Hvis jeg ikke tar helt feil.
Så ble min mor bare 51 år, to måneder, og noe.
Og nå har jeg selv fylt 51 år og tre måneder.
Så nå har levd lenger enn min mor gjorde.
(For å si det sånn).
Så det er litt rart å tenke på.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
torsdag 28. oktober 2021
Og enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ny henvendelse fra Kontaktskjema
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 20:18
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: gunn.huseby@sjomannsforbundet.no, ghus@sjomannsforbundet.no, firmapost@sjomannsforbundet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Gunn Huseby <gunn.huseby@sjomannsforbundet.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 11:22
Subject: SV: Ny henvendelse fra Kontaktskjema
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
Hei,
Viser til henvendelse via vår nettside angående id- tyveri.
Jeg forstår dessverre ikke helt hva din henvendelse betyr. Har du fått epost fra noen her i Norsk Sjømannsforbund?
Det er veldig fint om du kan utdype hva saken gjelder, slik at vi kan sjekke ut hva som har skjedd. Vi har ikke registrert at du er medlem hos oss.
Med vennlig hilsen
Gunn Huseby
Avdelingsleder Medlemsservice
Norsk Sjømannsforbund
ghus@sjomannsforbundet.no
Fra: noreply=sjomannsforbundet.no@mg.sjomannsforbundet.no <noreply=sjomannsforbundet.no@mg.sjomannsforbundet.no> På vegne av Sjømannsforbundet
Sendt: onsdag 7. juli 2021 09:12
Til: Firmapost <firmapost@sjomannsforbundet.no>
Emne: Ny henvendelse fra Kontaktskjema
Hei,
Det er kommet en ny henvendelse fra Kontaktskjema.
Navn: Erik Ribsskog
Postadresse: (Sensurert av johncons-blogg)
E-postadresse: eribsskog@gmail.com
Telefonnummer:
Fartøynavn:
Fartsområde:
Stilling:
Melding: Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Norsk Sjømannsforbund, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
Og enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150997
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:50
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: postmottak@trondelagfylke.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: AtB Kundesenter <noreply@atb.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 10:55
Subject: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150997
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
Takk for at du kontakter oss.
Vi har registrert saken og ditt saksnummer er: 150997.
Nedenfor finner du kopi av din innsendte sak:
Rutenummer: (ikke valgt) Fortell det til oss: Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Atb, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
Med vennlig hilsen,
Kundeservice
AtB AS
atb.no
Følg oss på Facebook og Twitter
Du kan ikke besvare denne e-postadressen.
Og enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Skjema registrert
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:41
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: postmottak@trondelagfylke.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: AtB <noreply@atb.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 10:54
Subject: Skjema registrert
To: <eribsskog@gmail.com>
Vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig, og senest innen tre dager. Vi gjør oppmerksom på at responstiden kan bli noe lengre ved stor pågang.
Din saksid er: 150997
Med vennlig hilsen
AtB AS
Enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til AUF
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:35
Til: Medlem i AUF <medlem@auf.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
ons. 7. jul. 2021 kl. 10:33 skrev Medlem i AUF <medlem@auf.no>:
Hei!
Trist å høre at du er utsatt for identitetstyveri. Anbefaler deg å ta kontakt med politiet, da jeg ikke kan gjøre mer enn å fjerne deg fra listene våre.
Takk for at du gir beskjed.
Med vennlig hilsen
Roar
Organisasjonsrådgiver, AUF
tor. 1. jul. 2021 kl. 13:39 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: <medlem@auf.no>
Date: tor. 1. jul. 2021 kl. 02:01
Subject: Velkommen til AUF
To: <eribsskog@gmail.com>
Hei Erik,
Velkommen til AUF, Norges største politiske ungdomsparti. Sammen med over 14 000 andre unge er du med og støtter kampen for et grønnere, mer solidarisk og rettferdig samfunn.
Verden står overfor store utfordringer i årene som kommer. Skal vi løse klimakrisen trenger vi modige og ambisiøse politikere som kutter utslippene og gjør det enklere og billigere å leve grønne, klimavennlige liv. Da trenger voksenpartiene sterke ungdomspartier som setter krav og sier ifra.
Som ungdomsparti har AUF sterk påvirkning på Arbeiderpartiet, og den politikken vi lager i AUF blir ofte til landets politikk. Gratis skolegang, skolebøker til alle elever og billigere kollektivkort er eksempler på hvordan AUF gjør hverdagen til unge i Norge bedre. Når gratis skolemat innføres over hele landet er det fordi AUFere som deg og meg har kjempet lenge for å gjøre hverdagen til unge litt lettere.
