fredag 5. mai 2023

Inga Marte Thorkildsen (som jeg lurer på om jeg var på date med, våren 2000) var ei guttejente. (Fra Sandefjords Blad 1. september 1986)



https://www.nb.no/items/6733aa1e99fcac4eab13bf1b5eda6ba0?page=15&searchText=%22inga%20marte%20thorkildsen%22

PS 2.

Den aktuelle daten, skal være nevnt, i Min Bok 5.

Og den boka, har jeg tenkt til å 'lage' en jubileums-utgave av (fra kapitlene på bloggen) seinere denne måneden.

Jeg har et par tusen mobilbilder, som jeg har tenkt å få publisert først (på Google Foto og Flickr).

Og så seinere denne måneden.

(Muligens rundt 17. mai).

Så burde den boka være ferdig (som PDF/DOC-fil-utgave).

(Pluss at jeg også må lage nettsider for den.

Men jeg linker først til boka/filen fra bloggen.

Som vanlig).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer fra MyHeritage



PS.

Det kan virke som at min direkte ane (14 generasjoner) Margrethe Løvenbalk/Christensen f. Jensdatter Hansen sin farmor Edele Bille var elskerinne av kong Hans.

Og da er vel hun min direkte ane (16 generasjoner).

Og det blir vel da min 13 x tipp-oldemor (eller noe lignende).

(For å si det sånn).

Det er kanskje derfor, at min lillesøster Pia sin bekjente Thomas Bille (som nå er advokat) i Drammen, ikke svarer (på Facebook).

Jeg visste ikke at Thomas Bille og jeg muligens er i slekt.

For min lillesøster Pia (og hennes frike-venner) introduserte meg for Bille (som de kalte han) skoleåret 1988/89 (da jeg var utvekslingselev i Drammen, og Pia var byvanker der) husker jeg.

(De dro meg hjem til han, en gang (husker jeg).

Jeg husker at jeg stod utafor huset til Bille og dem (mens vi venta på at Bille skulle komme ut).

I lag med en del folk fra Depeche/Lyche-gjengen (blant annet min lillesøster Pia og hennes venninne Cecilie Hyde).

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette (fra 'Min Bok'):




PS 3.

Det står forresten, på det øverste skjermbildet.

At Margrethe Løvenbalk/Christensen sin far, var Jens Hansen.

Og at hans _stefar_ var Torben Bille.

(Noe sånt).

Så det kan jo være at Jens Hansen (min 12 x tipp-oldefar) var kong Hans sin sønn.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Mer om Edele Bille f. Jernskæg (min 13 x tipp-oldemor):



https://no.wikipedia.org/wiki/Edele_Jernsk%C3%A6g

PS 5.

Siden at jeg har bodd i Larvik-området (hos min mor) på 70-tallet (og hos min mors lillebror Martin, våren/sommeren 2005).

Så er ikke Jernskæg/Jernskjegg et nytt navn for meg.

For Østlands-Posten pleier noen ganger å skrive om de.

For de hadde en borg (i sin tid) som plutselig forsvant i Farris-vannet.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:



Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. mai 2023 kl. 12:30
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: merja.paavola@fortum.com, hei@motkraft.no, nve@nve.no, Bodø Energi AS <kunde@bodoenergi.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@elhub.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no, trond.skjellerud@elvia.no, kundeservice@fortum.com, adwords-support@google.com, Ustekveikja Energi <post@ustekveikja.no>, eian@eianadvokat.no
Hei,

det synes jeg at høres rart ut.

Her er det noen nett-troll som har overfor mitt strøm-abonnement fra Hafslund til Norgesenergi (ved å utgi seg for å være meg, på nettet).

(Dette var vel før corona-en.

Noe sånt.

Og dette er ikke et enkelt-tilfelle.

Det var noen nett-troll som 'porterte' strømmen videre til Glitre og, var det vel).

