torsdag 12. oktober 2023

Jeg sendte en e-post til Lasse Berntzen (tidligere foreleser ved NHI)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Karakterutskrift, NHI.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. oktober 2023 kl. 11:09
Til: Lasse.Berntzen@usn.no
Kopi: simulakyrre@gmail.com, Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>, dokhjelp@oslomet.no, nso@student.no, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no" <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, "hovedresepsjonen@oslomet.no" <hovedresepsjonen@oslomet.no>, "postmottak@uhr.no" <postmottak@uhr.no>, "kari.odberg@oslomet.no" <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, Tine Widerøe <Tine.Wideroe@kristiania.no>, "Sarah J. Paulson" <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, "ohs@selvaag.no" <ohs@selvaag.no>
Hei,

takk for svar i 2008.

Det er også noe annet som jeg har lurt på, i flere år nå.

Da jeg gikk det andre året på NHI (studieåret 1991/92) så lagde jeg et program (i Pascal) som produserte kryssord (i faget O39/49, var det vel).

Og jeg måtte i militæret etter NHI, og så måtte jeg være adoptivfar liksom, for min lillesøster Pia, før jeg etterhvert ble Rimi-butikksjef.

Og så flytta/flykta jeg til England i 2004, og da la jeg tingene mine (inkludert kryssord-programmet) i en lagerbod hos City Self-Storage.

Men da jeg flytta tilbake igjen til Norge i 2014, så klarte ikke City Self-Storage å finne meg, på data'n (sa de).

Så jeg fikk ikke tilbake tingene mine (inkludert kryssord-programmet).

Og jeg har noen arbeidssaker nå osv., så jeg tenkte at jeg kunne kanskje heller ha drevet med det kryssord-programmet (og prøvd å fått noe ut av det).

En NHI-foreleser sa (på gangen på NHI Helsfyr, i 1992) at disse oppgavene, skulle NHI ta godt vare på.

Og de skulle havne i et slags student-bibliotek (eller noe lignende).

Men NHI bytta jo navn/eier, en del ganger.

Det ble Den Polytekniske Høyskolen, NITH, Westerdahls og nå Høyskolen Kristiania.

Og jeg var innom hos Høyskolen Kristiania i sommer, men de trodde at jeg 'babla' om en eksamen, og skjønte ikke hva jeg mente.

Har du noe greie på hvor disse prosjekt-oppgavene (039/49) kan ha havnet.

Kryssord-programmet var min ide, og Ole Øren (som døde for noen måneder siden) var formell rådgiver, selv om jeg bare hadde et møte med han (da det ble bestemt at han skulle være formell rådgiver/oppdragsgiver, for det var visst et krav at man hadde noe sånt).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Lasse Berntzen <Lasse.Berntzen@hive.no>
Date: man. 11. aug. 2008 kl. 13:47
Subject: SV: Karakterutskrift, NHI.
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik,
Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med dette, siden jeg ikke arbeider for NITH lenger.  Det var en
overraskelse at jeg fortsatt står på telefonlisten deres.
Det er nok Anne Sofie Abildsgård som sitter på arkivene og som kan lage en utskrift.  Kan du ikke
ringe henne og forklare problemet.  Jeg kjenner ikke til regelen om å ikke sende utenfor Norge..
Vennlig hilsen
Lasse Berntzen

>>> "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> 31.07.2008 10:13 >>>
Hei,
 
jeg husker jeg gikk på NHI, på Kjelsås, 1989/89, og på Helsfyr, 1991/92.
 
Så begynte jeg å jobbe i Rimi en del år, men jeg begynte å studere på HiO, bachelor informatikk, i 2002.
 
Nå mangler jeg et fag eller to, for en grad på HiO, så da skulle jeg ha trengt karakterutskriftene mine,
fra NHI, for de er i Larvik hos onkelen min, som ikke vil sende dem.

Og jeg er i England, og jeg trenger de karakterutskriftene, hvis jeg skal søke noen datajobber osv.,
så hadde det vært greit å ha de, og da får jeg også en grad fra HiO.
 
Så så jeg på NITH sine websider nå, så huska jeg at du var lærer og var på julebordet, på Holmenkollen
Park Hotell, i 1989, og da fortalte dem at du prøvde å lure en dame på en annen fest, og si at du var
belgisk professor, eller noe.

Så det huska jeg, da jeg så navnet ditt osv., så tenkte jeg at kanskje du kunne høre om det var mulig
å sende de karakterutskriftene til England, fordi jeg har pratet med hun Abelgård, og hun ville bare
sende de til Norge.

Men familien min, er helt umulige å ha med å gjøre for tiden, av forskjellige årsaker, så jeg har ikke noen
adresse som de kan sendes til, i Norge, for øyeblikket.

Så jeg lurte på om du visste hvem jeg kunne snakke med der da?

Håper det var greit at jeg sendte e-post!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Solvit Norge

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. oktober 2023 kl. 06:31
Til: solvit-norway@nfd.dep.no
Kopi: 2 - HE Solvit <solvit@erst.dk>, Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>, Rie Odsbjerg Werner - Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>, Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.lercke@tryg.dk, mail@retshjaelpen.dk, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, Bjorge.Skjeldestad@tryg.no, kundeservice@if.no, post <post@finanstilsynet.no>, "Postmottak@fd.dep.no" <Postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, post@tilsynet.no, she <she@topdanmark.dk>, movia@moviatrafik.dk, hei@movia.no, post@ombudsmanden.dk, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, kvalitet@tryg.dk, presse@rigspoliti.dk, Abuse <abuse@telia.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, eftacourt@eftacourt.int, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, peho@bt.dk, "mail.bxl" <mail.bxl@efta.int>
Hei,

kan dere stramme opp Solvit i Danmark litt?

