fredag 17. juni 2022

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Outland
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 21:28
Til: Johanne Kessel <johanne@outland.no>
Kopi: kundeservice@outland.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

jeg synes at dette høres litt tafatt ut, (og som ansvarsfraskrivelse), at det ikke er noe dere kan gjøre med dette.

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder/administrerende direktør om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 5. jan. 2022 kl. 15:59 skrev Johanne Kessel <johanne@outland.no>:
Hei Erik, 
Jeg skjønner at det er kjedelig at du blir meldt opp på nyhetsbrevet vårt uten at du ville det selv, men det er dessverre ikke noe mer jeg får gjort enn det kollegaen min skrev i det forrige svaret. 
Vi har ikke mulighet til å oppgi navn eller annen privat info til noen av våre kunder uansett hva grunnen skulle være. 
Angående det å forhindre at noe lignende skjer er det heller ikke så mye vi får gjort så lenge personen allerede har informasjonen din. 
Det første jeg ville gjort om dette er et gjentagende problem for deg er å endre e-postadresse. Hvis det fortsatt ikke gir seg ville jeg nok tatt kontakt med politiet og anmeldt saken. 

Lykke til og håper det gir seg! 
Med vennlig hilsen,
Johanne Kessel

Daglig leder Outland Nettbutikk avd. Grensen
Outland AS | Grensen 5-7, 0159 Oslo
Tlf: +47 216 88 526 | johanne@outland.no


Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 1. jan. 2022 kl. 16:05
Subject: Re: Klage/Fwd: Velkommen til Outland
To: Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>
Cc: <kundeservice@outland.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

i min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet, om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet, (som for eksempel daglig leder), nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 17. sep. 2021 kl. 08:15 skrev Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>:
Hei, Erik.

Mitt navn er Håvard, og jeg er kommunikasjonsansvarlig hos Outland AS. Først og fremst vil jeg beklage igjen for at dette har hendt deg. Det er selvfølgelig ubehagelig å oppleve at ens kontaktinformasjon blir brukt av uvedkommende.

Jeg må imidlertid avslå ønsket ditt. Så vidt det er oss kjent, har vi ikke lov til å oppgi verken navn eller IP-adresser på brukere av våre nettsted og tjenester til noen - uavhengig av grunn. Hvis andre bedrifter har gitt deg dette uten videre tidligere ville jeg heller satt spørsmålstegn ved deres personvernspolitikk, enn ved vår.

Jeg mistenker måten å gå frem med slikt på er at du foretar en politianmeldelse, så får politiet deretter kontakte oss om å forsøke å hente ut slik informasjon, hvis nødvendig.

Her er en lenke til politiets egne sider, med informasjon om identitetstyveri, og hvordan du bør gå frem både for å forhindre, begrense skade hvis det først er skjedd, og saksforfølgelse: https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

Jeg anbefaler deg å følge deres råd.

Når det gjelder å forhindre at lignende skjer igjen med andre av våre kunder, så tar vi, som kollegaen min fortalte deg, den saken på største alvor. Vi benytter etablerte og sikre tjenester for kjøp i vår nettbutikk. Men, hvis uvedkommende allerede har tilgang til din privatinformasjon, så er det dessverre lite vi får gjort med det i vår ende. Likevel, vi lover å fortsette å gjøre vårt beste for å holde tjenestene våre oppdaterte og i tråd med gode og sikre ordninger for netthandel og personvern.

Jeg ønsker deg alt godt, og fri fra slike ubehageligheter i fremtiden.
---
Med vennlig hilsen / Best regards
Håvard
Kundebehandler

Outland Nettbutikk | Grensen 5-7, 0159 Oslo
Tlf: +47 21 68 85 26 | nettbutikk@outland.no


tor. 16. sep. 2021 kl. 02:55 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

andre firma klarer ihvertfall å opplyse om en IP-adresse for nett-trollene.

Så det virker ikke som at dere prøver noe særlig, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Det virker også som at det er noe feil med Enter-knappen på tastaturet deres.

(All teksten er klumpet sammen.

For å si det sånn).

Så jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 3. jun. 2021 kl. 11:58 skrev Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>:
Hej Erik, 

Tack för ditt mail. :)
Det måste varit någon som har fått tag i din e-postadress och upprättat en användare hos oss, detta är ingenting vi i Outland gör utan det sköter våra kunder på egen hand. 
Vi tog bort din användare och annullerade köpet när du sände ditt första mail till oss, men vi kan tyvärr inte se vem det var som använde din e-postadress då detta skedde.
Outland har som sagt inte skapat en användare i ditt namn, utan det är en okänd kund som har gjort detta och hur den personen har fått tillgång till dina uppgifter är beklagligt inte något som vi kan ta reda på.
Vi har ju som sagt inte haft dina uppgifter i våra kundregister innan denna användare skapades, och vi tog som sagt bort denna användare när du kontaktade oss. :) 
Outland kan tyvärr inte förutse bedrägerier men om vi upptäcker dem när de sker eller om kunder kontaktar oss så tar vi det på största allvar och annullerar alltid köpen och tillhörande kunduppgifter.

Vi beklagar verkligen allt besvär och hoppas att du har en fortsatt fin dag!
---
Med vennlig hilsen / Best regards
Hannah
Kundebehandler

OBS! Ny besøks- og leveringsadresse fra 7. juni: Grensen 5-7, 0159 Oslo | NOTE! New address from 7 June: Grensen 5-7, NO-0159 Oslo
Outland Nettbutikk | Kirkegata 23, 0153 Oslo
Tlf: +47 21 68 85 26 | nettbutikk@outland.no


lør. 29. mai 2021 kl. 00:12 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 1. mar. 2021 kl. 09:58 skrev Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>:
Hei Erik, 
Her må det ha vært noen som har brukt din e-post adresse til å opprette en bruker. 
Vi oppretter aldri brukere for kundene våre, det er noe de må gjøre selv så dette er utrolig mystisk! 
Jeg har kontaktet IT og bedt ham om å fjerne brukeren din sporenstreks. 

