Jeg sendte en e-post til min syv-menning (blir det vel muligens) Pernille Holbøll

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Slektsforskning
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 13:18
Til: peho@bt.dk
Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, mail@retshjaelpen.dk
Hei,

jeg har drevet litt med slektsforskning.

Jeg har funnet ut av alle Holbøll-er etterkommere av min tipptipptippoldefar Carl Petter Holbøll (som var inspektør for Grønland).

(Min tipptippoldemor var Julie Fanny Fog f. Holbøll, og min tippoldemor var Mary Eva Carla Nyholm f. Fog, og min oldemor var Karen Margrethe Heegaard f. Nyholm, og min mormor var Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som giftet seg med min morfar Johannes etter krigen, og hu ble så boende i Norge, de siste 60-70 årene av sitt liv).

Så du er nok min syv-menning (eller noe i den duren).

Jeg blir tullet med av 'sovjet-aktige' byråkrater i både Norge, Danmark og England.

Og jeg har en blogg (https://johncons-mirror.blogspot.com/) og et nettsted (https://johncons.net/rettighetssaker.html) hvor jeg skriver om dette.

(For å ta en dansk sak.

Så var det sånn at jeg ble arrestert av dansk politi, inne i den norske kirken i København, på langfredag, i 2015.

Og det jeg hadde gjort, var at jeg satt i biblioteket der.

Så det var jo skandale, og som noe helt surrealistisk.

Og en dansk politidame sa at jeg skulle få erstatning, men det har jeg ikke fått.

Og det som skjedde før og etter var enda verre.

Min lillesøster Pia (som jeg har hjulpet mye, for vi har en uansvarlig far, og vår mor var mye på institusjoner) hu svek meg, så jeg måtte leve som flaskesamler i København (og bo hos Kirkens Korshær) i mange måneder.

Og jeg fikk ikke sosial-støtte verken fra Danmark eller Norge.

Og jeg fikk ikke dansk personnummer (for byråkratene (fra det internasjonale jobcenter) pirket på meg, jeg måtte ha med pass dit, men jeg hadde kun førerkort (for det er noe som heter den nordiske passunion, som min mor forklarte meg om på 70-tallet) så jeg fikk ikke dansk personnummer (som man trengte for å få dansk bankkonto) og pass fikk jeg ikke fra den norske ambassaden, for de tillot ikke at folk betalte med kontanter, kun med bankkort, og jeg kom meg ikke til Norge, for å sette inn penger, på Visa-kontoen, i en norsk bank).

Og det er bare forbokstaven.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Er du etterkommer etter hu som hadde vært hore (Carl Petter Holbøll fikk en sønn/lausunge med ei Karen Holch, som var ballettdanserinne og som visst hadde vært hore).

Eller er du etterkommer etter den 'fine' delen av slekten (de avkom som Carl Petter Holbøll fikk med hu Hanne (Hanne) Holbøll f. Petersen, som han gifta seg med på Grønland).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreft nyhetsbrevabonnementet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 03:04
Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
Kopi: Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Farmasiet <noreply@nyheter.farmasiet.no>
Date: lør. 10. des. 2022 kl. 20:18
Subject: Bekreft nyhetsbrevabonnementet
To: <eribsskog+250770-(sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>


 
Klikk her for å lese i nettleseren
 
   

Vennligst bekreft din påmelding

Ja, meld meg på nyhetsbrevet

Takk for at du ønsker å melde deg på vårt nyhetsbrev! Vennligst bekreft din påmelding ved å klikke på knappen over. 

Vi sender nyhetsbrev inntil tre ganger per uke. Dersom du på et senere tidspunkt ønsker å melde deg av nyhetsbrevet, finner du en lenke for dette nederst i hvert nyhetsbrev. Les mer om hvordan vi behandler personopplysninger.

Vennlig hilsen
Farmasiet

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreftelse på registrering
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 02:58
Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
Kopi: Farmasiet Kundeservice <kundeservice@farmasiet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Farmasiet <noreply@farmasiet.no>
Date: lør. 10. des. 2022 kl. 20:15
Subject: Bekreftelse på registrering
To: <e.ribsskog@gmail.com>


Klikk her for å lese i nettleseren

Velkommen til farmasiet.no
Så hyggelig at du vil være kunde hos oss. Ditt brukernavn er:
e.ribsskog@gmail.com

Din kundekonto hos oss
Når du handler, logger du deg på med brukernavn og passord. Du kan endre dine personlige opplysninger på Min profil. Her finner du også informasjon om dine bestillinger og status på disse.