De svarer på en kopi-mail (og later som at det er en vanlig mail).

Og de gjør seg dumme.

De begynner å kommentere om den saken (Tryg-saken) som de ikke har noe med.

Og de ignorerer de sakene som de har myndighet i forbindelse med (politi-erstatnings-saken og Movia-saken).

De tror også at jeg ikke vet hva Solvit er.

Men jeg har hatt mye med Solvit å gjøre, da jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Og Solvit gjorde aldri jobben sin, på noen som helst måte, må jeg si.

Det er som at dere bare går inn for å lage helvete og problemer.

Det er sånn jeg må tolke det Solvit Danmark kom med, her om dagen.

(Siden at de bare skriver sprøyt.

De kommenterer om den saken de ikke har noe med (Tryg-sakene) men ikke om de sakene de har noe med (politi-erstatnings-saken og Movia-saken).

Og sånn var det også da jeg bodde i England.

Uansett hvor mange klager jeg sendte til Solvit, så gjorde de aldri noe.

De prøvde ikke engang.

Så dere burde heller bytte navn til Problem-it.

(Vil jeg si).

For det er det dere gjør (må jeg si).

Dere bare lager problemer, istedet for å løse de.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 10. okt. 2023 kl. 10:28
Subject: Re: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
To: 2 - HE Solvit <solvit@erst.dk>
Cc: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>, Rie Odsbjerg Werner - Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>, Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, <Bjorge.Skjeldestad@tryg.no>, <kundeservice@if.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Postmottak@fd.dep.no <Postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, <post@tilsynet.no>, she <she@topdanmark.dk>, <movia@moviatrafik.dk>, <hei@movia.no>, <post@ombudsmanden.dk>, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, <kvalitet@tryg.dk>, <presse@rigspoliti.dk>, Abuse <abuse@telia.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <eftacourt@eftacourt.int>, 2 - HE Solvit <solvit@erst.dk>, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <peho@bt.dk>


Hei,

da kan dere kanskje rydde den saken som har med erstatningen fra politiet å gjøre da, siden at dere bare er for det offentlige.

Hvis dere leser hele den forrige mailen, så står det forklart om, at dette også gjelder noen lovede grunker (fra politiet i København) fra 2015.

Men dere har kanskje begynt med øl til frokost også nå, i Danmark.

(For å fleipe litt).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 10. okt. 2023 kl. 10:01 skrev 2 - HE Solvit <solvit@erst.dk>:
Kære Erik

 

SOLVIT er et uformelt myndighedsnetværk til hjælp for EU-borgere og virksomheder, der oplever problemer med myndigheder i et andet EU-land. Vi kan hjælpe med problemstillinger, der går på tværs af landegrænserne i EU og skyldes ukorrekt anvendelse af EU-lovgivningen, når sagen ikke er indbragt for en domstol. Henset til at din sag omhandler en privat virksomhed er dette ikke en sag som SOLVIT kan gå ind i.

 

Vi foretager os derfor ikke yderligere.

 

 

Med venlig hilsen

 

SOLVIT CENTER DANMARK

Dahlerups Pakhus
Langelinie Allé 17
DK-2100 København Ø
Telefon: +45 3529 1000
www.erhvervsstyrelsen.dk

ERHVERVSMINISTERIET

 



PPas på miljøet - udskriv kun denne e-mail hvis det er nødvendigt. 

The Danish Business Authority is responsible for the processing of personal data we receive about you. Read more about purpose and legal basis for our treatment of data on erhvervsstyrelsen.dk (in Danish).

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 9. oktober 2023 17:03
Til: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Rie Odsbjerg Werner - Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>; Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; Postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>; kvalitet@tryg.dk; presse@rigspoliti.dk; Abuse <abuse@telia.com>; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; postmottak@sivilombudet.no; eftacourt@eftacourt.int; 2 - HE Solvit <solvit@erst.dk>; post <post@opo1.no>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; peho@bt.dk
Emne: Re: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.

 

Hei,

jeg har sendt dette til Tryghetsgruppen sin mail-adresse for generelle henvendelser.

Og til direkørten.

Også får jeg svar fra en kranglete presse-sjef hele tida.

Da må jeg klage litt.

Jeg ønsker en mening #2 ('a second opinion' som de sier i England).

Dette er visst ganske vanlig å be om, og betyr ikke at jeg er storforlangende (vil jeg si).

Det er også sånn, at dansk politi skylder meg en erstatning, for ulovlig arrestasjon, fra den norske kirke i København, på langfredag, i 2015.

(Det var også sånn, at dere kaller deres arbeidsformidling i Gyldenløves gade for 'the Internasjonal Jobcenter', og de nektet meg sosial-støtte (ved å nekte meg dansk personnummer, selv om jeg hadde norsk førerkort).

Så jeg måtte bo hos Kirkens Korshær (i Hillerøed gade) og leve som flaskesamler, i 3-4 måneder (når jeg var på flukt fra lobotomi-trusler i Norge).

Og det hjalp ikke hvem jeg klagde til.

Folk gjorde seg like dumme overalt).

Så dere dansker har visst blitt som skottene.

(At dere er gjerrige).

Dere lover erstatninger, men dere nekter å sende disse.

Så det må jeg klage på.

(Dansk politi tvang meg til å være på en iskald celle (etter å ha gått til den norske kirke på en dag med mye dugg osv., i gresset, ihvertfall så hadde jeg bløte sokker/klær, når de holdt meg på den nevnte cella, husker jeg).

Nå har jeg sagt at jeg ønsker at nevnte direktør rydder dette.

Og jeg har klagd på at dere sender meg rundt som en kasteball.

Og det selv om jeg er i slekt med baron Adeler (som bodde i drabantbyen/bydelen Virum, hvor dere hos Tryghedsgruppen visst holder hus).

