Jeg sendte en e-post til Coop

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Medlemskort/Fwd: Klage på svindel-forsøk fra Coop/Fwd: Klage på Coop/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Ny klage/Fwd: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2023 kl. 20:30
Til: coopost@coop.no
Kopi: post@konkurransetilsynet.no, Dyrebeskyttelsen Norge postmottak <post@dyrebeskyttelsen.no>, admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, presse@rema.no, postmottak@mattilsynet.no, register@dyrsrettigheter.no, postmottak@sd.dep.no, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, sponsor@coop.no, post@arbeidstilsynet.no, eian@eianadvokat.no
Hei,

jeg lurte også på om dere kan sende en arbeidsbekreftelse.

Jeg jobbet først et halvt år heltid i kassa (fra høsten 1990 til våren 1991).

Og så jobbet jeg deltid i kassa, fram til høsten 1991 (da mitt friår fra NHI-studier var ferdig).

Og så jobba jeg deltid i kassa samt lørdager i ferskvare-avdelinga (etter 'masing' fra butikksjef John Ellingsen) fram til jeg dro for å avtjente førstegangstjenesten i Elverum (Terningmoen) sommeren 1992.

Og jeg jobbet i kassa, i høst-permen, høsten 1992.

Og så var det noen kommunikasjons-problemer med den nye kassa-lederen.

Så jeg fikk ikke avtalt jule-ferie-jobbing.

Men Forsvaret betalte ikke så mye.

Så jeg avtalte da med en tidligere klasse-kamerat, som var Rimi-butikksjef (Magne Winnem) at jeg heller skulle jobbe deltid på Rimi Munkelia, på Lambertseter, fra desember 1992 (og jeg jobba også der annenhvert lørdag, ved siden av de siste månedene, i infanteriet, for vi ble i Elverum hele året, og kunne dra hjem til Oslo, i helgene).

Dette har jeg tidligere fått fra John Ellingsen (for jeg var på et jobbsøker-kurs i Forsvaret, en av de siste dagene der, og da fikk jeg lov å gå bort til biblioteket/data-salen, for å skrive et purre-brev til John Ellingsen, og da fikk jeg en arbeidsbekreftelse i posten, noen uker/måneder seinere).

Men etter å ha jobbet tolv år i Rimi (de siste ti årene som leder, og fire av disse årene som butikksjef, på tre butikker).

Så dro jeg til England (for å gå det siste året, av en Bachelor IT-grad, for jeg begynte på en andre studietid etter ti år i Rimi).

Og da tulla HiO IU og Lånekassa, så det skapte krøll for mine studier.

Og for å gjøre en lang histore kort, så endte jeg opp på gården til en onkel i Kvelde, påsken 2005.

Men sommeren 2005, så måtte jeg rømme til England igjen, for noen prøvde å drepe meg på den gården (politiet vil ikke etterforske).

Og jeg fikk ikke med meg attester/vitnemål.

Og min onkel er litt halvgal muligens og muligens skytegal (han har en stor våpensamling) og det er snakk om en tidligere ødegård.

Så istedet for å risikere å dra dit igjen (for å prøve å finne disse papirene) så lurte jeg på om dere kan sende en ny arbeidsbekreftelse.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Lurer også på om dere vet hva han jeg jobba sammen med i ferskvare-avdelinga (på lørdager, studieåret 1991/92) het.

Det var en som så litt ut som en ung Clark Kent kanskje.

Og han hadde jobba i ferskvare-avdelingen et år eller to før jeg begynte der (ved siden av jobbing i kassene).

Jeg ble også brukt som kassaleder, en tirsdag og en fredag vel, studieåret 1991/92, i forbindelse med at kassaleder Carmen slutta.

Jeg ble plassert i kundeinformasjon-bua ihvertfall, av ei kassadame, ved navn Marit (som visst styrte litt der, den uka).

Og hun femte kassa-lederen (etter Annie, Helene, Carmen og Liss) hu brukte meg også, til å ta Z-rapporter, osv.

Det vil si at jeg (på fredager vel) ble brukt som avløser, og at jeg pleide å sjekke at kassa-folka hadde telt kassa riktig (sjekka oppgjør).

Og Helene (Nyholm vel) pleide også å bruke meg som avløser, før hu slutta.

Og Lars Erik Koritov brukte meg som kassamedarbeider, i en spesialvare-butikk, som lå der hvor Vinmonopolet ligger nå vel, i under-etasjen på Triaden-senteret.

Der solgte jeg dekk og camping-møbler, husker jeg.

Så jeg jobba også en vakt (åpningsdagen i sommer-butikken) for Spesialvare-avdelingen (muligens våren 1992).

Så om dere kan ordne en arbeidsbekreftelse, siden at de slektningene mine (nede i Kvelde) ikke er helt med.

(Jeg har prøvd å kontakte Martin sin eks-samboer Grethe Ingebrigtsen osv., som nå bor i Mysen vel.

Men hu svarer ikke om dette angående vitnemål og attester).

Og jeg trodde at deres leder Vemund Hanevold på Mega-butikken på Storo-senteren, var han 'Clark Kent' (etter å ha søkt litt på nettet).

Så jeg har også chattet med han om dette (på Facebook) nå i dag.

Så derfor tenkte jeg at jeg kunne sende en oppdatering.

Og jeg lurer fortsatt på om jeg er medlem hos Coop (Forbrukersamvirket) enda, etter den tida.

(Se min forrige mail).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 11. feb. 2023 kl. 09:50
Subject: Medlemskort/Fwd: Klage på svindel-forsøk fra Coop/Fwd: Klage på Coop/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Ny klage/Fwd: Klage
To: <coopost@coop.no>
Cc: <post@konkurransetilsynet.no>, Dyrebeskyttelsen Norge postmottak <post@dyrebeskyttelsen.no>, <admin@ohf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <presse@rema.no>, <postmottak@mattilsynet.no>, <register@dyrsrettigheter.no>, <postmottak@sd.dep.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, <sponsor@coop.no>, <post@arbeidstilsynet.no>, <eian@eianadvokat.no>


Hei,

da jeg jobba på OBS Triaden (jeg begynte der da det het Matland) fra 1990 til 1992, så ble det sagt, at alle vi som jobba der, måtte ha medlemskort.

Og det scanna jeg, når jeg kjøpte lunsj-mat, osv.

(For det måtte vi gjøre).

Men det er mulig at jeg ikke sendte inn det medlems-skjemaet.

Kan dere sjekke om jeg har Coop-medlemsskap fra 90-tallet.

Eller trenger jeg et nytt medlemskort?

Er det riktig at man _må_ har medlemskort hvis man jobber i Coop?

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 29. jan. 2016 kl. 20:11
Subject: Klage på svindel-forsøk fra Coop/Fwd: Klage på Coop/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Ny klage/Fwd: Klage
To: <post@konkurransetilsynet.no>
Cc: Dyrebeskyttelsen Norge postmottak <post@dyrebeskyttelsen.no>, <admin@ohf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <presse@rema.no>, <postmottak@mattilsynet.no>, <register@dyrsrettigheter.no>, <postmottak@sd.dep.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, <sponsor@coop.no>


Hei,

sender, (som vanlig), fra min blogg.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

'I går, (torsdag kveld), så dro jeg inn, til Oslo, for å handle.

Jeg husket, at Prix-butikken, på Oslo S, (eller Postgirobygget, som de
kaller det), er åpen, til klokken et.

Så jeg dro inn, ganske seint, da.

Og jeg har jo skrevet om, på bloggen, at grovbrød, er mye dyrere, enn
kneip, i de fleste butikkene, i Norge.

(Av en eller annen uforståelig grunn).

Men Coop har en slags: 'Brød-deal', (som de kaller det), hvor man fikk
kjøpt et grovbrød og en pakke skinke, for 21,50.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Mens jeg handlet, så ble lysene i butikken dempet, cirka femten
minutter før stengetid, (som var klokken et).

Dette ville aldri OBS Triaden, (som også var en
Forbrukersamvirket/Coop-butikk), ha gjort, tenkte jeg.