Beklager ulempene dette har medført. 
Si bare ifra hvis det er noe annet jeg kan hjelpe deg med! 
Med vennlig hilsen,
Tiril
Kundesenter
Avd. Outland Nettbutikk
www.outland.no
Tlf: 21688526



søn. 28. feb. 2021 kl. 12:24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Outland Kundeservice <nettbutikk@outland.no>
Date: søn. 27. des. 2020 kl. 03:22
Subject: Velkommen til Outland
To: Erik Dåsmer Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Outland
Erik Dåsmer Ribsskog,

Velkommen til Outland.

For å logge inn i nettbutikken, bruk følgende detaljer i kassen eller på Min konto siden:

Epost: eribsskog@gmail.com
Passord: Passordet du la inn ved oppretting av kontoen
Glemt ditt passord? Klikk her for å resette.


Når du logger inn på din konto, er det enklere å:

Rask utsjekk
Betale raskere i kassen
Ordrestatus
Sjekke status på dine ordre
Rediger adresser
Lagre flere adresser
For sending til flere i familien og venner

Ordrehistorikk
Se tidligere ordre
Takk for at du handlet hos Outland!

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 21:17
Til: kundeservice@mail.efi.no
Kopi: boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, kundeservice <kundeservice@renroros.no>
Hei,

som jeg skrev i min forrige mail, så ønsker jeg svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 31. jan. 2022 kl. 11:20 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
Hej Erik, 
 
Jag kan leverera IP numret till dig, vilken/vilka person som det tillhör är ett polisärende. Det har jag ingen möjlighet att få fram. Du ska anmäla saken och lämna IP numren vidare till polisen så hjälper de dig.
 
Lycka till!
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 

 
w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
 

Original Text

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: kundeservice@mail.efi.no
CC: postkasse@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;post@finkn.no;sfovpost@statsforvalteren.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 28.01.22 15:15:11
Subject: Re: Re: RE: RE: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

Hei,

det er fint at dere på kundeservicen gjør så godt dere kan.

Men som jeg skrev sist, så vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet (som for eksempel daglig leder) om dette.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 4. okt. 2021 kl. 14:00 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
Hej Erik, 
 
Det är förfärligt olyckligt det du har råkat ut för. Det vi kan hjälpa dig med är att sammanställa vilka beställningar som kommit in till oss, datum samt IP nummer. Det du ska göra är att polisanmäla saken och lämna dessa uppgifter vidare till polisen så de kan söka beställaren och ställa vederbörande till svars. Det är inget som vi kan göra åt dig.
 
Vi gör allt vi kan för att hålla utkik efter nya beställningar som vi kan stoppa. Om du får fler mail så är det till stor hjälp om du vidaresänder dem till oss så vi kan dubbelkolla att inte skickas.
 
Erik Ribbskog

(Sladdet av johncons-blogg)

(Sladdet av johncons-blogg) BERKKESTUA

Kundnummer, vara, IP nummer samt beställningsdatum:

1000841758

Veronica trosor, beställt via webben Ip nummer  195.176.3.20. Reg datum 21/02/2021
Soft Top strumpor, beställt via webben ip nummer 185.220.102.243. Reg datum 20/02/2021
Northborn string, beställt via webben ip nummer 89.144.12.17. Reg datum: 21/02/2021
1000883314, Northborn string, beställt via webben Ip nummer 107.189.30.23. Reg datum:  02/10/2021

1000845552

Veronica trosor,  beställt via webben Ip nummer  104.244.76.69. Reg datum: 12/03/2021
Northborn string, beställt via webben ip nummer 145.239.91.37. Reg datum: 12/03/2021
1000865668, Pro Plus,  beställt via webben Ip nummer  144.217.80.80. Reg.datum: 15/06/2021

1000866076,  Veronica trosor, beställt via webben Ip nummer 185.100.87.244. Reg datum: 17/06/2021

1000866848,  D-vitaminer,  beställt via webben Ip nummer 185.220.101.3. Reg.datum: 21/06/2021

1000865900,  Nortborn string, beställt via webben Ip nummer  185.220.101.17. Reg datum. 21/06/2021 

 

Ett stort lycka till med att få slut på eländet!

Anki 

Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 

 
w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
 

Original Text

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: kundeservice@mail.efi.no
CC: juridisk@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;post@finkn.no;sfovpost@statsforvalteren.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 02.10.21 22:07:49
Subject: Re: RE: RE: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket at dere skulles sender oppover, til en overordnet.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 16. jun. 2021 kl. 13:25 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
 

Original Text

From: kundeservice@mail.efi.no
To: kundeservice@mail.efi.no
CC:
Sent: 15.06.21 15:30:50
Subject: RE: RE: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

 
 
 
§

Hej igen Erik, 
 
Enda skälet till varför jag vill veta VART du bor är för att kunna finna dig i vårt register så jag kan hjälpa dig. Om jag finner dina beställningar där kan jag bistå med IP nummer som du kan vidareförmedla till polisen om du vill anmäla nättrollet.
 
Var vänlig och återkom!
 
 
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 
 
 

w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
Original Text

From: Erik Ribsskog <>
To: kundeservice@mail.efi.no
CC: juridisk@datatilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;fmovpost@fylkesmannen.no;post@finkn.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 15.06.21 00:48:42
Subject: Re: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

Hei,

det virker som at dere er noen slags hønsehjerner når dere skal pønske på hvor jeg bor oppi dette.

Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg tror at det er best at denne klagen sendes oppover til noen innen høyere ledelse.

De er nok mest vant til å hanskes med lignende saker.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 15. mar. 2021 kl. 12:55 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
 
 
 
 

Hej Erik, 
 
Självklart hjälper vi dig med det men vi ditt för och efternamn på 2 olik adresser. Vart bor du? På Furulia 29, Bekkestua eller Drammensveinen 507, HØVIK?
 
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 
 
 

w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: juridisk@datatilsynet.no
CC: kundeservice@mail.efi.no;elh@forbrukertilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;fmovpost@fylkesmannen.no;post@finkn.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 13.03.21 05:58:38
Subject: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
 

Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 

---------- Forwarded message ---------
Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
Date: fre. 12. mar. 2021 kl. 19:44
Subject: Takk for din bestilling Veronica truser
To: eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


 
EFI-Shop
 
 
Hei, Erik Løvenbalk Ribsskog

Takk for din bestilling!

Pakkeavdelingen gjør sitt ytterste for at du skal motta din forsendelse i løpet av en ukes tid. Vi håper du blir fornøyd og ser frem til å ha deg som kunde hos oss.

Dersom du har noen spørsmål kan kundeservice kontaktes på telefon 987 01 444 (hverdager 8-16). Du kan også sende en melding til kundeservice via fanen på www.efi.no.

Selvbetjening på MIN SIDE
På MIN SIDE kan du enkelt selv administrere ditt/dine abonnement. Når du er innlogget får du en fullstendig oversikt, og kan velge hvor ofte du ønsker å få forsendelser, hvor mye de skal inneholde samt «hoppe over» en eller flere. – Du har full kontroll.
Her kan du logge deg på

Har du husket å gi oss ditt samtykke?
For at vi skal kunne sende deg EFI nytt – vårt månedlige nyhetsbrev samt e-poster med nyheter og tilbud trenger vi ditt aktive samtykke. Det er like enkelt å melde seg av som på!
KLIKK HER for å melde deg på

Med vennlig hilsen
EFI AS, Kundeservice

EFI
Kontakt oss
E-post: kundeservice@mail.efi.no
Telefon: 987 01 444

EFI AS
Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
www.efi.no

Jeg sendte en e-post til Apotek 1

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Informasjon vedrørende din bestilling. CRM:0755000000167
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 20:53
Til: NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>
Kopi: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, postkasse@datatilsynet.no, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, OCCtelecoms <OCCtelecoms@ofcom.org.uk>, information.requests@ofcom.org.uk, paula.vennells@postoffice.co.uk, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, Information Rights Team <information.rights@postoffice.co.uk>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, nhh.postmottak@nhh.no, Finn.Kinserdal@nhh.no, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, postmottak@sd.dep.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, polcustomercare@royalmail.com, "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, "post@inkassoklagenemnda.no" <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Club Creo <info@clubcreo.com>, polboard <POLBoard@postoffice.co.uk>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Terje Meyer <terje@aspelund.no>, flagcaseadvisor <flagcaseadvisor@postoffice.co.uk>, "Teknikkdeler.no" <info@teknikkdeler.no>, Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>, Talal@teknikdelar.se, morten.schau@elvia.no, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
Hei,

bra hvis dere kunne redegjort mer for denne pakken.

Siden at jeg i ettertid har fått mer problemer med Posten.

Jeg bestilte en powerbank fra Teknikkdeler.no.

Men da jeg skulle hente den, så var postkassa tom.

Og det var etter at Posten hadde sendt meg tekstmelding/mail om at pakken var levert.

Og da jeg klagde, så ba de meg kontakte leverandøren, det var deres ansvar.

Men når Posten sier at de har levert, så må man vel si, at de selv har ansvaret.

Det hadde vært en ting, om de gjorde som i gamle dager, og leverte pakker, uten å sende folk tekstmelding/mail.

Da kunne man kanskje sagt, at leverandøren hadde ansvaret.

Men når de begynner med dette nymotens, at de forteller folk, på sekundet, når de har fått pakken.

Og det så skjærer seg.

Da blir det degenerert, må jeg si.

(Noe også Posten sine 'lockere' som kun kan åpnes med Bluetooth er, vil jeg si.

Så om hu dama, som er direktør, hos Posten, er litt uegnet til oppgaven.

Hu har kanskje vært ute på kjøret, på sine yngre dager.

Hva vet jeg).

Så om dere kan forklare mer om hva grunnen er til, at dere sender pakker, som ikke går ned i postkassa.

Var pakken ment å passe i postkassa?

Det var noe lignende, med en elektrisk tannbørste, (også fra Teknikkdeler.no), på julaften.

Og da stod det at pakken var levert i postkassa.

Men så ikke.

Så Posten sliter fælt, virker det som.

Eller tuller de.

Dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at vanlige brev, som er datert 2. juni, (fra Lowell, som har en tulle-sak mot meg, må jeg si).

Det brevet fikk jeg, i postkassa, etter to uker cirka.

Og da var det for sent å svare i tid.

(Det samme gjaldt et brev fra Elvia).

Så det kan virke som at postvesenet har blitt korrupt, og tuller med kundene.

De har også gått ned til levering annenhver dag, under coronaen.

Og under coronaen så tok de også bort billett-automatene til t-banen.

(Og man må bruke smart-telefonen som billett, og da kan man ikke høre på musikk, (for man må spare på batteriet), på 'Taliban-vis', må man vel si.

For å gjøre en lang historie kort).

Så Norge går til hundene, må man vel si.

