torsdag 7. april 2022

Jeg sendte enda en e-post til Power

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ticket [11494] - Transportskade - 1901 - 213113139
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. april 2022 kl. 21:52
Til: POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>
Kopi: elizabeth.gill@power.no, kjededrift@homeandcottage.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, stian@dokken-anlegg.no
Hei,

jeg synes dere endrer grunnen for det med bildene hele tida.

Men som jeg avtalte med han Mons, for cirka en uke siden så ønsket jeg et avslag, (blant annet siden at budene var forsinket, jeg måtte vente i 5-6 timer på de, og varene kom ikke med Postnord, men med et lite budfirma).

Men det høres greit ut med 50 prosent.

Da glemmer jeg problemet med den Senz-barbermaskinen, (som jeg kjøpte i Oslo, før jul).

Greit å bli ferdig med dette og.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes forresten at det er rart, at dere ikke hører med budene, når det er transport-skade.

For de husker det vel, hvis for eksempel lasset har velta.

For å si det sånn.

Skjerpings!


tor. 7. apr. 2022 kl. 16:19 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:
Hei Erik,



Jeg forsøkte å ringe deg nå nettopp. Jeg er leder her på kundesenteret og skal gjøre mitt beste for at vi kommer frem til en løsning du er fornøyd med. 



Først og fremst vil jeg bare forklare deg hvorfor vi er etterspurt tydeligere bilder, dette er for å se om skaden har noe påvirkning på selve produktets drift og for å avgjøre størrelsen på kompensasjonen. 



Jeg har to løsninger:



Første løsningsforslag: Jeg krediterer deg 50% av kjøpssummen på fryseskapet mot at du beholder skapet, send meg en bekreftelse på det så fikser jeg det.



Andre løsningsforslaget er at jeg oppretter en erstatningsprodukt som blir levert hjem til deg. Vi henter det skadet produktet når det nye blir levert.



Hører fra deg.



Mvh



Yasin

POWER Kundeservice

https://www.power.no/kundeservice/

+4721004000



Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng - få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/

<eribsskog@gmail.com>

April 7th, 2022 15:06

Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket svar, fra en overordnet, om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Som jeg tidligere har fortalt, så synes jeg at det blir som noe hundsing, at dere vil, at jeg skal ta bilde, av den samme transport-skaden, hundre ganger, liksom.

Så det må jeg igjen klage på.

(Det var det samme på chatten, første gang jeg prøvde den.

Jeg chatta med en Osman.

Og han skulle ha ordre-nummer og bilde.

Selv om jeg oppga navn og mail-adresse, før chatten startet.

Så ordre-nummeret måtte dere vel klare å finne selv.

Det er jo som at dere maser høl i huet på folk.

Må jeg si.

Trenger dere egentlig bilde.

Hvis det er noe med Oda-varene, (som vakum-slip eller manko), så ber ikke de om bilde.

For å si det sånn.

Så dette blir som noe uverdig hundsing/pirking.

Må jeg si).

Jeg har avtalt med en Mons, (på chatten deres), at jeg skulle få erstatning.

Så det er det som er ståa her.

Men dere drar dette ut, for moro skyld, kan det virke som.

Barbermaskinen som jeg fikk levert samtidig, (en Philips på tilbud til cirka 500 kroner), den gikk 'lokket' av, da jeg barberte meg, tidligere i dag.

Jeg vet ikke om det er en feil ved alle barbermaskinene, av denne typen, (Philips Series 1000).

Eller om det bare min barbermaskin, (av disse), som er sånn.

Det var også sånn, at jeg kjøpte, en Senz barbermaskin av dere, til 199 kroner, hos deres avdeling i Lille Grensen, (blir det vel), rett før jul.

Og den barbermaskinen lugger, (når jeg barberer meg), så den måtte jeg bytte ut.

(Den er noe skrot, må jeg si).

Og da spurte kassadama om telefonnummeret mitt, (når jeg skulle betale).

Men jeg skulle vel ikke ringe med barbermaskinen.

Ærlig talt.

For noe tull.

Det var også sånn, at hu stod der, i to-spann, med en mannlig kollega.

Og det var helt stille der, (det var bare meg der, av kunder), men likevel var det to i kassa, som ikke gjorde noen ting, (virka det som).

