fredag 28. januar 2022

Det feige homse-angrepet mot meg, (må man vel kalle det), fortsetter på irc

homseangrep

PS.

gromgutt der, er ikke noe kjent nick for meg.

Men de later som, at jeg kjenner dem.

(Må man vel si).

Selv om det ikke er et nick, som jeg har gjenkjent/verifisert.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Dette kan muligens være noen nerder, som svermer rundt meg, på en eller annen måte.

De driver jo også, med nettmobbing, (hvor de utgir seg for å være meg), i kommentar-feltet, på Laila Nikolaisen sin blogg.

Og det er også noen, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.

Så det er mulig, at dette er slags miljø, som består av åndssvake/mongoer, som har fritidsproblemer.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så finnes det, noen slags nazister/fascister, som kaller seg Kiwi Farms.

(Disse tuller med flere titalls/hundretalls folk, på nettet.

Og de er visst ikke fornøyd, før de har tatt livet av seg.

For å si det sånn).

Jeg vet om det kan være deres norske avdeling, (eller noe lignende), som tuller.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Disse piratene, (eller om man skal kalle de terrorister), bruker alltid, (eller ihvertfall veldig ofte), en IP-anonymiserings-tjeneste, fra M247 Ltd., (som om de er noe lignende av Anonymous, må man vel si):

m247 ltd

https://whatismyipaddress.com/ip/95.174.66.69

PS 5.

Det virker også som at det bare er dritt på EF-net, for tida.

Det er mer sivilisert på Undernet, (virker det som).

Men det navnet er litt ladet, (synes jeg).

Det er jo samme 'for-stavelse', som for eksempel ordet: 'Underverdenen'.

Så å bare være på Undernet.

Det blir litt rart, det og.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det er også noe som heter Dalnet, (husker jeg).

Det irc-nettverket har jeg ikke vært på, på mange år.

Så jeg burde kanskje sjekke, om det er noe liv der.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her kan man se hvor mange folk det er, på kanalen #USA, på Dalnet, (og det er også noe lignende på Undernet, så man kan kanskje lure på om EF-net er mindre vestlig, siden at 'ingen' er på kanaler som #USA og #London):

mange folk

PS 8.

Her kan man se de mest populære kanalene på EF-net:

mest populær

PS 9.

Her kan man se de mest populære kanalene på Dalnet, (det kan virke som at Dalnet har færre kanaler, men likevel fler folk):

færre kanalen fler folk

PS 10.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så stod det om irc, i Schibsted Nett sin internett-manual.

(Jeg fikk meg internett-abonnement, (og modem), fra Schibsted Nett, i 1996.

Var det vel).

Og da så jeg på en lignende liste, (som den i PS 8), over EF-net sine kanaler.

Og da var #quiz-show en av de mest populære norske kanalene.

(Husker jeg).

Så da joina jeg den kanalen, og ble på den kanalen, (blant annet), i mange år.

Og når jeg kjeda meg på EF-net, så chatta jeg også litt på Undernet, (hvor SOL sine tidligere web-chat kanaler etterhvert havna, hvis jeg husker riktig).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 11.

Her kan man se de mest populære kanalene på Undernet:

undernett mest populære

PS 12.

Jeg prøvde, (i fjor), å henge litt, på kanalen #USA, på Undernet.

(Jeg klagde der, på tull, fra muslimer, (eller hva disse piratene er), på EF-net).

Men det har visst dukket opp noe nytt, på irc, siden Schibsted Nett sine dager.

(Kan det virke som).

Og det er at det står tegnet tilde, (~), ved siden av en del av nickene/identene.

Og da betyr det, at folk ikke kan se nettverkskort-adressen, til PC-en ens.

(Noe sånt).

Og amerikanere er visst gale etter, å se nettverkskort-adressen, (eller MAC-adressen, som det vel heter), til folk.

Så derfor ble jeg kasta ut, fra #USA.

Men hvordan dette 'tilde-greiene' funker.

(Og hvordan man får det tegnet til å gå bort, (foran nicket/identen).

