onsdag 2. november 2022

Jeg sendte enda en e-post til Porterbuddy

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. november 2022 kl. 22:07
Til: support@porterbuddy.com
Kopi: office@verdane.com, Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, kundeservice@komplett.no, komplett@komplett.no, post@canica.no, abuse@telia.com, postkasse@datatilsynet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no, Express Mat AS v/Pizza og Kina <kundeservice@expressmat.no>, Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
Hei,

jeg skjønner at alle rikingene flytter til Sveits.

For Norge har blitt en nasjon av horunger nå, virker det som.

Dere har også noen horunger som pakker varene, virker det som.

For jeg bestilte en flaske håndsprit, av merket Roald Amundsen.

(Hva nå han har med håndsprit å gjøre.

Men denne var mer økonomisk, enn deres 'own brand'-vare.

Som dere har satt opp i pris før Black Friday.

Virker det som).

Og så fikk jeg istedet _sminkeservietter_.

(Se vedlagt bilde).

Hva faen?

Er dette noe dere gjør for å være ekle?

Levere en time for tidlig og så sende noen pinlige varer, istedet for det jeg har bestilt.

Jeg sender disse tilbake med Posten.

(Det er noen nett-troll som bestiller masse dritt i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så jeg er vant til å sende 'dritt' i retur).

For jeg orker ikke å ha horunger (åndssvake bud) på døra, hver dag.

(Jeg har selv jobba som bud, i sin tid (for Chinatown Expressen Eiksmarka).

Så dette tørr jeg å påpeke).

Så får dere heller sende penger tilbake til min bank-konto, for den håndspriten.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 2. nov. 2022 kl. 19:43
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
To: <support@porterbuddy.com>
Cc: <office@verdane.com>, Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, post <post@finkn.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <eian@eianadvokat.no>


Hei,

hva skal det bety at dere var her en time for tidlig med pakken fra Farmasiet i dag?

(Tidsluken var fra 19.30 til 21.30.

Og klokken 18.37 så fikk jeg en melding om at pakken var levert).

Er dette noe kødding i forbindelse med Halloween eller noe?

Dere får heller være julebukker (eller nisser) tror jeg.

F*en til tull og fanteri.

Sånn var Oda-budene og (i vinter) at de var som horunger, når de leverte her.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 21. jul. 2022 kl. 20:58
Subject: Klage/Fwd: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
To: <kundeservice@komplett.no>
Cc: <komplett@komplett.no>, <post@canica.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, <support@porterbuddy.com>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

jeg bestilte noen Farmasiet-varer i går.

Og så fikk jeg en mail, om at jeg kunne da få fler varer gratis levert (fra andre firmaer) gjennom Porterbuddy.

Og nå fikk jeg de varene på døra.

Men dere har tatt 69 kroner i frakt-gebyr.

Det skulle være gratis, ettersom jeg har forstått det.

Så det må jeg klage på.

Og noen nett-troll har også registrert en konto i mitt navn hos dere, så jeg måtte bruke min Hotmail-konto, når jeg bestilte fra dere (for man måtte ha konto, for å bestille).

Kan dere kanskje rydde opp i det 'troll-tullet'.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det var også et pizzabud her, med to store pizzaer, cirka en halvtime før deres bud var her.

Så dere noe til det budet?

(Stod han på parkeringsplassen enda og styrte/ringte?).

Hvilket pizza-firma var det ihvertfall.

Min tremenning Øystein Andersen (som er adoptert fra Korea, så han er ikke en ekte slektning, for å si det sånn) hadde som 'hobby' (sa han) å bestille pizza på døra, til naboer han ikke likte, på 80-tallet (i Lørenskog).

Kan det være han som kødder sånn enda?

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@hotmail.com>
Date: tor. 21. jul. 2022 kl. 20:44
Subject: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



From: Komplett.no <komplett@komplett.no>
Sent: 21 July 2022 06:56
To: eribsskog@hotmail.com <eribsskog@hotmail.com>
Subject: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
 

Komplett logo
Hei!
Takk for at du handler hos oss.

Hvis du skal hente din forsendelse på Pick up Point får du en egen melding når pakken din kan hentes.

Skal du hente din pakke i butikk eller få den levert hjem kan du spore forsendelsen ved hjelp av linken "Se pakkesporing" lenger ned i mailen.

I linken her finner du informasjon om salgsbetingelser, angrerett og åpent kjøp.

Vedlagt finner du også skjema for angrerett.

