onsdag 9. september 2009

Jeg prøver å eskalere noe fra Arbeidstilsynet til Direktoratet for Arbeidstilsynet, men det er visst ikke så enkelt




Google Mail - VS: VS: etterlyser tilbakemelding fra Svartjenesten










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




VS: VS: etterlyser tilbakemelding fra Svartjenesten











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Sep 9, 2009 at 11:19 AM




To:
Svartjenesten <Svartjenesten@arbeidstilsynet.no>






Hei,

jeg vil at direktoratet for Arbeidstilsynet skal se på dette.

Er dere trege?

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/9/9 Svartjenesten <Svartjenesten@arbeidstilsynet.no>



Hei, Erik
Ribsskog.




Din henvendelse er
allerede besvart 11 august av John Holdal. Viser til tidligere e-post nedenfor.
Selv om du ikke har kunnet kontakte
Arbeidstilsynet grunnet et startet utenlandsopphold i 2004, endrer ikke det
faktum at dine problemstillinger både ligger utenfor Arbeidstilsynets og
Direktoratet for Arbeidstilsynets myndighetsområde. Hvis du ønsker å forfølge
saken videre er eneste alternativ å ta kontakt med juridisk rådgivning, for eksempel i form
av advokat. Saken må således bringes inn for en sivil domstol for en endelig
avgjørelse.



Din henvendelse til
Arbeidstilsynet/Direktoratet for Arbeidstilsynet anses med dette som besvart. Du
vil ikke motta flere svar fra oss angående denne
problemstillingen.



”Hei og takk
for din henvendelse til svartjenesten.


Beklager sent
svar!


Strid om
kursbevis, brev og diplomer fra et tidligere arbeidsforhold blir en
privatrettslig sak. Dersom du mener at du ble sagt opp på usaklig grunnlag er
dette også privatrettslig.


Arbeidstilsynet
vil ikke kunne gjøre noe med problemer som oppsto i et arbeidsforhold for sju år
siden.


Hvis du vil gå
videre i det private rettsystemet med din sak anbefaler vi at du tar
kontakt med juridisk
rådgivning.


Link til fri
rettshjelp: http://www.jussbuss.no/ (Tlf: 22 84 29 00)



Vennlig
hilsen


John
Holdal


Rådgiver
i Svartjenesten


Tlf:
815-48222 www.arbeidstilsynet.no


Svartjenesten
er en egen informasjonstjeneste som besvarer spørsmål om rettigheter og plikter
i henhold til Arbeidsmiljøloven, Ferieloven og andre forskrifter som går på
arbeidsmiljøet.


Vær
oppmerksom på at vårt svar i denne e-post kun er en kortinformasjon og
veiledning. Forespørsel som krever saksbehandling på grunn av bestemmelser i
Forvaltningsloven, kan ikke besvares med e-post og bes rettet skriftlig til
Arbeidstilsynet i ditt distrikt.”





Håper dette var
oppklarende.



Med vennlig
hilsen



Svartjenesten






Svartjenesten: 815 48
222


Internett:
www.arbeidstilsynet.no


E-post:
svartjenesten@arbeidstilsynet.no


------------------------------------------------------------------------------------


Svartjenesten er en
egen informasjonstjeneste som besvarer spørsmål om rettigheter og plikter i
henhold til bl.a. arbeidsmiljøloven og ferieloven.



Vær oppmerksom på at
vårt svar i denne e-post kun er en veiledende kortinformasjon. Forespørsler som
krever saksbehandling kan på grunn av bestemmelsene i forvaltningsloven ikke
besvares per e-post og bes rettet skriftlig til Arbeidstilsynet i ditt
distrikt.








Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 31. august 2009 17:01
Til: Singsaas, Gry

Emne: Re: VS: etterlyser tilbakemelding fra
Svartjenesten



Hei,





ok, jeg kan ikke se at jeg fikk noen e-post fra dere 11.
august, når jeg sjekka her, men det kan vel ha vært noe
misforståelse.





Altså, dere skriver at dere ikke kan gå inn i et syv år
gammelt arbeidsforhold.




Men, nå forklarte jeg jo det, at denne forsinkelsen
skyldes at jeg måtte dra til England, i 2004, (altså for fem år siden), og ikke har hatt fasttelefon
og internett osv.




Så jeg kan altså forklare forsinkelsen rundt min
kontakt til
dere.




Så hvis det er dette som gjør at dere ikke kan
hjelpe, da synes jeg det er litt merkelig.





Hvem var det som svarte meg nå, var det Arbeidstilsynet,
eller var det Direktoratet for
Arbeidstilsynet?





Vennligst gi et presist svar på det siste spørsmålet, om
hvem som skrev svaret fra 11. august, var det noen i Direktoratet for
Arbeidstilsynet, for jeg ønsker at Direktoratet for Arbeidstilsynet skal se på
dette, og jeg vil klage på at de dikter opp fiktive svar fra 11.
august.





Mvh.




