fredag 3. mars 2023
Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: FaxZero.com Action Required - Please Confirm Your Fax
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mars 2023 kl. 19:20
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: support@faxzero.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: FaxZero.com <support@faxzero.com>
Date: man. 13. jun. 2022 kl. 20:56
Subject: FaxZero.com Action Required - Please Confirm Your Fax
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dear Erik Ribsskog,
Please click on the URL below to send your fax to Laila Monica Ribsskog at 4791587593.
https://faxzero.com/confirm/31252388/1655146567
Your fax will not be delivered until you do so.
By clicking the URL, you agree to FaxZero.com's terms of use. Do not use FaxZero to send advertisements, spam, abusive, harassing, defamatory, hateful or offensive material.
The FaxZero people also offer 52,000(!) free printable documents and templates. Here are this month's top 20.
Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Din konto hos Ved24.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mars 2023 kl. 19:11
Til: salg@ved24.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,
det synes jeg at blir som noe frekt å si.
At det går an.
Dette må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 8. jun. 2022 kl. 14:12 skrev <salg@ved24.no>:
Hei Erik dette er jo noe ikke vi kan noe for om du har blitt utsatt for identitets tyveri så må du jo gå til politiet.
Men har du blitt kontaktet av ved24.no så er det noen som bruker det for å kødde med deg.
Dette er ikke noe vi kan gjøre noe med beklager dette.
Men se på mailen du har sendt oss den står under her å der kan du jo se alle som du har sendt kopi til ???? merkelig.
Steinar
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: onsdag 8. juni 2022 14:03
Til: salg@ved24.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Re: Klage/Fwd: Din konto hos Ved24.no
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
tir. 18. jan. 2022 kl. 13:46 skrev <salg@ved24.no>:
Hei dette skjønner jeg ikke noe av
Da må det være noen som gjør dette mot det uten at vi skjønner hvorfor.
Beklager men dette er jo noe ikke vi kan noe for det er bare å slette alt å droppe dette smiler.
Du har ikke bestilt noe av oss .
Hilsen ved24.no
Steinar Halvorsen.
Tlf 906 45 890
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: tirsdag 18. januar 2022 13:01
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: salg@ved24.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: Din konto hos Ved24.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Ved24.no <salg@ved24.no>
Date: søn. 10. okt. 2021 kl. 18:30
Subject: Din konto hos Ved24.no
To: <eribsskog+lailamonica@gmail.com>
Velkommen til Ved24.no
Hei, eribsskoglailamonica
Takk for at du opprettet en konto hos Ved24.no. Brukernavnet ditt er eribsskoglailamonica. Du kan gå inn på kontoen din for å vise ordre, endre passordet ditt, og mer på: https://www.ved24.no/my-account/
Vi gleder oss til å se deg snart.
Ved24.no
Og enda enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Andreas Haakonsen has invited you to work with them in Slack
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mars 2023 kl. 19:01
Til: Slack <feedback+id4191399@slack.zendesk.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
fre. 3. jun. 2022 kl. 12:39 skrev Julia (Slack) <feedback@slack.zendesk.com>:
##- Please type your reply above this line -##
Julia (Slack)
Jun 3, 2022, 3:39 AM PDT
Hi Erik,
Thank you for reaching out about this.
We do not currently offer support in Norwegian, but I can help you in English. I hope that is okay.
May I ask if you recognise the sender of the invite or the workspace name? Would you have any additional information or context you can share with us in regards to your message?
Kind regards,
Julia
Erik Ribsskog
Jun 3, 2022, 12:40 AM PDT
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Slack <feedback@slack.com>
Date: tir. 1. feb. 2022 kl. 20:44
Subject: Andreas Haakonsen has invited you to work with them in Slack
To: <eribsskog@gmail.com>
Join your team on Slack. Andreas Haakonsen (andreas@terrahost.no) has invited you to use Slack with them, in a workspace called Terrahost Community.