Det var også sånn, at det stod en svart søppelsekk, i brødavdelingen.

Og i den sekken, så lå det, mange brød.

(Er dette noen gamle brød, fra tidligere i uka, tenkte jeg).

Og så hadde Coop, bare satt fram, et av hvert brød.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Da jeg gikk ut, av butikken, (cirka ti minutter, før stengetid, vel).

Så tenkte jeg det, at ble ikke denne handelen, litt dyrere, enn jeg
hadde regnet med.

Så jeg så, på lappen, (som jeg hadde bedt, om å få med).

(For min farmor Ågot, pleide alltid å sjekke handlelappen, og klage,
hvis butikken slo feil, husker jeg.

Og rett skal være rett, liksom).

Og der stod det: 'Corn flakes'.

(Noe jeg ikke har kjøpt, siden jeg bodde, i England, vel).

Og jeg gikk inn i butikken igjen.

En nordmann stod i køen, (i kassa), før en pakistaner.

Nordmannen og den svenske kassamedarbeideren, (som vel hadde litt lite
hår, på toppen og skjegg på haka, og vel var, i 40/50-åra, og som vel,
stod i kassa, istedet for å sitte).

De snakka sammen.

Så jeg venta, til de var ferdige, med å snakke.

Og så spurte jeg, om hvorfor, det stod corn-flakes, på kvitteringa.

Corn flakes koster 7,90 svarte svensken, (eller om han var finsk).

Jeg sa at jeg ikke hadde kjøpt corn flakes.

Og spurte igjen, hvorfor det stod corn flakes, på kvitteringa.

Jeg ga kassereren lappen, så han kunne se selv.

Og kassereren bare ga meg åtte kroner, uten å rope på retur.

Men hvordan dette kan ha skjedd, det forstår jeg ikke, (som en
tidligere kassamedarbeider, fra CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden, og
diverse Rimi-butikker, i Oslo og Follo).

Det må ha vært noe bevisst 'tullball', fra Coop, (siden at jeg har
arbeidssak mot de, eller noe sånt), skulle man tro.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På grunn av tullet, på Coop.

Så tenkte jeg, at jeg tar heller bussen tilbake.

Men Galleri Oslo, var stengt.

Så den siste bussen, hadde tydeligvis gått.

Og da jeg kom tilbake, til Oslo S, så var det siste toget, (til Sandvika), gått.

(Jeg rakk det akkurat ikke).

Jeg gikk til Jernbanetorget, og over veien.

Og så på en tavle, at det siste toget, (til Drammen/Sandvika), _ikke_
hadde gått.

Men at det gikk, om to minutter.

Dette så jeg ikke, på tavlen, inne på Oslo S.

For noe tull, tenkte jeg.

Var det noen som satt og så på overvåkings-skjermene og tulla med meg,
(ved å tulle med tog-tid-tavla), tenkte jeg.

(Noe sånt).

Jeg orker ikke å løpe, etter enda et tog, (med mine vonde føtter), tenkte jeg.

Det gikk en buss, til Fornebu, cirka en time seinere.

Jeg bestemte meg, for å gå, til der jeg pleide å ta bussen fra, (ved
nasjonalteateret/rådhuset), da jeg bodde, på Slependen, (og dro seint
hjem, fra Oslo).

Jeg gikk gjennom Karl Johan, (som var full av horer).

Ved Stortinget gikk ei negerdame-hore bort til meg.

Men jeg hørte på walkman, og bare lo, for å få, hu hora til å skjønne,
at jeg ikke skulle ha noe sex.

(Noe sånt).

Så gikk jeg, til rådhuset, (via nasjonalteateret).

Bussen gikk, om 30-40 minutter.

Jeg satt meg ned, i en park, på siden av rådhuset, og spiste, noen
brødskiver, med skinke.

Hele skinke-pålegg-pakken gikk med.

Jeg ble litt kald, og gikk på en buss, som gikk, til Grorud.

Jeg gikk av, på Jernbanetorget.

Og tok en buss, til Fornebu, (som gikk, noen minutter seinere).

Jeg gikk av, på Lysaker.

(Etter at det var tull, på bussen.

Jeg satt med ryggen, mot kjøreretningen.

Og over gangen, satt fire unge 'fest-folk', (som jeg noen ganger
hørte, over walkman-en).

Og jeg så på skjermen, at det stod neste holdeplass: 'Vækerø'.

Og at det lyste rødt.

Men da bussen stoppet, så var det på Lysaker.

Så det var tull, med informasjonen, på bussen, må jeg si.

Enda et dumt 'nerde-system', den TV-skjermen, (på bussen), må jeg si).

Og gikk hjem, til Høvik.

(På noen dårlig skiltede sykkel/gang-veier).

Så det var bare flaks, at jeg ikke gikk meg bort, (og frøys ihjel), må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og i dag, (fredag), så sov jeg, til cirka klokken 16.

Hvis jeg hadde jobbet, i Rimi, så hadde lønninga kommet inn, i dag.

(Siden at den 31., er en søndag).

Men ingen penger, hadde kommet inn, på kontoen, (så jeg, på nettbanken).

Jeg får vente, til mandag, å se, tenkte jeg.

Og så får jeg klare meg, på litt mindre penger, i helga.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.'.

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_29.html


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-24 18:58 GMT+01:00
Subject: Klage på Coop/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Ny klage/Fwd: Klage
To: post@konkurransetilsynet.no
Cc: Dyrebeskyttelsen Norge postmottak <post@dyrebeskyttelsen.no>,
admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, presse@rema.no,
postmottak@mattilsynet.no, register@dyrsrettigheter.no,
postmottak@sd.dep.no, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, sponsor@coop.no


Hei,

sender en klage, angående hva som hendte, på Coop Extra Pilestredet
Park i går, (fra min blogg).

Og jeg vil også klage på, at Coop ikke har noen 'vanlig'
e-post-adresse, for generelle henvendelser/klager, på sitt nettsted.

Da må man sende til deres kundeservice, virker det som.

Men man trenger ikke være kunde, for å handle der.

Jeg synes at Coop er som en hvilken som helst butikk, (butikkene
fremstår sånn ihvertfall), men dette med medlems-epost-adresse, synes
jeg, at blir, litt klamt.

Da får de heller begynne, å si, at man _må_ ha medlemskort, for å
handle der, hvis det kun, er medlemmer, som kan klage.

Ellers blir det: 'Litt dritt', synes jeg.

Den eneste e-post-adressen til Coop, som jeg finner, på en grei måte,
er noe med: 'Sponsor'.

Så jeg sender til Coop gjennom den e-post-adressen, selv om dette er
en klage, og ikke egentlig noe spørsmål om sponsor-virksomhet.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

'I dag, (lørdag kveld), så var jeg, og handla, hos Coop Extra Pilestredet Park.

Jeg var der, cirka en halvtime, før de stengte, (noe de gjorde, klokka 23).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg skulle gå inn, i Coop Extra-butikken.

Så var ikke det, så lett.

Ei høyreist og velbygget brunette, (må man vel nesten kalle henne), i
30-åra, stod og kosta, (som en gal, må man vel nesten si), midt i
inngangsdøra.

(Uten at det var klart, hva hu liksom dreiv og kosta.

Så det må ha vært et slags narrespill, må jeg si).

Så jeg måtte stå og vente litt, mens hu Coop-dama, dreiv med galskapen
sin da, (må man vel kalle det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og ikke nok med det.

Da jeg gikk inn, i butikken, så var det en stor dam, (må man vel si),
med vann, på gulvet.

Jeg spurte Coop-dama, (for skøy), om: 'Har det vært flom her, eller?'.

Og hu svarte, at de vaska butikken.

(Noe sånt).

Jeg sa da, at: 'Jeg har lest et sted, at dere stenger, klokka 23, i
dag, stemmer det eller?'.

Det stemte sa hu dama, men de vaska før stengetid, da.

(Noe sånt).

Og da sa jeg, at: 'Ja, jeg får prøve å svømme inn i butikken, da'.