Sånn at amerikanere, (og andre), kan se adressen til nettverks-kortet mitt).

Det har jeg ikke hatt tid til, å finne ut enda.

(Må jeg innrømme).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her står det, at Identd, (som var kicke-grunnen, (at den ikke ble kjørt)), har funnets lenge, men jeg kan ikke huske, å ha hørt noe 'gnåling' om dette før, (selv om jeg var drøye ti år på irc, (fordelt på to-tre perioder), på 90/00/10-tallet):

gnåling

http://www.geekshed.net/2011/06/what-is-identd/

PS 14.

Som man kan se, i PS-et overfor.

Så er det med Identd veldig geeky.

Så jeg tror jeg bare konstanterer, at jeg ble mobba bort, fra #USA, (på Undernet).

Også kan jeg heller lese mer om dette, (Identd), ved en seinere anledning, eventuelt.

(Noe sånt).

For jeg har egentlig noe annet, (nemlig mobilbilder), som jeg hadde tenkt til, å drive med, i dag.

(For å si det sånn).

Og så kommer dette feige homse-angrepet, og lager helvete, for meg.

(Må jeg si).

Så man kan kanskje lure på, om disse feige homsene angriper meg, på irc, (og også ved å bestille masse dritt, i mitt navn, overalt osv.).

For å sinke arbeidet mitt, med rettighets-saker, web-design og skildringer, osv.

(Noe sånt).

Og det sliter meg jo selvfølgelig ut.

At jeg må blogge om sånt som dette, istedet for det jeg hadde tenkt til.

Og det er ikke lett å forklare, om alt mulig, til hvem det nå er, som leser bloggen min.

(For å si det sånn).

Hvis det er som min yngre fetter Ove sier, at nordmenn er veldig åreforkalka, siden at de drikker for mye melk.

Så er det jo nesten umulig, å blogge om sånt her, uten at folk misforstår.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Det 'gromgutt' er jo noe fra det de kaller: 'Ribsskogverse', (på Laila Nikolaisen sin blogg sitt kommentarfelt).

(Jeg er gromgutt, på Roksvoll, på Sand.

Noe jeg har blogget en del om tidligere).

Men bloggen min har jo nå bare et par hundre treff, per dag.

Og jeg har ikke noen Wikipedia-side, (for eksempel).

Så man må vel si, at dette er noe veldig sært.

Og at de istedet for konvensjonelle nick, bruker uttrykk fra 'Ribsskogverse'.

Det er jo som noe degenerert, (må man vel si).

Og de bytter også nick, oftere enn andre bytter undertøy.

(Nick/ident/ip-adresse er på samme form, for disse piratene.

Så erfarne op-er, (som meg), ser at disse er fra samme flokk/gjeng, (eller om det bare er snakk om en enkelt galning).

For å si det sånn).

Så det er bare tull, (må jeg si).

(Eller om det er noe slags rollespill, (eller noe lignende).

Som blir spilt).

Så det er en gjeng med rare/degenererte friker, som gjør ting, (på nettet), som er rettet mot meg, men som samtidig er helt uforståelig/'Kafka-aktig', (må man vel si).

Så dette er kanskje noe fra russisk mafia, (eller noe lignende).

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Min døve kusine Lene Therese Løff Olsen er her på feriekoloni, på 70-tallet. (Fra Tønsbergs Blad 20. juli 1977)

lene døv

https://www.nb.no/items/c68d2e2e2bb1c3376fc5d5f0df37b397?page=11&searchText="olsen%20berger"~1

PS.

Her er mer om dette:

mer om lene

(Samme link som overfor).

PS 2.

Det står i artikkelen overfor.

At døve barn ofte er litt bortskjemte og stae.

Og det er en ting.

Men det er muligens sånn, at min lillesøster Pia og min yngre stesøster Christell, har begynte å ape etter sin eldre kusine Lene.

Og så har de blitt like stae og vanskelige, som de døve, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. januar 2022 kl. 15:14
Til: kundeservice@mail.efi.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

det er fint at dere på kundeservicen gjør så godt dere kan.

