fredag 29. september 2023
Jeg sendte en e-post til Tryghedsgruppen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dit besøg hos Tryg m.v.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. september 2023 kl. 15:02
Til: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>
Kopi: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.lercke@tryg.dk, mail@retshjaelpen.dk, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, Bjorge.Skjeldestad@tryg.no, kundeservice@if.no, post <post@finanstilsynet.no>, "Postmottak@fd.dep.no" <postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, post@tilsynet.no, she <she@topdanmark.dk>, movia@moviatrafik.dk, hei@movia.no, post@ombudsmanden.dk, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, kvalitet@tryg.dk
Hei,
ja, det er bra hvis dere kan sende det videre til noen sentrale i Tryg, som hu Lotta Holm sa.
(Eller om hu het Lotte Holm Hansen (virker det som fra nettet).
Det var dumt at det satt en grå gubbe der, og styrte med papirer og ringte, like ved den telefonen som man skulle ringe fra.
Det skulle heller vært egne avlukker osv., så hadde jeg sikkert fått navnet på hu Lotte/Lotta riktig, med en gang.
Og det er vel degeneret, med de telefonene.
Hos Barclays i Liverpool (for eksempel) så har de en resepsjon nede.
Og så får man sette seg i noen sofa-grupper oppe i andre etasje (jeg lurer på om dere sier 'første sal')).
Og så får man snakke med en ansatt, når man har ventet i noen minutter.
For det var noen som stjal mitt Barclays-sjekkhefte (og alt annet som jeg eide) fra min Axbo-hybel på Slependen, i februar 2015, da noen norske/bondske idioter hadde tvangsinnlagt meg, siden at de syntes at jeg var gal, siden at jeg hadde bodd i England.
Eller om det var for å rane mine ting (da jeg flyttet til England i 2004, så la jeg mine ting (som jeg ikke skulle ha i min University of Sunderland-bolig i en lagerbod hos City Self-Storage, og da jeg flytta tilbake til Norge i 2014, så spilte CIty Self-Storage dumme, og sa at de ikke fant meg på sitt computer-system, og etter det så har ikke deres (tidligere) eier Selvaag engang svart, på mine mange mailer osv., så de tingene er visst forsvunnet på mystisk vis, og det var blant annet et sølvølkrus fra 1700-tallet, som hadde stått på Højris slott, som min mormors Gjedde-forfedre hadde eid).
For da slipper jeg å besøke dere i Virrum og.
Jeg nevnte min mors fetter Steffen i den forrige mailen.
Og hans far (Erik) Anker Heegaard var advokat.
Og da jeg bodde i England, så dreiv jeg med slektsforskning.
Og han ordnet med boet etter sin tante (som også var min mormors tante, og som min mor pleide å nevne på 70-tallet) Meme (Magna 'Meme' Adeler f. (Gjedde) Nyholm).
Og de bodde visst i Virum.
I Skodsborgvej 32.
(Et steinkast unna dere i Hummeltoftvei).
Meme (min mors grandtante) var gift med Holger baron Adeler (som visst var den siste etterkommer etter Cort Adeler (en kjent sjøhelt) i Norden).
Men det huset solgte visst Anker (på 70/80-tallet).
Og så fikk min mormor en del penger, som min mor fikk, og det ble visst satt inn i et Labo-hus på Tagvedt, i Norge (ifølge min mormors testamente).
Så bra hvis dere kan sende dette til riktig land (Norge) hvor forresten Cort Adeler (min fjerne slektning) egentlig var fra (når sant skal sies).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Siden at jeg sendte mailen i går.
Så har jeg også funnet ut at Steffen sin mor Unse er død.
(Jeg fant hennes dødsannonse på nettet).
Så hun rakk ikke å bli 100 år.
Så å le av at Steffen fikk sparken (som deres ansatte Lotte/Lotta gjorde).
Det blir litt for mye av det gode (selv om Steffen jobbet for deres konkurrent TopDanmark).
Må man vel si.