Når jeg da klager på dette, så må dere i strøm-bransjen rydde opp etter nett-trollene mener jeg.

Og en sånn opprydding må/bør inkludere en del ting.

Som at jeg får tilbake min gamle strøm-leverandør (som jeg hadde før nett-troll-angrepet).

Og at dere tar bort den tagen fra min mail-adresse, som nett-trollene brukte, og som dere seinere har sendt videre til de som eier de fysiske strømlinjene her (Elvia vel).

Og at dere da også i samme slengen gir meg navnet på nett-trollet (sånn at det er lettere for meg å forklare om hva som foregår, til tosker/idioter osv., som det visst finnes mange av, ifølge amerikanske ordtak osv.).

Og at dere også skjerper dere, når det gjelder deres bestillings-systemer, sånn at dette ikke skjer igjen, når det gjelder meg eller andre kunder.

Og når det er så mye forskjellig som skal ryddes opp i, så passer det vel antagelig, å sende dette oppover, til daglig leder, som nok lettere kan styre et sånt oppryddings-prosjekt (eller hva man skal kalle det) ved å delegere de forskjellige arbeidsoppgavene, for eksempel.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 7. jul. 2022 kl. 08:18 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei. 



Takk for din henvendelse. 



Om du ønsker Hafslund som din leverandør så må du kontakte dem for å opprette avtale. 

Vi får da automatisk beskjed om leverandørendringen, og din avtale opphører da hos oss ved oppstart hos Hafslund. 



Om det er noe annet vi kan hjelpe deg med å gir du beskjed. 







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Ida Marie
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

July 6th, 2022 05:31

Hei,

det virker som at dere svarer på en kopi, som dere har fått (som en oppdatering) av en mail til Lowell.

Det stod på den siste husleie-kontrakten min, at dere Bærum kommune hadde tenkt til å bytte strøm-leverandør, til deres firma, på mine vegne.

Og derfor var det at jeg kontaktet dere, i sin tid.

Det var noen nett-troll, som overførte mitt strøm-abonnement, fra Hafslund/Fortum til Norgesenergi (som vel også er Fortum).

Og da tullet de med min mail-adresse osv., (på en utspekulert måte).

Og det finnes jo et halvt dusin organisasjoner, som har som oppgave, å rydde opp i sånt.

(Blant annet Elklagenemnda/Elklage.no, NME, RVE, Elhub og Trygg Strømhandel).

Men ingen av de gjør jobben sin virker det som.

(Mitt strøm-abonnement er hos Norgesenergi.

Men det skal være hos Hafslund/Fortum).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 20. jan. 2022 kl. 08:23 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei,
Takk for at du tar kontakt med oss.
 
Du har kommet til LOS AS, vi må nok henvise deg videre. Slik som det står på brevet så er det Fortum du skal i kontakt med.
 
Ønsker deg en fin dag videre! 

Vennlig hilsen 
Ali| Kundebehandler
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS 
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

 



  ------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Sun Dec 05 2021 06:36:23 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
Til: kundesenter.no@lowell.com;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; politikk@hoyre.no; marked@ge.no; firmapost@nkom.no; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; kundeservice@norgesenergi.no; juridisk@datatilsynet.no; kundeservice@renroros.no; strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; svc.no.nova@lowell.com;
Emne: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse

Hei,
 
jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).

Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.

Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).

Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.

Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.

Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.

Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.

Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.

Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).

Så disse gjør heller ikke jobben sin.

Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.

Så de gjør heller ikke jobben sin.

Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.

Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).

Så derfra er det også bare tull.

Så på grunn av disse 'gamlehjem-kjærringene', (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.

Så det får dere se å gjøre nå.

(For dere må kontakte Nav om dette.

For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.

Noe som er rimelig frustrerende for meg.

Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
 
Hei,
 
du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.
 
Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
 
Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.
 
Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).
 
Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).
 
Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).
 
Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.
 
Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.
 
Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.
 
(Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).
 
Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.
 
Så det var Nordea som brøt denne avtalen.
 
Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).
 
Så dette må jeg klage på.
 
Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.

Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).
 
Skjerpings!
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Her er mer om dette:
 
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
 
Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.no
 
 
Hei,
 
jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.
 
 
Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.
 
 
For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
 
Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.
 
 
Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
 
Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.
 
 
Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.
 
Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
 
Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
 
 
Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
 
Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.
 
 
Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
 
Mvh.
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
 
 
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 22. mars 2010 19:35
 
 
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.
 
 
 
 
 
 
Derfor stoppet innbetalingene.
 
 
 
 
 
 
Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
 
 
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
 
 
 
 
Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.
 
 
 
 
Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
 
 
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 22. mars 2010 12:04
 
 
 
 
 
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
 
 
 
 
 
 
Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
 
 
 
 
 
 
Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
 
 
 
 
 
 
Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.
 
 
 
 
 
 
Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.
 
 
 
 
 
 
Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.
 
 
 
 
 
 
Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.
 
 
Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
 
 
Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.
 
 
Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 19. mars 2010 16:46
 
 
 
 
 
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.
 
 
 
 
 
 
Så jeg hadde en klage på dette.
 
 
 
 
 
 
 
 
Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).
 
 
 
 
 
 
Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
 
 
 
 
 
 
Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
 
 
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.
 
 
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 18. mars 2010 15:45
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
 
 
 
 
 
 
 
 
Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
 
Adresse:
 
 
 
 
 
 
 
 
Flat 3
 
 
 
 
5 Leather Lane
 
 
 
 
Liverpool
 
 
 
 
GB-L2 2AE
 
 
 
 
Storbritannia
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
 
 
Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.
 
 
 
 
Med vennlig hilsen,
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
Kundekonsulent
 
kundeservice@aktivkapital.no
 
 
 
Aktiv Kapital
 
Postboks 6426 Etterstad
 
 
0605 Oslo
 
Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
 
www.aktivkapital.no
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Ida Halvorseth
 
Sendt: 18. mars 2010 08:32
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 17. mars 2010 18:03
 
Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
 
Emne: Anmerkning i kredittregister
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
 
 
 
 
 
 
Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
 
 
 
 
 
 
 
 
Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.
 
 
 
 
 
 
I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).
 
 
 
 
 
 
Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,
litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.

Kreditor : Lowell Finans AS
Saldo : 35 586,75
KID : 0101872194052410067
Kontonummer : 63180520351

Mvh Lena


>Hei,
>
>på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
>
>Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
>
>(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
>
>Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
>
>Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
>
>Virker det som.
>
>Så det blir som noe 'Kafka-greier', hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
>
>Vil jeg si).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
>
>For å si det sånn).
>
>Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er 'sylferske'.
>
>Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
>
>Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
>
>I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
>
>Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
>
>Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
>
>Så det er tull-ball, mener jeg.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
>
>Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
>
>De bare spiller dumme, hos Nav.
>
>(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
>
>Hu sendte meg en 'goddagmann-økseskaft-mail', om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
>
>For å si det sånn).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>
>man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
>Se vedlagte saksdokumenter
>

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. mai 2023 kl. 12:14
Til: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
Kopi: inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, Newsletter <newsletter@email.cdon.com>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, Abuse <abuse@telia.com>, Caytana Baguion <caytana.baguion@klarna.com>, Post <post@kghav.com>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post <post@finkn.no>, Sikkerhetssporsmal <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Kundombudsman <kundombudsman@cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, Order <order@email.cdon.com>, Sandra Jenny Alice Backlund <sandra@riteventures.com>, Stina Westerstad <stina.westerstad@babybjorn.com>, Info <info@kinnevik.com>, Isabelle <isabelle@riteventures.com>, Anton Hasselgren <anton.hasselgren@riteventures.com>, Peter <peter@riteventures.com>, Christian Kjaergaard <christian.kjaergaard@maersk.com>, Michael <michael@riteventures.com>, Christoffer <christoffer@riteventures.com>, Josephine <josephine@riteventures.com>, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, alexandra.jerrebo@cdon.com, eian@eianadvokat.no, post <post@finanstilsynet.no>
Hei,

her surrer dere litt, virker det som.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 6. jul. 2022 kl. 08:41 skrev Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>:
Benin (Qliro)

6. jul. 2022, 08:41 CEST

Hei Erik,
 
Takk for at du kontakter oss på Qliro!
 
