennlig hilsen

Telio Kundeservice
www.telio.no


Du skrev:

Fornavn: Erik Løvenbalk
Etternavn: Ribsskog
E-post: eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)-(Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua@gmail.com
Telefonnr: 25077030568

Hjemmetelefon
Tjenester

Din melding:
Ferdig å bæsje. Kom og tørk meg!

Sendt 07/06/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371653950


 
Engelsk tekst:
 
In English:

Thank you for contacting Telio Customer Services.

Your ticket number is: 371653950. Please, find your message enclosed below.  

In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.

You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.

As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via "Min side"(My Page).
To log on to "Min side", please go to www.telio.no.

Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.

Yours sincerely,

Telio Customer Services
www.telio.no



You wrote:

Fornavn: Erik Løvenbalk
Etternavn: Ribsskog
E-post: eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)-(Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua@gmail.com
Telefonnr: 25077030568

Hjemmetelefon
Tjenester

Din melding:
Ferdig å bæsje. Kom og tørk meg!

Sendt 07/06/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371653950

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
vedr kjøp av abonnement på web
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. oktober 2021 kl. 21:05
Til: Berit Bruerberg <berit.bruerberg@amedia.no>
Kopi: Redaksjonen Sandefjords Blad <redaksjonen@sb.no>, Steinar Ulrichsen <steinar.ulrichsen@sb.no>, Arne-Simon Achtentuch <arne.simon.achtentuch@sb.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, postkasse@datatilsynet.no, kontakt@amedia.no
Hei,

nå synes jeg at dere surrer fælt her.

Det som er betalt med Visa, er ekte.

Jeg har en avdød mormor som skrev haugevis av leserbrev, i Sandefjords Blad, på 90-tallet, osv.

Hu skrev også i Aftenposten og Østlands-Posten.

Og hu het Ingeborg Ribsskog, og hu brukte også signaturen 'Ankerita i Nevlunghavn', (når hu skrev sine petiter i Aftenposten osv.).

Så det er klart at jeg har lurt på hva hu skrev, i sin tid.

Og så har jeg bestilt billige prøve-abonnement i ymse aviser, i forbindelse med min slektsforskning-hobby, osv.

Men noen nett-troll har bestilt deres papiravis, og har ønsket å betale per faktura.

Dere må da skjønne at det er tullet.

Har dere hatt en helt jævlig hard firmafest for å feire gjenåpningen, lurer jeg.

Siden at dere surrer sånn.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 5. jul. 2021 kl. 14:11 skrev Berit Bruerberg <berit.bruerberg@amedia.no>:
Hei, 

Jeg har fått oversendt flere e-poster fra deg der du informerer oss om at noen har stjålet din identitet og bestiller avisabonnement i ditt navn. 
Kjøp av abonnement på Amedia sine aviser skjer med enten innlogging eller oppretting av en aID-bruker. En slik bruker opprettes med en engangskode sendt på SMS til det mobilnummeret som er ønsket som innlogging. Dette er den eneste formen for identifisering som er mulig i selve opprettelsen av brukeren. Senere innlogging kan settes opp av bruker med to-trinns-verifisering. Dersom du har en egen aID-bruker så anbefaler vi at du bytter passord - og aktiverer dette snarest. 

Ved et kjøp må det registreres et betalingskort - og dette må verifiseres med Bank-ID. 

De abonnementene som er startet opp er startet opp med en aID-bruker som er opprettet med mobilnummer 99424084, fødselsdato 25.07.70 og e-post  eribsskog@gmail.com. 
Flere av bestillingene er betalt med samme Visakort - (Sensurert av johncons-blogg). 

Vi utgår fra at dette ikke er deg - og vil deaktivere aID-brukeren slik at den er blokkert for både bestillinger og bruk av kommentarfelt. 

Utover dette anser vi saken som avsluttet. 

Vennlig hilsen



––––––––––––––––––––
Berit Bruerberg
Seniorkonsulent
Opplæring - Kundeombud  
Amedia Kundesenter AS

––––––––––––––––––––

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Deres inkassovarsel/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din vare er sendt
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. oktober 2021 kl. 20:47
Til: kundeservice@norisma.no
Kopi: kundeservice@arvato.com, post@sprekereliv.no, homenet.no@arvato.com, post.no@arvato.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, rongre@globalconnect.no, information@globalconnect.no, ingsei@globalconnect.dk, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, noss@deloitte.no, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, CRMSE@arvato.co.uk, tr@forbrukertilsynet.no, kundeservice@puroliv.no, enquiries@prospect.org.uk
Hei,

siden at dere er så flinke, så kan dere kanskje fortelle meg hvem det er, som bestiller all denne 'dritten', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Det har dere ikke svar noe om.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 5. jul. 2021 kl. 07:59 skrev Lisa W. <kundeservice@norisma.no>:
Hej,

Tack för ditt mail.

