torsdag 11. november 2021

Her kan man se Ragnhild fra Stovner som jentunge, (på SS Norway), sammen med sin mor, kaptein-far og lillebror

ragnhild fra stovner jente

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10163078717730103&set=ecnf.890065102

PS.

Ragnhild fra Stovner møtte kanskje kongen, når hu var med på cruise med SS Norway:

møtte kanskje kongen

https://www.klikk.no/historie/ss-norways-tragiske-endelikt-6857849

PS 2.

Som jeg blogga om, for et par år siden.

Så var det sånn, i nattklubben på Kiel-ferja.

At jeg ble gått ned, av en eldre 'pingvin-kar', (kledd i en dyr dress/smoking), når jeg stod og chilla, (mens jeg drakk en halvliter), ved dansegulvet.

Og sist jeg dro, (i slutten av oktober), så skjedde det samme igjen.

Bare at det var en yngre 'pingvin', denne gangen, (for å si det sånn).

Og jeg lurer på om det kan ha vært faren, (og lillebroren), til Ragnhild fra Stovner.

Selv om hu nekta på det selv.

Da jeg klarte å spore henne opp, for et par uker siden.

(Var det vel).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer om min kusine Liv Kristin, (onkel Martin sin datter). Fra Østlandets Blad 12. september 2003

liv kristin bilde


PS 2.

Man kan også se, at Liv Kristin, (og moren Kari), har arvet noe eiendom, fra Liv Kristin sin morfar.

Og siden at dette vel er snakk om en eiendom i Valdres.

Så lurer jeg på om de er i slekt med min medsoldat Odd Sundheim, (fra førstegangstjenesten/Min Bok 3).

For han er også fra Valdres.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

arva eiendom i valdres

PS 4.

Enda mer om dette, (fra Drammens Tidende 11. september 2003):

sundheim valdres

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bestillinger m.m. i ditt navn
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. november 2021 kl. 15:04
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <e.ribsskog@yandex.com>
Date: ons. 28. jul. 2021 kl. 21:54
Subject: Bestillinger m.m. i ditt navn
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>


Hvorfor klager du sånn på all "nettmobbingen"? Du hadde jo muligheten til å slippe dette men valgte selv at vi skulle fortsette.
Dette er 100 % selvforskyldt, din lille patetiske klovn.

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Abonnementet kanselleres
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. november 2021 kl. 14:50
Til: NextGenTel <kunde@nextgentel.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, nextgentel.no@servicemail.recheckit.com, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>
Date: tir. 3. aug. 2021 kl. 09:01
Subject: Abonnementet kanselleres
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>


 MinSide
 
Hei Erik,

Vi har registrert at bestillingen/abonnementet Trådløst Bredbånd 50 (4G) i (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA skal kanselleres. Dette vil også gjelde dersom du har bestilt TV eller bredbåndstelefoni.

Hvis avbestillingen ble meldt inn etter utløpet av en eventuell angrefrist kan du bli fakturert et avbestillingsgebyr i henhold til gjeldende prisliste.


Retur av utstyr
Hvis du ikke har hentet ut tilsendt utstyr kan du la det gå i retur. Om du ikke har fått tilsendt noe utstyr i forbindelse med bestillingen kan du se bort fra dette.

Eventuelt utstyr som tilhører NextGenTel må returneres til oss når det ikke lenger er i bruk. Dersom utstyret ikke sendes tilbake til oss, vil vi sende deg en faktura for verdien på utstyret (se mer informasjon i våre vilkår, punkt 1b).

Utstyr returneres i forsvarlig forpakning med sporingsnummer (vi anbefaler Norgespakken) til følgende adresse:

NextGenTel
Postens Godssenter Oslo
0062 Oslo

OBS! Pakken må sendes med sporingsnummer for at godssenteret skal kunne behandle forsendelsen. Vi anbefaler deg å ta vare på kvittering med kollinummer på forsendelsen når utstyret returneres.

Eventuelle spørsmål om retur av utstyr kan stilles til vårt kundesenter via MinSide eller app.


Hilsen oss i NextGenTel

 
MinSide    Hjelp    Kundeservice
Åpne i nettleser
Trykk her for å melde deg av nyhetsbrev
Viktig informasjon om abonnementet sendes uavhengig av dette valget
Var denne eposten nyttig?
Send oss gjerne din tilbakemelding her.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig informasjon om kredittvurdering
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. november 2021 kl. 14:44
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, nextgentel.no@servicemail.recheckit.com, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: NextGenTel <kredittsjekk@nextgentel.no>
Date: tir. 3. aug. 2021 kl. 09:03
Subject: Viktig informasjon om kredittvurdering
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>


 MinSide
 
Hei Erik,

Vi gjennomfører en kredittvurdering før vi kan sette opp et abonnement, men informasjonen oppgitt i bestillingen er dessverre ikke tilstrekkelig til å fullføre kredittvurderingen.