Men som jeg skrev sist, så vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet (som for eksempel daglig leder) om dette.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 4. okt. 2021 kl. 14:00 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
Hej Erik, 
 
Det är förfärligt olyckligt det du har råkat ut för. Det vi kan hjälpa dig med är att sammanställa vilka beställningar som kommit in till oss, datum samt IP nummer. Det du ska göra är att polisanmäla saken och lämna dessa uppgifter vidare till polisen så de kan söka beställaren och ställa vederbörande till svars. Det är inget som vi kan göra åt dig.
 
Vi gör allt vi kan för att hålla utkik efter nya beställningar som vi kan stoppa. Om du får fler mail så är det till stor hjälp om du vidaresänder dem till oss så vi kan dubbelkolla att inte skickas.
 
Erik Ribbskog

(Sladdet av johncons-blogg)

(Sladdet av johncons-blogg) BERKKESTUA

Kundnummer, vara, IP nummer samt beställningsdatum:

1000841758

Veronica trosor, beställt via webben Ip nummer  195.176.3.20. Reg datum 21/02/2021
Soft Top strumpor, beställt via webben ip nummer 185.220.102.243. Reg datum 20/02/2021
Northborn string, beställt via webben ip nummer 89.144.12.17. Reg datum: 21/02/2021
1000883314, Northborn string, beställt via webben Ip nummer 107.189.30.23. Reg datum:  02/10/2021

1000845552

Veronica trosor,  beställt via webben Ip nummer  104.244.76.69. Reg datum: 12/03/2021
Northborn string, beställt via webben ip nummer 145.239.91.37. Reg datum: 12/03/2021
1000865668, Pro Plus,  beställt via webben Ip nummer  144.217.80.80. Reg.datum: 15/06/2021

1000866076,  Veronica trosor, beställt via webben Ip nummer 185.100.87.244. Reg datum: 17/06/2021

1000866848,  D-vitaminer,  beställt via webben Ip nummer 185.220.101.3. Reg.datum: 21/06/2021

1000865900,  Nortborn string, beställt via webben Ip nummer  185.220.101.17. Reg datum. 21/06/2021 

 

Ett stort lycka till med att få slut på eländet!

Anki 

Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 

 
w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
 

Original Text

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: kundeservice@mail.efi.no
CC: juridisk@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;post@finkn.no;sfovpost@statsforvalteren.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 02.10.21 22:07:49
Subject: Re: RE: RE: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket at dere skulles sender oppover, til en overordnet.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 16. jun. 2021 kl. 13:25 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
 

Original Text

From: kundeservice@mail.efi.no
To: kundeservice@mail.efi.no
CC:
Sent: 15.06.21 15:30:50
Subject: RE: RE: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

 
 
 
§

Hej igen Erik, 
 
Enda skälet till varför jag vill veta VART du bor är för att kunna finna dig i vårt register så jag kan hjälpa dig. Om jag finner dina beställningar där kan jag bistå med IP nummer som du kan vidareförmedla till polisen om du vill anmäla nättrollet.
 
Var vänlig och återkom!
 
 
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 
 
 

w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
Original Text

From: Erik Ribsskog <>
To: kundeservice@mail.efi.no
CC: juridisk@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;fmovpost@fylkesmannen.no;post@finkn.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 15.06.21 00:48:42
Subject: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

Hei,

det virker som at dere er noen slags hønsehjerner når dere skal pønske på hvor jeg bor oppi dette.

Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg tror at det er best at denne klagen sendes oppover til noen innen høyere ledelse.

De er nok mest vant til å hanskes med lignende saker.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 15. mar. 2021 kl. 12:55 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
 
 
 
 

Hej Erik, 
 
Självklart hjälper vi dig med det men vi ditt för och efternamn på 2 olik adresser. Vart bor du? På Furulia 29, Bekkestua eller Drammensveinen 507, HØVIK?
 