Vennlig hilsen
Komplett.no



Ordresammendrag:
Ordrenr.: 203053872 (Se ordrestatus)
Bestiller: Erik Løvenbalk Ribsskog
Betaling: CreditCard
Levering: Hjem med Porterbuddy
Vare Bestilt Sendt Pris Totalt
JBL T110 kablede ørepropper, In-Ear (sor
Varenr: 916857 1 1 97 97
Total varer 97,00
Frakt 69,00
Totalt inkl. mva kr. 166,00
Spørsmål?

Besøk kundeservice
Trygg E-handel

IMG_20221102_212307.jpg
1755K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20221102_212307

Jeg sendte en e-post til Porterbuddy

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Klage/Fwd: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. november 2022 kl. 19:43
Til: support@porterbuddy.com
Kopi: office@verdane.com, Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

hva skal det bety at dere var her en time for tidlig med pakken fra Farmasiet i dag?

(Tidsluken var fra 19.30 til 21.30.

Og klokken 18.37 så fikk jeg en melding om at pakken var levert).

Er dette noe kødding i forbindelse med Halloween eller noe?

Dere får heller være julebukker (eller nisser) tror jeg.

F*en til tull og fanteri.

Sånn var Oda-budene og (i vinter) at de var som horunger, når de leverte her.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 21. jul. 2022 kl. 20:58
Subject: Klage/Fwd: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
To: <kundeservice@komplett.no>
Cc: <komplett@komplett.no>, <post@canica.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, <support@porterbuddy.com>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

jeg bestilte noen Farmasiet-varer i går.

Og så fikk jeg en mail, om at jeg kunne da få fler varer gratis levert (fra andre firmaer) gjennom Porterbuddy.

Og nå fikk jeg de varene på døra.

Men dere har tatt 69 kroner i frakt-gebyr.

Det skulle være gratis, ettersom jeg har forstått det.

Så det må jeg klage på.

Og noen nett-troll har også registrert en konto i mitt navn hos dere, så jeg måtte bruke min Hotmail-konto, når jeg bestilte fra dere (for man måtte ha konto, for å bestille).

Kan dere kanskje rydde opp i det 'troll-tullet'.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det var også et pizzabud her, med to store pizzaer, cirka en halvtime før deres bud var her.

Så dere noe til det budet?

(Stod han på parkeringsplassen enda og styrte/ringte?).

Hvilket pizza-firma var det ihvertfall.

Min tremenning Øystein Andersen (som er adoptert fra Korea, så han er ikke en ekte slektning, for å si det sånn) hadde som 'hobby' (sa han) å bestille pizza på døra, til naboer han ikke likte, på 80-tallet (i Lørenskog).

Kan det være han som kødder sånn enda?

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@hotmail.com>
Date: tor. 21. jul. 2022 kl. 20:44
Subject: Fw: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



From: Komplett.no <komplett@komplett.no>
Sent: 21 July 2022 06:56
To: eribsskog@hotmail.com <eribsskog@hotmail.com>
Subject: Sendingsbekreftelse på ordre 203053872
 

Komplett logo
Hei!
Takk for at du handler hos oss.

Hvis du skal hente din forsendelse på Pick up Point får du en egen melding når pakken din kan hentes.

Skal du hente din pakke i butikk eller få den levert hjem kan du spore forsendelsen ved hjelp av linken "Se pakkesporing" lenger ned i mailen.

I linken her finner du informasjon om salgsbetingelser, angrerett og åpent kjøp.

Vedlagt finner du også skjema for angrerett.

Vennlig hilsen
Komplett.no



Ordresammendrag:
Ordrenr.: 203053872 (Se ordrestatus)
Bestiller: Erik Løvenbalk Ribsskog
Betaling: CreditCard
Levering: Hjem med Porterbuddy
Vare Bestilt Sendt Pris Totalt
JBL T110 kablede ørepropper, In-Ear (sor
Varenr: 916857 1 1 97 97
Total varer 97,00
Frakt 69,00
Totalt inkl. mva kr. 166,00
Spørsmål?

Besøk kundeservice
Trygg E-handel

Angrerettskjema.PDF
488K

Jeg bestilte noen Farmasiet-varer i går. Og de skulle komme (med Porterbuddy) mellom klokka 19.30 og 21.30. Og klokka 18.37 så fikk jeg melding om at pakken var levert. Hm

leveringstid

PS.

Her er mer om dette:

mer om leveranse

PS 2.

Jeg pleier ikke å ha på lyden på mobilen.

