mandag 5. juni 2023

Jeg sendte en e-post til Telia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev/inkassovarsel/Fwd: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. juni 2023 kl. 20:26
Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Kopi: allison.kirkby@teliacompany.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, Abuse <abuse@telia.com>, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@brukerklagenemnda.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>
Hei,

jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 27. mai.

(Se vedlegg).

Dere lurer på om jeg har glemt dere.

Men (som det også står om på baksida av brevet deres) så sendte jeg dere 100 kroner (via nettbanken) den tjuende mai.

Dette er i tråd med en tilbakebetalings-avtale som jeg tidligere har foreslått, når det gjelder denne gjelden.

Jeg har nå også PlussMobil hver måned.

Og den har vært oppe i 700-800 kroner, i måneden, de første månedene.

Så så derfor har jeg foreslått å dele opp Telia-regningen.

For det blir litt dumt å bruke alle pengene sine på mobil/data, må man vel si.

Det får være grenser.

Som jeg også har nevnt tidligere.

Så var jeg kunde hos dere, i noe sånt som 2-3 år.

(Talkmore kjeppjagde meg til dere, må jeg si.

Som de fæle østkant-rampene de er.

Og dere er visst mer eller mindre nabo med de (og PlussMobil) i Økern/Hasle-området.

Ettersom jeg har forstått det).

Og inkludert i prisen man betalte for Telia-abonnementet.

Så var det visst inkludert, at dere skulle rydde opp, hvis man ble angrepet av nett-troll, som dreiv med identitets-tyveri, osv.

Og jeg har sendt dere flere hundre mailer om dette (til deres abuse-mail-adresse).

Og jeg har ikke fått et eneste svar.

Så det kan virke som at jeg har betalt dere for en tjeneste, som jeg ikke har fått.

Og når dere samtidig bruker pengene jeg betaler dere, på å lage tvilsomme TV-reklamer, om at dere har 5G i ræva.

(Noe jeg har sett på en eller annen TV-kanal).

Så blir jeg litt irritert.

Så da må jeg nesten forlange, at dere i det minste sletter denne regningen, siden at dere ikke har gjort jobben deres, når jeg sendt mail om identietstyveri, til dere (abuse@telia.no, var det vel, at jeg sendte til).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at både jeg og deres direktør Kaalen, har vokst opp, på det nokså lille stedet Berger (eller Sand mellom Berger og Svelvik).

Min far og lillesøster ville heller bo hos et 'ludder' (som det stod i avisa at noen kalte henne, i forbindelse med en rettsak) som het Haldis (og hennes datter og to sønner).

Og jeg fikk ikke lov av hu 'ludder-Haldis', til å bo i lag med dem.

Så det ble til, at jeg ble boende aleine, i min fars tidligere leilighet, fra jeg var ni og et halvt år.

Men jeg hadde en litt snil/raus farmor (som het Ågot) på Sand.

Og hu sørga for at jeg fikk barnetrygden (må det vel ha vært) ved å gi meg penger (som hu vel fikk igjen av min far).

Og da handla jeg på butikken på Sand, etter at jeg hadde vært hos min farmor, etter skolen, for å spise middag.

Og den butikken ble kjøpt opp av deres direktør Kaalen sin far.

Og andre unger på den tida, de fikk kanskje godteri, hver lørdag.

Men jeg kjøpte jo godteri (cola, potetgull, tegneserier osv.) hver dag, i butikken til Kaalen-familien, da.

Så det er mulig at han direktøren deres (Kaalen) bærer litt nag til meg, fra den tida.

Siden at jeg fikk så mye penger, å kjøpe godteri osv. for (i butikken deres) har jeg tenkt.

Så det synes jeg at blir feil, at dere skal tulle med folk (og nekte de bra mobil-abonnement osv.) på grunn av noe fra 80-tallet.

Da jeg bytta til Telia, så visste jeg ikke at han Kaalen jobba der (og jeg fant vel etterhvert ut at han ble direktør for OneCall osv., men nå er han visst direktør for hele Telia Norge).

Så det blir litt rart, med han Kaalen hos dere (fra mitt oppvekst-sted Berger) må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 13. apr. 2023 kl. 16:38
Subject: Re: Klage
To: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Cc: <allison.kirkby@teliacompany.com>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <daniel.barhom@telia.no>, <telia-info@telia.se>, <abuse@telia.com>, <noss@deloitte.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <info@brukerklagenemnda.no>, <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, <ellen.scheen@telia.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <lars.setsaa@telia.no>, <ee-skjema@telia.no>, <din-henvendelse@telia.no>, <inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <irene.krohn@teliacompany.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <finansinspektionen@fi.se>, <eian@eianadvokat.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>


Hei,

da vil jeg gjerne har svar fra deres VD (eller hva dere sier der) Kaalen om dette.