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 
 
 

w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: juridisk@datatilsynet.no
CC: kundeservice@mail.efi.no;elh@forbrukertilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;fmovpost@fylkesmannen.no;post@finkn.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 13.03.21 05:58:38
Subject: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 

---------- Forwarded message ---------
Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
Date: fre. 12. mar. 2021 kl. 19:44
Subject: Takk for din bestilling Veronica truser
To: eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


 
EFI-Shop
 
 
Hei, Erik Løvenbalk Ribsskog

Takk for din bestilling!

Pakkeavdelingen gjør sitt ytterste for at du skal motta din forsendelse i løpet av en ukes tid. Vi håper du blir fornøyd og ser frem til å ha deg som kunde hos oss.

Dersom du har noen spørsmål kan kundeservice kontaktes på telefon 987 01 444 (hverdager 8-16). Du kan også sende en melding til kundeservice via fanen på www.efi.no.

Selvbetjening på MIN SIDE
På MIN SIDE kan du enkelt selv administrere ditt/dine abonnement. Når du er innlogget får du en fullstendig oversikt, og kan velge hvor ofte du ønsker å få forsendelser, hvor mye de skal inneholde samt «hoppe over» en eller flere. – Du har full kontroll.
Her kan du logge deg på

Har du husket å gi oss ditt samtykke?
For at vi skal kunne sende deg EFI nytt – vårt månedlige nyhetsbrev samt e-poster med nyheter og tilbud trenger vi ditt aktive samtykke. Det er like enkelt å melde seg av som på!
KLIKK HER for å melde deg på

Med vennlig hilsen
EFI AS, Kundeservice

EFI
Kontakt oss
E-post: kundeservice@mail.efi.no
Telefon: 987 01 444

EFI AS
Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
www.efi.no

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:10683186) Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for...] [eID:22308633]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. januar 2022 kl. 15:04
Til: telia-info@telia.se
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, din-henvendelse@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 4. okt. 2021 kl. 12:56 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
Hej!


Tack för ditt mejl.


Självklart ska vi hjälpa dig att lösa ditt ärende, dessvärre inte härigenom. Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor. Vi kan heller inte vidarebefordra ditt ärende till en annan avdelning härigenom, eller ringa upp dig.


Ni kan läsa mer om varför vi inte hanterar kunduppgifter via denna ingång på följande länk: https://www.telia.se/privat/kontakt/epost-till-telia


För att få hjälp med ditt ärende behöver du välja en annan av våra kontaktväg. Det går bra att ringa oss på nummer 90 200, vardagar 8-19, lördagar 10-18. Det går också bra att nå oss via chatt, vardagar 08:00 - 21:00, lördagar 10:00 - 21:00.


Har man inget mobilt bank-ID har vi på Telia en allternativ lösning som heter Personlig Kod vilket ni kan läsa mer om följande sida: https://www.telia.se/privat/aktuellt/edr/id


Alla våra kontaktvägar för privat kunder hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt

Alla våra kontaktvägar för företags kunder hittar du här: https://www.telia.se/foretag/kontakt


Du kan, om du vill, logga in på Mitt Telia (www.telia.se/mittelia) och skicka personlig e-post till oss där. Välj "Ärenden" och knappen "Ställ en fråga".


Under årets alla dagar finns vi online på sociala medier, se:


https://twitter.com/TeliaSverige

https://www.facebook.com/telia



Jag önskar dig en fin dag, och lycka till med ditt ärende!


Med vänliga hälsningar Jesper

Telia's kundservice

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Autosvar. 10845196 Annet Andre spørsmål til OneCall
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. januar 2022 kl. 14:57
Til: telia-info@telia.se
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, din-henvendelse@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 4. okt. 2021 kl. 12:55 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
Hej!


Tack för ditt mejl.


Självklart ska vi hjälpa dig att lösa ditt ärende, dessvärre inte härigenom. Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor. Vi kan heller inte vidarebefordra ditt ärende till en annan avdelning härigenom, eller ringa upp dig.


