mandag 27. november 2023

Mer om min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm (som seinere ble Chef for Generalkommandoen/forsvarssjef). Fra Den til Forsendelse med de Kongelige Brevposter privilegerede Berlingske Politiske og Avertissementstidende 7. november 1918




PS.

Det står i PS-et overfor, at min tippoldefar, dro til den tyske front (under første verdenskrig).

Og som jeg har blogget om tidligere, så fikk jeg i 1989 (muligens fordi at jeg hadde kommet inn på NHI) noen memoarer/skriv og fotografier, etter min tippoldefar (og hans eldste bror Diderik Galtrup Gjedde Nyholm, som døde barnløs) av min danskfødte mormor (gjennom min lillesøster Pia, som besøkte min mormor i Stavern, før eller etter at hu (Pia) dro på ferie til Spania, i lag med sin venninne Cecilie Hyde).

Og da var det sånn (som jeg muligens har blogget om tidligere) at min tippoldefar hadde tegnet noen tyske håndgranater osv. (som så ut som hammere nesten, i formen) under denne reisen sin (til den tyske front).

Og disse skrivene (til min tippoldefar og hans storebror) hadde jeg i en av min farmors reol-skuffer (som jeg disponerte, siden at jeg er eldste sønn av eldste sønn, og flyttet fra min mor til min far, høsten 1979) på Roksvold/Sand (som nå ligger sør i Drammen kommune).

Før min far sa (2-3 år seinere) at min mormor hadde ønsket, å få disse dokumentene tilbake (av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog 

PS 2.

En sånn her granat, var det at min tippoldefar hadde tegnet (da han besøkte den tyske front, under den første verdenskrig) sånn som jeg husker det:




PS 3.

Her er mer om dette:



Fjordkraft (som tuller med meg) er visst naboer med Tryg (som tuller med en forsikringssak, som jeg har, mot advokat Ida Valen Rukke) i Fyllingsdalen (i Bergen)



PS.

Firmaer som holder til så nærme hverandre, pleier å samarbeide om internett-infrastruktur.

(Har jeg lest et sted).

Så det er mulig at disse firmaene (som holder til i samme strøk) da også samarbeider om andre ting.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Dette (å samarbeide om internett-infrastruktur, i en region) kalles visst å peer-e:



Jeg sendte en e-post til Fjordkraft

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Deres brev/faktura fra 6. februar/Fwd: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1 FTSAK:024345130
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. november 2023 kl. 15:17
Til: kundeservice@fjordkraft.no
Kopi: post@arbeidstilsynet.no, kundeservice@fjordkraft.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no, Kundesenter <kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, tryggstromhandel@dnvgl.com, hello@elkjop.no, tono <TONO@tono.no>, dokhjelp@oslomet.no, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, hovedresepsjonen@oslomet.no, ica@ica.se, info@hoyre.no, postmottak <postmottak@hioa.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>, CorporatePR@currys.co.uk
Hei,

jeg har forlangt å få svar fra en overordnet hos dere.

Og dere underordnede/horene sender meg bare rundt som en kasteball.

Dette skjer gang på gang på gang på gang.

(Jeg har fått mail fra Alice, Live og Mariell.

Og det er bare de jeg husker i farta.

Det er også 3-4 andre underordnede, som har vært på, å sende meg rundt, som en kasteball, selv om jeg forlanger å få svar fra en sjef/overordnet).

Så dette er jeg lei av.

Helvete ta dere.

Jeg har tidligere nevnt (i den forrige mailen) at deres sjef/overordnede nok er ei fæl megge/hurpe (siden at dere visst kvier dere, for å ta opp denne saken, med henne).

Så jeg sender nå en kopi av denne mailen, til Arbeidstilsynet, som en bekymringsmelding, siden at det visst er dårlig arbeidsmiljø hos dere.

(Jeg har selv jobbet på kontaktsenter i England (Bertelsmann Arvato Liverpool sin Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign.

Og der brukte de negativ forsterkning, for å kue de ansatte.

Og det er visst noe slags styggdom, som er skadelig, hvis man bruker det på hunder.

Så at dette har noe å gjøre, innen ledelse, det synes jeg at høres rart ut.

Og resultatet blir noen ansatte, som behandler kundene som dritt, virker det som).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 27. nov. 2023 kl. 13:47 skrev <kundeservice@fjordkraft.no>:
Hei, 

Tusen takk for din henvendelse

Om du har sendt utestående krav til Nav og det er de som skal betale dette for deg så behandler de sakene sine når de kommer til saken din. 

Kravet står i ditt navn og derfor er det du som vil få purringer, påminnelser og videre informasjon angående kravet frem til det blir betalt hos oss. 

Denne saken må du ta videre med Nav om du mener de har gjort noe feil eller enda ikke har behandlet saken din. 

Ha en fin dag

Med vennlig hilsen
Jonathan
E-post: kundeservice@fjordkraft.no
Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) |  fjordkraft.no



------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
Mottatt: Mon Nov 27 2023 10:50:01 GMT+0100 (Central European Standard Time)
Til:
Emne: Re: Re: Deres brev/faktura fra 6. februar/Fwd: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1 FTSAK:024345130

Hei,

som jeg nevnte i mail til dere 11. november.

Så har jeg ikke bedt om utsettelse.

Men det var en av dine kolleger, som bare gjorde noe, da jeg prøvde å forklare hvordan ståa var.

Jeg har også klagd på, at dine kolleger (Live og Alice) bare sender meg rundt som en kasteball hele tida.

Jeg tror at dere må ha ei fæl megge, som sjef, eller noe.

Siden at dere underordnede bare sender meg rundt som en kasteball.

Istedet for å sende dette opp til en overordnet (som kanskje har vært borti lignende saker før).

Som sagt så har jeg levert den aktuelle giroen til Nav.

Og det var det samme i fjor (og også i fjorfjor).

NorgesEnergi sa at de ikke hadde fått pengene sine.

Men det var egentlig snakk om en bokførings-feil.

(Kan det virke som).

Og så endte det med, at inkasso-byrået måtte gå kanossa-gang og sende for mye innbetalte penger i retur.

Jeg havner forresten i en skvis her.

For det er Nav som betaler regningene.

Men jeg må forklare om hva Nav har gjort til hundre forskjellige brødhuer liksom.

Dere må ta dette med de som betaler (nemlig Nav) og slutte å mase høl i huet på meg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 27. nov. 2023 kl. 11:27 skrev <kundeservice@fjordkraft.no>:
Hei
Takk for din henvendelse. 

Jeg har dessverre ikke mulighet til å se hva som har 
skjedd hos Norges Energi. Du må dessverre kontakte 
de angående kundeforholdet ditt der. 

Du var kunde hos oss i Furulia 29 fra 16.02.23-23.08.23. 
Det er en utestående faktura som forfalt 15.08.23, som 
ikke er betalt. Denne fakturaen gjelder strøm og nettleie 
for juli. Jeg ser du ba om utsettelse til 20.09.23 på denne. 


Ønsker deg en fin dag 
Med vennlig hilsen
Marielle
E-post: kundeservice@fjordkraft.no
Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) |  fjordkraft.no




------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
Mottatt: Sun Nov 26 2023 05:10:20 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
Til:
Emne: Re: Deres brev/faktura fra 6. februar/Fwd: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1

Hei,

dette var vel i forbindelse med, at det hadde skjedd en bokførings-feil hos NorgesEnergi.

Og så sendte de det til inkasso.

Og dette skjedde vel fler ganger (under pandemien osv.).

Og en gang så fikk dere dobbelt betalt, og etter å ha mast om disse tulle-regningene, under halve pandemien liksom, så ville dere sende penger i retur (sånn som jeg husker det).

Og nå har det samme skjedd igjen.

Intrum hevder at en Fjordkraft-regning ikke har blitt betalt av Nav.

Kan dere oppsummere hva som skjedde hos NorgesEnergi.

(Sånn at det er mulig å forklare om dette 'fenomenet' til Intrum.

Hvis dere ikke driver med hemmelighetskremmeri da.

For å si det sånn).

Jeg byttet til Fjordkraft, delvis fordi at man fikk masse Trumf-bonus, hvis man bytta.

Men jeg har også bytta tilbake igjen til NorgesEnergi.

For jeg leste (hos Gjerrigknarken var det vel) at man da fikk Elkjøp-gavekort på 500 kroner (og da bestilte jeg en Philips-tannbørste, som det var kunstig edderkoppspinn, på pakningen til, så jeg fikk en slags b-vare, må jeg si, fra Elkjøp).

Hvordan kan disse bokføringsfeilene ha oppstått?

Og var det sånn at den og den revisoren etterhvert fant ut om denne feilaktige punchingen (fra NorgesEnergi sin side).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dette strøm-tullet begynte forresten, da noen nett-troll 'porterte' mitt strøm-abonnement, fra Hafslund til NorgesEnergi (rundt 2019).

Og da ville ingen av strøm-bransjen sine 'supperåd' (Elhub, NVE, RME, Elklagenemnda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet eller Det Norske Veritas Germanischer Lloyd (DNT GL) rydde opp).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


ons. 22. feb. 2023 kl. 11:36 skrev Lowell Norge <strom.no@lowell.mypurecloud.ie>:
Hei!

 

Vi bekrefter herved at saksnummer 36476341 er avsluttet hos oss. 

