fredag 29. oktober 2021

Nå har jeg begynt å jobbe med Min Bok 2, i nedlastbar versjon. Og så regner jeg med å bli ferdig med å lage den utgaven, i løpet av de neste dagene

begynt på min bok 2

PS.

Når jeg begynte å jobbe med den boka nå.

Så syntes jeg at det virka som, at Min Bok, hadde fått for stor linjeavstand.

(I jubileums-utgaven).

Så det er mulig at jeg må lage den boken på nytt.

Men jeg har blogget om, (og chattet om på Facebook), at jeg skal prøve å bli ferdig med Min Bok 2 og Min Bok 3 innen utgangen av året.

Så jeg lager først de ferdig, (og det med den nye footeren osv.).

Men da er det mulig at jeg lager Min Bok på nytt, før jeg begynner på Min Bok 4.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Sånn, da er det mulig å laste ned denne boken, (Min Bok 2), i doc-fil-utgave, fra denne linken: 

www.johncons.net/min_bok_2_jub.doc

Og så skal den boken/utgaven, (samt en pdf-utgave), få sin egen nettside på johncons-web etterhvert.

(I løpet av november-måned.

Er ihvertfall planen).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Sak#64814536] Sikkerhet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 19:35
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: sikkerhet@oslomet.no, dokhjelp@oslomet.no, postmottak@uhr.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: sikkerhet@oslomet.no <sikkerhet@oslomet.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 12:43
Subject: [Sak#64814536] Sikkerhet
To: <eribsskog@gmail.com>


Takk for din henvendelse, vi har nå opprettet en ny sak med følgende saksnummer / Thanks for your email, your reference number is: 64814536

Vennligst behold emnefeltet dersom du kontakter oss igjen angående samme sak / please keep the subject when replying.

Vennlig hilsen / Best regards
sikkerhet@oslomet.no

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Fjordland - Vi har mottatt din henvendelse (Ref no: HEN12383)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 19:27
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: forbruker@tine.no, kundeservice@tine.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: no-reply@tine.no <no-reply@tine.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 12:25
Subject: Fjordland - Vi har mottatt din henvendelse (Ref no: HEN12383)
To: e.ribsskog@gmail.com <e.ribsskog@gmail.com>


Hei,

Takk for at du kontaktet oss

Fjordland Kundesenter har mottatt din henvendelse. Vår behandlingstid er ca 2 dager.

Ditt referansenummer er: HEN12383

Hilsen Fjordland

Dette er en automatisk generert e-post fra Fjordland AS

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [#641056] Kundehenvendelse: Påfylling av ringesaldo (91587593)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 19:22
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@help.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 11:44
Subject: Re: [#641056] Kundehenvendelse: Påfylling av ringesaldo (91587593)
To: <e.ribsskog@gmail.com>


Hei.

Vi får ikke treff på tlf 91587593 hos Talkmore. Gjelder dette et annet nummer?


Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Jørgen
Talkmore kundesenter


FacebookTwitterInstagramNewsdesk
Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
image  
Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

On Wed, 7 Jul ved 11:31 AM , Erik Ribsskog <e.ribsskog@gmail.com> wrote:
Dato: 07.07.2021 11:29
Navn: Erik Ribsskog
E-post: e.ribsskog@gmail.com
Mobilnr: 91587593
Kontaktnr: 91587593
Type: Påfylling av ringesaldo

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Talkmore, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Gi tilbakemelding Om Miele
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 19:17
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: info@miele.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <info@miele.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 11:35
Subject: Gi tilbakemelding Om Miele
To: <eribsskog@gmail.com>


Kjære Erik Ribsskog,

Vi har mottatt følgende informasjon fra deg:
Emne:  Gi tilbakemelding

Henvendelser gjelder:  Om Miele

Din melding: Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Miele, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


Personlige opplysninger:

Fornavn: Erik
Etternavn: Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Newsletter:  - Jeg vil gjerne motta Mieles nyhetsbrev


Med vennlig hilsen

Miele AS

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 19:13
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@help.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 11:31
Subject: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
To: <e.ribsskog@gmail.com>


Takk for din henvendelse!
Vi vil svare deg så snart som mulig, vanligvis innen 3-5 virkedager. I travle perioder kan svartiden dessverre være noe lengre.