Ni kan läsa mer om varför vi inte hanterar kunduppgifter via denna ingång på följande länk: https://www.telia.se/privat/kontakt/epost-till-telia


För att få hjälp med ditt ärende behöver du välja en annan av våra kontaktväg. Det går bra att ringa oss på nummer 90 200, vardagar 8-19, lördagar 10-18. Det går också bra att nå oss via chatt, vardagar 08:00 - 21:00, lördagar 10:00 - 21:00.


Har man inget mobilt bank-ID har vi på Telia en allternativ lösning som heter Personlig Kod vilket ni kan läsa mer om följande sida: https://www.telia.se/privat/aktuellt/edr/id


Alla våra kontaktvägar för privat kunder hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt

Alla våra kontaktvägar för företags kunder hittar du här: https://www.telia.se/foretag/kontakt


Du kan, om du vill, logga in på Mitt Telia (www.telia.se/mittelia) och skicka personlig e-post till oss där. Välj "Ärenden" och knappen "Ställ en fråga".


Under årets alla dagar finns vi online på sociala medier, se:


https://twitter.com/TeliaSverige

https://www.facebook.com/telia



Jag önskar dig en fin dag, och lycka till med ditt ärende!


Med vänliga hälsningar Jesper

Telia's kundservice

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. januar 2022 kl. 14:48
Til: "Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu" <salg@computersalg.no>
Kopi: info@computersalg.no, "Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu" <salg@computersalg.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, order@email.cdon.com, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, post@kghav.com, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, post <post@finkn.no>, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

jeg ønsker ikke noe sånn patronisering om at jeg skal gjøre ditt eller datt.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 4. okt. 2021 kl. 11:47 skrev Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu <salg@computersalg.no>:
Hei Erik Ribsskog



Takk for din e-post.





Hvis du har blitt utsatt for identitets tyveri må vi igjen be deg kontakte politiet, slik at de kan opprette en sak på dette.

Vi kan kun utlevere opplysninger til politiet.



Det samme gjelder uansett om bestillingen har blitt direkte utført på vår nettside eller via CDON.





Ha en god dag.


Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards / Freundliche Grüße

Tolga Uslu
T +45 7022 2332







Tinvej 7 | 4100 - Ringsted | Denmark | T +45 7022 2332
www.computersalg.dk | www.facebook.com/computersalg
Tilmeld dig vores Nyhedsbrev



Vores kunder bedømmer os som fremragende:



[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Sat 2 Oct 21 17:40:14 GMT+0200
[To] Salgcomputersalg.no/Mads W. [salg@computersalg.no]
[Cc] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; tr@forbrukertilsynet.no; post [post@finkn.no]; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]
[Subject] Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
 
Hei,

jeg har aldri handlet noe fra CDON, så dette er ikke riktig.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 14. jun. 2021 kl. 14:17 skrev Salgcomputersalg.no/Mads W. <salg@computersalg.no>:
Hej Erik Ribsskog



Tak for din mail.



Du har skreve til Computersalg.no, Du har handlet med CDON, så det er der som det er skjedd problemer ordren.



Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards / Freundliche Grüße

Mads W.
T +45 7022 2332







Tinvej 7 | 4100 - Ringsted | Denmark | T +45 7022 2332
www.computersalg.dk | www.facebook.com/computersalg
Tilmeld dig vores Nyhedsbrev



Vores kunder bedømmer os som fremragende:


[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Fri 11 Jun 21 18:26:12 GMT+0200
[To] Salgcomputersalg.no/Mads W. [salg@computersalg.no]
[Cc] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; abuse@telia.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]
[Subject] Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
 
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 10. mar. 2021 kl. 09:47 skrev Salgcomputersalg.no/Mads W. <salg@computersalg.no>:
Hej Erik Ribsskog / CDON



Tak for din mail.



Vedr. CDON ordre 77709090



Vi kan se at vi er blitt kontakte av Qliro og annullert denne bestillingen pga. mistanke om fraud med Qliro.