Jeg kan ikke finne deg i systemet ved søk på din mailadresse.
 
På grunn av taushetsplikt, får vi kun gi ut informasjon til den mailadressen som ble registrert ved kjøp. Send oss derfor en ny mail fra korrekt mailadresse så hjelper vi deg!
Dersom du ikke har tilgang til den mailadressen, kan du alltid ringe oss på 800 69 300.
Våre åpningstider finner du her https://www.qliro.com/nb-no/kundeservice
 
 
Jeg ser frem til å høre fra deg og ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen,
Benin
Qliro
QLIRO

Erik Ribsskog

6. jul. 2022, 05:13 CEST

Dette er en oppfølging til den forrige forespørselen din, #1643847 "Re: Klage/Fwd: Informasjon ..."

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

man. 31. jan. 2022 kl. 15:25 skrev Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>:

Elin (Qliro)

31. jan. 2022, 15:25 CET

Hei,

Tusen takk for ditt mejl.

Som tidigare meddelat behøver du ringa in til oss for vidare hjelp.

Telefonnummer: 800 69 300
Åpnings tider: 08:00-18:00

Jeg ønsker deg en fin dag videre!😊

Med vennlig hilsen,
Elin
Qliro

Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?

Bra, jeg er fornøyd (https://qliro.zendesk.com/requests/1643847/satisfaction/new/weuwDZcsPxX5QqljYgZZNw8tL?locale=34&intention=16)

Dårlig, jeg er ikke fornøyd (https://qliro.zendesk.com/requests/1643847/satisfaction/new/weuwDZcsPxX5QqljYgZZNw8tL?locale=34&intention=4)

[YDXYWD-5G5V]

Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
Bra, jeg er fornøyd

Dårlig, jeg er ikke fornøyd

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. mai 2023 kl. 12:05
Til: Kundeservice L-Serin hukommelse <post@l-serin.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsker svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 1. jul. 2022 kl. 08:43 skrev Kundeservice L-Serin hukommelse <post@l-serin.no>:
Hei igjen Erik.

Takk for din henvendelse.



Når en kunde legger inn bestilling legger vedkommende inn navn, adresse og telefon/epost, når det legges inn bestilling på deg er det ditt navn og din adresse som blir lagt inn, ingen info annet enn IP-adressen til "nett-trollet". IP-Adressen i dette tilfellet er: 199.249.230.71



Har du mottatt noe leveranse nå i det siste? 

Det er ikke kommet inn bestilling på deg siden 23.02.21 det ble da satt sperrekode på deg slik at ingen ordrer som eventuelt skulle komme inn til oss i ettertid av dette skulle bli godkjent her hos oss.



Hvis det er L-Serin Hjerne du har mottatt har du sendt mail til feil firma.

Ring L-Serin Norge kundesenter (L-Serin Hjerne) på 33 31 20 00 eller du kan sende dem en mail på post@l-serinhjerne.no

Ha en fin dag.



---

Med vennlig hilsen
Kundeservice
Pharma Norge AS

Postboks 144 | 8439 Myre | Norway
Telefon: +47 75 80 35 65
E-mail: post@l-serin.no
Web: www.l-serin.no


On 2022-07-01 06:51, Erik Ribsskog wrote:

Hei,

som jeg skrev i en den første mailen, så ønsker jeg også å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Dette temaet unngår dere, kan det virke som.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 14. jan. 2022 kl. 08:28 skrev Kundeservice L-Serin hukommelse <post@l-serin.no>:
Hei Erik,



Du har ikke noe aktivt abonnement her hos oss. Vi har ikke sendt noe til deg siden 23.02.2021 og disse pakkene kom i retur. Vi har satt sperrekode, slik at det ikke kan bestilles noe mer i ditt navn.