Så det er ikke rart, at dere ikke har penger, til å betale erstatning, når det blir transport-skade, når dere sløser med lønnsbudsjettet, på den måten.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 7. apr. 2022 kl. 11:58 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:


Hei,



Har sett på bildene dine, og de er faktisk litt utydelige.  Vi trenger bilder av fryseren.  Bildene du har sendt viser ikke selve varen.  Så for at vi raskt kan hjelpe deg er det ønskelig med nye bilder tatt litt på avstand.



Tusen takk for hjelpen :-)



Ha en en fin dag.






Mvh



Mette

POWER Kundeservice

https://www.power.no/kundeservice/

+4721004000



Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng - få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/

<eribsskog@gmail.com>

March 31st, 2022 15:26

Hei,

dette høres ut som noe tullball.

Dere må få dere nye briller, tror jeg.

Dette må jeg klage.

Vennligst send dette til en overordnet.

Erik Ribsskog


tor. 31. mar. 2022 kl. 14:59 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:
Hei Erik, 

Takk for din henvendelse. 



Det er kjedelig å høre at det bulk på den nye fryseren din. 



Det er vanskelig for oss å se bulkene på bildene du sendte. 



Flott om du kan sende nye bilder som er tydeligere slik at vi finner riktig kompensasjon for dette. 



Hører fra deg. 



Mvh



Marte

POWER Kundeservice

https://www.power.no/kundeservice/

+4721004000



Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng - få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/

<eribsskog@gmail.com>

March 31st, 2022 13:45

Attachments

IMG_20220330_173337.jpg IMG_20220330_173337.jpg (1.5 MB)

IMG_20220330_191830.jpg IMG_20220330_191830.jpg (1.4 MB)

Hei,

jeg har chattet med en som heter Mons, (blant annet), på deres web-chat.

Det var angående en fryser, som jeg fikk levert i går.

Det viste seg, at det var et par bulker, i fryseren.

Og siden at de budene var forsinket, så er jeg litt lei av å vente i mange timer på de.

Så vi avtalte at jeg skulle få et avslag i prisen, istedet for ny vare.

Jeg sender bilder av de nevnte bulkene.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Ordrenummeret er: 213113139

Jeg sendte en e-post til Power

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ticket [11494] - Transportskade - 1901 - 213113139
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. april 2022 kl. 15:06
Til: POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>
Kopi: elizabeth.gill@power.no, kjededrift@homeandcottage.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, stian@dokken-anlegg.no
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket svar, fra en overordnet, om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Som jeg tidligere har fortalt, så synes jeg at det blir som noe hundsing, at dere vil, at jeg skal ta bilde, av den samme transport-skaden, hundre ganger, liksom.

Så det må jeg igjen klage på.

(Det var det samme på chatten, første gang jeg prøvde den.

Jeg chatta med en Osman.

Og han skulle ha ordre-nummer og bilde.

Selv om jeg oppga navn og mail-adresse, før chatten startet.

Så ordre-nummeret måtte dere vel klare å finne selv.

Det er jo som at dere maser høl i huet på folk.

Må jeg si.

Trenger dere egentlig bilde.

Hvis det er noe med Oda-varene, (som vakum-slip eller manko), så ber ikke de om bilde.

For å si det sånn.

Så dette blir som noe uverdig hundsing/pirking.

Må jeg si).

Jeg har avtalt med en Mons, (på chatten deres), at jeg skulle få erstatning.

Så det er det som er ståa her.

Men dere drar dette ut, for moro skyld, kan det virke som.

Barbermaskinen som jeg fikk levert samtidig, (en Philips på tilbud til cirka 500 kroner), den gikk 'lokket' av, da jeg barberte meg, tidligere i dag.

Jeg vet ikke om det er en feil ved alle barbermaskinene, av denne typen, (Philips Series 1000).

Eller om det bare min barbermaskin, (av disse), som er sånn.

Det var også sånn, at jeg kjøpte, en Senz barbermaskin av dere, til 199 kroner, hos deres avdeling i Lille Grensen, (blir det vel), rett før jul.

Og den barbermaskinen lugger, (når jeg barberer meg), så den måtte jeg bytte ut.

(Den er noe skrot, må jeg si).

Og da spurte kassadama om telefonnummeret mitt, (når jeg skulle betale).