Kjøp reseptvarer
Hos oss kan du også kjøpe legemidler du har en gyldig resept på. Logg inn med BankID og handle trygt og sikkert, og få reseptvarene levert hjem eller til et hentested.
Har du spørsmål eller trenger hjelp er det fint om du kontakter oss. 
Vi vil gjøre vårt beste for å svare deg raskt.

Gå til Farmasiet

Spørsmål?

Besøk kundeservice   
Telefonnummer: 33 74 03 24
kundeservice@farmasiet.no Kjøpe reseptvare?

Logg inn med Bank-ID   

 

   
Følg oss:
   
Denne meldingen er sendt automatisk og kan ikke besvares.
© 2022 FARMASIET ・ 913379721MVA ・ Østre Kullerød 2, 3241 Sandefjord
   

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Abonnere] Kommentarer på LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen - vennligst bekreft
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 02:49
Til: "WordPress.com Support" <help@wordpress.com>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hi,

I would have wanted to get a reply (a second opinion) from a superior about this.

(I want to know the name of the internet-troll, who has ordered/written this, using my name.

And I want to know what you plan to do, to avoid that this problem happens again).

Erik Ribsskog


lør. 12. nov. 2022 kl. 19:21 skrev WordPress.com Support <help@wordpress.com>:
WordPress.com Happiness Engineer (Automattic)

Nov 12, 2022, 18:21 UTC

Hello,
 
I can use Google Translate to understand your messages and reply in English. You can continue to write in Norwegian.
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

 
Thanks for your message. We do not have any more information about this, but you can unsubscribe from any messages you do not want to receive and delete those emails.
Jamie
WordPress.com Happiness Engineer

For free daily live demos on how to get started with your WordPress.com site, including audience Q&A, visit wordpress.com/webinars for details on webinar topics, schedule, and registration.

This email is a service from Automattic.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Vennligst verifiser din e-post
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 02:34
Til: JulaClub Info NO <julaclub.no@jula.com>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, pr.julapoland@jula.com, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

det var vel sånn, at under pandemien, så fikk man 200 kroner avslag, hvis man handlet for 1000 kroner, på Jula.

(Stod det i en annonse, på nettet).

Så jeg ble medlem av Jula.

Og så dro jeg og hentet en pakke (med nytt tastatur i, blant annet) utafor butikken i Sandvika.

(For det var ikke lov å komme inn døra, på grunn av pandemi-regler).

Så det virker jo helt åndssvakt, å slette den Jula-kontoen.

(Istedet for å rydde etter nett-trollene).

Jeg tror at dette er på feil hylle hos dere.

Om jeg heller kunne få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 10. nov. 2022 kl. 08:04 skrev JulaClub Info NO <julaclub.no@jula.com>:
Hej

Tack för att du hörde av dig till oss!

Jag hittade ett medlemskap med ditt namn, detta var ett medlemskap utan kredit och jag har nu avslutat det. 
Ett ärende med ärendenummer. #151756  är skapat till vår säkerhetsavdelning. 


 

Med vänlig hälsning

 

Therése

 

Jula Customer Service


 

Besök oss på www.jula.no/kundeservice

On 7 Nov 2022, at 20:12, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <noreply@jula.com>
Date: tor. 17. mar. 2022 kl. 17:43
Subject: Vennligst verifiser din e-post
To: <eribsskog+superHomofil@gmail.com>
 
Vennligst verifiser din e-post for å gjennomføre medlemskapet. Det gjør du ved å trykke på linken under.


https://www.jula.no/sok-om-medlemskap/activate?token=34557094:0722A702-0C75-488C-A9E2-8B95A8436D37

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[Request received] Re: [RebelsMarket] Re: Re: [RebelsMarket] Re: Re: [RebelsMarket] Re: Klage/Fwd: [RebelsMarket] Re: Hello! Not sure if you got my email for a subscr...
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 02:18
Til: RebelsMarket Support <support@rebelsmarket.com>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 31. okt. 2022 kl. 17:42 skrev Flint Ragen (RebelsMarket Support) <support@rebelsmarket.com>:
##- Please type your reply above this line -##
Hi Erik

Your request (81047) has been updated. To add additional comments, reply to this email.

Flint Ragen (RebelsMarket)

Oct 31, 2022, 09:42 PDT

Erik,
 
I am the only one you can talk to at this point in time.
 
As stated in our previous messages, there seems to be some confusion in your responses. We are not in any way affiliated with the email addresses you have ccd in your responses. In order to help, we need clarification on what is going on, and whether or not it relates to a RebelsMarket account.
 