Dom endaste fakturorna du har haft hos oss är faktura 4631202 og 4630941, bägge dessa krediterades 03.12.2020 og vi har ikke sänt inkassovarsel för någon av dessa sen dess. 

Du har alltså ikke något utestående hos oss, har du mottatt inkassovarseln så må det vara fra ett annat selskap än Norisma. 

Ha det bra!

Mvh
Lisa W.
Kundeservice / Produktspesialist

Norisma AS
Se alle våre produkter på norisma.no
Sent from Front
On June 13, 2021, 6:05 PM GMT+2 eribsskog@gmail.com wrote:

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 31. mai.

(Se vedlegg).

Dette har jeg kontaktet dere om mange ganger nå.

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Jeg sender all dritten i retur, med posten.

Men jeg får likevel inkassovarsler fra Arvato.

Jeg ser også at dere tror jeg heter: Erik Sædslurper Ribsskog.

Dere må da skjønne at Sædslurper er et tulle-navn, som noen slemme/åndssvake nett-troll, (med for mye fritid), har brukt, for å være ondskapsfulle/ekle.

Det virker som at det er noen roboter som jobber hos dere, (og ikke mennesker).

For noen mennesker ville vel ha våknet, av det grisete kalle-navnet, og skjønt at her er det snakk om, noe ondskapsfull mobbing.

Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Minner også på at jeg ikke har fått erstatning, når det gjelder min arbeidssak, mot Arvato Liverpool, hvor jeg jobbet, i 2005 og 2006.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg tror at noen innen høyere ledelse, burde se på dette.

Jeg husker at Arvato Liverpool hadde både en Operations Manager og en Managing Director, (Ian Carrel).

Så om dere kan sende denne klagen til en innen høyere ledelse.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 2. mai 2021 kl. 14:55
Subject: Deres inkassovarsel/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din vare er sendt
To: <kundeservice@arvato.com>
Cc: <kundeservice@norisma.no>, <post@sprekereliv.no>, <homenet.no@arvato.com>, <post.no@arvato.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, <CRMSE@arvato.co.uk>


Hei,

jeg viser til Deres inkassovarsel fra 19. april, (se vedlegg).

Jeg må si at dere nesten fremstår som noen kjøtthuer her, (for å si det folkelig).

Jeg har jo forklart dere, (i min forrige mail), at dette ikke er noe jeg har bestilt, (det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt i mitt navn, som jeg har forklart dere mange ganger).

Og deres samarbeidspartner-firma forklarer også, lenger ned i mailen, at dette er noe de har fått i retur, og alt i orden.

Men likevel så presterer dere, å sende et nytt inkassovarsel.

Hva er det som feiler dere da, lurer jeg.

Jeg har jobbet for Arvato selv, (i Liverpool), og ble der mobbet/trakassert fælt, og har prøvd å få gjennomslag for en arbeidssak, mot Arvato, uten å få noen erstatning, av noe slag, (jeg er ganske vestlig, og ønsker en erstatning i kroner og ører).

Så det er dere som skylder meg penger.

Og jeg ønsker også å vite, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere/deres samarbeidspartner skal skaffe seg, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 4. apr. 2021 kl. 04:54
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din vare er sendt
To: <kundeservice@arvato.com>
Cc: <kundeservice@norisma.no>, <post@sprekereliv.no>, <homenet.no@arvato.com>, <post.no@arvato.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, <CRMSE@arvato.co.uk>


Hei,

jeg viser til Deres faktura/inkassovarsel fra 22. mars.

(Se vedlegg).

Dette er ikke noe jeg har bestilt.

Som jeg har forklart dere tidligere, så er det noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite hvordan dere har tenkt til å forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre kunder).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Lisa W. <kundeservice@norisma.no>
Date: tor. 7. jan. 2021 kl. 13:37
Subject: Re: Klage/Fwd: Din vare er sendt
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hej,

Tack för ditt mail och beklagar sent svar, ditt mail hamnade tyvärr i fel inkorg hos oss och har därför inte behandlats i tid. 

Jag ser att vi mottog en beställning på Coffee Zero och Betakaroten Premium 09.11.2020 och det sändes då ut startpaket av vardera produkt. Vi har sedan dess mottagit dessa i retur och fakturorna har då krediterats. 

Det finns alltså inget utestående att betala och vi har spärrat kundeforholdet för framtida beställningar. 

Ha det bra!