I mellomtiden anbefaler vi deg å sjekke ut de ofte stilte spørsmålene på våre nettsider. Her finner du mange gode svar og forklaringer på det du kanskje måtte lure på: https://talkmore.no/kundesenter.

Du finner også mye informasjon om ditt abonnement i Talkmore-appen og på Mine Sider. Her får du blant annet tilgang til alle dine fakturaer samt detaljert oversikt ditt forbruk. Du kan også endre abonnement, endre eier på ditt abonnement, bestille/aktivere SIM-kort, oppdatere kontaktinformasjon og legge til ulike tilleggstjenester.

Registrert kontaktinformasjon:

Navn: Erik Ribsskog
E-post: e.ribsskog@gmail.com
Mobilnummer: 91587593
Kontaktnummer: 91587593
 
Din henvendelse:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Talkmore, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).

Ha en fin dag!

Hilsen
Talkmore Kundesenter

Jeg sendte en e-post til Telenor

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 16:38
Til: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>
Kopi: firmapost@nkom.no
Hei,

det er noen nett-troll som har portert mitt gamle mobil-nummer, (99424084), kan det virke som.

Kan dere finne ut hvem det er?

Og det gjelder også et annet sim-kort, (som jeg hadde i smart-telefonen), så det er snakk om en hundrelapp eller noe lignende, i ringe-saldo, som har gått tapt.

Og jeg kommer heller ikke inn på min side, hos Telenor, (dere har et 'russisk' innloggings-system, som ikke virker, hvis noen porterer mobil-nummeret).

Jeg kontaktet ei Winnie Lauritsen Lundby hos dere, om noe lignende tull, i 2010.

Men dere gadd ikke å gi meg informasjon om navnene på nett-trollene.

Og tullet fra nett-trollene har økt mer og mer, for hvert år.

Så nå er det nesten det jeg driver mest med, å rydde opp i tulle-bestillinger fra nett-troll, osv.

Så send gjerne denne mailen til Winnie sin sjef, eller noe lignende.

For hu har jeg fått litt nok av.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Bra hvis dere får dere en ordentlig chat, (og ikke bare en robot-chat).

Samt at dere skriver mail-adressen deres, på nettstedet.

Så hadde dere kanskje fått klagene før.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: <no-reply@telenor.com>
Date: ons. 1. sep. 2021 kl. 20:16
Subject: Bestilling av Telenor Kontant
To: <eribsskog@gmail.com>



Din bestilling
Telenor Kontant
Med kontantkort betaler du på forhånd, og får på denne måten full kontroll på utgiftene.
Produkt/Tjeneste Pr.mnd Engangspris
Abonnement
Telenor Kontant 0,-
Telefonnummer
(Sensurert av johncons-blogg)
Totalt å betale hver måned 0,-
Total engangspris 49,-
Alltid med Telenor Kontant
Datakontroll utenfor EU/EØS og Min Sky 5 GB
Alltid med Telenor
Nettvern
Inkludert i abonnement
Nedlastingshastighet på 300 Mbps
SIM-kort sendes til
Erik Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
Dette er en automatisk generert e-post. Eventuelle svar på denne e-posten vil ikke bli lest. Har du spørsmål eller henvendelser, kan du kontakte kundeservice

angreskjema.pdf
83K

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 15:13
Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, kundesenter@los.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, lbf@lbf.no, post@finkn.no, post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk, juridisk@datatilsynet.no, info@tpas.org.uk, postmottak@asd.dep.no, runcornoffice@taroe.org, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

i min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Dette er åpenbart ikke en A4-sak for dere, (siden at det er Nav som egentlig skal betale, selv om det er mitt navn på regningen).

Så jeg vil gjerne at noen litt mer kvalifiserte folk svarer om dette.

Sånn at det ikke bare blir tull, mener jeg.