I AUF stanser ikke engasjementet ved landets grenser. Å løfte barn ut av fattigdom, og å gi håp og muligheter til mennesker over hele verden er en grunn til at mange engasjerer seg i politikk, særlig i AUF. Urettferdigheten vi ser i deler av verden er fortsatt stor. Derfor er det fint at vi som AUFere kan bidra til å gjøre verden litt bedre, og jobbe mot en bedre framtid for alle.
AUF finnes i hele landet, og vi har aktivitet i over halvparten av landets kommuner. Mest sannsynlig finnes det et lokalt AUF-lag nært deg. Det er en fantastisk mulighet til både å få nye venner og å kunne påvirke politikken der du bor. Du finner mer informasjon om AUF-aktivitet på ditt hjemsted her: auf.no/velkommen/
Jeg er glad for at akkurat du meldte deg inn i AUF, og håper du også vil engasjere deg i organisasjonen vår!
Med vennlig hilsen,
Astrid Willa Eide Hoem
Leder i AUF
Min profil
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ny søknad
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:29
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: sara.hansen@sambla.no, radgivere@sambla.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: <sara.hansen@sambla.no>
Date: ons. 27. okt. 2021 kl. 20:25
Subject: Ny søknad
To: <eribsskog@gmail.com>
Hei ,
Den har nå blitt sendt til over over 15 banker som legger sine beste låneforslag.
Hva skjer nå?
Vi samler inn lånetilbud fra alle långivere, oftest allerede innen 1 time.
Vi kontakter deg med det beste lånetilbudet.
Låneavtalene sendes ut til deg via SMS eller e-post og du kan selvklart signere med Bank-ID.
Pengene betales ut til bankkonto, raskt og enkelt!
Du kan allerede nå logge inn på Gjeldsregisteret og del gjeldssituasjonen din med Sambla og øke chansen til et innvilget lån!
Logg inn på Gjeldsregistret!
VIKTIG!
For at dine sjanser til å få lån ikke skal minske anbefaler vi at du ikke søker lån hos andre banker/låneformidlingsforetak før du har fått beskjed av oss.
Om du har noen spørsmål kan du svare på dette mailet eller ringe til 33 22 29 70. Vi kontakter deg så fort vi kan under våre åpningstider, mandag til fredag 9-18.
Hilsen,
Sambla
Web: www.sambla.no
E-post: radgivere@sambla.no
Telefon: 33 22 29 70
For mer informasjon og åpningstider
www.sambla.no
sambla-20211027.pdf
3898K
Jeg sendte en e-post til Lowell
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 18:13
Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,
dette har jeg nettopp forklart om.
'Strøm avtalen', (som dere skriver), er i mitt navn.
Men Nav har forpliktet seg til å betale.
(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).
Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.
Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.
Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.
Jeg får kun til livsopphold.
Så dette blir som en vits.
Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.
Her er dere unødvendig vrange.
Dette må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet nå.
Erik Ribsskog
tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,
Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.
Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 3 015,43
KID Nummer : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351
IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK
------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010
------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371
NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
Mer om min kollega Lars Erik Koritov fra Matland/OBS Triaden. (Fra Romerikes Blad 26. juli 2001)
https://www.nb.no/items/4218fdd832cc9847104c101d0dc0916f?page=15&searchText="obs%20triaden"~1
PS.
Koritov selv tok kaka, når det gjaldt dumme systemer.
(Må man vel si).
Da jeg jobba der, (på Matland/OBS Triaden), fra 1990 til 1992.
Så var Koritov sjef for spesialvare-avdelingen.
PS.
Koritov selv tok kaka, når det gjaldt dumme systemer.
(Må man vel si).
Da jeg jobba der, (på Matland/OBS Triaden), fra 1990 til 1992.
Så var Koritov sjef for spesialvare-avdelingen.
(En avdeling som var ny, i forbindelse med at Matland ble omprofilert til OBS Triaden.
Høsten 1990.
Var det vel).
Og varene derfra, skulle ikke scannes.
De skulle bare slåes inn manuelt, (i kassa).
Men kassamedarbeiderne måtte også taste inn varegruppe-nummer.
(Sånn som jeg husker det).
Og pris-lappene, (som var av noe slags kartong), var bare festa, med en knappenål, (eller noe lignende).