Den er slettet d. 28/12/2020


Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards

Mads W.
T +45 7022 2332







Tinvej 7 | 4100 - Ringsted | Denmark | T +45 7022 2332
www.computersalg.dk | www.facebook.com/computersalg
Tilmeld dig vores Nyhedsbrev



Vores kunder bedømmer os som fremragende:



[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Mon 8 Mar 21 02:26:53 GMT+0100
[To] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]
[Cc] order@email.cdon.com; elh [elh@forbrukertilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; CDON CustomerService [customerservice@cdon.com]; Qliro Kundeservice [kundeservice@qliro.com]; CDON [reply@email.cdon.com]; newsletter@email.cdon.com; finansinspektionen@fi.se; Milton Gunn [Milton.Gunn@cdon.com]; sikkerhetssporsmal@klarna.no; abuse@telia.com; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid [laurena.eid@fi.se]; post@kghav.com; stina.westerstad@babybjorn.com; Christian.Kjaergaard@maersk.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]; info@kinnevik.com; Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu [salg@computersalg.no]
[Subject] Klage/Fwd: Informasjon om din ordre
 
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: CDON <order@email.cdon.com>
Date: tir. 29. des. 2020 kl. 00:15
Subject: Informasjon om din ordre
To: <eribsskog+verygay@gmail.com>


Oppdatert status for bestillingen din
 
 
 
Takk for at du handler på CDON! Nedenfor ser du status for din order. Din fullstendige ordrehistorikk finner du ved å logge inn med ditt brukernavn og passord på dine sider
Avbrutt vare
En eller flere artikler i din order har blitt avbestilt. Det kan være på grunn av følgende:

• Du har vært i kontakt med vår kundeservice for å avbestille
• Varen er slutt i lageret
• Teknisk feil

En tilbakebetaling for de avbestilte varene har begynt. Tenk på at den kan ta opptil 5 bankdager før transaksjonen synes på din bankkonto.

Hvis du har valgt faktura og ikke betalt strykes beløpet for de returnerte varene. Du betaler i så fall bare for varene du beholder.
VIS ORDREHISTORIKK PÅ DINE SIDER
 
 
DATO
 
2020-12-25
ORDER
 
77709090
STATUS
 
Annulleret  
 
 
 
SENDES AV ComputerSalg A/S
  Super Smash Bros. Ultimate  
 
BETALINGSALTERNATIV
  QliroOneInvoice
FAKTURERINGSADRESSE
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
Referens:
LEVERINGSADRESSE
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
Referens:  
 
 
 
 
Denne mailen er sendt til eribsskog+verygay@gmail.com. Ikke svar på denne mailen
Kjøp- og leveransevilkår
   

4 vedlegg
logocs.png
27K
tpcs.png
3K
tpcs.png
3K
logocs.png
27K

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: E-postfaktura fra Talkmore
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. januar 2022 kl. 14:36
Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@help.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 4. okt. 2021 kl. 11:05 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:
Hei.

Du kan se bort ifra faktura her.


Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Jørgen
Talkmore kundesenter


FacebookTwitterInstagramNewsdesk
Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
image  
Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

On Sat, 2 Okt ved 5:32 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: lør. 2. okt. 2021 kl. 15:04
Subject: E-postfaktura fra Talkmore
To: <eribsskog@gmail.com>


E-postfaktura fra Talkmore
Hei Erik Løvenbalk,

Fakturanummer 44349370 er nå tilgjengelig i Talkmore-appen og på Mine Sider.
Betalingsinformasjon er som følger:
Telefonnummer 40082531, 40082537, 40082535
Fakturadato 01.10.2021
Forfallsdato 15.10.2021
Beløp 1722,70
KID 51362020443493708
Kontonummer 6005.07.77351
 
Månedsprisen faktureres forskuddsvis, mens forbruk som ikke er inkludert i abonnement faktureres etterskuddsvis. Dersom du er ny kunde vil du betale for inneværende måned og ut neste måned.
For detaljert informasjon om hva fakturaen gjelder, logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider og se spesifisert faktura.
eFaktura og Avtalegiro
Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også bestille eFaktura eller Avtalegiro ved å søke opp Talkmore i listen over eFaktura-tilbydere og oppgi din eFaktura referanse som er: 51362020

Ha en fin dag!
Hilsen
Talkmore

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. januar 2022 kl. 14:29
Til: Kamp <kamp@brann.no>
Kopi: nff@fotball.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@brann.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette virker litt tafatt av dere.