Skjerpings!
fre. 29. sep. 2023 kl. 14:28 skrev Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>:
Kære Erik Ribsskog,
Tak for din henvendelse om forskellige oplevelser som kunde hos Tryg.
Det er korrekt, at TryghedsGruppen er den største aktionær i Tryg. Vi har imidlertid i TryghedsGruppen ikke noget med Trygs kundehåndtering at gøre, og vi har dermed ikke mulighed for at behandle din henvendelse i relation til besøget hos Tryg eller andre kontaktpunkter/sager, du har eller har haft med Tryg.
Det er derfor fortsat Tryg, du skal have fat i, hvis du ønsker at klage. Du kan fx henvende dig her, hvis det drejer sig om Tryg i Danmark: 1) Kundeservice - vi er klar til at hjælpe | Tryg.dk, 2) Klagemuligheder | Tryg.dk eller her: kvalitet@tryg.dk.
Med venlig hilsen
Robert Neimanas
Pressechef
TryghedsGruppen // TrygFonden
Hummeltoftevej 49, 2830 Virum
Mobil: 93 94 02 05
TryghedsGruppen smba
Denne e-mail kan indeholde fortrolig information. Såfremt du ikke er rette modtager, bedes du venligst informere afsenderen herom samt slette e-mailen.
TryghedsGruppens persondatapolitik er tilgængelig her
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 28. september 2023 21:25
Til: TryghedsGruppen Info <info@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>
Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
Hei,
i går så var jeg med danskebåten til København.
Og ettersom at jeg ikke får svar på mine mailer til Tryg (som dere visst eier) så dro jeg innom Tryg sitt hovedkontor i Ballerup.
Og så var det sånn, at jeg først havnet inne i Nets sin resepsjon (som var umerket).
For Tryg sin resepsjon, var litt gjemt (lengst inn, forbi Nets sin uskiltede resepsjon).
Så det må jeg klage på, at det var umulig å skjønne hvor man skulle gå der.
Og så stod det en slags pensjonist-dame i Tryg sin resepsjon.
Og da jeg ba om å få snakke med noen, så sa hu at de hadde et bakrom der, for kunder, hvor man kunne ringe.
Og så tenkte jeg, at jeg var i jo i utlandet, så jeg fikk følge skikken der
Men jeg synes at det var litt svett, at det stod en 'gubbe' der, og ringte, fra telefon #1.
Og så stod telefon #2, en meter unna (ved det samme skrivebord).
Det må da være bedre, å ha det litt mindre klamt der.
Hvis to snakker/ringer samtidig, så hører man vel ikke hva man sier.
Så det ble som noe tull, synes jeg.
Det må være bedre, å heller få slippe opp, til en slags lobby, hvor man kan sitte ned (jeg ville ikke sette meg ned ved siden av den gamle/svette gubben) og hvile føttene litt, etter å ha gått langt, fra togstasjonen.
Og så heller snakke med noen, ansikt til ansikt.
Jeg fikk snakke med en litt frekk dame, som het Lotta Holm (sa hun).
Hun sa at ingen ved navn Camilla Lercke jobbet der.
Og det høres rart ut.
At jeg skulle ha diktet opp det navnet?
Det blir som noe frekt, å insinuere, må jeg si.
Og hun Lotta lo også, da jeg fortalte at min mors fetter Steffen Heegaard, hadde fått sparken (eller sluttet) som direktør, hos dere konkurrent TopDanmark (som var naboen til Nets igjen vel, i Ballerup kommune).
Og hun sa også, at jeg ikke hadde noe i Ballerup å gjøre.
(Jeg hadde jo planer om å kjøpe med noe konfekt til min grandtante Unse (som snart fyller 100 år) og legge igjen i TopDanmark sin resepsjon, sånn at Steffen kunne ta med gaven til Unse.
Men så så jeg, etter at jeg hadde bestilt Crown Seaways-billett, at Steffen hadde sluttet (eller om han egentlig fikk sparken)).
Det var frekt å insinuere at jeg ikke hadde noe å gjøre der.
Problemet er at Tryg ikke svarer på mine mailer.
