onsdag 20. august 2008

E-post til Sivilombudsmann Arne Fliflet. (In Norwegian).




Google Mail - Til Sivilombudsmann Arne Fliflet. Ref. 2007/2263










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til Sivilombudsmann Arne Fliflet. Ref. 2007/2263











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Aug 20, 2008 at 10:09 PM




To:
"arkiv@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>






Hei,

 

nå har jeg ikke fått noe svar på denne e-posten enda.

 

Jeg lurer på om jeg kan ha sendt denne e-posten til feil e-post adresse.

 

Altså, for å oppsumere litt på nytt her, jeg var kanskje litt stressa da jeg skrev den forrige e-posten.

 

- Jeg har en klage, på blandt annet utenriksdepartementet, justisdepartementet, et departement som

har med Norge.no, å gjøre, og SMK. (Med flere).

 

Akkurat nå, så tenkte jeg på den klagen som har med utenriksdepartementet, (og SMK å gjøre).

 

I England, så har jeg en arbeidssak (angående trakassering fra ledere, ulovlige arbeidsmetoder,

man kan kalle det 'dressering' av medarbeidere, ved hjelp av 'forsterking', mm), mot Arvato's skandinaviske

Microsoft-aktivering i Liverpool, hvor jeg jobbet, for et par år siden.

 

Jeg kontaktet ambassaden i London, og har gikk alle papirene til de, siden politiet i England, ikke ringte

meg, som de skulle, og siden det var mange norske og nordiske statsborgere, som jobbet i firma.

 

Ambassaden fortalte meg, etterhvert, at de ikke kunne hjelpe meg, men at jeg måtte ta det med

britisk politi, og Citizens Advice Burau, som de heter, en veldedig organisasjon, i England, litt

som Statens info-tjeneste i Norge, bare at CAB ikke er statlig, men en veldedig organisasjon.

 

Så ble jeg løyet til og mobbet, av både det britiske politiet, og også fra CAB.

 

Og i en slik grad, at jeg ikke stolte på disse lengre.


Så kontaktet jeg ambassaden, og fortalte, at jeg hadde fulgt rådet deres, og kontaktet britisk

politi, og CAB, men at dette ikke førte noen vei, siden man ikke kunne stole på disse, pga.

løgn og mobbing osv.

 

Så jeg spurte ambassaden i London, om hva jeg skulle gjøre da, siden det vi ble enige om,

(eller ambassaden rådet meg til, jeg ville jo at ambassaden skulle hjelpe aktivt).

 

Men ambassaden, svarte ikke, på to e-poster jeg sendte.


Så sendte jeg det til UD, men de svarte heller ikke, på to e-poster.


Så sendte jeg det til SMK, men de sa, at UD, ikke sorterte under dem, eller noe lignende

ansvarsfraskrivelse.


Så har jeg sendt det til dere, hos Sivilombudsmannen.


Men hos dere, så har jeg blitt litt trakassert, vil jeg si, av saksbehandler.


Saksbehandler, sier at jeg må sende et kort, undertegnet brev.

 

Så gjør jeg det.


Så er plutselig ikke det bra nok, likevel.

 

Og dessuten, så har jeg sendt alle papirene om dette.


Men, saksbehandler, later som, vil jeg si, at han ikke skjønner hva jeg klager på.


Så jeg ville gjerne eskalert dette, hos dere.

 

I det minste fått en ny saksbehandler.


Så får jeg håpe at jeg klarte å forklare det litt bedre nå, og beklager hvis jeg sendte

det til feil e-post adresse forrige gang!

 

Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog

 



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Jun 30, 2008 7:03 PM

Subject: Til Sivilombudsmann Arne Fliflet. Ref. 2007/2263
To: post@sivilombudsmannen.no

 

Hei,

 

jeg viser til brev fra 26. juni, angående min forespørsel om ny saksbehandler.

 

Jeg skal oppsumere litt, hvordan jeg ser dette.

 

- Jeg sender dere klager på manglenede svar fra forskjellige etater og departementer.

 

- Dere ber meg sende et kort, undertegnet brev. (som en formalitet nærmest, for at klagene sendt

på e-post skulle være formelle).

 

- Jeg sender et kort, undertegnet brev.

 

- Dere skriver tilbake, at jeg må sende alle klagene på nytt og forklare på nytt, og sende et nytt brev,

siden dere later som at dere har blitt forvirret, av en oppdatering. (Virker som et set-up for meg).

 

- Jeg skriver at jeg sender en og en klage av gangen og starter med SMK.

 

- Jeg får avslag på klagen.

 

- Jeg ber om ny saksbehandler, på de andre klagene.

 

- Du later som at du ikke forstår hva jeg mener.

 

Dette er helt på tryne, for å si det på vanlig norsk.

 

Jeg skriver denne e-posten mest for å ha en kopi av denne e-posten på bloggen min, sånn at folk 

kanskje skjønner hva som foregår.


For jeg lurte, om jeg skulle skrive nå, og spørre hvorfor det står, 'Stortingets Sivilombudsmann',

på brevene deres.


Har jeg kommet til feil Sivilombudsmann?


Hva er adressen til Sivilombudsmannen som er for vanlige folk?

 

Dette tenkte jeg at jeg skulle skrive, for å forklare hva jeg synes.


Så skal jeg tenke mer gjennom hvordan jeg skal gå frem i forbindelse med dette.

 

Med hilsen


Erik Ribsskog