 

Med vennlig hilsen,

Arjun

Lowell Norge AS

 



 

Brynsveien 14

PB 6354 Etterstad

NO-0604 OSLO, NORGE

Telefon:+47 23 17 10 00

www.lowell.no

 

 

** This message including any attachments may contain  

confidential and/or privileged information intended only for

the person or entity to which it is addressed. If you are not

the intended recipient we ask you to delete this message

and notify the sender. Thank you.

 

 

 

 

 

From: eribsskog@gmail.com

Sent: Sunday, February 19, 2023 2:26 PM

To: kundeservice@norgesenergi.no

Cc: kundesenter.no@lowell.com, svc.no.nova@lowell.com, postmottak@asd.dep.no, strom.no@lowell.com, kundeservice@renroros.no, juridisk@datatilsynet.no, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, kundesenter@los.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, lbf@lbf.no, post@finkn.no, post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk, info@tpas.org.uk, runcornoffice@taroe.org, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, marked@ge.no, politikk@hoyre.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak@aid.dep.no, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, eian@eianadvokat.no, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no

Subject: Deres brev fra 15. februar/Fwd: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 15. februar.

(Se vedlegg).

Dette forklarte jeg om, i min e-post, fra 2. februar.

Det foreligger et Nav-vedtak om (fra i høst) at de betaler strøm og husleie.

Og jeg leverte regningen deres (som nevnt) den tjuende januar.

Men Nav har visst noen 'tisper' der (eller noe lignende) som kaster min faktura-konvolutt (Nav har egne 'skjema-konvolutter' som man skal bruke) hver gang de har mensen.

Noe sånt.

Det var det samme i høst.

Jeg skulle til en advokat-vakt i Sandvika (hvor jeg fikk snakke med advokat Eian, siden at jeg har mange arve/rettighetssaker og blir forfulgt av nett-troll).

Og på veien så leverte jeg en sånn 'skjema-konvolutt' med en strøm-regning.

Og den rota de også bort.

Og da var det vel sånn, at dere hos Norgesenergi (eller om det var deres inkasso-firma Lowell).

Dere kontaktet Nav direkte (da dette skjedde forrige gang) og fikk ordnet dette.

Så dere må nesten prøve å gjøre det nå og.

Jeg har nå forresten bytta til Fjordkraft.

(For det stod på Gjerrigknarken sitt nettsted, at man da fikk 500 Trump-poeng.

Og det kommer jo bra med, nå som mat-prisene er så høye (tenkte jeg).

Men disse Trump-poengene har jeg ikke sett noe til enda.

For å si det sånn).

Nav synes kanskje at mine 'skjerma-konvolutter' er kjedelige, så jeg tenkte at da slutter de kanskje å kaste de, hvis de får Fjordkraft-fakturaer istedet for Norgesenergi-fakturaer.

Noe sånt.

Det var også sånn, at noen nett-troll (de som jeg har prøvd å klage på til advokat Eian og også til Datatilsynet blant annet, i mange år) de bytta (som nevnt i forrige mail, og mange andre mailer, før det igjen) fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn.

Og de bytta også enda en gang.

Men da ble det rydda opp.

Men den første byttinga ble ikke rydda opp.

Så de bytta tilbake til Norgesenergi (som jeg aldri har bytta til selv, men noen nett-troll gjorde dette).

Og jeg har prøvd å ta dette, med Elhub, NVE, RME, Elklagenemda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet, DNV GL (og hva de nå heter alle sammen).

Men ingen har ryddet opp.

Så det er bånn i bøtta.

Skyldes dette noe slags forgubbing innen strøm-bransjen, har jeg tenkt.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 2. feb. 2023 kl. 21:55
Subject: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, <eian@eianadvokat.no>


Hei,

Jeg mottok en tekstmelding fra dere her om dagen.

(Se vedlegg).

Det er det samme som i oktober.

Denne regningen leverte jeg til Nav i Sandvika, den tjuende, i forrige måned.

Så her har Nav tulla.

(Virker det som).

Siden at jeg går på sosialen, så betaler de strøm-regninger og husleie-regninger.

Men de har noen slags gremlings der, eller noe lignende (kan det virke som).

For noen ganger så roter de, og det går til inkasso, og det som verre er.

Og som jeg nevnte i oktober.

Hvorfor sender dere bare SMS-meldinger?

Er ikke det fortsatt litt 'fjortiss-aktig'?

Dette må jeg klage på.

Dessuten har jeg aldri bytta til Norgesenergi.

Det var noen nett-troll som gjorde det.

Og ingen har ryddet opp.

(Selv om jeg har sendt om dette til Elhub, NVE, RME, Elklagenemnda, Forbrukerrådet, Forbrukertilsynet og DNV GL.

Og hva de nå heter alle sammen).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 9. okt. 2022 kl. 01:25
Subject: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, <eian@eianadvokat.no>


Hei,

her om dagen så fikk jeg en tekst-melding fra dere.

(Se vedlegg).

Det er rart at sånt kommer som tekst-melding, og ikke som brev/mail, må man vel si.

Det er også sånn (som jeg har klaget på tidligere) at jeg aldri har bytta strøm-abonnement til Norgesenergi.

Jeg var Hafslund-kunde og dere lot noen bytte strømmen til dere.

Og de tagget også min mail-adresse med noe stygt/ekkelt, nemlig: 'Homofil'.

Og den mail-adressen har dere gitt videre, til Elvia (var det vel) så de også tag-er min mail-adresse sånn.

Og dette er fordi at dere har latt noen nett-troll tulle med mitt strøm-abonnement.

Som egentlig skal være hos Hafslund (eller Fortum som de vel har blitt kjøpt opp av, og ikke hos Norgesenergi, som visst også er eiet av Fortum, men likevel, så er det på sin plass, å rydde opp etter sånne nett-troll, og ikke skrive dritt om kundene sine i deres mail-adresser, mener jeg).

Det blir som noe 'fjortiss-aktig' å sende om sånt som dette per SMS (og ikke per brev) mener jeg.

Skjerpings!

Som jeg har forklart dere om, i tidligere mailer, som dere har fått kopi av.

Så går dette gjennom Nav.

Og jeg var hos advokatvakt på Sandvika frivillig-senter (og snakka med ei ganske ung advokat-dame der, om noen saker, hvor jeg blir tulla av 'Sovjetstaten'/byråkratiet, osv.).

Og det var på torsdag 29. september.

Og på veien til hu advokat-dama (Eian) så leverte jeg strøm-regningen, hos Nav, (i en postkasse de har, ut mot Løkketangen senter, hvor har blitt instruert angående, å levere sånne bilag tidligere, av Securitas, som stengte på 'russisk' vis, og ikke vil la meg gå inn der, med konvolutten, og dette har jeg også snakka med ei nord-norsk Nav-dame om der seinere, og hu forklarte at senter-postkassa var best, for den ble tømt oftere, enn 'den konverterte forslags-postkassa', som står i en krok/gang der, og som en 'Skranke-Steinar' ba meg bruke (på uhøflig/uhøvelig vis, må man vel si) i 2018).

Så dette må jeg klage på.

Her er det Gremlins ute og går (hos Nav) kan det virke som.

Jeg ba Nav om å sende min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) men de ville ikke sende mer noen penger.

Og det var på toppen av at Drammen tingrett nektet å la meg frigjøre min kapital ved å oppløse et sameie i Hurum (som eide noen prosenter av, men det ble likevel en del penger, siden at eiendomsprisene har økt, mer eller mindre hvert år, siden 80-tallet).

Og på toppen av at Larvik tingrett tulla med en arvesak, etter at min mormor døde (mens jeg bodde i England) ti år etter at min mor døde.

Så dette er noen 'sovjetiske Gremlins' som tuller (kan det virke som).

Denne regninga er levert til Nav, i tide (ihvertfall så har de ikke sagt noen frister til meg).

Og alt skal være i orden.

Likevel så surrer Nav hver gang, med strøm-regningene mine (for å være jævlige muligens, de har kanskje dårlig samvittighet, siden at de tulla med min pensjonsbeholdning-sak, og så fortsetter tullet deres å balle på seg da, noe sånt).

Så her får dere heller klage til Nav (som Lowell gjorde forrige gang, de fikk visst til og med dobbelt betalt, på grunn av at Nav har julebord/fredags-pils litt vel ofte, eller hva grunnen kan ha vært).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 8. aug. 2022 kl. 21:08
Subject: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>


Hei,

jeg kan ikke se å ha mottatt noen penger fra dere.

Og det må være fordi at dere har sendt pengene til Nav, kan det virke som.

Som jeg forklarte om, i min forrige mail, så pleier Nav å straffe meg, på sin egen måte (de sendte meg ingen penger i starten av april) når dette 'fenomenet' skjer, at de på grunn av Gremlins (eller hva man skal si) ikke finner mine strøm-regning-brev, og de/jeg derfor får inkasso-varsel.

Jeg tenkte at dere ville sende meg en sjekk, på det nevnte beløpet.

Jeg flyttet fra Liverpool til Sunderland høsten 2011.

Og da sendte BT (British Telecom) meg en sjekk, på nærmere 200 pund, etter at jeg flyttet, husker jeg (de hadde en 'demon' på sin kundeservice-avdeling, som hadde lurt meg til å betale et slags ekstra 'dimmi-skatt-depositum', eller noe i den duren).

Men dere på Lowell er kanskje så unge, at dere ikke har hørt om sjekker.

Og at det skal være en heksekunst, å finne ut hva et beløp fra november var.