Og jeg har vært på deres hovedkontor i Oslo (på Lysaker) og der fant jeg rett og slett ingen resepsjon.
Det var bare en personal-inngang der (såvidt jeg kunne se).
Så da tenkte jeg at jeg prøver København (siden at jeg er kvart dansk osv., og København er enklere å dra til enn Bergen (hvor jeg aldri har vært) hvor dere visst også har kontor).
Og så nevner jeg hu norske som jeg sendte til (Hege Susann Trandal Aarsheim).
Men da sa hu Lotta, at jeg måtte sende til noen mer sentralt.
Men jeg har nå sett på deres nettsted, og det står ingen mail-adresse der, for generelle henvendelser.
(Og jeg har jobbet som Company Researcher (blant annet) for Packaging Europe, i England.
Så jeg er vant til å se etter sånt (på nett-steder)).
Det saken gjelder, det står jo i mail-historien.
Jeg fikk fri-rettshjelp-støtte (til en omsorgssvikt-sak mot min far egentlig, men de endret det (må jeg si) til Svelvik kommune) av Fylkesmannen i Oslo og Akershus (de heter nå Statsfovalteren) og så kontaktet jeg et advokat-kontor.
Og så skulle advokat Ida Valen Rukke sørge for at jeg fikk den erstatningen.
Men så slutta hu i jobben, mens hu holdt på med min sak.
Og da sa Tilsynsrådet for advokater (en ved navn Robin MacKenzie-Robinson) at Rukke var forsikret hos Tryg, da hun sluttet med min sak, så min omsorgssvikt-sak ble da en sak mot Tryg (ettersom jeg har forstått det).
(Selv om det også stod noe om IF, så jeg har også kontaktet de.
Men jeg har lest den mailen på nytt, og tolker det nå som at det menes at Tryg er de ansvarlige, når det gjelder å erstattet Ida Valen Rukke sitt svik, da hun 'dreit i' min sak, og bytta arbeidsgiver).
Og da skjønner jeg, at Tryg helst ikke vil betale meg noen erstatning (siden at de/dere er glade i penger).
Og så tuller Tryg så mye de kan.
Så da klager jeg til dere (siden at dere er Tryg sine eiere).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Dere burde kanskje ikke holde til så langt ute på landet (i Ballerup).
For da jeg skulle tilbake igjen til Oslobåden (som dere sier).
Så klarte jeg å gå feil retning.
For det er så mange stier og sånn, rundt deres hovedkontor.
Og det bygget deres er så monumentalt, at det er vanskelig å få oversikten, fra bakkeplan.
Og så ble det til at jeg tok en buss, til tog-stasjonen.
Og da viste jeg billetten (CityPass-billett) til sjåføren.
Men så ble det kontroll igjen (som på toget til Malmparken/Ballerup).
Og da sa en ung danske (med mørkt hår) at den billetten ikke gjaldt.
For det var zone 48 på bussen.
(Noe sånt).
Så det er jo helt umulig å forstå de sonene.
Det ble som at det var noe tulleruskt (med alt det sone-surret) må jeg si.
Jeg kjøpte billett på Nordhavn stasjon.
Og der var det to arbeidere som støvsugde trappa, i danskebåt-rushet.
Og en pakistaner (som luktet vondt) gikk meg ned, selv om han skulle ringe (og ikke ha billett).
Og han danske (med rar frisyre) på 7-Eleven sa ikke værsågod.
(Jeg har tidligere kjøpt CityPas-billett der, når jeg skulle til Bilka på Ørested/Amager.
På det kjøpesenter (Fields) hvor det var skyting, fra en 'Breivik-aktig' kriminell, som drepte mange mennesker.
Og den billetten gjaldt over hele Amager (sa de hyggelige damene der).
Men han var så stille/mutt han som jobbet der i går.
Så jeg prøvde heller automaten (selv om det var propp der, på grunn av han som støvsugde, og det var også DFDS-rush (de burde kanskje hatt mer enn en billett-automat, som i London, hvor de har en hel rad med billett-automater)).