Siden at dette har vært hos 'leder'.

Det var også sånn at jeg emigrerte til England (ved å få en studieplass hos University of Sunderland) i 2004.

Og da tulla Lånekassa og HiO IU med meg, så jeg fortsatte å bruke et Telia/Netcom-abonnement (90565882) i en del måneder, fra England.

(Noe som var svine-dyrt, på den tida).

Og da hadde dere visst kontaktet min lillesøster Pia (i Norge) om regningen.

Så det må jeg også klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Når det gjelder det at jeg ikke fikk Telia X-abonnement.

Så er det antagelig på grunn av at noen nett-troll har bestilt masse 'dritt' i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner, på nettet.

Og det har jeg sendt dere flere hundre kopi-mailer om, til deres abuse-mail-adresse.

Men dere har ikke nøstet opp dette, og fortalt meg hvem nett-trollene er.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 13. apr. 2023 kl. 16:22 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:
Hei igjen Erik, 

Det er vi på kundeservice som håndterer henvendelser, så du vil ikke få svar fra andre enn oss her på kundesenteret i denne saken. Dette er ikke for å straffe deg, men i tråd med våre rutiner. Som Steffen skrev i forrige mail forsøker vi å behandle alle våre kunder likt og hvem man kjenner skal ikke ha innvirkning på en saksgang hos oss. Denne avgjørelsen er endelig. Men som Karoline skrev tidligere er avgjørelsen i saken drøftet med leder internt, så avgjørelsen er tatt i samråd med leder og vil dermed ikke bli omgjort. 

Jeg bekrefter at ditt mobile bredbånd nå er avsluttet. Ettersom det var misforståelse rundt når det ble avsluttet, har vi kreditert 640.18 kr og ytterligere 250 kr sperregebyr slik at det er 748.32 kr du trenger å betale. Ettersom abonnementet nå er avsluttet får vi dessverre ikke opprettet en nedbetalingsplan slik at du kan betale den ned i flere omganger. Men så lenge du betaler  748.32kr innen 20.04.2023 unngår vi at det blir sendt til inkasso 26.04.2023. Legger ved betalingsinformasjon under: 

Kid: 112200514
Beløp: kr 748.32
Konto: 6005.06.72525
Forfall: 20.04.2023

Håper dette var forståelig.  Ønsker deg en god dag videre! 

Med vennlig hilsen
Ulrik B.
Customer Care Representative | B2C

Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no
www.telia.no
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055




--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 12.04.2023 14:26
To: kundekontakt-privat@telia.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; abuse@telia.com; noss@deloitte.no; hrwuk@hrw.org; info@brukerklagenemnda.no; postkasse@datatilsynet.no; post@finkn.no; kundeservice@onecall.no; ellen.scheen@telia.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; firmapost@nkom.no; laurena.eid@fi.se
Subject: Re: Klage

Hei,

jeg har tidligere bedt om å få svar fra en overordnet om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Det virker som at dere absolutt skal straffe meg (ved å nekte å sende dette oppover) fordi at jeg såvidt kjenner lillesøstera til sjefen deres.

Så det må jeg klage på.

Jeg har foreslått at jeg betaler litt hver måned, til gjelden er betalt.

Og dere har tungt for å forstå at jeg har sagt opp (virker det som).

Så dette må jeg klage på.

Og den fjollete måten dere skriver på ('goood tid') gjør meg kvalm.

Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder) istedet.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


lør. 8. apr. 2023 kl. 13:12 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>>:
Heisann Erik,

I de tilfellene vi er usikre fordi vi ikke får bekreftelse på oppsigelse lar vi være å si opp abonnementet og kan ikke se ut ifra historikken at du har svart på dette direkte. Om du kun sier at det allerede er sagt opp og vi sier at det ikke er det, trenger vi da bekreftelse på at det er riktig abonnement vi skal si opp slik at vi ikke stopper opp noe som du plutselig trenger. Håper på forståelse rundt denne rutinen da den er til fordel for kundene og håper det forklarer saken. Mobilt bredbåndabonnement 580009069003 på 100 GB data er nå sagt opp. Vi behandler alle våre kunder likt og hvem man kjenner skal ikke ha innvirkning på en saksgang hos oss - hverken positivt eller negativt. Vi har ingen intensjon eller ønske om å være "klamme" og vil bare kommunisere klart og tydelig samt finne den beste løsningen for deg som kunde.