Det høres litt drøyt ut, synes jeg.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 8. aug. 2022 kl. 08:43 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304009224366
NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.

Jeg sendte en e-post til Intrum

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Re: Saksnummer: 36275502.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. november 2023 kl. 14:42
Til: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>
Kopi: kundeservice@fjordkraft.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no, Kundesenter <kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, post@arbeidstilsynet.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, hello@elkjop.no, tono <TONO@tono.no>, dokhjelp@oslomet.no, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, hovedresepsjonen@oslomet.no, ica@ica.se, info@hoyre.no, postmottak <postmottak@hioa.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>, CorporatePR@currys.co.uk
Hei,

nå har jeg nettopp forklart til Fjordkraft at jeg må forklare om dette hundre ganger, til diverse 'fitte-kjærringer'.

Dette er en skvis, som jeg blir satt i.

Dette er kanskje den tidende mailen jeg sender om denne regningen.

Fordi at dere brød-huene (hos Fjordkraft og Intrum) maser og maser.

Dette er en skandale.

Dere får ta dette med Nav, har jeg sagt.

Hvis dere trenger hjelp, så får dere be Lowell om råd.

For de representere NorgesEnergi, i en lignende sak, både i fjor og i forfjor.

Og da viste det seg, at noen slappe kjærringer hos Nav, hadde tasta inn feil referanse-nummer (eller noe lignende) når de betalte regningen (antagelig i en nettbank).

Og så fant en trøtt revisor ut dette (at de hadde fått dobbelt betalt) neste skuddår, liksom.

Så dere får vente på at deres kjedelig revisor forteller dere om dette.

Jeg har blitt instruert av Nav, om å bruke ymse 'russiske' postkasser, når jeg har med de å gjøre.

Det er egentlig fra Berger.

Og så har jeg blitt sendt til Bærum, av Nav i Oslo, etter at jeg flykta hjem til Norge, etter ti år i England (hvor jeg ble behandla som ditt, av Merseyside-politiet og the Jobcenter).

Og Berger-folk synes, at Bærum-folk er noen klyser.

Så Bærum-folk hater Berger-folk.

Og så har de en Steinar der (hos Nav i Sandvika) som hiver meg ut, hvis han ser trynet mitt, i resepsjons-området.

Og så har han beordret meg (på en slags vag/homsete) måte, å bruke en svart-lakkert postkasse (som muligens tidligere har vært en forslags-postkasse, eller noe lignende) til å levere strøm-regninger i (og regningene skal da først oppi en 'russisk' skjema-konvolutt).

Og de stenger også på 'russisk' vis der (ved hjelp av Securitas).

Så jeg (som har jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen) fikk ikke lov å gå bort til den konverterte forslags-postkassa (eller hva Nav egentlig kaller den postkassa, det er visst nesten hemmligstemplet, hva det navnet er, kunne det nesten virke som, jeg kan ikke huske at han Steinar nevnte noe spesielt navn, ihvertfall).

Og jeg måtte bruke en postluke, som vender ut mot Løkketangen Senter.

Og dette er sånn 'groundhog-day'.

For denne mailen jeg liksom skrevet før.

Jeg skreiv om dette i forrige uke (og forrige uke der og) til dere.

Og så nekter dere underordnede tøser der, å sende dette opp, til sjefen.

Så det må jeg klage på.

At dere behandler folk som dritt.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 27. nov. 2023 kl. 13:53 skrev Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>:
Hei,

Det er ikke registrert noen innbetaling på dette kravet. Vennligst be din saksbehandler hos NAV sende oss kvittering dersom kravet er betalt.

Vennlig hilsen
__________________________________

Kundesenter
Intrum, Skandinavia

E-post: kundesenter@intrum.com
Telefon: 31279860
intrum.no

Besøk vår selvbetjeningsportal
Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
__________________________________

Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.

Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger


------------------------------------
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 2023-11-25 11:54
Til: kundesenter@intrum.com
Emne: Re: Saksnummer: 36275502.