Derfor ber vi deg sende oss en kopi av legitimasjonen din til kredittsjekk@nextgentel.no sammen med ditt norske personnummer eller D-nummer (hvis dette ikke allerede fremgår av legitimasjonen). Merk eposten med ditt kundenummer. Vi ber deg samtidig bekrefte disse opplysningene:

Kundenummer: 6238913
Fornavn: Erik
Etternavn: Løvenbalk
Fødselsdato: 1970-07-25
Personvern er viktig for oss. Derfor blir alle personlige opplysninger du sender til oss på epostadressen over slettet innen utgangen av neste måned.

 

Hilsen oss i NextGenTel

MinSide    Hjelp    Kundeservice
Åpne i nettleser
Trykk her for å melde deg av nyhetsbrev
Viktig informasjon om abonnementet sendes uavhengig av dette valget
Var denne eposten nyttig?
Send oss gjerne din tilbakemelding her.

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Invitasjon til nordisk språkmøte
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. november 2021 kl. 14:32
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: john.erik.lindgren@sprakradet.no, Post Språkrådet <post@sprakradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: John Erik Bøe Lindgren <john.erik.lindgren@sprakradet.no>
Date: tir. 10. aug. 2021 kl. 10:49
Subject: Invitasjon til nordisk språkmøte
To:


Språkrådet arrangerer i samarbeid med Nettverket for språknemndene i Norden det 65. nordiske språkmøtet 26. og 27. august. Konferansen er digital, og temaet er språkteknologi.

 

Nordisk samarbeid på feltet vil prege innleggene. Vi vil blant annet ta opp hvilken betydning utvikling av språkteknologi kan ha for de nordiske nasjonalspråkene og de mindre språkene i Norden. Et annet emne er samarbeid om språkteknologisk infrastruktur, som for eksempel språkbanker.

 

Konferansier er Hilde Sandvik, og hun vil ha med seg språkrådsdirektør Åse Wetås i studio.

 

Frist for å melde seg på er 15. august. Mer informasjon og lenke til påmelding finner du her: https://www.sprakradet.no/nordisk2021.

 

 

Beste hilsen
John Erik Bøe Lindgren
seniorrådgiver og nettredaktør | seksjon for kommunikasjon
22 54 72 49 | 90 08 47 99

 

cid:image001.png@01D5AA9B.32227730

www.språkrådet.no

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Nyhetsbrev fra FRI Oslo og Viken - Drammen Pride 2021
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. november 2021 kl. 14:19
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: foreningenfri@zubarus.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, cathrine schone <cathrine.schone@foreningenfri.no>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: FRI Oslo og Viken <foreningenfri@zubarus.com>
Date: tor. 12. aug. 2021 kl. 17:05
Subject: Nyhetsbrev fra FRI Oslo og Viken - Drammen Pride 2021
To: <eribsskog+ekstremtHomofil-250770(Sensurert av johncons-blogg)-(Sensurert av johncons-blogg)-(Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua@gmail.com>


Kjære medlem i FRI Oslo og Viken,

nå er det endelig klart for Drammen Pride! 

13.-15. august er det festival i Drammen, og programmet byr på mye for både store og små.

Få med deg alt fra Regnbuemesse til Pride for ungdom, kink-foredrag og DJ Deadswan på fredagen. 

På lørdagen det klart for regnbuelek for de minste, debatt, skeiv håndarbeidsklubb og den store kulturbegivenheten - Pride Night!


Les mer og kjøp billetter til Drammen Pride Night nå!

Og på søndagen er det klart for Afternoon tea og jazz, piknik i parken og en ungdomsfest. 

Sjekk ut hele PRIDE-programmet i Drammen!



Fredrikstad Pride
16.-22. august er det så klart for Fredrikstad Pride 2021. 
Les mer og følg Fredrikstad Pride på facebook!




Moss Pride
Bli også med på den første Pride-markering i Moss 28. og 29. august 2021.
Les mer --> https://www.mosspride.com/



Son Pride
Save the date! Son Pride 2021 arrangeres lørdag 4. september. Les mer!






Regnbuetelefonen: Bli med som frivillig!




Delta på vårt opplæringskurs 25. august klokken 17.00! 

Regnbuetelefonen er et telefonvenntilbud for voksne og eldre skeive - LHBTI+ personer - som ønsker seg en fast telefonvenn å prate med en til to ganger i uka. 

Tilbudet lages med frivilligkraft. Vil du bli frivillig telefonvenn?

Les mer om opplæringskurset her!



