fredag 6. januar 2023

Mer fra YouTube










PS.

Jeg lurer på om dette kan ha vært Muffe og/eller Gækki (for jeg gikk i samme barnehage som Gækki (Ulåsen barnehage) og det kan ha vært han, som noen jenter mobba, for å være eldre og mindre enn meg):

muffe og gækki

https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

PS 2.

Her er mer om dette:

større enn eldre gutt

(Samme link som overfor).

PS 3.

Det kan kanskje ha vært Muffe, som var 'Pingvinen', fra Kiel-ferja, for et drøyt år siden (tenker jeg nå).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. januar 2023 kl. 21:09
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, postkasse@datatilsynet.no, telia-info@telia.se, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telia.com, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, eian@eianadvokat.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, admin@ohf.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: lør. 30. apr. 2022 kl. 19:36
Subject: Viktig informasjon om din bestilling
To: <e.ribsskog@gmail.com>



 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

Vi kan dessverre ikke godkjenne bestillingen din av FolkePakka FullData på nummer 91587593.

Ta kontakt med oss på ( 47) 479 44 444 dersom du har spørsmål til avslag ved bestilling.


Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Jeg sendte en e-post til Oda

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Fw: Re:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. januar 2023 kl. 20:48
Til: Oda <hei@oda.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, admin@ohf.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, eian@eianadvokat.no
Hei,

som nevnt tidligere så har jeg jobbet femten år i dagligvarebransjen (blant annet som butikksjef).

Og jeg har også jobbet som bud (allerede som gutt hjalp jeg mitt slekt sitt firma Strømm Trevare og etter at jeg fikk lappen, har jeg også jobbet deltid for Chinatown Expressen Eiksmarka, som visst var del av Oslo eldste mat-bud-firma).

Og jeg har aldri opplevd noe lignende.

Fordi at jeg er god på matvarer, og vet at det ikke skal være vakumslipp på pølsepakkene.

Og fordi at jeg klager på at bud løper gjennom hagen til naboen (noe jeg aldri gjorde noe lignende av, i min tid som bud).

Og fordi at jeg vet at det er kjøpstidspunktet på øl som teller.

Og derfor klagde når deres bud (med vilje virka det som) kom fem minutter over åtte (når tidsluken var 18 til 20) og da ranet min six-pack med Bare-øl.

Og så sa ikke budet noe.

Men jeg måtte klage.

Og da kom dere med den 'lamme' unnskyldningen, at dere ikke hadde lov å levere ut øl etter klokken 20.

Men ettersom jeg husker det (fra Dagligvarebransjen) så er det kjøps-tidspunktet (når man bestiller) som teller.

Så her var det bare at dere drev med snik-islamisering (eller noe lignende) kunne det virke som.

Og fordi at jeg klager på disse 'demon-budene' deres og deres matvarer (som ofte er Rema sin EMV-varer, og ikke noen 'ordentlige' merker).

Så nekter dere meg å handle.

Og jeg har også drevet nettbutikk (Godtebutikken.net/Postegodt).

Og hvis jeg hadde gjort som dere, så hadde jeg nok fått høre det.

Dette er at dere er noe slags skam for dagligvarebransjen og budbransjen, vil jeg si.

Så at det går an.

Jeg har til og med kontaktet deres 'høvding' Munthe-Kaas på Facebook, for å klage på dette (siden at jeg mail-adressen hans visst ikke står noe sted, på deres nettsted).

Uten at han engang gadd å svare.

Så dette må jeg klage på.

Dere har også hatt rare slagord ('Synes du det er litt dritt å gå i butikken') når dere het Kolonial.no.

Så dere er dagligvarebransjen sine rabagaster/lømler, virker det som.

Og jeg er ikke sikker på om rabagaster/lømler og mat er en bra kombinasjon.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS. 

Jeg handlet fra dere under 'omikron-tida' (for et års tid siden).