Det virker ikke som at dere prøver å finne ut hvem dere er.

Andre firma/organisasjoner har ihvertfall klart å finne ip-adressen til synderen.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 13. okt. 2021 kl. 15:53 skrev Kamp <kamp@brann.no>:
Hei,

 

I praksis kan hvem som helst oppgi en epostadresse og melde seg på nyhetsbrevet vårt.

Derfor går det ut en epost umiddelbart med info om at man kan melde seg av, i tilfelle noen har skrevet feil adresse eller i tilfelle noen ikke ønsker nyhetsbrevet tilsendt.

 

Synd å høre at det er noen andre som har gjort dette.

Jeg kan forsikre deg om at du er slettet fra våre lister!

 

MVH
Mads

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: tirsdag 12. oktober 2021 07:58
Til: Kamp <kamp@brann.no>
Kopi: Kamp <kamp@brann.no>; nff@fotball.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Emne: Re: Klage/Fwd: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥

 

Hei,

 

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

 

(For jeg har ikke kontaktet dere).

 

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

 

man. 28. jun. 2021 kl. 09:33 skrev Kamp <kamp@brann.no>:

Hei

 

Dette er en mail du får når du melder deg på vårt nyhetsbrev

Jeg meldte deg av igjen nå

 

Mats

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: søndag 27. juni 2021 12:07
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Kamp <kamp@brann.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, "tr@forbrukertilsynet.no" <tr@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, "abuse@telia.com" <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Brann.no <post@brann.no>
Date: lør. 3. apr. 2021 kl. 09:32
Subject: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
To: <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>

 

Yes! Nå blir du oppdatert!


Nyhetsbrev




 

 


 

Du får nå Brann-nyheter rett i innboksen din!

Som nytt medlem på Branns nyhetsbrevliste mottar du den nyeste og viktigste informasjonen fra oss, i tillegg til eksklusive tilbud.

Inviter gjerne vennen dine til å følge oss også ved å dele denne lenken med dem.


Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev ved å klikke på lenken nederst i mailen.

 


 

Følg oss i flere kanaler

I Branns sosiale medier gir vi deg alt du trenger for å bli en fornøyd supporter. Vi er der ingen andre er. Vi lager sakene ingen andre kan lage. Og bare ved å følge alle våre kanaler vil du få fullstendig oversikt over hva som skjer i favorittklubben din.

I alt har Brann 145.000 følgere i ulike kanaler - og tallet er stigende!


Nyheter

 


Scoringsvarsler

 


Resultater

 


Konkurranser

Les mer her

 





 

Kontakt oss

 

Webversion



Meld meg av nyhetsbrev

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Vedrørende din henvendelse til AtB - saksnummer 150623
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. januar 2022 kl. 14:18
Til: AtB Kundesenter <kundeservice@atb.no>
Kopi: postmottak@trondelagfylke.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 15. okt. 2021 kl. 08:21 skrev AtB Kundesenter <kundeservice@atb.no>:



Hei,

Viser til din tidligere innsendte e-post der du viser til at det ikke er du som har sendt henvendelsen til oss.

Kontaktskjemaet til atb, sender kopi av innsendte saker på kopi til avsender. Dersom det er noen andre som har sendt inn henvendelse, men lagt til din e-post, så kan dette forklare hvorfor du har fått kopi av innsendt sak på mail.

Vi ønsker for ordens skyld å informere om at vi har slettet saken fra vårt system.

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen,
Jahn Erik
Rådgiver kundetjenester
AtB AS

For ytterligere kontakt i dette tilfellet, vennligst oppgi saksnummer 150623. Hvis du ikke er den rette mottaker av henvisningen, vil vi være takknemlig om du varsler oss om dette. Du kan svare på denne e-postmeldingen ved å trykke Svar/Reply i e-postklienten din. Dokumenter/bilder må sendes som vedlegg og ikke kopieres direkte inn i e-posten.