lørdag 29. juli 2023

Jeg sendte en e-post til Oslo Met

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. juli 2023 kl. 19:53
Til: hovedresepsjonen@oslomet.no
Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>, Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no, eian@eianadvokat.no, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>
Hei,

jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en ny mail om dette, nå som dere har blitt Oslo Met.

(Og nå som pandemien er over, osv.).

Dette fikk jeg ikke noe ordentlig svar på i 2018.

(Må jeg si).

Så det må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

I tillegg til de nevnte gradene/karakterutskriftene (fra HiO IU og NHI).

Så har jeg også et såkalt transcript, fra University of Sunderland.

(Se vedlegg).

Så det kan kanskje hjelpe litt det og (tenkte jeg).

Selv om det var krøll med Lånekassa, når jeg studerte der, så jeg ikke fullført studieåret (og ikke alle prøve-resultatene endte opp på karakterutskriften).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 6. mars 2018 kl. 15:39
Subject: Re: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
To: SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>
Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, <torhild.gundersen@nav.no>, <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>


Hei,

dette blir helt idiotisk.

Det fremgår jo av e-postene, at jeg kontaktet dere i 2015 og i januar 2018.

Deres interne rot for dere holde internt.

Dere sprer deres interne usikkerhet over på kundene som kontakter dere.

Det virker veldig uprofesjonelt.

Og det gjør meg kvalm, må jeg si.

Denne ekle kjeitetheten deres.

Så dette vil jeg ha meg frabedt.

Erik Ribsskog

PS.

Hun som skrev ut graden i 2009, het forresten Tove Hatlen, mener jeg å huske.

Og på den tida var jeg også i kontakt med en dekan Staff blant annet, hos dere, (om dette), mener jeg å huske.

Men disse surret og skrev ut en høgskolekandidatgrad, (istedet for en Bachelor-grad som jeg hadde nok studiepoeng til å få), må jeg si.

Skjerpings!


6. mars 2018 kl. 15:29 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
Hei igjen,

Jeg sier ikke at vi har rotet bort din henvendelse -- det jeg sier er at det ikke finnes noen tidligere forekomster i vårt system på at du har kontaktet oss (og saker kan ikke slettes i dette systemet). Dette er det første vi ser til henvendelsen din her på Fakultet for samfunnsvitenskap.

Det er standard prosedyre å be om opplysningene jeg etterspurte i min forrige e-post, hvilket du ikke har opplyst om. Disse opplysningene kreves (bl.a. av personvernhensyn) for at din søknad skal kunne behandles. Jeg viser til våre retningslinjer for utstedelse av duplikatvitnemål: https://student.hioa.no/vitnemal

Jeg oversender herved saken din til seksjonssjef i Studieseksjonen ved Fakultet for samfunnsvitenskap, Ken Henry Hyttemoen.

Med hilsen
Christian H. Haug


06/03 2018 14:40 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,

dette ble veldig klamt synes jeg.

At dere har rotet bort alt dette kjøper jeg ikke.

Dere har da all denne informasjonen fra før.

Hva skal dette bety?

Vennligst send dette til en overordnet.

Hvis du er veldig usikker så burde du be din sjef/overordnet om råd.

Erik Ribsskog
 
 
6. mars 2018 kl. 09:46 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
Hei, Erik

Jeg er svært usikker på hva som har skjedd tidligere i denne saken - jeg finner ingen tidligere henvendelser av deg i vårt system. Det er veldig beklagelig at du ikke har fått svar tidligere.

Uansett, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan. Men da trenger jeg noen ytterligere opplysninger fra deg:
Hvilken grad/utdanning fullførte du?
Når fullførte du den?
Din fødselsdato?
Din adresse
Ditt telefonnummer
Dersom det er snakk om et frastjålet vitnemål, trenger vi i tillegg en kopi av politisaken hvor vitnemålet ble meldt savnet/stjålet -- dette for å kunne utstede et duplikatvitnemål til deg.

Vennlig hilsen
Christian H. Haug


05/03 2018 14:20 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,

nå var jeg på møte hos Nav Trondheim i dag, (med en veileder).