(Etter at jeg jobbet som butikksjef (noe jeg gjorde fra 1998 til 2002) så synes jeg ikke at det er så morsomt med mobiler (det er mest noe mas, synes jeg).

For å si det sånn).

Så det var bare flaks at jeg la merke til, at den tekstmeldingen dukket opp.

(Må man jeg si).

Og det med at man må bekrefte mottak.

Det er det noe litt 'Orwell-aktig' over.

(Må man vel si).

Sånn: 'Storebror ser deg'.

(For å si det sånn).

Dette har jeg blogget om tidligere, at muligens er noe 'styggdom'.

(Må man vel si).

Hva har Porterbuddy (og Farmasiet) med, når man tar inn pakken.

Hm.

Hva bryr det dem, liksom.

Pakken er kunden sin, fra de setter den fra seg.

Hva kunden gjør med pakken etter det, skal vel ikke de overvåke.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg hadde satt mobil-alarmen på klokka 19.10.

(For noen ganger, så er Porterbuddy litt tidlig ute).

Så jeg tenkte at jeg skulle begynne, å sjekke sporing-siden, tjue minutter før tids-luken begynte.

Men det var for seint.

De var en time for tidlig ute.

Så å selge dette firmaet (Porterbuddy) til svenskene (Instabox).

(Noe det norske investor-firmaet Verdane har gjort).

Det var kanskje ikke noe stort sjakktrekk.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens ikke det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Verdane har visst solgt Porterbuddy til Instabox og så kjøpt seg opp i Instabox (kan det virke som) uten at pressen klarer å forklare dette (må man vel si):

solgt kjøpt

https://shifter.no/nyheter/kjopte-porterbuddy-na-er-instabox-verdt-n-milliard-dollar/245548

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20221103_023451

PS 6.

Enda mer om dette:

IMG_20221103_023504

PS 7.

Verdane har forresten en ansatt ved navn Jebsen (min fars hjemsted Berger var mer eller mindre eiet av Jebsen-slekten, for noen generasjoner siden):

jebsen verdane

Jeg sendte en e-post til Rana Tingrett

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Lånekassa
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. november 2022 kl. 15:28
Til: "rana.tingrett" <rana.tingrett@domstol.no>
Kopi: post <post@finanstilsynet.no>, firmapost@sismo.no, Postmottak <Postmottak@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
Hei,

nå ypper de tomsingene hos Statens Innkrevingssentral seg igjen.

(Se vedlegg).

Som jeg har opplyst om tidligere, så har jeg sendt klage, til Lånekassa sin klagenemd, om dette.

HiO IU rota bort min ordinære søknad, når jeg skulle studere ved University of Sunderland, høsten 2004.

(De avslo også tre Erasmus-søknader med vage/varierende begrunnelser.

De sa først at jeg ikke kunne et fag, men det hadde jeg dokumentasjon angående, fra NHI, hvor jeg studerte 1989/90 og 1991/92.

Likevel ga de seg ikke, og dette tok også mye av min tid.

Det var en albino neger (eller noe) ved navn Frode Eika Sandnes.

Som stod bak dette tullet, som leder for den aktuelle HiO IU-seksjonen.

Sånn som jeg forstod det).

Og jeg prøvde også å kontakte internasjonalt kontor, ved HiO Bislett.

Og ei dame der (som drakk mye sukkerfri brus, hu hadde en rad av store tomflasker på kontoret, og hu sa at hu dro mye til Latin-Amerika, i embeds medfør, blant annet).

Hu insisterte på, å fylle ut Lånekassa-søknaden for meg.

Men da jeg ringte Lånekassa, fra Sunderland, høsten 2004.

Så hadde de ikke fått noe søknad, sa de.

Jeg måtte kontakte ELC (het de vel, de heter nå Kilroy Education) for å få en plass i Sunderland, sommeren 2004.

Så derfor ble det surr.

Men når jeg først ringte Lånekassa, og opplyste om min situasjon, som blakk student i England, høsten 2004.

Så burde de ha kjappa seg.

Men det drøyde likevel til januar 2005, før jeg fikk studielånet (fire måneder før sent).

Så jeg måtte overtrekke min DNB-konto og låne penger av slektninger (selv om jeg hadde jobba hele sommeren, men jeg sparte ikke på kronene, noe særlig, i førsten i Sunderland, for jeg huska at studielånet kom kjapt, når jeg gikk på NHI, etter at jeg hadde hatt et friår, mens jeg blant annet jobba på OBS Triaden og tok forberedende (ved UIO) som privatist, som noe slags tidtrøyte).