Og den billetten skulle gjelde helt til Køge (ettersom jeg så på et kart, som jeg printet ut hjemme, på mandagen/tirsdagen).
Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk bot.
Og det var foran hele Ballerup buss-terminal og (for jeg måtte gå av bussen, for å rekke Oslobåten, så kontrolløren gikk også av bussen, mens han undersøkte mitt norske førerkort).
Så det var veldig flaut, må jeg si.
Så det må jeg klage på, at det liksom er som i Oblast, når man skal med toget, i Danmark.
For sånn var det også i Skagen (husker jeg) da jeg dro med Stena Saga, til Fredrikshavn, for noen år siden.
Da stod det også zone ditt og datt, når jeg skulle kjøpe billett, fra Skagen til Frederikshavn.
Så det er mye lettere, å gjøre det som i gamle dager, at man heller fokuser på stasjonsnavnene.
Jeg punchet inn 'Ballerup' på den travle billett-automaten først.
Men da skulle man velge klokkeslett.
Og toget var fem minutter forsinket (de gikk hvert tiende minutt) så måtte man vel sjekke lokomotiv-nummeret, for å vite om man dro med riktig tog.
Og jeg var skillsmisse-barn.
Så jeg pleide å ta toget, fra Drammen (hvor min far bodde) til Larvik (hvor min mor bodde) på 70/80-tallet.
Og jeg kunne da gå av i Tønsberg, og kikke der (og se etter hjemmedata-butikker) i et par timer, på den samme billetten, hvis jeg ønsket det (husker jeg).
Så da stod det ikke klokkeslett, på billetten.
Så det er en uskikk, vil jeg si.
Og om dere kan forklare de sonene bedre, for turister.
For jeg fikk en bot, på tusen kroner.
Og jeg ble også skjemt ut, foran alle da endre på bussen, og alle de utenfor kjøpesenteret i Ballerup.
Så det må jeg klage på.
Dere får heller flytte til Amager (eller noe) hvor det enkelere med CityPass, osv.
Kontaktsenteret kan kanskje være i Ballerup.
Og så kan kunde-resepsjonen være ute på Amager (hvor CityPass er gyldig).
Bare et forslag.
Hvis vi norske må dra helt til København/Danmark, for å finne Tryg sin resepsjon.
Så burde det være mulig å skjønne zone/metro/buss-greiene (uten å få bot) mener jeg.
Skjerpings!
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 1. des. 2022 kl. 05:23
Subject: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>
Hei,
nå har jeg vært hos advokatvakt i Sandvika, for å ta mange av de mange sakene, som jeg tok opp med advokat Ida Valen Rukke, for cirka ti år siden.
Og hu slutta i jobben.
(Jeg fikk 5-6 timer fri rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
Og så skulle hu Ida Valen Rukke hjelpe meg med en gammel omsorgssvikt-sak, osv.).
Og hennes arbeidsgiver mente at de da eide min sak mot Svelvik kommune (jeg ville egentlig ha sak mot min umodne/uansvarlige far, men myndighetene vrei litt på det).
Og så sa en etat hos Staten, at da skulle Rukke sitt forsikringsselskap betale erstatning til meg.
Men det har ikke skjedd.
Og det er litt uklart, for meg, om det var If eller Tryg som da skulle betale.
Men jeg mener det var sånn, at hu var forsikret hos Tryg, da hu sluttet i den nevnte jobben.
Så jeg klager igjen på dette.
(Jeg prøvde å dra innom dere på Skøyen, før coronaen.
Men dere hadde visst ikke noe resepsjon der.
Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 30. okt. 2018 kl. 13:06
Subject: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
Cc: post <post@finkn.no>, fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>, > postmottak <postmottak@fmoa.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <lbf@lbf.no>
Hei,
på 80-tallet, så var det et uttrykk som ble brukt, som het: 'Har du
røyka sokka dine'?
For jeg har da ikke nevnt noen skade-sak jeg.
Her fabler dere, vil jeg si.
