torsdag 24. februar 2022

Nå har jeg begynt å oppdatere footerne på mirror-nettstedet sitt mobil-nettsted

oppdatere footer

https://johncons.net/arkiv_mobil.html

PS.

Det neste når det gjelder webdesign.

Det blir da å sette den 'mobil-nettsted-footeren', på PC-nettstedene.

Og det begynner jeg da med, om en uke eller to.

(Er planen).

For det er mye mobilbilder, nettmobbing-bekjemping, post/brev og skildringer osv., som jeg har planer om å jobbe med, i mellomtiden.

(For å si det sånn).

Og så, i mars/april en gang, så begynner jeg på Min Bok, som fil-utgave.

Og så Min Bok 4 etter det igjen.

(For Min Bok 2 og Min Bok 3 ligger allerede på nettstedet.

I doc-fil-utgave og pdf-fil-utgave.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Sånn blir PC-nettstedet med den nye footeren forresten, (noe alle 'PC-nettsidene' skal få, iløpet av de neste ukene):

med ny footer 2 paint

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Sak #881110
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 14:28
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: presse@ruter.no, post@viken.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sd.dep.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Ruter Kundeservice <ikke-svar@ruter.no>
Date: fre. 12. nov. 2021 kl. 14:26
Subject: Sak #881110
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei og takk for at du kontakter oss.

Det stemmer at man må laste ned appen på App store eller Google play. Man må ha tilgang til nettet for å laste ned appen og kjøpe billett.

Om du laster ned Ruter-appen, kan man kjøpe billetter via Vipps eller betalingskort. Man må ha billett i selve appen. Man kan ikke reise med bare kvitteringen. QR kode må vises ved billettkontroll.

Vi kan dessverre hjelpe deg med Vy sin app og anbefaler at du tar kontakt med Vy for spørsmål om betalinger hos Vy.

 
Trykk her for å oppdatere saken din
(direkte svar på denne e-posten vil ikke komme fram til oss)
 

Med vennlig hilsen
Harpreet L.
Kundekonsulent

Ruter As

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Standard Edition 311: Why Self-Belief Is Vital For Leaders As We Open Up
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 14:19
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: online@ceoinstitute.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: IIDM Newsletter <online@ceoinstitute.com>
Date: tor. 25. nov. 2021 kl. 01:58
Subject: Standard Edition 311: Why Self-Belief Is Vital For Leaders As We Open Up
To: Erik Ribsskog <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


Web Version | IIDM Home
Find IIDM on: Find IIDM on LinkedIn Find IIDM on Facebook Follow IIDM on Twitter Find IIDM on YouTube
  International Institute of Directors and Managers
IIDM Newsletter
Standard Edition 311
November 2021

Dear Erik ,

Thank you for registering to receive IIDM Newsletters. IIDM is a fully owned and managed subsidiary of The CEO Institute, Australia's leading peer-to-peer membership organisation for CEOs, senior executives and managers. For details about our programs visit www.ceoinstitute.com.

Become a member Become A Member
Sent from a friend?
Subscribe now Send To A Friend
Article | Why Self-Belief Is Vital For Leaders As We Open Up - Nikki Fogden-Moore
Case Study | Creating Big Dreams - Adelaide Dream Homes Article | Why Focusing On Risk Through Your People Drives Transformational Change | Lisa Sisson
Business Book Extract | Go Live! - Fred Schebesta Top CEO Issues
Certified Manager Program | The CEO Institute
Contribute to IIDM
About Us | Become A Member | Unsubscribe | Site Map | Contact Us | Advertise With Us
Copyright © IIDM

You are receiving this email because you are a registered user on the IIDM website at www.iidmglobal.com .
Disclaimer: Information in this e-newsletter is for general use. IIDM strongly recommends readers seek specific advice in respect of their individual circumstances.
Unsubscribe: If you do not wish to receive any further notifications, please email online@ceoinstitute.com , with 'Unsubscribe' in the subject line or click on the 'Unsubscribe' link above.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Kvittering på mottatt henvendelse til Tolletaten
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 14:08
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: post@toll.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <noreply@toll.no>
Date: ons. 24. nov. 2021 kl. 23:08
Subject: Kvittering på mottatt henvendelse til Tolletaten
To: <eribsskog@gmail.com>


Takk for henvendelsen din, Erik Løvenbalk Ribsskog,

På generelle henvendelser kan du regne med svar i løpet av fem virkedager. For saksbehandling er det lengre behandlingstid.