(Noe sånt).

Og mens jeg gikk, inn i butikken, så gikk hu Coop-dama, ved siden av meg.

(For hu skulle visst betjene, den eneste kassa, (hvor det var kø),
viste det seg etterhvert.

Noe sånt).

Jeg spurte om: 'Har dere hørt om å vaske butikken etter stengetid, eller?'.

Da svarte hu: 'Vi få'kke betalt for det'.

Noe sånt.

Og da tenkte jeg, at det var dårlig av Coop, å ha, så dårlige rutiner.

Så jeg spurte Coop-dama, om hu hadde sett den reklamen, hvor det stod:
'Litt dritt', (som er et ordspill, på Coop-slagordet: 'Litt ditt',
vel).

Men da lurte hu brunetta på, hvor den reklamen var fra.

Den var fra en nettbutikk, forklarte jeg.

Sånn at folk ikke behøvde å gå, i butikken, sa jeg.

Og da holdt hu Coop-dama, (som ikke klarte å si: 'Beklager', sånn som
jeg husker det), kjeft, (må jeg si), før hu satte seg, (eller om hu
stod), i kassa.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20160123_222516



PS 4.

Det var også sånn, (i butikken), at labelen for billig oppvaskmiddel,
viste feil pris, (la jeg merke til, da jeg sjekket kvitteringen).

Og selvbetjeningskassa, som jeg gikk til, manglet bæreposer.

(Så jeg måtte gå, til en annen selvbetjeningskasse, å hente bæreposer).

Og da jeg gikk ut, av butikken, så så jeg det, (i døra, som var litt
som et speil), at ei 'pakkis-Coop-dame', fulgte etter meg, (sammen med
ei litt større Coop-dame, som jeg ikke så like klart, i utgangsdøra,
(siden at hu gikk bakerst), som fungerte, som et speil).

Så de hadde visst, mer enn en ansatt, i butikken, da.

(For å si det sånn).

Og å ha ei Coop-dame, ved utgangsdøra, (i denne butikken), som skal
vaske og koste der og samtidig betjene kassa, (en god del meter unna).

(På Coop Extra, som liksom skal være, en stor og bra butikk, osv.).

Det er på grensen til galskap, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at mens jeg var, i selvbetjeningskassene.

Så dukka det opp, to karer der, (i den 'vanlige' kassa, like ved), som
blant annet, kjøpte en hel eske, med potetgull.

Og da lurte jeg på, om det var noe tilbud, (husker jeg).

Og da jeg gikk ut, av butikken, så gikk disse folka, forbi meg, (var det vel).

Og han ene sa da, (på svensk vel, til han andre), at det bare var ni
pakker, i esken.

(Noe sånt).

Så det var kanskje sånn, at Blitz-cafeen, (siden at denne butikken
ligger, i/ved Pilestredet), skulle fylles opp litt, (når det gjaldt
potetgull), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det er grenser, for hvor artig det er, å vente i 20 minutter cirka, på
Rykkinn-bussen, ved St. Olavs plass.

(For det er noen ganger kaldt, å stå der, så lenge.

Selv om det ikke var like kaldt, i dag, som det har vært, tidligere i uka).

Så jeg tok, Bærums Værk-bussen, til Lysaker, (husker jeg).

Og et eldre par, dreiv og kvema, på bussen.

Og fulgte etter meg.

Og satt seg foran meg, (enda jeg satt, i den bakre delen, av bussen).

(De skulle bare plage meg, sånn at jeg fikk dere grå hår, i trynet,
virka det som, for meg.

At det var derfor, at de liksom fulgte etter meg.

Og absolutt satt seg, rett foran meg.

Selv om det var mange ledige seter, på bussen).

Så jeg rista litt, i setet, til hu 'flytte-dama', da jeg gikk av
bussen, (på Lysaker), må jeg innrømme.

Og så gikk jeg inn, i venterommet, (til NSB der).

Og da jeg kom ut igjen, så var det tre minutter, til Rykkinn-bussen gikk.

Og et annet grått par, gikk av en buss.

Og så spaserte de, rett foan meg, som venta, på en annen buss.

(Istedet for å gå bak meg, for eksempel.

Så jeg syntes, at dette ble rimelig intimt, må jeg si).

Og disse to, begynte også å kveme, da Rykkinn-bussen dukka opp.

De snakka med en kar, i 60-åra, med Stormberg-jakke og grått hår.

Og han pekte på meg, (eller noe sånt), mens han snakka, med den
pakistanske buss-sjåføren.

For det eldre paret, var det ikke klart, hva skulle.

Så jeg gikk før de, på bussen, da.

Sånn at de kunne spørre sjåføren, om hva det nå var, som de lurte på.

Og da han med Stormberg-jakka, gikk av bussen.

(Ved Høvik kirke.

Holdeplassen før meg).

Så slo han meg, i bakhodet, (husker jeg).

(Og han lot også, som om han var full.

Og mista, den blå sekken sin, på gulvet, en gang, husker jeg).

Og dette må vel ha vært, noe slag vendetta, eller noe sånt, tror jeg.

(Og jeg sa: 'Helsike', (mens jeg hørte på walkman), da han slo meg, i huet.

Da han gikk av bussen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og nå, (søndag formiddag), så er jeg litt hes, litt forkjøla og har
litt feber, (merker jeg).

Og det er, på grunn av, det angrepet mot meg, (må man vel kalle det),
på Coop Extra Pilestredet Park, i går.

(Jeg har arbeidssak, mot Coop.

Så det er kanskje derfor).

For Adidas joggeskoa mine, tålte ikke, den vanndammen, hos Coop.

Så da jeg gikk ut, av butikken, (det var noen få minusgrader, eller
noe i den duren), så ble jeg ganske fort, litt forkjøla, siden at jeg
hadde, våte sko/sokker, (må det vel ha vært).

Og det var kanskje derfor, at jeg klikka litt liksom, på Bærums Værk-bussen.

Siden at jeg nok hadde fått, litt feber, (fra Coop, som nok hadde gått
mellom rutinene mine, siden at jeg blogger, om handleturer osv., på
nettet).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg pleier jo vanligvis, å gå med, Doc Martens-sko.

Men mange i Oslo, synes vel, at det er, litt gammeldags.

(Jeg husker, at Vanja Bergersen, fra Rimi Bjørndal, hintet om dette,
allerede på 90-tallet.

Når vi satt på den samme bussen, etter jobben).

Så jeg har tenkt, at jeg kunne se, om det funka, med joggesko, også om vinteren.

Og det har gått greit.

Hvis jeg så noen vanndammer, (i høst), så gikk jeg rundt de.

Og jeg blir ikke våt, på føttene, av å gå med disse skoene, i snø/is.

Men vanndammen, hos Coop Extra Pilestredet Park, i går, var ganske dyp.

Og det gikk ikke ann, å gå rundt den.

Så det er første gangen, (må jeg si), at jeg har blitt våt på føttene,
i høst/vinter.

Så Coop-dama, brukte nok alt for mye vann, på pur faen, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg hadde vel egentlig planlagt, å kjøpe meg Doc Martens sko, i vinter og.

Men det er litt 'kleint' liksom, å handle vasketid, her jeg bor.

For da jeg bodde, på St. Hanshaugen, i 8-9 år, mellom 1996 og 2004.

Så var vaskekjelleren gratis.

Så jeg hadde så og si aldri, noe med vaktmesteren, å gjøre.

Men her jeg bor nå, så må jeg fylle opp vaskekortet, på et kontor, som
holder til, i samme bygg, som det rommet, som jeg leier.

Og det blir litt pinlig nesten, (for det kontoret, har samme inngang,
som 'superbil-butikken' også).

Så det er sånn, at jeg får lyst til, å dra med danskebåten, (for å få
litt luft liksom), etter å ha handlet, vasketid.

Så jeg har ikke hatt så mye penger, til sko heller, må jeg si.

Og jeg har også, hatt vonde føtter.

(Etter all gåingen, i København, i fjor).