Og jeg har lest her og der på nettet, at Tryg og Tryghedsgruppen har de samme røttene.

Så dette blir som noe russisk at dere nekter å rydde dette.

Og dere ville heller ikke forstå at dette egentlig var snakk om Tryg i Norge (med de har ikke en resepsjon, ihvertfall ikke på Lysaker, hvor jeg var og kikket, rett før pandemien).

Så her får dere skjerpe dere, og slutte med dette køddet deres.

Jeg vet at dere i Danmark pleier å drikke mye øl i lunsj-pausen (ihvertfall i gamle dager).

Men det får være grenser for tull.

Skjerpings!

Erik Ribsskog 

PS.

Jeg har forresten en slektning innen dansk presse.

BT-redaktør Pernille Holbøll er min syvmenning, eller noe lignende.

(Siden Carl Petter Holbøll (som var inspektør for Grønland) var min tipptipptippoldefar).

Skjerpings!

 

man. 9. okt. 2023 kl. 15:44 skrev Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>:

Kære Erik Ribsskog,

 

Tak for din mail til Rie Odsbjerg Werner. Vi har imidlertid ikke yderligere at tilføje i forhold til det svar, som jeg tidligere har givet dig.

 

Vi har således i TryghedsGruppen ikke nogen indflydelse på Trygs kundehåndtering og dermed ikke mulighed for at behandle din henvendelse i relation til dit besøg hos Tryg - eller i relation til andre kontaktpunkter/sager, du har eller har haft med Tryg.

 

Med venlig hilsen 

 

Robert Neimanas 
Pressechef

 

TryghedsGruppen // TrygFonden 

Hummeltoftevej 49, 2830 Virum 

 

Mobil: 93 94 02 05 

 

 

TryghedsGruppen smba 

 

Denne e-mail kan indeholde fortrolig information. Såfremt du ikke er rette modtager, bedes du venligst informere afsenderen herom samt slette e-mailen. 

TryghedsGruppens persondatapolitik er tilgængelig her 

 

 

 

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 6. oktober 2023 07:35
Til: Rie Odsbjerg Werner <row@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>; Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; Postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>; kvalitet@tryg.dk
Emne: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.

 

Hei,

er det du som er direktør for Trygghedsgruppen?

Jeg blir sendt rundt som en kasteball.

Så det må jeg klage på.

Fylkesmannen i Oslo og Akershus vedtok at jeg skulle få noen timer fri rettshjelp-støtte, for en del år tilbake.

Og jeg kontaktet et 'random' advokat-kontor.


Og ei Ida Valen Rukke skulle ta min sak.

(Dette var en omsorgssvikt-sak mot min far.

Og det var vel sånn at Fylkesmannen kunne ville gi støtte hvis saken var mot Svelvik kommune (hvor jeg vokste opp).

Noe sånt).

Og så sluttet Rukke i jobben.

Og hennes sjef sa at de da eide min sak.

Og et statlig tilsyn (Tilsynsrådet for advokater) sa at Rukke var ansatt hos Tryg, så jeg hadde da et erstatnings-krav mot Tryg.

Og dette har jeg sendt om til dere mange ganger, i årenes løp.

Og jeg blir bare sendt rundt som en kasteball.

Nå sist (i forrige måned) så var jeg hos Tryg sitt hovedkvarter i Ballerup.

Men til ingen nytte.

Jeg fikk ikke engang prate med noen der, ansikt til ansikt.

Så jeg er nå lei av å bli sendt rundt som en kasteball.


Jeg må si at dette er svindel fra Tryg/Tryghedsgruppen (at dere sender meg rundt som en kasteball, istedet for å gi meg erstatning).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 29. sep. 2023 kl. 15:02
Subject: Re: Dit besøg hos Tryg m.v.
To: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, <Bjorge.Skjeldestad@tryg.no>, <kundeservice@if.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Postmottak@fd.dep.no <postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, <post@tilsynet.no>, she <she@topdanmark.dk>, <movia@moviatrafik.dk>, <hei@movia.no>, <post@ombudsmanden.dk>, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, <kvalitet@tryg.dk>

 

Hei,

ja, det er bra hvis dere kan sende det videre til noen sentrale i Tryg, som hu Lotta Holm sa.

(Eller om hu het Lotte Holm Hansen (virker det som fra nettet).

Det var dumt at det satt en grå gubbe der, og styrte med papirer og ringte, like ved den telefonen som man skulle ringe fra.

Det skulle heller vært egne avlukker osv., så hadde jeg sikkert fått navnet på hu Lotte/Lotta riktig, med en gang.

Og det er vel degeneret, med de telefonene.

Hos Barclays i Liverpool (for eksempel) så har de en resepsjon nede.

Og så får man sette seg i noen sofa-grupper oppe i andre etasje (jeg lurer på om dere sier 'første sal')).

Og så får man snakke med en ansatt, når man har ventet i noen minutter.

For det var noen som stjal mitt Barclays-sjekkhefte (og alt annet som jeg eide) fra min Axbo-hybel på Slependen, i februar 2015, da noen norske/bondske idioter hadde tvangsinnlagt meg, siden at de syntes at jeg var gal, siden at jeg hadde bodd i England.

Eller om det var for å rane mine ting (da jeg flyttet til England i 2004, så la jeg mine ting (som jeg ikke skulle ha i min University of Sunderland-bolig i en lagerbod hos City Self-Storage, og da jeg flytta tilbake til Norge i 2014, så spilte CIty Self-Storage dumme, og sa at de ikke fant meg på sitt computer-system, og etter det så har ikke deres (tidligere) eier Selvaag engang svart, på mine mange mailer osv., så de tingene er visst forsvunnet på mystisk vis, og det var blant annet et sølvølkrus fra 1700-tallet, som hadde stått på Højris slott, som min mormors Gjedde-forfedre hadde eid).