Kvittering på mottatt henvendelse:

Om saken:
Hva gjelder det? Hva skal dette bety?
Nærmere beskrivelse: Hei, jeg har flere titalls Toll-klager, som dere ikke har etterforsket. (Han sjefen deres Gunnersen døde. Og ingen ryddet opp etter han, virket det som). Og nå får jeg denne gåtefulle/kryptiske mailen, på toppen av dette. Hva skal dette bety. Dette må jeg klage på. Noen har snik-innført et folkeregister #2, (over mail-adresser), som politiet her bruker, (kan det virke som). Er det ikke mer ordentlig, hvis Toll sender brev? Og hva skal denne mailen bety? Det står jo ikke hva det gjelder. Jeg har ikke drevet med snik-alkoholisert noen saker nylig, så denne mailen gir ikke noe mening for meg. Dette blir fremmedgjøring, så det må jeg klage på. Jeg har ikke gitt Toll min mail-adresse. Så dette blir som noe 'Stasi-greier', må jeg si. Dette må jeg klage på. Skjerpings! Erik Ribsskog

Kontaktinformasjon:
Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
Firmanavn:
Organisasjonsnummer:
Telefon: 96853024
E-post: eribsskog@gmail.com

 

Med vennlig hilsen

Tolletaten
post@toll.no
telefon: +47 22 86 03 12
organisasjonsnummer: 974761343

Jeg sendte en e-post til EFI AS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 13:52
Til: kundeservice@mail.efi.no
Kopi: boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

men som jeg har skrevet til dere mange ganger.

(Blant annet i min mail fra 8. februar).

Så ønsker jeg å vite navnet, på de nett-trollene, som har bestilt 'dritt' fra dere, i mitt navn.

Og jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen.

Og jeg må ta med om, at jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.

Siden at de underordnede hos dere, er noen slags primadonnaer, (virker det som), som nekter å sende dette oppover, når jeg ber de om det.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 26. okt. 2021 kl. 07:56 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
Hej Erik, 
 
Det här mailet har du skickat fel. Det här har vi inget med att göra.
 
Trevlig tisdag!
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 

 
w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
 

Original Text

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: boligbistand@baerum.kommune.no
CC: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>;LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>;LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>;postkasse@datatilsynet.no
Sent: 25.10.21 14:40:30
Subject: Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
 

Hei,
 
jeg viser til Deres brev fra 12. oktober.

(Se vedlegg).

Dere skriver at jeg må kontakte Nav Bærum for å søke om støtte til å betale strøm-regninger.

Men det har jeg allerede gjort.

(Noe Bærum kommune blant annet, fikk en mail om, (fra meg), her om dagen.

Det er snakk om et Nav-vedtak fra februar).

Jeg har også sendt om dette til riktig department nå, (arbeids og sosialdepartementet), som Nav sorterer under.

På vedtak-brevene fra Nav Bærum, så står det skrevet: 'Bærum kommune', (med store bokstaver), i brev-hodet.

Men ifølge Wikipedia så sorterer visst Nav formelt under det nevnte departementet.

Men det blir litt som noe 'Kafka-aktig' da, når det står Bærum kommune på brevene til Nav, og Bærum kommune samtidig nekter å ta imot mailer til Nav, (og sende de videre til Nav).

Fordi at arbeidsdepartementet visstnok er Nav sin formelle eier/moder-organisasjon.

Da blir det som noe 'Stasi-greier', må man vel si.

Så det må jeg klage på.

Jeg har også sett på Nav sitt nettsted igjen.