Skjerpings!


tir. 18. jan. 2022 kl. 13:21 skrev NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>:
Hei igjen, 

 

Da anser jeg pakken din som uønsket og at du har gjort deg kjent om våre kjøpsvilkår, om angrrerett. 

 

Ønsker deg en fin dag videre. 

 

Med vennlig hilsen
Gina 
Kundeservice Nettapotek
 

APOTEK 1 GRUPPEN AS
Skårersletta 55 - 1473 Lørenskog 
Postboks 243 - 1471 Lørenskog
Tlf.: 67 90 00 30
Web: www.apotek1.no
Åpningstider kundeservice: mandag-fredag 09.00-16.00

 

 


  ------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: Ribbeskogen, Erik <eribsskog@gmail.com>;
Mottatt: Fri Jan 14 2022 20:47:33 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
Til: Nettapotek - Apotek 1 Gruppen AS <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>; Nettapotek Privatkunde <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>; Epost Privatkunde <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>;
Kopi: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>; NKOM, NKOM <firmapost@nkom.no>; postkasse@datatilsynet.no; tr@forbrukertilsynet.no; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; OCCtelecoms@ofcom.org.uk; information.requests@ofcom.org.uk; paula.vennells@postoffice.co.uk; rebecca.redmond@royalmail.com; information.rights@postoffice.co.uk; Faktura.RB@posten.no; juridisk@datatilsynet.no; nhh.postmottak@nhh.no; Finn.Kinserdal@nhh.no; customercare@postoffice.co.uk; postmottak@sd.dep.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; polcustomercare@royalmail.com; postmottak@sivilombudsmannen.no; post@inkassoklagenemnda.no; post@finanstilsynet.no; post@akademikerforbundet.no; politikk@hoyre.no; info@clubcreo.com; POLBoard@postoffice.co.uk; abuse@telia.com; post@finkn.no; fmovpost@fylkesmannen.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; terje@aspelund.no; flagcaseadvisor@postoffice.co.uk;
Emne: [EXTERNAL] Re: Informasjon vedrørende din bestilling. CRM:0755000000167

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe!

 

Hei,

det var flere grunner til at jeg ikke hentet pakken.

Jeg bestilte munnbind fra Oda, til en rimelig penge.

Og de fikk jeg i romjula.

Så det har ikke vært noe krise.

Den pakken skulle ha vært hos meg, på julaften, ifølge masser mailer og tekstmeldinger, fra Posten.

Og jeg fikk til og med melding om at pakken var levert i postkassa mi.

Men da jeg kikka i postkassa, så var den tom.

Og jeg prøvde å spore pakken, på Posten sitt nettsted.

Og da stod det, at pakken var for stor for postkassen, og at jeg måtte hente den på Rema Signaturgården.

Og det syntes jeg, at høres rart ut.

Dere lager vel ikke pakken for store hos Apotek 1?

Dere tenker vel på det at disse skal inn i en postkasse, (hvis mulig)?

Og jeg har fått mange pakker fra 123Apotek osv., som har fått plass i postkassa.

Så jeg lurer på om postmannen har tatt en spansk en, siden at det var julaften, og liksom streika, og droppa runden sin, og dratt hjem for å drikke juleøl, gløgg og akevitt istedet.

Det er også sånn, at Posten er vrange mot meg, når det gjelder noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.

(Disse firmaene selger på kreditt.

Og ikke som dere, hvor jeg hadde betalt en hundrings, på forhånd, med nett-banken).

Og det er også sånn, at jeg kjøpte en smart-telefon, på nettet, i fjor våres.

Og man må visst ha en smart-telefon for å bruke Posten sine 'Instabox-bokser'.

Så de kunne jeg ikke bruke, (siden at den forrige smart-telefonen hadde tatt kvelden, etter mange år).

Så jeg måtte hente mobilen på Rema Signaturgården.

Og det var ikke en hyggelig opplevelse.

De, (det var ei mørkhuda dame blant annet), begynte bare å tulle med meg.

Jeg fikk ikke pakken.

Jeg måtte gå og handle på Meny først.

Og så fikk jeg pakken, (etter at en pakistansk Rema-ansatt stod i frukta og liksom ugleså meg, når jeg kom tilbake fra Meny).

Og da hadde jeg venta der, i en halvtime eller noe, før jeg dro på Meny.

Og hvor var pakken?

Den tulla de med, må jeg si.

Så det er bedre hvis de har ordentlige postkontor, som det i Vika.

Jeg har jobba litt i Post i butikk selv, (på Rimi Bjørndal).

Eller, jeg fikk ikke opplæring i posten, (selv om jeg hadde jobba som butikksjef i Rimi, noe jeg da nettopp hadde slutta som).

Men ei Songul Ozgyr henta meg, (som var butikkleder), når en tysker klagde på, at han ikke fikk pant, for tyske brus-bokser.

Det stod null kroner på pantelappen.

Og tyskeren var rasende.

Og han stod ved post-disken og klagde.

Og han kunne hverken norsk eller engelsk.

Og jeg kan bare litt ferie-tysk, (jeg har en tante som har bodd i Sveits, som er død nå).

Og hu Songul sa ikke hvorfor jeg måtte hjelpe han tyskeren.

Men hu trudde kanskje at jeg kunne tysk, da.

Så det blir bare surr med post i butikk, synes jeg.

Det er mye bedre med vanlige post-kontor.

Og Rema tuller kanskje med meg, siden at jeg har jobba som Rimi-butikksjef.

(Som Rimi-butikksjef så vant jeg en gjev drifts-konkurranse som het Rimi Gullårer, (som sjef på Rimi Langhus), blant annet).

Noe sånt.