(Ihvertfall på tekstil-varene, osv.
For å si det sånn).
Og kundene bytta pris-lapper, som gale.
(Må jeg si).
Og det kunne vi i kassa ofte avsløre, ved å slå inn varegruppe-nummeret.
For da ville det ofte stå feil varegruppe-nummer, hvis kunden hadde tulla, med pris-lappene.
Og da måtte man rope, på Lars Erik Koritov, (eller hans underordnede, som var ei som min lillesøster Pia og jeg møtte på et utested i Karl Johan, noen dager etter at jeg dimma, (sommeren 19939, og hu hilste, og sa at hu skulle forlove seg, dette var ei med mørkt hår, som en gang kalte meg høy og kjekk, når jeg gikk inn i spesialvare-avdelingen, husker jeg).
Men det var stort sett bare jeg som ropte på Koritov, (sånn som jeg husker det).
Og jeg lurte litt på, om han ble forbanna, siden at jeg ropte på han hele tida, (i forbindelse med tull med pris-merkingen), husker jeg.
Så det hadde kanskje vært bedre, å satset på EAN-koden, (som for de andre varene i butikken).
(Må man vel muligens si).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Et annet dumt/rart system, som Koritov fant på.
Det var da OBS Triaden skulle ha sommer-butikk, (i et adskilt lokale, inne på Triaden-senteret).
(Våren 1992.
Må det vel ha vært).
Da spurte Koritov hu nye kassalederen, (ei blondine fra OBS Lillestrøm), om han kunne få låne meg, (som da satt i kassa).
For han ville bruke meg som rådgiver, for kassa-funksjonen, i sommer-butikken, (som solgte sommerdekk og formstøpte terrasse/hage-møbler i hvit hardplast).
(Noe sånt).
Og jeg lurer på om disponenten, (Johnny Gangsø), fra OBS Lillestrøm, (som OBS Triaden liksom ble del av), også var der
(Det var ihvertfall en eller annen 'Forbrukersamvirke-pamp' der.
For å si det sånn).
Og jeg var jo ikke vant til å bli hørt noe særlig på, i Forbrukersamvirket, (som nå kaller seg Coop).
Så jeg sa vel mest det disse lederne/pampene ville høre.
(For å si det sånn).
Jeg forklarte at kassa burde være skrudd/boltet fast, (som drop-safen), i tilfelle det ble ran.
(Noe jeg vel hadde snakka med min kollega Knut Hauge om.
Året før.
Eller noe lignende).
Og da mente plutselig Koritov, at for å være helt sikker.
(Han ville ikke ha mye penger i drop-safen der.
Eller om det var sånn at han ikke ville ha drop-safe der i det hele tatt.
Noe sånt).
Så skulle han da gå inn, på OBS Triaden, X antall ganger, per dag.
Og så slå inn pengene, fra sommer-butikken, i en random kasse, i sjølve hypermarkedet, (etter å ha stilt seg i kø, som om han var en vanlig kunde der).
Og da skjønte nok ikke de andre kundene så mye.
Og dette 'surret' til Koritov, (når han instruerte kassamedarbeiderne om hvordan de skulle slå inn omsetningen fra sommer-butikken), kunne jo ikke de andre kundene vite, hvor lang tid ville ta.
(Som kundene da måtte vente.
Uten å skjønne noe særlig, av hva som foregikk.
For å si det sånn).
Så dette systemet til Koritov, tok virkelig kaka.
(Må man vel si).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Denne varen, (blant annet), solgte vel OBS Triaden fra den nevnte sommer-butikken, (fra Romerikes Blad 4. mai 1992):
https://www.nb.no/items/60a0423e70f3866f684288f70913daa0?page=0&searchText="obs!%20triaden"~9
PS 4.
Jeg jobba åpningsvakta, i den sommer-butikken, (våren 1992), til OBS Triaden.
Men jeg hadde ikke fått noe særlig opplæring, om varene.
Så jeg bare holdt meg i nærheten av kassa-apparatet, (ved inngangen).
(Husker jeg).
Og så lot jeg kundene få lov til å gå rundt og kikke på varene selv, (i fred og ro).
(For å si det sånn).
Og det solgte likevel greit med varer, (sånn som jeg husker det).
Selv om kassa-apparatet var ukjent for meg, (det var av en slags gammeldags type).