Erik Ribsskog










---------- Forwarded message
----------
From: Holdal, Jon
Abelsen
<jon.abelsen.holdal@arbeidstilsynet.no>
Date:
2009/8/11
Subject: SV: Purring/Fwd: Problemer da jeg jobbet i Rimi
To: eribsskog@gmail.com



Hei og takk for din henvendelse
til svartjenesten.



Beklager sent
svar!



Strid om kursbevis, brev og
diplomer fra et tidligere arbeidsforhold blir en privatrettslig sak. Dersom du
mener at du ble sagt opp på usaklig grunnlag er dette også privatrettslig.



Arbeidstilsynet vil ikke kunne
gjøre noe med problemer som oppsto i et arbeidsforhold for sju år
siden.



Hvis du vil gå videre i det
private rettsystemet med din sak anbefaler vi at du tar kontakt med juridisk
rådgivning.



Link til fri rettshjelp: http://www.jussbuss.no/ (Tlf: 22 84 29 00)





Vennlig
hilsen


John
Holdal


Rådgiver i
Svartjenesten


Tlf:
815-48222 www.arbeidstilsynet.no


Svartjenesten er en
egen informasjonstjeneste som besvarer spørsmål om rettigheter og plikter i
henhold til Arbeidsmiljøloven, Ferieloven og andre forskrifter som går på
arbeidsmiljøet.


Vær oppmerksom på at
vårt svar i denne e-post kun er en kortinformasjon og veiledning. Forespørsel
som krever saksbehandling på grunn av bestemmelser i Forvaltningsloven, kan ikke
besvares med e-post og bes rettet skriftlig til Arbeidstilsynet i ditt
distrikt.





Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 10. august 2009 10:57
Til: Svartjenesten

Emne: Purring/Fwd: Problemer da jeg jobbet
i Rimi



Hei,



jeg kan
ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg prøver å
sende den igjen.



Mvh.



Erik
Ribsskog



----------
Forwarded message ----------
From: Erik
Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/7/30
Subject:
Problemer da jeg jobbet i Rimi
To: svartjenesten@arbeidstilsynet.no


Hei,



jeg jobbet
i Rimi, fra 1992 til 2004, og det oppstod noen problemer, som jeg har
vært


delvis i
kontakt med dere om tidligere, for
noen uker siden.



I Rimi, så
jobbet jeg som butikksjef, på tre Rimi-butikker, fra 1998 til
2002.



Og grunnen
til at jeg sluttet som butikksjef, var at det var mye 'faenskap', som
ble


gjort mot
meg, fra lederne over meg i firmaet.



Det virker
som at de satte med i en felle, for å få meg til å miste
jobben.



Driftsdirektøren, ville ikke la meg ta opp problemene,
ei heller regionsjef, eller


distriktsjef Skodvin.



Det var
også flere problemer, uten at jeg skal gå i detalj om det
nå.



Men disse
problemene fortsetter, når jeg nå kontakter firmaet, og spørr om de
kan


sende
papirer fra arkivet, til meg.



Men de
sier bare at det ikke finnes noen papirer i arkivet på meg, etter 12 års
jobbing


i
Rimi.



Og de
latterliggjør meg, og kaller et brev jeg fikk, som vinner av en
internkonkurranse,


kalt Rimi
Gullårer, (som bare en håndfull av butikksjefene klarte å vinne, og som
var


en ganske
presisjefull konkurranse), det brevet jeg fikk fra Stein Erik Hagen
da,


det kaller
de bare 'diplom'.



Og de vil
ikke sende meg kursbevis osv.



Så de
bare tuller med meg, og trakasserer meg, hos Ica, når jeg kontakter de nå.




disse problemene fortsetter inn i våre dager.



Og jeg
har også måtet flykte til England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av
noe


kalt
'mafian', i Oslo, så jeg dro fra Oslo, uten at jeg vet om dette er forbundet
med


problemene
i Rimi, men jeg kan ikke skjønne så mange andre ting det kan
komme


av,
ettersom jeg aldri har vært noen kriminell eller har hatt noe business med
kriminelle


å
gjøre.



Men det er
altså grunnen til at jeg ikke har hatt mulighet til å ta opp disse
problemene


i Rimi, som
en arbeidssak, tidligere i Norge, at jeg måtte dra til England, i 2004,
og


dermed har
vært nødt til å fokusere mest på studier og jobb osv., i England, før jeg
nå,


har laptop
og telefon og bredbånd i England, noe som jeg ikke hadde de første
årene,


så nå
prøver jeg å oppdatere meg, og komme ajour igjen, med det som har
foregått


i Norge
også.



Så derfor
ville jeg gjerne ta opp disse problemene, i Rimi, fra den øvre ledelsen
der,


og gjøre
dette til en arbeidssak, noe jeg forstår at dere kan har mulighet til å


videre med,
problemene i Rimi.




vennligst forklar til hvilken e-post adresse, som jeg skal sende en mer
spesifisert


e-post, med
fler detaljer om problemene i Rimi.



Mvh.



Erik
Ribsskog