Kan dere bekrefte at pakken får plass i postkassen.

Isåfall, så kan dere godt sende den igjen, (i tilfelle Coronaen varer kjempelenge).

Ellers, så synes jeg ikke det er så særlig, å hente pakker, hos Rema Signaturgården.

(Ihvertfall ikke nå som Omikron har kommet og.

Og den har det stått mye forskjellig om, i nettavisene.

Og jeg har ikke fått den booster-vaksinen enda.

Så jeg har tenkt at jeg ikke skulle ta noen unødvendige sjanser, før jeg fikk den tredje dosen, som de vel sier).

Og jeg har en nesten full pakke med munnbind her.

Så dere kan kanskje gi de munnbindene til Frelsesarmeen, eller noe.

Og så får dere skjerpe dere, og slutte å bruke for mye kartong, når dere pakker inn varene.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg bestiller vanligvis apotekvarer fra Farmasiet.

For de er vanligvis rimeligere enn dere, på omtrent alle varer, (har jeg inntrykk av).

Men akkurat når det gjaldt munnbind, så var de litt dyre.

Så derfor bestilte jeg den varen fra dere, (og Oda hadde også disse, en del billigere enn Farmasiet, fant jeg ut, etter at postmannen hadde streika/tulla).

Så dere får bli flinkere til å ha like lave priser som Farmasiet.

De har også gratis ekspress-levering på døra, med Porterbuddy.

Så dere får kanskje begynne med det dere og, når Posten tuller sånn.

Skjerpings!

 
fre. 14. jan. 2022 kl. 13:05 skrev NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>:
Hei Erik,


Vi har mottatt din bestilling 7892126 i retur fra Posten merket med «uavhentet». Hvis du gir oss en tilbakemelding innen én uke 21.01.2022, sender vi deg gjerne bestillingen på nytt uten at du må betale noe ekstra for dette. Vi ber deg vennligst bekrefte med riktig telefonnummer og adresse.

Hvis vi ikke hører fra deg henviser vi til våre kjøpsbetingelser:
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven, og mister således retten til å gå fra avtalen. I disse tilfellene vil vi belaste kjøper et gebyr på inntil kr 600. Gebyrene vil aldri kunne overstige kjøpers totale utlegg. Gebyret dekker postens fraktkostnader frem til deg og tilbake til oss igjen, samt apotekets behandling av saken. Ved benyttelse av Klarna Faktura vil ikke fakturaen bli arkivert før vi får en tilbakemelding om returårsak.
Vi gjør oppmerksom på angrerett ikke gjelder for legemidler og medisinsk utstyr.

 

Ser frem til å høre fra deg.

 
 

 

Med vennlig hilsen
Helin 
Kundeservice Nettapotek
 

APOTEK 1 GRUPPEN AS
Skårersletta 55 - 1473 Lørenskog 
Postboks 243 - 1471 Lørenskog
Tlf.: 67 90 00 30
Web: www.apotek1.no
Åpningstider kundeservice: mandag-fredag 09.00-16.00

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Your Sushi City Wok order has been received!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 20:22
Til: Business Sushi City Wok <business.sushicitywok@gmail.com>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 17. jun. 2022 kl. 18:38 skrev Business Sushi City Wok <business.sushicitywok@gmail.com>:
Hei ,
vi har fått bestilling fra e-posten din!  kan du sende oss hvilken primær e-post du har fått?  kan vi få info!
Sushi city wok team
Marjousta 

On Fri, 17 Jun 2022 at 18:07, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Sushi City Wok <business.sushicitywok@gmail.com>
Date: fre. 17. jun. 2022 kl. 16:48
Subject: Your Sushi City Wok order has been received!
To: <eribsskog@gmail.com>


Thank you for your order
Hi Laila Monica,

Just to let you know — we've received your order #6089, and it is now being processed:

Pay with cash upon delivery.

[Order #6089] (June 17, 2022)
Product Quantity Price
Sushi Kombo (80 Biter)
Store: Sushi City Wok - Majorstuen
1 kr799
Solo
Store: Sushi City Wok - Majorstuen
1 kr35
Subtotal: kr834
Payment method: Cash on delivery
Total: kr834
Takeaway date: 17 Jun 2022

Takeaway time: 17:00 - 17:30

Order type: Takeaway

Billing address
Laila Monica Nikolaisen Ribsskog
91587593
eribsskog@gmail.com
Thanks for using www.sushicitywok.com!

Sushi City Wok — Built with WooCommerce

Nå har jeg fått royalties for en bok (Min Bok i pocket-utgave, del 1) som jeg solgte på Lulu, i 2018

royalties

PS.

Den boka har bare solgt et eksemplar, på cirka ti år.

Det var noen på nettet, som ville ha den boka, som pocket-utgave.

Men den boka har jeg nå tatt ut av salg.

For jeg har ikke fått bestilt den boka selv.

Så jeg vet ikke om den ble så vellykka.

Det er kanskje mer marked, for litt større bøker, (sånn at man slipper å kjøpe fem pocket-bøker, for å lese Min Bok).

Men sålenge jeg er på Nav/sosialen, så tror jeg at venter, med å gi ut fler bøker, (på Lulu).

(Fordi at Nav/the Jobcenter, får noen ganger 'mensen', (og nekter å utbetale støtte), hvis man utgir bøker, (på fritiden).

Men disse bøkene er ikke noen fast inntekts-kilde.

Og ti kroner i året, (som jeg har tjent på denne boka), kan man selvfølgelig ikke leve av.

Men prøv å forklar det, til Nav/The Jobcenter).