Og da lurte hu på, om det var en Bachelor-grad jeg hadde.

(Nå står det vel på CV-en at det er en høgskolekandidat-grad.

Men likevel).

Jeg forklarte at jeg var medlem i Akademikerforbundet.

Noe som betyr at jeg har nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad.

Men at min høyskole/universitet ikke ville gi meg en Bachelor-grad.

Og jeg forklarte at dere hos Oslo Met nå ikke svarer.

Og jeg sa at jeg skulle sende en purring, om dette.

Så håper jeg at det blir orden på dette, innen ikke for lang tid.

Mvh.

Erik Ribsskog

 
---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 12. januar 2018 kl. 12:45
Emne: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
Til: post@hioa.no
Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>

 
Hei,

jeg leste i nyhetene om at dere nå blir Oslo Met.

Og i den forbindelse så lurer jeg på om dere kan se på dette igjen.

Jeg ble frastjålet min høyskolekandidat-grad i 2015.

(Se videresendt e-post).

Og jeg har også nok studiepoeng/vekttall til en bachelor-grad.

(Se videresendte e-poster).

Men jeg fikk av en eller annen grunn bare en høyskolekandidat-grad.

(Etter studier ved HiO og NHI).

Men nå som dere skal bli universitet så er det kanskje mulig å se på dette igjen, tenkte jeg.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

 
---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 24. august 2015 kl. 22:20
Emne: Grad stjålet
Til: post@hioa.no


Hei,

i våres, så ble alle mine ting, stjålet fra min adresse, i Slependveien.

Dette skal visstnok ha vært ting, som min far hentet, (ifølge
husverten, Axbo A/S).

Men jeg har ikke gitt min far, noe fullmakt, til å hente mine ting.

Og jeg vil heller ikke ha noe kontakt, med min far, etter noe
telefonterror, som han drev med, mot meg, da jeg bodde i England,
blant annet.

Så jeg må derfor anse disse tingene, som tapt.

Jeg har kopier av en del dokumenter, på nettsted.

Men jeg burde vel hatt en original, av graden min, tenker jeg.

Så om dere kunne sendt meg en ny grad?

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Min nye adresse, er: Drammensveien 507, 1363 Høvik.

PS 2.

Jeg har 90 studiepoeng, fra HiO IU.

Og 33 vekttall, fra NHI, (NHI-kandidat-studie).

Det blir 189 studiepoeng, tilsammen.

Og grensen for bachelor-grad, er 180 studiepoeng.

(Jeg har sendt dere papirer fra NHI tidligere).

Så om dere kan sende en Bachelor-grad, lurte jeg.

(Siden at jeg har nok studiepoeng).

På forhånd takk for eventuell hjelp!


uos.jpg
132K


PS.

Her er vedlegget:

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Re: Re: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. juli 2023 kl. 05:12
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Abuse <abuse@telia.com>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, din-henvendelse@telia.no, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>
Hei,

dere svarer på en kopi-mail.

Og det virker ikke som om dere er klar over at det er sånn.

Så det virker litt rart, må jeg si.

Det er riktig at jeg så et eller annet sted, at man kunne få gratis sim-kort fra dere, som ikke kosta noe, hvis man ikke brukte de.

Og jeg har seinere kjøpt to 5G-mobiler fra deres nettbutikk.

(En mobil bruker jeg som 5G-modem.

For den smart-telefonen var så stor og klumpete.

Så jeg etter at jeg hadde henta pakken).

Og for å få lov å kjøpe mobiler fra Deres nettbutikk, så måtte man ha abonnement.

Så derfor bestilte jeg noen gratis-abonnement.

Dette gjorde jeg i full fart.

(Og tallene var gruppert på en annen måte).

Men når jeg fikk sim-kortet deres, så så jeg at det ikke akkurat var noe gull-nummer.

(Så jeg bestilte et nytt gratis-sim-kort).

For det andre 'tallet' ble 69.

Og det er jo litt ladet (må man vel si).

Så dere burde kanskje ta bort sånne ladede nummer.

Så det må jeg klage på.

Jeg vet godt at deres (Telia Norge) sin direktør heter Kaalen.