For da slipper jeg å besøke dere i Virrum og.

Jeg nevnte min mors fetter Steffen i den forrige mailen.

Og hans far (Erik) Anker Heegaard var advokat.

Og da jeg bodde i England, så dreiv jeg med slektsforskning.

Og han ordnet med boet etter sin tante (som også var min mormors tante, og som min mor pleide å nevne på 70-tallet) Meme (Magna 'Meme' Adeler f. (Gjedde) Nyholm).

Og de bodde visst i Virum.

I Skodsborgvej 32.

(Et steinkast unna dere i Hummeltoftvei).

Meme (min mors grandtante) var gift med Holger baron Adeler (som visst var den siste etterkommer etter Cort Adeler (en kjent sjøhelt) i Norden).

Men det huset solgte visst Anker (på 70/80-tallet).

Og så fikk min mormor en del penger, som min mor fikk, og det ble visst satt inn i et Labo-hus på Tagvedt, i Norge (ifølge min mormors testamente).

Så bra hvis dere kan sende dette til riktig land (Norge) hvor forresten Cort Adeler (min fjerne slektning) egentlig var fra (når sant skal sies).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Siden at jeg sendte mailen i går.

Så har jeg også funnet ut at Steffen sin mor Unse er død.

(Jeg fant hennes dødsannonse på nettet).

Så hun rakk ikke å bli 100 år.

Så å le av at Steffen fikk sparken (som deres ansatte Lotte/Lotta gjorde).

Det blir litt for mye av det gode (selv om Steffen jobbet for deres konkurrent TopDanmark).


Må man vel si.

Skjerpings!

 

fre. 29. sep. 2023 kl. 14:28 skrev Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>:

Kære Erik Ribsskog,

 

Tak for din henvendelse om forskellige oplevelser som kunde hos Tryg.

 

Det er korrekt, at TryghedsGruppen er den største aktionær i Tryg. Vi har imidlertid i TryghedsGruppen ikke noget med Trygs kundehåndtering at gøre, og vi har dermed ikke mulighed for at behandle din henvendelse i relation til besøget hos Tryg eller andre kontaktpunkter/sager, du har eller har haft med Tryg.

 

Det er derfor fortsat Tryg, du skal have fat i, hvis du ønsker at klage. Du kan fx henvende dig her, hvis det drejer sig om Tryg i Danmark: 1) Kundeservice - vi er klar til at hjælpe | Tryg.dk, 2) Klagemuligheder | Tryg.dk eller her: kvalitet@tryg.dk.

 

 

Med venlig hilsen 

 

Robert Neimanas 
Pressechef

 

TryghedsGruppen // TrygFonden 

Hummeltoftevej 49, 2830 Virum 

 

Mobil: 93 94 02 05 

 

 

TryghedsGruppen smba 

 

Denne e-mail kan indeholde fortrolig information. Såfremt du ikke er rette modtager, bedes du venligst informere afsenderen herom samt slette e-mailen. 

TryghedsGruppens persondatapolitik er tilgængelig her 

 

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 28. september 2023 21:25
Til: TryghedsGruppen Info <info@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>
Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring

 

Hei,

 

i går så var jeg med danskebåten til København.

Og ettersom at jeg ikke får svar på mine mailer til Tryg (som dere visst eier) så dro jeg innom Tryg sitt hovedkontor i Ballerup.

Og så var det sånn, at jeg først havnet inne i Nets sin resepsjon (som var umerket).

For Tryg sin resepsjon, var litt gjemt (lengst inn, forbi Nets sin uskiltede resepsjon).

Så det må jeg klage på, at det var umulig å skjønne hvor man skulle gå der.

Og så stod det en slags pensjonist-dame i Tryg sin resepsjon.

Og da jeg ba om å få snakke med noen, så sa hu at de hadde et bakrom der, for kunder, hvor man kunne ringe.

Og så tenkte jeg, at jeg var i jo i utlandet, så jeg fikk følge skikken der


Men jeg synes at det var litt svett, at det stod en 'gubbe' der, og ringte, fra telefon #1.

Og så stod telefon #2, en meter unna (ved det samme skrivebord).

Det må da være bedre, å ha det litt mindre klamt der.

Hvis to snakker/ringer samtidig, så hører man vel ikke hva man sier.

Så det ble som noe tull, synes jeg.

Det må være bedre, å heller få slippe opp, til en slags lobby, hvor man kan sitte ned (jeg ville ikke sette meg ned ved siden av den gamle/svette gubben) og hvile føttene litt, etter å ha gått langt, fra togstasjonen.

Og så heller snakke med noen, ansikt til ansikt.

Jeg fikk snakke med en litt frekk dame, som het Lotta Holm (sa hun).

Hun sa at ingen ved navn Camilla Lercke jobbet der.

Og det høres rart ut.

At jeg skulle ha diktet opp det navnet?

Det blir som noe frekt, å insinuere, må jeg si.

Og hun Lotta lo også, da jeg fortalte at min mors fetter Steffen Heegaard, hadde fått sparken (eller sluttet) som direktør, hos dere konkurrent TopDanmark (som var naboen til Nets igjen vel, i Ballerup kommune).

Og hun sa også, at jeg ikke hadde noe i Ballerup å gjøre.

(Jeg hadde jo planer om å kjøpe med noe konfekt til min grandtante Unse (som snart fyller 100 år) og legge igjen i TopDanmark sin resepsjon, sånn at Steffen kunne ta med gaven til Unse.

Men så så jeg, etter at jeg hadde bestilt Crown Seaways-billett, at Steffen hadde sluttet (eller om han egentlig fikk sparken)).