Men jeg skulle vel ikke ringe med barbermaskinen.

Ærlig talt.

For noe tull.

Det var også sånn, at hu stod der, i to-spann, med en mannlig kollega.

Og det var helt stille der, (det var bare meg der, av kunder), men likevel var det to i kassa, som ikke gjorde noen ting, (virka det som).

Så det er ikke rart, at dere ikke har penger, til å betale erstatning, når det blir transport-skade, når dere sløser med lønnsbudsjettet, på den måten.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 7. apr. 2022 kl. 11:58 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:


Hei,



Har sett på bildene dine, og de er faktisk litt utydelige.  Vi trenger bilder av fryseren.  Bildene du har sendt viser ikke selve varen.  Så for at vi raskt kan hjelpe deg er det ønskelig med nye bilder tatt litt på avstand.



Tusen takk for hjelpen :-)



Ha en en fin dag.






Mvh



Mette

POWER Kundeservice

https://www.power.no/kundeservice/

+4721004000



Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng - få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/

<eribsskog@gmail.com>

March 31st, 2022 15:26

Hei,

dette høres ut som noe tullball.

Dere må få dere nye briller, tror jeg.

Dette må jeg klage.

Vennligst send dette til en overordnet.

Erik Ribsskog


tor. 31. mar. 2022 kl. 14:59 skrev POWER Kundeservice <kundeservice@power.no>:
Hei Erik, 

Takk for din henvendelse. 



Det er kjedelig å høre at det bulk på den nye fryseren din. 



Det er vanskelig for oss å se bulkene på bildene du sendte. 



Flott om du kan sende nye bilder som er tydeligere slik at vi finner riktig kompensasjon for dette. 



Hører fra deg. 



Mvh



Marte

POWER Kundeservice

https://www.power.no/kundeservice/

+4721004000



Har du registrert deg for MyPOWER? Tjen poeng - få rabatt! I tillegg kan du finne alle dine kvitteringer, følge status på reparasjon og se leveringsstatus på dine ordre. Du finner MyPOWER her: https://power.no/my-power/

<eribsskog@gmail.com>

March 31st, 2022 13:45

Attachments

IMG_20220330_173337.jpg IMG_20220330_173337.jpg (1.5 MB)

IMG_20220330_191830.jpg IMG_20220330_191830.jpg (1.4 MB)

Hei,

jeg har chattet med en som heter Mons, (blant annet), på deres web-chat.

Det var angående en fryser, som jeg fikk levert i går.

Det viste seg, at det var et par bulker, i fryseren.

Og siden at de budene var forsinket, så er jeg litt lei av å vente i mange timer på de.

Så vi avtalte at jeg skulle få et avslag i prisen, istedet for ny vare.

Jeg sender bilder av de nevnte bulkene.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Ordrenummeret er: 213113139

Jeg sendte en e-post til BN Bank

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Kassakreditt
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. april 2022 kl. 08:53
Til: BN Bank <post@bnbank.no>
Kopi: kundeservice@sbanken.no, post <post@finkn.no>
Skjønner,

men det jeg tenkte på, var at det bank-kortet deres, så skrekkelig stygt ut, med sine signal-røde fremtoning.

Så om jeg kunne ha fått et sånt svart kort også, (sånn credit-kort vel).

Så kunne jeg har brukt det, i nattklubben, på Kiel-ferja, osv.

For der er det så ampert fra før, (med 'pingvin-kledde' folk osv., som går ned andre osv.).

Så jeg er litt redd for hva som vil skje, hvis jeg har et rødt bankkort, som jeg betaler med, i baren der.

Da smeller det vel, tenker jeg.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 7. apr. 2022 kl. 08:17 skrev BN Bank <post@bnbank.no>:
Hei.

 

Beklager. Vi tilbyr dessverre ikke kassakreditt i BN Bank pr i dag.

 

Ønsker deg en god dag.

 



Vennlig hilsen Jørgen Heggen
Kundekonsulent
Telefon 73892000 • www.bnbank.no

 

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Wednesday, April 6, 2022 6:37 PM
To: BN Bank <post@bnbank.no>
Cc: kundeservice@sbanken.no
Subject: Fwd: Kassakreditt

 

Hei,

jeg sender om det samme til dere.

Jeg har tenkt til å bytte 'hoved-bank' fra Nordea, (som jeg er misfornøyd med, etter mange år).