(For jeg vokste opp på samme plass (Sand/Berger/Svelvik) som han, på 80-tallet).

Men det betyr jo ikke, at dere som jobber under han Kaalen, bør være som noen kål-hoder.

For det å svare på en kopi-mail, på denne måten, blir for dumt (må man vel si).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

I den mailen du svarer på.

Så står det en tulle-versjon (Erik Prompefjert Ribsskog) av navnet mitt.

Og det har du/dere tatt bort.

Så det virker som at stllingsværnet er for sterkt, i Norge.

Siden at folk bare kan sitte å tulle på jobb, på den måten.

Skjerpings!


man. 5. des. 2022 kl. 16:14 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei, Erik! Takk for din henvendelse.

Jeg er litt usikker på hva jeg kan hjelpe deg med her, da det ikke var så mye informasjon i mailen.
Jeg finner et nummer i ditt navn hos oss, (sensurert av johncons-blogg). Er det et nummer du ikke har opprettet selv?

Hører fra deg.

Vennlig hilsen / Kind regards,
Tina
Kundekonsulent
OneCall

OneCall
 



ref:_00D1iUhac._5001i12Nbqz:ref

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: [#15014895] | Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra ice
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. juli 2023 kl. 04:47
Til: ice Backoffice Privat <backoffice.privat@ice.no>
Kopi: ice Backoffice Privat <svindel@ice.no>, ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, NKOM <firmapost@nkom.no>, eivind.helgaker@ice.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, eian@eianadvokat.no, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

nå er det sånn at jeg har utdannelse fra blant annet handel og kontor og NHI.

Og jeg har jobbet flere tiår med kundeservice selv (som butikksjef blant annet).

Og så møter jeg denne dårlige kundeservicen selv, som kunde.

Da synes jeg at det blir som noe som er bånn i bøtta.

Jeg har blant annet jobbet på hypermarked i Lørenskog.

Og der hadde jeg nok fått sparken, hvis jeg hadde svart kundene sånn.

Så det må jeg klage på.

Dette hører ingen steder hjemme, må jeg si.

Vennligst send dette til en overordnet (daglig leder) nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender også kopi-mail til (blant annet) deres 'store høvding' Helgaker.

Så kanskjer han kan svare.

Så slipper jeg disse 'oppvigler-mailene', fra dere sliterne på gølvet.

Skjerpings!


man. 5. des. 2022 kl. 10:15 skrev ice Backoffice Privat <backoffice.privat@ice.no>:
Hei Erik,

Ref: 15014895

Saken er ikke videresendt til en leder nei. 
Jeg ber deg lese mitt forrige svar til deg.


Ha en fin dag!

Vennlig hilsen

Monika
Saksbehandler
 
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 

På Sun, 4 Des ved 2:13 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 30. mar. 2022 kl. 13:29 skrev ice Backoffice Privat <svindel@ice.no>:
Hei Erik,

Ref: 15014895

16.09.2021 bekreftet vi at vi har lagt mailadressen din på sperreliste hos oss.
Det skal gjøre det svært vanskelig for andre, å opprette abonnement i ditt navn om de benytter seg av maildressen din eribsskog@gmail.com.

Til informasjon, har vi anbefalt deg å gjøre flere tiltak selv, for å unngå ID-svindel.

Jeg kan fremdeles ikke se at vi har mottatt egenerklæring og politianmeldelse fra deg og saken kan ikke behandles ytterligere før vi mottar dette. 


Ha en fin dag!

Vennlig hilsen

Monika
Saksbehandler
 
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 

På Sun, 27 Mar ved 9:48 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

jeg tror at dere bommer litt, hvis dere mener, at noen har brukt min bank id-brikke, for å bekrefte denne bestillingen.

Da fabler dere fælt, vil jeg si.

Da er dere ute på vidda.

(For å si det sånn).

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 29. nov. 2021 kl. 10:28 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei, Erik

Den aktuelle bestillingen er gjort i nettbutikken vår og bekreftet med BankID. 
Dessverre er det lite vi kan gjøre for å sørge for at din BankID ikke kommer på avveie.
Vi har registrert din e-postadresse på vår sperreliste slik at ikke flere bestillinger kan registreres med din e-postadresse. 
For å forhindre at det samme skjer igjen i fremtiden er det viktig at man er påpasselig med sin egen BankID og ikke deler PIN-koden eller lignende med andre. 