Hei,
dere leser mailene mine som faen leser bibelen, virker det som.
For jeg nevner også i tidlgere mail at Lowell da tok dette direkte med Nav.
(Når det var en lignende sak, under pandemien).
Så hvis dere bare har nyansatte der.
Så foreslår jeg at dere kontakter Lowell og spør de om råd.
Selv om det var sånn, at en revisor (enten hos Lowell eller Norgesenergi)
fant ut at de hadde fått betalt.
Men at de på grunn av en bokføringsfeil hadde krevd inn pengene to ganger.
Så jeg lurer på om det er det som har skjedd her også.
At dere (eller deres klient Fjordkraft) har drevet med bokførings-feil.
Og jeg synes at det er grunn til å sjekke ut dette.
Og derfor vil jeg at dette skal opp på sjefs-nivå.
(Og at ikke bare nyansatte kvinnfolk med løpetid liksom skal drive med
denne saken.
For å si det sånn).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
fre. 24. nov. 2023 kl. 11:17 skrev Kundesenter :
> Hei
>
> Takk for din e-post.
>
>
> Du nevner i tidligere mail at det er vedtak på at NAV skal betale dette.
> Du må derfor kontakte NAV for å undersøke med de hvorfor kravet ikke er
> betalt.
>
> Når saker går til inkasso blir det automatisk sendt ut
> betalingsoppfordring per post og SMS med betalingspåminnelse.
>
>
>
> Vennlig hilsen
> __________________________________
>
> *Kundesenter*
> Intrum, Skandinavia
>
> E-post: kundesenter@intrum.com
> Telefon: 31279860
> intrum.no
>
> Besøk vår selvbetjeningsportal
> Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
> Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
> __________________________________
>
> Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
> inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
> mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
> innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
> informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
>
> Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
> Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger
>
>
>
>
>
>
> Fra: eribsskog@gmail.com
> Til: kundesenter@intrum.com
> CC: kundeservice@fjordkraft.no,rolf.barmen@elmeragroup.no,
> elhub@service-now.com,elklage@elklage.no,post@forbrukertilsynet.no,
> post@forbrukerradet.no,post@finkn.no,amnestyis@amnesty.org,hrwuk@hrw.org,
> eian@eianadvokat.no,postmottak@sivilombudet.no,post@forbrukerombudet.no,
> sfovpost@statsforvalteren.no,postmottak@aid.dep.no,postmottak@smk.dep.no,
> nav.baerum@nav.no,kundesenter.no@lowell.com,post@arbeidstilsynet.no,
> rme@nve.no,svc.no.nova@lowell.com,postkasse@datatilsynet.no,
> inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no,post@akademikerforbundet.no,
> politikk@hoyre.no,tryggstromhandel@dnvgl.com,post@baerum.kommune.no,
> phso.enquiries@ombudsman.org.uk,jon.eikeland@fjordkraft.no
> Dato: 2023-11-23 07:43
> Emne: Re: 36275502
> _________________________________________________________________
> Hei,
> det virker som at det er noen dumminger som svarer hos dere.
> (Hadde jeg nær sagt).
> I min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet.
> (Som sikkert har vært borti lignende saker før).
> Jeg vil helst ha meg frabedt fler svar fra nyansatte (eller dumminger, for
> å fleipe litt).
> Skjerpings!
> Erik Ribsskog
> PS.
> Jeg har også fått et brev fra dere nå, som er om den samme saken (virker
> det som).
> Og det blir også som noe dumt (må man vel si) at dere både sender brev og
> tekstmelding, om den samme saken.
> Det virker som at dere har for lite å gjøre der.
> Og hvorfor stoppe der.
> Når dere først slår på storetromma (og sender både tekstmelding og brev).
> Så burde dere kanskje sende en mail og.
> (For å fleipe litt).
> Skjerpings!
> PS 2.
> Som jeg vel tidligere har opplyst til Lowell, Norgesenergi og Fjordkraft.
> Så er jeg egentlig en gromgutt/odelsgutt fra Strømm.
> Og folk i strøm-bransjen synes visst at det er så morsomt med Strømm (som
> nå ligger helt sør i Drammen kommune, men som var en egen kommune, for
> drøye 50 år siden).
> Og det er noen nett-troll, som har 'portert' strømm-abonnementet mitt,
> mange ganger, de siste årene.
> Og da er det sånn, at disse supperådene i strøm-bransjen (Elhub, NVE, RME,
> Elklagenemnda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet og Det Norske Veritas
> Germanischer LLoyd, som de visst heter nå) ikke rydder opp, etter
> nett-trollene, så jeg har vært Norgesenergi-kunde, i en periode, blant
> annet, selv om jeg egentlig var Hafslund-kunde, men ikke ville rydde opp
> etter de nett-trollene, som tulla.
> Og jeg veit fortsatt ikke hvem disse er.
> Og de tagget også min mail-adresse med 'homofil'.
> Og den mail-adressen sendte Norgesenergi videre, til Elhub (eller om det
> var et annet 'supperåd') sånn at troll-mail-adressen liksom spredde seg,
> uten at disse nissene i disse supperådene gjorde noen ting for å rydde opp
> i dette.
> Så det er noen rampunger som skulle hatt juling (som man sa i gamle dager)
> som tuller med meg (kan det virke som).
> Hvis det ikke er noen Bærums-klyser (eller noe lignende) som tuller.
> (For etter at jeg flytta/flykta tilbake til Norge, i 2014, etter å ha bodd
> ti år i England.
> Så sendte Nav i Oslo meg til Bærum (hvor jeg aldri har bodd før (jeg som
> nevnt er fra Strømm/Berger, og bodde i Oslo i femten år før jeg flytta til
> England, men i Bærum hadde jeg aldri bodd, så hvorfor Nav ville at jeg
> skulle bo i Bærum, det kan man kanskje lure på).
> Skjerpings!
> man. 20. nov. 2023 kl. 10:06 skrev Kundesenter :
> > Hei,
> > Takk for din epost.
> >
> > Hvis det er slik at det er NAV som skal betale dette kravet, må du
> > kontakte de om det.
> >
> >
> >
> > Vennlig hilsen
> > __________________________________
> >
> > *Kundesenter*
> > Intrum, Skandinavia
> >
> > E-post: kundesenter@intrum.com
> > Telefon: 31279860
> > intrum.no
> >
> > Besøk vår selvbetjeningsportal
> > Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
> > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
> > __________________________________
> >
> > Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
> > inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
> > mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
> > innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
> > informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
> >
> > Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
> > Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger
> >
> >
> >
> >
>
>
>
> ------------------------------------
> > Fra: kundesenter@intrum.com
> > Sendt: 2023-11-17 08:35
> > Til: kundesenter@intrum.com
> > Emne: 36275502
> >
> >
> > ------------------------------------
> > Fra: eribsskog@gmail.com
> > Sendt: 2023-11-16 05:01
> > Til: kundesenter@intrum.com
> > Emne: Klage/Fwd: Re: Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379 FTSAK:052807296
> > Hei,
> > jeg viser til Deres tekstmelding (se vedlegg) som jeg fikk fra dere i
> går.
> > For det første, så må man vel si, at det fortsatt er litt
> > 'fjortiss-aktig',
> > med disse tekst-meldingene.
> > Så det må jeg klage på.
> > Hva er galt med brev?
> > Da varsler liksom 'degenerert-radaren', må jeg si.
> > Så da lurer jeg på om dere har noen 'mongoer' hos dere, som ikke gjør
> ting
> > ordentlig.
> > Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
> > Det er forresten sånn, at det er Nav, som har ansvaret, for å betale
> dette
> > beløpet.
> > Det foreligger et vedtak om dette.
> > Så jeg må si at alt dette maset, fra Fjordkraft og Intrum, blir som noe
> > skvising, av meg.
> > For jeg (som er sosial-klient) har ikke noe med dette (å betale disse
> > regningene) å gjøre.
> > Det vet sikkert sjefen deres.
> > For de som har jobbet lenge hos dere, har sikkert vært borti lignende
> > saker
> > før (det er vanlig at Nav betaler strøm-regning, hvis man er
> > sosial-klient).
> > Det var en lignende sak, for X antall måneder siden.
> > Da hadde noen nett-troll overført mitt strøm-abonnement til
> Norgesenergi.
> > (Noe ingen av 'supperådene' her i Steinrøysa, ville hjelpe meg, med å
> > rydde
> > opp i).
> > Og så sier Norgesenergi sitt inkasso-byrå Lowell, at Norgesenergi ikke
> har
> > fått penger (for en strøm-regning eller to) av Nav.
> > Men seinere viste det seg, at de hadde fått dobbelt betalt.
> > (Og de begynte da å stresse meg.
> > For de lurte da på om de skulle trekke fra det for mye betalte på noe
> > eldgammel gjeld, fra før jeg måtte rømme til England, i 2004.
> > Og dette var på toppen av at det også var Nav-saker om tannlege,
> > vaskemaskin og møbler.
> > For det jeg fikk i 2018, begynner å bli ødelagt.
> > For det var den billigste 'dritten' liksom.
> > Fra Elkjøp og Jysk).
> > Så det var jo som at Lowell var inkasso-byrået fra Molbo-land.
> > Og hvis dere skal være like molbo-aktige, å kreve inn penger, som Nav