Og jeg finner ikke noen mail-adresse til hverken 'Nav-etaten' sitt hovedkontor eller til Nav Bærum, på det nettstedet.

Men nå har jeg sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet.

For da blir dette deres ansvar, sånn som jeg har forstått det.

Og jeg har også sendt kopier til Sivilombudsmannen og Statsforvalteren/Fylkesmannen siden Ålesund brant liksom, om dette.

For her er det snakk om saksbehandler-feil/sabotasje fra Nav, kan det virke som.

Så dette må da være en sak, som er midt i blinken, både for Statsforvalteren og Sivilombudet, (som de vel heter nå).

Og at Bærum kommune skal drive med noe slags snobberi, og nekte å sende mailer videre til Nav Bærum, (som kommunen vel samarbeider med, deler brevark med, og del-finansierer).

Det hører ikke hjemme noen steder, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 25. okt. 2021 kl. 13:28
Subject: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 18. oktober.

Det er det samme igjen, som i den forrige mailen.

Ifølge mitt sosial-støtte-vedtak fra februar, (som jeg sendte dere her om dagen), så skal Nav betale strømregningene for min kommunale leilighet, (etter at jeg har levert disse hos Nav Bærum), siden at jeg er arbeidsledig og uten inntekt/formue.

Jeg får bare 5.000-6.000 i måneden, til livsopphold.

Så jeg har ikke mulighet til å betale disse dyre strømregningene.

Så dette må dere ta med Nav.

Jeg har levert alle strøm-regningene, innen fristen, hos Nav, (i deres spesielle konvolutter, hvor man skriver på sitt personnummer, saksbehandler-navn og dato).

Saksbehandler er forresten ei Kristin.

(Ihvertfall så har de bedt meg om å skrive det navnet på konvoluttene.

Jeg har ikke hatt møte med noen rådgivere hos Nav siden jeg bodde i Trondheim, i noen måneder, i 2018.

Av en eller annen grunn).

Som sagt så hadde Nav Bærum en avtale med husvert-firmaet Narverud, da jeg bodde på tidligere Thon Hotel Høvik/Esso Motor-hotel, fra 2015 til 2017.

Så det skal være mulig for dere å få disse pengene direkte fra Nav, (vil jeg si).

Jeg har ihvertfall levert alle bilag, på riktig måte, og i god tid innen tidsfristene.

Så hva Nav driver med, det kan man lure på.

Det virker som at de liksom har fått 'mensen', (som noen sier), for å være litt skøyal.

Så dette kan man lure på.

Jeg har siden sist lest om Nav på Wikipedia.

(Mange syntes visst at det var et feilskritt å slå sammen sosialkontoret, arbeidsformidlingen og trygdeetaten.

Og det blir vel mye som en sånn 'black box', hvor personvernet går ad undas, tørr jeg nesten si, etter å ha lært mye om sånt, under min nevnte utdannelse.

Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, (https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html), mot Nav, (hvor de spiller dumme).

Så dette er kanskje furting fra Nav).

Så her må dere kontakte Nav, som jeg har fortalt dere ørten ganger nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 25. okt. 2021 kl. 12:20
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>


Hei,

jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.

Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).

Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.

Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.

Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.

For disse nett-trollene har bestilt 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.

Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.

Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).

Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.

Jeg tar dette med Datatilsynet.

Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,

 

 

 

Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere. 

 

Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken. 

 

 

 

 

 

 

 

Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Nina
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80
 
Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no
 

<eribsskog@gmail.com>

October 24th, 2021 11:22

Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart dere om.

Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).

Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.

(Noe jeg har opplyst dere om tidligere).

Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.

Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.

Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.

Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle 'skjema-konvolutter'.

Så hva de driver med, veit jeg ikke.

Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).

Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.

Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.

Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).

Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.

Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.

Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.

(Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.

Kan man kanskje lure på).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>


Hei,

i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei igjen,

 

Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.

 

 

Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!

 

 

 

Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80
 
Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no
 

<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 08:53

Hei,

Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.

Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.

Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.

Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.

Og det er ikke mitt mobil-nummer.

Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg forklart om tidligere.

Men dette ignorerer dere.

Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,

 

bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).

 

Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sladdet av johncons-blogg), (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: (Sladdet av johncons-blogg)/ MålepunktID:(Sladdet av johncons-blogg).

 

Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.

Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.

 

Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 - 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 - 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.

Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593

 

 

Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!

 

 

 

Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80
 
Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no
 

<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 06:37

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.


 

Jeg sendte enda en e-post til LOS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! [INC ID# 659097] CRM:0524003623
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 13:38
Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, kunde@bodoenergi.no, post@elhub.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no
Hei,

som jeg skrev i den forrige mailen, så er dette at dere svarer på en mail som dere bare har fått en kopi av, (som en oppdatering).

Dette er egentlig ikke en mail som jeg har sendt til dere.

(Dette har bare fått en kopi.

For å si det sånn).

Og dere kunne kanskje ha forklart om hvilke myndigheter som rydder opp i strøm-klager, istedet for å bare skrive noe meningsløs svada.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


lør. 9. okt. 2021 kl. 12:00 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei 
 
Her må du ta kontakt med strømleverandør du har hatt. Du har ikke hatt noe strømabonnement hos Los så vi kan dessverre ikke hjelpe deg. 
 
Med ønske om en fin dag

Vennlig hilsen 
Meike | Kunderådgiver
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS 
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

 



  ------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Sat Oct 09 2021 11:16:50 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: svc.no.nova@lowell.com;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; kundesenter.no@lowell.com; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; kundeservice@hafslundstrom.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@norgesenergi.no;
Emne: Re: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! [INC ID# 659097]

Hei,

så dette er altså ikke mulig å ta med disse firmaene?

Dere ønsker istedet å ødelegge helga til folk som en bunch med sadister, (hadde jeg nær sagt).

Og så er det ingen person som har undertegnet mailen deres.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet hos dere om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
lør. 9. okt. 2021 kl. 09:40 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Takk for din henvendelse.

Om du mener NorgesEnergi og Fortum Strøm(tidligere Hafslund Strøm) har fakturert deg for samme mnd så ber vi deg sende oss kopi av fakruraene så vi kan undersøke dette nærmere. Det skal i utgangspunktet ikke være mulig å bli fakturert fra to selskaper for samme periode.

