Altså, melange og soft er jo så og si samme produkt.
Det er akkurat som om når Tine startet med 'ekstra lett melk'.
Skulle de skifte merkevarenavnet da?
Tine lettmelk.
og
Kua ekstra lettmelk?
Også hadde de reklamert på TV og i aviser for både 'Kua ekstra lettmelk' og 'Tine lettmelk'.
Og brukt dobbelt så mye penger på reklame?
For å kapre markedsandeler fra seg selv?
Er det noe logikk å finne der da?
cons [2551] 19.09.07 16:46 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Bortsett fra at dem kaller både 'soya' og 'melange' for margarin.
(Ingen vet vel egentlig hva som er inni margarin.
I hvertfall jobba jeg på Rimi i 10 år med å stable margarin (en god del av tida i allefall), og jeg viste ikke forskjellen på soft og melange.
Og 'melange' er jo fransk og betyr 'blanding' leste jeg).
Men uansett da. Med melka ville vel det riktig eksempelet blitt at meieri solgte Tine Melk, og så startet med Kua Melk da.
Uten at folk viste så særlig mye om hva som var forskjellen, dem bare hadde to forskjellige slag melk med to forskjellige navn.