Mvh
Lisa W.
Kundeservice / Produktspesialist

Norisma AS
Se alle våre produkter på norisma.no
Sent from Front
On November 10, 2020, 7:32 PM GMT+1 eribsskog@gmail.com wrote:

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Norisma AS <kundeservice@norisma.no>
Date: man. 9. nov. 2020 kl. 10:48
Subject: Din vare er sendt
To: Erik <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik,

Takk for at du har bestilt Betakaroten Premium hos oss, varen din er nå postlagt og vil leveres direkte til din postkasse i løpet av 5-10 dager avhengig av hvor i landet du bor. Vedlagt i mailen finner du din ordrebekreftelse og angrerettsskjema. Om du har noen spørsmål om produktet du har bestilt, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med våre dyktige rådgivere på kundeservice@norisma.no eller per telefon 21 56 09 80.

Har du bestilt flere produkter fra oss vil du motta separate ordrebekreftelser for disse.

Mens du venter på din forsendelse kan du lese mer om våre produkter på www.norisma.no

Ha en fortsatt trivelig dag!

Med vennlig hilsen
Norisma AS

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Dagen Nyhetsbrev: Bekräfta prenumeration
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. oktober 2021 kl. 20:29
Til: Info <info@dagen.se>
Kopi: ann.holmberg@dagen.se, mimmi.norlen@dagen.se, webb@dagen.se, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er ikke et engangstilfelle.

Det er noen nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så jeg lurer på hvem disse jævlene er.

Det virker litt tafatt, å bare late som at dette ikke har skjedd, som du visst mener.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 2. jul. 2021 kl. 10:30 skrev Info <info@dagen.se>:
Hej Erik!

 

Tack för ditt mejl.

 

Det är jättesvårt att veta hur detta har gått till, man kan nämligen anmäla sig för vårt nyhetsbrev (gratis) på vår hemsida.

Det skickas därefter ut ett mejl till den adress som angavs för att bekräfta prenumerationen på Dagens Nyhetsbrev.

 

Väljer man att inte bekräfta så startas inte utskicket av nyhetsbrevet.

 

Har du själv inte anmält dig för vårt nyhetsbrev så kan du slänga mejlet.

 

 

 

Med vänlig hälsning

Ann Holmberg

Innesäljare Kundcenter

 

DAGEN  105 36 Stockholm

TELEFON  08-619 24 45

E-POST  ann.holmberg@dagen.se

BESÖK  Kungsholmstorg 5, Stockholm

WEBB  Dagen.se

 

Dagen liten

 

Facebook_sv_2019_15x15  Twitter_sv_2019_15x15  Instagram_sv_2019_15x15

 



 

Från: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Skickat: den 30 juni 2021 20:46
Till: Info <info@dagen.se>
Kopia: Mimmi Norlen <mimmi.norlen@dagen.se>; Webb <Webb@dagen.se>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Ämne: Re: Klage/Fwd: Dagen Nyhetsbrev: Bekräfta prenumeration

 

Hei,

 

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

 

(For jeg har ikke kontaktet dere).

 

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

 

tir. 6. apr. 2021 kl. 14:31 skrev Info <info@dagen.se>:

Hej Erik!

 

Du är inte anmäld till vårt Nyhetsbrev.

Hoppas att det reder upp sig.

 

 

 

Med vänlig hälsning

 

Mimmi Norlén

Innesäljare Kundcenter

 

TELEFON  +468-619 24 23

E-POST  mimmi.norlen@dagen.se

ADRESS  105 36 Stockholm

BESÖK  Kungsholmstorg 5, Stockholm

WEBB  Dagen.se

Dagen liten

 

Facebook_sv_2019_15x15  Twitter_sv_2019_15x15  Instagram_sv_2019_15x15



 

Från: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Skickat: den 5 april 2021 12:41
Till: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopia: Info <info@dagen.se>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Webb <Webb@dagen.se>
Ämne: Klage/Fwd: Dagen Nyhetsbrev: Bekräfta prenumeration

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Tidningen Dagen <info@dagen.se>
Date: man. 1. feb. 2021 kl. 07:14
Subject: Dagen Nyhetsbrev: Bekräfta prenumeration
To: <eribsskog@gmail.com>

 

Bild som tagits bort av avsändaren.
Bekräfta prenumeration av Dagens nyhetsbrev.
Ja, skriv upp mig på denna lista.

Om du har fått det här meddelandet av misstag, kan du radera det. Du kommer inte att registreras om du inte klickar på bekräftelselänken ovan.

För frågor om denna lista, vänligen kontakta:
webb@dagen.se

Mer om min tidligere klassekamerat Andre Willassen fra russeåret på Gjerdes handelsskole. (Fra Drammens Tidende 3. mars 2010)

IMG_20211020_114853

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20211020_114905 paint

PS 2.

Marianne og Stefan.

Det er nok Andre sin lillebror, (som også gikk på Gjerdes handelskole), og hans kone.

Stefan gikk vel antagelig på andre-året, (mens Andre gikk på tredje-året).