(Jeg har også sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet nå.

Sånn at de kan få Nav til skjerpe seg.

Siden at Nav driver med avtale-brudd og denslags fantestreker.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det blir også som noe mas hvis hver eneste avdeling hos Lowell skal svare.

Jeg skjønner at dere muligens får akkord-lønn, eller noe lignende.

Men det er likevel ikke riktig at dere skal mase høl i huet på folk, må jeg si.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 28. okt. 2021 kl. 19:39 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
Hei,

Vi viser til ubetalt krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med saksnr.36300514. Dersom du mener at  NAV skal betale for denne saken ber vi om at du tar den med til de og sjekker opp om hvorfor den ikke er betalt. Saken står juridisk registrert på deg og videre saksgang vil påvirke deg. 

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Saldo : 2 963,80
KID : 0136068872052410068
Kontonummer : 63180520351

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 1 790,26
KID Nummer : 0136300514052410064
Kontonummer : 63180520351

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Saldo : 3 015,43
KID : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351

IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Soleman
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010



From: eribsskog@gmail.com
Sent: 28.10.21 18:16
To: svc.no.nova@lowell.com
Cc: strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
Subject: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1

Hei,

dette har jeg nettopp forklart om.

'Strøm avtalen', (som dere skriver), er i mitt navn.

Men Nav har forpliktet seg til å betale.

(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).

Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.

Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.

Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.

Jeg får kun til livsopphold.

Så dette blir som en vits.

Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.

Her er dere unødvendig vrange.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Erik Ribsskog


tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 3 015,43
KID Nummer : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351

IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371
NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.

Mer fra Bærum

På onsdag 1. september, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Bekkestua har fått ny Kiwi-butikk, (kom det reklame om i postkassa):

IMG_20210830_015530

PS 2.

'Mars-søppelkassene', (de for matavfall), hadde ikke blitt ordentlig tømt:

IMG_20210901_115303

PS 3.

Halve Bekkestua sentrum har vært en kaotisk byggetomt, (med trange ganger hvor folk går på 'amerikansk' vis), i flere år nå:

IMG_20210901_121116

PS 4.

Dette var en spansk parkering, (må man vel si):

IMG_20210901_121606

PS 5.

Meny Bekkestua har ikke hengt opp melon-skiltet sitt ordentlig:

IMG_20210901_121846

PS 6.

Her har dem tatt lunsjpause uten å rydde etter seg, (kan det virker som):

IMG_20210901_121853

PS 7.

Her var det tomt, (som i Øst-Europa under den kalde krigen), i hylla:

IMG_20210901_122216

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20210901_122456

PS 9.

Her var det også ganske tomt:

IMG_20210901_122955

PS 10.

På Extra så kosta en pose ostepop 18-19 kroner, og to poser kosta visst 40, (da er det bakvendt-land, må man vel si):

IMG_20210901_184122

PS 11.

Før corona-en så pleide jeg å kjøpe Telenor Kontant-simkort, i Extra-butikkene, i Oslo.

(Det var vel på Extra Pilestredet Park.

Og en Extra-butikk på Bislett.

Samt på en Prix-butikk, (var det vel), i nærheten av Rønningen Vandrerhjem, (hvor jeg bodde når det ikke var noe annet ledig, våren/sommeren 2018, mens jeg venta på kommunal bolig).

Etter at jeg måtte rømme tilbake fra England, (på grunn av tull fra britiske myndigheter), i romjula 2017.

Jeg trengte norske sim-kort både til mobilen, smart-telefonen og PC-en (mobilt bredbånd).

Var det vel.

Eller om det var sånn, at det var noe feil, med et/flere av sim-kortene.

Og at jeg derfor måtte kjøpe ekstra mange sim-kort.

Noe sånt).

Men Extra Bekkestua solgte ikke disse sim-kortene, (svarte en ung nordmann som passa kassa der).

Jeg måtte prøve på Narvesen, (mente han).

Men der var det sånn, at når jeg gikk inn, så gikk ei farga Narvesen-dame, (som vel var rund/svær), og gjemte seg liksom.