Join your team on Slack
Andreas Haakonsen (andreas@terrahost.no) has invited you to use Slack with them, in a workspace called Terrahost Community.
Workspace name: Terrahost Community
Terrahost Community
terrahostcommunity.slack.com
Join Now (https://join.slack.com/t/terrahostcommunity/invite/enQtMzA0MDM2MzE4NzY5OS03ZWNhMzg0ZDQ2YWIyNzUwZGNhNzMzZGY5YjlhNTVmYmM1YTQ1ZTM5N2RkYjNjM2ZiMWJjOWRlMjI2NTk1NGNl?x=x-p689286938855-689286939559-3040339722562)
Andreas Haakonsen and 246 others have already joined
What is Slack?
Slack is a messaging app for teams, a place you can collaborate on projects and organize conversations — so you can work together, no matter where you are. Learn more about Slack (https://terrahostcommunity.slack.com/x-p689286938855-689286939559-3040339722562/?utm_medium=email&utm_source=invitation-to-join)
Made by Slack Technologies, LLC
500 Howard Street, San Francisco, CA 94105
slack.com
Our Blog (https://slackhq.com) | Policies (https://slack.com/legal)
--
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to feedback+unsubscribe@slack.com.
This email is a service from Slack.
Og enda enda enda mer om nettmobbing
Dette sammendraget er ikke tilgjengelig.
Klikk her for å se innlegget.
Og enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: [EXTERNAL] Klage/Fwd: Förfrågan #571238: Hur bedömer du den support du fick? CRM:0356000005962
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mars 2023 kl. 15:09
Til: NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>
Kopi: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, postkasse@datatilsynet.no, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, OCCtelecoms <OCCtelecoms@ofcom.org.uk>, information.requests@ofcom.org.uk, paula.vennells@postoffice.co.uk, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, Information Rights Team <information.rights@postoffice.co.uk>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, nhh.postmottak@nhh.no, Finn.Kinserdal@nhh.no, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, postmottak@sd.dep.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, polcustomercare@royalmail.com, "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, "post@inkassoklagenemnda.no" <post@inkassoklagenemnda.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Club Creo <info@clubcreo.com>, polboard <POLBoard@postoffice.co.uk>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Terje Meyer <terje@aspelund.no>, flagcaseadvisor <flagcaseadvisor@postoffice.co.uk>, "Teknikkdeler.no" <info@teknikkdeler.no>, Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>, Talal@teknikdelar.se, morten.schau@elvia.no, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, eian@eianadvokat.no
Hei,
dere svarer på en kopi her.
Og så later dere som at dere ikke skjønner det.
Så dette er noe slags hykleri, må man vel si.
Så det må jeg klage på.
Det var noe lignende, med dere, i romjula, i 2021.
Da hadde jeg bestilt en pakke munnbind, fra dere (siden at Farmasiet sine var mye dyrere).
Og de ble ikke levert (muligens fordi at postmannen var litt slapp, på julaften).
Og så var det sånn at Omikron-viruset hadde dukket opp, og det var ikke kjent hvor farlig det var.
Så jeg bestilte heller munnbind fra Oda.
(For jeg var ikke fullvaksinert enda.
På den her tida).
Og så ble munnbindene sendt fra Rema (post i butikk) og tilbake til dere.
Og så ble vi enige om at dere skulle gi de til Frelsesarmeen.
Men dere har ikke forklart hva dere egentlig gjorde.
Det hadde kanskje vært litt artig å få vite, hvem som egentlig fikk disse munnbindene.
Så jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.
Og jeg fikk heller ikke Trumf-poeng, for disse.
Jeg har seinere fått meg Trumf-kort.
Så kanskje det er mulig å få en slags Trumf-bonus (siden at jeg ikke fikk disse munnbindene) tenker jeg nå.
(Siden at disse munnbindene var betalt (jeg betalte for de da jeg bestilte varen).
For å si det sånn).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 30. mai 2022 kl. 08:09 skrev NETTAPOTEK Kundeservice <Kundeservice.Nettapotek@apotek1.no>:
Hei Erik.