Og da var det sånn, at dere ikke hadde rydda opp, etter noen nett-troll, som hadde opprettet en falsk Oda-konto, i mitt navn.

Så jeg måtte da opprette en Oda konto, hvor jeg brukte min Hotmail-mail-adresse.

Og den hadde jeg før jeg fikk Gmail (i 2004).

Så den kikker jeg bare på nå og da (må jeg si).

Så det ble som noe herk (må jeg si).

Så at dere ikke tar sånne klager på alvor, og rydder opp etter disse nett-trollene (som bestiller 'dritt' i mitt navn på nettet).

Det er noe styggdom, må jeg si.

Skjerpings!


fre. 15. apr. 2022 kl. 09:11 skrev Oda <hei@oda.com>:
Hei igjen.

Takk for tilbakemeldingen angående dusjsåpen. Jeg skal ta det videre slik at vi kan høre med leverandøren angående dette. Som min kollega tidligere skrev så har vi ikke mulighet til å refundere noe fra denne bestillingen, ettersom kontoen din hos oss er slettet. Vi kan inkludere summen for såpen i overføringen av kupongene du har tilgode, men da trenger vi som sagt fullt navn og kontonummer.

Når det gjelder pappeskene så er det kjedelig å høre at ikke de ble tatt med. Vi får ikke kommet og hentet disse så du må nesten finne en annen løsning, i og med at du ikke vil ha mulighet til å bestille gjennom oss lengre.

Ha en fin dag videre.



Beste hilsener,
Hakon

--
Oda - Det du trenger, levert på døra


Hvor fornøyd var du med hjelpen du fikk? 
Superbra   OK    Ikke fornøyd
{#HS:1846452171-1021252#} 
On Fri, Apr 15, 2022 at 5:29:19 CEST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

nå har jeg dusja, og brukt den Prima/EMV-dusjsåpa deres.

Og den lukta ble jeg kvalm av.

Så det må jeg klage på.

(Jeg kjøpte EMV-dusjsåpe på Coop Extra tidligere denne måneden.

Og den lukta helt nøytralt, sånn at menn også kan bruke den.

Vil jeg si).

Når det gjelder de Oda-eskene, som jeg satt ut, på onsdag.

Så tok ikke budet med de.

Da de hadde stått ute, i en halvtime/time.

Så tok jeg de inn.

(For jeg syntes at det var dumt, å ha eskene stående ute.

Ettersom at budet bare kjørte avgårde, uten å levere varene.

Og varene var visst istedet levert, hos en random sambygding, ifølge et bilde din kollega Nina G. sendte meg).

Og da budet kom tilbake, (uten avtale), et par timer seinere med varene, (som Nina G. hadde sagt om, at jeg skulle få dagen etter).

Da stakk budet igjen, før jeg rakk å se åsynet på det, (budet bare plasserte to mat-esker foran døra mi).

(For å si det sånn).

Nå har jeg tidligere bedt om, at dette sendes, til en overordnet.

Så jeg ønsker derfor svar fra en overordnet, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

ons. 13. apr. 2022 kl. 15:00 skrev Oda <hei@oda.com>:

On Wed, Apr 13, 2022 at 15:00:02 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen.

Du fikk dagens bestilling levert, og du vil derfor ikke få noe refusjon på de varene du allerede har mottatt. Du kan godt få utbetalt kupongene som ligger på brukeren din, men da trenger jeg fult navn og kontonummer, slik at vi får ført det over manuelt. Dette tar som regel opp mot tre uker.

Hører fra deg.



Beste hilsener,
Per-Erik

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 14:37:38 CEST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

nå har jeg jobbet, på Matland/OBS Triaden, som kassa-medarbeider, osv.

Så jeg er veldig vant til å sette kundeservice i fokus.

Og det synes jeg ikke at Oda gjør.

(Hverken de på sentralbordet eller sjåførene).