Ønsker deg en god dag.

Vennlig hilsen
 
Christoffer
Saksbehandler
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 

På Mon, 29 Nov ved 3:06 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 30. jul. 2021 kl. 11:12 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei, Erik

Det er leit å høre hva som har skjedd her.

Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, dette må fylles ut og returneres til oss så raskt som mulig.
Informasjonen må være så fullstendig som mulig.
Du må også legge ved kopi av politianmeldelsen. Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til en måned.
Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på en av disse måtene:
Skann utfyllt skjema og send det på e-post til: svindel@ice.no
Brev sendes til: ice kundeservice, Postboks 1422, 1602 Fredrikstad
Gå til nettsiden https://nettvett.no/ - Klikk deg videre til Veiledninger og finn veiledningen som heter "Jeg har blitt utsatt for ID-tyveri". Her finner du mye nyttig informasjon.
Vi anbefaler å følge rådet om kreditsperre.
 
Vennlig hilsen
 
Ivar
Kunderådgiver
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no
 

Og enda enda mer nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[Sak:12866553] Re: Saksnummer: 36068872 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. juli 2023 kl. 04:35
Til: bedrift@fortum.com
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no, post@elhub.no, elklage@elklage.no, nve@nve.no, rme@nve.no
Hei,

det er jo uansett det, at dere lot noen 'portere' mitt strøm-abonnement fra Hafslund (Fortum) til NorgesEnergi.

(Dette var vel før pandemien.

Noe sånt).

Og da lurer jeg på hvordan det kan ha skjedd.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som bestilte dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 22. nov. 2022 kl. 13:47 skrev <bedrift@fortum.com>:
Hei Erik,

Takk for din henvendelse.

Vi beklager for sent svar, vi opplever dessverre et veldig stort pågang som fører til lengre behandlingstid på sakene.

Vedrørende saksnummer 1872194 må du ta kontakt med inkassoselskapet Lowell AS.

Vi får dessverre ikke gjort så mye fra våre systemer.

LOWELL AS
Tlf: 23171000
E-post: kundesenter.no@lowell.com

Jeg håper du har fått svar på det du lurte på. Skulle det være noe mer jeg kan hjelpe deg med, så kan du svare på denne e-posten.


Ønsker deg en riktig fin dag!


Med vennlig hilsen

Imane
Kunderådgiver

Fortum Strøm 

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din bestilling - nå får du god energi, helt enkelt fra LOS - Din sak med saksnummer INC0029895 har blitt løst
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. juli 2023 kl. 04:20
Til: Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 21. nov. 2022 kl. 09:44 skrev Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>:
Hei, 

Din sak med saksnummer INC0029895 har blitt løst. Du kan svare på denne eposten innen 4 dager dersom du ønsker å legge til noe mer. Hvis du anser saken som løst, vil den automatisk bli lukket. 



Siste kommentar i saken var: 