Jeg tror din klage skal sendes til info@teknikkdeler.no og ikke oss.
Ønsker deg en riktig fin dag.
Med vennlig hilsen
Dai
Kundeservice Nettapotek
APOTEK 1 GRUPPEN AS
Skårersletta 55 - 1473 Lørenskog
Postboks 243 - 1471 Lørenskog
Tlf.: 67 90 00 30
Web: www.apotek1.no
Åpningstider kundeservice: mandag-fredag 09.00-16.00
------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: Ribbeskogen, Erik <eribsskog@gmail.com>;
Mottatt: Sat May 28 2022 17:47:32 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: Britt@teknikkdeler.no;
Kopi: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>; NKOM, NKOM <firmapost@nkom.no>; Nettapotek Privatkunde <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>; privat, Kundeservice <kundeservice@posten.no>; Nettapotek - Apotek 1 Gruppen AS <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>; Epost Privatkunde <kundeservice.nettapotek@apotek1.no>; info@teknikkdeler.no; postkasse@datatilsynet.no; tr@forbrukertilsynet.no; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; OCCtelecoms@ofcom.org.uk; information.requests@ofcom.org.uk; paula.vennells@postoffice.co.uk; rebecca.redmond@royalmail.com; information.rights@postoffice.co.uk; Faktura.RB@posten.no; juridisk@datatilsynet.no; nhh.postmottak@nhh.no; Finn.Kinserdal@nhh.no; customercare@postoffice.co.uk; postmottak@sd.dep.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; polcustomercare@royalmail.com; postmottak@sivilombudsmannen.no; post@inkassoklagenemnda.no; post@finanstilsynet.no; post@akademikerforbundet.no; politikk@hoyre.no; info@clubcreo.com; POLBoard@postoffice.co.uk; abuse@telia.com; post@finkn.no; fmovpost@fylkesmannen.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; terje@aspelund.no; flagcaseadvisor@postoffice.co.uk; Talal@teknikdelar.se;
Emne: [EXTERNAL] Klage/Fwd: Förfrågan #571238: Hur bedömer du den support du fick?
CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe!
Hei,
jeg lurer på hvordan folk dere ansetter.
De nekter å sende det opp til sjefene, når man ber de om å gjøre det.
Og det er dårlige språk-kunnskaper, virker det som.
Liten forbokstav etter punktum, osv.
Det må jeg klage på.
Når det gjelder den powerbanken som jeg bestilte, (for i Oslo så har de nå fjernet billett-automater for t-bane, så man må nesten ha billettene på mobil, og hvis man også bruker mobilen som walkman, så bør man kanskje ha med seg en powerbank, hvis man tar t-banen, har jeg tenkt).
Så regnet jeg med, at dere bare slettet kjøpet, når jeg klagde.
For sånn gjorde dere det vel, når det gjaldt den elektriske tannbørsten, som postmannen ikke ville levere, i jula.
(Ettersom at jeg har forstått det).
Så jeg har ikke betalt noe på den Walley-regningen, (for powerbanken), siden at jeg ikke fikk varen.
Så da er det kanskje greiest å slette kjøpet.
For jeg var på København-cruise, for noen dager siden.
Og da klarte jeg meg uten powerbank.
Men det er mulig at jeg bestiller en ny powerbank seinere.
Men nå synes jeg at det virker greiere å kjøpe sånt i Clas Ohlson-butikker, for eksempel, siden at det er så mye tull med posten her.
Dere kan kanskje åpne en butikk i Oslo, sånn at man slipper dette tullet, at annenhver pakke, blir borte, på grunn av korrupte postmenn, eller hva det kan være.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Support <info@teknikkdeler.no>
Date: lør. 28. mai 2022 kl. 14:01
Subject: Förfrågan #571238: Hur bedömer du den support du fick?