Men hvis jeg får penger, for mine rettighetssaker osv., (og kommer meg bort fra Nav/sosialen), så begynner jeg nok å gi ut Min Bok-bøkene igjen, som Lulu-bøker, (sånn at folk kan bestille de, på nettet).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Your Sushi City Wok order has been received!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 18:07
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: business.sushicitywok@gmail.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Sushi City Wok <business.sushicitywok@gmail.com>
Date: fre. 17. jun. 2022 kl. 16:48
Subject: Your Sushi City Wok order has been received!
To: <eribsskog@gmail.com>


Thank you for your order
Hi Laila Monica,

Just to let you know — we've received your order #6089, and it is now being processed:

Pay with cash upon delivery.

[Order #6089] (June 17, 2022)
Product Quantity Price
Sushi Kombo (80 Biter)
Store: Sushi City Wok - Majorstuen
1 kr799
Solo
Store: Sushi City Wok - Majorstuen
1 kr35
Subtotal: kr834
Payment method: Cash on delivery
Total: kr834
Takeaway date: 17 Jun 2022

Takeaway time: 17:00 - 17:30

Order type: Takeaway

Billing address
Laila Monica Nikolaisen Ribsskog
91587593
eribsskog@gmail.com
Thanks for using www.sushicitywok.com!

Sushi City Wok — Built with WooCommerce

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse [INC ID# 688641]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 17:04
Til: bank.no@lowell.com
Kopi: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, elklage@elklage.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, calmquist@eurojuris.no, post@elhub.no, kunde@bodoenergi.no, rolf.barmen@fjordkraft.no, post@ustekveikja.no
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 2. juni.

(Se vedlegg).

Jeg har vel fortalt dere mange ganger at jeg er en sosial-klient som kun får livsopphold-støtte.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Dette gir ikke noe mening for meg, må jeg si.

Jeg flyttet til England for å studere i 2004, og all min gjeld er pluss/minus 20 år gammel, må jeg si.

(Ettersom at Lånekassa blant annet, begynte å tulle med meg, i forbindelse med utenlands-studier).

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Lurer også på hvordan dere sender posten.

Jeg tar inn posten flere ganger i uka.

Blant annet rundt 12. juni sjekka jeg postkassa, (når jeg tok ut søpla).

Men dette brevet deres fikk jeg ikke før på onsdag, (jeg tømte posten i forbindelse med en handletur), og så har jeg den vanen at jeg lar posten ligge litt, for å ikke få corona fra postmannen osv., og så så jeg først dette tulle-brevet deres (må jeg kalle det) i dag.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 17. apr. 2022 kl. 14:36
Subject: Re: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse [INC ID# 688641]
To: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
Cc: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <kundeservice@glitreenergi.no>, <pal.skjaeggestad@glitreenergi.no>, <elklage@elklage.no>, <tryggstromhandel@dnvgl.com>, <ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no>, <calmquist@eurojuris.no>, <post@elhub.no>, <kunde@bodoenergi.no>, <rolf.barmen@fjordkraft.no>, <post@ustekveikja.no>


Hei,

jeg må nesten klage litt på denne.

At dere ikke har sagt fra til meg, om hva dere og Nav ble enige om.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


lør. 11. des. 2021 kl. 13:06 skrev Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>:
Hei,

Det er greit. Da sjekker vi opp dette med Nav.




Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010


From: eribsskog@gmail.com
Sent: 05.12.21 06:36
To: kundesenter.no@lowell.com
Cc: svc.no.nova@lowell.com;postmottak@asd.dep.no;strom.no@lowell.com;kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no;firmapost@nkom.no;marked@ge.no;politikk@hoyre.no
Subject: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).

Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.

Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).

Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.

Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.

Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.

Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.

Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.

Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).

Så disse gjør heller ikke jobben sin.

Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.

Så de gjør heller ikke jobben sin.

Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.

Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).

Så derfra er det også bare tull.

Så på grunn av disse 'gamlehjem-kjærringene', (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.

Så det får dere se å gjøre nå.

(For dere må kontakte Nav om dette.

For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.

Noe som er rimelig frustrerende for meg.

Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,

du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.

Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.

Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).

Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).

Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).

Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.

Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.

Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.

(Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).

Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.

Så det var Nordea som brøt denne avtalen.

Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.

Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.no


Hei,

jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.


Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.


For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.


Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.


Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.

Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.


Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.


Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

Mvh.

Erik Ribsskog




2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>



En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.






Mvh






Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 19:35



Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister




Hei,







ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.






Derfor stoppet innbetalingene.






Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.








Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.






Mvh.








Erik Ribsskog







2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,




Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.




Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.




Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.






Mvh






Kundeservice


Aktiv Kapital












Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 12:04






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister









Hei,







ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.






Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.






Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.








Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.








Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.






Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.






Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.






Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.






Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.






Mvh.



Erik Ribsskog







2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,


Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.


Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.


Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.


Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital












Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. mars 2010 16:46






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister









Hei,







jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.






Så jeg hadde en klage på dette.








Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).






Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.






Eller må jeg kontakte forliksrådet da?








Mvh.






Erik Ribsskog







2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,




Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.






Mvh






Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. mars 2010 15:45

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister







Hei,







ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?








Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.






Mvh.



Erik Ribsskog








Adresse:








Flat 3




5 Leather Lane




Liverpool




GB-L2 2AE




Storbritannia







2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,




Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.


Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.




Med vennlig hilsen,





Kundeservice

Kundekonsulent

kundeservice@aktivkapital.no



Aktiv Kapital

Postboks 6426 Etterstad


0605 Oslo

Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

www.aktivkapital.no







Fra: Ida Halvorseth

Sendt: 18. mars 2010 08:32

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister













Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 17. mars 2010 18:03

Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

Emne: Anmerkning i kredittregister





Hei,







jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.






Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.








Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.






I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).






Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.






Mvh.



Erik Ribsskog




man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,
litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.