2022-11-05 21:24:40 CET
received from: eribsskog@gmail.com Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg). ---------- Forwarded message --------- Fra: LOS - God energi. Helt enkelt. Date: lør. 5. nov. 2022 kl. 13:12 Subject: Takk for din bestilling - nå får du god energi, helt enkelt fra LOS To: Takk for din bestilling - nå får du god energi fra LOS, helt enkelt!Velkommen til LOS! Du har gjort et godt valg, Laila Monica Vedumstuen Høibak Nikolaisen, og får nå en konkurransedyktig og god avtale. Vi skal gjøre vårt beste for at du blir fornøyd hos oss. Nå får du tilgang til unike rabatter og tjenester. Forventet oppstart av strøm til din adresse er 4 virkedager fra bestillingsdato 05.11.2022. Vi ordner alt det praktiske for deg, slik at du raskest mulig får god energi fra LOS i stikkontakten. En av de nærmeste dagene vil du sannsynligvis bli kontaktet av din tidligere strømleverandør som ønsker å hente deg tilbake. LOS er en av landets ledende strømleverandører og har blant de mest tilfredse og lojale kundene. Det er det en grunn til - og vi håper du gir oss sjansen til å bevise hvor god din nye strømavtale er.Strøm og nettleie på én faktura Hos LOS får du strøm og nettleie på samme faktura - helt enkelt. Det gir deg den beste oversikten og kontrollen over dine samlede utgifter - slik at det er lettere å redusere strømkostnadene. BestillingsdetaljerNavn: Laila Monica Vedumstuen Høibak Nikolaisen Fødselsdato: 25.07.1970 Postadresse: Christian Krohgs gate 43, 0186 Oslo Mobil: 91587593 E-post: eribsskog@gmail.com Strømavtale: LOS Spotpris Måleradresse: Christian Krohgs gate 43A , 0186 OSLO Målernummer: Tilleggsprodukter: Du kan se avtalevilkår her. Produktvilkårene finner du inne i LOS-appen under avtaler. Angrerettskjema finner du her. Har du spørsmål om den nye strømavtalen din, kan du gjerne kontakte oss gjennom vårt kontaktskjema her Velkommen til LOS! LOS kundesenter | Telefon: 38 60 85 00 | E-post: kundesenter@los.no | Kjøita 18, 4630 Kristiansand SCopyright@2022 LOS AS | Et selskap i Agder Energi ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ [image: Logo] *Takk for din bestilling - nå får du god energi fra LOS, helt enkelt!* *Velkommen til LOS! Du har gjort et godt valg, Laila Monica Vedumstuen Høibak Nikolaisen, og får nå en konkurransedyktig og god avtale. Vi skal gjøre vårt beste for at du blir fornøyd hos oss.* Nå får du tilgang til unike rabatter og tjenester . *Forventet oppstart av strøm til din adresse er 4 virkedager fra bestillingsdato 05.11.2022*. Vi ordner alt det praktiske for deg, slik at du raskest mulig får god energi fra LOS i stikkontakten. En av de nærmeste dagene vil du sannsynligvis bli kontaktet av din tidligere strømleverandør som ønsker å hente deg tilbake. LOS er en av landets ledende strømleverandører og har blant de mest tilfredse og lojale kundene. Det er det en grunn til - og vi håper du gir oss sjansen til å bevise hvor god din nye strømavtale er. *Strøm og nettleie på én faktura* Hos LOS får du strøm og nettleie på samme faktura - helt enkelt. Det gir deg den beste oversikten og kontrollen over dine samlede utgifter - slik at det er lettere å redusere strømkostnadene. *Bestillingsdetaljer* Navn: Laila Monica Vedumstuen Høibak Nikolaisen Fødselsdato: 25.07.1970 Postadresse: Christian Krohgs gate 43, 0186 Oslo Mobil: 91587593 E-post: eribsskog@gmail.com Strømavtale: LOS Spotpris Måleradresse: Christian Krohgs gate 43A , 0186 OSLO Målernummer: Tilleggsprodukter: Du kan se avtalevilkår her . Produktvilkårene finner du inne i LOS-appen under avtaler . Angrerettskjema finner du her . Har du spørsmål om den nye strømavtalen din, kan du gjerne kontakte oss gjennom vårt kontaktskjema her *Velkommen til LOS!* [image: Facebook] [image: instagram] [image: linkedin] [image: youtube] LOS kundesenter | Telefon: 38 60 85 00 | E-post: kundesenter@los.no | Kjøita 18, 4630 Kristiansand S *Copyright@2022 LOS AS | Et selskap i Agder Energi*



Med vennlig hilsen,
Markedstjenester






Unsubscribe | Notification Preferences
 
Ref:ELHUBMSG0135151_DYZTmxmD9swAvdc

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: [ref: 20211110-0123] Re: Ang knr 173532531 (CID:jftcyl55wy9sxyshhg)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. juli 2023 kl. 04:13
Til: JulaClub Info NO <julaclub.no@jula.com>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 16. nov. 2022 kl. 09:02 skrev JulaClub Info NO <julaclub.no@jula.com>:
Hej Erik.