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Hej Erik Ribsskog:
Vi skulle gärna vilja veta vad du tycker om vår kundtjänst. Ta en stund och besvara en enkel fråga genom att klicka på en av länkarna:
Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
Bra, jeg er fornøyd
Dårlig, jeg er ikke fornøyd
Här är en påminnelse om vad ditt ärende handlade om:
Marianne (Teknikdelar Support)
24. mai 2022, 15:21 CEST
Hei Erik,
Takk for svar.
Jeg spore om adresse hvis det er riktig så vi kan sende det på nytt. eller du vil ha refusjon.
Har du flere spørsmål eller bekymringer, ikke nøl med å kontakte meg igjen.
Ønsker deg en forsatt trevlig dag!
Med vennlig hilsen
Marianne | Kundeservice
Spares Nordic AB | Teknikkdeler.no
Erik Ribsskog
24. mai 2022, 09:31 CEST
Hei,
i min forrige mail, så ba jeg dere om å sende dette til en overordnet (sjef/'boss').
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så det må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet nå.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 23. mai 2022 kl. 11:57 skrev Marianne (Support) <info@teknikkdeler.no>:
Erik Ribsskog
24. mai 2022, 08:59 CEST
Hei,
jeg tror dette må være noe dere har lært å si på en studietur til Kina, eller noe.
Dette gir ikke noe mening, må jeg si.
Jeg hadde frimerkesamling, som hobby, under oppveksten.
Så jeg vet at posten sitt slagord/tankegang egentlig er: 'Posten skal fram'.
Men dette har visst postvesenet i Norge glemt, kan det virke som.
Og også de post-skapene deres, (som står her og der), er sånn som Putin vil ha de, (vil jeg si).
Hvis jeg har forstått det riktig, så må man ha smart-telefon og Bluetooth for å åpne de.
Istedet for at dere går for lav-terskel/enkle løsninger.
Så det er som et angrep på den sivile beredskapen, (eller noe i den duren), at dere gjør disse post-skapene så ekskluderende/tungvint, (må jeg si).
(Hva hvis smart-telefonen går i stykker, for eksempel.
Og man venter på en pakke).
Dette er mongo, må jeg si.
Så det må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet.
Jeg har hatt med dere å gjøre før.
For det er noen nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Og da har jeg i den forbindelse kommunisert mye med deres kontaktsenter (på Sørlandet).
Og de nekter å sende klagene mine oppover.
Så det er muligens noe 'Z-greier' det og, (må jeg si).
At dere ikke ønsker å tjene kundene.
Så det må jeg klage på.
Og det er heller ikke mulig å finne deres direktør-dame sin mail-adresse noe sted, på deres nettsted, (enda jeg har jobba som Company Researcher i England).
Så det må jeg også klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 23. mai 2022 kl. 11:05 skrev Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>:
Hei.
Viser til din henvendelse angående kolli LB852967842NO.
Vi ser at denne sendingen står som levert i postkassen din, dette ble registrert 19.05.2022.
Om du ikke har fått denne sendingen må du kontakte avsender slik at de kan etterlyse sendingen.
Dette må gjøres via avsender i og med de er juridisk ansvarlig og eier av sendinger frem til mottaker, i dette tilfellet deg, mottar sendingen.
Ha en fin dag videre.
Med vennlig hilsen
Luis | Kunderådgiver | Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045
www.posten.no www.bring.no/www.mybring.no
ref:_00D20BwOI._5007R3HzX40:ref
Marianne (Teknikdelar Support)
23. mai 2022, 11:57 CEST
Hei Erik,
Takk for svar.
Jeg beklager så mye for misforståelsen. Kan du bekrefte hvis dette adresse er riktig?
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
Norge
Har du flere spørsmål eller bekymringer, ikke nøl med å kontakte meg igjen.
Ønsker deg en forsatt trevlig dag!
Med vennlig hilsen
Marianne | Kundeservice
Spares Nordic AB | Teknikkdeler.no
Erik Ribsskog
23. mai 2022, 09:08 CEST
Hei,
nå blander du jula og Jula.