Men da skulle jeg gjerne hatt en liten kassakreditt, eller lån, fram til den tjuende.

For Nav har lurt meg litt, med et vedtak.

Jeg trodde jeg skulle få penger, den første april.

Men det skjedde ikke, (og de svarer ikke på klagen).

Husker at jeg hadde en sånn kassakreditt, på cirka 3.000, hos Kredittkassen, på midten/slutten av 90-tallet.

(Før jeg ble butikksjef, (på Rimi Nylænde), og bytta til DNB og hadde billån, stor kassakreditt og Mastercard osv., hos dem.

Så måtte jeg flytte/flykte til England, i 2004, og så bodde jeg der i ti år).

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 5. apr. 2022 kl. 22:29
Subject: Kassakreditt
To: <kundeservice@sbanken.no>

 

Hei,

jeg har hatt brukskonto hos Nordea siden 2014 (da jeg flytta tilbake fra England).

Men selv om jeg er en lojal kunde hos de, så har de nekta meg kassakreditt.

Nav har nemlig surra med et vedtak (og svarer ikke på klage).

Så jeg får ikke penger (til mat/husholdning) før jeg får bostøtten den tjuende.

Og vaskemaskinen har også røket.

Så jeg trenger egentlig en kassakreditt på cirka 2.000 til mat/husholdning, (fram til 20. april).

Pluss cirka 3.000 til ny vaskemaskin.

Og så overfører jeg da Husbanken-støtte og Nav-støtte gradvis til denne brukskontoen.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog

Som jeg vel har skrevet om i Min Bok 5. Så var det sånn, at min Rimi Bjørndal-underordnede Vanja Bergersen, en gang fortalte meg, (på bussen hjem fra jobb), at hu også jobba som aerobic-instruktør, og at hennes sjef i den jobben var Kari Jaquesson. Og hu er visst nå i hardt vær

hardt vær

https://www.dagbladet.no/nyheter/hevdes-a-spre-russisk-propaganda-kari-jaquesson-medeier/75772256

PS.

Mer om Vanja Bergersen, (som vel er adoptert fra Korea, som min tremenning Øystein):

som øystein

https://ultimovacs.com/about-ultimovacs/our-team

PS 2.

Vanja ble sendt med flypost til Norge, for å fleipe litt, (fra Østlendingen 16. juni 1978):

postmannen

https://www.nb.no/items/106d9e467710e300f076252c8a313e4a?page=5&searchText="vanja%20bergersen"~1

PS 3.

Vanja ble visst forlatt på en bru, da hu var tre uker gammel, (fra Glåmdalen 18. mars 1978):

bru


Det hadde vært artig å visst, om Øystein og Vanja var fra samme oppsamlingshjem, (i Seoul).

Og jeg jobba også sammen med en tredje koreansk 'oppsamlingshjem-person', i England, (på Arvato Liverpool), i 2006.

Nemlig Lise Mikkelsen fra Tønsberg.

Og jeg lurer også på om SirSirSir, (aka. Thomas 'Kongebonge' Olafsen), fra #quiz-show, også er, fra et aller annet koreansk oppsamlingshjem.

(Noe sånt).

Så jeg kjenner antagelig fire koreanske 'oppsamlingshjem-folk', da.

(For å si det sånn).

Dette er fra jobb (to personer), fra slekt (en person), og fra #quiz-show (en person).

Og her kan man kanskje finne svaret på, hvorfor min fars kusine Reidun, ville adoptere en gutt, (nemlig Øystein), fra Korea.

Vanja sine norske foreldre, ville visst ha en hjertevenn #2, (ved siden av sin ektefelle).

(Noe sånt).

Så å adoptere fra Korea, er kanskje noe folk gjør, hvis de har et dårlig/kjedelig/tomt ekteskap, (og/eller ikke kan få barn).

(For å si det sånn).

Eller kanskje de prøver å hjelpe, de som har dårlig råd, i den tredje verden.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Man kan kanskje lure på, hva grunnen var til, at Vanja bodde på Bjørndal, (et par steinkast unna butikken, (ikke langt fra Tibet-buddhist-tempelet Karma Tashi Ling)), når hennes norske foreldre var fra Innlandet.

Si det.