De sletter kunde-forholdet mitt, og jeg er over 50 år, og noe lignende har jeg bare opplevd på min tidligere Rimi-regionsjef Steinar Ohr sin Prix-butikk på Oslo S.

(Og da var jeg også nærmere 50 år.

Og det var helt hinsides da og).

Og jeg har kontaktet sjølve Munthe Kaas, (han skjeggete 'russeren' som eier Oda), på Facebook.

Men han har ikke svart.

Og det er det samme på hans frisør-salong Cutters.

De som jobber der har også russisk kundeservice, vil jeg si.

De barberer bort øyenbryna min, uten å spørre, blant annet.

Så de Munthe Kaas-firmaene nå jeg klage på.

(Jeg er visst også i slekt med de, gjennom min dansk-fødte mormor.

Og min avdøde mor nevnte Munthe Kaas-slekten, på 70-tallet, sånn som jeg husker det).

Så dette må jeg klage på.

Jeg har vært kunde hos Oda, i 3-4 måneder, (på grunn av corona/omikron), og det har bare vært tull med de, fra ende til annen.

Så jeg håper at dere ser lyset, og slutter med dette tullet.

For de andre nett-butikkene, (når det gjelder mat), i Norge, har ikke online lager-beholdning, (de bare finner en lignende vare, hvis de ikke har varene i butikken, (det gjelder Meny og Coop igjen).

Så Oda har egentlig monopol, vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at jeg hadde en del tilgode-lapper, på min Oda-konto.

Så denne slettingen har ranet meg, for en del penger.

Pluss at jeg ble forespeilet en gratis-levering, på 404 kroner, i morgen, (uten kostnad, som erstatning for tort og svie, i forbindelse med feil-levering i dag).

Så jeg hadde egentlig 500 kroner i kreditt, som Oda skylder meg.

Så de pengene vil jeg gjerne ha, okke som.

Og det er også det at dere hos Oda ikke har ryddet opp, etter noen nett-troll, som har registrert en konto, i mitt navn, på denne mail-adressen.

Og det tok ikke hu røduss-dama deres, (Nina G.), noe seriøst, virka det som.

Og Oda sine reklamer, som dere sier er så fine.

De var tidligere sånn, (når dere het Kolonial.no): 'Synes du det er litt dritt, å handle i butikken'.

Og så pirker de på mitt språk.

Dere er bare bajaser, virker det som.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

On Wed, Apr 13, 2022 at 14:09:20 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen, Erik.

Jeg har forsøkt å hjelpe deg i timesvis, uten hell. Det ser dessverre ikke ut til at vi er i stand til å hjelpe deg, og måten du omtaler våre kolleger på er ikke greit.

Som jeg skrev i min forrige mail, så oppfattes det rasistisk når du referer til våre sjåfører som "ape-katter" og det har vi nulltoleranse for.

Vi velger på bakgrunn av dette å avslutte kundefoholdet med deg, og kontoen din hos oss vil bli slettet.

Ha en fin dag.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 13:38:48 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

at 400 kroner blir til 50 kroner, det synes jeg er lureri.

Og jeg har bedt om å få svar fra en overordnet, om dette.

Så dette må jeg klage på.

At apekatter kan oppfattes rasistisk, det er mulig.

Men det mener her som noen som er dumme i huet, uansett hud-farge.

(De går gjennom hagen til neger-naboen.

De leverer varene til en random nabo.

Og de har også ringt meg og sagt at de ikke finner fram).

Jeg har også jobbet mye med å bestille varer, som butikksjef, osv.

Og det er svært få ganger, at man bestiller de sammen varene, to ganger på rad.

Det tror jeg aldri skjedde meg.

Da er mer vettugt å bestille noen andre varer neste gang.

Og at jeg da ikke skal få hele beløpet etter alt det tullet dere har gjort i dag.

Du skrev først om det var greit, at jeg fikk varene i morgen.

Og før jeg rekker å svare på det, så kommer det en apekatt, og dundrer på døra.