> > sikkert har betalt (vi er jo ikke et korrupt u-land, for å si det sånn).
> > Så blir det jo som noe tull.
> > At dere liksom skal ape noen (Lowell og Norgesenergi) som har vært som
> > molboer.
> > Så det må jeg klage på.
> > Jeg kunne sikkert ha tatt opp dette med Nav Bærum.
> > Men det er sånn, at jeg er fra et sted som heter Berger.
> > Og antagelig derfor, så er det en 'Bærums-klyse' som heter Steinar, hos
> > Nav, som ikke tåler trynet mitt.
> > Så han sier at jeg må levere støm/husleie-regninger i en postkasse, som
> de
> > har stående, litt gjemt der.
> > Og han har da drevet med hemmelighetskremmeri rundt dette.
> > For han har ikke sagt hvorfor jeg må levere regninger sånn.
> > Så jeg må si at jeg har blitt kasta ut der (uten noen grunn).
> > Og det er også sånn at jeg har jobbet som butikk-leder i ti år, i
> > Rimi-kjeden (fra 1994 til 2004).
> > Så jeg er vant til å åpne og stenge butikker.
> > Og hvis jeg hadde stengt sånn som Nav Bærum stenger, så hadde jeg fått
> > sparken (av Rimi-Hagen) vil jeg si.
> > For jeg var der et kvarter før stengetid, en gang (hos Nav Bærum).
> > Og da skulle jeg levere en sånn konvolutt, med strøm-regning osv. i.
> > Og da stod to Securitas-karer der, som noen slags nazister, og nekta meg
> å
> > komme bort, til Steinar sin 'russiske' post-kasse (som kan ha vært en
> > forslags-postkasse, i sin tid, og så har de gjort den om, om Steinar
> > fortalte meg ikke hva de kalte den postkassa nå, på sin
> > hemmelighets-kremmeri-måte).
> > Securitas sa at jeg måtte bruke en postkasse #2.
> > Nav har en postluke, ut mot en gang, i Løkketangen Senter.
> > Og etter dette, så legger jeg bare konvoluttene (med
> > strøm/husleie-regning)
> > i den 'senter-post-luka'.
> > Så jeg har blitt hivd ut der, av Bærum-klyser, som ikke tåler
> Berger-folk.
> > (Jeg bodde i Oslo, fra 1989 til 2004.
> > Så bodde jeg i England fra 2004 til 2014.
> > Og da jeg flytta tilbake til Norge, så måtte jeg bo i Bærum.
> > For jeg ble arbeidsledig i England under finanskrisen, og 'engelsk Nav'
> > tulla med meg, for jeg prøvde da å starte nett-butikk og drev med
> > selv-publisering hos CreateSpace/Amazon.
> > Så når jeg måtte rømme tilbake til Norge (i 2014) så sa Nav Østensjø
> (hvor
> > jeg ble sendt til (fra Nav Sofienberg) siden at jeg er født den 25., for
> > Nav har et system, som går på fødselsdato).
> > Nav Østensjø sa at jeg kunne velge mellom hybel i Bærum eller hybel i
> > Bærum, liksom.
> > Så jeg endte opp i Bærum, selv om jeg aldri hadde bodd i Bærum før.
> > Og så er Bærum-folka (en 'skranke-Steinar' hos Nav i Sandvika) klysete
> mot
> > meg (og mer eller mindre kaster meg ut derfra, på en
> > ordknapp/inneslutta/uhøflig måte) må jeg si)).
> > Så det er bedre hvis dere (hos Intrum) tar dette med Nav selv.
> > For Nav Bærum får også 'mensen' liksom, av mailer.
> > (De nekter å svare, på mailer.
> > De sier at mailer er djevelens verk, liksom.
> > Noe sånt).
> > Og hvis man ringer de, så bare tuller de.
> > Må jeg si.
> > Så de er litt sånn 'bønda fra nord' mot meg, må jeg si.
> > (Noe sånt).
> > Og at dere (og Fjordkraft) maser på meg om dette (og kaster bort tida
> mi)
> > på noe som jeg ikke har ansvaret for.
> > (Det foreligger et vedtak om, at Nav skal betale strøm-regningene mine).
> > Det blir som noe slags fælslig styggdom, må jeg si.
> > Så det må jeg klage på.
> > Skjerpings!
> > Erik Ribsskog
> > ---------- Forwarded message ---------
> > Fra: Erik Ribsskog
> > Date: tir. 14. nov. 2023 kl. 11:50
> > Subject: Re: Re: Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379 FTSAK:052807296
> > To:
> > Cc: Kundesenter , ,
> > Elhub Markedstøtte , , post <
> > post@forbrukertilsynet.no>, Post , post <
> > post@finkn.no>, amnestyis , HRW UK ,
> > Lisa Eian , , <
> > post@forbrukerombudet.no>, Sfovpost ,
> > postmottak , SMK Postmottak (SMK) <
> > postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum , Lowell Norge -
> > kundesenter , , <
> > rme@nve.no>, Lowell Norge AS , Postkasse <
> > postkasse@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <
> > inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Akademikerforbundet <
> > post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre , <
> > tryggstromhandel@dnvgl.com>, Bærum Kommune , Phso
> > Enquiries ,
> > Hei,
> > dere burde ikke jobbe med kunde-service (i et strøm-firma).
> > Dere burde heller ha startet et nazi-parti eller noe, som Hitler gjorde,
> i
> > sin tid.
> > Sånn som dere behandler folk.
> > Dette ligner ikke grisen, mener jeg.
> > Jeg ber dere om å sende dette oppover til daglig leder.
> > Og dere sender meg bare rundt som en kasteball.
> > Dere burde skamme dere.
> > Makan til tull og tøys.
> > Skjerpings!
> > Erik Ribsskog
> > tir. 14. nov. 2023 kl. 11:17 skrev :
> > > Hei Erik.
> > >
> > > Vi har tidligere svart deg i saken, og dersom du ikke ønsker å få NAV
> > til
> > > å sende oss kvittering, er det ikke noe mer vi kan gjøre. Vi anser
> saken
> > > som avsluttet, og kommer ikke til å besvare flere henvendelser fra deg
> > > angående denne saken - så fremt det ikke tilkommer ny informasjon
> eller
> > > kvittering fra NAV.
> > >
> > > Ha en fin dag!
> > >
> > > Med vennlig hilsen
> > > Alice
> > >
> > > E-post: *kundeservice@fjordkraft.no *
> > > *Fjordkraft *Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
> > >
> > >
> > >
> > > ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> > > *Fra:* RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
> > > *Mottatt:* Tue Nov 14 2023 08:05:16 GMTí (sentraleuropeisk normaltid)
> > > *Til:*
> > > *Emne:* Re: Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379 FTSAK:052807296
> > >
> > > Hei,
> > >
> > > i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket svar, fra daglig
> leder,
> > om
> > > dette.
> > >
> > > Og det kan jeg ikke se at har skjedd.
> > >
> > > Så det må jeg klage på.
> > >
> > > Jeg har allerede forklart, at jeg ønsker meg frabedt, å få høre fler
> > > røverhistorier.
> > >
> > > Og så kommer dere med noe slags pjatt, om at daglig leder, ikke klarer
> å
> > > skrive mailer.
> > >
> > > Men hvis det hadde vært sånn, så hadde han vel ikke fått den jobben.
> > >
> > > Så det tror jeg ikke noe på.
> > >
> > > Topp-ledere har også sekretærer (kan man se på filmer osv.) som
> skriver
> > > brev osv., for de.
> > >
> > > Så den må dere også lengre ut på landet med.
> > >
> > > Skjerpings!
> > >
> > > Erik Ribsskog
> > >
> > >
> > > man. 13. nov. 2023 kl. 10:30 skrev :
> > >
> > >> Hei Erik,
> > >>
> > >> Administrerende direktør har ikke mulighet til å svare på
> > >> kundehenvendelser, og du vil derfor få svar av oss.
> > >>
> > >> Fakturaen som originalt var på 507,20 kr som originalt forfalt
> > 04.09.23,
> > >> men ble utsatt til 20.09.23 er betalt, så du har for øyeblikket kun
> > ÃÃén
> > >> utestående faktura hos oss. Det er fakturaen som originalt var på
> > 1918,96
> > >> kr som forfalt 15.08.23, men ble utsatt til 20.09.23. Som nevnt i
> > forrige
> > >> e-post kan NAV sende inn en betalingskvittering til oss på e-post
> > dersom
> > >> faktura skal være betalt. Da kan vi finne betalingen og få registrert
> > denne.
> > >>
> > >> Håper dette var oppklarende.
> > >>
> > >> Med vennlig hilsen
> > >> Live
> > >>
> > >> E-post: *kundeservice@fjordkraft.no *
> > >> *Fjordkraft *Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
> > >>
> > >>
> > >>
> > >> ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> > >> *Fra:* RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
> > >> *Mottatt:* Sat Nov 11 2023 03:20:52 GMTí (sentraleuropeisk
> normaltid)
> > >> *Til:*
> > >> *Emne:* Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379 FTSAK:052807296
> > >>
> > >> Hei,
> > >>
> > >> den må dere lenger ut på landet med.
> > >>
> > >> (Hadde jeg nær sagt).
> > >>
> > >> Det var det samme, den forrige perioden jeg hadde Norgesenergi som
> > >> strøm-leverandør.
> > >>
> > >> (Da var det noen nett-troll som hadde overført strøm-abonnementet
> mitt
> > >> dit fra Hafslund.
> > >>
> > >> Noe jeg klagde på, uten at hverken Elhub, NVE, RME, Elklagenemnda,
> > >> Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet eller Det Norske Veritas
> Germanischer
> > >> Lloyd (som de visst heter) løftet en finger).
> > >>
> > >> Det som skjedde, var at Norgesenergi og Lowell kontaktet meg, og sa
> at
> > en
> > >> strømregning ikke var betalt.
> > >>
> > >> Men det viste seg seinere å være sludder og oppspinn.
> > >>
> > >> Og det ble da surr/kaos angående (Nav straffet meg i april i fjor,
> var
> > >> det vel, med mindre støtte).
> > >>
> > >> For pengene ble da betalt to ganger.
> > >>
> > >> Og kaoset var angående hvor de for mye betalte pengene skulle sendes.
> > >>
> > >> Så hvis det er noe lignende med dere og, så må jeg klage på det.