Så jeg har kjøpt to par spesialsåler, (mot hælspore), som jeg har,
inni joggeskoene mine.

Og jeg lurte litt på, om det var noe feil, med luftsålen, i de Doc
Martens-skoene mine.

Som jeg gikk med, i København.

Siden at jeg fikk så mye plager, med føttene mine, da.

Jeg fikk mange og store gnagsår, da jeg gikk rundt i Larvik, en natt,
i mars-måned, ifjor, etter å ha rømt liksom, fra noe slags
lobotomi-trusler, ved Blakstad sinnsykehus.

Men det husket jeg hvordan man ordnet, fra militæret.

For hvis man går, med to par sokker.

Så får man mye mindre gnagsår-problemer.

For da sliter de harde skoene, liksom på den innerste sokken.

Istedet for på huden ens, da.

(Noe sånt).

Så jeg ble kvitt gnagsår-problemene, i København.

Selv om jeg måtte gå rundt, hele dagen, i månedsvis der.

(For å samle tomflasker, til mat).

Men jeg fikk noe slags hælspore, (altså at det gjør vondt, i føttene,
å gå), av all gåingen, da.

(Og det kan muligens ha vært fordi, at det kan ha vært noe galt med,
de Doc Martens-skoene, som jeg kjøpte, (av ei Vestlands-dame), på
Grænsen skotøymagasin, (eller hva de heter igjen), ifjor, har jeg lurt
på.

For de skoene ble også veldig nedslitt, da.

Noe jeg ikke har opplevd før, med de 10-12 parene, av disse skoene,
(må det vel ha vært), som jeg kjøpte meg, i årene før jeg flytta, til
England, i 2004.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Da jeg jobbet, på OBS Triaden, fra 1990 til 1992.

Så begynte aldri vaskerne der, å vaske butikken, før stengetid.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Da hadde de nok fått sparken, tror jeg.

Så at ei sånn Coop-dame, flyr rundt, og skal passe kassa og koste og
vaske gulvet, (med maskin), samtidig.

Det er som, at det noe slags innspilling, med Henrik Elvestad, (når
han tulla, på Kiwi, med hu Siri Rognli Olsen, som jeg møtte, på
Englandsferja Braemar, sommeren 1989), for eksempel.

(Noe sånt).

Så man trenger ikke se på noe show, med Henrik Elvestad, (eller noen
av hans kollegaer), etter å ha handla, i den her butikken, (Coop Extra
Pilestredet Park), må jeg si.

For det hadde nok da, bare blitt kjedelig, (må man vel si).

(Noe sånt).

Det ville nok da blitt, som å sett, to nokså lignende forestillinger,
etter hverandre, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:



https://www.facebook.com/kolonial.no/photos/pb.554217021281326.-2207520000.1453637319./929707953732229/?type=3&theater

PS 12.

Enda mer om dette:'.

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_24.html


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-12 9:03 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: VS: Ny klage/Fwd: Klage
To: post@konkurransetilsynet.no
Cc: Dyrebeskyttelsen Norge postmottak <post@dyrebeskyttelsen.no>,
admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, presse@rema.no,
postmottak@mattilsynet.no, register@dyrsrettigheter.no,
postmottak@sd.dep.no, Lars Aasen <lbf@lbf.no>


Hei,

sender også, om hva som hendte, på Rema Majorstua, i går, (fra min blogg).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

'I dag, (mandag kveld), så dro jeg, til Oslo, for å handle mat.

Da jeg skulle gå ut døra, (her på tidligere Thon hotel Høvik).

Så var ikke det bare bare.

For det hadde falt en del snø, og det var gravd, en sti, fra
utgangsdøra, og til der, hvor det var brøyta, av en brøytebil.

Og midt i den stien, så stod det, en kar, i 30-åra vel, (med blå
dunjakke), og røyka.

(Noe sånt).

Så jeg måtte gå, i den høye snøen, et stykke, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg var litt treig, med å komme meg ut, av leiligheten.

(For jeg er litt døgnvill.

Og ble vekket, flere ganger, av brannalarmen, mens jeg sov.

Så jeg sov rimelig lenge da, for å si det sånn).

Så jeg kom litt for seint, til bussen, og gikk derfor til toget.

Og da, så ble det for seint, å dra til St. Hanshaugen, (for å handle),
så jeg dro istedet, til Majorstua.

Og på Rema der, så 'fløy' det en pakistaner, i 20/30-åra, forbi meg,
på for nær avstand, (vil jeg si).

(Det var som, at han ikke hadde intimgrenser, må jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Kassereren, det var en pakistaner, i 50/60-åra.

(Som stod i kassa, istedet for å sitte).

Og han kassereren, (som muligens er butikksjefen, tror jeg, for han
har vært, i en avis, har jeg sett, en gang, i forbindelse med, at han
ga 'jule-overskuddet', til Frelsesarmeen, eller noe i den duren).

Han satt, (en del av), et spillekort, (eller noe i den duren), fra
Norsk Tipping, i kortautomaten.

(Sammen med mitt Visa-kort).

For det var først sånn, at den automaten, ikke klarte å lese, mitt Visa-kort.

Så det var jo, som å handle, i et uland, (må man vel nesten si).

For dette hadde kassereren gjort, mange ganger tidligere, (istedet for
fikse/bytte bank-terminalen), virka det som.

(Noe sånt).

Og kassereren spurte heller ikke, om jeg ville ha kvitteringa.

(Og da jeg kom på det, så var kassereren allerede ferdig, med neste kunde, vel.

Så det ble ikke til, at jeg spurte, om kvitteringa, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Denne butikken, (Rema Majorstua, heter den vel), var også utsolgt, for
Grans cola.

Men det var ikke så farlig, (tenkte jeg, mens jeg handlet), for jeg er
ikke _så_ fan, av den colaen, egentlig.

For å si det sånn.

Da er First Price cola-en, (til Kiwi), bedre, synes jeg.

(Selv om Coca Cola og Pepsi Cola er aller best, synes jeg.

Men de varene, koster nesten 30 kroner, for en 1.5 liters-flaske.

Og det er litt dyrt, for meg, som er arbeidsledig.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

På bussen tilbake, til Høvik.

Så satt det seg, en neger, på setet, rett bak mitt.

(Selv om det var mange andre seter, som også var ledige).

Og han negeren, lukta så vondt, at jeg bytta sete, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og da jeg kom tilbake igjen, til tidligere Thon hotel Høvik.

Så stod han karen, med den blå dunjakka, (var det vel), og hadde en ny
røykepause, rett foran inngangsdøra.

Så jeg måtte gå, der hvor bilene kjører.

(Og hvor det er litt skummelt, (må man vel si), når den veien, går
rundt hjørnet, av den delen, av hotell-bygget, som ligger nærmest,
bensinstasjonen.

For det er bare plass til, en bil, i bredden der.

Og det er ikke noe fortau der, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.'.

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_12.html


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-12 6:29 GMT+01:00
Subject: Re: VS: Ny klage/Fwd: Klage
To: Dyrebeskyttelsen Norge postmottak <post@dyrebeskyttelsen.no>
Cc: admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, presse@rema.no,
post@konkurransetilsynet.no, postmottak@mattilsynet.no,
register@dyrsrettigheter.no


Hei,

dette var jo i Oslo, og der bor det jo cirka en million mennesker nå.

Så dette må Dyrebeskyttelsen ta med Rema, tenker jeg.

For dette var visst hunder, som trivdes, hos Rema, (sa den svenske
kassamedarbeideren).

Og da er det vel antagelig sånn, at disse hundene, får for lite mat,
(siden at de blir så gærne, hos Rema).

Og det er nok dyremishandling, siden at noen folk, lar dyra sine, gå
rundt i butikken, som er for mennesker, (og ikke for dyr, mener jeg).

Rema skryter jo også av, at det er billig der, men nå er det vist
dyr(t) der, virker det som.

Erik Ribsskog

PS.

Dette er kanskje mer, en sak, for Mattilsynet.