Mvh
Lowell Norge AS

>Hei,
>
>det virker som at dere bare har vikarer på jobb.
>
>Som jeg forklarte i den forrige mailen, så har jeg også fått faktura, fra Norgesenergi, for den samme strømmen, (i juli og august).
>
>Og det er riktig at jeg skal få dobbelt opp, med regninger, fra både Hafslund og Norgesenergi.
>
>Så her er det Hafslund, som har surra.
>
>Og det virker som at dere ignorerer dette temaet.
>
>Dere kommenterer ikke, om den regningen, som jeg har fått, fra Norgesenergi.
>
>Det hopper dere elegant over.
>
>Så jeg må si at det er noe slags svindel dere, (og Hafslund), driver med.
>
>Jeg skjønner at Hafslund blir furtne, når de mister strøm-kunder.
>
>Men de burde holde denne furtinga for seg selv, og ikke la det gå ut over strøm-kundene.
>
>Dette må er svindel-forsøk, må jeg si.
>
>Så nå får dere se å slutte med disse åndssvake truslene deres.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg sendte Hafslund en mail om dette, (med kopi til dere blant annet), på 30. september.
>
>Og så svarer dere, på min første mail, fra 12. september.
>
>Så da er det ikke noe rart i, at det blir surr.
>
>Her må dere slutte å tulle, og begynne å følge med litt i timen, (som de sier).
>
>Skjerpings!
>
>
>lør. 2. okt. 2021 kl. 14:18 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>:
>Hei.
>
>Dette er noe du må ta opp med kommunen og få avklart. Per dags dato er kravene på ditt navn og du står som ansvarlig for disse. Vi ber om at du sjekker opp dette snarest da kravene kan øke med ytterligere saksomkostninger.
>
>Vi tar ikke kontakt med kommunen for å kreve inn så lenge kravene står på ditt navn.
>
>Med vennlig hilsen
>Lowell Norge AS
>
>
>
>From: eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>
>Sent: 12.09.21 00:47
>To: svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>
>Cc: sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>;post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>;amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>;hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>;kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>;lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>;post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>;post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>;kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>;post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>;kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>
>Subject: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
>
>Hei,
>
>jeg viser til Deres brev fra 3. september.
>
>(Se vedlegg).
>
>Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
>
>Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
>
>Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
>
>Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
>
>Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
>
>Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
>
>Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
>
>Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
>
>Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
>
>Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
>
>Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
>
>Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
>
>Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
>
>Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
>
>Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
>
>Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
>
>Og så får jeg innkassovarsel.
>
>Det er jo latterlig.
>
>Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
>
>De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
>
>Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
>
>Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
>
>(Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
>
>Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
>
>Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
>
>Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
>
>(Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
>
>Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
>
>Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
>
>Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
>
>Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
>
>Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
>
>Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
>
>Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske 'grunnlegger' Brambini.
>
>Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
>
>Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
>Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
>To: <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>
>Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>,post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>
>
>
>Hei,
>
>denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
>
>Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
>
>Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
>
>Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
>
>(Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
>
>Og det har funka greit, i tre år nå.
>
>Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
>
>Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
>
>Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
>
>Mvh.
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
>
>Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
>
>Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
>
>Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
>
>Skjerpings!
>
>PS 2.
>
>Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
>
>'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Oppdatering/Fwd: Klage
>Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>> 25. august 2021 kl. 01:16
>Til: sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>
>Kopi: "post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>" <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>,kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>
>Hei,
>
>foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
>
>Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
>
>Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
>
>(I følge X antall skriftelige vedtak.
>
>Som Nav nå har begynt å tulle med).
>
>Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
>
>Og det har funka bra.
>
>Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått 'mensen', kan det virke som.
>
>Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
>
>Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
>
>(Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
>
>Etter å ha gått ned dit, for å få litt 'Corona-trim'.
>
>For å si det sånn).
>
>Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
>
>Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Med hilsen
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
>
>Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
>
>Men nei.
>
>Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
>
>Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
>
>(Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
>
>Men nei).
>
>Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
>
>Noe sånt.
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
>
>Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
>
>Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
>
>Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
>
>Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
>
>Noe sånt.
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
>Subject: Klage
>To: <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>
>Cc: post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>
>
>
>Hei,
>
>siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
>
>Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
>
>(Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
>
>Så man kan ikke bare maile regningene.
>
>Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
>
>Men de har en 'russisk' postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
>
>Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
>
>Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
>
>Så det må jeg klage på).
>
>Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
>
>Dette er en postluke.
>
>Og den er litt trang/lang.
>
>Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
>
>Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
>
>Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine 'skjema-konvolutter', (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
>
>Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
>
>Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
>
>Og da lå det et inkasso-varsel der.
>
>Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
>
>De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
>
>Så jeg har fått inkasso-varsel.
>
>Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
>
>(På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
>
>Men jeg vet ikke om de har betalt den.
>
>Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
>
>Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
>
>Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
>
>Dette er i tillegg til tidligere tull.
>
>'Nazistene' hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
>
>Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
>
>Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
>
>Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
>
>Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
>
>Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
>
>Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
>
>Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
>
>Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
>
>Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
>
>Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
>
>Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>IMG_20210825_0001 paint.jpg
>638K '.
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>
>Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
>Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
>To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com<mailto:eribsskog%2B250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>>
>
>
>Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
>
>Vipps eller betal med kort:
>Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
>
>Betal gjennom banken din:
>Beløp: 2 963,80
>Konto: 63180520351
>KID: 0136068872052410068
>
>Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
>Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
>
>Hilsen oss i Lowell Norge AS
>
>------------------------------------
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303417095384
>NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.
>
>
 

Jeg sendte en e-post til LOS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 13:12
Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, kunde@bodoenergi.no, post@elhub.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no
Hei,

nå har du svart på en kopi, som dere har fått, siden at Bærum kommune har nevnt dere, i min husleie-kontrakt.

Siden dette, så har noen nett-troll bytta strøm-leverandør, i mitt navn, til Glitre, (i Drammen), og noen i Nord-Norge.