> > >>
> > >> Det virker som at deres hos Fjordkraft har en slags viktigper som
> > >> direktør, som ikke vil svare kundene.
> > >>
> > >> Så det må jeg klage på.
> > >>
> > >> Vennligst send dette oppover til direktøren nå.
> > >>
> > >> Sånn at jeg slipper å få høre fler røverhistorier.
> > >>
> > >> (Det er visst sånn at dere har hatt problemer med sleipe gateselgere,
> > som
> > >> har blitt omskolert til å jobbe i kontakt-senteret deres.
> > >>
> > >> Og en av de, gjorde dette til en utsatt dato-sak (når jeg klagde).
> > >>
> > >> Men det er det egentlig ikke).
> > >>
> > >> Skjerpings!
> > >>
> > >> Erik Ribsskog
> > >>
> > >> PS.
> > >>
> > >> Mer om det med Norgesenergi og Lowell:
> > >>
> > >> 'Erik Ribsskog
> > >> SV: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref
> nr:8007971-1
> > >> Erik Ribsskog 13. juli 2023 kl. 13:16
> > >> Til: Lowell Norge AS
> > >> Kopi: Postkasse , "inger.lise.blyverket" <
> > >> inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post ,
> > >> post , Sfovpost , amnestyis
> > >> , HRW UK , eian@eianadvokat.no,
> > >> Akademikerforbundet , Politikk Høyre <
> > >> politikk@hoyre.no>
> > >> Hei,
> > >>
> > >> i min forrige mail, så skrev jeg at jeg ønsket å få svar fra en
> > >> overordnet om dette.
> > >>
> > >> Jeg kan ikke se at det har skjedd.
> > >>
> > >> Så det må jeg klage på.
> > >>
> > >> Skjerpings!
> > >>
> > >> Erik Ribsskog
> > >>
> > >>
> > >> tir. 23. aug. 2022 kl. 15:15 skrev Lowell Norge AS <
> > >> svc.no.nova@lowell.com>:
> > >> Hei
> > >>
> > >> Takk for din henvendelse.
> > >>
> > >> Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022.
> Du
> > >> har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
> > >>
> > >> Med ønske om fortsatt fin dag.
> > >>
> > >>
> > >>
> > >> ------------------------------------
> > >> Med vennlig hilsen
> > >> Lowell Norge AS
> > >> Telefonnummer: 23171010
> > >>
> > >> IBAN: NO1563180520351
> > >> BIC : NDEANOKK
> > >> ------------------------------------
> > >> KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
> > >> KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304041397303
> > >> NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.'.
> > >>
> > >>
> > >> fre. 10. nov. 2023 kl. 13:41 skrev :
> > >>
> > >>> Hei Erik
> > >>>
> > >>> Takk for din henvendelse
> > >>>
> > >>> Dessverre så ser jeg at faktura med forfallsdato 15.08 (utsatt til
> > >>> 20.09) ikke er betalt. Det er heller ikke faktura med forfall 20.09.
> > Så her
> > >>> må du nok prate med nav for å be de betale fakturaene. Om nav har
> > betalt
> > >>> fakturaene, så må du be de sende en kvittering til oss på epost slik
> > at vi
> > >>> får fjernet inkassokravet, dette kan vi ikke gjøre før vi har fått
> en
> > >>> kvittering.
> > >>>
> > >>> Ønsker deg en fin dag videre
> > >>>
> > >>> Med vennlig hilsen
> > >>> Sandra
> > >>>
> > >>> E-post: *kundeservice@fjordkraft.no *
> > >>> *Fjordkraft *Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
> > >>>
> > >>>
> > >>>
> > >>> ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> > >>> *Fra:* RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
> > >>> *Mottatt:* Thu Nov 09 2023 20:59:55 GMTí (sentraleuropeisk
> > >>> normaltid)
> > >>> *Til:*
> > >>> *Emne:* Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379
> > >>>
> > >>> Hei,
> > >>>
> > >>> jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 27. oktober.
> > >>>
> > >>> (Se vedlegg).
> > >>>
> > >>> Dette har jeg til og med kontaktet deres direktør (Øygarden) om, på
> > >>> Fjesern (som de sier).
> > >>>
> > >>> Men han Øygarden er visst litt sjenert, og har ikke svart.
> > >>>
> > >>> Og så blir dette sendt til inkasso.
> > >>>
> > >>> Det ligner ikke grisen.
> > >>>
> > >>> (Må jeg si).
> > >>>
> > >>> Så dette må jeg klage på.
> > >>>
> > >>> Og jeg har forklart om dette, i det lange og det breie tidligere.
> > >>>
> > >>> (Det foreligger et vedtak om at Nav betaler mine strøm-regninger.
> > >>>
> > >>> Og den strøm-regningen har jeg levert (etter alle kunstens regler)
> på
> > >>> Nav).
> > >>>
> > >>> Så jeg lurer på om dette er noe slags hetsing, og at Fjordkraft
> tuller
> > >>> med meg, når de sier at de ikke har fått disse pengene.
> > >>>
> > >>> Det er ikke sånn at Nav sender meg kvittering, når de har betalt.
> > >>>
> > >>> Men de driver vel ikke å tuller der (selv om de har fått ei ny
> > >>> direktør-dame, som heter Faen (eller noe) fra Drammen, hvor dere
> visst
> > også
> > >>> har post-nummer, står det helt øverst på brevet deres).
> > >>>
> > >>> Så dette må jeg klage på.
> > >>>
> > >>> Dette blir at dere kaster bort tida til folk, på en kjedelig og
> > åndssvak
> > >>> måte (må jeg si).
> > >>>
> > >>> Skjerpings!
> > >>>
> > >>> Erik Ribsskog
> > >>>
> > >>>
> > >>> ---------- Forwarded message ---------
> > >>> Fra: Erik Ribsskog
> > >>> Date: man. 18. sep. 2023 kl. 13:36
> > >>> Subject: Re: Re: Re: Re: 36136379
> > >>> To:
> > >>> Cc: Kundesenter , ,
> > >>> Elhub Markedstøtte , , post <
> > >>> post@forbrukertilsynet.no>, Post , post <
> > >>> post@finkn.no>, amnestyis , HRW UK ,
> > >>> Lisa Eian , , <
> > >>> post@forbrukerombudet.no>, Sfovpost ,
> > >>> postmottak , SMK Postmottak (SMK) <
> > >>> postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum , Lowell Norge -
> > >>> kundesenter , , <
> > >>> rme@nve.no>
> > >>>
> > >>>
> > >>> Hei,
> > >>>
> > >>> det skjønner jeg.
> > >>>
> > >>> Nå er det sånn, at jeg har klaget til deres direktør (Magnar
> Øygarden)
> > >>> på Facebook.
> > >>>
> > >>> Så nå regner jeg med at dere får hårfønern minst.
> > >>>
> > >>> Og det som verre er.
> > >>>
> > >>> Makan til tull og tøys.
> > >>>
> > >>> Da tenker jeg at dere omskolerte gateslusker angrer litt, på alt
> dette
> > >>> tullet deres.
> > >>>
> > >>> Skjerpings!
> > >>>
> > >>> Erik Ribsskog
> > >>>
> > >>>
> > >>> 18.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no
> > >>> >:
> > >>> > Hei Erik!
> > >>> >
> > >>> > Vi har allerede svart deg på dine spørsmål i tidligere
> > korrespondanse.
> > >>> > Administrerende direktør har ikke mulighet til å svare på
> > >>> kundehenvendelser,
> > >>> > og du vil derfor få svar av oss. Vi anser denne saken som
> avsluttet
> > fra
> > >>> > våres side da du som sagt allerede har fått svar på spørsmålene
> > dine,
> > >>> og det
> > >>> > er da ikke noe mer for oss å hjelpe deg med.
> > >>> >
> > >>> > Ønsker deg en fin dag!
> > >>> >
> > >>> > Med vennlig hilsen
> > >>> > Miriam
> > >>> >
> > >>> > E-post: kundeservice@fjordkraft.no
> > >>> > Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
> > >>> >
> > >>> >
> > >>> >
> > >>> >
> > >>> > ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> > >>> > Fra: Ribsskog Erik
> > >>> > Mottatt: Fri Sep 15 2023 13:48:03 GMTíí (sentraleuropeisk
> sommertid)
> > >>> > Til:
> > >>> > Emne: Re: Re: Re: 36136379
> > >>> >
> > >>> > Hei dette vil jeg som sagt høre fra administrerende direktør. Sånn
> > at
> > >>> jeg
> > >>> > veit hva jeg skal si til Nav. Det går ikke an å behandle kunder på
> > den
> > >>> > måten. Jeg har gått handel og kontor og NHI. Og jeg har lært at
> > kunden
> > >>> > alltid har rett. Og jeg har også jobbet en mannsalder bortimot i
> > >>> > dagligvarebransjen. Til og med i butikker som Matland/OBS Triaden
> > som
> > >>> satt
> > >>> > service i høysetet. Og så møter jeg denne kasteball-mentaliteten
> fra
> > >>> dere
> > >>> > vanlige underordnede som nekter å sende dette oppover. Jeg har
> sendt
> > >>> kopi
> > >>> > til Elklage.no når det gjelder alle mailene. Og det er jo
> > >>> mail-adressen til
> > >>> > Elklagenemnda. Så de har jeg jo oppdatert hele tida. Dette blir
> som
> > en
> > >>> farse
> > >>> > (må jeg si). Jeg har lest om i Dagbladet sin nettutgave at dere i
> > >>> Fjordkraft
> > >>> > har omskolert mange dørselger/gateselgere til å jobbe på
> > >>> kontaktsenteret
> > >>> > deres istedet. (Og det var visst også mye tull med deres
> > strøm-avtaler
> > >>> (stod
> > >>> > det)). Så man kan jo se hvordan det har gått. Jeg blir sendt rundt
> > som
> > >>> en
> > >>> > kastball av fire vanlige medarbeidere/underordnede. Og dere nekter
> å
> > >>> sende
> > >>> > det oppover. Da jeg jobbet som låseansvarlig/aspirant-leder på
> Rimi
> > >>> Nylænde
> > >>> > (noe jeg begynte som sommeren 1993). Så sa assisterende butikksjef
> > >>> Hilde
> > >>> > (fra Trosterud-traktene) på et personalmøte (var det vel) at alle
> > >>> > medarbeidere skulle klare å ta i mot en klage. Og da mente hu vel
> at
> > >>> alle
> > >>> > medarbeidere skulle klare å sende klagen videre oppover til
> > >>> butikksjefen.
> > >>> > (Istedet for å sitte og dikte opp tull og tøys. Som de tar ut av
> > >>> lufta. Og
> > >>> > det som er verre er). Så jeg tror at dere 'tullingene på gølvet'