 

Det var frekt å insinuere at jeg ikke hadde noe å gjøre der.

Problemet er at Tryg ikke svarer på mine mailer.

Og jeg har vært på deres hovedkontor i Oslo (på Lysaker) og der fant jeg rett og slett ingen resepsjon.

Det var bare en personal-inngang der (såvidt jeg kunne se).


Så da tenkte jeg at jeg prøver København (siden at jeg er kvart dansk osv., og København er enklere å dra til enn Bergen (hvor jeg aldri har vært) hvor dere visst også har kontor).

Og så nevner jeg hu norske som jeg sendte til (Hege Susann Trandal Aarsheim).

Men da sa hu Lotta, at jeg måtte sende til noen mer sentralt.

Men jeg har nå sett på deres nettsted, og det står ingen mail-adresse der, for generelle henvendelser.

(Og jeg har jobbet som Company Researcher (blant annet) for Packaging Europe, i England.

Så jeg er vant til å se etter sånt (på nett-steder)).

Det saken gjelder, det står jo i mail-historien.

Jeg fikk fri-rettshjelp-støtte (til en omsorgssvikt-sak mot min far egentlig, men de endret det (må jeg si) til Svelvik kommune) av Fylkesmannen i Oslo og Akershus (de heter nå Statsfovalteren) og så kontaktet jeg et advokat-kontor.

Og så skulle advokat Ida Valen Rukke sørge for at jeg fikk den erstatningen.

Men så slutta hu i jobben, mens hu holdt på med min sak.

Og da sa Tilsynsrådet for advokater (en ved navn Robin MacKenzie-Robinson) at Rukke var forsikret hos Tryg, da hun sluttet med min sak, så min omsorgssvikt-sak ble da en sak mot Tryg (ettersom jeg har forstått det).

(Selv om det også stod noe om IF, så jeg har også kontaktet de.

Men jeg har lest den mailen på nytt, og tolker det nå som at det menes at Tryg er de ansvarlige, når det gjelder å erstattet Ida Valen Rukke sitt svik, da hun 'dreit i' min sak, og bytta arbeidsgiver).

Og da skjønner jeg, at Tryg helst ikke vil betale meg noen erstatning (siden at de/dere er glade i penger).

Og så tuller Tryg så mye de kan.

Så da klager jeg til dere (siden at dere er Tryg sine eiere).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere burde kanskje ikke holde til så langt ute på landet (i Ballerup).

For da jeg skulle tilbake igjen til Oslobåden (som dere sier).

Så klarte jeg å gå feil retning.

For det er så mange stier og sånn, rundt deres hovedkontor.

Og det bygget deres er så monumentalt, at det er vanskelig å få oversikten, fra bakkeplan.

 

Og så ble det til at jeg tok en buss, til tog-stasjonen.

Og da viste jeg billetten (CityPass-billett) til sjåføren.

Men så ble det kontroll igjen (som på toget til Malmparken/Ballerup).

Og da sa en ung danske (med mørkt hår) at den billetten ikke gjaldt.

For det var zone 48 på bussen.

(Noe sånt).

Så det er jo helt umulig å forstå de sonene.

Det ble som at det var noe tulleruskt (med alt det sone-surret) må jeg si.

Jeg kjøpte billett på Nordhavn stasjon.

Og der var det to arbeidere som støvsugde trappa, i danskebåt-rushet.

Og en pakistaner (som luktet vondt) gikk meg ned, selv om han skulle ringe (og ikke ha billett).

Og han danske (med rar frisyre) på 7-Eleven sa ikke værsågod.

(Jeg har tidligere kjøpt CityPas-billett der, når jeg skulle til Bilka på Ørested/Amager.

På det kjøpesenter (Fields) hvor det var skyting, fra en 'Breivik-aktig' kriminell, som drepte mange mennesker.

 

Og den billetten gjaldt over hele Amager (sa de hyggelige damene der).

Men han var så stille/mutt han som jobbet der i går.

Så jeg prøvde heller automaten (selv om det var propp der, på grunn av han som støvsugde, og det var også DFDS-rush (de burde kanskje hatt mer enn en billett-automat, som i London, hvor de har en hel rad med billett-automater)).

Og den billetten skulle gjelde helt til Køge (ettersom jeg så på et kart, som jeg printet ut hjemme, på mandagen/tirsdagen).

Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk bot.

Og det var foran hele Ballerup buss-terminal og (for jeg måtte gå av bussen, for å rekke Oslobåten, så kontrolløren gikk også av bussen, mens han undersøkte mitt norske førerkort).

Så det var veldig flaut, må jeg si.

Så det må jeg klage på, at det liksom er som i Oblast, når man skal med toget, i Danmark.

For sånn var det også i Skagen (husker jeg) da jeg dro med Stena Saga, til Fredrikshavn, for noen år siden.

Da stod det også zone ditt og datt, når jeg skulle kjøpe billett, fra Skagen til Frederikshavn.

Så det er mye lettere, å gjøre det som i gamle dager, at man heller fokuser på stasjonsnavnene.

Jeg punchet inn 'Ballerup' på den travle billett-automaten først.

Men da skulle man velge klokkeslett.

Og toget var fem minutter forsinket (de gikk hvert tiende minutt) så måtte man vel sjekke lokomotiv-nummeret, for å vite om man dro med riktig tog.

Og jeg var skillsmisse-barn.

Så jeg pleide å ta toget, fra Drammen (hvor min far bodde) til Larvik (hvor min mor bodde) på 70/80-tallet.

Og jeg kunne da gå av i Tønsberg, og kikke der (og se etter hjemmedata-butikker) i et par timer, på den samme billetten, hvis jeg ønsket det (husker jeg).