Vi anbefaler alltid å politianmelde forholdet om noen andre bestiller i ditt navn. Disse ordrene kom inn via internett.



Ønsker deg en fin dag.

---
Med vennlig hilsen
Kundeservice
Pharma Norge AS

Postboks 144 | 8439 Myre | Norway
Telefon: +47 75 80 35 65
E-mail: post@l-serin.no


On 2022-01-14 04:59, Erik Ribsskog wrote:

Hei,
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
 
(For jeg har ikke kontaktet dere).
 
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 

man. 13. sep. 2021 kl. 08:33 skrev Kundeservice L-Serin hukommelse <post@l-serin.no>:
Hei Erik.

Takk for din henvendelse.

Det ble startet et abonnement på deg 22.10.20 som ble avsluttet 12.11.20 etter vi mottok en retur fra deg og da ble tilhørende faktura kreditert.

Det er ikke bestilt noe i ditt navn nå, det du har mottatt er et uforpliktende tilbud om du ønsker å bestille på nytt.

Om du ikke ønsker å legge inn bestilling, skal du bare kaste brevet.

Har også satt en sperrekode på deg og reservert deg for videre tilbud eller bestillinger. Om du mot formodning i fremtiden skulle ønske å bestille, må du sende oss epost eller ta kontakt per telefon. For din konto er nå sperret for bestilling via nettsiden, slik at andre ikke kan legge inn bestillinger i ditt navn hos oss i Pharma Norge. 

Håper dette oppklarte saken din.

Ha en fin dag.

---
Med vennlig hilsen
Kundeservice
Pharma Norge AS

Postboks 144 | 8439 Myre | Norway
Telefon: +47 75 80 35 65
E-mail: post@l-serin.no


On 2021-09-13 00:34, Erik Ribsskog wrote:

Hei,

jeg viser til Deres brev/skriv.

(Se vedlegg).

Jeg har ikke bestilt noe fra dere.

Det er noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Og jeg sender all dritten tilbake.

Men dere har glemt å rydde opp i deres kunderegister, (etter at noen har tulle-bestilt), kan det virke som.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å gjøre, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreftelse -Påmelding til Mangerfestivalen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. mai 2023 kl. 11:56
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: admin@program.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Program.no <admin@program.no>
Date: tor. 4. mai 2023 kl. 17:44
Subject: Bekreftelse -Påmelding til Mangerfestivalen
To: <eribsskog@gmail.com>


Takk for påmeldinga dykkar til Mangerfestivalen!

Ytterlegare informasjon om arrangementet vil verte send til dykk etterkvart på denne epostadressa. I tillegg vil det verte oppdatering på www.mangerfestivalen.no og på Facebook.



Har de spørsmål i forbindelse med arrangementet kan de ta kontakt på info@mangerfestivalen.no eller ta kontakt med leiar i arrangementskomiteen, Lene Therese Grindheim, på mobil 916 65 274



Venleg helsing

Mangerfestivalen

Namn på korps: Blakstad Pikekorps
Divisjon: 3. divisjon brass
Antall musikantar: 25
Kontaktperson, korps: Erik Løvenbalk Ribsskog
Kontaktperson, mobil: 96011576
Kontaktperson, epost: eribsskog@gmail.com
Dirigent: Laila Monica Vedumstuen Nikolaisen
Dirigent, mobil: 91587593
Dirigent, epost: lail-ni@online.no
Festkonsert: Ja
Antall festkonsertbillettar, deltakar (gratis): 25
Adresse til korpset: (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua

Repertoire
Musikkstykke: Blakstadmarsjen Komponist/Arrangør: Ole Bull


Klikk her for å redigere svar

Eller klipp ut denne lenken: (Sladdet av johncons-blogg)