Tack för ditt mejl.

Som min kollega svarade dig i ditt andra mejl så har vi spärrat kundnumret och skapat ett ärende till vår säkerhetsavdelning som kommer att undersöka saken. Ärendenumret är #151756.

Önskar dig en fin dag.

Med vänlig hälsning

 

Caisa

 

Jula Customer Service


 

Besök oss på www.jula.no/kundeservice

On 12 Nov 2022, at 14:24, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

Hei,

du er på jordet, hvis du tror at dette er noe om _andre kunder_.

Dette er ikke en engangshendelse.

Det er noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
tir. 22. mar. 2022 kl. 14:25 skrev JCINFO_NO <julaclub.no@jula.com>:
Hej

Om en kund ansöker om medlemskap i Julaclub är det den personen som anger vilken e-post som ska finnas registrerad på kundnummret.

Det händer ibland att personen som ansöker skriver in fel e-post, det kan vara ett tecken som skiljer din e-post mot kundens e-post. 

Vi lämnar inte ut några uppgifter om andra kunder.
 

 

 

Med vänlig hälsning

 

Therése

 

Jula Customer Service

 

 

Besök oss på

Jula Norge www.jula.no/kundeservice

 

On 17 Mar 2022, at 13:23, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
 
Hei,

som jeg skrev til din kollega Therese tidligere i dag, så vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
tor. 11. nov. 2021 kl. 14:38 skrev Jula Customer Service - JulaClub NO <julaclub.no@jula.com>:
Hej igen Erik.

För att vi skall kunna hjälpa dig behöver vi först förstå vad som hänt. Kan du besvara de frågor du fick i förra mejlet och förklara lite mer ingående så skall vi hjälpa dig med detta.

 

Med vänlig hälsning/Med vennlig hilsen

 

Katarina W

Jula Customer Service

 

[Attachment: tmp55AF.tmp.png ]

Besök oss på/Besøk oss på

Jula Sverige www.jula.se/kundservice

Jula Norge www.jula.no/kundeservice

 

 

 

 

 

-----Original Message-----
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: den 10 november 2021 11:23:37
To: Jula Customer Service - JulaClub NO
Cc: juridisk,Jula AB - Press,inger.lise.blyverket,tr@forbrukertilsynet.no,post,sfovpost@statsforvalteren.no,abuse@telia.com,amnestyis,HRW UK,postkasse@datatilsynet.no,Jula AB - Press
Subject: [ref: 20211110-0123] Re: Ang knr 173532531 (CID:jftcyl55wy9sxyshhg)

 

Hei,


dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.


(For jeg har ikke kontaktet dere).


Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.


Med hilsen


Erik Ribsskog




tir. 27. jul. 2021 kl. 10:11 skrev Jula Customer Service - JulaClub NO <julaclub.no@jula.com>:

 

Hej Erik.

Tack för ditt mejl. Om jag förstår dig rätt så har du inte upprättat något kundnummer på Jula men du får mejl om att du skall verifiera ditt konto?

Om jag söker på e-postadressen eribsskog+250770(sensurert av johncons-blogg)@gmail.com så får jag upp ett kundnummer på RIBSSKOG ERIK SÆDSLURPER Är det du?

Vill du att vi skall spärra detta kundnummer? För snabbare hjälp är du välkommen att ringa oss på telefon 67922200.

 

Med vänlig hälsning/Med vennlig hilsen

 

Katarina W

Jula Customer Service

 

[Attachment: tmpEF33.tmp.png ]

Besök oss på/Besøk oss på

Jula Sverige www.jula.se/kundservice

Jula Norge www.jula.no/kundeservice

 

 

 

 

 

-----Original Message-----
From: Maria Johansson [mailto:maria.johansson@jula.se]
Sent: den 26 juli 2021 11:41:32
To: Jula Customer Service - JulaClub NO
Subject: [ref: 20210726-0143] VB: Klage/Fwd: Vennligst verifiser din e-post

 

 

 

Från: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Skickat: den 25 juni 2021 13:46
Till: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopia: Jula AB - Press <press@jula.se>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Ämne: Klage/Fwd: Vennligst verifiser din e-post

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: <noreply@jula.com>
Date: tor. 25. mar. 2021 kl. 23:54
Subject: Vennligst verifiser din e-post
To: <eribsskog+250770(sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>

 

Vennligst verifiser din e-post for å gjennomføre medlemskapet. Det gjør du ved å trykke på linken under.