(Skoleåret 1988/89).

For jeg husker at jeg minst en gang så Stefan i/ved klasserommet vårt, (i Drammen sentrum).

Og de fleste førsteklassene, (til Gjerde), holdt til i utkanten, av byen.

(Førsteklassingene dukket omtrent bare opp, på 'hoved-skolen', i forbindelse med eksamener.

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det var forresten noe skummelt, med han Stefan.

(Sa Magne Winnem, (som også var fra Røyken, som Andre og Stefan), i et friminutt, (det nevnte russe-året).

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var forresten sånn.

Et par år seinere.

At Magne Winnem rista på huet, over min lillesøster Pia.

Han mente at det var noe gæernt med henne og.

(Dette var mens Magne Winnem bodde i Rimi-leilighetene aka. 'Rugekassa', (i Waldemar Thranes gate 5), på St. Hanshaugen.

Hvor han bodde i noen måneder, fra våren/sommeren 1991.

Var det vel).

Men Magne Winnem kom bare med noen halvkvedede viser, (og knapt nok det), om Pia.

Og jeg hadde aldri hørt noe lignende om Pia før.

(Selv om min farmor Ågot, (som Pia bodde hos i et par år, på Sand/i Svelvik), klagde over, (på rundt den samme tida), at Pia brøyt henne ned, med all flyinga si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det med Ågot og Pia.

Det var sånn, at Ågot sa: 'Jeg orker ikke mer av all den flyinga til Pia'.

(Noe sånt).

Mens Ågot så/hørtes ut som, at hu var på sammenbruddets rand, da.

(For å si det sånn).

Dette må ha vært en gang studieåret 1991/92.

(Mens jeg gikk det andre året på NHI.

Og jeg var på helgebesøk, (for å komme meg litt bort fra storbyens mas og kjas), på Sand, (mitt gromgutt-sted), en helg, da.

Noe sånt).

Og Pia var ute og fløy, som de sier, (hele helga), den gangen som Ågot sa dette, da.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hu Sunee var visst ei, som Andre møtte, nede i Thailand.

Andre hadde en periode et avstandsforhold til Sunee.

(Sånn som jeg forstod det).

Det kan kanskje ha vært etter at han var sammen med ei CC Matsenter-kollega, (ei ung, norsk ei).

(Disse var på innflyttingsfesten min, på St. Hanshaugen, (i de nevnte Rimi-leilighetene).

I januar 1996.

Var det vel).

Og det var vel sånn, at jeg også hadde et vorspiel, på St. Hanshaugen, en gang i 1997, (eller 1998).

Og da dro Andre, Magne og jeg på utestedet Strauss, (i Kirkegata), husker jeg.

(En annen gang, (muligens litt seinere), dro vi forresten på Head On og So What.

For å si det sånn).

Og på det vorspielet, (eller om det var et annet vorspiel), så fortalte vel Andre, om hu Sunee, (som da fortsatt bodde i Thailand).

(Noe sånt).

Andre hadde en onkel.

(Andre viste meg i en avis, (det året vi gikk i samme klasse, på Gjerdes videregående), at onkelen hadde redda mange liv, etter en bensins-stasjon-eksplosjon, i Norge-Norge.

Noe sånt).

Og han onkelen, (som i en periode på midten av 90-tallet bodde litt hos Andre i Drammen), var det vel, som først begynte å dra til Thailand.

Og så ble etterhvert Andre med, da.

Og etter å ha ligget med Sunee hele natta.

Så hadde Andre lurt på, om han skulle betale, (eller ikke), husker jeg at han fortalte.

Så dette var muligens noen slags gledespiker, som Andre og onkelen hadde rota seg borti, nede i Thailand, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Nå lurer jeg forresten på, om Andre og Magne kan ha tulla, (på midten av 90-tallet).

Og at det var Stefan som bodde hos Andre, (på Strømsø i Drammen), og ikke en onkel.

(For å si det sånn).

Andre bodde på den tida ved den nordre åpningen av Kleivenetunnelen.

(Blir det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var forresten sånn.

At Sunee hadde med seg en sønn fra et tidligere ekteskap, til Norge.

Men at han druknet, i en bilulykke, (på Strømsø/Tangen), for noen år tilbake.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

sunee sønn

https://www.dt.no/nyheter/dode-av-drukning/s/2-2.1748-1.3077528

PS 10.

Det er forresten sånn, (som jeg har blogget om tidligere), at begge foreldrene til Andre, (Eileen og Arne), er fra Vesterålen.

(Fra en av nabokommunene til Hadsel.

Hvor min morfar jobbet som rådmann, på 50/60-tallet).

Så det er mulig at Andre liksom er en nordlending, som snakker østlandsdialekt.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.