For jeg mener å huske, fra da jeg jobba, som butikksjef, (i Rimi), at
det ikke var lov, å ha hunder, i butikken.

Og dette vet nok hundeeierne om.

Så når de slipper løs hundene sine, på Rema Fredensborg, så er det en
form for dyremishandling, vil jeg si.

Jeg får sende en kopi, til Noah.

Der jobber det visstnok, en tremenning av meg, som heter Samasati
Ribsskog, hvis jeg ikke tar helt feil.


2016-01-11 10:05 GMT+01:00 Dyrebeskyttelsen Norge postmottak
<post@dyrebeskyttelsen.no>:
> Hei,
>
> Dette er ingen situasjon som vi i Dyrebeskyttelsen Norge kan gi deg noe tilbakemelding på da dette er noe du må ta opp med personene involvert.
>
> Mvh
>
> Chan Wikstrøm
> Dyrebeskyttelsen Norge
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 10. januar 2016 02:24
> Til: Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>
> Kopi: admin@ohf.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; presse@rema.no; post@konkurransetilsynet.no; postmottak@mattilsynet.no; post@dyrebeskyttelsen.no
> Emne: Re: VS: Ny klage/Fwd: Klage
>
> Hei,
>
> det skjedde også noe tull i dag, på Kiwi Fredensborg.
>
> Jeg har skrevet om det på min blogg.
>
> Jeg bare kopierer det derfra, så slipper jeg å skrive meg ihjæl, liksom.
>
> Kan ikke se, å ha fått noe svar, fra deres nevnte distriktsjef, forøvrig.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Her er mer om dette:
>
> 'I dag, (lørdag kveld), så var jeg og handlet, i Oslo.
>
> Jeg gikk først, til Rema Fredensborg.
>
> Han 'over-høflige' svensken, (som jeg har skrevet om tidligere), stod/satt i kassa, (og løp også litt rundt, i butikken).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Da jeg gikk mot kassa, så hørte jeg, at han svenske kassereren, prøvde å si: 'God hælj'.
>
> (På østlandsdialekt).
>
> Men det hørtes pinlig ut, (på hans 'svorsk'), husker jeg, at jeg syntes.
>
> Hva med å si: 'God helg', (på riksmål).
>
> Det passer kanskje bedre, for svensker å si, (hvis jeg skulle tippe).
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn er nok det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 2.
>
> Da jeg skulle betale.
>
> Så løp to hunder, (en liten og en stor), rundt i butikken, like ved beina mine.
>
> Jeg tenkte jeg skulle prøve, å slå an, en artig tone, og spurte: 'Har det blitt kennel her?'.
>
> Da begynte han svensken, å skøye, og sa at det var både kennel og butikk.
>
> (Noe sånt).
>
> Og han sa også det, at hundene også, trivdes der.
>
> (Noe sånt).
>
> Jeg sa da, at de hundene, kanskje var litt sultne.
>
> Og så glemte kassereren, å spørre meg, om jeg ville ha lappen.
>
> Så jeg spurte, om jeg kunne få kvitteringa.
>
> 'Vil du ha meg og', spurte kassereren da.
>
> Jeg forklarte, at jeg var vant til, at kassafolkene spurte, om jeg ville ha kvitteringa.
>
> Og jeg sa, at det kanskje var annerledes, i Sverige.
>
> Da svarte ikke han svenske kassereren noe, før han begynte, med alle hilsene sine, (som vanlig).
>
> Og da tullet jeg mer, og sa: 'Hejdå', (på svensk), før jeg gikk ut, av butikken.
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 3.
>
> På Kiwi Fredensborg, så stod det en hel haug av folk, utafor kassaområdet, da jeg gikk inn, i butikken.
>
> (Dette var norsk folk, i 20/30-åra, vel.
>
> Så de skulle kanskje, på fest, eller noe).
>
> Og da jeg kom til kassa, så skjønte jeg ikke noe.
>
> Det lå masse varer, på kassabåndet.
>
> Og en kraftig og høy kasserer, (med mørkt hår vel), stod i kassa.
>
> (Det så ut som, at kassereren, dreiv og slo inn sine egne varer.
>
> Noe som jeg lærte, på CC Storkjøp og/eller OBS Triaden at ikke var lov, liksom).
>
> Men jeg så ikke det, at kassereren slo inn varene.
>
> Så jeg fikk tilslutt sagt, (etter å ha summet meg litt), at: 'Det ser ikke ut som at det er ledig kasse'.
>
> Da fortalte kassereren, at det var en kunde sine varer.
>
> Og at den kunden leita etter noe, (inne i butikken), da.
>
> (Men jeg hadde ikke gått, så raskt fram til kassa, så den kunden, må ha vært forsvunnet, en stund.
>
> Siden at jeg hverken hørte eller så, noe spesielt der, mens jeg gikk fram, mot kassa).
>
> Og etter at jeg sa det, (at det ikke så ut som, at kassa var ledig), så kom det en 'bøling' jenter, (i 20-åra), bak meg, i kassakøen, (som var for to kasser).
>
> (Disse jentene, så jeg, at stod, i en gruppe, i kassa-området, (da jeg gikk fram, mot kassene).
>
> Men disse jentene, var opptatt med, å kikke, i noen ukeblader, eller noe sånt, (noen meter fra den ledige kassa).
>
> Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 4.
>
> Disse jentene, stod to i bredden, (selv om de ikke skulle kjøpe noe særlig, for de hadde ikke noen handlevogn/kurv vel), bak meg.
>
> Så jeg kom hverken fram eller tilbake.
>
> Og ikke fikk jeg lagt opp varene mine heller.
>
> Så det var en merkelig situasjon, må jeg si.
>
> Og så kom han 'apekatten', som hadde lagt varene sine, på båndet.
>
> Han sa til jentegjengen, at han trodde, at de ville legge varene sine, foran hans varer, på båndet.
>
> Og så gikk han 'apekatten' forbi meg.
>
> Og da merka jeg, at jeg plutselig var, midt i en flokk, med apekatter, liksom.
>
> (Siden at disse jentene og han gutten, tydeligvis var i en gjeng.
>
> Noe sånt.
>
> Og jeg likte ikke, at de liksom prata 'gjennom' meg, (som om jeg ikke var der), da.
>
> Noe sånt).
>
> Så jeg bare sa det, at jeg skulle finne noe mer.
>
> (For å få jentegjengen til å slutte, å stå, to i bredden, bak meg).
>
> Og så kjørte jeg handlevogna 'mi', tilbake igjen, inn i butikken.
>
> (Mens jeg lot disse 'apekattene', få lov til, å 'kveme' ferdig liksom, da.
>
> Noe sånt).
>
> Så sånn var det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.
>
> PS 5.
>
> Mens jeg stod, litt inne i butikken, og venta på, at de 'apekattene', skulle bli ferdige, med å handle/kveme.
>
> Så så jeg det, at det stod en pakistaner, (eller noe sånt), i butikken, med en hvit smart-telefon.
>
> Og han spionerte liksom, på denne 'apekatt-gjengen', da.
>
> (Han var omtrent, som Jan Graarud, da han spionerte på meg, (fra bak potetgull-hylla), en gang, som jeg satt i kassa, (og avløste pauser vel), på Rimi Lambertseter.
>
> På den tida jeg jobba, som butikksjef der.
>
> Like etter at Graarud ble distriktsjef, (for den butikken), i januar 1999, (var det vel)).
>
> Og da 'apekatt-gjengen', var ferdig.
>
> Så gikk jeg, på nytt, fram mot kassa.
>
> Og sa til den tafatte kassereren, (må man vel kalle han, (siden at det var jeg, som liksom måtte være konform, da jeg gikk fram, til kassene, den første gangen)), at: 'Jeg prøver igjen'.
>
> Og så beklaget kassereren, (siden at han 'apekatten', hadde gått fra kassa, og at det hadde blitt krøll).
>
> Jeg spurte, om de bare hadde en person, i butikken.
>
> For de kunne jo ha åpna, en annen kasse, siden at det var full stopp liksom, i 'hoved-kassa'.
>
> Men da sa han kassereren, at de hadde så mye å gjøre.
>
> Og at den andre kassa, var ødelagt.
>
> (Noe sånt).
>
> At kassa var ødelagt, det høres rart ut, synes jeg.
>
> Og de hadde vel også fler, enn to kasser, der.
>
> Så han løy, (han kassereren), må jeg si.
>
> Og han kassereren, kunne vel også, ha slått inn varene, til han 'apekatten', mens han 'apekatten', gikk rundt, i butikken.
>
> Det hadde vel vært naturlig å gjøre, sånn at de andre kundene, slapp å vente, så lenge.
>
> Så dette var en 'tater-forestilling', fra noen 'tatere', (må jeg nesten si).
>
> (Noe sånt).
>
> Så sånn var nok det.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Men men.'.
>
> http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_10.html
>
>
> 2016-01-04 14:20 GMT+01:00 Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>:
>> Hei!
>> Takk for tilbakemeldingen. Denne er tatt videre med distriktssjefen, som ser på saken og tar kontakt med deg.
>>
>> Med vennlig hilsen
>> KIWI Servicekontor
>>
>> Kiwi Minidrift AS
>> Postboks 551, NO-3412 Lierstranda | Ringeriksveien 4B, NO-3414
>> Lierstranda | Telefon 32 24 40 00 | Telefaks 32 24 40 20 | www.kiwi.no
>>
>>
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 30. desember 2015 23:29
>>> Til: post@konkurransetilsynet.no
>>> Kopi: admin@ohf.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>;
>>> Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; presse@rema.no;
>>> Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>
>>> Emne: Ny klage/Fwd: Klage
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg sender dette sånn, for dette er dårlig kundeservice, som følge av lite konkurranse, (se forrige e-post), mistenker jeg.
>>>
>>> Jeg dro i kveld til Sandvika, for å handle mat.
>>>
>>> Jeg gikk for å se om senteret fortsatt var åpent, (for Oslo City stenger klokka 22), men det stengte klokka 21.
>>>
>>> Jeg satt da kursen mot Kiwi Sandvika Kino.
>>>
>>> En signøyner, (var det vel), i 50-åra, prata til meg.
>>>
>>> Men jeg hørte på walkman, og ønsket ikke å bli mast på.
>>>
>>> Så jeg gikk bare inn på Kiwi.
>>>
>>> Der stod det en eldre herre, åpenbart forvirret, vil jeg si.
>>>
>>> Han stor midt i det ganske trange inngangspartiet.
>>>
>>> Han forstod ikke, at jeg ville inn i butikken.
>>>
>>> Jeg spurte om han jobba der, og om han skulle ut.
>>>
>>> Han skulle ikke ut av butikken, han venta på kona si, sa han.
>>>
>>> (Han hadde en rød rygsekk, på ryggen, forresten.
>>>
>>> Og brukte vel briller, tror jeg muligens).
>>>
>>> Jeg ble da litt lei, og spurte bare om han kunne flytte seg.
>>>
>>> (For han var kanskje årefolka, og skjønte ikke, at han stod i veien).
>>>
>>> Da banna han, og sa noe med 'helvete', og fikk tårer i øya, eller noe sånt.
>>>
>>> Jeg panta tomflasker og så at ei brunette, i Kiwi-uniform, gikk mot utgangspartiet.
>>>
>>> Jeg klagde ikke til henne, for jeg prøvde å roe det ned.
>>>
>>> Jeg handla.
>>>
>>> Og da jeg kom til kassa, så stod det ei dame, midt mellom to kasser.
>>>
>>> Hu stod og prata i mobil, virka det som.
>>>
>>> Kassereren, (en ung man, med lyst hår, og masse kviser), sa at jeg bare skulle gå bort til kassa.
>>>
>>> Så jeg gjorde det.
>>>
>>> (For det var ikke klart, hva hu dama gjorde).
>>>
>>> Og så klagde jeg, fordi at han gubben, hadde stått i veien.
>>>
>>> Mens jeg handla, så tenkte jeg, at han kanskje hadde rømt, fra gamlehjemmet, eller noe sånt.
>>>
>>> Ei bak meg i køen, (ei brunette i 30-åra), begynte å blande seg.
>>>
>>> Jeg spurte om hun jobbet der, og ba henne om å ikke blande seg, da hun ikke gjorde rede, for hvem hun var.
>>>
>>> (For dette var mellom meg og butikken, mente jeg).
>>>
>>> Kassereren sa, at det var fint plass, til to folk, i inngangspartiet.
>>>
>>> Så han begynte å krangle.
>>>
>>> Istedet for å beklage.
>>>
>>> Så han har ikke noe i en kundeservice-jobb å gjøre, mener jeg.
>>>
>>> Og hu som prata i telefonen, begynte også å blande seg.
>>>
>>> Hu begynte å moralisere.
>>>
>>> (Noe meningsløst pjatt, må jeg si).
>>>
>>> Og da spurte hu brunetta, om jeg skulle være ufin mot henne og.
>>>
>>> Jeg vil ikke ha det på meg, at jeg var ufin.
>>>
>>> Det var disse kvinnfolka, (to damer, begge i sivile klær), som var ufine.
>>>
>>> For de blanda seg i noe, som var mellom meg og butikken, mener jeg.
>>>
>>> Og som ikke var deres 'business', da.
>>>
>>> Og hu brunetta sa at jeg bare kunne ut, hvis jeg sa noe mer.
>>>
>>> Men jeg hadde panta tomflasker der, og hadde pantelapp der, så jeg ville jo ha de femten kronene mine, som pantelappen var på, selvfølgelig.
>>>
>>> Så jeg sa ikke noe mer, men gikk bare ut av butikken, etter å ha betalt og pakket varene.
>>>
>>> Men det var jo som et galehus der, må jeg si.
>>>
>>> Hu minste, (hu med den hvite smart-telefonen), sa noe om 'Securitas', syntes jeg at jeg hørte, da jeg gikk ut av butikken.
>>>
>>> Mens hu snakka med han sigøyneren, (som trakasserte meg, like før jeg gikk inn, i butikken), av en eller annen grunn.
>>>
>>> Jeg hadde handleliste, og gikk så på Rema.
>>>
>>> Kiwi hadde alle tingene som stod på lista, (noe denne butikken ikke alltid har. En gang så hadde de ikke billig kylling-kjøttdeig, (som de andre Kiwi-butikkene i Oslo og Bærum har), og da sa hun unge kassadame-brunetta, at det var tilfeldig, hvilke varer, som de hadde, så dette er en slags tullebutikk, virker det som).
>>>
>>> På Rema, så var de utsolgt, for nudler med kjøttsmak.
>>>
>>> (De hadde bare to pakker igjen i hylla.
>>>
>>> Av den som er Rema sin egen merkevare).
>>>
>>> Og da spurte jeg han kassereren der, (som en gang sa 'i nøden spiser fanden fluer', til kundedama foran meg i køen).
>>>
>>> For de har vært utsolgt for en liter appelsinjuice der før.
>>>
>>> Og da spurte jeg, om det var mange på appelsiner, på verdensmarkedet.
>>>
>>> (For jeg har jobbet som butikksjef, (i Rimi), og vet at det skal veldig mye til, å bli utsolgt, for en vare som denne, som har cirka et års holdbarhet.
>>>
>>> Da tuller butikken, vil jeg nesten si).
>>>
>>> Jeg spurte om det var mangel på mel, (som brukes til å lage nudler vel), på verdensmarkedet.
>>>
>>> Men han kassereren, (som var borti i nuddelhylla og), sa etterhvert at han skulle klage til sjefen.
>>>
>>> Og etter at jeg hadde pakket varene, og gikk mot utgangen.
>>>
>>> Så stod det en pakistaner, (eller noe sånt), i 20-åra muligens, med en blå Rema-vest, og sperret veien.
>>>
>>> (Midt i den elekstriske skyvedøra).
>>>
>>> Så det er ikke lett, å handle, i Sandvika, må jeg si.
>>>
>>> Så tenkte jeg, at jeg fikk klage på.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>> Date: 2015-12-28 14:12 GMT+01:00
>>> Subject: Klage
>>> To: post@konkurransetilsynet.no
>>> Cc: admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
>>> Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg leste i en artikkel, at Norgesgruppen har monopol, for distribusjon, til uavhengige butikkdrivere:
>>>
>>> http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Mener-kjedene-ma-ta-ansvar-
>>> 2816263.html
>>>
>>> Jeg har gått økonomilinja på handel og kontor og NHI, og også jobba, som Rimi-butikksjef, med mere.
>>>
>>> Og jeg mener at Konkurransetilsynet her har tulla.
>>>
>>> For det må også være konkurranse, blant grossistene, mener jeg.
>>>
>>> Her må de nye/uavhengige butikk-driverne, har minst tre 'ordentlige'
>>> grossister, (ihvertfall i Sør-Norge).
>>>
>>> For at konkurransen skal fungere, (de frie markedskreftene, som Adam Smith pratet om, i sin tid).
>>>
>>> I 'gamle dager', så fantes det grossister, som het Staff osv., vel.
>>>
>>> Men i våre dager, så er det bare NorgesGruppen, som uavhengige matbutikker kan kjøpe av, (vil jeg si).
>>>
>>> Her må dere sørge for, at disse kartell-kjedene vi har i dag, blir splittet opp, (som i USA, på 30-tallet, når det gjaldt oljeselskaper osv.).
>>>
>>> Her må kjedene tvinges til å selge grossist-funksjonen sin, og dette må bli nye firma, som konkurrerer, mot hverandre.
>>>
>>> (Som da Standard Oil, (het de vel), ble splittet opp, i sin tid).
>>>
>>> Som en klage på denne monopol-virksomheten, (må man vel kalle den).
>>>
>>> Erik Ribsskog
>> This e-mail message may contain confidential or privileged information. If you are not the intended recipient, please delete the message and any attachments and notify the sender by return e-mail. You should not retain, distribute, disclose, or use any of the information in this message.
>