Hvis dere har virksomhet i Norge så burde dere kanskje forstå norsk bedre.
Dette må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
fre. 20. mai 2022 kl. 11:53 skrev Marianne (Support) <info@teknikkdeler.no>:
Marianne (Teknikdelar Support)
20. mai 2022, 11:53 CEST
Hei Erik,
Takk for at du kontakte oss.
Har du bestille det med Jula og med Apotek1?
Har du flere spørsmål eller bekymringer, ikke nøl med å kontakte meg igjen.
Ønsker deg en forsatt trevlig dag!
Med vennlig hilsen
Marianne | Kundeservice
Spares Nordic AB | Teknikkdeler.no
Erik Ribsskog
20. mai 2022, 02:04 CEST
Hei,
nå har jeg sjekka postkassa, og det var ingen pakke der.
Det var det samme to ganger i jula, (en elektrisk tannbørste fra Teknikkdeler.no og en munnbind-pakke fra Apotek1).
Jeg stod også en postbil og manet meg, utafor vinduet mitt, (mens nabo-bikkja gjødde), mens jeg lagde middag.
Så jeg skjønner at det er noe Sovjetstat-greier, (hva gjør postbilen her etter kontortid/'banktid', det stusset jeg på).
Dere får male en sånn 'Z' på bilene deres tror jeg.
Privatiser postvesenet nå, sier jeg.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tor. 19. mai 2022 kl. 12:27 skrev Posten <noreply@posten.no>:
Hei,
Pakken din fra Teknikkdeler er levert i postkassen din. Kollinummer LB852967842NO.
Hilsen Posten
Denne e-posten er en tjeneste fra Teknikdelar Support. Leveres av Zendesk
Og enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Ny kundeforespørsel (Kundeservice) fra GlobalConnect.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mars 2023 kl. 14:53
Til: GlobalConnect Support <support.bedrift@globalconnect.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, privat.support@globalconnect.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, rongre@globalconnect.no, information@globalconnect.no, ingsei@globalconnect.dk, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, noss@deloitte.no, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, sfovpost@statsforvalteren.no, tr@forbrukertilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
ons. 11. mai 2022 kl. 09:25 skrev GlobalConnect support NO <support.bedrift@globalconnect.no>:
--Do not write your answer under this line--
Hei Erik,
Jeg kunne ikke finne noe kundeforhold på Rettighetsalliansen.
Hva er det du refererer til her?
Mvh
Kristian
GlobalConnect
On May 10, 2022 11:15:52 AM PDT, '5e32f0ccdbf0ac100ce0a81d0b961919' wrote:
Firm: RETTIGHETSALLIANSEN (913273168)
Name: Erik Ribbaskog
Email: eribsskog@gmail.com
Phone: 93536534
Contact_type: customerservice
Message: Hei! Nå må dere gi meg rettighetene mine!!!! Finner meg ikke i å bli mishandlet (mener jeg)!!! Jeg vil ikke ha noe med Global COnnect å gjøre!
Referer: /kundeservice
Country_code: no
Ref:MSGGC4452145_0q5T2o2aTPAbcX3u1I
Enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: E-postfaktura fra Talkmore
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mars 2023 kl. 14:46
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: al@talkmore.no, postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Post <post@brukerklagenemnda.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, sh@talkmore.no, ks@talkmore.no, tho@talkmore.no, meg@talkmore.no, sindre@talkmore.no, ma@talkmore.no, Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, jsss@talkmore.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, postmottak@sd.dep.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: ons. 1. mar. 2023 kl. 17:50
Subject: E-postfaktura fra Talkmore
To: <eribsskog@gmail.com>
E-postfaktura fra Talkmore
Hei Erik,
Fakturanummer 48599880 er nå tilgjengelig i Talkmore-appen og på Mine Sider.