Og han stikker før jeg rekker å åpne døra.

Så det er bare hos dere, virker det som.

Så det må jeg klage på.

Jeg har sittet i flere timer nå, og skrevet om dette, på deres melding-system.

Så 50 kroner blir som en vits, må jeg si.

Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

On Wed, Apr 13, 2022 at 13:10:22 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei igjen, Erik!

Den er grei, jeg har nå kansellert etterleveringen din til i morgen. Det er godt å høre at du bryr deg om å redusere matsvinn!
Jeg har lagt inn en liten tilgodelapp på brukeren din som plaster på såret for feilleveringen.

Det at du referer til sjåførene våre som "apekatt-bud" skal vi ha oss frabedt. Vi har nulltoleranse for rasisme, og hvis du skriver sånne ting igjen så blir vi nødt til å slette brukeren din.
Dette er din første og eneste advarsel på det punktet, bare ha så du har det klart.

Jeg skal melde dine tilbakemeldinger videre til tech avdelingen, slik at de kan ta en titt på saken.

Ha en fin dag.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 12:41:49 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

jeg har jo fått varene nå.

Og jeg har satt de inn i skuffer og skap.

Så jeg ønsker heller en tilgode-lapp, for alt stryet i dag.

(Jeg kan heller få de pengene tilgode.

Så slipper det å bli mat-svinn, osv.

For å si det sånn).

De 'apekatt-budene' deres, har jeg fått nok av, for denne uka, (må jeg si).

Som sagt så har jeg selv jobbet som bud, og hvis jeg hadde levert kina-maten til en nabo, så hadde jeg nok fått sparken, for å si det sånn.

Så det er uhørt, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Det med nett-trollene virker det ikke som at du forstår.

Kanskje jeg heller kan få svar fra en overordnet om det.

Når det gjelder SMS-er som du sier.

Så kom ikke den tekstmeldingen som jeg vanligvis får.

Den hvor det står: 'Du er neste kunde'.

Så det må jeg klage på.

Synes også at den kontaktløs levering-knappen deres, er litt lite intuitiv, på deres nettsted.

For den er lett å overse i farta, når man prøver å finne en tidsluke, (vil jeg si).

(Den har jeg ihvertfall oversett mange ganger før.

Og det gjør jeg aldri når jeg bestiller fra Porterbuddy.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

On Wed, Apr 13, 2022 at 12:04:04 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
Hei Erik!

Takk for svar.

Jeg har nå satt opp en etterlevering av alle varene dine til i morgen mellom kl 09.00 og 14.00. Håper det tidspunktet passer!
Da tar vi ingen sjanser på at fugler har tulla med varene dine.

Vi har ikke noe å legge over eskene per dags dato, men jeg vet at det jobbes med en løsning på det. Når det vil tre i kraft vet jeg dessverre ikke.

Vi har bedriftshelse-tjeneste, ja. Men jeg tror ikke det var synet til sjåføren som var problemet her, jeg tror han gjorde en menneskelig feil. Det kan skje den beste av oss!

Vi bruker Google Maps sine kart-systemer, og kommer til å fortsette med det. Vi kommer ikke til å bytte ut det med kartbøker.

Når vi ikke får tak i deg via SMS, så ringer vi for å prøve å løse problemet så fort som mulig. Jeg ser at du skriver at du ikke ønsker at vi ringer, så jeg skal legge inn det på ett notat her, slik at det ikke skjer igjen. Beklager hvis det føltes ubehagelig at jeg ringte deg i sta!

Hvis vi er forsinket, og vi kommer til deg etter salgstiden for alkohol, så har vi dessverre ikke lov til å levere ut øl. Det vil si at varene må bli levert til kunden innen kl 20.00 i hverdager, og innen 18.00 på lørdager. Det har med andre ord ingenting å si når du puttet ølen i handlekurven. Det er norsk lov, og den må vi følge. Slik som alle andre.