Så da stod det ikke klokkeslett, på billetten.

Så det er en uskikk, vil jeg si.

Og om dere kan forklare de sonene bedre, for turister.

For jeg fikk en bot, på tusen kroner.

Og jeg ble også skjemt ut, foran alle da endre på bussen, og alle de utenfor kjøpesenteret i Ballerup.

Så det må jeg klage på.

Dere får heller flytte til Amager (eller noe) hvor det enkelere med CityPass, osv.

Kontaktsenteret kan kanskje være i Ballerup.

Og så kan kunde-resepsjonen være ute på Amager (hvor CityPass er gyldig).

Bare et forslag.

Hvis vi norske må dra helt til København/Danmark, for å finne Tryg sin resepsjon.

Så burde det være mulig å skjønne zone/metro/buss-greiene (uten å få bot) mener jeg.

Skjerpings!

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 1. des. 2022 kl. 05:23
Subject: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>

 

Hei,

nå har jeg vært hos advokatvakt i Sandvika, for å ta mange av de mange sakene, som jeg tok opp med advokat Ida Valen Rukke, for cirka ti år siden.

Og hu slutta i jobben.

(Jeg fikk 5-6 timer fri rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus.

Og så skulle hu Ida Valen Rukke hjelpe meg med en gammel omsorgssvikt-sak, osv.).

Og hennes arbeidsgiver mente at de da eide min sak mot Svelvik kommune (jeg ville egentlig ha sak mot min umodne/uansvarlige far, men myndighetene vrei litt på det).

Og så sa en etat hos Staten, at da skulle Rukke sitt forsikringsselskap betale erstatning til meg.

Men det har ikke skjedd.

Og det er litt uklart, for meg, om det var If eller Tryg som da skulle betale.

Men jeg mener det var sånn, at hu var forsikret hos Tryg, da hu sluttet i den nevnte jobben.

Så jeg klager igjen på dette.

(Jeg prøvde å dra innom dere på Skøyen, før coronaen.

Men dere hadde visst ikke noe resepsjon der.

Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 30. okt. 2018 kl. 13:06
Subject: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
Cc: post <post@finkn.no>, fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>, > postmottak <postmottak@fmoa.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <lbf@lbf.no>



Hei,

på 80-tallet, så var det et uttrykk som ble brukt, som het: 'Har du
røyka sokka dine'?

For jeg har da ikke nevnt noen skade-sak jeg.

Her fabler dere, vil jeg si.

Dessuten, så er det mulig, at Nav er kjent med, noen slags rar
ordning, som ikke innbefatter faktura.

Men jeg er ikke kjent med dette.

Så om dere kan forklare litt om denne rare ordningen deres.

Mvh.

Erik Ribsskog


30.10.2018 skrev Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
> Hei,
>
> Vi har ikke mulighet til å produsere en faktura på denne avtalen. Denne
> ordningen skal NAV være kjent med så å sende betalingsinformasjon skal være
> tilstrekkelig.
> Jeg er en kollega som har tatt over saken og vedrørende erstatningssak , så
> har jeg ikke innsyn i skadesaker. Her må du ta kontakt med vår
> skadeavdeling.
>
> Ha en riktig fin dag!
>
>
> Vennlig hilsen
>
> Hege Trandal Aarsheim
> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
>
>
>
>
> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 |
> 5020 BERGEN
> Telefon: (+47) 924 88 197 | Fax: (+47) *
> E-post: hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no | Sentralbord: 915 04040 |
> Besøk oss på www.tryg.no
>
> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020 Bergen |
> Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA
> Filial av Tryg Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 24. oktober 2018 15:08
> Til: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
> Kopi: post <post@finkn.no>; fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>;
> postmottak <postmottak@fmoa.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
> Emne: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
>
> Hei,
>
> jeg vet ikke om Nav kan ha rota bort brevet, (jeg leverte det i en
> 'krok-postkasse', som jeg har blitt instruert i, å bruke, av en Steinar i
> resepsjonen, (istedet for å gå i resepsjonen)).
>
> Ellers så kan det være, at Nav ikke likte, at de fikk KID-nummer osv, i en
> e-post.
>
> De ønsker kanskje en original faktura.
>
> Ville det vært et problem for dere, å sende en faktura, sånn at Nav blir
> fornøyd?
>
> Har hun forrige slutta, forresten.
>
> Eller er du sjefen?
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Fant dere ut om erstatningssaken, (at hun advokat Ida Valen Rukke, som var
> forsikret hos dere vel, svek meg, (hu bytta jobb, og 'skeit' i min sak), og
> at jeg derfor ha rett til erstatning, ettersom jeg har forstått det).
>
> PS 2.
>
> Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
>
> Og en gang jeg var innom Barclays Whitechappel i Liverpool, i 2006 var det
> vel, så stod det en ekstra-kar, i skranken, og han prakka på meg
> innboforsikring og pluss-konto.
>
> Men Nordea var helt forskjellig, fra Barclays, for de prøvde ikke å selge
> meg forsikring i det hele tatt, snarere tvert imot.
>
> Og Barclays ville heller ikke erstatte, at jeg mista en del eiendeler i
> forbindelse med en urettmessig utkastelse, ettersom at innboforsikringen da
> hadde utløpt.
>
> Så jeg er litt lei av sleipe banker og forsikringsselskap.
>
> For å si det sånn.
>
>
> 24.10.2018 skrev Hege Susann Trandal
> <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
>> Hei,
>>
>> Viser til mottatt henvendelse vedrørende din innboforsikring.
>> Vi har ikke mottatt noen innbetalinger eller informasjonsskriv fra NAV.
>> Innboforsikringen vil ikke bli aktiv før vi har mottatt betaling på
>> dette.
>>
>> Ha en fin dag!
>>
>> Vennlig hilsen
>>
>> Hege Trandal Aarsheim
>> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
>>
>>
>> [cid:1__=4EBB09B9DFAF29128f9e8a93df938690@tryg.no]
>>
>> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50
>> |
>> 5020 BERGEN
>> Telefon: (+47| Fax: (+47) *
>> E-post:
>> hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no<mailto:hege.susann.trandal.aarshe
>> im@tryg.no>
>> | Sentralbord: 915 04040 | Besøk oss på www.tryg.no
>>
>> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020
>> Bergen | Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA Filial av Tryg
>> Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
>> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
>>
>>
>>
>

 


image001.png
24K

Mer fra Bærum

På torsdag 2. februar, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Nede i Bekkestua sentrum.