Betalingsinformasjon er som følger:
Telefonnummer
Fakturadato 01.03.2023
Forfallsdato 15.03.2023
Beløp 99,00
KID 52014698485998807
Kontonummer 6005.07.77351
Månedsprisen faktureres forskuddsvis, mens forbruk som ikke er inkludert i abonnementet faktureres etterskuddsvis. Som ny kunde vil en betale fra datoen abonnementet aktiveres til og med inneværende måned.
For detaljert informasjon om hva fakturaen gjelder, logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider og se spesifisert faktura. På talkmore.no finner du svar på det meste angående faktura.
Som privatkunde kan du med eFaktura og Avtalegiro få fakturaen rett i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betaling av din faktura.
Avtalegiro trekker automatisk fakturabeløpet fra din bankkonto på forfallsdato og kan enkelt opprettes i din nettbank, eller ved å kontakte banken din. eFaktura registrer du deg for ved å akseptere *alltid eFaktura* i din egen nettbank.
Ha en fin dag!
Hilsen
Talkmore
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: E-postfaktura fra Talkmore
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mars 2023 kl. 14:41
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: al@talkmore.no, postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Post <post@brukerklagenemnda.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, sh@talkmore.no, ks@talkmore.no, tho@talkmore.no, meg@talkmore.no, sindre@talkmore.no, ma@talkmore.no, Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, jsss@talkmore.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, postmottak@sd.dep.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: tor. 2. mar. 2023 kl. 17:06
Subject: E-postfaktura fra Talkmore
To: <eribsskog@gmail.com>
E-postfaktura fra Talkmore
Hei Erik,
Fakturanummer 48576831 er nå tilgjengelig i Talkmore-appen og på Mine Sider.
Betalingsinformasjon er som følger:
Telefonnummer 45894792
Fakturadato 01.03.2023
Forfallsdato 15.03.2023
Beløp 36,60
KID 52020776485768313
Kontonummer 6005.07.77351
Månedsprisen faktureres forskuddsvis, mens forbruk som ikke er inkludert i abonnementet faktureres etterskuddsvis. Som ny kunde vil en betale fra datoen abonnementet aktiveres til og med inneværende måned.
For detaljert informasjon om hva fakturaen gjelder, logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider og se spesifisert faktura. På talkmore.no finner du svar på det meste angående faktura.
Som privatkunde kan du med eFaktura og Avtalegiro få fakturaen rett i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betaling av din faktura.
Avtalegiro trekker automatisk fakturabeløpet fra din bankkonto på forfallsdato og kan enkelt opprettes i din nettbank, eller ved å kontakte banken din. eFaktura registrer du deg for ved å akseptere *alltid eFaktura* i din egen nettbank.
Ha en fin dag!
Hilsen
Talkmore
Nå har jeg gjenopplivet irc-boten Einstein
PS.
Det var jo sånn, at jeg rundt 10. februar bestilte Talkmore fri data mobil-abonnement.
For mer og mer i samfunnet går over på mobil (og mobil-apper) virker det som.
Og firmaer (som Norgesenergi) sender nå heller tekstmeldinger enn mailer/brev.
(Kan det virke som).
Så det er om å gjøre å ha et bra mobil-abonnement.
(Må man vel si).
Og ettersom at man får tvilling-sim.
Så kan man da også bruke mobil-abonnementet for også for å få internett-linje, til PC-en.
(Istedet for å ha både mobil og mobilt bredbånd-abonnement.
Noe som blir dyrt.
For å si det sånn).
Men Talkmore begikk avtale-brudd (og terminerte abonnementet).
Men Talkmore begikk avtale-brudd (og terminerte abonnementet).
(Mens jeg var i Kiel).
Så jeg måtte bytte til Pluss istedet.
Og jeg hadde tenkt til å kutte ut Telia (når jeg kom hjem fra Kiel).
(Siden at de nekta meg å bytte til Telia X-abonnement (fra et cirka like dyrt mobil bredbånd-abonnement.
Selv om jeg har vært en god/lojal kunde hos de, i to-tre år nå.