Tusen takk for at du er medlem
Tusen takk for at du støtter det frivillige arbeidet i organisasjonen vår, er med som medlem, står opp for og beskytter rettighetene og livene til de av oss som er ekstra utsatt for diskriminering og utenforskap i samfunnet.

 Alt godt, 

hilsen FRI Oslo og Viken
www.friosloviken.no 

PS! Medlemskontingent for 2021 er sendt ut.
Har du ikke mottatt fakturaen eller har du spørsmål om den? Ta kontakt med medlemssekretær cathrine.schone@foreningenfri.no.

Jeg sendte en e-post til LOS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober/Fwd: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812] CRM:0039003977
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. november 2021 kl. 12:17
Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
Kopi: Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, firmapost@nkom.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

dette har jeg tidligere tatt med dine kolleger Hege og Vilde.

Det står i den fornyede husleie-kontrakten min fra Bærum kommune, (med liten skrift), at de forbeholder seg retten til å bytte strøm-firma, i mitt navn, til LOS.

Nå har ikke jeg leid kommunal bolig før, (unntatt at jeg bodde på Ungbo, i Oslo, på begynnelsen/midten av 90-tallet, men det var bare snakk om et rom i et bofelleskap, så der var strømmen inkludert i husleia).

Men det er vel kanskje litt som noe samrøre, at kommunen skal bytte strøm-firma, for folk.

Når jeg flytta inn her, (i 2017), så fikk jeg ikke noe kunde-nummer, hos Hafslund, (sånn som jeg husker det).

Men det var så mye annet tull, fra kommunen, (de hadde visningen etter kontrakt-underskrivingen osv., og de begynte med noe fanteri, om en manglende gardinstang, som de skrev om på et skjema, at ikke manglet, det hadde vært persienner der før, med de var fjernet, og det var bare toppen av isfjellet).

Så dette tar jeg med Leieboerforeningen og.

Så jeg sender kopi til de og.

Og det er det sammen med kabel-TV-selskapet.

Kommunen ga meg ikke mitt kundenummer, hos Canal Digital, (som de vel het da, nå er det vel blitt Telenor eller Allente, men jeg har ikke fått noe ny dekoder, i posten).

Men det var mye uklart rundt plen-klippingen her, (som kommunen ikke har nevnt, i sin tjukke info-perm).

Og det er bare forbokstaven.

Og det toppet seg, da kommunen, på begynnelsen av corona-en, insisterte på å bytte lås, på en dør, selv om jeg ikke hadde rota bort nøklene, eller noe lignende.

Så det kan nesten virke som at dere hos LOS, har ringt Bærum kommune, og skrytt av at dere har billige strøm-priser.

Ellers så hadde vel ikke Bærum kommune begynt å 'fable' om deres firma, på sine husleie-kontrakter.

Så hvis dere først ringer rundt sånn, og så lurer på hvorfor dere får mailer, av folk som bor, i leilighetene det gjelder.

Så tuller dere litt, (kan det nesten virke som).

Jeg har også hatt problemer med Posten på Sørlandet, (hvor mine mailer visst havner, selv om jeg bor på Østlandet).

Og at de er dårlige på kundeservice som apekatten Julius, (hadde jeg nær sagt).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 9. nov. 2021 kl. 08:54 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei!
 
LOS AS vet ikke hva vi har med denne saken å gjøre. Dersom ikke dette gjelder et kundeforhold hos oss, ber vi om å bli slettet på e-post-kopi for videre kommunikasjon i denne saken.

Vennlig hilsen 
May-Britt | Konsulent
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS 
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

 



  ------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Sat Oct 30 2021 20:19:01 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: kundeservice@norgesenergi.no;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; svc.no.nova@lowell.com; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; postmottak@asd.dep.no; info@tpas.org.uk; juridisk@datatilsynet.no; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundesenter.no@lowell.com; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; strom.no@lowell.com;
Emne: Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober/Fwd: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]

Hei,

jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart dere om tidligere.

Som dere har fått tilsendt dokumentasjon om tidligere, så er det Nav Bærum, som har forpliktet seg til å betale mine løpende strøm-regninger, ifølge ymse vedtak.

Så det som har skjedd, må kalles avtale-brudd, fra Nav.

Jeg har derfor begynt å sende om dette, til Nav sin moder-organisasjon, som er Arbeids og Sosial-departementet.

Og som jeg har forklart til Hafslund/Lowell, så kan firmaer får penger rett fra Nav.

Så dere kan kontakte Nav Bærum for å få disse pengene.

Og jeg ønsker fortsatt å vite navnet, på det nett-trollet, som har 'portert' mitt strøm-abonnement, fra Hafslund til dere.