Dessuten, så er det mulig, at Nav er kjent med, noen slags rar
ordning, som ikke innbefatter faktura.
Men jeg er ikke kjent med dette.
Så om dere kan forklare litt om denne rare ordningen deres.
Mvh.
Erik Ribsskog
30.10.2018 skrev Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
> Hei,
>
> Vi har ikke mulighet til å produsere en faktura på denne avtalen. Denne
> ordningen skal NAV være kjent med så å sende betalingsinformasjon skal være
> tilstrekkelig.
> Jeg er en kollega som har tatt over saken og vedrørende erstatningssak , så
> har jeg ikke innsyn i skadesaker. Her må du ta kontakt med vår
> skadeavdeling.
>
> Ha en riktig fin dag!
>
>
> Vennlig hilsen
>
> Hege Trandal Aarsheim
> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
>
>
>
>
> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 |
> 5020 BERGEN
> Telefon: (+47) 924 88 197 | Fax: (+47) *
> E-post: hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no | Sentralbord: 915 04040 |
> Besøk oss på www.tryg.no
>
> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020 Bergen |
> Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA
> Filial av Tryg Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 24. oktober 2018 15:08
> Til: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
> Kopi: post <post@finkn.no>; fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>;
> postmottak <postmottak@fmoa.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
> Emne: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
>
> Hei,
>
> jeg vet ikke om Nav kan ha rota bort brevet, (jeg leverte det i en
> 'krok-postkasse', som jeg har blitt instruert i, å bruke, av en Steinar i
> resepsjonen, (istedet for å gå i resepsjonen)).
>
> Ellers så kan det være, at Nav ikke likte, at de fikk KID-nummer osv, i en
> e-post.
>
> De ønsker kanskje en original faktura.
>
> Ville det vært et problem for dere, å sende en faktura, sånn at Nav blir
> fornøyd?
>
> Har hun forrige slutta, forresten.
>
> Eller er du sjefen?
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Fant dere ut om erstatningssaken, (at hun advokat Ida Valen Rukke, som var
> forsikret hos dere vel, svek meg, (hu bytta jobb, og 'skeit' i min sak), og
> at jeg derfor ha rett til erstatning, ettersom jeg har forstått det).
>
> PS 2.
>
> Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
>
> Og en gang jeg var innom Barclays Whitechappel i Liverpool, i 2006 var det
> vel, så stod det en ekstra-kar, i skranken, og han prakka på meg
> innboforsikring og pluss-konto.
>
> Men Nordea var helt forskjellig, fra Barclays, for de prøvde ikke å selge
> meg forsikring i det hele tatt, snarere tvert imot.
>
> Og Barclays ville heller ikke erstatte, at jeg mista en del eiendeler i
> forbindelse med en urettmessig utkastelse, ettersom at innboforsikringen da
> hadde utløpt.
>
> Så jeg er litt lei av sleipe banker og forsikringsselskap.
>
> For å si det sånn.
>
>
> 24.10.2018 skrev Hege Susann Trandal
> <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
>> Hei,
>>
>> Viser til mottatt henvendelse vedrørende din innboforsikring.
>> Vi har ikke mottatt noen innbetalinger eller informasjonsskriv fra NAV.
>> Innboforsikringen vil ikke bli aktiv før vi har mottatt betaling på
>> dette.
>>
>> Ha en fin dag!
>>
>> Vennlig hilsen
>>
>> Hege Trandal Aarsheim
>> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
>>
>>
>> [cid:1__=4EBB09B9DFAF29128f9e8a93df938690@tryg.no]
>>
>> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50
>> |
>> 5020 BERGEN
>> Telefon: (+47| Fax: (+47) *
>> E-post:
>> hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no<mailto:hege.susann.trandal.aarshe
>> im@tryg.no>
>> | Sentralbord: 915 04040 | Besøk oss på www.tryg.no
>>
>> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020
>> Bergen | Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA Filial av Tryg
>> Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
>> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
>>
>>
>>
>
2 vedlegg
image001.png
5K
image001.png
5K