På Glitre sitt nettsted så stod det e-post-adresser til hvilke myndigheter, som har med strøm-bransjen å gjøre.

Så om dere heller kunne opplyst om hvordan man skal gå frem, istedet for å bare skrive noe tafatte greier.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Som svar på en av mine seinere mailer, så har dere også sendt meg noen tekst-meldinger.

(En som heter Lars Kristensen hos dere, sendte meg en tekstmelding, i går.

Som svar på en kopi-mail.

Men for det første så trenger dere svare som idioter, på kopi-mailer, som er sendt, som oppdateringer.

Og for det andre, så velger kunden/borgeren korrespondanse-metode.

Så at dere på 'fjortiss-jenters' vis hopper fra mail til SMS.

Det blir litt merksnodig, må jeg si.

Skjerpings!


ons. 6. okt. 2021 kl. 09:04 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei igjen Erik
 
Hos Los har du ingen abonnement så kan dessverre ikke hjelpe deg i denne saken. 
 
Med ønske om en fin dag

Vennlig hilsen 
Meike | Kunderådgiver
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS 
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

 

------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Thu Sep 30 2021 16:28:35 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: kundeservice@hafslundstrom.no;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; svc.no.nova@lowell.com; kundesenter.no@lowell.com; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@norgesenergi.no;
Emne: Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Hei,

jeg viser til deres siste brev/inkassovarsel, (fra 17. september).

(Se vedlegg).

nå begynner jeg å bli lei av å forklare om dette.

Så jeg sender også kopi til Reguleringsmyndigheten for energi, (som jeg har funnet om på nettet nå).

Så kanskje de klarer å få dere strøm-firmaene til å skjerpe dere.

Som sagt, så leier jeg av Bærum kommune.

Og i en perm, som jeg fikk, da jeg flytta inn her, (i 2018), så står det: 'Ved innflytting i bolig, bestiller Boligbistand strøm, samt nettlede fra Hafslund'.

Så Bærum kommune har bestilt strøm-abonnement i mitt navn, (for å si det sånn).

Og så under coronaen, så fikk jeg fornyet leie-kontrakt.

Og der stod det at Bærum kommune muligens ønsker å bytte til LOS, (i mitt navn), for da fikk de en måned gratis.

Men jeg har ikke fått noe bekreftelse om dette, fra Bærum kommune.

Og jeg har fått Hafslund-regninger, som jeg har levert hos Nav, (en gang i måneden), som vanlig.

Men så har tydligvis ikke Nav betalt disse regningene.

Jeg kommer ikke inn, på 'min konto', hos Hafslund.

Siden at det var kommunen som opprettet strøm-abbonementet, i mitt navn.
 
(Så de har kanskje opprettet en e-post-adresse i mitt navn osv., undrer jeg.

Hm).

Så jeg får ikke sett online, (på min Hafslund-konto), angående når/om Nav betaler.

Og Nav gir meg heller ikke noen tilbakemeldinger om dette, (jeg leverer strøm-regningene i en konvolutt, en gang i måneden, hos Nav Sandvika).

Men det er mulig at bolig-bistand kan ha fortalt til Nav, at de skulle bytte til LOS.

Og så har Nav bare kasta Hafslund-regningene.

For jeg har også fått en faktura, fra Norgesenergi, (så kommunen har kanskje blanda disse navnene, de skriver at de kanskje vil bytte til LOS, (på den nye kontrakten), og så har de muligens bytta til Norgesenergi istedet, hvis ikke det er noen nett-troll som har gjort det).

Så både Hafslund og Norgesenergi, har fakturert, for strøm, i høst.

Og så får jeg inkasso-varsler, fra Hafslund.

Det må vel sies, å være, på grensen, til svindel.

Så dette håper jeg at den 'strøm-ombudsmannen' rydder opp i.

Jeg har nå levert Norgesenergi sin faktura, (for strøm i høst), til Nav.

Så jeg regner med at de betaler den.