Dette er nok på grunn av, at dere hos Norgesenergi, har et dårlig system, som er lett å lure, for nett-troll.

Så jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg også bedt om å få vite tidligere.

Så dette må jeg klage på, (at dere sender fæle inkasso-brev, (selv om jeg har forklart hvordan ståa er), og feier problemene angående tulle-byttingen, under teppet).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 29. okt. 2021 kl. 15:13
Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <amnestyis@amnesty.org>, <hrwuk@hrw.org>, <lbf@lbf.no>, <post@finkn.no>, <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <juridisk@datatilsynet.no>, <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>
 
Hei,

i min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Dette er åpenbart ikke en A4-sak for dere, (siden at det er Nav som egentlig skal betale, selv om det er mitt navn på regningen).

Så jeg vil gjerne at noen litt mer kvalifiserte folk svarer om dette.

Sånn at det ikke bare blir tull, mener jeg.

(Jeg har også sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet nå.

Sånn at de kan få Nav til skjerpe seg.

Siden at Nav driver med avtale-brudd og denslags fantestreker.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det blir også som noe mas hvis hver eneste avdeling hos Lowell skal svare.

Jeg skjønner at dere muligens får akkord-lønn, eller noe lignende.

Men det er likevel ikke riktig at dere skal mase høl i huet på folk, må jeg si.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!
 
 
tor. 28. okt. 2021 kl. 19:39 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
Hei,
 
Vi viser til ubetalt krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med saksnr.36300514. Dersom du mener at NAV skal betale for denne saken ber vi om at du tar den med til de og sjekker opp om hvorfor den ikke er betalt. Saken står juridisk registrert på deg og videre saksgang vil påvirke deg.
 
Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Saldo : 2 963,80
KID : 0136068872052410068
Kontonummer : 63180520351
Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 1 790,26
KID Nummer : 0136300514052410064
Kontonummer : 63180520351
 
Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Saldo : 3 015,43
KID : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351
IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK
 
------------------------------------
Med vennlig hilsen
Soleman
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010


 
From: eribsskog@gmail.com
Sent: 28.10.21 18:16
To: svc.no.nova@lowell.com
Cc: strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
Subject: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1
 
Hei,

dette har jeg nettopp forklart om.

'Strøm avtalen', (som dere skriver), er i mitt navn.

Men Nav har forpliktet seg til å betale.

(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).

Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.

Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.

Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.

Jeg får kun til livsopphold.

Så dette blir som en vits.

Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.

Her er dere unødvendig vrange.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Erik Ribsskog
 
tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 3 015,43
KID Nummer : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351

IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371
NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.

Skorpion gir seg ikke. Makan til frekk/klam/irriterende fyr

makan

PS.

I gamle dager, så var det noe som het perm-ban, som man kunne bruke, på irc.

Det har jeg ikke trengt å bruke, på år og dag.

Men nå er det mulig at jeg må finne ut hvordan man gjorde det igjen.

For jeg er rimelig lei av han Skorpion, (for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om bans

https://www.irchelp.org/faq/irctutorial.html#31-channel-operators

PS 3.

Nå har jeg bannet Skorpion, (men det er mulig at Einstein og/eller blablabot er programmert til å fjerne sånne ban-er etterhvert):

bannet skorpion

PS 4.

Det er også mulig, at folk kan lure en sånn ban, ved å slå av og på routeren, (for eksempel).

Da får de en annen 'host-mask', (som det vel heter).

Så til slutt så må man nesten banne hele lyse.net omtrent.

(For å si det sånn).

Så sånn er nesten det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

#blablatemp, (les: #blablabla), er egentlig en kanal for mine bekjente.

Og Skorpion sier at han er en 'fanboy', (av meg).

(Jeg vet ikke om han kødder da, eller ikke.

Hm).

Men jeg ga likevel Skorpion en sjanse, da han dukka opp på min kanal #USA og skulle chatte med meg der.

Jeg sa at han kunne chatte på #blablatemp, (som Trench).

(Siden at det er Corona, osv.

For tida).

Men Skorpion var ikke da høflig.

Han sa ikke takk for at han fikk lov til å chatte på min kanal #blablatemp, som egentlig bare er for mine bekjente, (og ikke for fans).

Neida, Skorpion begynte istedet å gnåle om, at jeg var så dårlig til å styre #USA.

Og han kalte meg også: 'Jævla surpomp'.

Så Skorpion er frekk og uhøflig, (må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg burde kanskje ha en egen irc-kanal for fans, (som heter #johncons-fans eller noe).

Men i og med at jeg har en nødblogg, osv.

Så blir det litt rart/bisart, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her ser man at både Einstein og blablabot un-banner Skorpion, (etter et par timer):

to timer går og skorpion blir un-bannet