Eller at Talkmore 'jaget' meg dit, må man vel si (rett før corona-tida begynte, var det vel)).
Muligens fordi at nett-trollene sine tulle-bestillinger har ødelagt min kreditt-verdighet.
Noe sånt).
Men jeg kunne ikke kutte ut Telia, når jeg kom hjem fra Kiel, 22. februar.
(Noe som var planen).
På grunn av tullet/avtalebruddet fra Talkmore.
Og når det gjelder irc-botene.
Så er jeg egentlig ikke ekspert på de.
Da jeg var op #quiz-show (på ef-net).
(Noe jeg var fra 1997 til 2004).
Så var det Slaktern (blant annet) som var eggdrop-ekspert (og som lagde boten/scriptet Paramann).
(Jeg var Rimi-leder/butikksjef.
Og drev mest med irc/quizzing/chatting, for å koble av, osv.
For å si det sånn).
Så jeg måtte reinstallere irc-botene, for å få de til å funke, med den nye internett-leverandøren (Pluss bruker Telenor).
(Dokumentasjonen om Eggdrop-boter begynner det å bli mindre og mindre av på nettet, foresten.
Så jeg bruker en tutorial fra Wayback Machine (blant annet).
For å si det sånn).
Og da gikk det bare an å reinstallere blablabot.
Anna og LykkePer kom jeg ikke inn på (hverken på 'Min Side' eller unix/linux-shellet).
Så de må jeg nok kutte ut.
For der har det skjedd en eller annen slags kapring (kan det virke som).
Så jeg må nok kutte ut både Reverse.net og Xzibition.
(Som jeg leier shell av.
For Anna og LykkePer).
Og for å ha mer enn en bot (blablabot) som funker ordentlig.
Så skaffet jeg meg et gratis-shell nå (som er litt kronglete, for man må re-aktivere det, hver fjortende dag, stod det med liten skrift liksom) hos Xshellz.
Også får jeg se om jeg får bytta ut det shellet og etterhvert (siden at det er litt kronglete).
(For å si det sånn).
Og jeg får se om jeg også klarer å skaffe et tredje shell.
Sånn at jeg etterhvert får tre boter som jeg har kontrollen over.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det er også sånn, at jeg tidligere har blogget om, at jeg skal prøve å jobbe mer i bolker.
(Når det gjelder mobilbilder, nettmobbing-mailer, skildringer og bok-backup-prosjekt.
For å si det sånn).
Og jeg fant ut, at jeg skulle drive med nettmobbing-mailene på slutten av måneden.
Og denne måneden (fram til cirka den tjuende) så skulle jeg drive med mobilbilder.
Og jeg tenker at jeg begynner med mobilbilder nå i helga.
Men så tenkte jeg også det.
At mobilbildene de bruker mye data.
Og hvis jeg bruker mer enn 100 GB en måned.
Så blir linja veldig treg.
Så da er det kanskje bedre, å fordele mobilbilde-arbeidet litt.
(Det er snakk om drøye 10.000 mobil-bilder, fra Kiel-turer, osv., og som går cirka et år tilbake i tid.
Så det er en slags mobil-bilde-strøm, da.
For å si det sånn).
Så hvis jeg da holder på med mobilbilder, på begynnelsen av måneden.
Og med nettmobbing-mailer på slutten av måneden.
Og så varierer det som er i midten av måneden (selv om det da blir skildringer annenhver måned minst, og bok-backup-prosjekt noen måneder, og det er mulig at jeg også tar en nettmobbing-mail-måned (i sommer) for at de skal bli mer ajour).
(Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Det er også sånn, at jeg tidligere har blogget om, at jeg skal prøve å jobbe mer i bolker.
(Når det gjelder mobilbilder, nettmobbing-mailer, skildringer og bok-backup-prosjekt.
For å si det sånn).
Og jeg fant ut, at jeg skulle drive med nettmobbing-mailene på slutten av måneden.
Og denne måneden (fram til cirka den tjuende) så skulle jeg drive med mobilbilder.