If it does, please provide the email address on your account or the order number if possible so I can look into this for you. I am not finding any accounts or subscriptions under the email address you're reaching out to.
 
Sincerely, 
Flint Ragen
RebelsMarket Customer Support Team
Contact: support@rebelsmarket.com

Erik RIbsskog

Oct 30, 2022, 08:38 PDT

This is a follow-up to your previous request #76259 "Re: [RebelsMarket] Re: Re: ..."

Hi,

like I've told you a couple of times earlier, I want the Manager Director to reply about this.

(I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.

And I want to know how you plan to improve, so that something like this doesn't happen again).

Erik Ribsskog

tor. 24. feb. 2022 kl. 15:23 skrev Belle Morte (RebelsMarket Support) <support@rebelsmarket.com>:

This email is a service from RebelsMarket. Delivered by Zendesk

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Qliro
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 02:09
Til: Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>
Kopi: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Order <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, Newsletter <newsletter@email.cdon.com>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, Sikkerhetssporsmal <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, Abuse <abuse@telia.com>, Caytana Baguion <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, Post <post@kghav.com>, Stina Westerstad <stina.westerstad@babybjorn.com>, Christian Kjaergaard <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Info <info@kinnevik.com>, Kundombudsman <kundombudsman@cdon.com>, alexandra.jerrebo@cdon.com, Isabelle <isabelle@riteventures.com>, Michael <michael@riteventures.com>, Sandra Jenny Alice Backlund <sandra@riteventures.com>, Anton Hasselgren <anton.hasselgren@riteventures.com>, Christoffer <christoffer@riteventures.com>, Peter <peter@riteventures.com>, Josephine <josephine@riteventures.com>, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

jeg skjønner at dere sliterne på gulvet, er noen slags 'linse-lus' som synes at dere er veldig interessante.

Men det blir kjedelig for meg å gjenta meg selv, hele tida.

Jeg har i min forrige mail bedt om å få svar fra en overordnet.

Og det var så vanskelig, virker det som.

Deres eier-firma Kinnevik har visst en direktør som heter James Andersen.

Dere får sende det til han, da.

(Det stod ikke mail-adressen på Kinnevik sitt nettsted).

Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 31. okt. 2022 kl. 09:39 skrev Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>:
Bernt-Harald (Qliro)

31. okt. 2022, 09:39 CET

Hei Erik,
 
Når du mailer fra din e-mail, som ikke er tilknyttet noen konto akkurat nå, kan vi ikke utgi noen informasjon, uansett om denne e-posten har tidligere vært tilknyttet din konto.

Dette er pga. sikkerhet.

Du må derfor ringe inn for hjelp.
 
800 69 300.
Våre åpningstider finner du her https://www.qliro.com/nb-no/kundeservice

Da kan vi gå gjennom alle detaljer.

Da kan vi også sperre ditt personnummer for videre misbruk om du tror det er misbruk og ønsker det.
 
Ser frem til å kunne hjelpe deg!
Med vennlig hilsen,
Bernt-Harald
Qliro
QLIRO

Erik Ribsskog

28. okt. 2022, 21:37 CEST

Dette er en oppfølging til den forrige forespørselen din, #1673617 "Re: Re: Qliro"

Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket svar, fra en overordnet, om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

ons. 16. feb. 2022 kl. 12:14 skrev Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>:

Sara (Qliro)

16 feb. 2022 12:14 CET

Hei Erik,

Takk for at du kontakter oss på Qliro!

Jeg kan ikke finne deg i systemet ved søk på din mailadresse.

På grunn av taushetsplikt, får vi kun gi ut informasjon til den mailadressen som ble registrert ved kjøp. Send oss derfor en ny mail fra korrekt mailadresse så hjelper vi deg!
Dersom du ikke har tilgang til den mailadressen, kan du alltid ringe oss på 800 69 300.
Våre åpningstider finner du her https://www.qliro.com/nb-no/kundeservice

Jeg ser frem til å høre fra deg og ønsker deg en fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Sara
Qliro

Vilken bedömning skulle du ge den support du fått?

Bra, jag är nöjd (https://qliro.zendesk.com/requests/1673617/satisfaction/new/GcVeWAJqa73awcfeOyGsi88kk?locale=92&intention=16)

Dålig, jag är inte nöjd (https://qliro.zendesk.com/requests/1673617/satisfaction/new/GcVeWAJqa73awcfeOyGsi88kk?locale=92&intention=4)

[DO89P8-GG7R]

Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
Bra, jeg er fornøyd

Dårlig, jeg er ikke fornøyd

[OLLD88-3EYL4]