Og når hu endelig dukka opp fra bakrommet.

Så forklarte hu, at de heller ikke hadde disse sim-kortene.

(For å si det sånn).

Så det sim-kortet måtte jeg bestille fra nettet.

(Fra Telenor sin nettbutikk).

Sånn at det tok en uke eller to ekstra, å få dette sim-kortet, (i posten).

(For det var noen nett-troll som hadde portert mitt gamle sim-kort.

Og Telenor hadde vel bare telefon-kundeservice.

De hadde ikke chat.

Og de skrev heller ikke sin mail-adresse, på sitt nettsted.

Så dette fikk jeg ikke tatt opp med Telenor.

Så det ble til at jeg kjøpte nytt sim-kort istedet.

Så det at man ikke kan klage til Telenor, per mail, (eller chat), er rimelig åndsvakt.

Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:

IMG_20210901_185608

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20210901_185817

PS 14.

Enda mer om dette:

IMG_20210901_201204

PS 15.

Og enda mer om dette:

IMG_20210901_201710

PS 16.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20210901_201928

PS 17.

Nå sier kanskje noen, at Telenor har både e-post og chat, på sine kundeservice-sider.

Men de har ikke mail-adressen sin der.

De har bare 'web-mail'.

Og det har jeg blogget om, i mange år, at det er noe lunefulle greier.

Man vet ikke om man får tilsendt en kopi av sin melding, (eller ikke), på mail.

Så det som kan skje, er nok at man ofte glemmer, hva man har skrevet.

(Man kan sikkert ta et skjermbilde.

Men da blir man jo som en dumrian, (og mister kanskje kona eller noe lignende), hvis web-mail-systemet likevel sender en kopi av hva man skrev.

For det gjør noen av web-mail-systemene.

Men ikke alle.

For å si det sånn).

Og når man bruker web-mail så lagres ikke korrespondansen, i ens epost-program.

(Som hvis man sender en vanlig mail).

Så det som ofte skjer, er at firmaet har oversikt over all korrespondansen.

Mens forbrukeren ikke har det.

Så disse web-mail-systemene fører nok til at firmaene på en måte får tilranet seg overtaket, i de fleste av sine forbruker-klage-saker.

(Må man vel si).

Siden at firmaene har fullstendig oversikt, over korrespondansen/saks-gangen.

Mens forbrukerne ikke har det.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Når det gjelder chat, så har Telenor chat-roboten Telmi.

Men jeg mener en 'menneske-chat'.

Og ikke en sånn 'mongo' robot-chat.

(For å si det sånn).

Jeg tviler på at Telmi klarer å ta i mot klager og sende nytt sim-kort, osv.

(For å si det sånn).

Og det er også irriterende, når chat-roboten ikke forstår hva folk mener.

Man kan like gjerne bruke Google, istedet for å bruke en chat-robot.

(Tørr jeg nesten å si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Det var også sånn.

At mens denne porteringen foregikk.

Så stod det, (i flere uker), på Telenor sitt nettsted, at Telenor hadde problemer, med en sender, i nærheten av der jeg bor.

Men så var det vel sånn, at jeg dro til Kiel.

Og da virka heller ikke mobilen.

Så da skjønte jeg at det var noen som hadde portert, (eller noe lignende).

Og så bestilte jeg nytt sim-kort, når jeg fikk penger, (fra Nav), 1. september.

(Var det vel).

Så hva Telenor har drevet med, (siden at de har hatt en langvarig feil på mobil-nettet, der jeg bor).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Denne feilmeldingen har stått på Telenor sitt nettsted i mange måneder nå, (selv om det vel bare er noe tull):

i mange måneder

PS 21.

Telenor er både et teleselskap og et kabel-TV-selskap, i våre dager.

Så de burde kanskje slanke seg litt.

Sånn at de bare driver med en av disse tingene, (enten TV eller telefon).

Ellers så blir det kanskje litt mye for de.

Og så stokker det seg fælt, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.