Vi har kreditert 640.18 kr og ytterligere 250 kr sperregebyr (som er satt til å komme på neste faktura) slik at det kun er 748.32 kr du trenger å betale her. Det går fint at du betaler dette den 20.04. Neste steg i purreprosessen er inkasso og dette skjer den 26.04 dersom det utestående ikke er kommet inn på konto til da. Om du betaler den 20.04 kommer det inn i goood tid før dette så ingen problem det :D

Limer inn din betalingsinfo under her:

Kid: 112200514
Beløp: kr 748.32
Konto: 6005.06.72525
Forfall: 20.04.2023

Håper dette var forståelig og oppklarende.

Ønsker deg en flott påske!

Mvh

Steffen R.
Customer Care Representative | B2C

[Telia logo]

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>
www.telia.no<http://www.telia.no>
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055

[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000ND4wL&from=ext]

ref:_00D1iUhac._5001i16i0Fh:ref


IMG_20230605_0001 paint.jpg
608K

PS.

Her er vedlegget:

Jeg sendte en e-post til Morrow

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Purring på manglende betaling - Komplett Bank
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. juni 2023 kl. 17:57
Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>
Kopi: post@canica.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>
Hei,

som nevnt i mail fra 2. juni så har jeg planlagt å betale disse regningene rundt den første (fram til strøm-støtten begynner igjen).

Jeg har tidligere prøvd å få dere til å bytte betalings-dato fra den 17. til den 25.

Men dere var vanskelige, og nektet å gjøre dette.

(Selv om jeg mener å huske, at firmaer i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) pleide å spørre kunden, i starten av kunde-forholdet, om hvilken dato som passet best, som betalings-dato, hver måned.

Så her har dere litt å gå på, kan det virke som).

Så da betaler jeg disse pengene (193 kroner) den første juli.

Håper dette er i orden.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 5. juni 2023 kl. 16:21 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
Hei,

02.06.23 er 17 dager etter forfall !

Etter vår beregning må du betale minimum 193,- innen forfall i juni

samme Konto og KID som på tilsendt faktura

Med vennlig hilsen
Morrow Bank


--------------- Original Message ---------------
From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sent: 02.06.2023 21:24
To: kundeservice@morrowbank.com
Subject: Re: Fwd: Purring på manglende betaling - Komplett Bank
 
Hei,

som sagt så betalte jeg i går (eller 'yester', som dere kanskje sier).

Og jeg ba dere om å skrive det nye beløpet.

Og det har dere ikke gjort.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.

Erik Ribsskog

PS.

Dette er snakk om en 'kryssende betaling' (som det vel heter).

Jeg mener at andre firmaer (som Telia vel) skriver nederst på mailene: 'Dersom du har betalt i løpet av de siste dagene så kan du se bort fra denne påminnelsen'.

Kanskje dere også burde skrive noe lignende.

Skjerpings!
 
fre. 2. juni 2023 kl. 15:19 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
Hei,

Hvis du har betalt minstebeløpet 379,- er alt tilbake til normalen, men hvis du betalte forrige måneds beløp vil neste faktura også være en purring

Med vennlig hilsen
Morrow Bank


--------------- Original Message ---------------
From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sent: 02.06.2023 11:21
To: kundeservice@komplettbank.no
Subject: Fwd: Purring på manglende betaling - Komplett Bank
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 2. juni 2023 kl. 11:19
Subject: Re: Purring på manglende betaling - Komplett Bank
To: Komplett Bank ASA <ikke-svar@komplettbank.no>
 
Hei,

nå betalte jeg for en måned i går.

Så dere kan kanskje sende en ny mail, hvor det står riktig beløp for juni-måned.

Og det er også sånn (på grunn av at det ikke er strøm-støtte om sommeren, så jeg får pengene utbetalt på andre datoer) har tenkt å betale rundt den første, fram til strøm-støtten begynner igjen.

Erik Ribsskog
 
 
fre. 2. juni 2023 kl. 10:01 skrev Komplett Bank ASA <ikke-svar@komplettbank.no>:
Morrow Bank
 

 
 

PURRING
HANDLEKONTO
 

Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen.

 

 
 

 
 

 

 

 

Betalingsinformasjon
 

 

 

 

 

Utestående saldo:

kr 4 825,16

Minstebeløp å betale:

kr 379,00

Forfallsdato:

17.06.2023

Innbetales til konto:

6032.05.02112

KID:

10009293415

 

 

 

 

 
Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.

 
 

 

 

 
 

 
 

 

 

 

 

Kundeservice
Kundeservice
 

  Du kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.  
 

 

 

 
 

 
  Morrow Bank  
 
© Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801

Ref: 95d1e613-710c-43e3-beb3-bd7aeef8752b

 
 

 

 

 
 





ref:_00D0N1MgD8._5003VZqM3r:ref