> > hadde
> > >>> fått
> > >>> > sparken hvis hu Hilde hadde jobba i firmaet deres. Makan til
> > uforstand.
> > >>> > Vennligst send dette til daglig leder (administrerende direktør)
> nå.
> > >>> (Jeg
> > >>> > ønsker å få bekreftet at Nav ikke har betalt den aktuelle
> regningen
> > >>> som jeg
> > >>> > leverte dem medio august (som det heter). Og jeg ønsker å få
> > forklart
> > >>> dette
> > >>> > om surret med Trumf-poeng fra nevnte leder. For disse innpåslitne
> > >>> > gateselgerne sine røverhistorier de kjøper jeg ikke dessverre. Og
> > jeg
> > >>> ønsker
> > >>> > også å vite hva dere akter å foreta dere for å hindre at det samme
> > >>> skjer
> > >>> > igjen når det gjelder Trumf-poeng-kaoset. Og jeg har også
> > Trumf-poeng
> > >>> > tilgode (fra inneværende måned) som jeg ikke har dukket opp på min
> > >>> > Trumf-konto enda). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Selv om jeg er
> > >>> > sosial-klient så har jeg annet å drive med enn å chatte med dere
> på
> > >>> > Fjordkraft sitt kontakt-senter. Så vennligst slutt med disse
> > >>> > over-klamme/kjempe-duse mailene deres. Og send dette til 'store
> > >>> høvding'
> > >>> > (Magne Øygarden) nå. Det er en skam at dere ikke klarer å roe dere
> > ned
> > >>> og
> > >>> > istedet driver med dette frekke tullet/oppviglere deres.
> Skjerpings!
> > >>> > 15.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no : > Hei Erik > > Takk
> > for
> > >>> din
> > >>> > henvendelse. > > Vi på kundesenteret besvarer e-postene som kommer
> > til
> > >>> oss
> > >>> > og vi ser ingen > grunn for at dette skal gå høyere opp i systemet
> > da
> > >>> dette
> > >>> > omhandler to > faktura som det ikke er registrert innbetaling på.
> >
> > >
> > >>> > Forklaringen til trumf-besparelse i sommer er som følger: > Vi
> > >>> oppdaget en
> > >>> > feil på utregningen av den løpende trumfbonusen på 1% > besparelse
> > av
> > >>> trumf.
> > >>> > Dette gjorde at flere av våre kunder fikk mye mer i > bonus enn de
> > >>> skulle
> > >>> > hatt. Vi trakk derfor hele den feile bonusen tilbake og > jobbet
> med
> > å
> > >>> løse
> > >>> > problemet. Når feilen var ordnet så ga vi rett beløp til > våre
> > >>> kunder. > >
> > >>> > Slik å forstå gjelder saken også følgende faktura: > >
> Fakturanummer
> > >>> > 72839323046: kr 191896 (strøm og nettleie for juli måned) >
> > opprinnelig
> > >>> > forfallsdato 15.08.2023 > Fakturanummer 72839323047: kr 50720
> > (opphør
> > >>> kun
> > >>> > strøm ikke nettleie) > opprinnelig forfallsdato 04.09.2023 > > Vi
> > har
> > >>> ikke
> > >>> > mottatt innbetaling på disse to men har utsatt dem for deg til >
> > >>> 20.09.2023
> > >>> > i påvente av innbetaling fra deg/Nav. > > Faktura inneholder strøm
> > og
> > >>> > nettleie for periode 01.07.2023-01.08.2023 og > samtidig strøm for
> > >>> periode
> > >>> > 01.08.2023-23.08.2023. Ditt forbruk er hentet fra > Elhub samt
> pris
> > >>> som er
> > >>> > varslet i forkant av avregning. Vi anser saken som > avsluttet fra
> > vår
> > >>> side
> > >>> > og Intrum vil overta sak dersom krav ikke betales > til ny
> > forfallsdato
> > >>> > 20.09.2023. > > Om du fortsatt er uenig i krav kan sak sendes til
> > >>> > Elklagenemda for > avklaring etter dette. > > Ha en fin dag > >
> Med
> > >>> vennlig
> > >>> > hilsen > Jonas > > E-post: kundeservice@fjordkraft.no >
> Fjordkraft
> > >>> > Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no > > > > >
> > >>> > ------------------- Opprinnelig melding ------------------- > Fra:
> > >>> Ribsskog
> > >>> > Erik > Mottatt: Thu Sep 14 2023 12:29:57 GMTíí (sentraleuropeisk
> > >>> > sommertid) > Til: > Emne: Re: Re: 36136379 > > Hei jeg synes at
> jeg
> > >>> gjentar
> > >>> > meg selv hele tida. Jeg har bedt om å få svar > fra
> administrerende
> > >>> > direktør. Og i stedet så blir jeg sendt rundt som > kasteball
> mellom
> > >>> dere
> > >>> > vanlige 'galei-slavene'. Så dette blir som mobbing må > jeg si.
> > Dette
> > >>> må jeg
> > >>> > klage på. Vennligs send dette til administrerende > direktør nå.
> > (Jeg
> > >>> vil
> > >>> > gjerne ha det bekreftet at Nav ikke har betalt den > nevnte
> > regningen
> > >>> (som
> > >>> > jeg leverte dem medio august). Og jeg ønsker en > forklaring på
> > >>> > Trumf-poeng-surret deres i sommer. Da dere økte Trumf-satsen > til
> > >>> 10%. For
> > >>> > å så å trekke dette tilbake dagen etter. For så å istedet > betale
> > 1%
> > >>> (som
> > >>> > vanlig eller det var vel egentlig 2% på den tida jeg bytta > til
> > dere
> > >>> og var
> > >>> > det muligens 4% før det igjen). Jeg kan heller ikke se å ha >
> mottat
> > >>> > Trumf-bonus for september). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Du
> skriver
> > >
> > >>> også
> > >>> > at det handler om den siste fakturaen. Mener du den på 50720? Og
> så
> > >
> > >>> gnåler
> > >>> > dere om den på 191896? (Som jeg leverte til Nav medio august). Nei
> >
> > >>> dette
> > >>> > blir som noe kødding må jeg si. (At dere maner meg angående en
> > betalt >
> > >>> > regning. Og så sier at det handler om en _annen_ regning). Dette
> > blir
> > >>> som >
> > >>> > noe same-tull (eller svensk tull) må jeg si. Jeg vil som sagt ha
> > svar
> > >>> fra >
> > >>> > administrerende direktør om dette. Er det Sapo som tuller (siden
> at
> > >>> jeg har
> > >>> >> en arbeidssak mot Rimi/ICA). Skjerpings! 14.09.2023 skrev >
> > >>> > kundeservice@fjordkraft.no : > Hei Erik > > Fikk din henvendelse
> > til >
> > >>> > besvarelse i dag og har lest alt som er oppført i > tekst både fra
> > >>> Intrum og
> > >>> >> oss i Fjordkraft. > > Det saken handler om er vel siste ubetalte
> > >>> faktura
> > >>> > og > det er vel ikke så > mye å lage så mye støy av tenker jeg. Vi
> > har
> > >>> > levert > strøm til deg på > målepunkt 707057500049759298 frem til
> >
> > >>> 23.08.23
> > >>> > og > fakturert i henhold til dette. > > Hvorfor det er sendt
> > >>> innsigelser mot
> > >>> >> kravet må du si litt om til oss - her > er opphør skjedd i
> henhold
> > til
> > >>> > info > som vi har mottatt. > > Fakturanummer 72839323046 kr 191896
> > >>> (strøm
> > >>> > for juli > måned) > Fakturanummer 72839323047 kr 50720 (opphør kun
> > >>> strøm
> > >>> > ikke nettleie) >> > Begge krav må betales snarest og hvis begge
> > sendes
> > >>> over
> > >>> > til Intrum kan > du > kontakte dem igjen for korrekt beløp. >
> > >>> (hovedkravene
> > >>> > er også sendt deg > pr epost i dag) > > Ønsker deg en fin dag
> > videre.
> > >>> > > >
> > >>> >> Med vennlig hilsen >> Jorunn > > E-post:
> kundeservice@fjordkraft.no
> > >
> > >>> > Fjordkraft Kundeservice: > 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no > >
> >
> > > >
> > >>> > ------------------- Opprinnelig > melding ------------------- >
> Fra:
> > >>> > Ribsskog Erik > Mottatt: Thu Sep 14 2023 > 11:05:41 GMTíí
> > >>> > (sentraleuropeisk sommertid) > Til: > Emne: Re: 36136379 > >> Hei
> > >>> problemet
> > >>> > er at det er masse 'raringer' (med NG i norsk liksom) som > >
> svarer
> > >>> hos
> > >>> > Fjordkraft. (De skriver 'Norges Energi' (i to ord). Og Nav med > >
> > >>> liten
> > >>> > forbokstav. Og de kommer med noen drøye bortforklaringer osv.
> Virker
> > >
> > >>> > det
> > >>> > som for meg. Pluss at de spiller dumme noen av de. Og de later som
> > at
> > >>> de >>
> > >>> > er en viktig sjef der. Men de nekter å oppgi tittelen sin. Samt >
> >
> > >>> > etternavnet). Så jeg har bedt om å få svar fra administrerende
> > >>> direktør der
> > >>> >>> (en ved navn Magnar Øyhovden). Så kanskje han er litt mer
> seriøs.
> > >>> (Jeg
> > >>> > har >> tidligere også sendt mailer til styreleder/tidligere > >
> > >>> > direktør/eier-selskap-direktør Barmen. Men han har ikke svart). Så
> > >>> kanskje >
> > >>> >> han daglig leder der (Øyhovden) er litt mer seriøs. Det skal jo
> > ikke
> > >>> være
> > >>> >> > sånn at dette blir som den tv-serien 'Candid Camera'/'Smil til
> > det
> > >>> > skjulte > > kamera'. (Som var populær på 70/80-tallet).
> Skjerpings!
> > >>> Erik
> > >>> > Ribsskog PS. > > Jeg er egentlig en gromgutt/odelsgutt (eldste
> sønn
> > av
> > >>> > eldste sønn) fra > > Strømm (en tidligere kommune ved
> > >>> Drammensfjorden). Så
> > >>> > da synes kanskje > > strøm-firmaene at det er morsomt (har jeg
> > tenkt).
> > >>> Siden
> > >>> > at jeg er fra Strømm >> og de driver med strøm. (For å si det
> sånn).
> > >>> > Skjerpings! 14.09.2023 skrev >> Kundesenter : > Takk for din
> e-post.
> > >
> > >>> >
> > >>> > Innsigelsen er oversendt kreditor >> for vurdering. > Videre
> pågang
> > er
> > >>> > stanset i påvente av tilbakemelding fra >> kreditor. > > Vi vil
> > komme
> > >>> med en
> > >>> > tilbakemelding så snart kreditor har > > avklart saken. > >