Og jeg må derfor si, (jeg antar at det er Bærum kommune som har bytta til Norgesenergi, i mitt navn), at dere hos Hafslund, driver og surrer fælt.

Hvis Bærum kommune har bytta til Norgesenergi, så skal ikke Hafslund sende regninger, (mener jeg).

Her er det at dere har festa fælt, i forbindelse med gjenåpningen, (kan det virke som).

At dere har gjort noen stygge blemmer.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 
---------- Forwarded message ---------
Fra: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
Date: ons. 29. sep. 2021 kl. 08:03
Subject: SV: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
 
Hei igjen Erik,

Jeg finner ikke noe registrert på ditt navn.

For å sjekke opp i om du er kunde hos oss trenger vi fødselsdato eller målernummeret det gjelder.

Bare å ta kontakt dersom du har flere spørsmål.

Ønsker deg en fin dag!

 

Vennlig hilsen 
Hege | Kundebehandler
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

 

 
------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Fri Sep 24 2021 15:09:03 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>;
Kopi: Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>;kundeservice@norgesenergi.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org; kundeservice@hafslundstrom.no; lbf@lbf.no;post@finkn.no; post@akademikerforbundet.no; kundesenter.no@lowell.com; svc.no.nova@lowell.com;
Emne: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Hei,

etter at jeg sendte den forrige mailen, så har jeg fått en faktura fra Norgesenergi (med fakturadato 13. september).

Og de har fakturert strøm fra 1. august og nettleie, (fra Elvia), fra 1. juli.

De skriver at jeg har gjort et godt valg.

Men jeg har ikke byttet strøm-leverandør.

Men det er mulig at kommunen kan ha gjort det.

De byttet dørlås her, på begynnelsen av coronaen, uten å sende noe skriftlige, (kun noen kryptiske talebeskjeder la de igjen, som jeg trodde måtte være angående en Erik i Sandvika, eller noe, for det ga ikke noe særlig mening).

Så dette er muligens noe slags uskikk, (eller noe lignende), fra kommunen.

Hvis ikke det er noen nett-troll som har tullet.

På husleie-kontrakten står det at kommunen ønsker å bytte til LOS, men det er mulig at de liksom har ombestemt seg, før de skrev ut den kontrakten, selv om det kanskje ikke gir så mye mening.

Men de har kanskje en slags hersje-kultur).

Erik Ribsskog
 
søn. 19. sep. 2021 kl. 12:59 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei Erik,
 
Takk for at du tar kontakt med oss.
 
Vi trenger ditt kundenummer hos oss for å kunne se på dette.
Dersom du er kunde hos oss og Nav skal betale må Nav kontakte oss slik at vi får registrert fakturainformasjonen til Nav.
Hører fra deg.
 
Ønsker deg en fin dag!
Vennlig hilsen 
Hege |Kundebehandler
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

 

 
------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Sun Sep 12 2021 00:46:20 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: svc.no.nova@lowell.com;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>;kundesenter.no@lowell.com;post@akademikerforbundet.no;post@finkn.no;lbf@lbf.no; kundeservice@hafslundstrom.no;hrwuk@hrw.org;amnestyis@amnesty.org;post@sivilombudsmannen.no;sfovpost@statsforvalteren.no;
Emne: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 3. september.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).

Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.

Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).

Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.

Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.

Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).

Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).

Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.

Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.

Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.

Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.

Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.

Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.

Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.

Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).

Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.

Og så får jeg innkassovarsel.

Det er jo latterlig.

Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.

De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.

Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.

Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.

(Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.

Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).

Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.

Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.

(Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).

Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).

Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.

Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.

Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.

Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.

Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).

Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske 'grunnlegger' Brambini.

Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.

Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.

Skjerpings!

Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
To: <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,

denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).

Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.

Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.

Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.

(Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).

Og det har funka greit, i tre år nå.

Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.

Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.

Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.

Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.

Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).

Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.

Skjerpings!

PS 2.

Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:

'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>25. august 2021 kl. 01:16
Til: sfovpost@statsforvalteren.no
Kopi: "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
Hei,
 
foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
 
Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
 
Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
 
(I følge X antall skriftelige vedtak.
 
