tirsdag 31. mai 2022

Jeg sendte en klage til DFDS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Bestill ditt SuperTilbud til København!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. mai 2022 kl. 21:39
Til: emailno@dfds.info
Kopi: "DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S." <kundeservice@dfds.com>
Hei,

er det riktig at dette tilbudet kun er for par?

Det er også sånn, at jeg er vant til å ta badstu, (fra da jeg bodde i England, blant annet).

Men på nettstedet deres, så står det, at Bubble Zone kun er for par og familie.

Hva med oss single, lurer jeg.

Kan jeg kjøpe tilbudet, og så dra aleine, og så bruke begge rabatt-kupongene, på ferja?

Under oppveksten, så var jeg skilsmissebarn, og reiste mye aleine, på Vestfoldbanen, osv.

Og så nå, som jeg begynner å bli gammel nesten, så må jeg reise sammen med noen.

Det er jo bakvendt-land.

Dette blir klamt, må jeg si.

Hva skal dette bety.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg dro med Crown, den tjuende.

Så var den morsomste nattklubben (Sky Club) stengt.

Og det var istedet åpent, der hvor de øst-europeiske danse-bandene pleier å være (i Colombus Club).

Og på kort-automaten, så manglet det symbol for tæping.

Så det ble bare surr, og bardama (ei dansk blondine) nappet kortet mitt, og gjorde noe greier.

Dere burde ha ordentlige kort-automater (for å begynner der).

Skjerpings!

PS 2.

Når man skal bestille lugar med TV.

Så står det: 'stol' istedet for TV.

(På nettstedet deres).

Da virker det veldig lugubert, synes jeg.

Hva skal dette bety.

Skjerpings!


tir. 31. mai 2022 kl. 21:14 skrev DFDS <email@dfds.info>:
Ikke glem tilbudet du vant!

Åpne i nettleser

dfds.no
SUPERTILBUD MINICRUISE
Du spant lykkeroret vårt rundt og vant et supertilbud!

 

Hei Erik,

 

Husk å bestille senest 5. juni, for etter dette er ikke tilbudet lenger gyldig!

 

Tilbudet gir deg et herlig MiniCruise til København for 150,- per reisende, som allerede er langt over halvparten av våre ordinære priser. MEN – i tillegg får du 100,- av disse 150,- tilbake på nøkkelkortet ditt som du fritt kan bruke om bord. Da blir kostnaden for reisen kun en femtilapp. Det er sjovt.

 

Du kan velge reisedager fra 1. mai – 20. juni samt 15. august – 29. september 2022.

 

Et godt utgangspunkt for et godt avbrekk – hvor langt vekk er nært på.

 

BESTILL TILBUD
NYTTIGE LENKER

DESTINASJONER
DESTINASJONER

FAQ'S
         FAQ

Routes
BÅTREISE

Kontakt oss
KONTAKT OSS

FØLG OSS

Facebook Instagram YouTube Blogger
Dersom du ikke ønsker nyhetsbrev fra DFDS, kan du melde deg av her.

Nå har jeg søkt om å bli eier av mitt kunnskapspanel på Google

eier

PS.

Kunnskapspanelet (som det blir kalt) viser blant annet bilder av Thomas Seltzer og bloggeren Kokkejævel:

kokkejævel og seltzer 2

PS 2.

Hva skal dette bety:

wtf

PS 3.

Jeg sendte en klage til Google:

gjør endringer kommer ikke opp

PS 4.

Det klage-skjemaet til Google var også åndssvakt.

Det står at man skal skrive navnet, (i den andre boksen overfra), hvis det ikke er det samme, som ditt navn.

Men da fikk jeg feilmelding, når jeg skulle sende inn skjemaet.

(Når jeg lot den aktuelle boksen stå tom).

Så jeg måtte skrive noe, (nemlig navnet mitt), i det aktuelle feltet, okke som.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 5.

Når jeg sendte inn søknaden.

Stå stod det forresten, at man _måtte_ sladde fødselsdato, på ID-en sin.

Det er jo ikke kundeservice, (at man _må_ sladde).

Det var muligens feil oversatt fra engelsk (har jeg tenkt).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det er også dårlig, at Google ikke har dette 'søknads-styret' på norsk.

De norske kjendisene må bruke noen danske web-skjema, (som er oversatt av lite språk-kyndige folk), kan det virke som.

(Noe sånt).

Da hadde det kanskje vært bedre, å latt nordmenna fylle ut de originale skjemaene, (på engelsk).

(Istedet for å la de streve, med noe dansk møkk.

For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til S'Banken

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Du må betale penger inn på kontoen din
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. mai 2022 kl. 00:05
Til: kundeservice@sbanken.no
Kopi: "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post <post@finkn.no>
Hei,

nå har jeg logget inn på denne kontoen.

Og det står at kontoen er overtrukket med bortimot 300 kroner, på grunn av årsavgift, for Visa-kort.

Men jeg har aldri brukt det aktuelle Visa-kortet.

Nå har jeg også to britiske kontoer, (hos Barclays og RBS), og de sender bare konto-utskrifter.

Selv om jeg har Visa-kort hos de, (som jeg ikke har brukt, siden jeg flyttet fra England, i 2017).

Og det er fordi, at i England, så tar har de ikke årsavgift, for Visa-kort.

Så her har dere noe å lære.

Jeg synes det blir feil, at man skal betale for et kort, som man ikke bruker.

Så det må jeg klage på.

Grunnen til at jeg opprettet konto hos dere, var at Nordea nektet å hjelpe meg, med kassakreditt, (eller kredittkort), når Nav tulla med støtten min, i april, (sånn at jeg bare hadde tomflasker å leve for, i flere uker).

Men dere nektet også å hjelpe meg, (med kassakreditt), ellers så hadde jeg bytta til deres konto.

Så jeg klager igjen på at jeg ikke har fått kassakreditt hos dere.

For da jeg bodde i England, så bytta jeg brukskonto, fra Barclays til RBS, i 2006 deromkring.

Og da fikk jeg hundre pund, i en slags 'sign on-bonus'.

Så sånt er vanlig i utlandet, at man får kreditt, (eller til og med bonus), når man oppretter konto.

Så dette må jeg klage på, at dere ikke hjelper folk med.

Jeg skjønner at denne banken ble solgt til DNB.

For her er det snakk om veldig dårlig kundeservice, må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg logget inn, så klagde nettbanken, på at jeg måtte skrive passord en gang til, for Bank ID må aktiveres på nytt, annethvert år.

Og det er en ting.

Men nå hadde jeg ganske nylig byttet passord, på min bank-id.

Men likevel så forlangte den at jeg skulle endre passord.

Dere blander passord og aktivering, i en slags smørje, kan det virke som.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: <ikkesvar@sbanken.no>
Date: man. 30. mai 2022 kl. 10:06
Subject: Du må betale penger inn på kontoen din
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei,

Du har en konto med overtrekk og vi ber deg om å betale penger inn på kontoen din for å rette det opp. For mer informasjon må du logge inn i nettbanken og sjekke meldingsboksen din. 

Hvis du lurer på noe kan du ta kontakt med oss på chat eller telefon 55 26 00 00.     

Hilsen oss i Sbanken