Kreditor : Lowell Finans AS
Saldo : 35 586,75
KID : 0101872194052410067
Kontonummer : 63180520351

Mvh Lena


>Hei,
>
>på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
>
>Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
>
>(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
>
>Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
>
>Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
>
>Virker det som.
>
>Så det blir som noe 'Kafka-greier', hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
>
>Vil jeg si).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
>
>For å si det sånn).
>
>Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er 'sylferske'.
>
>Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
>
>Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
>
>I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
>
>Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
>
>Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
>
>Så det er tull-ball, mener jeg.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
>
>Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
>
>De bare spiller dumme, hos Nav.
>
>(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
>
>Hu sendte meg en 'goddagmann-økseskaft-mail', om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
>
>For å si det sånn).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>
>man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
>Se vedlagte saksdokumenter
>


IMG_20220617_0002 paint.jpg
601K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20220617_0002 paint

Jeg var litt irritert på Assange (og Wikileaks) i 2010. Men det som har skjedd seinere med hans, virker muligens litt overdrevet. Er det ikke del av pressefriheten at man kan lekke dokumenter (selv om de visst ikke var interresert i min Arvato/Microsoft-sak, i 2008). Hm

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Al Jazeera on Iceland's plan for a press safe haven
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. desember 2010 kl. 11:15
Til: "Julian Assange)" <editor@wikileaks.org>
Hi Al-Assange),

thanks for your e-mail!

In 2008, I sent you at Wikileaks my employment-case against Bertelsmann.

Did you get to publish it?

Later I've found out, I'm after Løvenbalk of Denmark, who has a line back to the profet Muhammed, I think.

Are you a muslim, since you have a cerpant/) after your name?

Thanks again for your e-mail!

Best regards,

Erik Ribsskog

PS.

Was it the one I meet in Oslo, that you meet in Sweden, the beautiful blonde woman, with anorexia and the smelly p*ssy, from Stockholm, that I went to the Baronen club in Oslo? 

Something funny about that young woman I tell you.

PS 2.

Here is more about one of the many mails I sent you in 2008:

from Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
to editor@wikileaks.org
date Fri, May 30, 2008 at 6:25 AM
subject Fwd: Enclosures
mailed-by gmail.com
hide details 5/30/08 


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Nov 9, 2007 1:13 PM
Subject: Enclosures
To: civil.litigation.e@merseyside.police.uk


17 attachments — Download all attachments   View all images  
new1.gif new1.gif
113K   View   Download  
new2.gif new2.gif
70K   View   Download  
new3.gif new3.gif
70K   View   Download  
new4.gif new4.gif
41K   View   Download  
new5-1.gif new5-1.gif
37K   View   Download  
new5-2.gif new5-2.gif
24K   View   Download  
new5-3.gif new5-3.gif
33K   View   Download  
new5-4.gif new5-4.gif
19K   View   Download  
new5-5.gif new5-5.gif
20K   View   Download  
new5-6.gif new5-6.gif
15K   View   Download  
new5-7.gif new5-7.gif
32K   View   Download  
new5-8.gif new5-8.gif
19K   View   Download  
new6-1.gif new6-1.gif
27K   View   Download  
new6-2.gif new6-2.gif
21K   View   Download  
new7-1.gif new7-1.gif
198K   View   Download  
new7-2.gif new7-2.gif
142K   View   Download  
new8.gif new8.gif
54K   View   Download  
 Reply
 Forward
Reply
 Erik Ribsskog to editor
show details 5/30/08 


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Nov 9, 2007 1:07 PM
Subject: Enclosures
To: civil.litigation.e@merseyside.police.uk


24 attachments — Download all attachments   View all images  
11.gif 11.gif
95K   View   Download  
12.gif 12.gif
102K   View   Download  
13-1.gif 13-1.gif
24K   View   Download  
13-2.gif 13-2.gif
171K   View   Download  
13-3.gif 13-3.gif
178K   View   Download  
14.gif 14.gif
65K   View   Download  
15-1.gif 15-1.gif
98K   View   Download  
15-2.gif 15-2.gif
49K   View   Download  
16-1.gif 16-1.gif
99K   View   Download  
16-2.gif 16-2.gif
90K   View   Download  
17-1.gif 17-1.gif
90K   View   Download  
17-2.gif 17-2.gif
49K   View   Download  
17-3.gif 17-3.gif
53K   View   Download  
18-1.gif 18-1.gif
110K   View   Download  
18-2.gif 18-2.gif
35K   View   Download  
19-1.gif 19-1.gif
111K   View   Download  
19-2.gif 19-2.gif
136K   View   Download  
19-3.gif 19-3.gif
77K   View   Download  
20.gif 20.gif
240K   View   Download  
21.gif 21.gif
213K   View   Download  
22.gif 22.gif
177K   View   Download  
23.gif 23.gif
159K   View   Download  
24.gif 24.gif
228K   View   Download  
25.gif 25.gif
208K   View   Download  

Jeg sendte en e-post til Finanstilsynet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2022 kl. 10:52
Til: post <post@finkn.no>
Kopi: "dnb.no" <04800@dnb.no>, "dnbnor.no" <04800@dnbnor.no>, dnbeu-resepsjonen@dnb.com, postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, kundeservice@sbanken.no
Hei,

siden sist, så har jeg også fått et nytt brev, fra DNB, om dette 'sovjetstat-greiene'

(Se vedlegg).

Som jeg har forklart om tidligere, så har jeg ikke noe DNB-konto for øyeblikket.