Som Nav nå har begynt å tulle med).
 
Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
 
Og det har funka bra.
 
Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått 'mensen', kan det virke som.
 
Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
 
Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
 
(Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
 
Etter å ha gått ned dit, for å få litt 'Corona-trim'.
 
For å si det sånn).
 
Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
 
Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
 
Dette må jeg klage på.
 
Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
 
Så dette må jeg klage på.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
 
Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
 
Men nei.
 
Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
 
Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
 
(Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
 
Men nei).
 
Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
 
Noe sånt.
 
Dette må jeg klage på.
 
Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
 
Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
 
Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
 
Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
 
Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
 
Noe sånt.
 
Så dette må jeg klage på.
 
Skjerpings!
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
Subject: Klage
To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
 
 
Hei,
 
siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
 
Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
 
(Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
 
Så man kan ikke bare maile regningene.
 
Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
 
Men de har en 'russisk' postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
 
Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
 
Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
 
Så det må jeg klage på).
 
Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
 
Dette er en postluke.
 
Og den er litt trang/lang.
 
Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
 
Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
 
Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine 'skjema-konvolutter', (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
 
Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
 
Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
 
Og da lå det et inkasso-varsel der.
 
Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
 
De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
 
Så jeg har fått inkasso-varsel.
 
Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
 
(På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
 
Men jeg vet ikke om de har betalt den.
 
Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
 
Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
 
Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
 
Dette er i tillegg til tidligere tull.
 
'Nazistene' hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
 
Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
 
Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
 
Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
 
Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
 
Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
 
Så det må jeg klage på.
 
Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
 
Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
 
Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
 
Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
 
Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
 
Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
 
Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
 
Skjerpings!
 
Erik Ribsskog
 
IMG_20210825_0001 paint.jpg
638K '.
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!

Vipps eller betal med kort:
Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.

Betal gjennom banken din:
Beløp: 2 963,80
Konto: 63180520351
KID: 0136068872052410068

Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.

Hilsen oss i Lowell Norge AS

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.

3 vedlegg
IMG_20220223_141602.jpg
1271K
IMG_20220223_141610.jpg
1108K
IMG_20220223_141619.jpg
1309K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20220223_141602

IMG_20220223_141610

IMG_20220223_141619

Jeg sendte en e-post til Telio

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 10:44
Til: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Kopi: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, nextgentel.no@servicemail.recheckit.com, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

jeg viser til deres brev/faktura fra 15. februar. (Se vedlegg).

Dette er heller ikke noe jeg har bestilt.

Som jeg forklarte om i den forrige mailen, så er det noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her og.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 23. feb. 2022 kl. 20:11
Subject: Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev fra 15. februar. (Se vedlegg).

Dette er ikke noe jeg har bestilt.

Som jeg har sagt fra om til dere tidligere, så er det noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 21. nov. 2021 kl. 23:36
Subject: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Date: tor. 26. aug. 2021 kl. 19:10
Subject: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
To: <eribsskog+lail-ni@gmail.com>


Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.

For information in English, please read further down.

Ditt saksnummer er 371656191 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.

For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.

Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/

Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.

Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.


Med vennlig hilsen

Telio Kundeservice
www.telio.no


Du skrev:

Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.

Mvh
Laila Monica Vedumprompen Nikolaisen Ribsskog
Christian Krohgs gate 43A
0186 Oslo
Tlf 91587593


Saksnummer: 371656191


 
Engelsk tekst:
 
In English:

Thank you for contacting Telio Customer Services.

Your ticket number is: 371656191. Please, find your message enclosed below.  

In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.

You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.

As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via "Min side"(My Page).
To log on to "Min side", please go to www.telio.no.

Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.

Yours sincerely,

Telio Customer Services
www.telio.no



You wrote:

Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.

Mvh
Laila Monica Vedumprompen Nikolaisen Ribsskog
Christian Krohgs gate 43A
0186 Oslo
Tlf 91587593


Saksnummer: 371656191

 

2 vedlegg
IMG_20220224_0001 paint.jpg
738K
IMG_20220224_0002.jpg
360K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20220224_0001 paint

IMG_20220224_0002