Og noen år seinere, så bodde jeg fortsatt i England (jeg bodde der fra 2004 til 2014, minus noen måneder våren/sommeren 2005, da jeg bodde på gården til en onkel i Kvede, etter at studiene gikk i vasken, på grunn av at jeg ikke fikk studielånet, blant annet, og University of Sunderland, ville plutselig flytte meg, til et nytt kollektiv, enda jeg ville ha egen leilighet, da jeg dro dit, noe som visst var mulig, ifølge en 'leaflet' de hadde sendt meg, men prøv å forklare det til noen vrange britiske 'husmødre', på Accommodation Office, ved University of Sunderland).

Og da (dette var vel rundt 2010) så ringte jeg Lånekassa.

For jeg lurte på om jeg skulle studere i Liverpool (etter å ha starta arbeidssak mot Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product Activation, hvor jeg jobba fra høsten 2005 til høsten 2006).

Og da la dere på røret, på veldig uhøflig vis.

Så dere har ødelagt for mine studier, må jeg si.

Så Lånekassa skylder meg penger (la oss si en million i tapte lønnsinntekter per år, i 30 år) og ikke omvendt.

Så dette må jeg klage på.

Jeg er også en sosial-klient (som kun får til livsopphold-støtte) uten noen formue.

Og det blir uansett feil at Lånekassa skal få noen penger av meg, etter å ha behandla meg på uhøflig vis, og trenert for mitt studielån, mens jeg var bosatt i utlandet, i et land som jeg kun hadde vært på språkreise og ferier i tidligere (på 80-tallet mest).

Så dere (eller Lånekassa) har lagd helvete for meg (ved å trekke ut på tiden, når det gjaldt å sende meg studielån) må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dette har jeg forklart dere om før.

Så at jeg må forklare det samme, hvert år (eller annethvert år) det blir noe tull, synes jeg.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

PS 2.

University of Sunderland var det også mye tull på.

Det var noen satt på brann-alarmen, på the Forge (som var University of Sunderland sitt minst sentrale boligkompleks for studenter).

Jeg burde heller fått bodd mer sentralt.

Jeg var ikke en student som nettopp hadde flytta hjemmefra.

Min far tvang meg til å bo aleine fra jeg var ni år.

Og da jeg dro til Sunderland (for å studere tredje år av en Bachelor-grad, under min andre studietid, etter å ha jobbet som Rimi-butikksjef osv., men jeg sluttet på grunn av arbeidssak) så var jeg 34 år.

Og jeg hadde bodd som student/butikkleder i Oslo, siden 1989.

Så det å stue meg bort, sammen med masse yngre tyskere, på the Forge, var noe tull, må jeg si (av de nevnte britiske husmødrene/hurpene).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 6. des. 2018 kl. 04:31
Subject: Klage/Fwd: Klage på Lånekassa
To: <rana.tingrett@domstol.no>
Cc: post <post@finanstilsynet.no>, <firmapost@sismo.no>, Postmottak <Postmottak@domstoladministrasjonen.no>


Hei,

dette kravet, (se vedlegg), ønsker jeg å klage på.

Jeg sendte klage, (se vedlegg), til Lånekassa sin klagenemnd, for
cirka fem år siden.

Og likevel så sender de disse svada-kravene sine.

Jeg går på sosialen for øyeblikket, og eier heller ikke nåla i veggen.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Det er også rart, at Statens Innkrevingssentral, har 'firmapost', i
sin e-post-adresse.

De er ikke et firma.

Og e-post-adressen er for borgere og ikke for firma.

Så det er en meningsløs e-post-adresse, (vil jeg si), og det viser,
(mer eller mindre), at det er kaos hos dem.

Så dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, 15 Jul 2013 04:13:24 +0100
Subject: Klage på Lånekassa
To: post@finanstilsynet.no

Hei,

jeg har tidligere klaget til dere, på tull fra Nordea, osv.

Og nå klager jeg på Lånekassa, siden de ikke har svart på et brev som jeg
sendte de, i mars.

Jeg vedlegger kopi av brevet og håper at dere får ut fingeren nå, (som min
stesøster Christell pleide å si, på 80-tallet, ihvertfall).

Mvh.

Erik Ribsskog

3 vedlegg
IMG_20221102_0001 paint.jpg
651K
IMG_20221102_0002.jpg
342K
IMG_20221102_0003.jpg
462K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20221102_0001 paint

IMG_20221102_0002

IMG_20221102_0003