tirsdag 25. august 2009

Han her var det som jeg tok opp prob. på Rimi Kalbakken med, rundt 17. mai 2001. Han var driftsdirektør i Rimi da. Han ville ikke høre om problemene

driftsdirektør

http://www.dagligvarehandelen.com/xp/pub/venstre1/siste/rekordaar_for_coop_mega_skoeyen_i_oslo

PS.

Hestenes, var innom Rimi Kalbakken, sammen med regionsjef Steinar.

(Jeg kommer ikke på etternavnet nå, for han jobbet ikke på Østlandet så lenge, men hadde jobbet i Nord-Norge).

Han Steinar var forøvrig sjefen til Magne Winnem, (fra Gjerdes VGS), på Rimi Waldemar Thranes gt. 5, rundt 1990-91, forresten.

Så sånn var det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Steinar Ohr, het han regionsjefen, som var med drifsdirektør Hestenes, til Rimi Kalbakken, i 2001, for 17. mai inspeksjon, mener jeg det var.

(Hvis det ikke var påske-inspeksjon av butikken).

Her er mer om han:

steinar ohr

http://www.ica.no/FrontServlet?s=om_ica&state=om_ica_dynamic&viewid=8448

PS 3.

Legg merke til at både Hestenes og Ohr, har blitt 'degradert' nå, må man vel si.

Så kanskje en opprydding har vært foretatt i Rimi?

Det er ihvertfall ingen som har sagt noe til meg.

Så sånn er det.

PS 4.

Han Steinar Ohr, han angrep meg alltid, på butikksjefmøtene, mener jeg å huske, fra det første møtet, hvis jeg ikke husker feil.

Det var om at da jeg begynte som butikksjef, på Rimi Nylænde, i 1998, så stod det en tresjokker, med Olden kildevann, i butikken.

Det hadde jo ikke Hansa betalt for, så den sjokkeren, den var syndene til den forrige butikksjefen, (Monica), og den sjokkeren, den tok jeg ned og satt på lageret i kjelleren.

Men, den var jo full av kildevann.

Så slutter Rimi å selge den typen kildevann da.

Det var flasker som var mer enn 0.5 liter, mener jeg å huske, forresten.

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Men ikke så mye som en liter.

Samme det.

Men da ligger de flaskene, på lageret da, også selger de litt i hylla.

Vi måtte også ta ned noen halvpaller med 1.5 liter Hakon-brus, som Monica hadde latt stå på aktivitetsplasser, i butikken.

Men de skulle egentlig stå i brusavdelingen, så i 1999, så dreiv vi fortsatt å henta opp brus og kildevann, fra lageret i kjelleren.

Så fikk jeg kjeft da, på det første butikksjefmøte, etter at Ohr hadde blitt regionsjef vel.

For at Rimi Nylænde solgte det kildevannet enda da.

Han var skikkelig ute etter å ta meg, fikk jeg inntrykk av.

Men det var altså fordi at hun forrige butikksjefen, hadde bestilt så mange av de, at det tok mange måneder å selge alle de hun hadde bestilt da.

Så fikk jeg skylda og skulle skikkelig tas for det da, på butikksjefmøte, av Ohr.

Typisk vanvittig sånn bajas-opplegg nesten.

Men men.

Og en annen gang, så spurte Ohr hva som kunne gjøres for å lette vår hverdag, som butikksjefer.

Så svarte jeg da, om de kunne la oss få fler plakater ferdigtrykte, så slapp vi å stresse hver mandag, med å tusje plakater.

Så jeg svarte på det han spurte om, oppriktig.

Og det tror jeg faktisk var en god ide, for da gikk ihvertfall omsetningen opp, hos Rimi.

Men han ble nok sur på meg han Ohr, for da begynte han å kjefte, og spurte om jeg viste hvor mye sånne plakater kosta.

Og det gjorde jeg vel ikke.

Men hvor mye koster det ikke, at en butikk må rote fram plakattegnebordet, (som de fleste hadde stuet bort), for å etter flere år begynne å tusje plakater igjen.

Så jeg tror nok mitt forslag, om flere ferdigtrykte plakater, lønte seg, hvis jeg skal være ærlig.

Men hvis man bare tenker kostnader og ikke tenker på butikkledernes overtid som en kostnad, så skjønner jeg jo at jeg skulle få en skyllebøtte.

Hvorfor spurte han om hva som kunne hjelpe vår hverdag som butikksjefer, hvis han ikke ville ha et svar liksom?

Det syntes jeg var en litt merkelig episode, på et av de senere butikksjefmøtene da, da jeg vel jobba som butikksjef på Rimi Langhus, hvis jeg ikke tar feil.

Så sånn var det.

PS 5.

Og jeg prøvde også å ta opp problemene som hadde vært, da jeg jobbet som butikksjef på Rimi Kalbakken, med min nye distriktsjef, på Rimi Langhus, Anne Katrine Skodvin, senere i år 2001.

Her er mer om henne:

anne kathrine skodvin

http://www.skattelister.no/?do=more&k=217&id=0ed68a364b365f22835d7bb5ff0ecb85&navn=anne%20kathrine%20skodvin

Men, Skodvin ville heller ikke prate om problemene på Rimi Kalbakken, og hun fortalte ikke hvorfor hun ikke ville gjøre det.

Så det som Ohr sier, i et av PS-ene ovenfor, fra Ica.no, at det er høyt under taket i Rimi, og at i Rimi så feies ikke problemene under teppet, det stemmer nok ikke med virkeligheten, ihverfall ikke på den tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002.

Så sånn er nok det, dessverre.