Og enda mer om dette



PS.

Her er mer om dette:

Enda mer fra Facebook



PS.

Her er mer om dette:

Mer fra Facebook



PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Enda mer om dette:

mandag 27. februar 2023

Nasjonalbiblioteket har visst scannet en av mine selvpubliserings-bøker (som jeg utga mens jeg bodde i Keith Court, i Walton/Liverpool)



https://www.nb.no/items/0473e1ae83389bd1b8c627f6cee420c5?page=0&searchText=%22ribsskog%20erik%22~1

PS.

Dette er egentlig de samme dokumentene, som jeg nettopp har publisert på nettstedet mitt (i anledning av Cort Adeler sin 400 års-dag):



https://johncons.angelfire.com/arvetmagnaogholgeradeler.html

PS 2.

Nasjonalbiblioteket har visst også scanna Min Bok 3 (som handler om den tida da jeg avtjente førstegangstjenesten):



PS 3.

Min Bok 3 har jeg ganske nylig utgitt som e-bok (PDF/DOC-fil) som del av et slags 'backup/corona-prosjekt', hvor jeg lager jubileums-utgaver av memoar-bøkene mine (fra kapitlene på bloggen):



https://johncons.angelfire.com/minbok3.html

PS 4.

Jeg tror at det var cirka her jeg stod parade, under åpninga av Stortinget, høsten 1992:

søndag 26. februar 2023

Når det gjelder mirror-nettstedet, så har jeg prøvd å endre PC-sidene sin design, sånn at de blir like mobil-sidene. Men da funka ikke forstørring, for PC-nettsidene. Så jeg driver nå og gjør om, sånn at de nye PC-sidene også får forstørring



https://johncons.net/arvetmagnaogholgeradeler.html

PS.

Og etter at jeg er ferdig med dette 'ekstra-prosjektet'.

(Noe jeg regner med å bli ferdig med i morgen).

Så blir det en del dager, med nettmobbing-mailer.

(Noe jeg har blogget om tidligere.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Når jeg 'kåla' med dette nå (på en Samsung Galaxy A23, som jeg har kjøpt på avbetaling fra OneCall) så ble det en lignende 'forstørrings-funksjon' på mobil-sidene (så dette kan jeg også eventuelt endre på johncons-web etterhvert, eller om jeg fjerner den funksjonen, fra mirror-nettstedet):




PS 3.

Den nye mobilen er litt mer moderne.

Enn min Alcatel-smarttelefon (som jeg kjøpte fra en dansk nettbutikk under nedstengingen).

Og min Huawei internett-dongle (som jeg kjøpte da jeg bodde i Tuebrook/Liverpool høsten 2017).

Samsung-mobilen er en 5G-mobil (selv om den ikke er fra den nye S-serien, som koster mange ganger så mye).

Mens Alcatel-mobilen bare er 3G.

(Sjekket jeg på nettet nå).

Og den Huawei USB-dongelen/modemet, skal visst være 4G.

(Selv om det virker mer som 3G noen ganger.

Må jeg si).

Så jeg bruker nå internett-deling.

(Fra Samsung-mobilen).

Og så får jeg mer fart på surfinga/blogginga osv., på PC-en.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Er det et synsbedrag, eller kveler min lillesøster Pia katten min, på dette bildet (hm):



Jeg oppdaterte på LinkedIn, om Rimi Kalbakken (hvor jeg var butikksjef fra høsten 2000 til våren 2001)



https://www.linkedin.com/in/erik-ribsskog-45586a6/details/experience/

PS.

Jeg oppdaterte også mer om Rimi Nylænde aka. Rimi 3164 Lambertseter (hvor jeg var butikksjef fra høsten 1998 til høsten 2000):



(Samme link som overfor).

PS 2.

Jeg oppdaterte også om min lørdagsjobb i OBS Triaden sin ferskvareavdeling (studieåret 1991/92):



(Samme link som overfor).

PS 3.

Det kan ha vært han her (som nå kaller seg Vemund Hanevold) som jeg jobba sammen med, i OBS Triaden sin ferskvareavdeling, på lørdager, studieåret 1991/92 (fra Ringerikes Blad 25. august 1990):



lørdag 25. februar 2023

Mer om Trumf/Fjordkraft



PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Jeg lastet ned chatten på slutten av samtalen (for det kunne man gjøre hvis man ønsket) men Trumf sendte også en mail, men der var alt bare surr (må jeg si):



PS 3.

Her er mer om dette (fra Fjordkraft sitt nettsted):



Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)



PS.

Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

Og enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Chilimobil sakid:22279) Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2023 kl. 01:12
Til: kundeservice@chilimobil.no
Hei,

når du sier det, så er jeg faktisk på utkikk, etter et sånt fri data-abonnement (det raske til 399 for eksempel).

For jeg har kun mobilt bredbånd nå.

Og så skulle jeg bytte fra Telia mobilt bredbånd til Talkmore fri data.

Men da jeg kom hjem fra Kiel (på onsdag) så hadde Talkmore sletta 'Min Side'.

Så alt gikk i vasken.

(Telia hang ikke med på dette.

For å si det sånn.

Så de er jeg også litt lei av.

Selv om jeg har vært lojal kunde hos de.

I to-tre år nå).

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 22. apr. 2022 kl. 08:53 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei Erik,

Om du selv ønsker å kjøpe deg et abonnement hos oss kan du ta kontakt med oss på kunderservice, også hjelper vi deg da.

Håper du får en fin fredag videre :)

Med vennlig hilsen
Emilie - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 15.04.2022 15:28
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dette synes jeg at virker sånn halvveis.

Hva hvis jeg selv en gang har tenkt til å kjøpe meg et Chili-abonnement.