(sensurert av johncons-blogg)

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. juli 2023 kl. 04:05
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: kundeservice@mail.efi.no, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, eian@eianadvokat.no
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet (daglig leder) nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 14. nov. 2022 kl. 11:12 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei Erik Ribsskog!



Vennligst oppgi ditt kunde nummer og anleggs adresse dette gjelder for, slik at vi kan hjelpe deg. 

Du kan også ringe kundeservice for hjelp om du ønsker, vi holder åpent fra kl. 08-16 alle hverdager telefon nr: 38 10 00 80









Ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

November 6th, 2022 19:18

Hei,

dere har fått en kopi-mail siden at jeg har kontaktet dere om en lignende sak før.

Det er noen nett-troll som har overført mitt strøm-abonnement fra Hafslund til Norgesenergi.

(Noe jeg har klaget på mange ganger før).

Og disse nett-trollene har også tagget min mail-adresse med et stygt/ekkelt ord (under registreringen).

Og den mail-adressen (med den ekle taggingen) har dere sendt videre til Elvia.

Og dere nekter visst å rydde opp.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet.

Jeg vet at dere (som Hafslund) nå er eiet av Fortum.

Så man må kanskje kontakte en eller annen 'høvding' i Finland for å få ryddet opp i dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 1. mar. 2022 kl. 14:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei Erik, 



Er dette en henvendelse som er ment til oss eller EFI? 







Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Silje 
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

February 24th, 2022 13:53

Hei,

men som jeg har skrevet til dere mange ganger.

(Blant annet i min mail fra 8. februar).

Så ønsker jeg å vite navnet, på de nett-trollene, som har bestilt 'dritt' fra dere, i mitt navn.

Og jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen.

Og jeg må ta med om, at jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.

Siden at de underordnede hos dere, er noen slags primadonnaer, (virker det som), som nekter å sende dette oppover, når jeg ber de om det.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 26. okt. 2021 kl. 07:56 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
Hej Erik, 
 
Det här mailet har du skickat fel. Det här har vi inget med att göra.
 
Trevlig tisdag!
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 

 
w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
 

Original Text

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: boligbistand@baerum.kommune.no
CC: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>;LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>;LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>;postkasse@datatilsynet.no
Sent: 25.10.21 14:40:30
Subject: Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
 

Hei,
 
jeg viser til Deres brev fra 12. oktober.

(Se vedlegg).

Dere skriver at jeg må kontakte Nav Bærum for å søke om støtte til å betale strøm-regninger.

Men det har jeg allerede gjort.

(Noe Bærum kommune blant annet, fikk en mail om, (fra meg), her om dagen.

Det er snakk om et Nav-vedtak fra februar).

Jeg har også sendt om dette til riktig department nå, (arbeids og sosialdepartementet), som Nav sorterer under.

På vedtak-brevene fra Nav Bærum, så står det skrevet: 'Bærum kommune', (med store bokstaver), i brev-hodet.

Men ifølge Wikipedia så sorterer visst Nav formelt under det nevnte departementet.

Men det blir litt som noe 'Kafka-aktig' da, når det står Bærum kommune på brevene til Nav, og Bærum kommune samtidig nekter å ta imot mailer til Nav, (og sende de videre til Nav).

Fordi at arbeidsdepartementet visstnok er Nav sin formelle eier/moder-organisasjon.

Da blir det som noe 'Stasi-greier', må man vel si.

Så det må jeg klage på.

Jeg har også sett på Nav sitt nettsted igjen.

Og jeg finner ikke noen mail-adresse til hverken 'Nav-etaten' sitt hovedkontor eller til Nav Bærum, på det nettstedet.

Men nå har jeg sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet.

For da blir dette deres ansvar, sånn som jeg har forstått det.