Så har de holdt på, med ymse byggeprosjekter, i noe sånt som fire år nå.

(Blir det vel).

Og det uten pause.

Men muligens i 'snegle-tempo'.

(Noe Budstikka har publisert leserbrev om.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 2.

Enda mer om dette:



PS 3.

Og enda mer om dette:



PS 4.

Jeg pleier å kjøpe tannbørster og tannpasta osv. på Meny.

For Meny har hatt 3 for 2-tilbud, på alle slags tannbørster/tannkrem/flossere osv., i 'alle år'.

(For å si det sånn).

Men denne gangen, så stod det en neger (i Meny-uniform) og liksom hang, ved tannbørstene.

Og når han tilslutt forsvant.

Så lukta det vondt der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:



PS 6.

Enda mer om dette:



PS 7.

Jeg husker da jeg jobba som assisterende butikksjef på Rimi Bjørndal (som del av mitt butikksjef-opplærings-program (må man vel kalle det) i Rimi).

Og da husker jeg, at jeg snakka med min leder-kollega Irene Ottesen (som nå driver dyrebutikk i Stokmarknes).

Om at det passa best, hvis de med små hender (det vil si kvinnfolk) satt opp småvarer.

Og da blei det ofte sånn, at Unni i kassa (var det vel) dreiv mye med å sette opp småvarer (som hygiene-varer og sjokolade-plater) når det ikke trengtes mer enn en i kassa.

(For å si det sånn).

Og det trivdes vel hu greit med.

(Virka det som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

På Bekkestua senter var det rot:



PS 9.

Her er mer om dette:



PS 10.

Jeg synes at Bekkestua Senter har litt kjedelige butikker.

(De har ikke Jula, Jysk, Clas Ohlson, McDonalds, H&M, Europris, Dressmann, Peppes, Normal, Burger King, Elkjøp (selv om de har Phonehouse), Power, Obs, XXL, Intersport og Vinmonopolet (selv om det er et 'pilot-pol' over gata) osv.

For å si det sånn).

Men de har en Jernia-butikk.

(Som jeg fant etterhvert).

Og der hadde jeg ikke vært før.

Men jeg hadde kjøpt en vaskemaskin (på avbetaling) fra Komplett.

Og den vaskemaskinen ble levert, av en bil, som kun hadde en sjåfør.

Så det var sånn, at jeg måtte hjelpe til med å ta vaskemaskinen ut av bilen, osv.

(Selv om jeg hadde betalt for levering fram til dørstokken.

For å si det sånn).

Og det var snø.

Og jeg hadde fjerna en brøytekant (ved å sparke bort snøen).

For vaktmesteren måker ikke, der jeg bor.

(Av en eller annen grunn).

Selv om han måker overalt ellers.

(Virker det som).

(Bærum kommune (som jeg leier av).

Har ikke informert meg, om hvem som driver med snømåking/gressklipping her (selv om jeg har fått en tjukk perm, hvor sånt er ment å stå).

Så det er bare tull og tøys (når det gjelder snømåking).

(Vil jeg si).

Og jeg har klagd på dette, til Leieboerforeningen.

Men de har nektet å tjene meg, i mange år (ihvertfall siden jeg bodde i Keith Court i Walton, hvor jeg bodde fra 2012 til 2014).

For å si det sånn).

Men vaskemaskin må man jo ha.

Men da ba budet meg (en fra balter/russer/polakk som minna om min tidligere klassekamerat Ulf Havmo) om å hjelpe til med å bære varen, ut av bilen.

(Forrige gang jeg fikk vaskemaskin (fra Elkjøp, i 2018).

Så satt de den utafor inngangsdøra.

Og så bar jeg den inn i leiligheten selv.

For å si det sånn).

Og dette budet (fra Bring) skulle abslutt bære, der hvor det var brøytekant (husker jeg).

Så det var lettere sagt enn gjort.

Og da ble det til, at jeg ikke var så fokusert, når jeg skulle sette på plass vaskemaskinen (og koble den til).

(Den gamle vaskemaskinen (som hadde gått i stykker en del måneder før, så jeg hadde camping-vaskemaskin en periode) hadde jeg satt i boden).

Og da visste det seg seinere, at jeg ikke hadde tatt ut noen 'plast-greier', bak på vaskemaskinen.

Og på grunn av dette, så bråkte vaskemaskinen fælt.

Men jeg trodde først, at dette var på grunn av, at vaskemaskinen ikke stod i vater.

Og derfor så kjøpte jeg, et vater, på Jernia, da.

(For å si det sånn).

Og det vateret var litt dumt.

Det hadde tre 'luft-bobler' (istedet for to).

(Noe som gjorde det mer irriterende (å prøve å få vaskemaskinen i vater).

Vil jeg si).

Og hvis man snudde vateret med den og den sida opp.

Så viste den forskjellig resultat.

(Avhengig av hvilken side som var opp).

Så det var litt dårlig.

(Vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:



PS 12.

Enda mer om dette:



PS 13.