Og mange av sedlene havnet bak seddel-skuffen, (og det ble diff selv etter at jeg fant de igjen, for de hadde slått inn masse test-salg, på det samme Z-nummeret, noe ei kontordame fortalte meg seinere).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Når det gjelder artikkelen øverst i bloggposten.
Så mener jeg å huske.
At Matland/OBS Triaden hadde en PC, (eller to), på et av kontorene.
Og der pleide butikksjef John Ellingsen og dagligvaresjef Claus Kvasnes og sitte, og punche inn priser, i 'hytt og pine', (sånn som jeg husker det, fra 1990-1992).
Men det er mulig at de fikk et 'dummere' butikkdata-system i 1993, da.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Jeg var en av de 85 som fikk bli, da OBS Triaden fikk nye eiere, (fra Romerikes Blad 21. januar 1992):
PS 4.
Jeg jobba åpningsvakta, i den sommer-butikken, (våren 1992), til OBS Triaden.
Men jeg hadde ikke fått noe særlig opplæring, om varene.
Så jeg bare holdt meg i nærheten av kassa-apparatet, (ved inngangen).
(Husker jeg).
Og så lot jeg kundene få lov til å gå rundt og kikke på varene selv, (i fred og ro).
(For å si det sånn).
Og det solgte likevel greit med varer, (sånn som jeg husker det).
Selv om kassa-apparatet var ukjent for meg, (det var av en slags gammeldags type).
Og mange av sedlene havnet bak seddel-skuffen, (og det ble diff selv etter at jeg fant de igjen, for de hadde slått inn masse test-salg, på det samme Z-nummeret, noe ei kontordame fortalte meg seinere).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Når det gjelder artikkelen øverst i bloggposten.
Så mener jeg å huske.
At Matland/OBS Triaden hadde en PC, (eller to), på et av kontorene.
Og der pleide butikksjef John Ellingsen og dagligvaresjef Claus Kvasnes og sitte, og punche inn priser, i 'hytt og pine', (sånn som jeg husker det, fra 1990-1992).
Men det er mulig at de fikk et 'dummere' butikkdata-system i 1993, da.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Jeg var en av de 85 som fikk bli, da OBS Triaden fikk nye eiere, (fra Romerikes Blad 21. januar 1992):
Jeg har tidligere blogga om.
At jeg jobba i OBS Triaden sin ferskvare-avdeling, (på lørdager), fra høsten 1991 til sommeren 1992.
(Mens jeg gikk det siste året på NHI).
Men når jeg ser artikkelen overfor.
Så lurer jeg på om det kan ha vært sånn, at det var fra januar/februar 1992 til sommeren 1992.
Så det var muligens bare snakk om et halvt år, (og ikke et helt år), som jeg jobba i ferskvare-avdelingen, (istedet for i kassa-avdelingen), på lørdager.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Det var forresten sånn, en gang, som jeg kom på jobb, (på nyåret i 1992).
At OBS Triaden var stengt.
Et gitter var nede.
Og jeg stod utafor gitteret, og lurte på hva som foregikk.
(Det er mulig at det hang en plakat der.
Hvor det stod noen få setninger, om nye eiere, osv.
Noe sånt).
Og til slutt så gikk dagligvaresjef Claus Kvasnes bort til der jeg stod, (på den andre sida av gitteret).
Og så sa han at jeg kunne dukke opp, på jobben, dagen etter, (eller noe), og snakke med butikksjef John Ellingsen.
Og så ville jeg nok få ny deltids-kontrakt, (mente Claus).
(Noe sånt).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Jeg har lurt på hvorfor Elin (Gagnås) og Carmen slutta.
Men det kan kanskje ha vært på grunn av, at de ikke fikk ny kontrakt, etter at OBS Triaden fikk nye eiere.
Hm.
Det tok forresten ikke lang tid, før de begynte å ansette folk på nytt igjen der.
(Jeg husker ei ung/nett brunette.
Som begynte som kassamedarbeider der.
Like etter at de andre fikk sparken, vel.
Noe sånt).
Det var mye gjennomtrekk, på OBS Triaden.
Så de kunne kanskje ha ordna det problemet, (med for mange ansatte), ved å bare unngå å ansette nye, når noen slutta.
(For eksempel).
Eller at de kunne, (som Rimi gjorde i forbindelse med at Rimi Klemetsrud ble bygget om/revet og omdøpt til Rimi Mortensrud).
At de flytta de som da mista jobben, til andre butikker, (i samme kjede/gruppering).
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.