Så hva dette skal bety, det lurer jeg på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 3. apr. 2022 kl. 18:52
Subject: Klage
To: post <post@finkn.no>
Cc: dnb.no <04800@dnb.no>, dnbnor.no <04800@dnbnor.no>, <dnbeu-resepsjonen@dnb.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg viser til et brev fra DNB, (se kopi), som jeg fikk, i forrige måned.

Jeg prøvde å chatte med DNB sin chat-bot, men den nektet å la meg prate med en person, (man måtte ha nettbank, virker det som).

Og jeg fant ikke noe mail-adresse til DNB, på deres nettsted.

Så jeg vet ikke om de har noen mail-adresser som virker for tida.

Så jeg tenkte at jeg klager til dere, (og så kan DNB også svare, for jeg fant noen gamle e-post-adresser til de, i mitt mail-program, (selv om de kanskje bare virka i gamle dager)).

Jeg har fått et sånt brev, som jeg si, at minner om noe, fra Nazi-Tyskland.

Det er jo så mye opplysninger som banken skal ha.

Så det virker som at EU er en fortsettelse, (mer eller mindre), av Nazi-Tyskland, (for meg), når jeg får noe sånt i posten.

Så det må jeg klage på.

En annen ting, er at jeg ikke har DNB-konto.

Jeg hadde det før.

Men jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.

Og da jeg flytta tilbake, så fikk jeg meg brukskonto hos Nordea, (for de hadde kontor, like ved City Self-Storage Colosseum, for jeg skulle sjekke ståa for min lagerbod, som jeg fortsatt ikke har fått tilgang til, enda jeg har mye kult/verdifullt/viktig der).

Men jeg hadde DNB-konto, da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (DNB Ensjø hadde hengt en plakat på butikken jeg jobba i før jeg ble butikksjef sitt kontor, i samarbeid med Rimi vel), og jeg fikk billån osv. av de, og bytta da også brukskonto til DNB).

Men Lånekassa tulla med meg, for jeg har arbeidssak, og begynte å studere heltid på HiO IU, høsten 2002, og da jeg flytta/flykta til Sunderland, for å studere ved University of Sunderland, høsten 2004, så tulla Lånekassa med meg, og jeg måtte overtrekke min DNB-konto, for å ha til mat, (jeg leide av University of Sunderland, på et sted som het The Forge).

Og etter dette, (dette var høsten 2004), så har jeg ikke brukt den DNB-kontoen.

Men jeg har forklart DNB, (fra England), hva som har skjedd.

Men at jeg har den kontoen enda, det har jeg ikke fått med meg.

For jeg hadde konto i Nordea også, og den kontoen var jeg vant til å bruke, som en reserve-konto, (da min mor døde i 1999, så havnet livsforsikringen/arven på Nordea-kontoen, for jeg huska det kontonummeret i huet, 6065.10.61531).

Så studielånet havna også på Nordea-kontoen, (for jeg huska det kontonummeret i huet, for det hadde jeg som lønnskonto, fra begynnelsen av 90-tallet, da jeg jobba på Matland/OBS Triaden).

Så jeg har ikke brukt DNB-kontoen siden 2004.

Og jeg husker ikke kontonummeret.

Og jeg har ikke nettbank hos DNB.

Så hva DNB driver med, det lurer jeg.

Det var sånn før coronaen vel, at man måtte dra til Nordea, å opplyse om noe lignende.

Så det virker som noe nazi/'1984'/'Storebror ser deg'-greier, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

De skal jo vite hver minste detalj og kundene.

Og de drar de til bankene, for dette har tilbakevirkende kraft.

Det oser av Nazi-parti, synes jeg.

Ikke rart at Putin rører på seg.

Dette må jeg klage på.

Samtidig så har vaskemaskinen røket, og Nav nekter meg støtte, før 20. april.

Så jeg kunne godt ha bytta til DNB, hvis de kunne gitt meg en kassa-kreditt, (noe Nordea nektet meg tidligere i dag, å gi meg).

Da kunne jeg godt ha bytta brukskonto til DNB.

Men de er jo umulig å få tak i, per mail/chat, (kan det virke som).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kunne ha ringt DNB sitt call-senter.

Men jeg har jobbet på call-senter i England, (på vegne av Microsoft og Arvato), i 2005 og 2006.

Jeg husker at enkelte kolleger, (ei Karianen Kynbråten), gikk bort fra instruksen, og nektet folk å aktivere, hvis de ringte litt seint.

Og ei dansk, (Stine Ingersvang), gikk rundt å delte ut lapper.

Hvis det og det telefonnummeret ringte, så skulle man se bort fra instruksen, og nekte de å aktivere.

Så jeg vet hvordan 'tøser' er på call-senter.

Hvis det ringer en voksen mann, så blir de kanskje for umodne.

Så da er det bedre å ta det skriftlig, (for da får man ihvertfall bevis for tullet).

Og mens jeg jobba i den jobben, så nekta Nordea meg lån på en brøkdel av eiendom, som jeg arvet, etter en barnløs grandonkel.

(Noe jeg har klaget på til dere før.

Dette var Nordea Tveita, og min yngre halvbror Axel forgudet Tveita-gjengen sin far, Kvalen, eller noe, på 90-tallet, husker jeg).

Så da måtte jeg overtrekke i minibanken der, (min Nordea-konto), for jeg måtte ha nok mat, sånn at jeg orket å fullføre min arbeidssak.

Og nå bruker Nordea dette som unnskyldning for å ikke gi meg kassakreditt.

Og det må kanskje dere ta på deres kappe.

For uansett hvor mye Nordea tuller med meg.

Så nekter dere å stramme opp Nordea.

Så dette har vært bånn i bøtta, i mange år, (måten hos Finansklagenemda behandler mine klager).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

IMG_20220617_0001 paint.jpg
790K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20220617_0001 paint