Det var vel forresten sånn, når det gjaldt Elkjøp-vaskemaskinen (fra 2018).

At varme-elementet ikke virka.

Men at jeg fikk alle Elkjøp-varene og møblene (som var umonterte) den samme uka.

(Høsten 2018).

Og det var også problem med komfyren (for støpselet var så skrøpelig, at det gikk lett i stykker, så jeg måtte kjøpe nytt (pluss at det var mye annet jeg trengte til leiligheten, og de Elkjøp-budene var sånne 'jalla-folk', som manet meg, ved å spilte min far og meg muligens (som leverte senger for min farfars firma Strømm Trevare (i Oslo/Bærum osv.) på 70/80-tallet). 

(Og det var også problem med støvsugeren.

For å si det sånn).

Men jeg brukte da klor (istedet for skyllemiddel) for 'kokvask-tøy'.

(Og så brukte jeg vel et eget skylle-program.

Etter at vasken var ferdig).

Og så brukte jeg sport-vaskemiddel (for vanlig tøy osv.).

(Før den vaskemaskinen gikk helt i stykker.

For å si det sånn).

Og da var det vel sånn, at jeg tenkte, at dette var muligens noe slags tull, fra Elkjøp.

Og at jeg derfor lurte på, om den nye vaskemaskinen, også hadde defekt varme-element.

Og det lukta rart, av den første vasken.

(Husker jeg).

Men det var muligens på grunn av, at det visst finnes litt gammelt vann, inni Bosch-vaskemaskiner, første gang man bruker de.

(Leste jeg etterhvert om.

I bruksanvisninga).

Og derfor (siden at jeg lurte så fælt på, om varme-elementet virka eller ikke).

Så glemte jeg kanskje det, med de 'plast-greiene' (tilhørende noen sånne 'transport-bolter') på baksida av vaskemaskinen, da.

(Jeg tok ut sjølve boltene.

Men ikke alle 'plast-greiene', som var mellom boltene og vaskemaskinen, da.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si, siden Ålesund brant:



PS 15.

På Extra Bekkestua Nord hadde de problemer med vann-lekkasje (midt i butikken) kunne det virke som:



PS 16.

Betjeningen på Jernia oppførte seg litt besynderlig (må man vel si):



PS 17.

Mer om at vaskemaskinen (fra Komplett) skulle vært levert fram til døra (av Bring):



PS 18.

Bosch-vaskemaskinen veide noe sånt som 20 kilo mer, enn Elkjøp-vaskemaskinen (og den som jeg kjøpte fra Argos, da jeg bodde i Tuebrook/Liverpool, høsten 2017).

(For å si det sånn).

Og det at Bosch-vaskemaskinen er så robust, gjør muligens at den bråker mer, når den sentrifugerer (selv om jeg nå har begynt å kjøpe skyllemiddel igjen) enn Elkjøp-vaskemaskinen.

(Selv når Bosch-vaskemaskinen står i vater.

Og alt av transport-bolter osv. er tatt ut.

For å si det sånn).

Så jeg var egentlig ikke på utkikk, etter en så tung vaskemaskin.

(Det er slitsomt bare å få vaskemaskinen til å stå i vater (ved å stille føttene).

Må jeg si).

Men Komplett var de eneste, som ønsket å selge meg vaskemaskin på avbetaling/delbetaling.

(NAV nektet meg støtte, til å kjøpe ny vaskemaskin.

For å si det sånn).

Og Komplett solgte visst bare tunge vaskemaskiner.

(Av en eller annen grunn).

Så det var ikke bare fordi at denne vaskemaskinen var på tilbud, at jeg kjøpte den.

Men denne vaskemaskinen var den billigste/letteste (selv før pris-nedsettelsen) som Komplett hadde.

(Sånn som jeg husker det).

Så Komplett (som startet med å selge PC-er/PC-deler osv.) burde kanskje selge mer av vaskemaskiner for ungkarer.

For denne Bosch-vaskemaskinen er for villaer/familier, osv.

(Må man vel si).

Og sånn var resten av Komplett sitt vaskemaskin-sortiment også.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Bosch-vaskemaskinen veier nesten 70 kilo (så jeg vet ikke om det gir så mye mening, å ha den vaskemaskinen på tilbud, sånn at det blir den billigste vaskemaskinen, i en 'ungkars-nettbutikk', som vel Komplett delvis må sies å være):




PS 20.

Det er forresten mulig, at Komplett også har lettere vaskemaskiner.

Men når Komplett er den fjerde nettbutikken, som jeg prøver å få kjøpt vaskemaskin på avbetaling fra.

Og når jeg også må ha kredittsperre (som må slåes av og på, i forbindelse med nettbutikk-handling) på grunn av at noen nett-troll, har en slags kampanje, hvor de bestiller masse 'dritt' i mitt navn (på nettet) fra firmaer med dårlige rutiner.

(Noe som også kan påvirke ens credit-score.

For å si det sånn).

Så er det ikke alltid, at man da sjekker alt like nøye.

Som hvis man skulle kjøpt en vaskemaskin med Nets/kort-betaling, fra en bestemt nettbutikk, uten å behøve å styre, med kreditt-sperrer (for man vet jo ikke alltid hvilken kreditt-sperre (Experian eller D&B) som man må slå av, så det blir nesten som et prosjekt (for man må også vente X antall minutter, på at kreditt-sperren skal bli slått av) for å si det sånn).

(Og det finnes også 20-30 andre firmaer (i tillegg til Experian og D&B) som driver med kreditt-opplysning/kreditt-sperrer).

Så det beste hadde kanskje vært, som man heller fikk nettbutikkene, til å fikse sine rutiner, sånn at de ikke slapp gjennom 'tulle-bestillinger'.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.