Og jeg tenker at jeg begynner med mobilbilder nå i helga.
Men så tenkte jeg også det.
At mobilbildene de bruker mye data.
Og hvis jeg bruker mer enn 100 GB en måned.
Så blir linja veldig treg.
Så da er det kanskje bedre, å fordele mobilbilde-arbeidet litt.
(Det er snakk om drøye 10.000 mobil-bilder, fra Kiel-turer, osv., og som går cirka et år tilbake i tid.
Så det er en slags mobil-bilde-strøm, da.
For å si det sånn).
Så hvis jeg da holder på med mobilbilder, på begynnelsen av måneden.
Og med nettmobbing-mailer på slutten av måneden.
Og så varierer det som er i midten av måneden (selv om det da blir skildringer annenhver måned minst, og bok-backup-prosjekt noen måneder, og det er mulig at jeg også tar en nettmobbing-mail-måned (i sommer) for at de skal bli mer ajour).
(Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Så da blir det skildringer i (midten av) april.
(Noe jeg har blogget om tidligere).
Og så blir det 'Min Bok 5'-backup/nettsider i (midten av) mai.
(Noe jeg har blogget om tidligere).
Og så blir skildringer igjen i (midten av) juni.
Og så får jeg se om da tar en nettmobbing-mail-måned i (midten av) juli.
Så da blir det skildringer i (midten av) april.
(Noe jeg har blogget om tidligere).
Og så blir det 'Min Bok 5'-backup/nettsider i (midten av) mai.
(Noe jeg har blogget om tidligere).
Og så blir skildringer igjen i (midten av) juni.
Og så får jeg se om da tar en nettmobbing-mail-måned i (midten av) juli.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Når det gjelder ekstra-prosjektet.
Så var det sånn, at jeg først gjorde om designen på mirror-nettstedet, sånn at jeg brukte mobil-nettsidene, også på PC-nettstedet.
(For da trengte jeg bare å lage en versjon av nettsidene (til mirror-nettstedet/johncons.net).
Istedet for to).
Dette var et midlertidig prøve-prosjekt.
Og med den nye løsningen, så kunne man ikke forstørre lenger, på PC-nettsidene.
Men jeg fiksa det, ved å igjen lage egne PC-sider (med forstørring).
(Men disse PC-sidene (på mirror-nettstedet) fikk da samme design, som mobil-sidene.
Som et prøve-prosjekt.
Litt inspirert av Porterbuddy sitt tracking-nettsted.
For å si det sånn).
Men publiserings-datoene, for PC-nettsidene, har da blitt feil.
(For det står nå mobil-nettsidene sin publiseringsdato på de).
Så det hadde jeg tenkt til å endre (sånn at de datoene blir riktige).
Men det tar jeg da bare innimellom mobilbilde-jobbinga (i helga eller til neste uke).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Når det gjelder ekstra-prosjektet.
Så var det sånn, at jeg først gjorde om designen på mirror-nettstedet, sånn at jeg brukte mobil-nettsidene, også på PC-nettstedet.
(For da trengte jeg bare å lage en versjon av nettsidene (til mirror-nettstedet/johncons.net).
Istedet for to).
Dette var et midlertidig prøve-prosjekt.
Og med den nye løsningen, så kunne man ikke forstørre lenger, på PC-nettsidene.
Men jeg fiksa det, ved å igjen lage egne PC-sider (med forstørring).
(Men disse PC-sidene (på mirror-nettstedet) fikk da samme design, som mobil-sidene.
Som et prøve-prosjekt.
Litt inspirert av Porterbuddy sitt tracking-nettsted.
For å si det sånn).
Men publiserings-datoene, for PC-nettsidene, har da blitt feil.
(For det står nå mobil-nettsidene sin publiseringsdato på de).
Så det hadde jeg tenkt til å endre (sånn at de datoene blir riktige).
Men det tar jeg da bare innimellom mobilbilde-jobbinga (i helga eller til neste uke).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.