Og jeg har også sendt kopier til Sivilombudsmannen og Statsforvalteren/Fylkesmannen siden Ålesund brant liksom, om dette.

For her er det snakk om saksbehandler-feil/sabotasje fra Nav, kan det virke som.

Så dette må da være en sak, som er midt i blinken, både for Statsforvalteren og Sivilombudet, (som de vel heter nå).

Og at Bærum kommune skal drive med noe slags snobberi, og nekte å sende mailer videre til Nav Bærum, (som kommunen vel samarbeider med, deler brevark med, og del-finansierer).

Det hører ikke hjemme noen steder, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 25. okt. 2021 kl. 13:28
Subject: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 18. oktober.

Det er det samme igjen, som i den forrige mailen.

Ifølge mitt sosial-støtte-vedtak fra februar, (som jeg sendte dere her om dagen), så skal Nav betale strømregningene for min kommunale leilighet, (etter at jeg har levert disse hos Nav Bærum), siden at jeg er arbeidsledig og uten inntekt/formue.

Jeg får bare 5.000-6.000 i måneden, til livsopphold.

Så jeg har ikke mulighet til å betale disse dyre strømregningene.

Så dette må dere ta med Nav.

Jeg har levert alle strøm-regningene, innen fristen, hos Nav, (i deres spesielle konvolutter, hvor man skriver på sitt personnummer, saksbehandler-navn og dato).

Saksbehandler er forresten ei Kristin.

(Ihvertfall så har de bedt meg om å skrive det navnet på konvoluttene.

Jeg har ikke hatt møte med noen rådgivere hos Nav siden jeg bodde i Trondheim, i noen måneder, i 2018.

Av en eller annen grunn).

Som sagt så hadde Nav Bærum en avtale med husvert-firmaet Narverud, da jeg bodde på tidligere Thon Hotel Høvik/Esso Motor-hotel, fra 2015 til 2017.

Så det skal være mulig for dere å få disse pengene direkte fra Nav, (vil jeg si).

Jeg har ihvertfall levert alle bilag, på riktig måte, og i god tid innen tidsfristene.

Så hva Nav driver med, det kan man lure på.

Det virker som at de liksom har fått 'mensen', (som noen sier), for å være litt skøyal.

Så dette kan man lure på.

Jeg har siden sist lest om Nav på Wikipedia.

(Mange syntes visst at det var et feilskritt å slå sammen sosialkontoret, arbeidsformidlingen og trygdeetaten.

Og det blir vel mye som en sånn 'black box', hvor personvernet går ad undas, tørr jeg nesten si, etter å ha lært mye om sånt, under min nevnte utdannelse.

Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, (https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html), mot Nav, (hvor de spiller dumme).

Så dette er kanskje furting fra Nav).

Så her må dere kontakte Nav, som jeg har fortalt dere ørten ganger nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 25. okt. 2021 kl. 12:20
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>


Hei,

jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.

Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).

Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.

Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.

Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.

For disse nett-trollene har bestilt 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.

Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.

Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).

Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.

Jeg tar dette med Datatilsynet.

Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,

 

 

 

Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere. 

 

Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken. 

 

 

 

 

 

 

 

Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Nina
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80
 
Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no
 

<eribsskog@gmail.com>

October 24th, 2021 11:22

Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart dere om.

Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).

Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.

(Noe jeg har opplyst dere om tidligere).

Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.

Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.

Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.

Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle 'skjema-konvolutter'.

Så hva de driver med, veit jeg ikke.

Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).

Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.

Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.

Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).

Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.

Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.

Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.

(Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.

Kan man kanskje lure på).

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
Subject: Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>


Hei,

i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei igjen,

 

Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.

Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.

 

 

Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!

 

 

 

Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80
 
Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no
 

<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 08:53

Hei,

Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.

Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.

Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.

Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.

Og det er ikke mitt mobil-nummer.

Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg forklart om tidligere.

Men dette ignorerer dere.

Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,

 

bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).

 

Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr Furulia 29, 1356 Bekkestua. Måle nr: 7359992900317819/ MålepunktID:707057500049759298.

 

Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.

Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(sensurert av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.

 

Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 - 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 - 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.

Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593

 

 

Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!

 

 

 

Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80
 
Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no
 

<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 06:37

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.