Da vil jeg ikke kunne gjøre det, virker det som.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar, fra en overordnet (som daglig leder), om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 21. des. 2021 kl. 16:38 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Noen har bestilt i ditt navn via vår nettside. Når du sendte oss en e-post den 16.august da du hadde fått faktura, så deaktiverte vi nummeret som ble bestilt i ditt navn med ditt personnummner hos oss. Vi låste også slik at det ikke er mulig å bestille med ditt personnummer slik at dette ikke kan skje igjen. Vi krediterte også den utestående fakturaen. For å unngå at noen misbruker personnummeret ditt igjen så bør du derfor sperre for at det er mulig å ta kredittsjekk av deg. Vi bruker Experian til å ta kredittsjekk så du kan legge til sperre der.

Dersom du ønsker mer informasjon så må du politianmelde dette og så kan politiet kontakte oss for videre informasjon.

Ønsker deg en fin dag og en god jul!

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 01.12.2021 10:28
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 24. aug. 2021 kl. 15:21 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Beklager lang responstid, vi har for tiden ekstra stor pågang grunnet ferieavvikling!

Vi har låst slik at det ikke er mulig å bestille i ditt navn og med ditt personnummer hos oss igjen. Vi har også kreditert faktura 1948790 så alt er avsluttet her. Jeg kan anbefale at du sperrer for at det skal kunne utføres kredittsjekk på ditt personnummer, dersom dette er sperret så skal det ikke være mulig at dette skjer hos andre operatører heller. Vi bruker Experian :)

Ha en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 16.08.2021 13:45
Til: juridisk@datatilsynet.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
Date: man. 16. aug. 2021 kl. 01:14
Subject: Chilimobil - Bestillingsbekreftelse
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+psykose@gmail.com>


Chilimobil Logo
Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
SIM-kort
Bestillingsbekreftelse
 
Erik Løvenbalk Ribsskog
Fri Data 398,-/mnd
461 15 601
SIM-kort sendes til:
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg), Bekkestua
Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag.
Posten bruker vanligvis mellom 4-5 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg. 
Bytte mobilselskap ikon
Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
 
For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.

Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
 
Faktura ikon
Din første faktura
 
Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to periode på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura. 
 
Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars.
Første faktura gjelder for perioden 15. mars - 30. april. 
MinChili-appen ikon
MinChili-appen.
Last den ned gratis idag.
Last ned MinChili-appen fra App Store
Last ned MinChili-appen fra Google Play
MinChili-appen på iPhone
Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
Kundeservice
Tlf: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no

© 2011 — 2021 Chilimobil AS

Og enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Announcing the 2023 Forbidden Courses
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2023 kl. 01:04
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: newsletter@uaustin.org, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: UATX <newsletter@uaustin.org>
Date: tor. 19. jan. 2023 kl. 19:13
Subject: Announcing the 2023 Forbidden Courses
To: Erik Gale-Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



Applications Now Open!
Apply to Join UATX's 2023 Forbidden Courses
JUNE 2023 • DALLAS, TX

Applications for our Forbidden Courses summer program are now open! This year’s courses include:
Dorian Abbot on Science and Christianity
Rob Henderson on The Psychology of Morality
Katie Roiphe on Writing Sexual Politics
Walter Russell Mead on Anglo-American Grand Strategy
Matthew B. Crawford & Marilyn Simon on The Battle of the Sexes
Mark Lilla on Conservatives and Reactionaries
Glenn Loury on Racial Inequality in America
Luana Maroja on The Invasion of Ideology into Evolutionary Biology
The program also features conversations with top scholars, entrepreneurs, writers, and thinkers: Bari Weiss, Peter Boghossian, Marc Andreessen, Rep. Ro Khanna, Joe Lonsdale, Kathleen Stock, Mike Solana, Kevin D. Williamson, Nadine Strossen, Richard Hanania, Kathleen Stock, Nancy Rommelmann, Meghan Daum, Sarah Hepola, Lee Jussim, Lea Carpenter, Erik Larson, Adrian Walker, Shilo Brooks, Ilana Redstone, Christopher Nadon, Johnathan Bi, and Stephen Hsu — and even more to be announced soon.

Our one-week program is free and open to everyone over the age of 18. Apply by March 8!
 
LEARN MORE & APPLY

Watch: Highlights from Last Year's Forbidden Courses


UATX Spotlight: Ilana Redstone

We recently sat down with Mill Institute Director Ilana Redstone to discuss how to have better conversations. Here are some highlights:

UATX: What is the connection between intellectual humility and settled thinking?

Ilana: Settled thinking impedes intellectual humility. A failure to recognize this link often leads to misdiagnosing and underestimating the problem of broken discourse. After all, if you ask people if they think intellectual humility is important, the vast majority will say yes. Most of us are more than willing to acknowledge the value in being willing to see the world in a way that differs from their own. The problem is that intellectual humility requires the ability to first recognize what you’re not being humble about.... 

Focusing on the problem of settled thinking does not mean: believing that everybody should “just get along,” asserting that any answer or value is as good as any other, or insisting that the right answer to a complex problem always lies in the middle of two extremes. Rather, I’m pointing out that our tendency to treat complex issues as settled has stopped us from interrogating our own thinking and that this has led to a wide range of other challenges. 

UATX: What possible solutions, tools, or resources do you recommend to students and teachers who seek more productive discourse on campus (and beyond)? 

Ilana: At the Mill Institute, we recommend establishing clear and explicit ground rules that include an agreement to seek out multiple perspectives on a topic and a commitment to treating people as individuals, rather than representatives of an identity group.

UATX: What should we look forward to in the Mill Institute's near future?

Ilana: In April 2023, we’ll launch our Say More series in NYC. At that event, I will have the opportunity to moderate a conversation between John McWhorter and Glenn Loury on what the debate about affirmative action reveals about how we think about race, inequality, and fairness….We also have a live podcast event scheduled in June with Meghan Daum, Sarah Haider, Nancy Rommelmann, and Sarah Hepola…. More generally, we’re building content to work with educators at UATX and more broadly on the creation of a culture where interrogating our thinking, along with the thinking of others, is something we do all the time.
 
READ MORE

UATX Is Hiring
We are looking for highly motivated and talented individuals to join our growing team.
Library Director
Director of the Center for Education and Public Service
Director of the Polaris Center
VIEW ALL OPEN POSITIONS

UATX In The News
Given that the product [offered by higher education] is declining while the price goes up, UATX  is developing a model where the price is much, much lower. UATX’s product is a hell of a lot of fun. It’s very exciting.

— UATX Advisor Jonathan Haidt on The Tim Ferriss Show 
“One of the things we’re trying to do is redefine ‘prestige,’” UATX President Pano Kanelos said. “Is prestige simply a matter of gaining access to legacy institutions, or is prestige centered around an openness and willingness to be a maverick, to be risk-taking, to be innovative, to be a builder? We don’t want to be Yale."

—Abigail Anthony in The College Fix: "'We don’t want to be Yale’: new University of Austin constructing a different model of excellence"

In the Thinkery everything is upside-down... Socrates investigates inane matters, like how far fleas can jump in flea-feet, which requires delicately fitting them with little wax booties. The things between the heavens and the underworld, the great celestial spheres and the tiniest insects, hold little interest for him... With cheerless students, pointless research, and a curriculum that involves exposing pervasive injustice, the Thinkery looks a lot like a 21st-century university.

— UATX Director of Intellectual Foundations Jacob Howland in Unherd: "How universities entered Cloud Cuckoo Land"
UATX has just launched its inaugural Polaris Fellowship, which offers “a rigorous study of classical and contemporary leadership” and is geared toward entrepreneurs. This is a far cry from the introspective study of “the human self.” Yet both Ralston and UATX are about building better futures through attention to the past. Ralston is hoping to reestablish a tradition; UATX is hoping to forge a new one. I hope that both succeed, and I will do what I can to make this happen.
 
— UATX Advisor Joshua Katz in City Journal: "Logos in Savannah"
 
READ MORE NEWS


We're on a mission to reinvent American higher education.
Join us by donating today.
DONATE TO UATX
uaustin.org | Careers | Contact | Sign Up for Updates | Donate
Facebook
Twitter
Instagram
LinkedIn
YouTube






This email was sent to eribsskog@gmail.com
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
UATX · P.O. Box 13491 · Austin, TX 78711 · USA