PS.
Jeg kan ikke se noen antydning nett-troll her, så det problemet burde være i orden. Det ser jo ut til å gå helt fint å kommunisere med deg via denne e-post adressen.

PS 2.
Dette løste vi i forrige mail.

PS 3.
Vi har bare fått positive tilbakemeldinger på reklamene våre, men alle tilbakemeldinger er viktige, så jeg skal melde din mening videre til de ansvarlige!

Håper dette var oppklarende!
Ha en fin påske.



Beste hilsener,
Nina

--
Oda - Det du trenger, levert på døra
On Wed, Apr 13, 2022 at 11:45:10 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
Hei,

ettersom jeg forstod det fra bildet deres, så stod varene hos en nabo, (eller noe), i X antall minutter/timer.

Så om noen fugler har tulla med varene, eller ikke, det veit ikke jeg.

(Da jeg jobba som butikk-leder, så hadde Bakers noen sånne 'kjempe-donger' som de tredde over brødkurvene, hvis de var der før butikklederen).

Men det var ikke noe manko.

(For å si det sånn).

Dere har kanskje noe bedriftshelse-tjeneste, sånn at sjåføren kan få seg nye briller.

Hvilke kart-systemer bruker dere?

Dere burde kanskje kutte ut GPS og gå for kartbok som i gamle dager.

Jeg har også gått på handel og kontor.

Og der lærte jeg at det kunden som velger korrespondanse-metode.

Så da må jeg nesten si at dere driver med noe slags apestreker, når dere plutselig begynner å ringe, når jeg har valgt meldinger som korrespondanse-metode.

Dette må jeg klage på.

Savner også svar på en del av tingene jeg tok i opp i den forrige meldingen.

Og jeg burde også få litt erstatning, ikke bare for de dårlige varene fra forrige måned, men også for alt stryet i dag, synes jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: eribsskog@gmail.com: Adopsjon
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. januar 2023 kl. 20:31
Til: Pernille Sofie Svendsen Opland <pernille.opland@forbrukerradet.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 21. apr. 2022 kl. 08:11 skrev Pernille Sofie Svendsen Opland <pernille.opland@forbrukerradet.no>:
Hei,

Takk for din e-post til Forbrukerrådet.

Forstår dessverre ikke helt hva du sikter til når du spør om du må gjøre noe spesielt fordi du kjenner flere adopterte fra Korea.

Forbrukerrådet gir ikke veiledning angående adopsjon.

Vi veileder først og fremst i saker som ligger innenfor vårt arbeidsområde, som i hovedsak er forhold som reguleres av forbrukerkjøpsloven, håndverkertjenesteloven, angrerettloven og kjøpsloven der tvisten står mellom to privatpersoner. I tillegg kan vi veilede om husleie og enkelte forbrukertjenester.

Har du spørsmål innenfor vårt område, kan du gjerne svare på denne e-posten.

Ønsker deg en fin dag!

Vennlig hilsen



Pernille Svendsen Opland

Rådgiver | Enhet for veiledning

Forbrukerrådet.no

 

-----Opprinnelig melding-----
Fra: WordPress <no-reply@forbrukerradet.no>
Sendt: tirsdag 19. april 2022 22:55
Til: Forbrukerrådet - kontaktskjema <kontakt-fr@forbrukerradet.no>
Emne: eribsskog@gmail.com: Adopsjon

 

Tema: Adopsjon

 

Spørsmål: Er det noe spesielt jeg burde gjøre, når jeg kjenner så mange, som er adoptert fra Korea?

 

E-post: eribsskog@gmail.com

Postnummer: 0444

Kan ringes tilbake:

Telefonnummer:

Navn på butikk:

Samtykke:  Jeg samtykker

Mer fra Facebook

tull 1

PS.

Her er mer om dette:

tull 2

PS 2.

Dette er visst de yngre søsknene til hu Marianne:

yngre søsken