Man må vel gå ut fra, at Vanja sine norske foreldre, flytta inn til Oslo, en gang på 80/90-tallet.

(Noe sånt).

Da jeg begynte som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

Det var våren 1996, (husker jeg).

Og Vanja hadde vel da ganske nylig, fylt atten år.

Så hu hadde vel da bare jobba i butikken, i noen få uker/måneder, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe jeg ikke visste om, på den tida.

For å si det sånn.

Jeg satt en del i kassa, den første tida der.

For jeg måtte komme meg litt, etter en kne-operasjon.

Husker jeg.

Og da satt Vanja ofte i kasse 4, og jeg satt i kasse 3, (husker jeg).

Og disse kassene var vendt mot hverandre.

Så jeg husker godt Vanja, fra den første tida, på Rimi Bjørndal.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Vanja har jobbet for AstraZeneca, (et firma som min stesøster Christell, klagde på vaksinen til, da hu var på TV ifjor):

az


PS 8.

Vanja jobbet 17 år i AstraZeneca, (men sluttet et par år før pandemien dukka opp):

sluttet før pandemi

https://www.linkedin.com/in/vanja-sue-bergersen-779800b/details/experience/

PS 9.

Vanja slutta etterhvert på Rimi Bjørndal for å begynne på 7-Eleven, (ved siden av studier), husker jeg.

(Hu flytta også til en hybel/leilighet, i bydelen Uranienborg, (bak Slottet).

Sånn som jeg husker det).

Jeg traff henne fortsatt noen ganger på bussen, (ned til Oslo sentrum).

Og hu nevnte at hu syntes at det var artig, å være med, på: 'Kick off', (eller hva hu kalte det), med 7-Eleven.

(Hu mente kanskje noe lignende av juleøl-smaking.

Som vi i Rimi hadde.

Bare at de i 7-Eleven smakte på nye yogurt-is-slag osv., istedet.

For å si det sånn).

Vanja hadde også lyst til, å bli med meg, å skyte, med AG-en min, (som jeg hadde fått, siden at jeg hadde blitt overført til Heimevernet, noen år etter førstegangstjenesten).

Men jeg nekta, for jeg pleide aldri å bruke den AG-en, hvis det ikke var i forbindelse med en øvelse.

(Og det var ikke sånn, at jeg kjente, de andre HV-folka, så bra.

Det området jeg var i, (støtte-området), hadde folk spredt rundt i hele Oslo/Akershus, (og ikke kun fra St. Hanshaugen, hvor jeg bodde).

Og det var heller ingen jeg kjente fra førstegangstjenesten/'Min Bok 3-tida', som var i samme HV-område som meg.

For å si det sånn).

Det ville vært litt rart, å plutselig dukke opp, på en skytebane, med Vanja, (og AG-en).

(Vil jeg si).

Men hvis jeg hadde pleid å øvelses-skyte med AG-en, (noe man hadde lov til å gjøre, sånn som jeg husker det), så kunne jeg nok ha dratt med Vanja.

Men når jeg aldri pleide å gjøre det ellers.

Så hadde det blitt litt rart.

(Vil jeg si).

Og Vanja ville også, at min yngre halvbror Axel og jeg, skulle dukke opp, der hu jobba som aerobic-instruktør, (på Aker Brygge), og være med, på en av hennes aerobic-timer.

Men jeg hadde vel ledd litt av min yngre fetter Ove, (som var Norgesmester, (eller noe), i aerobic).

Så det nekta jeg å være med på.

Å være klovn, (i rare klær), på aerobic, (som vel må sies å være en dame-ting).

(På Sande videregående, (økonomi-året på handel og kontor), så dreiv alle jentene med aerobic, mens gutta spilte fotball, (i en av gymtimene), sånn som jeg husker det).

Det var ikke så veldig aktuelt.

(Må jeg si).

Da lurte jeg litt på om Vanja prøvde å drite meg ut.

(Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Etter at jeg slutta på Rimi Bjørndal, så har visst Karma Tashi Ling fått et slags 'ekstra-tempel', til ære for Dalei Lama, (som min eks Laila Johansen fornærmet, på slutten av 80-tallet):

tupa 2

https://bjorndal.no/karma-tashi-ling-buddhistsamfunn/

PS 11.

Her er mer om dette, (fra Min Bok 2):

min bok 2 lama