> Kontakt
> > >>> oss ved
> > >>> > eventuelle spørsmål. > > > Vennlig hilsen >>>
> > >>> > __________________________________ > > Kundesenter > Intrum
> > >>> Skandinavia >
> > >>> >>>> E-post: kundesenter@intrum.com > Telefon: () 23 21 10 00 >
> > >>> intrum.no
> > >>> >> >>> Besøk vår selvbetjeningsportal > Postadresse: Postboks 7055
> > 3007
> > >>> > Drammen >> > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B 0377 Oslo > > >
> > >>> > __________________________________ > > Denne e-posten og
> eventuelle
> > >>> vedlegg
> > >>> >>> er fortrolige og kan også > inneholde beskyttede opplysninger.
> > Hvis
> > >>> du >
> > >>> > ikke > er den navngitte > mottakeren må du varsle avsenderen
> > >>> umiddelbart og
> > >>> >> ikke > utlevere > innholdet til andre bruke det til noe formål
> > eller
> > >>> lagre
> > >>> >> eller > kopiere > informasjonen i noe medium. Takk for
> samarbeidet.
> > >
> > >>> >
> > >>> > Tenk > på > miljøet før du skriver ut denne e-posten. >
> Informasjon
> > om
> > >>> > hvordan vi > > behandler > personopplysninger > > > >
> > >>> > _________________________________________________________________
> >
> > >>> E-post -
> > >>> >>> Lagret i Doculive > Fra: kundesenter-uidentifisert@intrum.com >
> > >>> Til: > >
> > >>> > kundesenter@intrum.com > CC: > Dato: 2023-09-14 11:19 > Emne:
> > >>> 36136379 > > >
> > >>> > _________________________________________________________________
> >
> > > >
> > >>> > -----Original Message----- > From: eribsskog@gmail.com > Sent:
> > >>> Wednesday > >
> > >>> > September 13 2023 4:10 PM > To: LBS Kundesenter Uidentifisert >
> > >>> Subject: Re:
> > >>> >>> Re: Kopi av faktura > Uidentificeret email fra
> > >>> kundesenter@intrum.com til
> > >>> >>> manuel behandling > --------------------------- > Hei > jeg
> > skjÃÃønner
> > >>> at >
> > >>> > dere > maner meg. > Du sier at du er 'overordnet'. > Det er ikke
> en
> > >
> > >>> > ordentlig > tittel. > Og du skriver heller ikke ditt etternavn. >
> Og
> > >>> du >
> > >>> > skriver også > firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du skriver
> >
> > >
> > >>> > NorgesEnergi > i to ord > og Nav med liten forbokstav (i den
> forrige
> > >
> > >>> > mailen)). > Så dette kjÃÃøper jeg > ikke dessverre. > Jeg
> skjÃÃønner
> > at
> > >>> dere har
> > >>> >> det morsomt og driver med tull og > tÃÃøys og juger så > det >
> > renner av
> > >>> > dere. >> Men da ÃÃønsker jeg å heller få > svar fra
> administrerende
> > >>> direktÃÃør.
> > >>> >> (Som > visst heter Magnar ÃÃèyhovden. > > IfÃÃølge deres
> nettsted).
> > >
> > >>> > Skjerpings! > > Erik Ribsskog > PS. > Jeg så > fortsatt ikke noen
> > >>> > mail-adresse på nettsteder > deres. > Det kommer opp noe > sånn
> > >>> 'web-mail'
> > >>> > (som jeg har kalt det). > Men > det synes jeg at blir litt >
> > >>> lunefullt. >
> > >>> > For da vet man ikke om man ser > mailen sin igjen (om man får en >
> > >>> kopi (av
> > >>> > sine > skriverier) > eller ikke). >> Skjerpings! > PS 2. > Jeg
> synes
> > >
> > >>> også
> > >>> > at det nettstedet deres ser litt > ustrukturert ut. > Det er
> kanskje
> > >
> > >>> laget
> > >>> > mest for mobil. > Man man scrolle > som bare det og det er ikke
> noen
> > >
> > >>> > ordentlige menyer der. > Alt er bare > hulter til bulter (må man
> vel
> > >>> si). >
> > >>> >> Skjerpings! > 13.09.2023 skrev > kundeservice@fjordkraft.no : >>
> > Hei
> > >>> igjen
> > >>> >> Erik >> >> Jeg kontakter deg > fordi jeg er en overordnet. >> Jeg
> > >>> referer
> > >>> > til > mailen du sendte til Rolf > den 31 juli og mailen du >>
> sendte
> > >>> til
> > >>> > Intrum Rolf > pluss en rekke andre > mandag 11. september >> 20:23
> > >>> klokka
> > >>> > 07:49. >> Trumf > vil du motta som alle > andre for august. Dette
> > vil
> > >>> skje i
> > >>> > slutten >> av > september. At du ikke har > mottatt det inn på
> konto
> > >>> ennå
> > >>> > har >> ingenting med > at du har byttet til > Norges Energi. Jeg
> kan
> > >>> se at
> > >>> >>> pengene er lagt klare > til overfÃÃøring og > vil bli
> overfÃÃørt
> i
> > >>> slutten av
> > >>> >>> måneden. >> I forhold til > surret med > Trumf i sommer var det
> en
> > >>> feil
> > >>> > fra vår side >> som vi > selvfÃÃølgelig > beklager for. >> Siste
> > >>> innbetaling
> > >>> > gjort på deg som kunde er > 24.07.23 på > 260759 kr. >> Så de to
> > siste
> > >>> > fakturaene jeg sendte kopi av er > ikke betalt. > Noe jeg >>
> regner
> > >>> med Nav
> > >>> > vil bekrefte om du kontakter de. >> I > forhold > til email så
> står
> > det
> > >>> > tydelig på vår side. Trykk på >> kundeservice > så > kommer både
> > >>> > telefonnummer og mail opp. >> >> > >
> > >>> > https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/ >> >> ÃÃènsker deg
> en
> > god
> > >>> dag.
> > >>> >>>>> >> Med vennlig hilsen >> Joacim >> >> E-post:
> > >>> > kundeservice@fjordkraft.no >>>> Fjordkraft Kundeservice: 230
> 06100
> > >>> (09-16) |
> > >>> > fjordkraft.no >> >> >> >> >>> > ------------------- Opprinnelig
> > >>> melding
> > >>> > ------------------- >> Fra: > Ribsskog > Erik >> Mottatt: Wed Sep
> 13
> > >>> 2023
> > >>> > 08:07:01 GMTíí > (sentraleuropeisk >> > sommertid) >> Til: >>
> Emne:
> > >>> Re:
> > >>> > Kopi av faktura >> >> > Hei jeg vet ikke > hvilken mail du viser
> > til.
> > >>> Jeg
> > >>> > har ikke visst >> > mail-adressen deres. Så > dette hÃÃøres litt
> > rart ut
> > >>> må
> > >>> > jeg si. I sommer >> så > var problemet at dere > hadde sendt
> > ti-dobbel
> > >>> > Trumf-bonus. Og da ble >> det > til at jeg mailet deres >
> > >>> direktÃÃør/tidligere
> > >>> > direktÃÃør Barmen i Elmera >> > Group > (deres eierselskap). >>>
> Og
> > da
> > >>> klagde
> > >>> > jeg på (til Barmen) om at dere > ikke hadde noe >> > mail-adresse
> på
> > >>> deres
> > >>> > nettsted. Men han Barmen svarte > ikke (om grunnen >> > til
> dette).
> > Og
> > >>> han
> > >>> > forklarte heller ikke hva dette > nevnte Trumf-surret >> > var
> > >>> forårsaket
> > >>> > av. Han svarte ikke i det hele tatt. > (For å si det >> sånn). >
> Jeg
> > >>> kan
> > >>> > heller ikke se å ha mottatt Trumf-poeng > for september. >> (Den >
> > >>> regningen
> > >>> > kom tidligere denne måneden. Siden at jeg > har bytta til >> >
> > >>> > Norgesenergi). Så det hÃÃøres litt rart ut at de er >
> > sendt/overfÃÃørt.
> > >>> For >>
> > >>> > et > par år tilbake (da jeg var Norgesenergi-kunde). > Så skjedde
> > det
> > >>> noe >>
> > >>> >> lignende. Et inkassa-firma påstod at Nav ikke hadde > betalt noen
> > >> >
> > >>> > strÃÃøm-regninger. Og så viste det seg seinere at det hadde >
> > foregått
> > >>> en >> >
> > >>> > dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail fra >
> > inkasso-byrået
> > >>> >>
> > >>> > hvor > de spÃÃør meg om hva de skal gjÃÃøre med pengene som
er >
> for
> > mye
> > >>
> > >>> > betalt. Så > jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig
> >
> > >>> leder)
> > >>> >>> hos dere. For > å unngå at det samme skjer igjen. (Og om dere
> kan
> > >>>
> > >>> > forklare om > Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det er
> > litt
> > >>> >> >
> > >>> > dumt hvis det er > sånn at Nav har betalt. Og at dette er snakk om
> > >> >
> > >>> > furting fra Fjordkraft > fordi at jeg har bytta til Norgesenergi.
> >>
> > >
> > >>> > Skjerpings! Erik Ribsskog > 13.09.2023 skrev
> Fjordkraft-kundesenter
> > :
> > >>> > >> >
> > >>> > Hei Erik > > Takk for din > mail. > Det er helt riktig at du har
> > >>> mottatt >>
> > >>> >> Trumf bonus for begge de to > ubetalte > regningene dine hos oss.
> >
> > >>
> > >>> > Dette > er fordi Trumf bonus blir > sendt ut når fakturaen sendes
> ut
> > >>> og >>
> > >>> > har > > ingen sammenheng med om > fakturaen er betalt eller ikke.
> >
> > >>> Sender
> > >>> >>> deg > derfor en kopi av de > ubetalte regningene og anbefaler at
> > du
> > >>> tar >
> > >>> >>> > kontakt med nav slik at det > ikke tilkommer gebyrer. > Jeg
> har
> > >>> sendt
> > >>> > en >> > sak til vår > faktureringsavdeling hvor jeg ber de sette >
> > >>> forfall
> > >>> >>> > 20.09.23 på begge de > ubetalte fakturaene. > I tillegg ber
> jeg
> > de
> > >>> >>
> > >>> > slette > saken hos Intrum slik > at du ikke får noe > gebyrer. >
> > Dette
> > >>> >>
> > >>> > gjelder om > regningene blir betalt > innen 20.09.23. Etter dette
> > vil
> > >>> det >>
> > >>> >> tilkomme > gebyrer om de ikke skulle > bli betalt. > Er det noe
> du
> > >>> lurer
> > >>> >>> på er det > bare å ta kontakt. > > Med > vennlig hilsen > >
> > Joacim >
> > >>> >>
> > >>> > Kundeservice > Fjordkraft > > www.fjordkraft.no >> > Telefon:
> > >>> 23006100 > >>
> > >>> >> Åpningstider: > 9-16 mandag til fredag > > > [image] > > > >
> > [image] >
> > >>> > [image]
> > >>> > [image]
> > >>>
> > >>
> >
>